Aloitus 2.1.2008, kiinnostuneita??

Nyt mä yritän aloittaa tosissani. Mulla on kamalan vaikeeta kun menee kylään niin kieltäytyä kaikesta. En haluaisi alkaa selitellä painonpudotusurakkaani kaikille. Kotona on helppoa, paitsi viikonloppuisin kun mies on kotona. Se on sellainen kuikkeli ja syö kaikkea ja on aina laiha... Hän haluaa koko ajan roskaruokaa... minä taas keittoja :LOL: Mä en oikein osaa tehdä ruokaa niin että tulis sopivasti pisteitä ja täyteen.. Mä oon muutenkin iltasyöppö... aamulla juon vaan kahvia ja jugurtin (joskus muroja yms)... Miten sais itseään niskasta kiinni??? sain jo niin paljon kiloja veks (12kg/4kk) nyt on tullut jo pari takas... motivaatio on kateissa...

Ja pudotusta oli 600g. Jännä että oli jotenkin pettyneen tuntunen, vaikka illalla tsemppasin että mitäs jos ei ole lähtenyt yhtään. Hyvähän tuo on. Tiukkana olen ollut ja aion pysyä tässä kevyessä linjassa. Perhe veti eilen illalla hamppariaterioita, mies oikein giga-hampparin ja minä otin vauvan soseutettavista ruoista sivuun vähän keitettyä perunaa, höyrystettyä porkkanaa, keitettyä jauhelihaa ja sitten vielä raejuustoa lisäksi. Ja voin kertoo että mulla oli taatusti parempi olo kuin ukolla loppuillan sen gigansa jälkeen :LOL: .

Minkä verran parempi vaihtoehto muutes on riisisuklaa kuin maitosuklaa? Kannattaako vaihto?

Tässä painonseurantaa, laitan muuten ekaksi sen joulukuun painon mistä aloitin, ihan itseäni varten vaikka tämä pino aloitti virallisesti tässä kuussa.

11.12.07 68 kg
17.12.07 67 kg (-1000g)
31.12.07 65.8 kg (-1200g)
7.1.2008 65.2 kg (-600g)

Ja edelleen eka tavoite helmikuun alkuun 64 kg, nyt siis nokka kohti sitä :)

Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille, lueskelen juttuja joka päivä mutta en oikein kerkeä kirjoittelemaan paljon.

Ja motivaation puhalluksia täällä puhaltelen
:) .

Terveiset taalta salaatin aaresta :LOL: Ihan hyvin on siis menny...
Viikonloppukin meni ihan ok. Lauantaina kaytiin kylla kiinalaisessa syomassa, mutta soin todella vahan ja pidin sit huolta lapsista, kun muut viela soi. Oon kylla aikas ylpea itsestani! Mieskin ihan ihmeissaan, kun kerrankin pidan lupaukseni. Oon meinaan aika usein aina alottanu tan kovan kuurin. :ashamed:

Viimeksi aloitin lokakuun lopussa ja olin silloin ottanu itsestani mitat...no mittasin taas tanaan aamulla ja oli 10cm menny vattasta ja rinnasta ja lantiostakin muutamia (no silloin kylla olin just lopetelemassa imetysta). Mutta kylla se kuitenkin aika paljon motivoi!

Mutta keskiviikkona katsotaan sitten kuinka paljon on viikon aikana lahteny painoa. Sitten ollaankin pari viikkoa reissussa sen jalkeen, joka pelottaa aikas paljon tuon painon suhteen. Vahan lisahaastetta syoda terveellisesti ravintoloissa sortumatta...

Mutta nyt meen nauttimaan hieman rauhasta, kun poika on paivaunilla... Oikein hyvaa viikkoa kaikille!

