Annoin sitten likalle selkään

• Viestiketjun aloittaja v*ttu
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuliko hyvä mieli kun niin ylpeänä retostelet ??
en ole ylpeä olen edelleen vihainen suoraan sanottuna.
Veljeni ainoat jääneet kirjeet 2 kappaletta on silppuna tuossa.olisin edes nuo halunnut säilyttää niiden muiden muistojen kanssa mitä veli jätti,oli sentään kirjoittanut nuo minulle ja lapsille.
Tuota kohta 6 vuotiasta on puheella koristeltu mutta nyt se loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja mammamummo:
On tutkittu juttu, että lapsen fyysinen kurittaminen vaikuttaa pienen lapsen aivojen kehitykseen. Vaikka kurittamisesta ei jäisikään näkyviä ulkoisia merkkejä, sisäiset haavat voivat oireilla vielä aikuisenakin.

Väkivalta synnyttää väkivaltaa ja fyysisen kurittamisen malli siirtyy helposti sukupolvelta toiselle. Sitäkö haluat???

Onkohan sinua kuritettu lapsena?..... :(
Hae apua vaikkapa neuvolan kautta ettei asiat pahene...
Totta, mies on saanut lapsena selkään ja nyt perheneuvolassa sitä kipuilee+ haki apua ettei pojalleen siirrä tuota mallia. Itsessänikään en näe mitään hyvää siinä että sain selkääni. Vaikka vanhemmat kannsani kampesivat niin kyllä ne muut keinot ajan mittaan paremmin tepsivät. Koska tiedän mitä se on niin missään nimessä en halua samaa lapselleni.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
juu..tuttua..mut ei selkään sais antaa..ja hirveintä jos naapurit kuulee sun huuto ja metelii voivat tehä ilmon lasten suojeluun..niinku meillä tehty..vaikkei meillä käytetä fyysistä kuritusta..vaan saatan siis huutaa ja lujaa :ashamed: ongelmia saattaa tulla...
Kyllä jatkuva huutaminen on pahempaa kuin 1 kerta selkäsauna! Jos tosiaankin suuttuu ja napauttaa persuksille voi asiasta keskustella jälkeenpäin. Voi rehellisesti sanoa, että olin tosiaankin vihainen ja pyytää anteeksi lapselta! Traumat tulee silloin kun aina lyödään, näpsitään ja huudetaan!

Kamalinta on kuulla äidin huutavan lapselleen! Näitä piisaa puistoissa, kaupoissa ja ikkunoista kuuluu ulos asti! Huutamisen tarkoitushan on pelottaa lasta, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
ikäinen lapsi kyseessä? Kyllä lapset kuria tarvitsevat, jos tieten tahtoen pahaa tekevät. jos ei puhe auta, ei pieni läpsäys persuksille pahaa tee.
[/quote]

Näin, omien kokemusten perusteella parempi kuin se kokoaikainen järjetön huutaminen, haukkuminen ja alistaminen. Muitakin sanallisia keinoja toki on mutta muutamille kakaroille kyllä sallisin pienet risut kannikoille :kieh:

----
toimit oikein. jos puheet ja lässytykset ei auta niin pitäisikö lapsen vaan antaa jatkaa tehdä tuhojaan. mitä siitäkin seuraa jos mitään kunnioitusta vanhempiaan kohtaa ei ole edes tuon ikäisellä.

juu..tuttua..mut ei selkään sais antaa..ja hirveintä jos naapurit kuulee sun huuto ja metelii voivat tehä ilmon lasten suojeluun..niinku meillä tehty..vaikkei meillä käytetä fyysistä kuritusta..vaan saatan siis huutaa ja lujaa :ashamed: ongelmia saattaa tulla...
Kyllä jatkuva huutaminen on pahempaa kuin 1 kerta selkäsauna! Jos tosiaankin suuttuu ja napauttaa persuksille voi asiasta keskustella jälkeenpäin. Voi rehellisesti sanoa, että olin tosiaankin vihainen ja pyytää anteeksi lapselta! Traumat tulee silloin kun aina lyödään, näpsitään ja huudetaan!

