Aloitus 2.1.2008, kiinnostuneita??

Mulla tää viikko ei ihan mennyt niin kuin piti.. meinasin alkuun olla ihan vaan nutrin intensive-kuurilla, mutta eipään onnistunut sellaisen syöputken jälkeen..olenkin siis osa kuurilla. Aamulla/illalla syön kunnon a/i-palan, päivällä lounas ja päivällinen kanakeitto ja ruisleipää. Illalla tai aamulla sit nutrin suklaapatukka =)
ihan hyvin on tuokin purrut oli jo -500g vaa'an lukema aamulla, toivottavasti samaa/enemmän näyttää keskiviikkona! Otankin ton ke punnauspäiväksi, kun kerran ke aloitinkin :)
Tsemppiä kaikille!

Puuroasiaa, kaurapuuroa syön muutaman kerran viikossa aamulla samalla ku keittelen pojalle ja ihan hyvää on. Perlos nyt mulla on tässä nallekarkkipussi (mies toi kun muuten vain niistä päivällä puhelin) mutta eivät nyt sitten ole sokerittomia niinku olin ajatellu. No kuiten niissä on 330kcal/100g ja rasvaa 0,2 g.

Osaisiko kukaan sanoa mikä olisi hyvä kalorimäärä päivässä tällaiselle 90 kg laihduttajalle? Entä pv: pisteinä?
Yllättävän hyvältä on toistaiseksi maistunut kasviskeitto ja näkkäri. Lauantain saunamakkarat nakattiin pakkaseen ja syödään myöhemmin kun on hyvään alkuun päästy. Mieskin syö siis terveellisesti vaikkei ole ylipainoinen mutta hälläki huolestuttaa kun ollaan mätetty epäterveellistä ruokaa ja six pack on kadonnu. Tuntuu kyllä et jotain puuttuu kun on tottunut viikonloppuna mässäileen ja se on ollu tavallaan sellanen hyvän olon tuoja. Mutta nyt on kuiten ihan hyvä mieli :)

mei08 ja muut kiinnostuneet; kopioin tähän tuolta toisesta ketjusta tuon miten lasketaan pv:n päivänpiste määrä. Eli näin:

enään pisteet ei määräydy painon mukaan vaan tälläisen testin:

1 oletko
nainen 7 pistettä
mies 15 pistettä

2 ikä
18-20 5 p
21-35 4
36-50 3
51-65 2
yli 65 1 p

3.mikä on painosi nyt.merkitse painosi 1.kymmenluku. esim jos paino 87 merkitse silloin 8

4.kuinka pitkä olet
alle 160 1p
160 tai pidempi 2p

5. millainen on päivittäinen työsi
a. pääasiallisesti istumatyötä 0p
b. pääasiallisesti seisomatyötä, osittain istumatyötä 2 p
c. pääasiallisesti liikkuvaa, osittain seisomatyötä 4 p
d. fyysisesti rasittavaa 6p

laske pisteet nyt yhteen

täysimetät niin lisää 10p ja jos lapsesi syö jo muutakin niin lisäys on 5p

mä tunkeudun tänne kans kun painoani pudottelen. paikkareitten cd romppu löytyy ja hyväksi havaittu. mutta mulla on ne ikivanhat paperi versiotkin ja niissä on ne 3 ilmasta päivässä niin missä ne on siinä rompussa? jos joku tietää.
ja siis 2.1 alottanu ja paino sillon 88.1kg pituus 166cm.
lähen tästä saunaan muksujen ja ukon kans mut palailen asiaan.
on hyvä et on tsemppareita näin virtuaalitasolla.

Joo mäkin alan nyt sit kattelee noilla pisteillä kun nehän tuntuu ihan fiksuilta!

On varmasti helpompi kun on joku mihin verrata onko nyt syöny yli vai ali sallitun rajan :LOL:

Huomen kyl menee varaan hiukan yli kun on 2 synttärit ;) Mut täytyy sit liikkua taas enempi ja ensviikol tsempata!

Öitä :flower:

aikasemmin pikkasen jännitti miten viikonloppu menee,mutta nyt voi sanoa,että hyvin se meni.mitään herkkuja ei edes tehny mieli,ja ilokseni huomasin tulen hyvälle mielelle kun olen käyny kävelemässä reippaasti hyvä minä:) ja vettäkin olen nyt juonu tai ainakin yrittäny juoda niin paljon ku pitäää.taidan minäkin valita punnituspäiväksi ke ku keskiviikkona alotinkin.

eikö kukaan tiedä missä ne 3 ilmasta on siinä rompussa on? kun mä ostin sen vasta äsken niin en ole löytäny.
eilen oli aika tiukkaa kun on kaapissa kaikkea herkkuja mutta en onneks sortunut niihin.
crosstrainer odottaa käyttäjäänsä tossa olkkarin nurkassa jos sillä vaik polkasis tänään.

Heissan!
Tulipas nukuttua pitkään,heräsin vasta kymmeneltä. :whistle:
Aivan ihanan näköinen ilma,kohta lenkki kutsuu.Eilen kävin illalla ja pelotti ihan pirusti että karhu hyökkää jostakin metsiköstä.
Meillä on sellainen 1km matka ihan metsätietä ilman mitään valaistusta.
Nyt päätin että käyn aina valoisan aikaan lenkillä. =)
Mulla ei ole makeaa onneksi mieli tehnytkään mutta suolaista tekee aina välillä hulluna mieli,mutta olen pystynyt välttelemään sen himon.
Jännitää että mitäköhän vaaka näyttää tiistai aamuna kun on vaaka päivä.
Mutta tänä akka lähtee tekeen aamuhommat ja painelee lenkille. B) :wave:

Nyt voi jo kai sanoa että viikonloppu meni hyvin. Vaikka onhan tietysti tämä ilta vielä.. Täytyy illalla tehdä kurkku ja porkkana tikkuja kun istahdan tv:n ääreen 24 sarjaa katsomaan. Isäntä kun luultavasti jatkaa tuolla sipsi,suklaa,karkki-linjalla. On se kumma kun sille ei kerry painoa lisää vaikka tosiaan mässää joka päivä. Mutta ihme kyllä minua ei ole juurikaan haitannut hänen herkuttelu! =) Herkutelkoon rauhassa,mie sulattelen kilojani B)

Aamulla laittelin takkaan tulet ja leikittiin pojan kanssa sisällä. Meillä oli pakkasta jonkun verran ja aurinko paistaa. Ulkoilu ilma olisi muuten täydellinen,mutta tuulee pirusti ja kylmästi! *hyrr* Mutta nyt kun poika meni p-unille niin alan siivoamaan, jäi tuo viikkosiivous perjantaina loppujen lopuksi vähän vaiheeseen :whistle:

Olen saanut todella paljon teistä muista jo itselleni virtaa.. jos niin voi sanoa. On todella mukavaa,että meitä on iso joukko tukemassa toinen toisiamme.
Jatketaan samaan rataan...vastahan meillä on ensimmäinen viikko useimmilla menossa. Ja pikaisia paranimisia kaikille nuhanenille! :hug:

Aurinkoista sunnuntain jatkoa,mie menen siivoamaan :wave:

ja niin tervetuloa kaikille uusille jos en ole joka kerta muistanut..

heippa!
mulla oli tossa taukoa nyt ton joulun ajan ja aloitin taas,nyt vain tällä kertaa miehen kera :D eli laihduin (vk44-50)4kg,mulla oli tuolla kaapissa tuulihousut kokoa 40 jotka meni päälle kyllä mutta nappia kiinni laitettaessa piti vetää vatsa sisään ja kun sai kiinni niin meni rullalle .
nyt kuiteski menee "normaalisti" kiinni eikä mee enää rullalle housut.
mittoja en muistanu alussa ottaa joten se on sitte jääny.
joulun aikaan tietenki tuli syötyä ja löhöttyä joten sen arvaakin että turvoksissa oon ollut ja tuli 1-1½kg takaskin.
nyt sitten alotin ton kävelyn taas tossa 2.1,teen alussa vaan pientä lenkkiä ja odottelen ilmojen parantumista,kun ei oo koin kivaa "itkee" koko matkaa tuulen takia :kieh:
joten oon kävelly nyt joka päivä(nyt 5pv)noin 1½-2½km kerralla.tänään poljin 10km ja kävelin 1½km.alottelen pikkuhiljaa ja lisään tälleen tota liikuntaa ettei oo sitten paikat hti kipeenä.kunto on kyllä nousu viime syksystä todella paljon!ja on edelleen hyvä.
kaupassa ollaan kateltu kaikkia ruoka-aineita ja valikoitu sieltä kevyestä päästä,suoraan sanottuna oli aika hassua nähdä mies lukemassa kaloreita ja rasvamääriä paketeista :D

nipsu07
Hurjan paljon oli tullut taas viestejä. =) Ja hienosti oli muutamilla paino tippunut, huimia lukuja jo viikossa.Mä en itse ole uskaltanut käydä vaa'alla.

Muistin juuri että mun punnituspäivänä ke ollaan reissussa.Mies on tämän viikon lomalla, ihanaa! =) Hieman vauvalomaa siis tiedossa, ollaan varattu hotellista huone yöksi ja ollaan menossa ulos syömään että syömiset repeää varmasti ainakin sinä päivänä mutta tarkoitus on palata ruotuun mahd pian.

Kaurapuurosta,mä syön sitä ainakin parina aamuna viikosta. Muina aamuina ruisleipää. Kyllähän sitä vois syödä joka aamukin kunhan vaan tottuisi siihen, aiemmin söin joka aamu.

Makeanhimosta, mä oon syönyt mandariineja paljon.Ja kuivattuja taateleita.

Mä olen kans ihmetellyt kun tämä viikko on mennyt ihmeen helposti,valtavia vieroitusoireita suklaasta ei ole ollut.Kun aiemmin söin suklaata joka ikinen päivä... :ashamed:
Liityin 2 vkoksi kalorilaskuri.fi -sivuille ja sinne olen merkkaillut syömisiäni, tosin pitäis ostaa se ruokavaaka kun nyt olen ihan päästä heittänyt ruokamääriä sinne. Eilen tuli repsahdettua hieman, mies oli ostanut tortillasipseja, no en mä onneks koko pussia syönyt. :LOL: Meillä on molemmilla siis herkkulakko päällä. Tuntuu että mies on nyt jo laihtunut ja itse en ole huomannut itsessäni yhtään mitään muutosta, housut kiristää samalla lailla kuin ennenkin. :(

Eilen kävin jumpassa ja tänään salilla. Tunnin sotkin crossarilla ja sitten vähän selkää ja vatsoja loppuun. Niin ja pe-iltana tein kotona vähän pilatesta. Sitä on monesti arkisin niin väsynyt siinä vaiheessa kun mies pääsee töistä ettei jaksa lähteä mihinkään.No, nyt onkin ihanan energinen olo kun kävi aamulla urheilemassa.Pitäis vaan käydä ostamassa uudet patterit sykemittariin.

Jatkoja!Ilmoittelen painoni ti-aamuna ennen kuin lähdetään reissuun. Vaikka sitä viikkoa ei nyt tulekaan ihan täyteen.

täällä on kans yksi 3lapsen 27v. äiti joka aloitti laihduttamisen 2.1.08.
Lähtö paino oli 73.3kg ja tänään kun kävin puntarilla niin painoa oli 72kg. Tarkoitukseni on pitää tuo keskiviikko aina punnitus päivänä, mutta aamulla oli pakko käydä pikaseen kurkkaamas et onko muutosta tullut :ashamed: .
Minä hommasin itselleni askelmittarin kaveriksi tuonne lenkkipoluille ja vaunut on tuomassa lisä painoa. Nyt kun taas arki koittaa ja mies toisella paikkakunnalla töissä lisää painoa tulee tuosta tyttärestä jota pitää vetää pulkassa. Aloitin myös MethodDraine Detox puhdistuskuurin 4.1
Jos sovin mukaan niin minunkin painon saa lisätä etusivulle.

Viikonloppu oltiin anoppilassa joten pisteet paukku yli. En kyllä herkutellu mutta pitääkö se riisipuuroki tehdä kermaan?!! |O Eli siis ruuanlaitossa käytetään siellä häpeilemättä rasvaa ja suolaa runsaasti.. No mut kotia tultua lähdin sitten käymään salilla ja nyt on ihan hyvä fiilis taas =)

Mei08: Nalle karkeissa on pisteitä 5,5 per 100 gramma.

Jahas, pitää mennä, kirjotan myöhemmin lisää :wave:

Aamupäivä meni ihan oksyömisien suhteen, mutta... Sain päähäni että loppiaisen kunniaksi mennään syömään ABC:lle. Otin päivän pihvin eli broileripihvin aurajuustokastikkeella ja tikkuperunoilla, oli toki hyvää, mut vaaka huomas sen myös :ashamed: . Näissä viikonlopuissa on miula selkeesti parantamisen varaa. Päätinkin että tästä lähin karkkipäivänä saan ostaa 1 eurolla namia ja ulkonakin voi käydä syömässä kunhan syö fiksummin :attn: .
Miten muuten punnitus kannattaa tehdä, aamulla vai illalla? Iltapainohan on enemmän kuin aamupaino...
Lenkillekään en menny kun on niin mahdoton viima. Huono selitys tiedän, sehän on vaan pukeutumiskysymys :ashamed: Onneksi huomenna alkaa uusi viikko ja uudet kujeet :D

No ihan suht ok meni vkl syömisten suhteen. Eilen kyllä söin jonkin verran karkkia ja nyt illalla hieman liikaa leipää mut ei mitään älyttömän suuria ylityksiä. Huomenna alkaa sit todella tiukka viikko. Ajattelin sellasen viikon startin et saa lisää motivaatiota ku paino tippuu. Kauhulla ajattelen tulevia sovittuja kyläreissuja ja kahvitteluita miten kehtaan olla syömättä pullaa ym.

Tervetuloa kaikille uusille ja kertoilkaa muutkin miten meni viikonloppu.

Nyt kyllä huomaa että sokeri hallitsee mun elämääni :eek: Töissä ollessa tekee mieli makeaa, kotiintullessa ja ollessa tekee mieli makeaa.. Olen nyt juonu pepsimaxia tuohon makean himoon, kai kohta tippuu hampaat.

Muuten on menny ruisleipää ja salaattia, leipää ehkä liikaakin. Lenkillä kävin iltasella kun tulin töistä kotiin, puoltoistatuntia tuossa viimassa ja tuiskussa. Hyvä minä.

Tervetuloa uusille, yritän päivitellä teitä listalle. Mulla on sama pää kesät talvet ja kolme mukulaa :saint:

kaikille jotka käyttää pisteitä ja muilekkin... :D

meidän teinin (13v poika) ohje kuinka pisteillä laihtuu varmasti:
kootaan pisteet jotka saa päivän aikana syödä. Piirretään ne paperille, koolla ei paljon ole väliä, reijittäjän roskat käy myös.

maustetaan mielen mukaan mutta mahdollisimman vähällä suolalla tai sokerilla..

nautitaan veden kera tai tlkalla rasvatonta maitoa

muuta päivän aikaan nautittavaa saa olla se mistä kulloinkin kertyy 0 pistettä

ja kaiken tämän ohella niin paljon liikuntaa kuin jaksaa ja ehtii..

:D

hyvää viikon alkua kaikille (-100g edelliseen painoon miulla :D )

Huomenta! :wave:
Minulla on huomenna sitten punnitus päivä jolloin ilmoitan elopainoni. :D
Saa nähä miten on lähtenyt. :whistle:
Ulkonan onkin satanut kivasti lunta ja kun tenavat herää niin ulos lähdetään.
Iltapäivällä sitten taas lenkille ja illalla jumppaa kehiin myös.
Mites muuten,onko teillä muilla välillä ollut sellaista äkäisyyttä tai ärtyneisyyttä? :ashamed:
Mulla on välillä pinna kireellä ja en oikein tiedä mistä.
Tuntuu välillä että miksi pitää olla näin punkero ja vahtia syömisiään. :/
Toiset on laihoja vaikka hevosen söis.
No,nyt helpotti kun sain purkaa itteeni ja eikun samaa rataa vaan. :D

siinähän se viikonloppu meni..eilen vanhempi tyttö innostu paistamaan pullaa..ja piti minunkin sitten yhteen korvapuustiin sortua :ashamed:

no..kävin mie kyllä aamulla lenkillä..mutta ei tainnu miun köhä oikein tykätä tosta lenkkeilystä..tuntuu että nyt joka rööri tukossa :/

muuten viikonlopun syömiset meni ihan ok..enkä syönyt mitään makeeta tai muuta roskaruokaa.(muuta ku nyt sen pullukan eilen)
vettä tuli juotua,ja porkkanaa ym syötyy pahimpaan nälkään.

mutta kyllä se vaan tää läski on tiukassa :'(

nyt tytylle vaippa vaihtamaan ja kaupunkia kohti..

tsemppiä jokaiselle tulevalle viikolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Nina-Mari:
Juu, äkäinen äiti on täälläkin. Ja mies välillä ärsyttää kun ei liho vaikka syö mitä ja nykyisellään liikkuukin vähemmän kuin minä.
Täälläkin on vihdoin satanut lunta, jospa se vähän mieltä piristäisi, lapset ainakin on innoissaan :)
Minäkin sanoin miehelle että miksi sä et liho vaikka et liiku yhtään ja syöt kaikkea moskaa?tuumas vaan että kun on niin "hyvä". :kieh:
Minulla on myös kolme siskoa ja kaikki on sellaisia hongan kolistelijoita että....
Vaikka niillä on lapsia ja syövät kun mitkäkin niin tikkuja oavt. :ashamed:
No ei saa valittaa,niin mekin kohta ollaan,eikös niin. :D

ja uusi viikko alkamassa,täytyy pitää sama linja ku edellisellä viikolla,ei yhtään herkkuja.ois se todella hyvä jos pystysin tän kuukauden olemaan kokonaan ilman karkkia ynm herkua :) lenkille en eilen lähteny ku tuntuu että flunssa on iskemässä :( ruokakaan ei oikein eilen maistunu ja vettäkään en juonu just ollenkaan :( no tänään yritetään ainakun juoda vettä. mukavaa päivää kaikille :hug:

Äkäisyys ei ole siis vain meille kotiutunut,hyvä :D Tai en mie kovasti ehkä äkäinen,mutta jollain tapaa väsyneempi. Yhtenä iltana taisi olla vieroitusoireita herkuista kun oli pää kipeä :whistle:
Viikonloppu meni loistavasti,tästä on hyvä jatkaa. Mie ajattelin että otan tosiaan tiukan linjan tälle ekalle (tietysti tulevillekin) viikolle jotta vaaka näyttäisi keskiviikkona mukavan tuloksen. se motivoi sitten taas eteenpäin.

Ja juu meilläkin näyttä olevan lunta maassa ja satelee koko ajan lisää. Ihanaa!!! Olen siis enemmän kesän ystävä,mutta tuo lumi ja pikkupakkanen kuuluu talveen. Ja kun on lunta maassa,on hieman valoisamman oloista. En pidä pimeästä,...oikeastaan pelkään sitä
:ashamed:

Mutta iloista viikon alkua kaikille,jatketaa samaan malliin! :wave:

Yhteistyössä