Aloitus 2.1.2008, kiinnostuneita??

Itse astun vaakaan huomenna... Lunta on tullut ja täälläkin tulee liikuntaa ison pihan kolaamisen muodossa. Eilenkään en päässyt lenkille, mutta tänään on pakko päästä. Tai pääsishän sitä kun ottais esikoisen (kohta 5v.) mukaan,mutta sitä nyt ei lenkkeilyksi voisi kutsua, kun joka viiden metrin välein pitää pysähtyä sanomaan:"Tule nyt". Neitikin nukkuu nykyisin ruhtinaalisia päiväunia, 1/2h-45min 2krt päivä :headwall:
Että siinä ajassa pitäisi sitten tehdä kotitöitä,lenkkeillä,touhuta pojan kanssa ym.
Tavoitteista oli puhetta,tässäpä minun:
-pudotusta viikossa väh. -500g
-Kesällä painoa -10kg vähemmän
-mahtua kaikkiin niihin vaatteisiin jotka ei enää nyt mahdu päälle!
 
Mäkin uskaltaudun vaakaan vasta huomenna :ashamed: toivottavasti edes jotain "joulumässykiloja" on lähtenyt.. Mun pitäis aloittaa joku hyvä jumppa... ei kuitenkaan mitään stepaerobickiä etten ihan omiin jalkoihini sotkeudu :LOL: mulla olis tavoite kesäksi etää painaisin vähintään 63 kg! Ennen joulua painoin 68 mut luulen että nyt yli 70... ku niin paljon tuli parin viikon aikana tankattua :headwall:
 
tervehdys vaan kaikille..ja onnee keltä paino pudonnut.

minäkin sitten otin ton keskiviikon punnitus päiväksi..huomenissa nähdään onko tää tointanut jotakin..

miehelle eilen illalla sanoin että kohta on kaks viikkoa kun olen viimeksi karkkia syönyt..ja ei tee yhtään kyllä mielikään..liekkö noilla multivitoilla jotakin osuutta makean himoon.

oikein laihutus ruokaa muhii uunissa..broileria, riisiä,paljon porkkanaa,sipulia kasvissuikaleita,tomattimurskaa,pikkusen muokkailtu painonvartioiden resepti :) saapi nähdä kelpaako muille.

mutta nyt täytyy lähtee antamaan tolle vauvelille ruokaa,ja sitten neuvolaa.
 
Mä hyppään kanssa kelkkaan mukaan =) Eilen sain itseeni vihdoin niskasta kiinni ja päätin vihdoin ja viimein päästä eroon "muutamasta" ylimääräisestä kilosta, mitkä ERITTÄIN sitkeesti kulkeneet matkassa mukana :kieh:
Aivan tarkkaa aloituspainoa ei tiedossa ennen ku saan vaakaan uuden patterin, mut keikkunut siinä 65-66kg paikkeilla. Pituutta n 166cm. Tavoitteeni on 60kg, vaikka haaveissa olisikin 57kg, mikä oli painoni ennen lapsia. Mut katotaan kuinka tää etenee B)
 
Vieläkö kelkkaan mahtuu? Mä oon ollu tuolla toisessa kelkassa mukana mutta on tainnu joulu viedä sieltä kaikki. Ketju on ehtiny jo pitkäksi enkä ole ihan kaikkea kerenny lukemaan et minkäslaiset teillä on tavat täällä? Onko punnituspäivä jokin tietty?

Eli mä olen lähteny 84,4 kg viime toukokuussa ja nyt ollaan 69,1 kg, elikkäs vähän yli 15 kiloa ollaan jo pudotettu. Pituutta mulla on 171 ja painoindeksi antaa jo mukavan jotain 23. Mutta tavoitteena mulla on 62-63 kg vappuun mennessä. Katsotaanko riittääkö sinni? Mä en ole juurikaan liikuntaa pystyny harrastamaan, et ihan ruokavaliolla ja jumppaamalla on tämä tehty. =)
 
Mukaan mahtuu kyllä =)

Hienosti on joillakin lähtenyt tämä urakka käyntiin, mahtava homma!! :hug:
Itellä huomenna punnituspäivä ja vähän kyllä kauhistuttaa.. Ja masentaa :ashamed: Viime aikoina on ollut niin levottomia öitä että tuntuu etten jaksa silmiä pitää auki päivällä ja liekkö sen takia tekee mieli koko ajan jotain makeaa. Ja sitten pitäs vielä jaksaa liikkua :eek: Pakotan kyllä itteni tänään salille vaikka mikä ois, kyllä siitä tulee kuitenkin niin hyvä olo.
Eilen tapeltiinki miehen kans (tai no ei varsinaisesti tapeltu mutta korotettiin molemmat ääntä) ja seki masentaa. Minä ku oon aina ollu vähän semmonen tunnesyöjä. Jos jotain tosi pahaa tapahtuu ni sillon en voi syödä ollenkaan mutta jos jotain ikävää vähemmän vakavaa (kuten esim. riitelyt miehen kans) tapahtuu ni sillon tekee mieli suklaata. Suklaata mää en onneksi voi nyt syödä ollenkaan jo sen takia että se aiheuttaa pojalle vatsakipua joten siinä on semmonen syy missä ei ole varaa ratketa.