Kamalinta on kuulla äidin huutavan lapselleen! Näitä piisaa puistoissa, kaupoissa ja ikkunoista kuuluu ulos asti! Huutamisen tarkoitushan on pelottaa lasta, eikö?
jaaha..ja tämän perusteella lapset niiltä pois vai jotka joskus huutaa??
mites pitäs toimia jos pinna palaa..hakata omaa päätä seinää vai??

huutaminen ei ole laissa kielletty mutta selkäsauna on!

ap

Meinaan tytölle puhua kun olen saanut suuttumukseni laantumaan.
Ja sanon likalle myös sen että jos tekee vielä ikinä tuollaista että menee tieten tahtoen koskemaan sellaiseen paikkaan mitä on kielletty ja tuhoaa sieltä jotain tietää seuraukset ja toinen mistä puhutaan on tämän asunnon tuhoaminen,paperia ja kyniä on heidän pöydällään mutta hänestä on kivempi raapia tavaroilla maali seinistä eli naarmuttaa niitä,on myös kiva valehdella muille ihmisille.3vuotiaan siskon kanssa mitään tuollaista osaa erottaa väärän ja oikean kun sanotaan.

pikku-piia
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
kyllä vetäisin miestäkin selkään jos olis leikelly mun todella tärkeet paperit ja rahaa siinä samalla!mulla ei ole varaa antaa 100e leikellä tosta vaan!niin että vetelisin ukkoo pipoon samanlailla kuule!
luulisi 5 vuotiaan tajuavan jo mitä saa tehdä ja mitä ei kun on sanottu!
ei mene kaunis puhe perille!
tajuaa se, mutta kapinoi sua ja epäonnistunutta kasvatustasi vastaan.. :whistle:
Olipa rumasti sinulta vedota epäonnistuneeseen kasvatukseen!!
Uhmahan se on eikä epäonnistunut kasvatus!

Zoe-F
jaaha..ja tämän perusteella lapset niiltä pois vai jotka joskus huutaa??
mites pitäs toimia jos pinna palaa..hakata omaa päätä seinää vai??

huutaminen ei ole laissa kielletty mutta selkäsauna on!
Kyllä jatkuva huutaminen on pahempaa kuin 1 kerta selkäsauna!
Ja olen muuten ihan samaa mieltä poikienäidin kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja ----:
toimit oikein. jos puheet ja lässytykset ei auta niin pitäisikö lapsen vaan antaa jatkaa tehdä tuhojaan. mitä siitäkin seuraa jos mitään kunnioitusta vanhempiaan kohtaa ei ole edes tuon ikäisellä.
kunnioitustako opetetaan pieksämällä? :eek: en mä tuntenut äitiäni kohtaa kunnioitusta, vaan pelkoa kun sain perseelle. ei ihan järkeen käypää.. pitäis tänä päivänä löytyä muut keinot, apua saa kirjoista, tv-sarjoista ym. johdonmukaisuutta prkl ihan alkuun. joku kasvatuksen abc pitäis laittaa pakolliseksi luettavaksi vaikka äitiysneuvolassa, jos tälläinen on oikeasti ajatusmaailma, hakkaa, kyl se oppii!? :|

Siis lapsi on 5 ja vasta nyt sanoo ekan kerran anteeksi?

Meillä lapsi on jo 2v ja osaa kiltisti sanoa anteeksi, jos esim. kiukuspäissään lyö mua. Halaa ja pyytää anteeksi tilannetta.

Ja tämä on täysin opetuskysymys!

Alkuperäinen kirjoittaja ----:
kunnioitustako opetetaan pieksämällä? :eek: en mä tuntenut äitiäni kohtaa kunnioitusta, vaan pelkoa kun sain perseelle. ei ihan järkeen käypää.. pitäis tänä päivänä löytyä muut keinot, apua saa kirjoista, tv-sarjoista ym. johdonmukaisuutta prkl ihan alkuun. joku kasvatuksen abc pitäis laittaa pakolliseksi luettavaksi vaikka äitiysneuvolassa, jos tälläinen on oikeasti ajatusmaailma, hakkaa, kyl se oppii!? :|
Oppii ainakin pelkäämään. Selkäsaunan pelossa ollaan kiltisti eikä se ole tervettä kunnioitusta.

Zoe-F
Kunnioitan vanhempiani ja muitakin vanhempia ihmisiä. En pidä oikeassa tilanteessa tullutta satikutia tai tukkapöllyä pieksentänä vaan rangaistuksena väärästä, kun en ole osannut käyttäytyä oikein. Isäni ja äitini eivät todellakaan osanneet puhua, mikä olisi voinnut auttaa paremmin, eiväthän heidänkään vanhempansa koskaan puhuneet heille.

Eikä tarvinnut olla selkäsaunan pelossa, muutakuin silloin, kun oli itse tehnyt jotakin pahasti väärää.

ap
Eikö tuollaisia tärkeitä kirjeitä kannata säilyttää niin ETTEI LAPSET saa niitä KÄSIINSÄ!!!!! :O
Jos ne on laitettu tuonne kaappiin ylös mihin ite jakkaralla maasta joutuu kurkottamaan niin eikö tuo laps ole käyttänyt harkintaa mennessään sinne kaapille?
siirtäessään tuolin tiskipöydän eteen,kiivetessään tiskipöydälle,avatessaan haan siittä kaapista,jättänyt 2muuta hyllyä missä on liimaa yms ja kurkottanut suoraan sinne hyllylle missä on sakset ja minun paperit.meinaatko että ne tarvisisi pistää lukkojen taakse kun ei laps usko?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis lapsi on 5 ja vasta nyt sanoo ekan kerran anteeksi?

Meillä lapsi on jo 2v ja osaa kiltisti sanoa anteeksi, jos esim. kiukuspäissään lyö mua. Halaa ja pyytää anteeksi tilannetta.

Ja tämä on täysin opetuskysymys!
Miten opetus kysymys?
me ollaan kuule neuvolat sun muut kierretty juuri tuon takia.mitään apua ei ole tullut,arestit,tavaroiden pois ottamiset yms ei ole tehonnut.
olemme sanoneet jos ei anteeksi pyyntöä tule olet jäähyllä niin ja niin kauan yms,ei ole tullut,sylkemistä päälle kyllä.

vieras
Eikö tuollaisia tärkeitä kirjeitä kannata säilyttää niin ETTEI LAPSET saa niitä KÄSIINSÄ!!!!! :O
Jos ne on laitettu tuonne kaappiin ylös mihin ite jakkaralla maasta joutuu kurkottamaan niin eikö tuo laps ole käyttänyt harkintaa mennessään sinne kaapille?
siirtäessään tuolin tiskipöydän eteen,kiivetessään tiskipöydälle,avatessaan haan siittä kaapista,jättänyt 2muuta hyllyä missä on liimaa yms ja kurkottanut suoraan sinne hyllylle missä on sakset ja minun paperit.meinaatko että ne tarvisisi pistää lukkojen taakse kun ei laps usko?
Meinaan juuri niin, että lukkojen taakse !

Järki hoi älä JÄTÄ.

ap

Järki hoi älä JÄTÄ.
Kuule ei järki jätä mutta kotonani pitäisi tietty sääntöpäteä!jos mä 6 vuotiaalle olen 5 vuotta sanonut mitä saa tehdä ja mitä ei ja mikä on äidin ja isän tavaroita ja mihin kaapille ei saa mennä!pitäisi mennä ilman lukkoja perille.on se kumma kun menee 3 vuotiaalle puhe perille että mitä saa tehdä ja mitä ei.

vieras

Järki hoi älä JÄTÄ.
Kuule ei järki jätä mutta kotonani pitäisi tietty sääntöpäteä!jos mä 6 vuotiaalle olen 5 vuotta sanonut mitä saa tehdä ja mitä ei ja mikä on äidin ja isän tavaroita ja mihin kaapille ei saa mennä!pitäisi mennä ilman lukkoja perille.on se kumma kun menee 3 vuotiaalle puhe perille että mitä saa tehdä ja mitä ei.
Lapset on yksilöitä, ehkä sinun olisi kannattanut jättää se lasten teko sitten siihen yhteen jos oletat että kaikki toimivat samoin ja uskovat samoin. Ja kuusi vuotias on vielä pieni lapsi!!! Käyhän lasten psykologeilla jne kysymässä lasten aivojen kehityksestä jne..niin hieman perehdyt rotuun "lapset" paremmin.

ap

Järki hoi älä JÄTÄ.
Lapset on yksilöitä, ehkä sinun olisi kannattanut jättää se lasten teko sitten siihen yhteen jos oletat että kaikki toimivat samoin ja uskovat samoin. Ja kuusi vuotias on vielä pieni lapsi!!! Käyhän lasten psykologeilla jne kysymässä lasten aivojen kehityksestä jne..niin hieman perehdyt rotuun "lapset" paremmin.
Meillä on 3 lasta ja en kuule odota heidän käyttäytyvän samanlailla.Se että tuo esikko on ollut ilkeämielinen jo pienestä pitäen toisin kuin nuo kaksi muuta.
jotkut lapset ovat piruja ja tuo on sellainen,selkäsauna herätti tuon pirun näköjään tajuamaan ainakin tänään mitä todella saa tehdä ja mitä ei.
olisi pitänyt tehdä tuo herätys aikaisemmin.vaikka silloin kun veteli kivellä isänsä auton kyljet ihan omaa hauskuuttaan 4 vuotiaana.

Yhteistyössä