Amway -mikä ihme juttu se on?

  • Viestiketjun aloittaja kohta entisiä ystäviä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Mirva74:
Sain kotiin kortin amwayn matkalta, jonka tuo lastenhoitotyöt lopettanut työkaverini lähetti. Silloin kyllä kolahti, että ei hitsi vie.. se oikeasti tekee sen mistä silloin kertoi, että tulee ilmaisia matkoja. Hienoa, että on pärjännyt. Mä luulen, etten itse silloin innostunut mukaan, koska en halunnut luopua vakaasta ja turvallisesta olotilasta, mutta eipä mun elämä ole mennyt yhtään sen paremmaksi tässä kolmen vuoden aikana. Mutta onneksi tää business, ei ole kaatuvaa sorttia, kun on vanha ja vakaa varainen yritys, joten uskallan sittenkin lähteä mukaan. Varsinkin nyt, kun on joku kuka on läheinen ja näyttänyt, että toimiihan se sittenkin.
Matkoja saa muillakin firmoilla, se ei oo uutta :D

Avonilla on ens vuonna reissu Hollantiin tai Monacoon, riippuu mitä teet (joka vuosi jotain) ja kaveri joka myy Tuppereita lähtee jonneen hmm olikohan Göteborgiin ;) :D
 
Mun lähipiirissä moni on kokeillut Amwayta ja yksikään ei myy sitä enää. Että... Sen sijaan lähipiiristä löytyy 14 vuotta Tuppereita myynyt, itse olen 3 vuotta kohta ollu Kotigastronomissa ja ei aikomustakaan lopettaa, löytyy useamman vuoden Avonissa olleita... Kyllähän Amway tarjoaa mahdollisuuksia, mutta mua tökkää tosiaan ekanakin jo se, että suurimmat rahat ja voitot menee ulkomaille ja me täällä jossain perä-hikiällä saadaan painaa niska limassa duunia sen eteen, että ulkomailla jotkut rikastuu. Ei reilua minusta. Siksi mä luotan Kotigastronomiin, täysin kotimainen firma, tosi hyvä myyntikate ja lisäksi hyvät bonukset ja itse voin ainakin sanoa, että kyllä tällä helvetin hyvin hankkii jos tosissaan tekee ja pienille lisäansioille (=50-300 e/kk) ei tarvii tehdä edes kovasti töitä.
 
Ei mainostaja
naapurinikin, että helpompi ja tuottoisampi tehdä bisnestä eräällä toisella merkillä. Hän oli tehnyt 2 vuotta Amwayta. Nyt samat henkilöt innostuvat tästä uudesta tuotteesta helpommin, kun ei niin mustamaalattu tuote ja nimekkäämpi. Minäkin kokeilin sitä.
 
ana
jos täällä on niitä jotka tekevät töitä tässä amway jutussa, lähettäkääpä kuitit huimista tuloistanne? vai paljonkos sillä tienaa? joo riippuu varmaan myynnistä ja uusien ihmisten määrästä ja paljonko on alla porukkaa. noh kertokaa kauanko olette olleet töissä, montako tuntia menee päivässä? paljonko tulee rahaa kuukaudessa? paljonko menee rahaa kuukaudessa? paljonko myyt kuukaudessa? paljonko "alaisesi" myyvät? montako alaporrasta on? sehän on ihan hellpo vastata tuohon jos on mukana toiminnassa. joten kuva kameralla tiliotteesta jossa näkyy tilille tullut rahamäärä (tietty muut tulot ja nimet jne pois vaikka paint ohjelmallla) ja sitten kuva nettiin johonkin ilmaispalveluun vaikka ja sitten linkki tänne. ja samlla vastaa noihin kysymyksiini. sen jälkeen ei pitäisi olla kellään ruikuttamista miten tienää tällä tavalla. sadaan faktat esiin.
 
