Aloitus 2.1.2008, kiinnostuneita??

tipunen minä olen syönyt sen 3dl keittoa,3 pisteellä.siis jauheliha kala ym missä ei ole mitään kerma ym lisiä.
ja 1.5dl perunamuussia 2pisteellä.
laatikkoruokia 2dl 5pisteellä.(paitsi lasagne)
leipää en syö juuri yhtään,korkeintaan keiton kanssa.
muuten tulee syötyy puuroa ja conflexin ruskeita muroja.
ja mittaan desimitalla melkein kaikki ruat..mies aina ihmeissään kyselee et miks pitää mitata.
sanon et mie en silmämääräseen mittaukseen luota.

mie olen syönyt kanssa aika paljon nyt hedelmiä..sekä innostuin eilen raastamaan punakaalia..olokin oli illalla sellanen et olis varmaan ilmaan noussu jos olis päästäny sängynreunoista irti :LOL:

niin vielä tipunen miun elimistö ei tykännyt yhtään yövuoroista,paino oli aina yövuoron jälkeen noussu.vaikka en oikeastaan mitään yöaikaan syönytkään,korkeintaan alkuyöstä appelsiiniä.vettä tuli jonkun verran juotuu.

mutta taas pitää joutua.
 
Wow, jopas olette ahkerasti kirjoitelleet! Hienoa! Olin pari yötä siskon luona enkä ole päässyt kirjoitteleen.
Vähän niin ja näin on tämäkin viikko mennyt. Eilen paras päivä ja toivottavasti tästä tulee toinen. Huomenna puntarille. :D
 
Koitan hieman kirjoittaa samalla, kun pidän pikkuneidille seuraa. 3 kk sitten hänen syntyessään painoin 93kg ja nyt siis hieman yli 10 kg poissa. Siitä olen tyytyväinen. Pulla-addiktioni on hieman paremmin hallussa nyt teidän esimerkkien tsempin vuoksi. Siitä kiitos ja kumarrus.

Tavoitteeni on lisätä ruokavalioon kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Pisteillä en oo koskaan ollut, mut kivaa lukea niistäkin. Liikunnan puolesta pyrin lisäämään hikiliikuntaa ja pitämään huolen, että ainakin 10000 askelta tulee päivittäin kokoon Hanna Partasen tyyliin.

Perlos: Upeaa, että jaksat edes ajatella liikuntaa jos unesi on vähissä ja imetät. Mä saan nukuttua ihan hyvin, kun meidän neiti on nukkuja, mut siitä huolimatta välillä itkettää ja ei sais itsestään millään irti mitään. Silloin tekee herkkuja mieli. Nyt jo toinen päivä niistä erossa. Tästä on hyvä jatkaa. :wave:
 
Toinen yövuoro takana. Kroppa on kovilla. Tänään en päässyt lenkille kun mies on töissä ja kuopus kipeenä. Nukkuminen on jääny kolmeen tuntiin ja ens yö olis vielä. Ateriat menee nyt vähän persiilleen kun yöllä valvotaan ja päivällä nukutaan...
Mutta tämän päivän saldo : klo 7 rahkapurkki ja ananaspurkki, klo 15 2 perunaa, 1 dl kanakastiketta (kana,vesi,maizena), salaattia 3dl (jäävuori,kurkku,herne) tarkoituksena olisi syödä vielä kaurapuuroa ennen töihinlähtöä klo 20. Yövuoron aikana vettä, pepsimaxia ja yksi omena. Viisaammat voivat kommentoida listaa.
Vaakaan en mene ennekuin ens viikolla, v*tuttaa vaan. Tänään liikunta on ihan vaan lihaskuntotreeniä kotona : vatsa-ja selkälihakset, kyykky ja ojentajat. Stepperiä mietin ostettavaksi, sen kuntopyörän ostin jo.
 
Aika kivaa kun noinkin paljon lähtenyt!

Mä olen syönyt ihan normaalia ruokaa: aamulla puuro, leipä, hedelmä, kahvi päivällä kotiruokaa mutta en ota lisää ja sitten välipalaksi hedelmää, leipää, kiisseliä ym. iltaruuaksi kevyemmin salaattia tai lihaa ja salaattia joskus perunaa tai pastaa, keittoa, illalla vielä hedelmä, leipä tai jugurtti tyai muroja

Vettä juon paljon ja sitten otan Antisalttia ennen ruokaa 2 kpl. lähtee muuten nesteet hyvin, vessassa saa juosta =)

Liikkunut olen joka päivä edelleen!

Näillä eväillä jatkukoon urakkani :)

Ja muille edelleen tsemppiä ja jaksamista!
 
Olipas taas tullut paljon kirjoituksia,mukavaa!

Täällä ollut melkoista kiirettä pari päivää.. huoh. |O Eiliset syömiset oli mitä oli. Käytiin pojan kummin synttäreillä ja sitten illalla tupperit. Nooh,tänään otin kevyemmin,join vettä paljon ja söin alta pisteiden...josko se vähän tasapainottaisi :whistle:

Justiin saavuttiin kotiin,olin pitämässä tupperin kutsuja tänäänkin (ja join vain kahvia,en koskenut mihinkään tarjottaviin. hyvä minä ! ) . Kannoin pojan autosta sänkyyn ja nyt meinaan oikaista sohvalle hetkeksi ja sitten suihkun kautta sänkyyn.

Öitä :wave:
 
Noo, pudotus on aina pudotus. :/ Kuitenkin...
Liikkumisen vauhtiin olen päässyt minäkin nyt vasta viime päivinä, että jospa se tästä sitten.
Viikonloppu edessä, ja mä tierän et jotain tulee herkuteltua...
Mut jospa sitä pysyisi kohtuudessa. Ja muistais sen liikunnan viikonloppunakin. :D
 
nyt alkaa flunssa helpottaa joten jos vaikka pääsis jo pikkuhiljaa lenkkeilemään viikonlopun aikana :) tosin mua pyydettiin kaverin 30vuotis synttäreitä juhlimaan tänään hmm jos lähen ni huominen voi olla aika paha päivä ku krapulassa tekee mieli aina mässätä jotain roskaruokaa.muuten on sujunu todella hyvin herkkuja ei tee mieli ollenkaa.. jaa no nyt pitäs alotella kämpän siivous :/ mukavaa viikonloppua kaikille :hug:
 
mulla on ollut iltasin ihan kamala nälkä kun tulen töistä :( kaurapuuroa olen sitten iltapalaksi syönyt kun en mitään raskasta viiti eikä muutenkaan illalla niin paljon tahdo syödä.
lapsilla karkkipäivä mutta ei onneksi tee vielä ainakaan mieli mitään.
ukko mua tossa eilen yritti heselle saada päivällä mutta en lähtenyt. hyvä minä hyvä minä.
puntarilla käyn sitten tiistain vasta, en uskalla käydä ennen.
hyvää viikonloppua kaikille :hug:
 
Täällä yhä mennyt hyvin. Eilen oli hiukan vaikeampaa pitää näppejään erossa herkuista, mutta en sortunut, nyt on siitä hyvä mieli.
Huomenna olis tiedossa synttärit, iukan olen pisteitä säästellyt, mutta suuria en aio syödä. Muutenkaan tuleva viikonloppu ei niin paljon "pelota" kuin viime, jotenkin ei vaan tee mieli ja haluan tosissani nyt päästä eroon näistä kiloista.
Onko kukaan löytänyt kaupasta rasvatonta salaatinkastiketta? Kun mun silmiin ei viimeksi Prismassa käydessä sattunut ja olis kiva löytää.
Joo, mutta iloista viikonloppua ja tsemppiä kaikille!
 
Löysin tällaisen itseänikin koskevan aiheen...ylipainoa on ollut aina,ja olen kasvisten ja vihannesten suuri vihaaja. Tai siis en ole koskaan oppinut niitä syömään :flower: :x . Kiloja on liikaa n. 30... Tosissani en ole aiemmin yrittänytkään,mutta nyt olisi kyllä aihetta. Kesällä olen kaasona enkä haluisi olla kauhea possu toisen kaason rinnalla :whistle: Lisäksi joskus uuden raskauden aikana haluaisin näyttää kauniilta,tarkoitan ettei mahaa viimeksi juuri erottanut...
2.1.aloitin laiharin,simppelisti ostin vain kevyttuotteita,kuten juusto,kinkut ja levitteet,ja muutkin ainekset ostan kevyinä. Syön pienempiä annoksia (jos lainkaan) samaa ruokaa kuin mies ja lapsi. Oma heikkouteni on suolaiset naposteltavat,ja ilta on pahinta himoaikaa :kieh:. Tuon 2.päivän jälkeen en ole herkkuja syönyt!
Liikunta on ollut olematonta,mutta sitäkin saan nyt hoitolapsen kanssa. Onko teillä kokemuksia Nutrilet-tuotteista? Ostin eilen sitä kanakeittoa,ja onkin ihan syötävää,ja mikä yllätti niin poisti nälän suht kivasti enkä syönyt kuin puoli 5 seuraavaksi. Aion korvata sillä ainakin klo 12 ruoan,ja ehkä kotona iltapäivälläkin. Veden juonti on heikkoa mulla,ja sitäkin olen alkanut juomaan.
Tulos on tällä hetkellä n. miinus 2kg
 
Täällä kanssa yksi laihduttelija.
Lähtöpaino 82 kg ja tarkoitus ois nyt alkuun saada kymppi pois.
Keventäjiin liityin ja syön semmosta 1500 kaloria päivässä. Ekassa punnituksessa oli miinusta tullut 1,9 kiloa. Tainnut nesteet lähteä liikkeelle.
 
mennis mikä systeemi tossa keventäjissä oikein on?
olen sitäkin miettinyt jos tota kans kokeilis.kun painonvartioita ei täällä alkanu..

jennan äiti ite joskus aikoinaan kokeilin tota nutrilettiä,mutta se ei ollut miun juttu.ennemmin mie syön sen normaalin ruuan kun tuota nutrilettiä.
mulla oli joskus aikoinaan,ihan sama juttu että kaikki kevyt tuotteet,salaatit,marjat vihannekset ym.oli aivan kaameita.
enkä olis iki maailmassa olis voinut syödä jotakin kaurapuuroa aamupalaksi.nyt menee sitä puuroa aamulla ja jopa illalla.
mutta sitten vaan päätin että nyt alkaa hedelmien,marjojen ja kasvisten ym keveiden juttujen syönti..ja jotenkin pikkuhiljaa vaan aloin niitä syömään..ja siitä se sitten lähti..mutta eikös tuo ruokailutottumusten muuttaminen ole vähän niinkuin vauvaa opettas kiinteän syöntiin..mitä useammin syöt uutta niin sitä varmemmin se käy maistumaan.

ja kannattaa kokeilla sellasta että laittaa vaikka jauheliha kastikkeen joukkoon porkkana raastetta,meillä ainakin kaikki tykkäävät.itseasiassa tungen noita vihanneksia paljon muuhunkin ruokaan..joskus siitä kyllä nurinoita tulee noilta teineiltä..ja jos kasviksia syöt,niin aromat mauste on tosi hyvää kasvisten kanssa,ihan mauksi vaan.kuitenkin suolainen mauste on.
tsemppiä sinne =)

tänään keitin kanakeittoa..nyt on jo nälkä..vaikka söinkin leipää lisäksi.
karamelliä en ole sitten uuden vuoden puolella syönytkään..en tiiä pitäskö lauantai karuskit käydä ostamassa..jos irtokarkkeja ostas..tais jostain kolmesta karuskista mennä 0.5pistettä..niitä kun parin pisteen edestä ostas niin se olis aivan riittävä karkki annos :D

mutta hyvää viikonloppua kaikille
 
Yritän illalla ehtiä päivittää uudet listaan ja laittaa punnitsijoiden painot ylös. Viime yö töissä oli kaamea, koko yönä en ehtinyt juoda kun lasillisen vettä. Kotona ei tehnyt mieli syödä, että pääsee nukkumaan ja nyt on niin huono olo että vois syödä puolikkaan hevosen ja sen heinät. Eli mulla oli ruokailuväli tollaset 18 tuntia...
 
Sulla on Tipunen melko rankka duuni! Tai siis kun nuo syömiset ja unet jää vähälle. kuinka sä jaksat?? :eek: Vaan niinhän se on,että kaikkeen tottuu. Oli se työ kun työ niin omat juttunsa niissä on. Mie en vaan osaisi kuvitella itteäni yötyöhön. |O En varmaan osaisi nukkua päivällä??

Täällä mennyt päivä ihan hyvin. Ulkoiltu ei tänään kun vettä ja räntää tulee vuorotellen,mutta sisällä leikitty ja peuhattu pojan kanssa. Illalla lenkille sitten koiran kanssa.

Tervetuloa uudet pudottelijat,mukavaa edelleen että meitä on näin paljon tsemppaamassa toinen toisiamme!!!

Itselläni ei ole nyt tehnyt mitään makeaa mieli,ihme kyllä. Elimistö on tainnut tottua että sokeria ei enää tule!! Ainakaan niin suurissa määrin kuin ennen. :D Huomenna ajattelin jättää hieman pisteitä iltaa varten jotta voin herkutella light popcorneja leffaa katsoessa :p

Mukavata viikonloppua kaikille!!!!

Niin ja jos joku jaksais niitä ruokaohjeita laittaa...?? kiitos :saint:
 
Heipä hei!

Se on sitten perjantaipunnitus tehty. Kova on ollut tahti kun 6 kiloa on jo takanapäin. Mutta kyllä sen eteen on nähty nälkää ja kulutettu lenkkitossuja.

27.12. Paino 88,5 kg
4.1 84,9 kg (-3,6 kg)
11.1. 82,5 (-2,4 kg)

Mutta tästä on hyvä taas jatkaa eteenpäin. :kieh: :kieh: :kieh:
 
Iltaa!
Terveiset lenkkipolulta. :D Oli todella vaikea kävellä kun oli niin liukasta ja märkää.
Mä ostin noita paussi välipalakeksejä ja on muuten hyviä. :p
Mulla ei ole vielä repsahduksia tullut,mutta sitten kun 10kg on pudotettu ja ennen
kuin alkaa loppujen 6kg karsistus niin mä palkitsen itseni pitsalla. =)
Ihmeen vähän on ollut jalat kipeenä steppaamisesta,eipä juurikaan.
Mulla on menkat ja hirveän turvonnut olo. :kieh:
Vaikka vettäkin juonut monta litraa niin tuntuu että keho on ihan pöhnässä kun on nää menakt. :headwall:
Turvottaako teillä menkkojen aikana? :whistle:
 
orpo kulkija: kyllä mulla ainakin turvottaa menkkojen aikana. Ja just sillon tahtos myös syödä kaikkee makeaa...

Tänään ollut kiva päivä. Hiukan sorruin kääretorttuun mutta illalla jaksoin veivata stepperillä puoli tuntia.
Olen ajatellut että mp3 soitin olisi vain häiriöksi kun lapset käy jotain jutteleen koko ajan ,mutta ihan hyvin meni soittimen kanssa silti. Ja jaksoi huomattavasti kauemmin! :D

Mites muut steppaajat, miten usein, kuin kauan poljette ja minkä verran tulee askelia? =)
 
Tänään olen himoinnut aivan hirveesti makeaa. No anoppi tuli munkkien kanssa kahville ja niinpä vetasin rinkulamunkin. Ja nyt syön lakritsipötköä. Ruoka on kyllä ihan kasvisruokaa ja pienempiä annoksia ku ennen. Mä olin ajatellu että kerran kuussa saa syödä roskaruokaa ja sit kun kymmenen kiloa on tippunu niin mennään ravintolaan syömään sanoi mies, taitaa mennä aikaa... Huomenna pitänee syödä lihaa ku jää yli palasta jonka ostin pojalle.
Tässä yks ruoka mikä mulle maistuu ja on kevyttä, tosin en osaa sanoa määriä kun teen summissa:

soijarouhetta
porkkanaa
lanttua
keräkaalta
sipulia
kasvisliemikuutiota
mustapippuria

Ja nämä kaikki vain keitän ja on maukas keitto. Nyt olen hurahtanut tuohon lanttuun vaik ennen en edes tykänny.

Sit porkkanasta tai pakastekeittojuureksista saa hyviä sosekeittoja. Porkkanan kans sopii rakuuna ja kasviskeiton maustan liemikuutiolla.
 
eilinen ilta meni ihan penkin alla :headwall: :headwall: :headwall: Riideltiin isännän kanssa ja sitten lohdutin itseäni fazerin sinisellä,söin varmaan puoli levyä :ashamed: Nooh,jos jotain positiivista asiasta koittaa hakea niin tulipahan puhdistettua ilmaa. Me riidellään toooosi harvoin (pientä kinaa ei lasketa ;) ) ja nyt on taas mieli parempi. Harmittaa vain etten saanut itseäni kuriin eilen illalla.

Tänään parempi päivä,lenkkeilin aamusella noin tunnin ja kevyesti syönyt tähän mennessä. Ei kai tuo yksi repsahdus maata kaada?! :whistle: On muuten inhottava kävellä kun saa joka askelta varoa. Meillä ainakin tiet ihan jäässä tai sitten suuuuuuuria vesilammikoita. MISSÄ ON SE SUOMEN TALVI???? Kurjaa jos se on tälläistä tästä eteen päin!

Täälläkin turvotusta menkkojen aikaan,mieli on ihan maassa ja olo kuin ilmapallolla pari ekaa päivää! :/ "Kohtahan" ne taas pitäisi alkaa :kieh:

Stepperillä teen yleensä joko vartin tai sitten puolisen tuntia. Joskus olen tehnyt niinkin että kun 1000 askelta on täynnä niin lopetan. Kilon käsipainojen kanssa heilun jotta käsilläkin on tekemistä. Olin jo kovasti tilaamassa crosstraineria,mutta taidan tällä erää tyytyä tuohon stepperiin.

Lauantai päivän jatkoa! Mie painelen tekemään ruokaa tälle perheelle :wave:
 
mie sitten sorruin tämän vuoden ekoihin karkkeihin..tyttö osti irtokarkkeja,ja pitihän miunkin sitten niitä muutama ottaa..mutta ei kai tuo nyt maailmaa kaada..

minnuu väsyttää..vauva on ulkona nukkumassa,voisin miekin käydä vaikka tonne sohvalle pitkälleen,mutta tää kone vaan nyt veti taas puoleensa.

illalla pitä lenkillä lähtee käymään,jos ei nyt taivaan täydeltä tule vettä..tosi kivat talvikelit :eek:

hitto,miun pitääkin muistaa merkata ylös nuo karkit..lähdempä sitten heti ne sinne vihkoon raapustamaan. :wave:
 
nipsu07
heissan.

palattiin eilen illalla reissultamme, ja voi veljet että repesi syöminen!!Siis apua!! :ashamed: Nyt ei auta kun palata ruotuun, vaikka motivaatio on ihan hukassa.Heti kun annoin itseni syödä makeata niin heti repesi.No en sentäs sortunut itse ostamaan herkkuja.Oltiin siis mieheni vanhemmilla jossa anoppi tyrkytti nenän eteen vaikka mitä herkkuja, ja sit oltiin hotellissa yö jossa tietty seisova pöytä illallisena...
No olihan tämä tiedossa, nyt täytyy vaan etsiä jostain uusi tsemppi päälle.
Viikonloppuja!
 

Yhteistyössä