J
jelmu
Vieras
Onko näillä suurta eroo? Miten näkisitte esim. vaativuudeltaan ja haastavuudeltaan AMK vs. Yliopisto, vai onko niin alakohtaista, että mahdotonta yleistää?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:AMK:sta on pari molempia käynyt sanonut, että on rankempi. Pakko mm. olla paikalla enemmän.
No AMK on just niin tuota! Väsätään postereita luokan seinälle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sanokaas vielä AMK:n käyneelle, miten yliopistossa opiskelu käytännössä eroaa AMK:ssa opiskelusta? AMK:ssa oli jatkuvasti kaiken maailman projekteja, ryhmätöitä, haastatteluja ja tutkimuksia. Onko yliopistossa näitä vai voisiko siitä päästä ns. tenttimällä läpi? Muuten opiskelu kiinnostaa, mutta ei jaksaisi jatkuvasti niitä kyselylomakkeiden laatimisia ja haastatteluja.
Mutta ei siellä tarvitse lukea ollenkaan niin paljon! Ja se läsnäolokin on vähän ainekohtaista, olin itse paljonkin poissa välillä ja hyvin meni.Alkuperäinen kirjoittaja huippuälykkäitä kavereita:Se on ilmeisesti näin, että amk:ssa enemmän pakollisia läsnäoloja. Riittääkö tämä kuitenkaan pelkästään muodostamaan käsitys amk:sta rankempana opiskelupaikkana? No ehkäpä mikäli henkilön kapasiteetti riittää helposti sekä yliopistoon, että amk:hon, niin tällöin amk:n pakolliset läsnäolot tekevät tästä rankemman.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:AMK:sta on pari molempia käynyt sanonut, että on rankempi. Pakko mm. olla paikalla enemmän.
Ahaa, hyvä!Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pakko sanoa tässä vaiheessa, että olen itse yliopistossa ja puhtaasta uteliaisuudesta herättelin keskusteluaToki minulla omat mielipiteenikin aiheesta ovat, mutta ajattelin niiden olevan epäolennaisia tässä yhteydessä. Kiinnostaa lähinnä yleinen mielipide ja kuinka värikästä keskustelua tämä aihe herättää.
Alkuperäinen kirjoittaja Tradenomi:No AMK on ihan nössö, sen nyt läpäsee kaikki, jotka lukea osaa..jopa minäkin, ainakin liiketalouden, muista aloista ei kokemusta
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Alkuperäinen kirjoittaja Tradenomi:No AMK on ihan nössö, sen nyt läpäsee kaikki, jotka lukea osaa..jopa minäkin, ainakin liiketalouden, muista aloista ei kokemusta
Tuskin esim. sairaanhoitajan koulutuksesta selviää kuka vain.
Allekirjoitan tämän! Meillä ainakin johtava opettaja oli ihan huumassa tuon tieteellisyyden kanssa ja kovasti AMKin profiilia nostamassa sillä saralla. Lopputulos oli kuitenkin aika onneton sillisalaatti.Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:AMK-koulutuksen ongelma taitaa tällä hetkellä olla se, että siitä yritetään niin väen väkisin tehdä mukatieteellistä.
Alkuperäinen kirjoittaja S:Ahaa, hyvä!Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pakko sanoa tässä vaiheessa, että olen itse yliopistossa ja puhtaasta uteliaisuudesta herättelin keskusteluaToki minulla omat mielipiteenikin aiheesta ovat, mutta ajattelin niiden olevan epäolennaisia tässä yhteydessä. Kiinnostaa lähinnä yleinen mielipide ja kuinka värikästä keskustelua tämä aihe herättää.
Sinne minunkin olisi pitänyt mennä heti eikä vasta AMKin jälkeen.
Kerro toki omakin mielipiteesi ja omia kokemuksiasi!
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:Riippuu alasta. Joillain aloilla on vain gradu ja toisilla taas enemmänkin.
Itse olen lukenut kemiaa ja oli todella paljon labratöitä selostuksineen, demoja selostuksineen, piti tehdä seminaariesityksiä lähes joka kurssissa, harkkatöitä jne. Eli moneen kurssiin kuului luennot, laskuharjoitukset, labratyöt+harjoitustyöt. Labratyöt per kurssi kesti muutamasta kuukaudesta 1.5 vuoteen. Osassa oli läsnäolopakko.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eli siis vielä kysyn, onko yliopistossa tuollaisia projekteja ja tutkimuksia sun muita?