Viikonloppu on takana, ja olen ylpeä itsestäni. En ratkennut syömään ihan älyttömyyksiä. Jes, tästä on hyvä jatkaa. Normaalisti syömme viikolla terveellisesti ja viikonloppuna perjantaista sunnuntaihin syömme mitä mieli tekee ja niin paljon kuin mieli tekee ja tuloksena on ollut muhkeat mahamakkarat, joista nyt pyrin eroon. Mutta tästä on hyvä jatkaa. Mukavaa viikkoa kaikille :)

heippa!
vaaka näytti taas pari sataa grammaa vähempi :saint:
en vaan tajuu mitä mä teen väärin ton kalorilaskurin kanssa!
eilen söin ihan normaalisti lämpimät ja muut ruuat,välipaloineen.
mutta..kalorilaskuri valitti illalla että oon syöny liika vähän.
proteinit ja hiilarit ja rasvat oli ok mutta en ollu saanu syötyä kuin hädin tuskin 1000kaloriin asti...
kulutin yli 300edestä.että kait sitä pitää sit syödä vielä' vähä enempi.
uus puntari olis kova sana,en oikein luota tuohon kun tuntuu antavan vähän millasia lukemia sattuu.
mulla on lukemien kanssa menny niin että oon painanu noin 78kg viikolla 42-43,
sit 44vk alottanu liikkumisen,ruokailumuutokset.
viikolla 48 oon painanu 74,5kg,sitten onkin taukoa tossa taulukossa etten oo muistanu laittaa ylös lukemia koneelle.
mut nyt tosiaan oli tuo joulu tossa niin tuli takas 1½-2kg noin.
nyt taas kuitenki tänä aamuna vaaka näytti 74,8.eilen 75.
mutta niinkuin sanoin niin en osaa kuitenkaa luottaa puntariin täysin että saattaa näyttää mitä sattuu joten metsästelen vielä uutta vaakaa jos sais semmosen ostetuksi sitten :D vanha toi jo olikin!
tsemppiä kaikille!

Tuli vähän eilen herkuteltua synttäreillä. Pullaa ja kakkua sekä piirakkaa tuli syötyä reilusti. No tänään taas yritetään syödä normaalisti. Ensin ajattelin pitää punnituspäivänä sunnuntaita, mutta vaihdan keskiviikkoon kun silloin oli aloituskin. Liikkumaan tarvisi lähteä. Onneksi tulee lunta, niin pääsee kiskoon esikkoa pulkalla :)

viikonloppu meni ihan kivasti kun en sortunut herkuttelemaan vaikka lapsilla oli kasat nannaa ja ukkokin sipsejä söi ni itelläni kuri pysyi ja en ottanut yhtään. hyvä minä.
töihin tarviis tästä kohtapuoliin raahautua. siellä yleensä syöpöttelen tauoilla suklaata joten en aijo ostaa niin ei tule syötyäkään.
punnaan itteni keskiviikkona kuten muutkin.
hyvää viikonalkua kaikille.

On kyllä ihana ku täällä on näin paljon porukkaa. Mulla oli taas aika pätkittäinen yö ja väsy on ihan kamala, pitää mennä kohta nukkuun ku poikaki nukkuu. Nämä väsy päivät on kaikista hankalimpia ku tarvin aika paljon energiaa tuon 9kilosen pojan imettämiseen ja sit ei oikein ite jaksais itelle mitään ruokaa tehdä.. Tekis vaan mieli soittaa miehelle että tuo pizzaa ku tulee kotia.. :ashamed:
Tai no oikeestaan ei mulla tee pizzaa mieli, en vaan jaksais ite tehä ruokaa. Mies kyllä tekis mut se menee sit niin myöhään. vali vali :ashamed: mikään ei passaa..
Meillä on kans mies mukana tässä laihis projektissa. Sain sen nuista pisteitten laskemisestaki innostumaan. Se vaan kuluttaa niin kauheesti liikkumalla ettei ne oikein hyvät sille oo mut antavatpahan hyvää suuntaa terveelliseen syömiseen.

