Amway -mikä ihme juttu se on?

  • Viestiketjun aloittaja kohta entisiä ystäviä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
en kommentoi
Minulla kävi lähes samanlainen tilanne kun sinulla "nuoriäiti". Ystävän kautta tutustuin juttuun. Ystäväni lähti mukaan mutta itse en uskaltanut. Mielestäni jokaisen oma asia mitä tekee :) Kiinnostuin kyllä tuotteista, mutta nyt kiinnostaa onko ne mistään kotoisin..
 
Nuoriaiti
Olen samaa mieltä.. olkoot koko firma minun puolestanu. Olen tutkinut asiaa paljon ja netin mukaan amway ollut monta kertaa oikeudessa epäiltynä pyramidi huijauksesta, mutta voittanut aina. Onko siis kyseessä pyramidi laisinkaan?
 
Eteen päin on elävän mieli
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Alkuperäinen kirjoittaja ALH:
Itse kuulin Amwaystä reilut kaksi vuotta sitten. 10 kk:dessa sain jo saman summan kuukausittain, kun omassa työssäni. Siitä eteenpäin tulot ovat kasvaneet kuukausittain, vuosibonukset ne vasta mukavia onkin, matkalaukkuja pakkaillaan ekalle palkintomatkalle!! SAMA MAHDOLLISUUS KAIKILLA!!!!


Uskoo ken tahtoo...
Uskoo, ken tahtoo -nimimerkki ei ilmeisesti ole kokeillut tosissaan, koska on noin epäluuloinen. Minä en nyt 10 kk:ssa ole saanut paljoa enempää kuin eläkkeeni, mutta uskon silti, kun olen tutustunut niin moniin, jotka ovat panostaneet henkistä energiaansa enemmän kuin minä - toistaiseksi. Aluksi tarvitaan sisua, myöhemnin ei niin paljoa.
 
joopa joo
Alkuperäinen kirjoittaja Nuoriaiti:
Olen samaa mieltä.. olkoot koko firma minun puolestanu. Olen tutkinut asiaa paljon ja netin mukaan amway ollut monta kertaa oikeudessa epäiltynä pyramidi huijauksesta, mutta voittanut aina. Onko siis kyseessä pyramidi laisinkaan?
Ei oo
 
Mukana ollut
millaisia henkilöitä nämä amwaylaiset on. Joku sekopää tässäkin vastaillut minuutin välein. Puhuu asioista mistä ei ymmärrä mitään. Eli hän on aivopesty amwaylainen.
 
naturelli
Verkostomarkkinointi (verikostomarkkinointi, miten pienestä se on kiinni), pyramidihuijaus. Muutama päivä sitten tuli tv:stä ohjelma Intian Kalkutan taskuvaraskoulusta, niillä on sama tavoite: pari tuntia päivässä töitä ja paljon vapaa-aikaa...
 
vieras
itse alh,kauhulla kuuntelen kommentteja! En usko ystävien tai sukulaissuhteiden menetykseen amwayn myötä. Täytyy niissä suhteissa olla mätää jo ennen liiketoimintaa. On toki totta,että sitä viettää mieluummin aikaa positiivisten kuin negatiivisten, kyynisten, valittajien piirissä! Itse kuuntelin täydellistä työntekijää jolla ei koskaan ollut aikaa mihinkään ja silti oli muilta vaatimassa koko ajan erityishuomiota. En tuputa tai tyrkytä kenellekään liiketoimintaa. ALH joka näin tekee sietäisi hävetä
 
ALH
Ihan hanurista!

Kun joku/jotkut tekee hurmioissaan vähintäänkin epäilyttävän oloisesti tätä hommaa niin kurjaa että kaikki tuomitaan.

Itse toimin vain omien periaatteiden pohjalta, eli ei tuputtamalla eikä väsyttämällä. Se ei todellakaan toimi! Sitä paitsi, mitä tekisin alalinjalla joka olisi passiivinen?? - en mitään. Miksi siis tuhlata kummankaan aikaa?

Kerron asiasta jos joku siitä haluaa kuulla. Yleensä se joka haluaa, on myös asiasta kiinnostunut.

Pääasiallisesti kuitenkin myyn hyviä tuotteita. Se minkä olen itse hyväksi havainnut, uskallan suositella muillekin (ottaen tietty huomioon ettei kaikki pidä samoista asioista). Oikeastaan ainoa mihin en itse ole ollut tyytyväinen on tämä paljon kehuttu hammastahna! (tosin lapset halauavat vain sitä, itse pesen Pepsodentilla :-D )

Hammastahna kuten muutkin tuotteet ovat riittoisia, nehän on tiivisteitä. Esim. yleispesuaine lantrattuna suihkepulloon maksaa murto-osan marketista ostettavaan suihkeeseen verrattuna ja on hyvä, toimiva aine.

No joo mutta siis pointtini miksi aloin tätä kirjoittaa oli, etten ymmärrä ylipäätään tätä haukkumista. En minäkään hauku taksikuskin, myyjän, kiinteistövälittäjän tai verotarkastajan työtä. Myöskin yhtälailla voin käyttää tai olla käyttämättä (mutta haukkumatta) kilpailijan tuotteita :)

Ai niin ja juu, teen Amwayn ohella myös päivätyöni, tosin lyhennettynä mutta kuitenkin. En saa suuria bonuksia, matkoja tms mutta tuotemyyntien katteella saan hieman lisätuloa joka mahdollistaa lyhyemmän työpäiväni.

Annetaan kaikkien kukkia, aurinkoista kesää kaikille :)

 
Itse..
..satuin kerran liittymään, että sain halvemmalla silloiset ostokset (ja kyseiset tuotteet olivat itselleni kyllä surkeat, olisi niissä ollut tietty palautusoikeus, mutta annoin asian olla). Nyt tulee sähköpostia monta kertaa viikossa, mikä hippasen häiritsee. Myös melkoista tuputtamista on kyseisen tuttavan puolelta, joka sai minut "liittymään". Vähän samanlaista hysteriaa havaittavissa kuin esim. Tupperwaressa. Onneksi on toki niitäkin tuttuja, jotka eivät tuputa. Olkoon asia mikä tahansa, niin tuputtaminen on mulle ainakin turn off.
 
ALH
1) Joku aiemmin väitti ettei Amwaylla ole painettua hinnastoa - paskapuhetta! Hinnasto pitäisi löytyä jokaiselta ALH:lta mutta on eriasia antaako hän sitä asiakkaan nähtäväksi. Se ALH joka myy tuotteita omilla hinnoillaan ei periaatteessa toimi väärin (ovh = OHJEvähittäishinta) mutta kaivaa omaa kuoppaansa. Miksi ostaa kalliimmalta ALH:lta kun toiselta saa saman tuotteen ohjehintaan ilman lisiä?

2)Kuitti-asia. Jokaisesta ostosta asiakkaalla on oikeus saada kuitti. Jos et sitä edes pyydettäessä saa, kannattaa miettiä ostatko toista kertaa juuri tältä ALH:lta mutta muista ettei se yksi epärehellinen ALH saisi pilata kaikkien mainetta, toiset tekee rehellisesti.

3)Amway ei maksa näitä bonuksia ilman käypää Y-tunnusta.


 
ex-amway
aika väsyttävää toimintaa. Pitäisi juosta kaiken maailman kissanristiäisissä jne. Sopii niille jotka tykkää siitä hommasta. Pikkasen kiihkoileva tunnelma juuri siitä et miten pitää saada lisää jengiä liittymään ja ostamaan tavaroita ja sit jos ei onnistu niin paskaa tulee niskaan ylemmältä poppoolta. Joka tahtoo niin lopettaa päivätyönsä ja ostaa monen metrin purjeveneen ja esteenä sille unelmalle olet juuri siinä kun et täytä kiintiötä. Kun lopetin olin todella väsynyt niihin ihmisten kapeakatseisuuteen ja "uskonnolliseen" hurmokseen.

Muutama erinomainen tuote mut kalliit hinnat :(
 
big A
ensinnäkin amwayn tuotteita ei ole mikään pakko ostaa myydä tai käyttää
amwayhin ei ole mikään pakko liittyä jos ei sitä halua
amwayn tuoteita tai bisnes ideaa ei kuulu tyrkyttää vaan kysyä haluaisko lähteä mukaan jos ei niin ei sit oma on häpeäs
amwayn tuotteet on kalliita mutta myös erittäin riitoisia muutama esimerkki

2.3kg pyykin pesuaine kestään n.1kk amwayn 1,5 VUOTTA
100mm kosteus voidetta kestää noin alle kuukauden amwayn 100mm kestää 3,5kk
ja niin edelleen

ja se on totta että myyjä rikastuu mutta ette varmaan ajattele sitä mitä jos oisit itse se myyjä ja joku tokas semmosen et ois pitäny lähtee jo alussa mukaan et rikastuis SE ei pidä ollenkaan paikansa ku miettii vaikka sitä 1% koko maailman väestöstä on noin 7,5milj et sellattiin miettiikää viel mitä ootte just missanneet

ps:idiootit
 
Mystiq
Alkuperäinen kirjoittaja big A :
ensinnäkin amwayn tuotteita ei ole mikään pakko ostaa myydä tai käyttää
amwayhin ei ole mikään pakko liittyä jos ei sitä halua
amwayn tuoteita tai bisnes ideaa ei kuulu tyrkyttää vaan kysyä haluaisko lähteä mukaan jos ei niin ei sit oma on häpeäs
amwayn tuotteet on kalliita mutta myös erittäin riitoisia muutama esimerkki

2.3kg pyykin pesuaine kestään n.1kk amwayn 1,5 VUOTTA
100mm kosteus voidetta kestää noin alle kuukauden amwayn 100mm kestää 3,5kk
ja niin edelleen

ja se on totta että myyjä rikastuu mutta ette varmaan ajattele sitä mitä jos oisit itse se myyjä ja joku tokas semmosen et ois pitäny lähtee jo alussa mukaan et rikastuis SE ei pidä ollenkaan paikansa ku miettii vaikka sitä 1% koko maailman väestöstä on noin 7,5milj et sellattiin miettiikää viel mitä ootte just missanneet

ps:idiootit
Hyvä yritys =D
 
ALH:n ukko
Useimmat Amwayn tuotteet ovat, oikein annosteltuna, suht' riittoisia (toki annostelua voi kaupankin tuotteilla vähentää ja tulos silti aika hyvä). Mutta tässäpäs se jutun pirullinen puoli onkin!

Alussa sekä asiakkaat ja myyjät ovat melko tyytyväisiä. Asiakas tuntee saaneensa vastinetta korkealle hinnalle ja myyjä saa helposti suosituksia ja sitä myöten uusia asiakkaita. Mutta käytännössä tämä on "poltetun maan taktiikkaa". Tuota pikaa ystäväpiiri on täynnä riittoisia tölkkejä ja purkkeja - ja sitten se homma loppuu siihen. Täydennystä ei tarvita kovin usein ja yllättävän helposti asiakkaat aineen loppuessa "lipsahtaa" ostamaan vanhaa marketin pesujauhetta. Toisaalta jatkuva tyrkyttäminen myös karkoittaa tutut hyvin nopeasti...

Melko pian systeemi ei enää toimikaan. Jotta tässä rikastuisi, pitäisi homman levitä kuin rutto. Sori, ei tällä väestöntiheydellä! Tietysti jatkuvat pienet bonukset jaksavat ilahduttaa, mutta ei tämä tosiaankaan. Me ollaan lopetettu aktiivinen markkinointi (kävi liian kalliiksi) - tästä ei ole päivätyöksi suomessa. Itte sanoisin, että tommonen eukkojen juorukerho siitä muodostuu - ei muuta...
 
Kaksi vuotta suotta.
Double X vitamiini tablettien syönnin,niin tulin paljon energisemmäksi ja pirteämmäksi. Minulle ne ei ainakaan sopineet. Tuli kait jonkinlainen myrkyrys-/väsymystila niistä.
 
"Jennuska"
En ymmärrä miksi salata toimintaa? Siinä ei ole kuitenkaan mitään hämärää eikä laitonta! Tuotteet ovat fantastisia ja hyviä!
Idea ei ole myymisessä, vaan siinä, että ALH:na Esittelet ideaa muille! Eli kun ostat päivittäiset tuotteesi OMASTA KAUPASTA etkä marketeista (tottakai ruoka sieltä pitää ostaa!), niin saat itsellesi bonuksia! Halutessasi voit myydä tuotteita muille, mutta se ei ole pakollista. Kun saat useamman ihmisen tekemään näin, siis ostamaan omaan käyttöön tuotteita alennetuin hinnoin (koska alh:t saavat roiman alennuksen tuotteista) ja he saavat omia tuttaviaan tekemään myös niin, alkaa se tilipussissa näkymään! =)
Tätä on vähän vaikea selittää näin, mutta toivottavasti ymmärsit! Ja hei, itse olen toiminnassa mukana, ja AINA olen tässä kiitettävästi pärjännyt! On väärin olettaa, että "Kun ostan n. 100€ aloituspaketin, niin minusta tulee Timantti-miljonääri" ILMAN TYÖTÄ, KUKAAN EI TULE TÄSSÄKÄÄN ANSAITSEMAAN KARKKIRAHAA KUMMEMPAA! Mutta helpompaa se on kun miettii miten normaalisti teet työtä sen n. 40h viikossa, ja AMWAYtä tehdessäsi, oikein asennoituessasi ja työtä tekemällä, voit suhteellisen helposti päästä jo 15 viikkotunnissa rahallisesti samaan, millä normaalisti töissä 40h:ssa!
Ymmärrän että epäilijöitä on, ja niitä saa ollakin! Ei kannatakaan kaikkea niellä ihan sokeesti mitä sanotaan, mutta tämä juttu on kuulemisen arvoinen asia! Kukaan ei pakota sinua mihinkään, mutta jos sinulla todellakin on unelmia, jotka ovat kiinni rahasta, et menetä mitään jos annat jonkun kertoa asiasta! Sinä olet se, joka sen päätöksen teet!

Koskaan ei kannata kieltäytyä ennen kuin tietää mistä kieltäytyy! =)

Kaikkea hyvää teille kaikille kirjoittajille! Toivottavasti tuo selvensi edes yhtään! =)
 
"Jennuska"
Double X vitamiini tablettien syönnin,niin tulin paljon energisemmäksi ja pirteämmäksi. Minulle ne ei ainakaan sopineet. Tuli kait jonkinlainen myrkyrys-/väsymystila niistä.
*Niin kuin mikä tahansa lääke, ravintolisä tai mikä tahansa "aine", voi olla allergisoiva, tai ei vaan muuten sovi juuri sinulle! Toisille sopii toiset tuotteet ja toisille toiset! Harmi, ettei sinulle sopinut nuo!
 
"Jennuska"
Pyramidihuijauksesta. Älkää laittako rahojanne tänne.
No mutta sepäs vasta fiksua onkin, että hakee ison lainan pankista, ostaa itselleen toiminimen, vuokraa tilat kaupalle, ostaa tuotteita varaston täydeltä, maksaa itsensä kipeäksi noilla kaikilla ja LOPPUJEN LOPUKSI HUOMAAKIN: Konkurssi tulikin niin että pätkähti!!!
Ja mitä menetit? Ties miten monta sataatuhatta euroa???
Amwayssä, jos tiedät mitä haluat, pärjäät! Verrattuna äskeiseen esimerkkiini, HIVENEN SUURI ERO siihen mitä pahimmillaan menetät AMWAY:ssä:
----> Sen aloituspaketin verran!!!! n. 120€ !!!
Konkurssin tullessa, monilla elämä pilalla, velka-helvetti ja alamäki alkaa, mutta sen aloituspaketin hinnan menettäessään, ELÄMÄ JATKUU!!!
 