pazzee
Meidän perhe tilaa tuotteet sieltä mitä tarvitaan -30% alennuksella. Ei ole tuotteita tarvinnut palutell vaik on 90 päivän 100% tyytyväisyystakuu ;)
KK bonukset ovat useita satoja euroja kuussa , joten tuotteet tulevat ilmaiseksi ovesta sisään.
Tää on kaikil mahdollst, jokaisel samat mahkut. Emme hae tästä miljoona tuloja, vaan loistavia tuotteita ja hyviä uusia ystäviä :) Ei tuo mittää otakaan jos ei annakaan.
Tässä ei ole riskiä hävitä rahojaan, kellään!!! Joten miksi ei ?
 
peiron
Kyllä kyllä ihmiset on hauskoja... ja ei olla muka kateellisia. hah haa... ja ha.
Jos joku menestyy alalla millä hyvänsä niin katotaan heti kieroon ja sanotaan ett muiden rahoilla tuossa elelee... Millä muiden rahoilla? raha = vaihtoväline johonkin.
Saas nähdä kun muutama vuosi kuluu ja suomen valtionvelka kasvaa ja verotulot vähenee...
Yrittäkää rakkaat suomalaiset ymmärtää että yhteiskuntarakenne muuttuu huimaa vauhtia.
Kuka maksaa eläkkeet ja sosiaaliturvat? Mistä kaikkeen luulette rahan tulevan?
Olisiko typerää jollain varmistaa kuukausittainen tulosi? Entä jos sairastuu? Joutuukin työttömäksi ja ikuiseen "jonoon" odottamaan jotain työtä?
Jos se ei ole verkoston rakentaminen, niin joku muu sitten. MUTTA VARMISTA toimeentulosi varmasta lähteestä, nimittäin MUUTOS ON EDESSÄ. Se on FAKTA.
Ja arvatkaa mitä, kello käy ja tikittää koko ajan, se on armoton meille kaikille.
Tee asian eteen ainakin JOTAIN , jooko?
 
kkkl
Emäntä siihen kuului joskus ja sen mukana muutaman kerran ollut joissain kokouksissa. Voi jessus mitä paasamista siellä on nauroin itseni kipeäksi siellä. Käytiin myös göteborgissa jossain isommassa jutussa ja meno oli siellä kuin kiihko uskovaiset olisi kokoontuneet. Minua yritettiin saada mukaan noin tuhat kertaa sen reissun aikana. En kuulemma voi olla onnellinen ilman tästä saatavia rahoja (paskat voin olla onnellinen myös ilman hirveitä tuloja). No se meni siihen että istuin loppu ajan eräässä kuppilassa kun en enää kestänyt sitä.
 
Kokenut kantapään kautta
Kuten monet täällä ovat kirjoittaneet,että vuodessa jo voi hävitä tuhansia euroja. Saman koin minäkin parin vuoden aikana. Laskekaa menotkin ettekä pelkkiä tuloja. Esim. viikonvaihde seminaari miinusta 500 euroa ( osallistumismaksu, hotellissa yöpyminen ja auton polttoaineet.) Minä en ole kateellinen kellekään kun tiedän,että se on tuulimyllyjä vastaan taistelemista ja pään seinään hakkaamista. Kyllä aika on ajanut tällaisten pyramidi kaupustelijoiden ohi jo aikaa sitten.
 
ana
kaupiteltiin liittymään ja hommaamaan alaportaisiin ihmiä ja sitten kun ne myy niin saan itekki siitä jotain ja sitten kun ne hankkii lisää alas porukkaa niin rikastun taas ja taas ja taas ja sitten mun ei tarvi tehdä töitä kun alla on porukkaa. ymmärrän tuon jos on perustanut tälläisen pyramidin. koska jos lähden mukaan niin minun yläpuolellani on kymmeniä, satoja jotka saavat rahaa minun jutuistani. ihmettelen mistä riittää rahaa jakaa jokaiselle joka on mun alla tai yllä. minulle piirreet hieno kaaviokin miten jakautuu alaspäin alle tulevat hommat. näytti pyramidilta. ja kääntää sen toisimpäin niin huomaa missa ja kuinka syvällä itse on ketjussa. ja en moiti tuotteita. niistä en ole kuullut pahaa sanottavaa. sitä en ole kuullut ja edelleenkään kukaan ei ole todistanut että on rikastunut.
 
Matkalle.
Kun ostin aivan laadukkaan kattilasarjan Lidlistä 60 euroa. Amway yrittäjä "ystäväni" kauppasi kovasti kattilasarjaa 1500 eurolla kun tiesi minun olevan kattiloita vailla. Voiko nämä kattilat todella olla niin kalliita,vai yrittikö joku muukin kuin Amerikan bisnesmiehet vetää välistä. Vaikka on se niin että ei se ole hullu joka paljon pyytää, vaan se joka paljon maksaa. Isäntä sanoi,että maistuu ruoka paljon paremmalta näistä kattiloista,kuin niistä kalliista ja jää muuhun mukavaan käytettäväksi se 1440 Euroa.
 
vieras
En ole lähtenyt tuotteita myymään, enkä jäseneksi liittynyt, mutta ole ostanut astianpesukonejauhetta, jauhepyykkipulveria, tahranpoistojauhetta, nestemäistä pyykkipulveria ja tuotteet ovat aivan loistavia ja riittoisia, meidän nelihenkisessä perheessä kestää nestemäinen pesuaine yli vuoden, pyykkipulveri 2v ja astianpesuaine yli 2v.
 
Näyttää pyramidilta.
touhua tämä Amway bisnes. Hintoja ei saa tietoon täältä netin kautta. Sitten kun yritetään houkutella bisnekseen mukaan, niin puhutaan vaan yhdestä jutusta. Amway nimi on kuin syöpä. Kaupattavan tuotteen nimeä en saanut selville,ennen kuin olin ollut siellä fläppitaulu esityksessä. Onneksi se tuotteen nimi lopulta selvisi,että sain puolueetonta tietoa täältä netin kautta,entisiltä ja nykyisiltä pyramidi kaupustelijoilta. Ei näytä mikään tienisti homma olevan,vaikka se esittelijä aivan toista väitti. Johonkin seminaariin houkutteli. Minulle kyllä riittää kun olen täältä lueskellut siitä bisneksestä ja tehnyt omat johtopäätökset.
 
SJP
Itse aloin myymään noita tuotteita siinä sivussa, että teen omia töitä. Olen siis värvännyt siihen muutaman ystäväni, enkä odota mitään supertuloja. Nainen joka minut värväsi tekee sitä ihan intohimoisesti ja on 4 vuodessa saanut alleen 400 perhettä. Niiden avulla hän saa päälle 2200 e kuukaudessa. Hänet taas alalle värväsi pariskunta, joiden tulo on tällä hetkellä suomessa ehkä korkeimpia amwayn kautta saatuja 96000/vuosi. He ovat tehneet 10 vuotta amwaylle töitä. Nainen joka minut värväsi on ollut molempina vuosina palkintomatkoilla, jotka amway maksaa koko perheelle.

Siinähän se onkin, ettei kovin monet yllä koskaan tuolle tulotasolle, mutta kaipa se riippuu siitäkin paljonko olet valmis tekemään rahojesi hyväksi. Ilmaista rahaahan ei koskaan ole. :)
Itse olen vain hankkimassa pientä lisäansiota. Henkilökohtaisesti tykkään itse tuotteista. Aloituspaketissa tuli muutamia tuotteita ja sen lisäksi olen kokeillut meikkejä, ja liikunta-alan ihmisenä myös noita nutriwayn tuotteita ja hyväksi todennut. :)

Tavaroita ei saa tilata Amwaylta suoraan, mutta esimerkiksi amwayn jälleenmyyjät voivat sinulle tuotteita myydä. :)

Jos joku haluaa kysellä lisää asiasta, niin minulle voi kyllä kirjoitella. Vastailen kaikkeen mihin osaan ja jos en johonkin vastausta tiedä, niin voin kysellä paremmin tietäviltä. :)

En tiedä voiko tähän laittaa s-postiosoitetta, mutta ehkä paremmin saa kyseltyä sieltä, jos jokin asia mietityttää.
sarjope@gmail.com
 
Nuuskija
Kertokaa mulle mistä näkyy mitä aineita niissä kasvo/pesu/yms tuotteissa on ja missä lukee että ne on vihreitä eikä niitä ole testattu eläimillä. Niistä purkeista, mitä kaveri mulle tuputti ei ainakaan löydy minkään näköistä informaatiota. Tiiä vaik saisin jonku allergisen reaktion niist tärpäteistä.
 
Suosi Suomalaista
Niistäkään ei tiedä mitä niihin on laitettu.Puhuvat vaan puhtaudesta. Söin reilun vuoden niitä (double x) tuli maksamaan n.1000 Euroa. Minua ne ei ainakaan vakuuttaneet.En huomannut kunnossa,pirteydessä tai muussakaan mitään muutosta joten lopetin niiden syönnin.
 
Kerta riitti.
Nämä seminaarit ovat oiva tapa kerätä rahaa. Sen on osoittanut suomen poliitikot. Pidetään vaan seminaari ja kerätään "laillista rahaa" itselle. Aina näitä tukijoita löytyy. Siinäkin toiset rikastuu ja toiset köyhtyy,mutta vapaaehtoisesti.
 
skeptikko
Mielenkiinnolla olen lukenut erinäisten keskustelupalstojen amway-tuotteisiin ja liiketoimintaan juttuja. Eikö olekin erikoista, että joku liiketoiminta saa näin voimakkaita reaktioita aikaan.

Monien tuttavilla on oma yritys, on se sitten kampaamo, rakennusalan yritys, vaatekauppa tms. perinteinen yritys. Ostamme kenties heiltä joitain tuotteita, Emme kyseenalaista sitä, että he mainostavat tuotteitaan, saavat niistä hyvän voiton tai ainakin toimeentulon. Käymme päivittäin kaupassa, rikastutamme milloin mitäkin suurta ketjua ostamalla mm. monikansallisten yritysten tuotteita. Maailma on siis täynnä erilaisia verkostoja. Lompakkomme on täynnä erilaisia etukortteja, ja olemme tyytyväisiä saadessamme erilaisia plus/bonus seteleitä tai pientä palautusta.

Mikä tekee amway-liiketoiminnasta tuomittavaa monien silmissä? Onko se, että tavallinen kuluttaja pääsee osalliseksi yrityksen liikevaihdosta niin kateutta aiheuttavaa, että siitä riittää keskustelupalstojen aiheeksi monien vuosien ajaksi? Mielestäni on aivan mahtavaa, että on tavalliselle pulliaiselle annettu keino päästä yritystoimintaan mukaan ilman perinteisen yrittäjyyden riskejä.

Tuotteista liikkuu mitä erilaisimpia juttuja; milloin hammastahna vaahtoaa niin paljon, että siihen voisi tukehtua, milloin pesuaine on hajottanut pesukoneen jne. Näitä juttuja voisi jatkaa loputtomiin. Tuossa aiemmin joku epäili mm. lisäravinteiden ja vitamiinien puhtautta. Kannattaa ottaa selvää puolueettomilta tahoilta tosisasioita, niin ei tarvitsisi arvuutella. Faktatietoa on saatavilla monesta eri puolueettomasta lähteestä. Jos joku yritys on toiminut jo 50 vuotta, eettisiä periaatteita noudattaen, ei se riskeeraa omaa uskottavuuttaan toimimalla muulla tavoin kuin ilmoittaa toimivansa. Kaikilla tuotteilla on mm. 3 kk:n täystyytyväisyystakuu, jonka kuluessa asiakas voi palauttaa tuotteen ja saa rahansa takaisin. Ostapa jostain marketista huulipuna, käytä sitä 2 kk ja yritä palauttaa. Ei onnistu! Niin paljon yritys luottaa tuotteisiinsa ja niiden laatuun. Joten ota selvää ja ylläty. Käy katsomassa esim. Saksan kuluttajaviraston tutkimusta monivitamiineista :).

