Amway -mikä ihme juttu se on?

  • Viestiketjun aloittaja kohta entisiä ystäviä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"Jennuska"
"Idea ei ole myymisessä, vaan siinä, että ALH:na Esittelet ideaa muille!"
>>> Värväystä. Jota kuulemma ei ole Amwayssa. Koska Amway ei kuulemma ole pyramidi.

"Kun saat useamman ihmisen tekemään näin, siis ostamaan omaan käyttöön...ja he saavat omia tuttaviaan tekemään myös niin"
>>> Lisää värväystä, hankit itsellesi aktiivista alalinjaa, lisäksi värväykseen yllyttämistä. Jota kumpaakaan ei kuulemma ole Amwayssa. Koska Amway ei kuulemma ole pyramidi.

Pyramidit perustuvat jatkuvaan värväykseen. Hellittämättömään, raakaan, jatkuvaan värväykseen. Ja jatkuvaan tuotteiden tuputtamiseen.

"...miten normaalisti teet työtä sen n. 40h viikossa, ja AMWAYtä tehdessäsi, oikein asennoituessasi ja työtä tekemällä, voit suhteellisen helposti päästä jo 15 viikkotunnissa rahallisesti samaan, millä normaalisti töissä 40h:ssa! "
>>> Raju valhe. Tai tiedostamaton, tutkimaton epätarkkuus. Riippuu taatusti esimerkiksi palkkatasosta. Kerropa, mitä teet Amwayssa 15 viikkotunnissa? Mikä on tuollaisen panoksen puhdas tuntipalkka, josta verot ja kaikki menot on ensin otettu pois?

Onnea sulle, jos Amwaysta saat kaiken tarvitsemasi. Mutta muista, että unelmia voi olla myös pyramidiyrittämisen ulkopuolisilla. Heillä, joilla on ihan oikeaa yritystoimintaa, laillista ja sellaista, joista voi vaikka lehdissä julkisesti kertoa. Sellaista, jonka nimen voi kertoa jo ennen kuin kutsuu ihmisiä esittelyihin. Nämä muut, ne negatiiviset ulkopuoliset luuserit, eivät vaan halua kiskoa unelmiensa kustannuksia lähipiirin lompakoista.
Ilmeisesti et itse kuulu siihen ryhmään, joka voisi kuvitellakaan tekevänsä mitään tällaista, eikä tarvitsekaan! Ja tämän kaiken saavuttamiseen menee aikaa, joillakin muutama kk kun taas toisilla useampia vuosia! Se riippuu niin paljon ihmisestä itsestään!
En missään nimessä itse pakkosyötä ideaani kellekään, enkä tuotteita väkisin tuputa...
Ja mitä asiakaskuntaani tulee, n. 3% sadoista vaki-asiakkaistani on "tuttava- ja lähipiiriä", jokainen heistä ovat ihan itse tahtoneet oma-aloitteisesti ostaa tuotteita minulta!

Ja edelleenkin painotan vielä sitä, että kun puhut pyramidi-kuviosta... Ei tämä sitä ole...
Vaikkakin hankin "ala-puolelleni" ihmisiä, kuluttajia (mitä itsekin olen!) Unohdat sen, että myös minunkin "yläpuolellani" on kuluttajia, en suinkaan ole se suurin ja mahtavin tässä kuviossa!
Minun "ylä-puollellani on usea ei-niin-aktiivinen immeinen, joka tienaa paljon vähemmän kuin minä! Ei siis voida väittää, että se ylempi taso nauttii rikkaasta elämästä, rahoista joita "ala-linja" ylemmälle taholle tuo!

Sama se on kun miettii kaupallisia asioita muutenkin! Yhtä lailla "pyramidia" se on muuallakin:
1. Ihminen A keksii tuotteen ja patentoi sen
2. A hankkii valmistajan B, tehtaan, joka valmistaa kyseisen tuotteen!
3. B hankkii tuotteelle ostajan C, jälleenmyyjän
4. C hankkii tuotteelle kuluttajan D!

Ja kuka tästäkin kuviosta eniten kostuu? Kauppiasko?!?! =D Ei vaan se immeinen joka ko. tuotteen keksinyt ja patentoinut!

Kukaan ei sinua voi pakottaa mihinkään ellet sitä itse halua, ihan niinkuin kukaan ei voi tulla sanomaan sinulle, että "Hei, K-kaupassa on halvempaa ja paljon parempi bonus-systeemi kuin Sokoksella!", Sinähän käyt edelleen K-kaupassa jos siellä olet tottunut käymään, ja koet, että se juuri sinun kauppasi!

Annetaanhan jokaisen tehdä omat työnsä ja jokainen ostakoon tuotteensa sieltä mistä haluaa! Minä teen tällä tienestini, tee sinä toisella tapaa! En minä ala sinua neuvomaan miten tienata leipäsi Sinun tapasi sopii sinulle ja jos olet siihen tapaan tyytyväinen, niin hyvä niin! =) Jos minulle sopii tämä tapa, ja olen tyytyväinen, niin eikö kaikki ole ihan hyvin!

Hyvää syksyä sinulle!
 
Mukana ollut 3v.
kuin minä. Minut ylipuhuttiin tähän bisnekseen ja tein tosissaan sitä kolme vuotta. Pläänejäkin tein 179. Openeita 80. Seminaareja 6. Paljon luvattiin ja paskaa puhuttiin. Käteen ei jäänyt kuin pelkkää tappiota. Joku ilmoitti vielä verottajalle ja kuitteja pitäisi löytyä. Tämä amway ollut yhtä piinaa ainakin minulle.Tuotteitakin myin ja ostin yli 12000 eurolla. Meni varmaan USA:n bisnesmiehille nekin voitot. V...u, että kaduttaa kun lähdin tähän bisnekseen. Ajan olisi voinut käyttää paljon hyödyllisemmin.
 
"vieras"
Valitettavasti mulla ei ole aikaa lukea koko ketjua, mutta laitanpa lusikkani soppaan kans ;)

Mä tutustuin Amwayhin vuosi sitten, kun mun ex lähti mukaan tähän. Se kuunteli autossa näitä hölynpöly cd-itä ja kehu kuinka rikas hänestä tulee. Mitään ei tarvi tehdä, mitään ei tarvi myydä ja rahaa tulee. Kysyin mistä, niin ei oikeen osannu vastata. Loppuviimeks jätti mulle sen melkein kokonaan sen alotuspaketin, ainoo aine, jonka olen kuluttanut loppuun on pesuaine. Se oli hyvää, mutta ei käy meidän hajusteallergikolle. Eli haen taviskaupasta zeoliititonta ja hajusteetonta taviskamaa...

Nyt mun yks kaveri hurahti tähän myös mukaan ja on yrittänyt mua mukaan. On niin helppoa, eikä tarvi myydä mitään! Siis mitä v***ua? Mitään ei tarvi tehdä ja mitään ei tarvi myydä ja rahaa tulee? Kun yritän kysyä, että miten toimii, niin en voi kertoa tässä/puhelimessa, tule esittelyyn. No enpä ole mennyt, mutta kaveri, joka oli ollut, oli tosi vihainen. Esittelijä oli kertonut, että kun tekee töitä 10h/viikko, niin noin 8 vuoden päästä vuositulot on jotain 80-90000 euroa! No kun kaveri kysyi, että montako vuotta on esittelijä tehnyt, vastaus oli 4v. jolloin kaveri totesi, että sähän tienaat sitten jo tosi kivasti. Esittelijä oli tuohtunut ja sanonut, että hänellä on lapsia, hän ei ehdi millään tekemään 10h/viikko. Jankannut sitä moneen kertaan. Eli ihan palturia. Mulla oli kans lapsia kun tein tupperia ja helposti tein tuon 10h/vko!
 
omnomnomnomnom
Kerronpa tähän oman tarinani:

Olimme kerran hyvän ystäväni kanssa hänen kaverinsa kutsuilla.Itse en todellakaan langennut siihen huuhaahan,ja kun yritin kysellä aivan järkeviä kysymyksiä (esim.voisitteko näyttää todisteita tai kertoa nettisivuja missä todistettaisiin että tuotteet ovat huppuluokkaan);he syrjivät ne.Yrittivät kaikin keinoin saada mukaan,ja kun yritin sanoa suoraan,etten ole kiinnostunut,he eivät melkein päästäneet pois!
Kaverini tosin meni siihen mukaan heti.Kyllä suhde on nykyään hervottomasti muuttunut.Hän on nykyään melkein aina jossain matkalla,ja jos on taas paikanpäällä,niin pyörii selvästikin enemmän ihmisten kanssa,jotka ovat tässä Amwayssa mukana.Eli voinen sanoa,että välimme ovat huomattavasti viilentyneet.
Yritti kerran saada minutkin mukaan tähän hommaan,mutta kun kerroin suoraan,etten ole kiinnostunut,niin närkästyi,eikä selvästikään juttele niin paljoa asioista.Raivostui myös kasvotusten,kun olin mennyt vain tekemään hieman taustatietoa Amwaysta jne.,eikä taaskaan jutellut pitkään aikaan.

