Onko muita yliopistossa opiskelevia amk-hakijoita, tai muita hakijoita? Minne haitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Itse olen yliopisto-opiskelija ja juuri täytin amk-nettihakulomakkeen. Ajattelin gradun teon ohessa käydä ammattikorkeaa, saa nähdä, miten onnistuu. Hakemukset lähti sosiaali- ja terveysalalle ja tekniikan ja liikenteen alalle.

Lieköhän kovinkin hankalaa yhdistää amk-ja yliopisto-opinnot?

No ei varmaan hankalaa, jos teet siinä ohessa vain gradua. Eihän niitä graduistuntoja nyt paljon ole?

No eipä juuri, mutta siihen itse tekemiseen taas menee aikaa. Ja kun teen sitä yritykselle palkallisena, palavereita on useammin ja mun on pysyttävä aikataulussa tiukemmin kuin jos tekisin normaalisti yliopistolle.

Huolettaa vaan, kun ammattikorkeassa on ilmeisesti aika pitkälti läsnäolopakko kursseilla.

Mutta jos olet jo aloittanut sen gradun, niin olet varmaan jo ihan hyvässä vauhdissa sen kanssa? Ja ehdit vielä tehdä sitä paljon valmiimmaksi ennenkuin opinnot alkavat syksyllä (?). Amk-opinnoissa ei nyt ihan alkuvaiheessa varmaankaan mitään kovin vaikeita kursseja ole, meillä ainakin oli alussa sellaista helpompaa juttua ja orientaatiota. Ja läsnäoloa kyllä seurataan, mutta eihän sulla nyt sentään päivittäin niitä palavereita voi olla?

Mutta jos olet jo aloittanut sen gradun, niin olet varmaan jo ihan hyvässä vauhdissa sen kanssa? Ja ehdit vielä tehdä sitä paljon valmiimmaksi ennenkuin opinnot alkavat syksyllä (?). Amk-opinnoissa ei nyt ihan alkuvaiheessa varmaankaan mitään kovin vaikeita kursseja ole, meillä ainakin oli alussa sellaista helpompaa juttua ja orientaatiota. Ja läsnäoloa kyllä seurataan, mutta eihän sulla nyt sentään päivittäin niitä palavereita voi olla?

Nooh... ei se vielä ole oikein vauhdissa:D Eli aika alkuvaiheessa mennään. Ja tietysti tässä on vielä sekin, että edistyminen ei ole vain minusta kiinni, kun olen mukana yhdessä projektissa, jonka puitteissa tätä teen. Lisäksi hommaa hidastavat ohjaajien ja muiden työntekijöiden pitkät kesälomat. Itsehän voisin tehdä töitä omalla lomallani, jotta homma etenisi, mutta muut eivät ehkä siihen suostuisi...

Mut juu, ei niitä palavereita joka päivä olekaan, mutta töitä on asian eteen silti tehtävä varmaan päivittäin.

Yhteistyössä