Joku mainitsi tuossa edellä, että seminaareilla rahastetaan. Seminaarithan eivät ole amway:n järjestämiä, vaan niiden eri organisaatioiden, joiden systeemin mukaisesti useat liiketoimintaa pyörittävät. Rahastuksesta en puhuisi; mistä saat ostettua itsellesi puolen päivän koulutuksen hintaan 15 euroa. Yrittäjänä tiedän, että koulutuspäivästä saan maksaa vähintään 400 euroa (koko päivän koulutus). Ja kun tiedämme missä suuruusluokassa tilavuokrat pyörivät, niin voimme siitä päätellä että miltei tilavuokriin nuo kerätyt summat menevät. Ja tosiasia on, että täytyyhän koulutuksen järjestäjälle jäädä jotain. Mitä yritystoimintaa se on, ettei siitä mitään voittoa jäisi. Et varmasti itsekään tee työnantajallesi työtä periaatteella, että olen työssä ja maksan siitä. Myös sinä haluat palkkasi työnantajaltasi.

Ollaan siis tyytyväisiä siitä, että meillä on kaupankäyntiin muitakin vaihtoehtoja kuin isot ketjut, joissa todellakin rikastuvat vain huipulla olijat. Moninaisuus on valttia ja rikkautta!
 
minä...
Ei voi käsittää miten kaikki kehuu niitä pesuaineita yms. Itselläni on huonot kokemukset kyseisitä aineista. Annostelin ohjeiden mukaan ja vaatteet jäivät jauhoisiksi. Koitin vähentää annostusta vielä pienemmäksi ja tahrat jäivät vaatteisiin. Tuolla se paketti on osittain käytettynä ja palasin takaisin kaupan aineisiin.

Tiskikoneeseen tarkoitettu aine oli ihan susi. Astiat jäivät likaiseksi ja jotenkin vahamaisen tuntuisiksi. Onneksi en pistänyt yhtään rahaa noihin itse. Äiti käy aina tuttavansa luona kutsuilla ja raahaa niitä mukanaan. Vähän aikaa sit äiti soitti ja kysy onko ainetta vielä jäljellä. Sanoin etten tarvitse moista enään.

Meikkejä olen saanut joululahjaksi ja kaikista tyytyväisin olen ollut irtopuuteriin. muilla en ole tehnyt mitään. Huulipunakin pysyy pari minuuttia ja on sen jälkeen lisättävä taas.

se siitä tuotemerkistä

minä käytän nykyään yleispuhdistukseen etikkaa, ruokasoodaa, sitruunaa yms. On taatusti luontoystävällistä ja ihan edullistakin :)

 
Tuula
Tilasin ystävättäreni kautta Amwayn pyykin pesuainetta SA8 Color. Muutaman pesukerran jälkeen huomasin,kuinka tummuneet minun ja etenkin mieheni valkeat sukat olivat. Vaihdoin takaisin siihen entiseen kaupan pulveriin ja kuinka ollakaan sukat alkoivat tulemaan taas valkoisemmiksi. Annoin tyttärelleni sen 3 kg paketin. Hän sanoi myös ettei tahrat lähde vaatteista,vaikka laittaa hieman reilumminkin pulveria.Ihmettelenkin mistä nämä jutut oikein tulevat,että Amwayn pesuaineet olisivat hyviä.
 