Voin myöntää,että kannan hieman keihästä tätä yhtiötä kohti.Aivan kuin olisi joku uskonnon kaltainen järjestö,jossa syrjitään niitä jotka eivät ole mukana.
 
"pettynyt"
Sain kutiavaan ihottumani Loc pesuainetta, jota voi juodakkin, on kuulema niin ympäristöystävällistä ! Ihottuma ärtyi ja olin kuin palovamman jäljiltä. Otin ensiavuksi kortisonia, olisin ollut muuten sairaalassa. Mainittu ainehan tulee jo laimentaa ennen pesuaineena käyttämistä.Tarkistin vielä netistä tuoteselosteen, sisältää lisäainetta joka aiheuttaa iholle palovammoja. Lisäksi se sisältää ympäristölle vaarallisia myrkkyjä. Kukahan valvoo näiden kaupustelijoiden laillisuutta ?
 
hotoalan ammattilainen
Etsin kasvohoitotuotteista tuoteselosteita purkista ja nettisivuilta, mikseiköhän löydy? Taitavat olla eu-lainsäädännön mukaan laittomasti maahan tuotuja tuotteita !Kaupustelijat seminaareissa aivopestyjä, ei ole mitään tietoa myytävien tuotteiden sisällöstä !
 
Messissä
Kun tätä ketjua selailin läpi, niin monessa kohtaa tulee vastaan se et ei tänne kannata rahojaan laittaa. Olen ollut mukana vasta vähän aikaa, eikä oo vielä tarvinnu rahaa laittaa, et millasia maksuja sit tässä kerätään? Joo toi taitaa olla se uusimis maksu kerran vuoteen, mut ei oo iso-raha! Ei piä olla niin hölömö että kaikenlaisiin seminaareihin yms. maksullisiin juttuihin menee jos se ei tunnu sen arvoselta, en itse vois kuvitella meneväni, tai ehkä joskus jos hurahan uskoon ;) itse oon mukana sen takia että tykkään käydä kauppaa ja nää tuotteet on siihen hyviä! Toki tiedän että en tuu mitään 100 000€ vuodessa saamaan koskaan tästä, mut onpahan kivaa näperreltävää ja kukaan EI voi kieltä et se planin näyttö ei ois hassunhauska tapahtuma, ainakin käyn itte sen sillon tällön kattoo ihan huvikseen, eikä maksa mitään!
 
123456789
Itse olen ollut mukana neljä kuukautta.
Lähdin mukaan, koska halusin (joka tapauksessa) ostamani tuotteet halvemmalla. Miksi maksaisin jollekin toiselle, kun saan tuotteet aika paljon halvemmalla ja vieläpä bonusta omista (ja alalinjan) ostoista? En ole jaksanut paljon asiaa esitellä, mutta siltikään en ole tehnyt tappiota!

Liittymisellä ja tuotteilla on täysi 90 vrk:n takuu. Se oli yksi liittymisen syy. Ja myöskin se, että mitään myynti- tai ostopakkoa ei ole.
 
123456789
Itse olen ollut mukana neljä kuukautta.
Lähdin mukaan, koska halusin (joka tapauksessa) ostamani tuotteet halvemmalla. Miksi maksaisin jollekin toiselle, kun saan tuotteet aika paljon halvemmalla ja vieläpä bonusta omista (ja alalinjan) ostoista? En ole jaksanut paljon asiaa esitellä, mutta siltikään en ole tehnyt tappiota!

Liittymisellä ja tuotteilla on täysi 90 vrk:n tyytyväisyystakuu. Se oli yksi liittymisen syy. Ja myöskin se, että mitään myynti- tai ostopakkoa ei ole.
 
voi myös tienata
oon lapsenvahtina yhdelle perheelle joka tässä touhussa mukana. En tiä kauanko ovat olleet mukana tuossa, mutta tiän että miehen tulot enää 900e päivätyöstä.. Tekee siis niin vähän. Lapsia heillä on viis ja kaks autoo. Hulppee talo, hienot keittiöt jne. Nämä siis kerran viikos pitää jotain kokouksia jossain ja sitten 3 kertaa viikos matkaa viroon.. Vie siis tuota vissiin eteenpäin.

Että kyllä siis näköjään voi tienata, mutta en koskaan voisi kuvitella meneväni mukaan. Kuulostaa aika laittomalta touhulta..
 
"vieras"
Itse olen ollut mukana neljä kuukautta.
Lähdin mukaan, koska halusin (joka tapauksessa) ostamani tuotteet halvemmalla. Miksi maksaisin jollekin toiselle, kun saan tuotteet aika paljon halvemmalla ja vieläpä bonusta omista (ja alalinjan) ostoista? En ole jaksanut paljon asiaa esitellä, mutta siltikään en ole tehnyt tappiota!

