Amway -mikä ihme juttu se on?

  • Viestiketjun aloittaja kohta entisiä ystäviä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Kyllä mä olen tykännyt tuotteista.
Vähän myyntiäkin, tosin en edes ole yrittänyt saada voittoa. Tai tyrkyttänyt "mahdollisuutta" jos on kerran kieltäydytty.

Inhoan itsekin tyrkyttämistä, maanittelua ja kaikkea mitä tähänkin ketjuun olette kirjoittaneet. Uskon siis kerrasta sen ei vastauksen.
Valitettavasti monet ei, ja valitettavaa että monet houkuttelee mukaan äkkirikastumisella ja sillä että saa helposti lisätienestiä kun se ei todellakaan ole niin.
Vaatii työtä, työtä ja työtä.
Tai houkuttelee kuuntelemaan liikeideasta kertomatta suoraan mistä on kyse.

Painettu hinnasto löytyy myös, hammastahan ei todellakaan kestä vuotta ;) yksi tuubi. Ainakaan meidän perheesä.
Mutta on kyllä muuten hyvä, esim aftoja tulee huomattavasti vähemmän kuin kaupan hammastahnan kanssa, näin vakuuttaa ystäväni joka sen 7e tuubin ostaa n. 4 kertaa vuodessa.
Tosin en ole varma käyttääkö heillä koko perhe samaa hammastahnaa.

Amwayn liikevaihto on tosiaan aivan eriasia kuin itsenäisen myyjän. Eikä siitä liikevaihdosta kyllä myyjille mitään makseta.
Bonukset/palkkiot on täysin riippuvaisia siitä omasta ostoista. Ei muiden.
Tokihan asia menee niin että jos joku mun alapuolella ostaa 100 eurolla tuotteita siitä napsahtaa paripistettä mullekin, mutta jos itse en samassa kuussa tee ostoksia en hyödy siitä mitenkään.
Joten ihan olemalla vaan ei toisten "alalinjassa" olevien ostoista pääse hyötymään.
Siinämielessä eroaa perinteisestä pyramidihuijauksista.
 
moro
Mietin liikevaihdon pienuutta enkä suuruutta. Suomessa on kuitenkin ALH:eek:ita tuhansia ja kaikkien heidän yhteinen myyntinsä on vain noin 15milj. ja tuohon jonkunverran "edustajien" katetta.

eli n.21 milj. ?:n edestä myyvät "Amway edustajat" yhteensä??

tästä he saavat katetta sen 32%???

Ja edustajia 3000-4000?
 
Mukana ollut
Hinnat aivan poskettomia Suomessa ( Monissa euroopan maissa huomattavasti halvempia ) Hinta / laatusuhde huono. Marketeista ja apteekeista saa vastaavia tuotteita paljon halvemmalla. Ja moraalisesti väärin ostaa. Kun tietää millainen se jenkkien pää on. Esim. Yagerit.
 
TuhmaHauva
Mun serkku on totaalisen hurahtanu ja aivopesty. Muuta ei osaa enää puhuakaan kuin myydä ja kehua niitä jotain jenkkejä miten ihania ja aitoja ihmisiä ne on. Niitten kokoukset kuulostaa ihan aivopesu tilaisuuksilta ja se myynti ja tuputtaminen on täysin naurettavaa... "Etkö haluaisi olla itsenäinen yrittäjä ja viettää aikaa lastesi kanssa samalla kun ansaitset 2000 ? kuussa tekemättä lähes mitään" Ja "kyllä tää toimii, mäkin oon jo katinkulta tasolla, kunhan saavutan timantti tason niin voin jääd päivätöistä pois..." voi vittu! Mun mielestä aivan täyttä paskaa ja huijausta, ne rikastuu ketkä sen on keksiny ja on putkiston päällimmäisenä, täähän ei oo pyramidihuijaus, ne menee putkistoina.... vittu
 
parempi kuin amway
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja ei huijattavissa:
Alkuperäinen kirjoittaja asiakas:
just tuli amway paketti. Ostetaan tuotteita vaan. Tosi hyviä ja riittoisia. Luonnonmukaisia ei ole seoliittia joita on kaupan aineisa seoliitti tukkii siis putkistoa (pyykinpesukoneen)
se on zeoliitti...

ja kun astelee kauppaan niin sieltä hyllystä löytää kyllä pesuaineita joissa ei kyseistä myrkkyä ole....

Jep ja vielä kotimaisia, ja aivan yhtä riittoisia ja tehokkaita. Eikä tarvitse maksaa postikuluja kaupan päälle!
Allegrosuomi.fi siinä teille pesuaine
 
Tyytyväinen
Todella hyvä pesuaine etenkin allergikoille ja herkkä ihoisille. Kokeilin välillä Amwayn SA 8 ja lapseni iho-oireet palasivat heti. Ystäväni vaan suositteli sitä SA 8 kun on Amwaylla ILH siksi kokeilin. Allegroa saa tilaamalla netin kautta. 36-42 euroa 8 kiloa. Pesee noin 200 kertaa. Täysi palautus oikeus.
 
kriittinen ajattelija
Liityin noin viikko sitten jäseneksi ja ajatuksenani oli ainoastaan liittyä systeemiin siksi, että saisin edullisemmin itselleni tuotteita. Olen pitänyt kosmetiikkatuotteista, joita olen kaverini kautta tilannut.
Heti alusta asti ihmettelin koko tienaamissysteemiä, sillä en tajunnut yhtään mitään niistä pisteistä ja kuvioista. Ja olin tosi skeptinen koko jutun suhteen. Ystäväni tuli kertomaan liikeideastaan ja sanoi että tuo yhden kaverin mukana. No tämä kaveri olikin se joka liikeideasta kertoi ja oli kyllä tosi hyvin ulkoa opetellut kaikki repliikit. Myötäilin koko ajan kun ajattelin että parempi vaan olla samaa mieltä kuin alkaa väitellä sen "mahdin" kanssa. Mielestäni suomalaiseen ajatusmaailmaan tuo "raha on ainoo mikä merkkaa" -ajatus maailma ei oikeen istu (oikea American dream) ja vähän loukkaannuinkin kun minulta kysyttiin mm. asunko unelmieni kodissa.. ehkä en, mutta onnellinen olen näinkin. enkä usko että ystävien houkuttelu rikastamaan muita ja itselle mahdollisesti joskus tulevat palkkiot tekisivät minua yhtään onnellisemmaksi. päin vastoin. Tosin silti uskon kyllä että jotkut tällä hommalla ovat rikastuneet.
Viimeinen asia, mikä herätti ihmetykseni olivat nämä cd:t, koulutukset ja kurssit, jotka kuulostavat juuri siltä aivopesulta, mitä muutkin täällä ovat sanoneet. Tuli heti mieleen Jehovantodistajien konventit.. Eiköhän ihminen ala uskoa vaikka mihin jos koko ajan asiasta paasataan ja siinä saa sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta ja hyväksyntää, jota kaiketi jokainen haluaa.

Tuon viimeviikkoisen illan jälkeen olen pohtinut paljon koko systeemiä ja lukenut paljon eri keskustelupalstoilta asiasta. Menin siis tilaamaan aloituspaketin ja joka päivä tulen vain varmemmaksi siitä, että en haluaisi olla missään tekemisissä koko asian kanssa. Tuotteet haluaisin kyllä, mutta kaikki tämän touhun ympärillä on ihan mahdotonta ja odotankin vain koska puhelin alkaa soida ja alkavat vaatimaan koulutuksiin osallistumisia yms. Pitäisikö erota samantien vai pysyä jäseneneä hetki jotta saisin tilattua joitain haluamiani tuotteita? Koko systeemin periaate sotii niin arvomaailmaani vastaan, joten sen vuoksi haluaisin erota samantien.
Miten koko jutusta voi erota ja voiko aloituspaketin palauttaa?


 
Milla
Heips kriittinen ajattelija,
Itse menin kerran mukaan puolitoista vuotta sitten ja minulle tuli tyrkyttämisen tunne ja kokoaikainen soittelu ahdisti ja erosin sen vuoksi kokonaan toiminnasta.

Nyt tapasin uuden henkilön, jonka periaate omien alapullelleen keräämien ihmisten suhteen oli, että kutsu käymään jos haluat lisää tietoa. Hän ei tuppaudu kyläilemään eikä soita ellei ole oikeasti asiaa, eikä patista käymään koulutuksissa. Kirjoja olen lukenut jo pitkään ihan oman ammattini puolesta, koska suosituskirjojen kirjoittajat ovat vaikuttavia kirjailijoita, joilla on käsittämätön bisnestaju.

Suomessa on kaksi linjaa, joiden toimintatapa eroaa huomattavasti toisistaan. Toisessa painotetaan agressiiviseen uusien ihmisten värväämiseen. He eivät hyväksy sanaa EI, kun on kyse Amwaystä. Toisen linjan periaatteena on, että käytä tuotteita ja kerro kavereille, jos olet tyytyväinen. Tämä on paljon rennompaa ja itse olen ollut hyvin tyytyväinen.
 
Ei vellihousu
Vaulan alalinjalaiset tunnustaa tämän Yagereiden opin ja ovat aika putkikatseisia kaikenlaiselle asialliselle arvostelulle. Heillä on aika tiukat säännöt, eikä myyntihommassa ole mitään rennosti ottamista. Heidän on pakko käydä openeissa ja seminaareissa. Heidät on niin alistettu tähän toimintaan. Tiedän tämän,kun itse olin aikoinaan tässä toiminnassa mukana, ja huomasin kuinka siellä pelättiin ylälinjan reaktiota. Minulle oli helpotus kun siintä piinasta pääsi pois. Joku varmaan kirjoittaa muuta, mutta näin todellinen asia on.
 
Milla
Hmm... podin sitä, että jos Amway on täysin huijausta, niin miksi Iittala (suuri suomalainen brändi) haluaisi tahrata oman maineensa sen kanssa? Iittala haluaakin mukaan tähän nettikauppaan, koska näkevät sen tulevaisuuden ja kasvumahdollisuudet. Jos Amway olisi huijausta, niin Iittala ei tahtoisi mukaan missään vaiheessa.

Siinä hieman pohdittavaa...
 
nevada
tuttavani rakentelee näitä amway verkostoja ja on siinä vaiheessa että tienaa n.3500?/kk passiivisesti. eli ei tee enään paljoa ollenkaan tämän eteen töitä. ei se kuullosta niin huonolta jos 40v:nä voi olla "eläkkeellä" ja sluibailla miten haluaa. mitenkäs tavallisessa yhtiössä homma pelaa? TJ on pomo ja hänen allaan rivi pomoja jne. ja lopussa normi urpoja duunareita jotka tekevät töitä TJ:lle loppujen lopuksi. Eikös koko elämä ole silloin pyramiidiä?
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja nevada:
tuttavani rakentelee näitä amway verkostoja ja on siinä vaiheessa että tienaa n.3500?/kk passiivisesti. eli ei tee enään paljoa ollenkaan tämän eteen töitä. ei se kuullosta niin huonolta jos 40v:nä voi olla "eläkkeellä" ja sluibailla miten haluaa. mitenkäs tavallisessa yhtiössä homma pelaa? TJ on pomo ja hänen allaan rivi pomoja jne. ja lopussa normi urpoja duunareita jotka tekevät töitä TJ:lle loppujen lopuksi. Eikös koko elämä ole silloin pyramiidiä?
Mä uaskon että JOS on hyvä myyntipersoona ja omaa liikevainua sekä osaa junailla asioita ihmisten kanssa, pärjää liike-elämässä, myös siis Amwayssä. MUTTA tällaisia henkilöitä ei kasva joka oksalla, eikä mielestäni ole järkevääkään alkaa värväämään ketä tahansa kotimyyjäksi tai esittelijäksi. Tämä pätee aivan samoin partylitessa ja tuppereissa yms.
Tämä tökkii näissä pakkovärväysjutuissa, että muka jokaisesta voi tulla miljonääri. Ei voi, vain silloin voi jos omaa liikemiestajua! (Pätee myös työelämässä, jokainen ei pääse johtajan pallille.)
 
Pläänit loppu ( 300 )
näyttää taas kokoontuneen,kun lukee noita yläpuolella olevia tekstejä. Seminaarissa oli ainakin masentuneita ihmisiä, kun porukkaa lähtee enempi pois kun tulee ja lähes kaikki myönsivät, että vaikeaa on. Nämä jutut kuulin, kun puhuin kahdenkesken ihmisten kanssa. Siksi tämä kirjoitus kun minulle riitti ja meitä on monta.
 
Milla
hop: Bonukset maksetaan alhaalta ylös päin, joka johtaa siihen, että alapuolellasi oleva henkilö voi tienata paljonkin enemmän kuin sinä tienaat, jos et tee yhtään mitään itse asian eteen. Siksi Amway ei ole normaali pyramidi ja sen vuoksi täysin laillinen. Toki jos teet töitä hyvin, niin firma maksaa myyntiin perustumatonta bonusta sinulle, mutta sinne asti pääseminen kaipaa oikeasti töitä.
 
Alh123
Mä olen ollut mukana jonkin aikaa. Alussa tein innolla, sitten tuli sairastuminen perheessä ja jätin tämän taka-alalle. Minua ei KERTAAKAAn ole painostettu osallistumaan yhtään mihinkään. Minulle ei ole KERTAAKAAN väkisin vängätty mitään. KUN olen ollut valmis tekemään, olen apua saanut, kun sitä olen halunnut.

Pakkopullaa ei ole, hurmoksesta en tiedä, seminaareissa tykkään käydä, jo ihan siksi että näkee positiivisia ihmisiä ympärillä.

Saan myydä tuotteita jos tahdon. Käytän itse, käytin senkin ajan, kun en muuta tehnyt. eli, 3 vuotta vain olin ja ostin silloin kun itse tarvin.

Sinä joka pähkäilet aloituksesi kanssa. Parempi kun palautat paketin avaamatta heti kun se tulee. Eihän pakko ole jos ei halua. Ja jos kerran sotii ajatuksiasi, niin miksi ihmeessä mietit?

Mielestäni tuotteet ovat hyviä, eivätkä lähellekään niin kalliita kuin esim GNLD:n tuotteet. kalliimpia kyllä kuin marketissa, mut laatu maksaa...
 
nuoriäiti
Moikka!
Ystäväni pyysi minut mukaan hänen ystävälleen sillä heillä oli minulle jotakin asiaa mutta ystäväni ei voinut kertoa mitä. Menimme ystäväni kanssa hänen ystävänsä kotiin ja siellä tungettiin pläni naaman eteen. "Haluatko paremman tulevaisuuden, me teemme unelmistasi totta". Näillä sanoilla kun minulle aloitettiin puhua, tajusin heti mistä oli kyse. Hullujen hommaa sanon minä. Voitteko kertoa onko tässä minkäännäköistä ikärajaa? Ja toiseksi kiinnostaa minkä ikäisiä nämä muut kirjoittelijat ovat? Huvittaa kun periaatteessa "lapsiakin" jo värvätään tämmöiseen. Ja eniten minua kiinnostaa: MIKSI KAIKKI KÄSKEVÄT OLLA TÄSTÄ ASIASTA HILJAA?! Siinä vaiheessa alkoi jo minun hälytyskelloni soida... Ei saa puhua kenellekään että on edes tällaisessa värväystilaisuudessa ollut. Ja eniten huvitti kun "firman" nimi sanottiin vasta kahden tunnin keskustelun jälkeen....
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä