Alle 28-vuotiaana esikoisen saaneet! Koulutustasosi ja ikäsi nyt?

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja käsittämätöntä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Melko jännää jos lasketaan että työttömänä tienaa enemmän kuin opiskelemalla..... :xmas:
No mitä termiä siinä haluaa nyt käyttääkään, mutta näinhän se on, että opiskeluaika vs. työttömyysaika on räikeässä ristiriidassa siihen, mitä nämä henkilöt tekevät. Pitäisi olla toisin päin.

Opiskelija saa maksimissaan kuussa käteen 469?, ilman lainaa. Työtön päälle 700??
Mä sitä tossa vaan jäin pohtimaan, että jos vain 'jättäytyy' työttömäksi- ts opiskellessa sitä jotenkin vie asiaansa eteenpäin.
Ja mä tosiaan tarkoitan niitä jotka katsoo että kumpi on kannattavampaa, en kaikkia työttömiä- suurin osa sitä joskus kuitenkin on, vaan sellaisia jotka ei haluakaan tehdä mitään tai opiskella.

sain esikoisen kun täytin juuri 21v ja raskaudenaikana jätin kouluni kesken.
koulussa touhuttiin paljon hevostenkanssa,enkä kokenut sitä sillähetkellä turvalliseksi touhuamiseksi kun olin raskaana. ok,monet touhuaa edelleen,mutta minä en.
oikeestaan se ei harmitakkaan enää jälkeenpäin,sain noita töitä kyllä senjälkeen kun synnytyin ja lapsi oli vanhempi,mutta eihän sillä rahalla kukaan elä.

oon töissä,ollut siitä asti kun lapseni oli alle vuodenikänen,aluksi sitä hoiteli lapsen mummo.
lapsia on tullut myös kaksi lisää.
tälle alalle ajauduin vahingossa,ilman mitään koulutusta ja olen kun kotonani,enkä lähdössä. korkeintaan toimipaikkaa voin vaihtaa =)

Katriina
AMK-koulutus, ja vähän yliopisto-opintoja pohjalla. Työelämässä "oman alan töissä" muutama vuosi ennen lapsen syntymää, ja toisen lapsen syntymän jälkeen edessä alanvaihto ja mahdollisesti opiskeluja lisää.

Koulutustaso ylioppilas. Ikä nyt 26. En ole töissä, en opiskele.

Tulevaisuus: Lopetan äitiysvapailun tasan viikon päästä ja jatkan firmani pyörittämistä täys hönkä päällä.
Jos pääsen kouluun, aloitan syksyllä vuoden mittaisen monimuoto-opiskelupätkän, jonka perimmäinen tarkoitus on hiukan laajentaa pikkuputkani toimintaa niissä puitteissa, että vielä saan kuitenkin puulaakin yksin hoidettua.

lea
Eka syntyi kun oli 28 toka kun oli 29 ja odotan kolmatta syntyväksi nyt kun olen 30. Olen käyny ammattikorkean ja kerenny olla töissä niin ennen lapsia kuin esikoisen ja tän kakkosen välissä (niil ikäeroa melkein 2v)

esikoinen syntyi paria päivää ennen kun täytin 27v. amk-tason inssi, joka joutu työttömäksi kun TAANTUMA veti koko alan alas. Tulevaisuus on avoin ja toivon saavani alan töitä. Jos en saa niin pitää kai hommata toinen tutkinto ja töitä sieltä. Suunnitelmissa on olla kotona siihen saakka kun poika täyttää 2v .

20 v ekan saanut toka tulee kun oon jo 23.Koulutustaso on yo ja keskeneräinen lähihoitaja.Tiedän mitä ap hakee tässä nyt keskustelunaihetta mutta ei nappaa ainakaan mulla.Oon ollu raskausajat töissä ja ja kotihoidonajat että työkokemusta kyllä löytyy.

"nuori"
21v sain esikoiseni. Nyt 22v ja ylioppilas. Olen hakemassa ammattikorkeaan.
Mies valmistuu nyt työn ohessa mediatekniikan insinööriksi.

Valmistuin ylioppilaaksi aikuislukiossa ja tein paljon töitä samalla+näyttelijäkeikkoja.

Minusta lapsten saanti ei estä opintoja yhtään. Jos estää, niin lapsia ei kannata nuorena tehdä.(siis jos haluaa kouluttautua) Ei vaadi mitään erityisiä ponnisteluja siinä missä sekään jos menisin töihin.

Yhteistyössä