Entinen amway jälleenmyyjä
Alkuperäinen kirjoittaja terveys:
Alkuperäinen kirjoittaja voi kun joskus käyttäisitte silmiänne:
Alkuperäinen kirjoittaja terveys:
Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
aiemmat naapurimme saivat meidät puhuttua ympäri tuohon touhuun, pariskunnan naispuolinen henkilö oli silloin hyvä ystäväni. Olimme mukana vuoden, jonka aikana totesimme, että emme ole valmiita uhraamaan sitä mitä amway vaati menestykseen... "johtopariskunta" kehuskeli saaneensa amwayn avulla yhteistä aikaa perheelleen, mutta ihmettelen edelleen millaista yhteistä aika aon se, että isi ja äiti reissaavat 5-7 pvää viikosta käännyttämässä ihmisiä ja lapset ovat lastenhoitajan kanssa kotona.

Mielestäni tuotteissa ei ole mitään vikaa, mutta juuri tuossa koulutusohjelmassa network21 se vika piilee, sillä suorastaan aivopestään ihmisiä. Läheisesti näin muutoksen, jonka se sai aikaan tässä ystävässäni, joka muuttui täysin alettuaan "hörhöilemään". Enää emme ole yhteyksissä, sillä slogan menee: älä turhaan pidä läheisinäsi ihmisiä, jotka estävät menestyksesi, meidät luetaan nyt siis heihin jotka sen estävät, kun lähdimme pois kyseisestä bisneksestä.
Itse liityin jäseneksi ja saan tuotteet itse tilattua itselleni 30% halvemmalla.KUKAAN EI OLE MINUA VÄRVÄNNYT PARIA TILAISUUTTA LUKUUNOTTAMATTA, jossa tein selväksi etten ala myyjäksi.Niissä tilaisuuksissa vain tilasin myyjän kautta. Tilaan parin kuukauden välein vitamiinit ja pesuaineet, olen ollut niihin tyytyväinen.
Et sitten laske tuotteiden hintaan mukaan osuutta jäsenmaksusta? Oletko verrannut hintoja muiden tuotteiden hintoihin? Minäpä vertasin. Prosentit ovat uskomattomat -- kauppojen tuotteiden eduksi. Esimerkiksi S-etupisteet pätkivät Amwayn tullen mennen palatessa, lisäksi saan valita vapaasti JOKA KERTA vaikka aivan eri tuotteen, murto-osalla Amwayn hinnoista. Mietipä. Vuosittainen jäsenmaksu antaa sinulle kuvitellun 30% edun tuotteista, jotka ovat JO VALMIIKSI MONIN KERROIN kaupan tuotteita kalliimpia. Et säästä mitään mistään kohti. Jos maksat pesuainepaketista jotain 20 e plus postikulut, missä se edullisuus on, kun samat pesukerrat saat edullisemmin parista kolmesta kaupan paketista? Esim. 20 e miinus 30% on vieläkin 14 euroa, noin esimerkkimielessä. Ja satun tuntemaan Amwayn tuotteiden hintoja, joten tiedän mistä puhun. Siis maksat sanotaan 100 e vuodessa siitä ilosta, että maksat vitamiineista ja pesuaineista sanotaan 70% enemmän kuin kaupasta... No, mutta hyvä jos olet tyytyväinen. Itse totesin että rahalla saa monin kerroin enemmän tarpeellista tavaraa, jos sitä ei hassaa Amwayn tuotteisiin.
Mistäs S-marketista saat Zeoliititonta ja fosfaatitonta pulveria,joka liukenee 100% veteen?
Nytpä saa!! LV:ltä on tullut kyseinen tuote ja on todella hyvä ja edullinen!
 
Kannattaa vertailla hintoja
tätä LV:tä Hain eräästä halpatuonti kaupasta. On zeoliititonta, fosfaatitonta ja hajusteetonta. Allergialiitto suosittelee herkkäihoisille ja allergikoille. Näyttää samalta kuin Amwayn pulveri,on vaan eri tekstit paketissa. 2,6 kg maksoi 9,90 euroa ja 750 g 3,90 euroa Ja siitä sai vielä boonuksia ja kuitin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä