Alle 28-vuotiaana esikoisen saaneet! Koulutustasosi ja ikäsi nyt?

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
maari
23v tulin äidiksi ja koulut kesken nyt 25vuotiaana alotan koulun ja lähihoitajaksi pyrin, monet asiat penkin alle menneet, kaiikki nyt niin täydellistä etten jaksa kouluttamattomuuttani hävetä. Ehdin viellä vaikka mita ja mihin.

kirris
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Melko jännää jos lasketaan että työttömänä tienaa enemmän kuin opiskelemalla..... :xmas:
Reilua, koska työtönkin on opiskellu ammattinsa tai yli 25v jolloin on oikeutettu työttömyysrahaan. Itsellä ikää esikoisen syntyessä 25v, 2 ammattitutkintoa (lähihoitaja/ lihan leikkaaja) Vakityö teurastamolla.

käsittämätöntä
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Melko jännää jos lasketaan että työttömänä tienaa enemmän kuin opiskelemalla..... :xmas:
No mitä termiä siinä haluaa nyt käyttääkään, mutta näinhän se on, että opiskeluaika vs. työttömyysaika on räikeässä ristiriidassa siihen, mitä nämä henkilöt tekevät. Pitäisi olla toisin päin.

Opiskelija saa maksimissaan kuussa käteen 469?, ilman lainaa. Työtön päälle 700??

Tihis
Esikoiseni sain 25-vuotiaana ja toisen lapsen 27-vuotiaana. Ensimmäinen syntyi kesken yliopisto-opintojen, mutta valmistuin, kun lapsi oli 1-vuotias. Heti valmistumisen jälkeen menin töihin nykyiseen työpaikkaani ja olen sieltä ollut äitiyslomalla vajaan vuoden. Töitä olen tehnyt koko opiskeluaikani, joten työkokemusta oli tuoreena maisterinakin jonkin verran.

(vierailija)
esikoisen saan marraskuussa ja olen silloin 24-vuotias. Koulutus ammattikorkeakoulututkinto(rakennustekniikka) ja vakituinen työpaikka on. Olisi tarkoitus vielä tulevaisuudessa opiskella d-insinööriksi.

22 vuotiaana sain ensimmäisen, siihen asti olin ollut pelkissä pätkätöissä muutama kuukausi siellä, toiset pari täällä. Ei ammattikoulutusta, pelkkä peruskoulu. Mutta kova olin töitä aina tekemään. ohta äitiyslomalta töihin, ei hajuakaan millaisiin töihin tästä nyt...enää ei ole varaa kouluttautua.

Nyt 22v. Eka lapsi 2,5v. Ennen sitä ehdin saada 1 ammattitutkinnon. Nyt uudelleen äitiyslomalla, tätä ennen olin vuoden ajan välillä työssä ja välillä työtön. Äitiysloman jälkeen aion olla jonkin aikaa hoitovapaalla ja sitten haen taas opiskelemaan (alan vaihto edessä ).

hoo
Eka lapsi 21 v. ja toinen 25 v. Enenpää ei ole eikä tule :D Koulutus yo ja tradenomi (olin koulussa, kun ensimmäinen syntyi ja valmistuin tuossa välissä). Vakityöpaikka taloussihteerinä.

2+4
eka lapsi 20v:nä, sillon oli opistoasteinen koulu ja työpaikka. Nyt olen 33 ja amk-koulutus, työpaikka odottaa (hoitovapaalla olen) päivääkään en koskaan ole ollut työtön.

21-vuotiaana sain esikoisen ja aloitin ilta opiskelut lapsen ollessa 3.v. sain ammatin.
Tosin teen edelleen työtä mistä mulla on miltei 9-vuoden kokemus ja kyseiseen alaan aion hommata ammatin kun kuopus on vähän vanhempi ja teen n.vuoden työrupeaman ainakin ensin.

Ikä nyt 28, oppisopimuksella saatu ammattitutkinto on, jolla ei ole mitään virkaa tällä hetkellä, varastohommissa olen ollut mutta tulevaisuus on suuri kysymysmerkki koska en voi tehdä enää samoja hommia mitä ennen. En usko että jaksan opiskellakaan enää, kuka mut palkkais edes, työhaastattelu kuolis siihen kun kysytään perussairauksia.

Yhteistyössä