huokaus...
[QUOTE="Jennuska";21903570]En ymmärrä miksi salata toimintaa? Siinä ei ole kuitenkaan mitään hämärää eikä laitonta! Tuotteet ovat fantastisia ja hyviä!
Idea ei ole myymisessä, vaan siinä, että ALH:na Esittelet ideaa muille! Eli kun ostat päivittäiset tuotteesi OMASTA KAUPASTA etkä marketeista (tottakai ruoka sieltä pitää ostaa!), niin saat itsellesi bonuksia! Halutessasi voit myydä tuotteita muille, mutta se ei ole pakollista. Kun saat useamman ihmisen tekemään näin, siis ostamaan omaan käyttöön tuotteita alennetuin hinnoin (koska alh:t saavat roiman alennuksen tuotteista) ja he saavat omia tuttaviaan tekemään myös niin, alkaa se tilipussissa näkymään! =)
Tätä on vähän vaikea selittää näin, mutta toivottavasti ymmärsit! Ja hei, itse olen toiminnassa mukana, ja AINA olen tässä kiitettävästi pärjännyt! On väärin olettaa, että "Kun ostan n. 100€ aloituspaketin, niin minusta tulee Timantti-miljonääri" ILMAN TYÖTÄ, KUKAAN EI TULE TÄSSÄKÄÄN ANSAITSEMAAN KARKKIRAHAA KUMMEMPAA! Mutta helpompaa se on kun miettii miten normaalisti teet työtä sen n. 40h viikossa, ja AMWAYtä tehdessäsi, oikein asennoituessasi ja työtä tekemällä, voit suhteellisen helposti päästä jo 15 viikkotunnissa rahallisesti samaan, millä normaalisti töissä 40h:ssa!
Ymmärrän että epäilijöitä on, ja niitä saa ollakin! Ei kannatakaan kaikkea niellä ihan sokeesti mitä sanotaan, mutta tämä juttu on kuulemisen arvoinen asia! Kukaan ei pakota sinua mihinkään, mutta jos sinulla todellakin on unelmia, jotka ovat kiinni rahasta, et menetä mitään jos annat jonkun kertoa asiasta! Sinä olet se, joka sen päätöksen teet!

Koskaan ei kannata kieltäytyä ennen kuin tietää mistä kieltäytyy! =)

Kaikkea hyvää teille kaikille kirjoittajille! Toivottavasti tuo selvensi edes yhtään! =)[/QUOTE]

"Idea ei ole myymisessä, vaan siinä, että ALH:na Esittelet ideaa muille!"
>>> Värväystä. Jota kuulemma ei ole Amwayssa. Koska Amway ei kuulemma ole pyramidi.

"Kun saat useamman ihmisen tekemään näin, siis ostamaan omaan käyttöön...ja he saavat omia tuttaviaan tekemään myös niin"
>>> Lisää värväystä, hankit itsellesi aktiivista alalinjaa, lisäksi värväykseen yllyttämistä. Jota kumpaakaan ei kuulemma ole Amwayssa. Koska Amway ei kuulemma ole pyramidi.

Pyramidit perustuvat jatkuvaan värväykseen. Hellittämättömään, raakaan, jatkuvaan värväykseen. Ja jatkuvaan tuotteiden tuputtamiseen.

"...miten normaalisti teet työtä sen n. 40h viikossa, ja AMWAYtä tehdessäsi, oikein asennoituessasi ja työtä tekemällä, voit suhteellisen helposti päästä jo 15 viikkotunnissa rahallisesti samaan, millä normaalisti töissä 40h:ssa! "
>>> Raju valhe. Tai tiedostamaton, tutkimaton epätarkkuus. Riippuu taatusti esimerkiksi palkkatasosta. Kerropa, mitä teet Amwayssa 15 viikkotunnissa? Mikä on tuollaisen panoksen puhdas tuntipalkka, josta verot ja kaikki menot on ensin otettu pois?

Onnea sulle, jos Amwaysta saat kaiken tarvitsemasi. Mutta muista, että unelmia voi olla myös pyramidiyrittämisen ulkopuolisilla. Heillä, joilla on ihan oikeaa yritystoimintaa, laillista ja sellaista, joista voi vaikka lehdissä julkisesti kertoa. Sellaista, jonka nimen voi kertoa jo ennen kuin kutsuu ihmisiä esittelyihin. Nämä muut, ne negatiiviset ulkopuoliset luuserit, eivät vaan halua kiskoa unelmiensa kustannuksia lähipiirin lompakoista.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä