alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

:wave: kääk! tänne Vaasaan pahtuu ja vois vettä saavilla kaataa niskaan. :ashamed: niin ahdistava olo ettei jaksa tehä mtn.

Januliitus :D niin jos sulla noin päin että maitoa ei tule niin sitten pumppaus auttaa maidon tulon lisäämiseen ja jos niin että liikaa maitoa niin sitten vaan ylimääräset. :LOL:
sainkohan nyt artikuloitua selvästi :/ meinaan ei aina niin selkeetä toi mun puhuminen :LOL: ) &B/YEWMRWV?)RM :D just näin.
kaupassa on kyllä sähköpumppuja mut ne on sitten kalliimpia kun ite pumpattavat, en tosin muista hintaa. löytyy ihan vaikka prismasta tai cittarista. en sitten tiedä minkämoisia mut jos ostat niin kerro onko hyvä. :)

äippä 84 oli kyllä kauan. se oli sellanen lasta jota ei saannu ottaa pois edes vaipan vaihdon ajan ja nukkua piti selällään. raasu oli toinen :( se meni hämärästi alaselän takaa ja jalka oli vaan yhes asennos koko ajan. :/
 
Moi :D

triple: noniin, nyt tämäkin blondi ymmärtää :LOL: täytyy siis pumppailla useammin. Yöllä ei vaan millään malttais herätä pumppaamaan, joten olis tosi kiva kun tyttö pääsis kotia niin hän hoitais tuon maito puolen minun puolesta :D

... Tänään neiti otti rinnasta vain 16ml maitoa ja loput sitten pullosta. Eilen tyttö otti rinnasta 26ml ja taas loput pullosta.. Jos nyt viiden aikaa sujuis hiukan paremmin niin uskaltavat päästää tytön kotiakin joku päivä. Ärsyttää ku ne syöttää siellä tasan kolmen tunnin välein, niin eihän sille kerkeä tulee kunnolla edes nälkä. Niin eihän sitä malteta sitten rinnasta imeä ku ei ole niin kiljuva nälkä :/

JanuLiitus ja punapää 1vko 1pvä :heart:
 
Nyt mulla kiehuu ja lujaa |O |O |O Kysyttiin tänään että milloin tyttö voisi päästä kotia. Hoitaja vastasi että tänään lääkärin piti ottaa EKG tytöltä, mutta ei jaksanu tai kerenny.. Ja huomenna sitä ei voi ottaa ku ei ole normaali arkipäivä ja v-loppuisin sitä ei oteta.. Joten se menee maanantaille.. Ja sit lääkäri vielä miettii että pääseekö tyttö kotia vai ei jos EKG on ok.. |O
On se kumma kun sanoivat että eivät rupea pitämään tyttöä siellä jos imee hyvin rinnasta ja tänään se illasta imi todella hyvin..
Mulla pääs tosi pitkä itku kun sieltä pois lähdettiin.. n. 2 tuntia itkin putkeen, kun odotin niin kovasti että tyttö olis huomenna päässyt kotia. Tekis mieli mennä vetää sitä lääkäriä lärviin ku ei voinu sitä tänään ottaa :kieh:
Mulla on niin paha mieli ja olo :'( :'( En jaksa enää odottaa. On aika rankkaa rampata siellä. Ollaan nyt käyty kaksi kertaa päivässä, mut huomisesta lähtien pitää käydä 4 kertaa päivässä.. Meillä ei ole aikaa tuolle isommalle tytölle pahemmin ollenkaan ja sekin mua ottaa päähän ja harmittaa niin vietävästi :'(
Anteeksi ja kiitos kun sain purkaa pahaa oloa. Helpottaa välillä kun saa asioista kirjoittaa..
 
iltaa!

eipä oo tänään jaksanut/kerennyt kirjoittelemaan..pojalla nousi eilen kova kuume taas ja sain valvoa sitten yöllä muutaman tunnin sen kans kun ei auttanut mitkään lääkkeetkään kuumeeseen. Tänään kuume jatkunut ja koko ajan ollut lähempänä 40 astetta..mikään neste/ ruoka ei pysy sisällä..soittelin jo oysin päivystykseenkin mutta käskivät kokeilla eri merkkistä suppoa vaan :/ saapa nähdä auttaako sekään.
mökkeilysuunnitelmatkin sit siirtyi ainakin siihen asti kun poika on parantunut kunnolla, ellei se sit oo tarttunu siihen mennessä tyttöönki :kieh: inhottava kattoa kun pienet on niin kipeitä. :'(
ja uus sohvakin tuli tänään mikä tilattiin tuossa muutama viikko takaperin ja tästä prkl..puuttuu molemmat käsinojat :eek: :kieh: :LOL: ihmeellistä kyllä, mutta totta :whistle:
ootin koko päivän kotona uutta sohvaa ja sain mukavan vitutuksen kaupan päälle :kieh:
sorry, pakko oli nyt purkaa tätä johonki muualle kun ukkoki prkl lähti kalalle vielä kaverinsa kans |O

JanuLiitus tsempitykset sulle sinne syöttämisien ja pumppailujen kanssa :)
taitaa olla samanlainen pumppu sinulla mitä oli oysissakin kun poika syntyi..ihan kätevä ja tehokas mutta ei se tosiaan ainakaan minulla auttanut vaikka pumppailin sillä siellä sairaalassa parin tunnin välein..maitoa ei vaan tullut tarpeeksi ja poika ei alkanut sit syömään kun ei ilmeisesti tullut juurikaan mitään..
sain mä sillä näpsyt ihan sairaan kipeeksi sillä laitteella :LOL: oli se sen verran tehokas tapaus :D
toivottavasti saatte pikkusen sieltä kotiin viikonlopuksi :( menette huomenna ja vaaditte että joku ottaa sen EKG:n että tyttö pääsee kotiin..luulis et se ei niitten työtä paljon kasvata jos ottavat sen..ja vejä sitä sitte lärviin jos se ei suostu :LOL:

nyt ei jaksa tän enempää :ashamed: palailen taas tässä :wave: :wave: :wave:

jane ja napsu 27+0taas viikko hurahtanut :D :heart:
 
nii sitä vielä että triple, mä oon aika hyvä ennustaan noita sukupuolia :D yleensä mun arvaukset on aina ollu oikeen :D no, teillekin sit varmaan tulee pikku prinsessa kun kaikki niin puhuu :heart: :D eikö yhtään tee mieli kysyä sukupuolta?
mä olisin halunnu pitää salassa loppuun asti itse, mut oon niin ärsyttävän malttamaton etten olis pysyny nahoissani siihen asti :LOL:

jep, mutta öitä!!tää mennee nyt nukkuun.
 
Ihana lueskella pitkän (tai siltä se ainakin on tuntunut :D ) ajan jälkeen teidän kuulumisia.

Ensinnäkin, JanuLiitukselle jättimäisen iso onnittelu- ja jaksamis :hug: !!! Mulla pääsi aivan itku kun luin teidän kuulumisista. Voin vain kuvitella, kuinka kauhealta tuntuu olla itse kotona ja vauva sairaalassa letkujen ympäröimänä. Aloin kuvitella itseäni sinun tilanteeseesi ja pääsi itku uudemman kerran. Toivon todella, että teidän punapää pääsee piakkoin kotiin ja muutoinkin enkelit on suojelemassa joka hetki. Voimia vielä teille sinne, kyllä asiat vielä lähtee rullaamaan kun saatte vauvan kotiin ja pääsette oikean arjen makuun. :hug:

Ja tiiu87:lle tervetuloa porukkaan! :wave:

).:) Meillä hajotti ukkonen tietsikan ja tänään vasta saatiin korjattua se kuntoon. Meinannu mulla välillä järki lähteä, kun en tälle enkä muuallekaan koneen äärelle ole päässyt. Miten niin nettiriippuvainen... :ashamed:

Täällä on jakseltu aivan hyvin, viikko sitten keskiviikkona käytiin miehen kanssa yhdessä siellä ensimmäisessä virallisessa neuvolassa. Mies oli aivan haltioissaan, kun näki pikkuisemme ultrassa! :heart: Kaikki oli muutoinkin niinkuin piti ja pissat ym. puhtaat. Myös perusverikokeet otti ja niistä kuulee sitten myöhemmin. Lääkärineuvola onkin sitten seuraava, 10.7.

Kirjoittelen joku päivä paremmin lisää, nyt täytyy rynnätä jo nukkumaan että jaksaa olla juhannuksen ajan töissä! |O

Oikein ihanaa juhannusta teille kaikille!!! =)

- Sirpula ja Pikkuinen rv 10 tasan :heart: -
 
Kiitos sirpula =) Onneksi tyttö on jo hyvässä kunnossa. Maanantaihin asti joutuu viel ainakin olemaan. Jos sen sitten maanantaina saisi kotia, tai ainahan sitä saa toivoa. Se on sitten asia erikseen, että päästääkö lääkäri häntä *huokaus* :snotty:

Ja kaikille oikein hyvää jussia

.... Tuollainen mun mieliala tällä hetkellä :D
Haa.. tyttö söi tänään rinnasta yli sen määrän mitä sille on määrätty annettavaksi pullosta *jee jee*
No jopas oli vaikeasti sanottu :whistle:
 
heissan :wave: taas näin jussi "kiireiltä" kun tähän kerkesin.. en kyllä tällästä juhannusta halua enää koskaan. :/ anoppilas sukujuhlaa ja siellä kaks päivää grillailtiin yms ja lähinnä muistutti sukuriitajuhlaa kun rauhallista viettoa. :ashamed: tekis mieli vetää pannulla peesiin, niin pahamieli jäi ja lapsia kun sai suojella koko ajan että ei jää jalkoihin + että kukaan ei auttanut hoitamisessa yms vaikka tiesi etten saa rasittaa itseeni :kieh: sen kun vaan ryyppää ja huutaa vieres. lapset sitten kainaloon ja kotiin, en jaksa enää.. :(
sweet home.. B)

Jane85 teilläkin kuumeilua. :eek: olisko korvatulehdus tjn?? meillä kun nousi kans noin korkeeksi ilman nuhaa yms. vein päivystykseen ja välikorvatulehdus..yleensä kyllä noin korkeessa kuumees syy, meilläkään ei muuten supot auttanu kun max 2h. panadol en muista kuinka vahva.. niin, vois olla että tyttö kun itellä kans sellanen tunne. :D maanantaina sen näkee, meinaan udella jos joku lipsauttais tai jos näkis vaivihkaa kun täällä käytäntö ettei kerro kovin herkästi. :D mä oon ihan samanlainen, heti melkein kuumat puhelin linjat vaikka kuinka yritän olla hiljaa.

:LOL: kyllä noin muuten pysyy asiat ja mölyt mahas mut sitten ku piti raskaudesta tai häistä tai jostain itelle sattuvasta "lottovoitosta" ni ei osaa olla hiljaa. :D

JanuLiitus :headwall: voi että, sais leikata lääkäriltä mulkun (jos mies sattu olemaan.. en kuitenkaan ole rasisti tai mtn :D) :hug: onneksi pian maanantai, toivottavasti sitten nyytti tulee mukaan kotiin "tissuttelemaan" :heart: hyvä kuitenkin kuulla että voitte hyvin ja tohon mielialaan sanon että kuuluu asiaan ja ihmettelisin jos vetäisit ripaskaa kauppakeskuksessa :LOL: ei vaiskaan.. kunhan yritin piristää. ps. se mitä kirjoitit tuosta maitomäärän syömisestä tos lopus, artikulointisi on ihan sujuvaa :D ymmärsin siis :)

Sirpulalle onnea kun viikot paukku :heart: ps.itsellänikin huomenna B)

triple ja kultimusuti 23+6 :heart:
 
Ei ole tullut käytyä täällä lukemassa vähään aikaan. Nyt on ollut paljo vieraita ja sit kun niitä ei ole niin sen ajan olen nukkunut.

Mulla oli siis torstaina se neuvola ja meni ihan hyvin. Tosin jännitti niin, että en muistanut mainita kaikkia asioita niihin sen kysymyksiin. Pikkuinen oli olemassa ja elossa, viikkoihin nähden iso, mulla varmaan ois ollu lyhyempi kierto tai jotain. Sen takia sitten kiire ilmoittautua sinne seulontoihin, pitää soittaa heti alkuviikosta. Oletteko te kaikki käyneet siinä niskapoimututkimuksessa? Onko se kaikkialla vapaaehtoinen. Me ajateltiin, et voishan siellä käydä. Harmi kun kesät on niin kiireisiä, niin mies ei kerkiä mukaan mihinkään näihin neuvolakäynneille. Sinne seulontatutkimukseen haluaisin kyllä jonkun mukaan, varmaan sitten miehen sisko vois lähteä.
 
Huomenta =)

triple: Juu kyl on mieslääkäri kyseessä :kieh: ja tosiaan tekis mieli leikata siltä mulkku irti. Sen verran tampio se tuntuu olevan. :headwall: No hyvä että mua joskus joku ymmärtää :D

...Tänään sitten on päivä jolloin tytöltä otetaan EEG ( aikaisemmin kirjoitin EKG, koska kuulin sen sairaalassa väärin :( ) ja toivottavasti heti aamusta. Tahtoisin nyytin niin jo kotia ja mä kyllä revin housuni jos ne sanoo ettei kotia pääse :kieh: Tulis nyt kello pian 11:sta niin kuullaan "tuomio"

JanuLiitus ja tyttö 1vko 5pvä :heart:
 
jane & triple: Ihana kun noita viikkoja tullut lisää, juuri äsken miehelle sanoin että aivanselvästi mulla maha jo pömpöttää enemmän kuin ennen.

... Millä vkoilla muilla on alkanut pömpöttämään maha / on pitänyt alkaa käyttää isompia vaatteita /mammavaatteita?

No, JanuLiitus, joko on neiti kotona? *peukut pystyssä ollaan* ;)

).(: Sain juhannuksen aikana sellaisia iskuja mahaan ja selkään työpaikalla, että soitin tänä aamuna heti herättyäni terkkarilleni ja pyysin päästä ultraan pikimmiten. Hän ensimmäisenä kysyi, että pääsetkö tunnin päästä, ja minähän pääsin kun hetimiten hyppäsin autoon ja lähdin etenemään. Pikkuisella oli kuitenkin onneksi kaikki hyvin, ja liikkui massussa hurjasti! :saint: Aivan selvästi erottui nyt kädet ja jalat, sekä liikkeet oli paljon selvempiä kuin viimeksi. Ja sydän sykki kovasti! :heart: Kyllä putosi iso taakka sydämeltä. Sanoinkin eilen töissä, etten suostu enää moisiin tilanteisiin puuttumaan, ihan vain vauvan takia (muutamalle työkaverille kerroin "yhteenoton" jälkeen raskaudestani).

Nyt lähden ruoan laittoon! :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 10+3 :heart: -
 
heissan :wave: JanuLiitus no niin! ihanaa että pääsette kotiutumaan! (vois silti leikata mulkun pois ettei tulis seuraavaa uhria.. :LOL: ) olikos kaikki hyvin muuten neidillä? kerrohan sitten tosiaan kuinka yö on mennyt.. :)

memmu84 mie oon ainakin käynny :wave: jokaisen raskauden kohdalla. :) mä en kyllä tiedä et joutuuko osa maksamaan tosta käynnistä ja varaamaan itse. vaasas ei mun oo kyllä tarvinu maksaa eikä varata aikaa vaan kuuluu "pakettiin" :)

Sirpula masu rupes aika nopeesti pyöristymään rv15 jälkeen, sekin on niin yksilöllistä ja näin uudestaan synnyttävänä yleensä näkyykin aikasemmin.. :)
mamma vaatteita olisko joskus rv18 tai ei varsinaisesti mamma vaatetta mut isompia kun topeista jäi kaitale puuttumaan alhaalta kun maha pilkotti ja housut puristi nyt lähinnä rintsikkakriisi kun kasvanut ettei mukana pysy. :D
ps. ilmoita työnantajalle että olet raskaana jos työnkuvaa voisi muuttaa tai vaikuttaa negatiivisesti raskauteen. kelasta muuten voi saada raskaudenaikasta vaarallisentyön lisää vai mikä se oli..

omaa napaa.. elikkäs kontrolli tänään ja kaik aivan loistavasti! vauva voi hyvin ja paksusti. :) paino 730g joka hyvin viikkoihin nähden. :) ei tiedä kumpi tulee mut veikkasi jos pitäis veikata että prinssi, mut enpä siihen luota kun ei varmaa.. :) hematooma on näin viikojen vuotamisen jälkeen lähtenyt pois! ja lapsivesi normaali. seuraava etappi on rv32! pitää toivoa että kalvot kestää ja päästäisiin vieläkin pidemmälle.. toiveikas olen. :)
nyt syömään..

triple ja tossutin rv24+1 :heart:
 
No enhän mä voinu huomiseen odottaa :D Neiti voi oikein hyvin, tulokset oli ok =) Nyt tyttö nukkuu sohvalla äippäpakkauksessa :D :D Janna tosi innoissaan pikku-siskosta. Pusuja ja haleja haluaa koko ajan antaa. Vahtaa tuossa laatikon vieressä koko ajan ja ei meinaa tytön antaa nukkua. Onneksi ei ole ainakaan vielä mustis, mut sekin aika varmaan vielä edessä.. :whistle:

triple harmi kun lääkäriä emme nähneet :kieh: Olisin kyllä voinu suorat sanat sanoa ja "KIITTÄÄ" oikein "HYVÄSTÄ" palvelusta :kieh: :kieh: niin ja mulkku olis kyl ollu vaarassa :LOL: :D

... Kuva meidän kahdesta prinsessasta :heart:


Tervetuloa joukkoon Dada :)
 
Taidan puhella täällä yksikseni :D

Mihin kaikki on kadonnu? :whistle:

... Yö meni ihan hyvin. Tyttö heräs tasan 3 tunnin välein syömään ja joka kerralla imi molemmat rinnat "tyhjiksi"... 3 kertaa piti vaihtaa kakka vaippa ( neitillä vatsa toimii melkein joka syönti kerran jälkeen. ) Nytkin tyttö vain koisii :( Olis kiva kun olisi edes välillä hereillä niin voisi jutskailla hänen kanssaan =)
Mut nyt on jouduttava ruoan laittoon :wave:
 
täällä ollaan :wave:

Dada tervetuloa joukkoon!

januliitus ihanaa että lähtenyt noin hyvin kotoutuminen! tai miten sen nyt sanoo :LOL:
ihana kuva muutes :heart: haluu vauvan ja äkkiä, no jos ei nyt kuiteskaan ihan vielä syntyis. :D teillä on sitten oikea unelma vaava kun nukkuu ja syö noin hyvin. :) meillä likka oli koliikki ja poika oli sitten että nukku 3h ja sitten söi, päivisin useemmin. ainut että takasin virtausta oli ilman takia ja cuplaton oli arkipäivää. :/ mut olisipa tämä kolmas kuitenkin hyvä syömäri ja nukkumaankin. :) odotappas kun se lähtee liikkeelle niin toivot että joskus pysähtyisi :LOL: onneksi vielä hetken aikaa..

oikaisu eiliseen että painoarvio oli 760g. :) tänään tavallinen neukku eikä mitään ihmeellistä ollut. verenpaine hyvä, sydän äänet vahvat ja sf-mitta 22. ainut mikä oli miinus oli kohdunkaula. eli eilen lääkärissä mitattiin 2cm, on lyhenynyt sentin supistusten voimasta. onneksi vain tuon verran ettei huolta suuremmin kunhan ei enää.. :) nyt tekemään piirakkaa.. :)

triple ja tossutin 24+2

ps. ostitko muuten JanuLiitus kaupasta sähköpumpun vai meinaakko edes? uteliaisuuttani vain. :) niin joo! sain luvan hakea äippäpakettia! :heart:
 
moikka!

mökkireissu tehty :D tänään tultiin kotiin. Täytyy sanoa että on se rankkaa lasten kans lähteä mökille :eek: en olis heti uskonut :whistle: piti koko ajan olla perään vahtimassa ettei lapset pääse rantaan jne jne....huh huh! onneksi se on ohi :D ja kun melkeinpä yksin sai lastenperään katsoa kun ukkeli oli kalastelemassa paljon :whistle: no, oli se ihan rentouttavakin loma kun sai lapset nukkuun niin sai vaan olla :)
tännepä on tullut taas tekstiä sillä aikaa kun oon ollu lomalla :) ja uusikin oli tullut joukkoon :D moi vaan Dada ja tervetuloa mukaan! :)
JanuLiitukselle onnittelut kun sait tytön kotiin :) taitaa tosiaan olla rauhallinen pikku prinsessa kun vaan syö ja nukkuu :) mukava juttu.

nyt täytyy rientää :D palaan myöhemmin taas.......
 
triple: en ostanu pumppua.. Tuntuu että nyt kun vauva pääsi kotia niin maito ei nouse kunnolla :/ Nyt syöny useammin ja aina molemmat rinnat tyhjiksi ja silti haluaisi lisää.. En tahtois imettämistä lopettaa ja toivon että tuo maito rupeis kunnolla nousee.

jane eipä tuo neiti turhia itkeskele... Tuossa hetken aikaa oli hereillä kun vieraita kävi ja nyt taas nukkuu =)

... Nyt täytyy taas joutua :D :wave:
 
huomenta päivää! :wave:

oli eilen vähän kiire päivä niin ei kerenny kunnolla lueskeleen teidän juttuja :ashamed:
mutta nyt sain lueskeltua ne läpi :D
triple alkaa teillä vauva olla jo ihan hyvän kokoinen kaveri :)
memmu84 onnittelut sinullekin, kun kaikki oli ok, ja kaveri voi masussa hyvin! :heart:
meillä myös on täälläpäin niin että seulonnat on vapaaehtosia ja luulisin että kaikkialla muuallakin on näin. Itse olen käynyt joka kerta niissä..tässä raskaudessa sieltä seulonnasta jouduinkin tarkempiin tutkimuksiin kun niskaturvotusta oli vauvalla..mutta tutkimuksien jälkeen ei onneksi löytynyt mitään kromosomipoikkeavuutta ja vauva sai terveen paperit :) ainakin itse niihin aion osallistua jatkossakin.
sirpula itse esikoisesta mahduin koko raskausajan samoihin vaatteisiin kuin ennen raskauttakin :) maha oli aika pieni. kakkosesta ostin parit mammahousut mutta loppuajasta olisin vasta niitä tarvinut edes :)
esikoisesta maha näkyi vasta vk:lla 20+ aika vähän kuitenkin silloinkaan..ja kakkosesta alkoi masu näkymään joskus viikolla 15+ muillekin vähän :) nyt tästä kolmosesta on ollut turvotusta ihan alusta asti ja maha alkoi näkyä joskus 10+ mutta luulen et siitä suurin osa taisi olla turvotusta :D nyt tuntuu et omat vatteet ei mahu ollenkaan päälle :D täytyy pitää löysiä verkkareita yms.
sirpula, kannattaa tosiaan kertoa työnantajalle raskaudesta jos joudut tekemään sellaista työtä joka voi olla vaaraksi vauvalle..erityisäitiysvapaalle voi jäädä aiemmin jos työnkuva on sikiölle haitaksi ja jos ei työnantajalla ole muuta työtä antaa tilalle..tarkemmin en näistä tiedä, mutta kannattaa kyllä ehdottomasti kertoa työnantajalle asiasta :heart:

palailen taas :wave:

jane ja 27+6
 
Ilmoitin neuvolaan, että halutaan ne seulonnat, laittavat kuulemma lähetteen sinne ja aika tulee postissa. Muistaakseni 22 euroa pitää maksaa tuosta.

Mulle ei sovi päälle enää kun vain yhdet vanhat farkut, sellaiset matalavyötäröiset, mutta nekin alkaa jo puristaa. En mä kuitenkaan oo lihonu, tai no pari kiloa on tullut. Siihen korttiin laittoi neuvolassa turvotuskohtaan miinuksen, et en tiiä onko kokonaan turvotustakaa. Mitä tuo muuten tarkoittaa kun siinä kortissa on kohdunpohjan korkeus +

memmu ja rv 9+6
 
Meillä laskettu aika vasta 20.2.2009, eli rv vasta 5+4. Olen 24v jo kolmen lapsen äiskä eteläsuomesta. Ukkokin löytyy joka on piakkoin 26v. Lapset: poika 6v, tyttö 4v4kk ja poika 2v4kk. Olen juuri täyttänyt tuon 24, eli vielä on vuosi matkaa siihen 25v:n :D Esikoisen sain 18 vuotiaana, kakkosen vajaa 20 vuotiaana ja kolmannen vajaa 21 vuotiaana. Nyt pidän sormet ja varpaat pystyssä, et meitä olisi helmikuussa 6 perheenjäsentä. =)
 
moikka :wave:

memmu84 jaa eli teillä on sit maksullinen ilmeisesti jos haluaa niihin seuloihin osallistua..meillä kuuluu täällä molemmat seulontatutkimukset "pakettiin" niinku joku muukin taisi sanoa :D ja itse tietenki saa sit päättää osallistuuko niihin. Neuvolassa ne tosiaan on laittanut minullekin turvotuskohtaan aina - ilmeisesti ne ei huomioi sitä mahan turvotusta ollenkaan koska se on ihan normaalia, loppuajasta raskautta yleensä joillekin tulee turvotusta esim. jalkoihin niin se merkitään plussana siihen korttiin ja sitä turvotusta muistaakseni seurataankin, olikohan se et raskausmyrkytyksen yhteydessä voi olla turvotusta..vai miten se oli? :) viisaammat helppiä! :heart: :heart:
voihan se masu kuitenkin joillakin alkaa nousta ihan eka viikoilla sieltä ja housut alkaa puristaa :D sekin mielestäni riippuu aika paljon kohdun asennosta ja monesta muusta tekjästä et millon vauva masu alkaa näkyä. niin ja se sf-mitta on varmaan plussaa siksi et se on tunnustellut ilmeisesti sun mahaa ja laittanut plussan siihen jos se on tuntenut että kohtu on suurentunut..myöhemmin ne sit mittaa kohdunpohjan korkeuden ja se merkitään sf-mittana siihen lappuun..eli on sinulla jonkuverran masu pullahtanut varmaan jos se on merkinnyt sen +.

KYRSÄ mahtava nimimerkki sinulla :LOL: :D tervetuloa mukaan vaan keskustelemaan, sä oletkin tainnut pistää meidän pinossa paremmaksi :D ei taida muilla alle 25v:lla olla neljättä tulossa tässä pinossa :) alkupiinaviikot vasta menossa sinulla :heart: toivotan paljon paljon onnea teille ja jarrusukkia pikkuiselle että pysyis mukana menossa:) helmikuu on muuten hyvä kuukausi syntyä :D minulla on synssärit myös sillon :D

kauhia mökkiväsymys ilmeisesti koko ajan ku tuntuu et ei saa riittävästi unta vaikka nukkuis vuorokauden putkeen :whistle: lapsillakin tais vaikuttaa jotenki tuo mökillä käynti kun ovat olleet niin väsyneitä kans...
ja kivut tuolla nivusissa vaan pahentuu entisestään, aivan suoraan sanottuna vituttaa kun ajattelee et vielä kolme kuukautta jäljellä ja nämä perkeleen kivut ei ainakaan parannu siinä ajassa vaan päin vastoin :whistle: :) no mutta onneksi se aika menee nopeaa.
miten muilla? oonko ainut joka jaksaa valittaa kaikista kivuista ja säryistä :LOL: :D

jane ja 28+0 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä