Ankea 70-luku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta fantan jutusta mieleen, eli tämä kysely on meille 70-luvulla lapsuutensa viettäneille:

Mitä ankeaa muistatte 70-luvulta?

Meillä ei esim. ollut pussilakanoita eikä lakanoita peitoissa ollenkaan. Vaatteet oli hirveitä päällä, kutittu ja kuristi.

Tupakoiminen sisätiloissa ja autoissa oli yleistä.
Ei ollut turvavöitä monessakaan autossa, lapset olivat kuin apinat takapenkillä.
Piti käydä tuberkuloosikokeissa kauan sen jälkeen, kun muitten ei tarvinut enää käydä (henk koht kurjuus, vaikkakin tarpeellinen)

Juu täkkien päällä oli irtolakanat jotka lähtivät aina pois.
Muuten muistelen kaihoten sitä aikaa kun asuimme kaikki vielä kotona, paitsi sitä että äidillä oli kauhea mies (ei isäni)

Ei mulla ole erityisen ankeita muistoja 70-luvulta, tosin synnyinkin vasta -76.. jonkin aikaa kyllä podin ahdis´tusta niistä väreistä joita 70-luvun sisustuksessa käytettiin, esim. vihreät olohuoneen seinät ja punaiset eteisen seinät meillä kotona. Vaikka äitini on useasti vakuutellut, että kyllä ne tuntui ihan normaalilta kun ne oli muotia silloin niin enpä usko että koskaan enää kukaan niin paljon sekoaa että vapaaehtoisesti maalaa olohuoneensa seinät sellaisella vihreällä!

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Tupakoiminen sisätiloissa ja autoissa oli yleistä.
Ei ollut turvavöitä monessakaan autossa, lapset olivat kuin apinat takapenkillä.
Piti käydä tuberkuloosikokeissa kauan sen jälkeen, kun muitten ei tarvinut enää käydä (henk koht kurjuus, vaikkakin tarpeellinen)

70-luvun sairaalamaailma on ollut varsinainen natsisaksa.. Muistan etten päässyt lastenosastolle vierailemaan kun se ei ollut sallittua, siskoni oli siis sairaalassa ja minä raukka jouduin odottamaan lastenleikkipaikalla yksikseni kun en saanut osastolle astua jalallanikaan, eikä kukaan ihmetellyt yhtään, ihan normi tapa ja käytäntö. Ehkä mä siitä traumaattisesta syystä olen nykyään hoitaja, olin meinaan sanonut äidille että isona minusta tulee hoitaja, koska ainakin silloin pääsen sitten osastolle asti!

Rahastajat linja-autoissa. Niillä, kuten kuskeillakin oli hienot uniformut. Rahastajat istuivat takaosassa sellaisessa omassa looshissa.
Ihanat värit :whistle: keittiössä oli meillä myrkynvihreä seinä. Vessa oli oranssi.
turvavöitä ei tosiaan ollut takapenkeillä. Meillä oli sama auto vielä pitkälle 80-luvulle.
hienot karvalakit oli kaikilla lapsilla. Minulla sellainen hännällinen.
:)

Uusimmat

Yhteistyössä