Amk opiskelu ja lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
Onko ihan mahdoton ajatus. Olen ollu kauan koitäitinä ja olis aika piakkoin alkaa tehdä jotain muuta. Kiinnostaisi opiskelu, esim. toimintaterapeutti kiinnostaa. Mutta miten kun on perhettä jäisikö aikaa molemmille, opiskelulle ja prheelle. Lapset toki ovat sitten päivät päiväkodissa ja minä olisin koulussa, mutta onkohan iltasin paljon etätehtäviä. No toki jonkun verran. Muita harrastuksia tai omia aikoja en kaipaile taimuuta elämää, perhe riittäisi ja se opiskelu. Mutta kertokaa kokemuksia

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kaiken homman saa tehtyä koululla, jos siellä on tietokoneluokkia. Ei sitä etätyöskentelyä tarvitse viedä kotiin :) .

Niin, mutta jos ne tunnit on 8-16 ja sen jälkeen usein vielä etätehtäviä jäädä tekemään niin silloin varmaan kärsii perhe elämä. Kuinkahan pitkiä ne koulupäivät siis on ja kuinkahan paljon niitä etätehtäviä?

Ukko opiskelee amk eikä tää perhe-elämä siitä kärsi. Käy vielä harrastamassa muutoman kerran viikossa tohon päälle ja pian alkaa kaiken lisäksi töitä tekeen koulun ohessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kaiken homman saa tehtyä koululla, jos siellä on tietokoneluokkia. Ei sitä etätyöskentelyä tarvitse viedä kotiin :) .

Niin, mutta jos ne tunnit on 8-16 ja sen jälkeen usein vielä etätehtäviä jäädä tekemään niin silloin varmaan kärsii perhe elämä. Kuinkahan pitkiä ne koulupäivät siis on ja kuinkahan paljon niitä etätehtäviä?

Koulupäivien pituus vaihtelee ja kaikkina päivinä ei edes ole koulua. Sen lisäksi on hypärit. En muista, että mulla olisi ollut koulupäivän pituus 8-16

Eli siis teidän mielestä ei ole mahdoton ajatus? kovin kiinnostaisi, mutta olen kyllä todella perheelle omistautuva, ja ollut pitkään kotona. Eli lapset tulevat ilman muuta ensin eikä heidän edelleen mene edes opiskelu. Jos opiskelu vie kaikki mehut teen sitten "hanttihommia"(anteeksi ilmaus). Toisaalta olisi ihana kehitää itseään välillä, kun lapsille täysin eläny 5v. Olen lisäksi jo pian 32. Onko siellä amk, ssa kypsemmän iän saavuttaneita?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ukko opiskelee amk eikä tää perhe-elämä siitä kärsi. Käy vielä harrastamassa muutoman kerran viikossa tohon päälle ja pian alkaa kaiken lisäksi töitä tekeen koulun ohessa.

Meillä taas kärsii. Hirveästi on ollu " kotitehtäviä " ja tästä opiskeluajasta ei olisi tullut mitään jos mie olisin ollu vuorotöissä. Olen siis kotona ollu tämän ajan.

Kyllä se onnistuu jos sen haluat onnistua, kannattaa heti tehdä selväksi et sulla on lapsia. Tunteja on ollut iltaisin ja kaiken maailman kissanristiäisiä siinä ohessa mutta kaiken olen saanut järjestymään aina jotenkin. Voisitko käydä koululla mihin meinaat hakea jo nyt tutustumassa ja kyselemässä miten pitkiä päiviä mahdollisesti on ja miten tiukat läsnäolo pakot on?

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Kyllä se onnistuu jos sen haluat onnistua, kannattaa heti tehdä selväksi et sulla on lapsia. Tunteja on ollut iltaisin ja kaiken maailman kissanristiäisiä siinä ohessa mutta kaiken olen saanut järjestymään aina jotenkin. Voisitko käydä koululla mihin meinaat hakea jo nyt tutustumassa ja kyselemässä miten pitkiä päiviä mahdollisesti on ja miten tiukat läsnäolo pakot on?

Jaa, ei kuullosta hyvältä nuo kissanristiäiset ja iltatunnit!! Taitanee jäädä. Täytyy tyytyä kerroshoitajan hommiin. No ei siinäkään vikaa ole. Jään kuitenkin miettimään, kiitos vastanneille.

Vähän semmonen ollako vai eikö olla-olo nyt. En oikeen tiä kumpaan kallistuisin. No sitten jos päätän opiskeleen lähteä, niin toki sen kunnolla teen. Kuitenkin mietitättää. Mutta johonkinhan sitä olis lähdettävä, työkin voi olla tosi rasittavaa. no täytyy miettiä

Silloin kun itse AMKssa (sähelsin) opiskelin, luokallani oli äitejä ja ihan meidän mukana pärjäsivät. Nyt miehen luokalla on yh-äiti, joka pärjää kanssa tosi hyvin vaikkei ole edes miestä auttamassa lasten kanssa. Itsellä ei ainakaan ollut iltatunteja eikä kissanristiäisiä, uskon että AMK on jo senverran vapaaehtoinen koulu että opettajat osaavat olla joustavia läksyjen ym. juttujen kanssa jos jo etukäteen kertoo että on lapsia!

Rohkeasti ap kouluun vain jos kerran kiinnostaa oikeasti! :)

minä käyn päivätöissä opiskelen muutama iltana viikossa amkssa toista tutkintoani ja toinen lapsi tulossa =)
vaatii puolison kanssa aikataulun tekoa ja jonkin verran on myös niitä ryhmätöitä, jotka menee hyvin siten, että hommat jaetaan ryhmäläisten kesken, yhteyttä pidetään koulun ulkopuolella sähköpostitse ja kun kaikkien osuus on valmis niin tavataan ja kootaan työ..että sillälailla!
välillä on kiireempi ja välillä taas löysempää..minulla enää parit kurssit käymättä, työharjoittelu ja opari ja sitten olen taas yhtä tutkintoa rikkaampi.

joten jos halua ja sisua löytyy, niin koulunpenkille vaan, opiskelu ei koskaa ole turhaa!!kun on halua, löytyy myös keinot =)

Yhteistyössä