Mitkä muuten teidän tavoitteet on? Joku tuonne laittoikin mut onko muilla mitään sen kummempia tavoitteita ku laihtua ja voida paremmin? Mulla ois tavotteena painaa kesään mennessä (sanotaanko vaikka juhannukseen) 65 kg. Eli semmoset 17kg ois poltettavana.Hui kauhia..

Mut nyt päikkäreille :wave:

Eilen ei koneelle ehtinytkään, mutta kylläpä olen ylpeä itsestäni en ole tähän mennessä sortunut ollenkaan, eikä oikeastaan tee mitään edes mieli.
Kuntopyöräillyt olen joka ilta 3x5min paitsi eilen meni jo 4x5min, pikkuhiljaa lisääntyy.
Nyt lauantaina tulee meille mun serkku viikoksi kylään ja ollaan aina tavattu yhdessä kokkailla kaikkia herkkuruokia, mutta nyt täytyy kyllä malttaa mielensä kun urakka on näin hyvin on urakka lähtenyt eteenpäin.Mutta toisaalta hänellä on mukanaan ihana 8 kuukautinen poika, joten siinäpä elävä muistutus miksi olen urakka suurelta osin lähtenyt.

Siis johtuuko se huonotuulisuus tästä laihiksesta? Mun ukko on jo muutaman päivän kans huomautellut, että onpa mulla pinna kireällä... hyvä kun syy selvisi.

Ei mut nyt myihin hommiin, kuopus päiväunilla.

TSEMPPIÄ KAIKILLE ALKANEESEEN VIIKKOON!
;)

tervetuloa mukaan vaan leniah,ei milloinkaan ole liian myöhäistä! ;)

Minun tavoitteena on näin alkuun päästä tuonne 70kg eli -13kg. Lopullinen tavoite on 65kg hujakoilla. Matkaa siis on,mutta periksi en anna. Haaveissa pikkukakkonen,josko vaikka loppuvuodesta aloitetaan yrittämään. :heart: Ensimmäinen tosin tärppäsi heti seuraavasta kierrosta,ei tiedä kuinka toisen kanssa käy.

Sain ystäväni innostumaan kaveriksi pudottamaan painoa. On nyt sitten tukea näin virtuaalimaailmassa ja täällä omassa elämässä. ;) Ystäväni imettää vielä ja hitaasti lähtee painoaan pudottamaan jotta ei haittaisi imetystä. Mutta seura on aina tervetullutta.

Huomasin roikkuvani vähän väliä koneella,nyt vielä kun olen kotona ja kone aina auki.. älkää hermostuko kun aina kirjoittelen omia juttujani
:ashamed: :D

Jos jollakulla olisi intoa laittaa hyviä ja kevyitä ruoka-ohjeita niin otan innolla vastaan. Kyllähän netistäkin tietysti löytyy,mutta olen kovin laiska lukemaan kaikkia ohjeita. Ja sitä paitsi niitä on niiiiin paljon. =)

raejuusto-joqurtti-vadelmaherkku

10 marie keksiä
25 g margariinia

Päälle:
1 tlk (200g) rasvatonta raejuustoa
4 dl rasvatonta maustamatonta joqurttia
1 dl makeutusjauhetta
2-3 tl vaniljasokeria
5 liivatelehteä
kylmää vettä
1/2 sitruunan mehu
4 dl (200g) vadelmia

1.Peitä irtoreunavuoan pohja leivinpaperilla. Murenna keksit ,sekoita joukkoon rasva ja painele seos vuoan pohjalle.
2. sekoita raejuusto ja joqurtti ja mausta seos makeutusjauheella ja vaniljasokerilla.
3.Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä noin 5min. puserra liivatteista vesi pois ja liuota ne kuumennettuun sitruunamehuun. Lisää liivate ohuena nauhana koko ajan sekoittaen raejuusto-joqurtin joukkoon. Sekoita lopuksi vadelmat ja kaada seos keksimuru-pohjan päälle vuokaan. anna hyytyä jääkaapissa vähintään 2 tuntia.

annoksia 8 yksi annos 2 pistettä :p

Tulinen paprikakeitto

6 halkaistua punaista paprikaa
2tl kasvisöljyä
2sipulia hienonnettuina
3valkosipulinkynttä murskattuna
1hienonnettu chili
400gtomaattimurskaa
1 1/2 l kasvislientä
2rkl worcestershire-kastiketta (en itse laita)
2tl tabascoa
jauhettua mustapippuria
2-3rkl basilikaa silputtuna

"grillaan" ensin paprikan puolikkaat 10min kuori ylöspäin uunissa. Sitten paprikat pussiin ja pussi kiinni. antaa jäähtyä.
sillä aikaa kun ne jäähtyy, niin kuumennan kasviöljyn kattilassa.lisään sipulit ja valkosipulit ja annan hautoa noin 5min.sitten otan paprikoista kuoren pois ja lisään kattilaan.
sen jälkeen laitan sinne kattilaan kaikki loput aineet paitsi basilikan.
Kuumennan kiehuvaksi ja annan hautua noin 10 min.
soseutan käsisurvimella ja basilikat perään. ja se on siinä,nam :p

annoksia 4 yksi annos 0,5pistettä

Hei!

Viikonloppu tuossa meni mukavasti eikä tullu liikaa nautittua tuota ruokapuolta.

Minulla olisi tavoitteena että tuo ensimmäinen kymppi mahdollisimman nopeasti ja lopullinen tavoite 65 kg. Mutta sen saavuttaminen kestää.

Mutta pikkuhiljaa. :wave:

Nyt olisi pakko alkaa tekemään jotain, pituus 158cm ja paino 75kg. Raskauden aikaan tuli se reilu 20kg lisää ja tiukassa on ollu :/ Mut josko ne nyt alkais vähän karisemaan.. Jotain tukea tarvitsisin ja tämä pino vaikutti hyvälle, paljon aktiivista porukkaa =)

Ihan hämmästyttää. Itse en ehdi paljoa turisemaan, mutta ilmoittelempa tämän viikon painon kuitenkin. Masentavaa, mutta sama 72,0 vaa'assa aamulla. No en kovin herkuttomasti pystyny olemaan. Tänäänkin on tullu jo vedettyä...

Äh tää on vaikeeta. :ashamed:

Moni on ottanut tuon keskiviikon punnitus päiväksi, niin ajattelin minäkin. Vähän jo jännittää keskiviikon tulos, sillä olen liikkunut suht hyvin, enkä ole yhtään hyvää syönyt. Masentavaa, jos ei paino laske.

Mulla on nyt tällä viikolla monta kompastuskiveä. Keskiviikkona mennään mieheni kanssa kahdestaan kylpylään ja sunnuntaina on tupperit ja kaikkea hyvää.
Viikonlopusta selvisin hyvin, vaikka leivoinkin. Se on kumma kun on päättänyt olla syömättä se onnistuu hyvin, mutta annas olla jos maistat vähän, niin varma alamäki alkaa..
Muutamilla oli jo paino pudonnut, siitä on hyvä jatkaa!

Heipparallaa! Hyvä mieli kun sain nyt sen vaa'an ostettua ja olihan se painokin hiukan pudonnut! Ilmoittelen sitten ke kun se on mun punnituspäivä nyt sittenkin kun aloitinkin ke!

Joku mietti mistä vaakoja sais! Ostin Valintatalosta kun oli halvemmalla tolla 1 bonuskortilla, mittaa rasvaprosentin ja kehon nestetasapainon! Ei maksanu kun 24,90e Siwat ja Euromarketitkin ilmeisesti näitä myy!

Syöny olen normaalisti mutta vähemmän ja liikkunu ihan hitosti siihen verrattuna mitä kk sitten tein :D Tänään 1h jumppa ja loistava olo ny!

Koittakaa tytöt jaksaa lähteä liikkeelle vaikka vaan 30min kävelylle sauvoilla tai ilman siitä tulee kiva olo ja auttaa varmasti laihtumaan :)

Elä Ellirilli masennu huomenna taas tsemppaat :)

Aloituspaino: 82.9kg (2.1.08)
Paino nyt: 81.9kg (8.1.08)
pudotus/vko: 1kg
pudotus yht: 1kg

punnasinkin nyt ja ensi viikolla maanantaina!olen liian tottunut et viikko alkaa maanantaina;)
hyvin läks nesteet liikenteeseen.
itsekuri hukassa ollut aika ajoin, eli ois voinut parempikin tulos siis tulla..
tsemppiä kaikille!

nipsu07
Pudotusta 1,9 kg. Tosin tässä ehkä vaikuttaa se että kävin viime viikolla vaa'alla just ennen kuin menkat alkoi ja mulla saattaa paino nousta ennen menkkoja jopa kilonkin..mutta siis tyytyväinen olen!Enemmänkin kuin tyytyväinen...Täytyy sanoa että kyllä pelotti mennä vaa'alle, olin varautunut että mitään ei ole tapahtunut,en ole siis käynyt vaa'alla sitten viime ke...
Tämä viikko on varmasti plussaviikko kun lähdetään reissuun ja ollaan miehen kanssa hotellissa yötä ja syödään hyvin.. :) No tarvii sitten reissun jälkeen ottaa kova tsemppi päälle.
Joo olen ihan fiilareissa vaikka kauheita lukemiahan tuo vaaka vieläkin näyttää...Tästä on hyvä jatkaa..
Kauhea kiire kun kohta pitää lähteä köröttelemään, 500 km matkaa...blaah...
Hyvää viikonjatkoa kaikille

Aloituspaino: 75,3kg (2.1.08)
Paino nyt: 73,4kg (8.1.08)
pudotus/vko: 1,9kg
pudotus yht: 1,9 kg

jepuliskepulis. kävinpäs minäkin puntarilla jo tänään ja paino oli 85.9 pudotusta siis 2,2 kg. tästä on hyvä jatkaa.
töissäkin meni hyvin kun ei ollut sitä karkkia mukana eikä kyllä tehny mielikään.

aloituspaino: 88.1kg
paino nyt: 85.9kg
pudotus/vko: 2.2 kg
pudotus yht: 2.2kg

kyllä on hyvin lähtenyt porukalla menemään hyvä te :) ite punnitsen huomenna kyllä pikkasen jännittää,pitäs munkin ostaa uus kunnollinen vaaka,ku mulla on tommonen vanhanaikanen ja en oikee tiedä näyttääkö se ihan oikein :eek: eilenkään en päässy lenkille ku flunssa on kova :| toivottavasti yskä loppuu nopeesti ni pääsen taas liikkelle.

Huomenta!
Tulipas nukutttua pitkään,oli mies aamulla hoitanut pieniä ja antoi mun nukkua.
Ja nyt sitten vaakalukemiin. :whistle:

Aloituspaino 1.12.2007 oli 76,5kg
2.01.2008 oli 70.6kg
8.01.2008 oli 68.9kg
eli pudostusta viimeviikosta -1.7kg.Hyvä minä. =)
Ja kaiken kukkuraksi alkoi menkat aamulla,olis pitänyt vasta perjantaina alkaa jos oikein tarkkoja oltaisiin.
Nyt mä lähden laittamaan paikat kuntoon ja lenkille.
Iltapäivällä onkin tytöllä 1vuotis neuvola. :D

Todella hienosti on teidän urakka alkanut,hyvä!!!! :hug: :D

Mie nousen vasta huomen aamulla vaakalle ja toivon parasta (pelkään pahinta).
Kai jotain on tippunut,vatta ei ole niin turvoksissa kuin aiemmin. Mutta nyt ulos pojan kanssa. Mukavaa kun on lunta satanut lisää viime yönä. Täytyy kolata piha...se menköön aamulenkistä! :D

:wave:

Yhteistyössä