Poikasuoja koiralle joka merkkaa sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chihuahua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Chihuahua

Vieras
voiko tuota pitää jatkuvasti käytössä? Meillä on tilanne että poikakoira merkkailee heti sisälle vaikka oltaisiin lenkiltä tultu. Olen joutunut jatkuvasti pyykkäämään esim. sohvanpäällisiä, kun se nostaa jalkaa sohvaa vasten. mattoja ei voinut kuvitellakkaan käyttävän. Käydään koulutuksessa ja yritetään vahvistaa johtajuutta (joskus kuulemma johtuu siitä), on yritetty kaikki pissipois aineet ym kikat, ei ole auttanut.

Nyt ostin poikasuojan, on ollut viikon käytössä eikä koira ole päässyt merkkaamaan mihinkään! Tämä on ihanaa :) ei tartte kytätä koiraa että koska se nostaa koipea. Sama kun menee koiran kera kylään, voi olla rauhassa.

Otamme suojan pois tietysti ulkoilujen ajaksi sekä yöllä saa olla ilman. Muuten se on päällä. Suojassa on kertakäyttöside, mitä vaihdan aina kun huomaan sen likaantuneen (pissatippoja). Tuli vaan mieleen että eihän koira voi saada tuosta mitään tulehdusta. Aika nätisti antaa suojan olla, välillä tietty yrittää persettä johonkin hinkuttaa että irtoais.

[QUOTE="annuska";24082996]Meillä sama ongelma ja kysyisinkin antaako koira suojan olla paikallaan,siis ettei saa revittyä irti?[/QUOTE]

Sori,vasta huomasin,että vikassa lauseessa jo vastasitkin,eli antaa suht hyvin olla. Ei revi hampailla pois vai ei vissiin ylety?

Mun mielestä voi kyllä pitää koko ajan sisällä ollessa, ainakin niin kauan että koira vähän alkaa tajuamaan miksi hällä moinen kapistus on päällään. Se koirahan kuitenkin joka tapauksessa ainakin alkuun koittaa merkata suojasta huolimatta, joten kun se tajuaa ettei märällä "vaipalla" ole kiva olla, saattaa se lopettaa senkin takia sisään pissimisen. Muistakaa myös kehua koiraa aina kun se pissaa ulos.

On joskus saanut sen pois, niin että hinkkaa peppuaan esim. sohvan alareunaan (on niin pieni että mahtuu sohvan alle). Johtuu siitä että hellyyksissäni olen laittanut suojan niin löysälle ettei se vaan kiristä tai hankaa. Olen sitten vaan pukenut suojan takaisin ja vähän tiukemmin.

Suojaan on pissannut vain kerran, niin että se oli läpimärkä. Mutta uskon että kyse oli todellisesta hädästä eikä merkkaamisesta, koska pissaa oli tullut kunnolla yli äyräiden ja pissat oli tullut vessassa (todellisessa hädässä tuo menee suihkun lattialle tekemään asiansa). On kumminkin alle vuoden vielä, pentu, niin ei ole vielä satavarma pidätyskyky sisällä. Tajuaa varmaan jollain tasolla ettei tämän kanssa voi pissata, koska ei nosta jalkaa sen kanssa yhtään.

Meillä on tämmönen

http://www.yappyfashion.fi/PA-All-star-Poikasuoja

Tilasin jo toisen, kannattaa tilata kaksi kerralla. Jos suoja kastuu ja se pitää pistää pesuun niin saa sitten toisen samantien päälle :)

Oletteko muuten harkinneet uroskoiran leikkauttamista? Monella tuo sisälle merkkailu loppuu siihen.

Ollaan. Mutta viimeisenä vaihtoehtona. Ja oikeastaan meille tuli nyt paukku toisen koiran kanssa kun se sairastui ja se joutuu leikkaukseen. Niin ei kukkaro ihan heti anna periksi pojan leikkauttamista ellei ole pakko.

Toisaalta, olen kuullut että leikkaus kannattaa tehdä ennen kuin merkkailusta tulee pinttynyt tapa. Että lähiaikoina sitten ehkä on pakko jos sen aikoo tehdä. Koira on nyt 8kk.

Uusimmat

Yhteistyössä