alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

triple88 olen pumpannut jo vaikka kuinka monta kertaa, mut maito nousee niin nopeaa että sais olla koko ajan pumppu kädessä :/ mullakin ollut kerran rintatulehdus ja toista kertaa en tahtois.. pahalta kuitenkin näyttää että sellaisen saan :(

... kuuden aikaa käytiin pientä katsomassa. Oli saanut toisenlaisen hengityslaitteen. Neiti nimittäin itse jo hiukan hengitti ja nyt kone avittaa aina silloin kun unohtaa hengittää.. rauhallinen neiti. nukkunu yli vuorokauden putkeen, kun lääkkeet on niin vahvoja. Ikävä on kova ja itku pääsee turhankin usein :'( huomenna taas uusi päivä ja toivon että olisi saanut taas yhden letkun pois kun aamulla sinne menemme.

Tässä olisi pikkuisesta kuva :heart: :heart:



 
moikat kaikille!

JanuLiitukselle voimia paljon ja :hug: aivan tosi suloinen tyttö kyllä teillä. enkelilähetys täältäkin sinne teholle :hug: ja toivotaan että neiti taistelee itsensä irti letkuista mahdollisimman pian.

IllanHämy onnea paljon tyttövauvasta :heart: hienoa että synnytyskin oli mennyt hyvin :) oon saattanu itsekin söhliä tuon lasketun ajan väärin tuonne :D mutta laitan uudet tiedot ylös tuonne kuitenkin tässä kun kerkeän :) tule sinäkin meitä viihdyttään välillä tänne ja kertoileen kuulumisia miten vauvan kanssa menee :heart:

triple88 äippäpakkaus tuli jo sillon pariviikoa sitten :) ihan mukava pakkaus mielestäni, väritkin on ihan ok. kestovaipat tais olla ihan uutta siinä paketissa..viimevuden pakkauksessa oli yks sellanen kuori ja nyt tuli sit useampi niitä...en kyllä osaa edes käyttää joten nekin meni tytön leikkeihin :whistle:
onko teistä kukaan innostunut kestoilusta?minusta tuskin siihen on ku inhoan jo valmiiksi pyykin pesua :D

mutta mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille B) :heart:
JanuLiitukselle vielä :hug: ja enkeleitä paljon teille ja vauvalle :heart:

jane ja rv 26+3
 
Moi :wave:

Tyttöä käytiin katsomassa.. tänään hengittäny huonommin itse kuin eilen :( maitoa ovat antaneet ruiskulla eka kertaa ja pienen pieni kakkakin oli tullut ( eka kertaa. ) Yöllä tytöllä tullut puolen min kohtaus. Olivat yöllä poistaneet pissa katetrin kun oli pissaa tullut ihan hyvin, mutta mutta.. tänään olivat aamulla joutuneet tyhjentää rakon, koska neiti ei pissaa itse :'( Liikaa ongelmia.. Ja mua niin pelottaa!
Illalla kuuden aikaa taas tyttöä katsomaan ja toivon parempia uutisia... Näyttää siltä että tyttö joutuu olemaan aika kauankin siellä :'( :'( :'(

Kiitos kaikille halauksista ja enkeleistä. niitä meidän pieni tarvitsee :heart:
 
Jaksamista januliitus :hug: Ja pidähän meitä ajantasalla...

Meillä oli perjantaina kontrolli noista tytön lonkista ja saatiin onneksi hyviä uutisia; toinen lonkka on jo ihan kunnossa ja toisessakin enää vähäistä luisumista ei varsinaista luksaatiota enää :D
MUTTA siellä oli joku tosi kiireinen nuori mieslääkäri, joka ei suunniilleen edes sanonut muuta kuin hei ja kiitos, ja tämä lekuri asetti tod. näk. tuon lastan jotenkin erilailla mitä se silloin siellä synnärillä laitettiin ja nyt on pikkuisella molemmista pepunposkista nahka rullalla :'( nyt sitten yritän niitä reilusti talkita ja tunkea vaikka mitä pehmusteita tuonne lastan väliin... ja parin viikon päästä vasta uusi kontrolli...

minä en ainakaan kestoile, tuntuu että pesukone käy muutenkin jatkuen...

täällä ollaan eka päivää yksin koko tyttötrion kanssa, kun mies palaili isyyslomilta töihin... saas nähdä kuin mammaa väsyttää illalla :LOL:

äippä ja peikkoprinsessa 3vko :heart:
 
huomenta!

äippä onpa ollu lääkärillä kiire kun niin huonosti laittanut lastan takas, no mutta hyvä että lonkat oli jo paranemaan päin :) näinkö se aika nopeaa menee...ei oo totta :heart: joko siitä tosiaan on 3vk:a kun teille pikkuinen syntyi :D

JanuLiitus kyllä tosiaan vetää hiljaiseksi nää teidän perheen tapahtumat :'(
sitä aina pitää kaikkea niin itsestään selvänä asiana ja sitten kun jotain tällaista tapahtuu yllättäen niin tuntuu ihan kauhealta :'(
paljon kuulostaa pienellä olevan "ongelmia"..mutta sitkeä pieni tyttönen kyllä jaksaa ihan varmasti :hug: :hug: :heart:
ei kyllä kenenkään äidin pitäisi nähdä oman lapsen voivan huonosti :'( paljon lisää enkeleitä täältä ja voimia paljon koko perheelle :hug: :heart:

jane ja rv 26+4
 
Moi :wave:

Minä en täältä teidän seurasta lähde kulumallakaan :D :D

Aamuisia sairaalakäynti kuulumisia: Tyttö oli reippaan näköinen ja eka kertaa meitä katseli. Hengityskone oli otettu pois ja tilalla on ns. töpseli nenässä, eli jos sattuu niin että tyttö ei hengitä niin antaa lisähappea ( muutenhan sitä ei mene. ) Yöllä oli jo itse pissannut, mutta ei sitä vielä ihan täydellisesti tule lääkkeiden takia. Kovasti tyttö liikkui ja puristi sormesta kun piti kädestä kiinni =) Pikku hiljaa alkaa tyttö parantumaan. Ja toivottavasti muutaman päivän sisään saisin hänet jo syliin ja hänet voisi siirtää jatkohuoneeseen seurattavaksi ja siitä sitten kotia :heart: :heart:

jane niistä helmiötököistä.. Niitä voi laittaa vaikka avaimenperäksi tai kännykkäkoruksi.. tai ihan mihin vain =) ne on aika pieniä, mut siis erikokoisia melkein kaikki.. ja osaan siis tehdä: kilpikonnan, leppäkertun, sudenkorennon, krokon ja käärmeen.. Olikohan siin kaikki :whistle: Kuvia mulla oli joskus, mut en ole varma onko enää. katson sitten kun kerkeän, ja jos on niin pistän tähän kuvaa niistä :D

JanuLiitus ja tyttö 5pvä :heart:
 
iltaa :wave:

JanuLiitus onpa mukava kuulla että teillä voidaan jo paremmin =) kyllä se pikkunen siitä taistelee itsensä vielä kotiin, ennemmin tai myöhemmin :) parempihan se on siellä vielä olla niin kauan että kaikki on varmasti ok! :heart:
ei mutta niillähän tienais hyvinkin sellasilla ötököillä jos tekis niitä paljon ja alkais myydä sit niitä esim, torilla tai jossain sellasessa.. :D laitahan kuvia tulemaan jos vaan löytyy vielä.
johonki nettiinkin kun laittais myyntiin niitä niin hyvinkin vois olla ostajia sellasille :)

mites täällä muut jakselee?? =) joko sirpulalla on alkanu pahoinvoinnit kunnolla? ei oo näkynyt vähään aikaan täällä :)

käytiin tytön kanssa uimahallissa tänään viimeistä kertaa ja nyt jäädään "kesälomalle" sieltä. ukkoki jää tälläviikolla lomalle ja aletaan suunnitteleen kesälomareissuja jos sitä jossain päin kävis mökkeilemässä kesän aikana :)

joko teillä on juhannus suunnitelmat valmiina?

me ei tuskin tehdä mitään tavallisuudesta poikkeavaa :) jos ilmat sallii niin grillataan jotain hyvää ja oleskellaan ihan perheenkesken kotona.

jane ja napa 26+4
 
Hi :wave:

Eipä ole juhannus suunnitelmia :( mut mieluiten viettäisin sen kotona KOKO perheen kesken.. Toivottavasti tyttö siihen mennessä kotona.

...Käytiin viiden jälkeen katsomassa tyttöä ja arvatkaapa mitä? :D minä sain pienen syliin ja siinä se sitten nukkui puolitoista tuntia :heart: Näytti välillä kieltä ja hymyilikin monta kertaa =) ( tosin unissaan. )
Pari päivää ehkä joutuu vielä teholla olemaan. Varmistavat että kaikki on varmasti kunnossa ennenkuin rupeavat siirtämään seuraavaan paikkaan. oli saanut töpselin pois nenästä ja hyvin hengitti itse =)
Että minä olen onnellinen kun uutiset aina vain paranee ja tietenkin tuo rakas tyttö :heart:

JanuLiitus ja tyttö 5pvä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
huomenta!

voi kun hienoa JanuLiitus =) ihania uutisia :hug: onnittelut niistä.
olispa kiva kun saisitte kaikki viettää juhannuksen yhdessä :) hienoa että tyttö voi jo paljon paremmin :heart:

ja tervetuloa mukaan Tiiu87, kyllä tänne mahtuu :) mistäspäin kirjoittelet? ja miten on alkuraskaus mennyt? :)

jane ja rv 26+5
 
Heips!

Jussia vietellään ihan perheen kesken kotona... miehen vanhemmat tulevat meille grillailemaan jne...

tänään pitäis lähteä isyyttä tunnustamaan ja samalla reissulla käyn tilaamassa hääkimpun, ristiäiskimpun yms. kukkakaupasta =)

sateista tiistaita täältä satakunnasta!

äippä ja "tilta" 3vko 1pvä :heart:
 
heips! :wave: anteeksi näin kauniisti pyydän kun en pariin päivään tänne kerenny siivouksilta yms.

JanuLiitus toivottavasti et saa rintatulehdusta, ettei sellainen vielä voimia veisi. onneksi sieltä lääkäreitä löytyy läheltä että antibioottia saa. näin kevennyksenä tuli mieleen et synnärillä oli joskus nuori mamma joka sitten sai pojan. maitoa tuli kuitenkin ennenmän kun poika imi ja pumpattiin. maito pakkautu rintoihin niin että äitillä meni hermot. vauva kainaloon, kassi toiseen käteen, marssi luukulle ja tuumas hoitajalle että lähtee nyt taksin kans kotio, jos rinnat joku saa tyhjennettyä niin se on mies! :LOL:

voi toista kun on niin pieni ja söpö! :heart: :heart: toivottavasti kaikki menee nyt hyvin, on rievottu teitä jo liian paljon. toivottavasti pääset pian "kenguruhoitamaan" pikkuista niin varmasti asiat järjestyy. :)

jane85 juu niin oli vaan yksi kestovaippa, jonka annoin sitten pois kun en pojalla käyttänyt. kiva jos värit oli mukavat kun edellinen pakkaus oli ennemän poika valtainen tosin mua ei haitannu ku poika.. en aijo ruveta kestoilemaan kun pyykkiä on vuori nytkin eikä kuivuria omista vain 2 isoa pyykki telinettä riesana makuuhuoneessa kun pääse kulkemaan. lisäkisi kestoihin pitää aina investoida aluksi enemän kun ei kolme mihinkään riitä. mitä ne sanoo et 1000-2000e menee alku investointiin riippuen kestosta.. ehkä kuitenkin tämä ekologittomampi ratkaisu vaikka en siitä niin ylpee oo. :ashamed:

äippä 84 samaa vikaa miehen veljen tytöllä vauvana ja lasta oli vuoden. mitenkään suuremmin ei enää ole vaivannut, takaraivo on vaan vähän lättänä kun joutu niin paljon selällä makuuttamaan. on kyllä kumma jos lääkäri nuon lastan laittaa et iho rullalla. koita laittaa pebanthenia. :)

jussina anopin pihaan grillaamaan ja lasten kans hiekkikselle. eip muuta, sitten takas kotiin käpsytellen yhdessä. ei uskalla lähteä kauenmas sattuneesta syystä joten kotona aika pitkälti B)

triple ja tossutin 23+2
 
moikka :wave:

tänään muuttuikin meidän juhannus suunnitelmat B) lähtään perjantaina mökkeilemään perheen kesken ja rentoudutaan siellä, sen minkä lastenhoidolta joutaa :D
mut ainakin eri ympäristö jne..tekee varmasti hyvää :)

tänne kans vois joku innokas siivoilija tulla siivoilemaan :D mä en uskalla enää noiden suppareiden/ selkäkipujen takia siivota tai tehdä oikeen mitään muutakaan mikä on pakko..ruokaakin jos tekee niin tuntee tehneensä kyllä kun heti on selkä kipeä ja kunnon supistuksia vähä väliä..onneksi jää mieskin lomalle nyt torstaina niin saa ottaa lasten kans vähä rennommin :) triple88 sähän saat kohta puoliin alkaa sitä äippäpakkausta hakemaan :D oli siinä kieltämättä kyllä mielestäni suurin osa taas niistä vaatteista enempi sillain "poikien" värisiä..ruskeaa, vihreää jne..aika tummia oli osa vaatteista, mutta ihan kivat värit kuitenkin. oliko teille tyttö tulossa? vai ootteko kyselly sukupuolta ollenkaan? nyt ei muista ootko maininnu asiaa :)

jane ja 26+5
 
Kiitoksia vain jane85 :) Etelä-pohjnamaalta kirjoittelen. Alkuraskaus on kyllä menny ihan mukavasti.. mitä nyt mahassa pistelee vähän väliä ja rinnat on yli arat.. mut eiköhän tämä tästä... tänä aamuna oli ekaa kertaa vähä heikko olo, mutta eipä tuotakaa kovin pitkää aikaa vielä kestänyt ( ja toivottavasti ei edes tavaksi tulisikaan).. Mutta pitää toivoa, että kaikki menee hyvin eikä mitään turhia negatiivisia uutisia tule.. :)
 
moikka

Tiiu87 ok, laitan sinut tuonne meidän listaan mukaan kans :) juu, toivottavasti ei kovin pahat pahoinvoinnit ym. tule..tietenki pieni muistutus aina välillä raskaudesta on varmaan ihan sopiva =) itsellänikään ei tässä raskaudessa tullut onneksi pahoinvointia ollenkaan..pääsin helpolla tälläkertaa :D mitenkäs teillä on vanhemmat ja/tai sukulaiset yleensäkkin ottanut vauvauutiset vastaan?`vai oletko kertonut vielä suuremmasti kenellekää?

 
Mä en oo tuota juhannusta juurikaan ajatellut, mutta nyt sit yksi tuttu tuossa kyseli, et mitä mulle tuodaan alkosta. Yritin hirveästi vakuutella, etten mä mitään nyt taho, toivottavasti ei aatellu ettei sen tarjoomat juomat kelpaa... Onneks torstaina on se neuvola ja lupas se terveydenhoitaja kattoa ultrallakin, et sen jälkeen me varmaan kerrotaan tutuille, jos kaikki on hyvin.
 
Moi taas kaikille =)

hyviä uutisia taas :D ensi yöksi, tai viimeistään huomenna tyttö pääsee teholta pois. Menee seuraavaan huoneeseen tarkkailtavaksi. Ja huomenna saan yrittää imettämistä =) sitten kun imetys sujuu ( minkä toivon tapahtuvan parin päivän sisään, tai vaikka heti :D ) niin tyttö pääsee kotia.. Ihanaa :heart: :heart: Tosi reipas punatukkainen tyttö ollut =)

triple88: nyt ei onneksi tunnu siltä että olisi tulehdusta tulossa.. rupesin eilen viemään tytölle sairaalaan maitoa ja sain sieltä lainaan sähköpumpun, millä saa hyvin tyhjäksi :D nyt tuntuu siltä että ei tarviisi lypsää kuin 7 tunnin välein :D ja käsipumpulla sai lypsää koko ajan :/ noinkohan tuota maitoa riittää vielä tytölle kun oppii imemään :D :LOL:

JanuLiitus ja tyttö 6pvä :heart:
 
huomenta! :wave:

taas aikainen herätys oli kun poika alko raivoaan sängyssä klo 4.30 :whistle:
eikä millään takas nukkuun...no nyt se onkin sit jo aamupäikkäreillä =) hampaita taitaa taas pukata tulemaan kun noin kiukkunen jätkä ollu.

memmu84 no hyvä et teillä on neuvolakin sit just nyt niin voi kertoa ihan oikean syyn kavereillekkin juomattomuuteen :) joko kovasti jännittää huominen neuvola/ultra?
oletteko te kenellekään vielä kertonut vauvasta? miten luulet kavereiden ottavan uutisen vastaan? :D kysymyksiä taas tulvii :LOL:

JanuLiitus kuulostaa hienolta :heart: :D ihan mahtava juttu että tyttö pääsee jo näin pian pois ja hyvällä tuurilla ehkä jo kotiinkin :xmas:
toi sähköpumppu mahtaa ollakin aika tehokas, suunnittelin sellaisen ostavani itsellenikin..minulla on sellainen käsikäyttöinen ja pojan syntymän jälkeen se oli kovassa käytössä kun Jere ei alkanut imemään rintaa oikeastaan ollenkaan..muutaman viikon taistelin sen kanssa siitä ja luovutin sit ja pumppasin pulloon jonku aikaa..mut sit alko maito loppumaan pikkuhiljaa vaikka pumppasinkin tasaseen tahtiin :LOL: en tiiä oliko sit vika pumppaajassa vai itse pumpussa :LOL: muutenkin kyllä maidon tulo oli niin niukkaa et ei siitä pojalle edes masu tullu täyteen..
toivotaan että imetys ja muut hommat alkais pian onnistumaan teillä :)

nyt tämä mamma lähtee kahvin keittoon :)

jane ja rv 26+6
 
Kyllä se huominen neuvola alkaa jo jännittää. Ei olla vielä kenellekään kerrottu. On ne sukulaiset paljon kyselleet, et millonka meille tulee vauva. Sukulaiset on niin malttamattomia, ensin kyseltiin et milloin kihloihin, sit et milloin naimisiin ja nyt sit vauvasta. Eli lähinnä pelottaa millainen hössötys tuosta uutisesta alkaa. Minun äiti ainakin on varmasti innoissaan, anopista vaan en ole niin varma... Miehen kavereille ei varmaankaan ole yllätys, koska mies puhuu niiden kuullen niin paljon tulevista lapsista. Joillekin minun kavereille voi olla enemmän yllätys.

Pitää kai lähteä jotakin tekemään, vaikka väsyttää niin kamalasti, mieluiten nukkuisin taas koko päivän.
 
Moi =)

[/b]jane: tuo sähköpumppu tuntuu olevan liiankin tehokas.. mä tuossa mietin että uskaltaako sitä edes pumpata n. 4 tunnin välein ku ei ne tunnu enää täyttyvän niin nopeasti :( mä pian pumppaan ne kokonaan tyhjiksi :D :LOL: mut eikös sitä maitoa luulis tulevan mitä useammin pumppaa??? en mä muista tuollaisia asioita :ashamed:
Tyttö imi tänään ihan hyvin, jee :D voiku sais tytön jo huomenna kotia, mut tuskinpa... no v-lopuksi mä tuon sen vaikka väkisin :) =) :D
Nyt mentävä hinnoittelee kirppari tavaroita ja kattoo tuota hulk elokuvaa :wave:

JanuLiitus ja punapää 1vko
 
heissan. :) :wave:

jane siehän sen sanoit :LOL: ei oo sukupuoli tiedossa mut tuntuu et kaikki puhuu tytöstä. :D sen näkee.. joo, ensviikon maanantaina kontrolli ja sitten varmaan saan luvan hakea äitiyspakkausta kun raja (rv24) menee rikki B) jee!

onnea nyt uusille odottajille ja tervetuloa mukaan jos en ole jo sanonut! :ashamed:

jes, sainpas lasten vaatteet silitettyä ja myyntiin. :) ei tarkotus mitenkään mainostaa mut myyn huutonetissä pojanvaatepaketin 74/80 ja tytön 80/90 + vauvan hyppykiikun (en jaksa käyttää kolmannella kun tääl muutenki tila vähis) ja hiuskuituja. :)

JanuLiitus niin sitähän nekin sanoo ettei pumppaamalla pumpata saa kun lisää maidon tuloa, että yli tulevat vaan. :/ itellä oli molempien kohdalla että synnärillä paidat ja lakanat märät koko ajan kun maitoa tuli niin paljon vaikka tyttökin söi tunnin välein (koliikki) ja poika 3h välein mut sitäkin enenmän. :D olis voinnu syöttää kolme vauvaa samalla maidolla :LOL: ostinki sillon itelleni suutuis päissäni palkinto lehmämukin kun tunsin itseni liikkuvaksi meijeriksi :LOL: kotona istuin pumpun kans illat ja kun ei uskaltanu enää pumpata, lasit rintojen alla. :LOL: se oli jotain niin järkyttävää.. tiedän että taas maitoa tulee kolmannen kans yhtälailla niin ostan kotiin sähköpumpun, onko se tehokkaampi sitten ? käsinpumpattava oli niin työläs :/
onnea nyt kun tytön imetys lähti käyntiin ja pääsette pian kotiin. :) kunpa itsekkin sais viimein kolmannen kans imettää pitkään..

nyt odottamaan miestä kotiin..

triple ja tossutin rv23+3
 
triple: ai siis että ei sais pumpata jos ei ole rinnat täynnä?? mulla meni ihan eka lause kyl ohi, mut mä olenkin oikeasti blondi :D :LOL: ku jos mä en pumppaa niin mä pelkään että maidon tulo loppuu kokonaan, ku pitää liikaa väliä :(
Tuo sähköpumppu on kyl kätevä, ei tarvii itse paljon mitään tehdä.. pitää vaan kuppia rinnassa kiinni ja kattoo telkkaa, kone hoitaa loput. Tosin onkohan kaupassa myynnissä minkälainen? tuo mikä mulla on sairaalasta lainassa, niin on aika outo hökötys, iso ja tosi painava :/ ja en ole kyl nähnyt tuollaisia olevan ikinä myynnissä...

ja taas mentävä...
 
heips!

Jane: Juups, tytlle on nimi valmiina, mutta pysyy salaisuutena h- hetkeen saakka :D

Triple: Jopas oli kauan lasta teidän sukulaistytyllä :eek: meillä toivo elää että jo kuukauden kuluttua olis lasta veks... ja meillä ei ainakaan ole vielä tytöllä takaraivo latistunut, johtuu kai siitä että olen nukuttanut paljon vatsallaan...

nuista pumpuista mä en tiiä yhtikäs mittää kun en ole koskaan moisia vekottimia tarvinnut :LOL:

äippä ja "tilta" 3vko 3pvä :heart:
 

Yhteistyössä