No mutta, jospa sitä tästä vielä piristys. Sori ku tänne tuun märiseen ja muitakin masentaa, se ei ole tarkoitus, pitää vaan saada vähän purkaa mieltä ni olo helpottuu...
 
Tervetuloa uudet mukaan,koitan ehtiä teitä päivittelemään listaan. Laitan keskiviikkona ilmoittaneiden tiputukset listaan.

Hienoja pudotuksia teillä muille, jatkakaa samoilla linjoilla

Kävin itse vaa´assa ja kappas vaan, ei pudotusta yhtään :eek:
Olen ollu koko viikon lähes salaatilla (yhtä pätkistä lukuunottamatta) ja käyny koko viikon lenkillä (yksi lenkki vähintään tunnin). Että ilmeisesti pitäis jättää vallan syömättä. Olen kuntoillu tällä viikolla enemmän kun puolessa vuodessa yhteensä. Suoraan sanoen v*taa.
Leipää syön neljä palaa päivässä, jätän sen sitte syömättä. Aamupala taitaa sitte kutistua vaan kahviin kun puurot ei uppoo. Tai vois sitä sitte syödä viilin. Pah, tällä hetkellä tekis mieli syödä suklaalevy |O
 
Heippa!
Täällä olis vielä yksi epätoivoinen kotiäiti, jolla pudotettavaa olisi reilusti. Ennen lapsia painoin jotain 65, tällä hetkellä 81kg :x
Liikunta jää vähiin, kerran viikossa kuntosalilla ja pieniä pihaulkoiluja päivittäin, joten syömisiä vähentämällä pitää yrittää..
Olen siis ollut tammikuun alusta asti ilman pullaa, karkkia tai muuta makeaa ja nyt siis viikon aikana pudotusta 1kg peräti :whistle:

Kiitos jos vielä mahtuu joukkoon, tsemppaajia ja samassa tilanteessa olevia tukijoukkoja kaivataan kovasti!!

Aloituspaino siis 1.1. 82kg
8.1. 81kg
 
Punnitsin jo tänään, ku aamulla lähetään yhdeksi yöksi reissuun. Eli

Aloituspaino: 77,1kg
Paino nyt: 75,6kg
Pudotusta viikossa: 1,5kg
Pudotusta yhteensä: 1,5kg

Ihan kivasti oli itselläni ja muillakin lähtenyt. Tästä on hyvä jatkaa!
 
huomenna aamulla vaakaan ..ja sen jälkeen labraan veri kokeisiin (otetaan kaikki mahollinen ) ja sitten vielä sydän filmiin...lääkäri ei kyllä kuullut mitään erikoista mutta parasta varmistaa... :D

ja hyvä kun henki pihisee, tiedän olevani elossa...kohta ajelemaan crossarilla... :wave:
 
Kuten päivällä kerroin, kävin vaakassa muuten vaan ja paino ei ollu tippunu. Joten missä mättää??? Liikunta on joka päivä sama: tunnin lenkki (rattailla tai ilman) ja vatsa-ja selkälihasliikkeet (50kpl kumpiakin)

Ruoka suurin piirtein näin:

Aamu: Muki kahvia, 2 ruisleipää (juusto 17%,kinkku alle 3%) kurkku

Lounas: Tonnikala- tai kanasalaatti 5dl vettä

Välipala: omena tai päärynä 5 dl vettä

Päivällinen keitto tai salaatti, ruisleipä, 5 dl vettä, kuppi kahvia, omena/päärynä

Iltapala: Ruisleipä, porkkana/omena 5dl vettä,teetä, jugurtti

Parannusehdotuksia kehiin; leipä pois? Hedelmät pois?Kaikki pois?

 
Tipunen
Kyllä tuo sun ruokavalio kuulostaa hyvältä. Ehkä tuli ekana mieleen syötkö liian vähän? Ja oliko koko viikko noin? Onko salaatinkastiketta ja paljonko juustoa, noista saa aika paljonkin kaloreita kasaan. Tuo joka päiväinen kävely on tosi hyvä, joten olisko vaan viikon paino jumissa ja ensi viikolla lähtisi humahtamalla parikin kiloa. Mutta älä ainakaan hedelmiä jätä pois ja leipää voit kokeilla ilman päällysteitä.

Kyllä nämä vaan on niin vaikeita asioita.. Mulla syksyllä oli ongelmana, että yhtenä päivänä söin viikon kalorit ja muina päivinä olin niin kunnolla. Ja paino laski toooosi hitaasti. Valitettava tosi asia on, että esim hesen kerrosateriassa on yhen päivän kalorit. Joten muuta ei saisi syödä, jos ei liiku.
 
Paino siis nyt 89,1kg. Odotin kyllä kahta kiloa. Viime yönä valvoessa söin leipää että eipä tuo ihme ole. Täällä valvoo vihainen ja väsynyt äiti joka ei voi nukkua vaikka vauva nukkuu. Tässä tulee nyt valitusta ja puran sydäntäni. No illalla en pariin yöhön ole saanut unta koska läheinen ihminen joutui sairaalaan ja on huonona ja mietin sitä. No aamuyöstä tulee kylki ja selkä kipeäksi toiselta puolelta että sen takia en ole viime kevään jälkeen nukkunut täysiä öitä. Nämä kivut tulivat loppuraskaudessa yhtäkkiä ja ovat vieläkin. No fysioterapeutti sanoi että kylkiluu on kiertynyt mutta ei saanut paikalleen (on myös niksuttaja). Tunsin sen myös itse. Eilen taas lääkäri sanoi että ei tunne mitään poikkeavaa. Kävin röngtenissä ja odotan vastauksia. Nyt siis on motivaatioita sinänsä laihduttaa koska painon pudotus varmaan auttaa. En viitsinyt mennä aiemmin lääkäriin koska ajattelin kaiken johtuvan ylipainosta. Ottaa niin päähän ettei muka ole kuin lihaskipua lääkärin mukaan. Ja kaikki tämä maksaa maltaita!
Darelbeida sinullakin siis ongelmia terveyden kanssa, toivottavasti ei vakavaa.
Tipunen sun ruokavalio kuulostaa mun korvaan muuten hyvältä mutta pitäskö siinä olla se pieni määrä niitä hyviä rasvoja? Muistanko oikein että näin pitäs olla?

Pitää mennä kokeileen jos selkä olisi jo vetreytynyt ja pystyisi nukkumaan. Niin ehkä tunnin ehtisi ennen puuron keittoa...
 
Mun tämän aamuinen painoni oli 72,6kg, joten -2,4 oli lähtenyt. Ihana kun kuitenkin olen tsempannut tosi hyvin koko viikon että edes jossain näkyy, no kyllä se tuntuu joka paikassa ja uudella ruokavaliolla jaksaa paljon paremmin ja mieli on korkeammalla, tästä on siis hyvä jatkaa.
Eilen poljin 10km kuntopyörällä ja olin kyllä tosi ylpeä itsestäni.
Syömisten suhteenkin on mennyt hyvin.
Tänään onkin siivouspäivä, saa kivaa hyötyliikuntaa, musta on kiva siivota, tosin kuopus 2,5vee antaa siihen asiaan oman lisänsä... ;)
Joo mutta tsemppiä kaikille , monella lähtenyt käyntiin tosi mukavasti.

Eli mun painoni:
aloituspaino: 75kg
tämän viikon paino: 72,6kg
Viikkopudotus: -2.6kg
kokonaispudotus: -2.6kg
 
No ihan hyvin ensimmainen viikko meni ja tasta on hyva jatkaa... pudotusta tosiaan tuli sen 2kg ja oon kylla tyytyvainen. Mulla on tuollanen oikein vanhan ajan puntari, niin ei nay noi sadat grammat...mut paino oli tanaan jopa hieman alle 80kg ja lahtopaino siis 82kg. Toivottavasti siis ensi viikolla paastaan jo kunnolla seiska alkuiseen numeroon!

Tipunen, musta kans nayttais enemmankin, etta soisitko mieluummin liian vahan. Niita rasvoja olis tosiaan hyva jonkin verran kuitenkin tulla... Ala ainakaan mitaan enaa pois jata!

Mutta eikun uuteen viikkoon ja yritetaan kaikki pitaa yhta hyva itsekuri seuraavallakin viikolla :D
 
lähtöpaino 70,8kg
paino nyt 68,8kg

pudotus yhteensä 2kg

nyt oon siinä pisteessä missä olin ennen joulua eli 68 kilossa vielä olis ainakin 5 -8 kiloa maaliin :LOL: . Mä haluaisin olla tavoitteessani vappuun mennessä. Jotenkin nyt taas motivoi kun on paino ruvennut tippumaan ja on pysynyt pisteissä.. :heart:
 
Vaaka näytti siis 81,2kg ja pudotukseen olen tyytyväinen. Hyvä minä! :D

Aloituspaino: 2.1.2008 83kg
9.1.2008 81,2kg (-1,8kg)
Kokonais pudotus -1,8kg

Hienoja tuloksia kaikilla! Hyvä me!

Tipunen Minullakin tuli mieleen,että jos syöt liian vähän? Silloinhan elimistö menee säästöliekille. Muista syödä kalaa,kanaa ja lihaa myös. Jossain oli kerran kirjoitettu että (koitan suunnilleen muistella)
Aamupala 20%
lounas 40%
Väilpala 23%
päivällinen 17%
iltapala 7%


tai jotenkin noin oli kuitenkin tarkoitus jakaa tuo raskaampi syöminen aamupäivään..Mutta kyllä se siitä lähtee,malttia vain! :hug:

Mutta nyt ulkoilemaan pojan kanssa ja kolaamaan taas pihaa. On muuten mukavaa hommaa....vielä. Vastahan olen tänä talvena yhden kerran kolannut :D


:wave:
 
mulla vaan -700g :ashamed:

viime viikolla:

93.7kg
tänään 93kg
mutta parempi tuokin kun ei mitää tai olis plussaa tullu :)

mie olen myös miettinyt että syönköhän liian vähän,kun ei nyt enempää kuitenkaan ole pudonnut.mutta olen ajatellukkin että jos nyt se 500g ainakin viikkoon putois niin se olis sellanen hyvä tahti.

eilen illalla oli kyllä sellanen olo,et olis voinut syödä vaikka karkkii tai suklaata jos olis vaan kotona ollu..mutta onneks ei ollu..eikä kyllä ollut mitään muutakaan hyvää..tytöt kyllä näyttää pitävän siitä huolen et piparit ym ei kaapissa vaan pääse vanhenemaan :D

lenkillä olen nyt kolmena iltana käynyt..vaikka köhä edelleen.no tänään olen lekuriin menossa..toivottavasti sieltä nyt jotakin helpotusta tähän oloon tulis.

muta nyt toi neitokainen heräs..joten täytyy mennä.
 
ja miinusta tuli 1kg :/ hmm pikkasen pettyny olen ois voinu pikkasen enemmänkin lähtee nooh ois ehkä voinu lähteekkin jos oisin lenkkeilemään päässy,mutta kun flunssa on päällä ni en viitti lähtee rehkimään
alotuspaino(2.1) 91kg
paino nyt (9.1) 90kg
 
:wave: Pääseekö mukaan?

Kaksi perättäistä raskautta ja kiloja on kyllä kertynyt tasaiseen tahtiin jo ennen lapsiakin.

Aloituspäivänä (tänään) paino 88,7 kg
ja tavoite olisi painaa 75 kg kesäkuun alussa (sitten myöhemmällä aikavälillä olisin erittäin tytyväinen 68 kg).

Hyvin on synnytysten jälkeen paino pudonnut (nytkin jo 24,5 kg viimeisestä synytyksestä 7 kk sitten). Mutta kuten huomaatte, sitä painoa on aina tullut tosi reilusti ja sitten tosiaan se lähtöpainokin on jo korkealla. Mutta tästä on hyvä jatkaa.

Kolmonen olisi toiveissa, joten jos tässä keväällä tärppää, niin katsotaan miten painonpudotus silloin onnistuu. Aion ainakin syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän ja toiveena olisi että painonnousukin sitten olisi maltillisempaa. Mutta ei nyt vielä mennä asioiden edelle. Ensi keskiviikkona sitten punnitus ja katsotaan mitä saan viikossa aikaan.
 
Olen yrittänyt pysyä oikeilla riveillä kun noita painoja päivittelin. Yövuoro takana joten hieman voi silmät harittaa ;)
Mulla pudotus vaan 200g joka on hävettävän vähän.

En todellakaan tiedä missä menee vikaan kun koko viikon ateriat ovat olleet tuon eilisen listan mukaisia.. Plääh. Menen nukkumaan jos mieli virkistyis ja paino lähtis laskuun. Lumitöihin ja lenkille kunhan herään. :wave:
 
Eli pudotusta 1,6kg. Olen tosi tyytyväinen, vaikkakin nää on näitä extra kiloja ja katson että todellinen urakka alkaa vasta 79kg jälkeen,kun se on piiiiitkään ollu se miun vakiopaino. Täytin tossa litran vesimukin ja katson että paljonko oikeesti tulee vettä juotua ja että päivässä ainakin tyhjenee tuo mukillinen. Me naisista luin että veden pitäisi olla lämmintä tai ainakin haaleaa,mutta kyllä kylmä vesi ainakin miule menee paremmin. Jätin kuitenkin vesimukin pöydälle,ettei tartte koko ajan jääkaapinovea aukoa...
Tästä on hyvä jatkaa! =)
 

Yhteistyössä