400 g oli viikossa lähtenyt eli oikealla tiellä ollaan. Mulla tarkoituksena pudotella sellain verkkaisesti tätä painoa, että ei mene liian rääkiksi touhu ja ettei keho vaan ala syömään lihaksia läskin sijaan. Ja toki toivon, että verkkaisella pudottamisella tulokset olisivat pysyvämpiä.
Mun nimimerkki taisi olla väärin tuolla etusivulla? Ja ei ollut noita lähtötietojakaan eli lähtöpaino oli 82 kg ja kymmenen kiloa olisi tarkoitus saada pois. Tänään punnituksella painoa oli 79,7 kg.
Niinukkako se kyseli tosta Keventäjistä. Keventäjien ideana on käytännössä pitää ruokapäiväkirjaa. Ohjelma laskee keventäjälle sopivan kalorimäärän iän, painon, pituuden, aktiivisuuden, tavoitepudotuksen ja tavoiteajan mukaan. Sitten vaan täytellään päiväkirjaa. Ohjelmasta löytyy kaikenlaiset ruuat ja raaka-aineet aika kattavasti ja niille kalorimäärät. Ei tartte siis itse etsiä purkin kyljestä, että mitäköhän tässäkin on kaloreita ja sen jälkeen laskea laskimella niitä ruutuvihkoon.
Sen lisäksi päiväkirjaan pystyy merkkaamaan liikuntasuorituksia ja ohjelma kertoo niissä kuluneiden kalorien määrän. Reseptejä Keventäjistä löytyy myös, vaikka millä mitalla. Itse olen ainakin ollut ihan tyytyväinen tuohon Keventäjien systeemiin.
Itsellä ei mitään kovin pahoja repsahduksia ole tullut eli tuossa kaloritavoitteessani olen pysynyt suht hyvin. Kyllä välillä on tehnyt ihan kamalasti mieli esimerkiksi suklaata, mutta en ole ostanut. Ystävän luona söin pari konvehtia kyllä. Liikunnan suhteen pitäisi kyllä petrata. On vaan nuo kelit olleet niin onnettomia, että ei juuri viitsi lähteä sauvoja ulkoiluttamaan. Olen tässä ajatellut, että lähtisin myös kerran viikossa käymään salsaa tanssimassa, mutta saa nähdä torpeedoiko neidin eroahdistus tämän. Eilen sai autossa niin kovan eroahdistuskohtauksen, että lopulta oksensi. Ja olin kuitenkin ensi alkuun etupenkillä (neiti takana) ja lopuksi vaihdettiin kuskia, niin ei sekään auttanut. Oksennus tuli ja pakko oli napata neiti kesken matkan syliin, kun olisi muuten omiin tuotteisiinsa tukehtunut. Että tämmöistä täällä...