Liittymisellä ja tuotteilla on täysi 90 vrk:n tyytyväisyystakuu. Se oli yksi liittymisen syy. Ja myöskin se, että mitään myynti- tai ostopakkoa ei ole.
:D Ihan samalla tavalla sinä joudut maksamaan ylälinjaasi "bonuksia" tuotteiden hinnoissa, kuin mitä saat itsekin alalinjastasi...
 
olen itse mukana
amwayssa ollut kohta kaksi vuotta ja harmittaa lukea kaikki mahdolliset paskat siitä. Harmi että joku tyrkyttää sitä väkisin. oma mottoni on että haluan kertoa asiasta, mutta jos ihminen jolle kerron, sanoo ei, niin se tosiaankin on EI. ei mitään pakkokäännytystä jne. Jos mulle tätä oltais pakkotyrkytetty, en olis lähteny mukaan. sääli.
 
amwayn laittomuudesta...
amway ollut suomessa 12 vuotta että eiköhän sen aikana olis jos tullu ilmi jos ois kauhean laitonta ;) saat parhaimman tiedon http://www.amway.fi/cms/about_amway_and_direct_selling/who_is_amway
 
Pisnistä
Kyllä perseaukisia vituttaa aina kun joku tekee rahaa. Ja vielä verkostomarkkinoinnilla!!! Eikä perkele ymmärrä mitä koko sana tarkoittaa, mutta huijausta sen täytyy olla. Ja muistakaa, että netissä oleva sana on painavaa ja kaiken tietävää, ihan kuin raamatussa. Suurin osa ihmisistä uskoo Jeesukseen, ja kuinka moni on sen nähnyt, hä? Onko niin vaikea uskoa, kun joku vieressä menestyy kovaa duunia tekemällä ja yrittämällä, ja vielä näet sen, Hä? Liimaperseet, jos menestys kiinnostaa ottakaa yhteyttä...:)
 
herätys
Alkuperäinen kirjoittaja Pisnistä;23145933:
Kyllä perseaukisia vituttaa aina kun joku tekee rahaa. Ja vielä verkostomarkkinoinnilla!!! Eikä perkele ymmärrä mitä koko sana tarkoittaa, mutta huijausta sen täytyy olla. Ja muistakaa, että netissä oleva sana on painavaa ja kaiken tietävää, ihan kuin raamatussa. Suurin osa ihmisistä uskoo Jeesukseen, ja kuinka moni on sen nähnyt, hä? Onko niin vaikea uskoa, kun joku vieressä menestyy kovaa duunia tekemällä ja yrittämällä, ja vielä näet sen, Hä? Liimaperseet, jos menestys kiinnostaa ottakaa yhteyttä...:)
Eli sä vertaat Amwaytä kristinuskoon! Suurin osa uskoo Jeesukseen vaikkei ole Häntä nähnytkään ja Amwayssä sitten suurin osa uskoon rahaan vaikkei ole sitä koskaan nähnytkään. Niin, no onhan se tavallaan sama asia.
 
suosittelen
[QUOTE="vieras";23142434]:D Ihan samalla tavalla sinä joudut maksamaan ylälinjaasi "bonuksia" tuotteiden hinnoissa, kuin mitä saat itsekin alalinjastasi...[/QUOTE

Koska Amway ei käytä rahaa markkinointiin eikä välivarastoihin, tukkuportaisiin jne, niin tuotteen hinnasta jää bonuksia varten verrattuna vaikka Prisman Niveaan (joka maksaa suurin piirtein saman kuin huippulaadukas Artistry....
Enimmillään bonukset+kate tuotetta kohti voin Amwaylla olla hinnasta 51%. Itse olen ollut mukana 5kk ja saan myymästäni kympin tuotteesta katteena ja bonuksina noin 3,50 e. Ei paha.

Mitään riskiä ei ole, mitään ei ole pakko ostaa. Sen kun tilaa Amwaylta asiakkaalta saadun tilauksen perusteella.

Mulle aloituspakkaus maksoi n. 60e ja se sisälsi 7 tuotetta, kirjallisen materiaalin, jota on paljon. Ja apulinjan! Kuinka monella yrittäjällä on tuki takana 24/7 veloituksetta?
 
Vitsit kun löytäisin youtubesta Nancy Dornanin puheen, kuinka "The Lord himself" antoi hänelle tämän idean.

Onko teille uusille ALH:lle kerrottu siitä, että mikäli haluatte rakentaa sitä omaa liiketoimintaa teidän täytyy olla CEP ohjelmassa. Network21 koulutusjärjestelmässä, tilata 4cd:tä kuukaudessa missä kerrotaan muiden menestystarinoita ja osassa tuotetietoutta?
Eikä maksakaan kuin vähän alle 30€ kuukaudessa.

Liiketoiminnan uusiminen on tosiaan ihan mitättömän pieni summa tuohon koulutusohjelmaan verrattuna.

Mitään ostopakkoa ei ole, mutta mikäli haluat hyötyä siitä alalinjasi ostoista on ostettava jotain. kuitenkin.

Jos haluaa menestyä se vaatii työtä, työtä ja työtä. Mikään ei tule vain kotona istuessa ja odotellessa.
Jos teille on puhuttu "helposta rahasta" teitä on pissitetty kybällä.

BBS (business building seminar) ja WES (weekend seminar) ei ole Amwayn juttuja vaan osa sitä Network21 koulutusjärjestelmää. Niihinkin osallistuminen maksaa.

Tuotteista osa on kyllä riittoisia (ja hyviä).
Meidänkin 6 henkisessä perheessa 3kg pesujauhepaketti riittää noin vuodeksi (kone pyörii päivittäin). Muistaakseni maksaa n.30e.
sisältää kyllä sitä zeoliittiä (paha, paha, paha)
ja litran huuhteluaine vähän vajaan vuoden.

Ja kyllä olen ALH itsekin, 3. vuosi menossa. En värväile ketään käytän tuotteita omaksi iloksi.
 
Viimeksi muokattu:
Yager System
Vitsit kun löytäisin youtubesta Nancy Dornanin puheen, kuinka "The Lord himself" antoi hänelle tämän idean.

Onko teille uusille ALH:lle kerrottu siitä, että mikäli haluatte rakentaa sitä omaa liiketoimintaa teidän täytyy olla CEP ohjelmassa. Network21 koulutusjärjestelmässä, tilata 4cd:tä kuukaudessa missä kerrotaan muiden menestystarinoita ja osassa tuotetietoutta?
Eikä maksakaan kuin vähän alle 30€ kuukaudessa.

Liiketoiminnan uusiminen on tosiaan ihan mitättömän pieni summa tuohon koulutusohjelmaan verrattuna.

Mitään ostopakkoa ei ole, mutta mikäli haluat hyötyä siitä alalinjasi ostoista on ostettava jotain. kuitenkin.

Jos haluaa menestyä se vaatii työtä, työtä ja työtä. Mikään ei tule vain kotona istuessa ja odotellessa.
Jos teille on puhuttu "helposta rahasta" teitä on pissitetty kybällä.

BBS (business building seminar) ja WES (weekend seminar) ei ole Amwayn juttuja vaan osa sitä Network21 koulutusjärjestelmää. Niihinkin osallistuminen maksaa.

Tuotteista osa on kyllä riittoisia (ja hyviä).
Meidänkin 6 henkisessä perheessa 3kg pesujauhepaketti riittää noin vuodeksi (kone pyörii päivittäin). Muistaakseni maksaa n.30e.
sisältää kyllä sitä zeoliittiä (paha, paha, paha)
ja litran huuhteluaine vähän vajaan vuoden.

Ja kyllä olen ALH itsekin, 3. vuosi menossa. En värväile ketään käytän tuotteita omaksi iloksi.
Joo, Network on hiukan eri juttu kuin se, jossa itse olen. Mitään pakkoja ei ole eikä tule.
 
"MINTTU"
Siitähän saa 200 000€ bonusta jokainen vuoden 2011 lopussa, jos mukana on riittävästi jäseniä. Näin minulle mainostettiin. En tosin tiedä, kuinka moni sen sitten saa.
 
Tarpeeksi nähnyt
Huolimatta siitä miten n 1% menestyy ja saa vyffendaalia, ei liiketoimintakumppaniksi ryhtyessä saa tarpeeksi tietoa pyramidijärjestelmässä etenmisestä ja niiden velvoitteista. Tulo ei välttämättä jatku lopun elämääsi jos et tee velvotteita joista tietää vasta kun etenee asiassa.

Kehotan tästä aiheesta kiinnostuneita lukemaan Petteri Haipolan tekemää tutkimusta verkostomarkkinoinnista.Laaja tutkimus linkkeineen ja lähdetietoineen. Löytyy googlettamalla.

"Et ole kokeillut verkostomarkkinointia: et tiedä, mistä puhut!"=>En ole myöskään hypännyt alas kalliolta syvään rotkoon, mutta tiedän silti, että se on kuolettavan vaarallista.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä