alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

:wave: minä taas tänne tuppaudun kun nyt kerkiän, mies kylvettää lapsia. =)



tossa nyt olis masukuvaa, tänään otettu. piti laittaa jo sunnuntaina mut enhän mä jaksanut enää illalla.. :ashamed: lapset ollu yli viikon kipeenä ja tuntuu ettei loppua näy. molemmilla kauhea yskä nyt eikä juuri nukuta öisin. pitää varmaan lähteä päivystykseen jonottamaan jos ei lopu.. :/ harmillista että pitää lähteä kauenmaksi kun lähialueen päivystykset suljettu kun ei ole henkilökuntaa tarpeeksi. onneksi aikansa kutakin.
ihanaa. poika aivan innoissaan kun oppinut vähän kävelemään. :) lähti yhtäkkiä kävelemään pitkin olkkaria ilman tukea ja mies oli lentää mun kans perseelleen. :LOL: poika nyt 1v3kk että lähti vähän myöhenmin käveleskelemään ku esikko, kuulemma johtuu näöstä kun huono. voi kestää kun oppii kunnolla mut poika on ainakin iloinen ja äiti ylpeä hyvistä yrityksistä :heart:

KYRSÄ: jokos on selvinnyt vuodon syy/loppunut :eek: toivottavasti kaikki hyvin. monesti kyllä limakalvot niin verestävät että herkästi voi sen takia mut sitten tietenkin on niitä valemenkkoja tai muuta ihmevuotoja. lääkäri mulle ainakin tuumas että normaalimpaa se että johnaan vaihees raskautta vuotaa jtn ku se että ei mtn "ongelmaa". :D

vitsi, vähäkö muistan ton alkuraskauden jännityksen plus sen että kuinka kertoa sukulaisille. jne. mielenkiintoista aikaa. B) nyt lähinnä tunneryöppyjä joita saa ite hävetä :ashamed: huutaa miehelle olemattomasta ja esikolle naama punasena että rappu helisee ja sitten pyydellä anteeksi ja itkeä/ihmetellä että mitä tuli tehtyä. :'(

JanuLiitus :hug: luulen mä että ei halunnu sua järkyttää kun tyttö kuitenkin tokeni. ja aika inhottavan yleistä ettei kerro kaikkea. itse haluaisin tietää kaiken mahdollisen lapsestani oli hyvä tai paha. :kieh: ja itseäni suututti kun jäännyt kertomatta tai kaunisteltu asiaa. voisit itseasiassa kysyä tuota jos näet lääkärin tai soittaa ja sanoa että sinulle kerrottiin tilanne toisella tavalla että miksi tässä lukee näin?! suututtaa puolestasi ja järkyttää. :hug: harmi, ettei lohduttavia sanoja minulta löydy. :ashamed: eikä sekään helpota että sanon tietäväni tuon tunneskaalan. toivon että ette joudu kohtaamaan noita vastoinkäymisiä ja että jokainen päivä tästä eteenpäin olisi kuin lottovoitto tästä kaikesta. :heart:

vieraita taas tulossa kaukaa, joten pitää joutua. :) ps. alotin muuten tekemään tilkkupeittoa ja pariruutua jo valmiina (teen kaikille lapsille) pitääpäs välillä näyttää kuinka edistyy yms. :)

triple ja tossutin 25+2 :heart:
 
Triple88 En käynyt missään tutkituttamassa, mut uskon, ettei ollut vakavaa kun ei ollut kipuja ja loppuikin pian eikä ole lisää tullut. Eilen uskalsin taas yrittää tota hommaa, joka viimeksi jäii kesken ja nyt meni hyvin loppuun asti eikä tullut verta. Mistä lie johtuu, et sillon viiemksi tuli.

JanuLiitus: :hug: kauheeta tuollaine kertomatta jättäminen! Kannattaa ottaa yhteyttä sairaalaan ja kysellä, et onko ihan laillista jättää kertomatta, siitähän vois vaikka saada syytteen hoitovirheestä.

Joo ja nyt en sit enää muuta tee kun oksennan aamusta-iltaan. viimeyönäkin vielä 23.00 oksensin, vaik normisti illat on helpompia.

-Kyrsä rv 6+3

Niin ja mä olin laskenut lasketun ajan väärin, eli uus on 21.2
 
moi

janulitus :hug: ihan kauhea varmaan saada sellainen lappu kouraan :'( tottakai niiden olis pitäny kertoa vanhemmille miten oikeasti on asia siellä edennyt, varmaan ovat ajatelleet tosiaan että ei huolestuteta turhaan kun kaikki menikin sit hyvin, mutta kuitenkin ovat siinä virheen tehnyt. soittelehan ja kysele että onko lappuun tullut kirjoitusvirhe vai pitääkö paikkaansa että ovat noinkin tärkeän asian jättäneet kertomatta/ sievistelleet asiaa..

KYRSÄ hienoa että vuoto loppunut ja kaikki hyvin, lukuunottamatta pahoinvointi :( se ei varmasti ole mukava..toivottavasti se menee tälläkertaa nopempaa ohi :hug: ja voimia pahoinvoinnin kanssa :)
aika myöhään alkanut maha kasvaaan sinulla, sehän voi tietenkin johtua ihan monestakin tekijästä että joillakin näkyy maha aiemmin ja toisilla ei juuri ollenkaan vaikka ihan viimeisillään on :) itse melkein toivoisin että tämä olis edes vähän pienempi tää maha :) onhan se edessä vähän joka asiassa ja tympeä kun paikat jumittaa ja ei pääse liikkumaan yhtä ketterästi kun ennen :LOL:

triple voimia sinne kans lasten sairasteluiden kanssa :hug: toivottavasti ei päivystykseen asti tarvi lähteä ja alkais helpottaan siitä pikkuhiljaa.
komea masukuva sinullakin ja viikotkin mahtavasti jo poksunu 25:een :D onnea siitä!
aika hyvältä näyttää jo sinun tilantees kaikesta vastustuksesta huolimatta =)
on se mahtava katsella kun pikkuihminen oppii kävelemään itse ja kuin innossaan se itsekin on siitä kun on uutta taas opittu:)
meilläkin poika alkaa jo pikkuhiljaa yrittään seisomista ilman tukea :) ihan ei vielä ole onnistunut mutta ei varmaan kauaa mene kun seisoskelee jo itse =)
miten teillä vanhimmainen oppi kävelemään?siis minkä ikäisenä?

niin ja kyrsälle vaihdan tuon la:n tuonne listaan myös:)
jane ja rv 28+5
 
JanuLiitus: Suorastaan järkyttävää, että teille on tuollainen tärkeä asia jätetty kertomatta!!! Mun käsityksen mukaan tuollaisessa tilanteessa olisi sairaalahenkilökunnan kuulunut ennenkaikkea kertoa teille asiasta välittömästi, ilman mitään kiertelyitä. Tehän olisitte saattaneet haluta vaikka hätäkasteen vauvalle, jos tilanne kerran oikeasti on noinkin akuutti ja vaarallinen ollut. Kannattaa kyllä ehdottomasti soitella sinne ja pyytää selvitystä, että miten ovat voineet noin epäselviä lausuntoja antaa, niin kirjallisesti kuin suullisestikin. Voima :hug: sinne, onneksi teillä on kuitenkin tyttö nyt siellä kotona! :heart:

jane & triple: Kiitokset vinkeistänne! =) Oletettu pissatulehdus vaihtuikin nimikkeeseen hiivatulehdus. :| Eilen laitoin yöksi emätinpuikon, tuntuisi auttaneen.

).(: oon jaksanut nyt olla töissäkin vähän paremmin, kun sain siirron sinne toisiin työtehtäviin. Nyt ollaan kerrottu muutamille kavereille raskaudesta, ja tosi innoissaan ovat kaikki meidän puolesta olleet. Varasin tänään rakenneultra-ajan, elokuun lopulle, rv 20. :saint:

Nyt taidan rientää iltalenkille ja sitten suihkun kautta nukkumaan, heipsan vaan kaikille! :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 11+3 :heart: -
 
Triple88: Mitenköhän pätkittäin luin ton sun textin. Paranemisia teille kovasti! Ja onnea taaperolle uudesta taidosta! Mä olen ollut aina kauhee tunneryöppy ihminen ja raskaudet sitä pahentaneet. Nyt tuntuu, et pillitän pienestäkin. Esim tänään esikolle tuli postissa suomen jalkapalloseuran jäsenkortti ja poika pyysi lukemaan ääneen, et mitä siinä sanottiin, minä ääni väristen, kyyneleet silmistä valuen luin sitä ja samalla ajattelin mielessäni, että kuinka toi esikoinenkin on jo noin iso, et ihan futisseurassa on...
 
Moi taas =)

Kaikille teille kiitoksia vastauksista ja itsekin olen sitä mieltä että niiden olisi pitänyt kertoa vaikka asia ei olisi mitään kivaa kuultavaa ollutkaan. Ja tuo hätäkaste ei tullut minulle edes mieleen. Nyt kun sirpula siitä mainitsit niin todellakin sen olisi voinut siinä tilanteessa vaatia ( tosin tuskin se olis silloinkaan mieleen tullut. ) jane ja KYRSÄ: Meillä on sairaalaan aika 17.7 jolloin saavat kyllä kuulla kunniansa, jos ei minulta niin mies lupasi ripittää niitä siellä :D

Ihanaa triple kun poika oppinut kävelemään. On se vaan niin ihanan näköistä kun rupeavat ottamaan ensiaskeleita :heart: pientä horjumista sinne tänne =)

... Ja taas omaa. maanantaina käytettiin tyttöä labrassa verikokeissa. Ensin se MIES hoitaja pisti yhden kerran kantapäähän ja sai sieltä jonkin verran verta irti. Sitten kysyi minulta lupaa että saa tehdä toisen reiän että saa näytteen nopeammin kun ei siitä ekasta kunnolla tullut ( annoin luvan. ) No eipä siitä toisestakaan kunnolla tullut ja 10 min jälkeen hän sanoi että kyllä tämä muutama milli jo riittää. Huokasin jo helpotuksesta kun tyttöön sattui nuo pistot niin hirveästi!
Noh, tänään tuli sitten lappu labrasta että "pyydämme teitä uusinta verikokeeseen, koska näytteessä oli sattunu joku virhe" :kieh: :kieh:
Tuo lappu sai mulla taas kiehuu niin päässä että oikein migreeni iski samantein. Tyttö kokenu muutenkin jo tarpeeksi ja nyt vielä lisää tuon perkeleen mies hoitajan takia joka niin lupas että näyte riittää, vaikka ei todellisuudessa edes riittänyt :(
Tänään sitten käytettiin tyttö uudestaan ja nyt oli nais hoitaja, joka otti käsivarresta näytteen ja kävi niin nopeasti :) Tyttö itki paljon vähemmän kuin maanantaina :heart:

Tuntuu että kaikki menee niin päin p:tä että... No jospa tämä tästä kohta parempaan suuntaan alkaa menemään, viimeistään sairaala reissun jälkeen..

anteeksi purkautumiseni.. Ei ole oikein ketään kelle puhua näistä asioista. Paitsi tuo oma rakas mies. Yrittäny kaikin keinoin mua lohduttaa ku olen itkeny tytön puolesta :'(

JanuLiitus ja tyttö 3vko :heart: :heart: :heart:
 
:wave: flunssaista iltaa :snotty:

no niin. pitihän se arvata et nyt sitten iski minuunkin tuo pöpö. kurkku käheänä sitten puhua ja hengitys ku astmaatikolla :ashamed: lapsukaiset potevat vielä räkäyskän kourissa, vaikka ei tahtia haitannut vain yöunia. :/

KYRSÄ hyvä että vuoto loppui ja sen tiimoilta normaaliin arkeen.. :) minkäs ikäinen esikko sulla nyt olikaan? hauska jotenkin ajatella että itellä nuorin sisarus 9v ja itellä lapsia.. voin kuitenkin sen uskoa että itku tulee, itellä tuli itku kun tajusin likan uhmasta ettei se ole enää vauva vaan oma vahva persoona joka ei ole kiinni minussa samalla tavalla enää. :/ aikansa kutakin.. muistais vaan aina nautiskella eikä vaan olla "HULKMUM" :ashamed:

Jane kyllä sitä eteenpäin mennää ellei tuu pannu vastaan :D tytsy (Fiona) oli 1v kun ekat askeleet käveli mut varsinainen kävelyoppi kesti 1v4kk ikäiseksi. käveli kuin pigviini eteenpäin ja oli vähän kompurajalka :heart: ite ollut 1v4kk kun lähtenyt vasta ekoja askeleita että hyvin kerkiää.. miehestä en tiedä, pitäis varmaan anopilta udella. :D

Sirpula ai että! ei käy kateeksi. taisin jo aijenmin sanoa että edellisissä raskauksissa kroonisena tuo hiiva, onneksi ei nyt kiusannut B) osta bulgarianjugurttia ja sitä sopii nautiskella ulkoisesti ja sisäisesti antaamuksella, pitäis auttaa. sanovat että kasta tampooniin tai paperi tukkoon ja syö purkista loput itse marjojen kera B)

JanuLiitus kyllä sulle nyt on potkuja päähän tullut monen muunkin edestä. :hug: seuraavan kerran kun lääkärille meet ota megafoni mukaan ja anna palaa :LOL: ei kai muuta kun vaatimalla vaatia ja melkeinpä sanoa rumenmin kun tuollaista kohtelua.. :kieh:
voi pikkuistakin :hug: toivottavasti ei takaiskuja enää ja tekisivät edes jtn selkeästi ja oikein siinä mielessä että vähenmällä pääsisi. halit sinne.

triple ja tossutin 25+3 :heart:
 
kuumaa päivää :x *yrittää pakoilla auringolta sisälle varjoon ja silti.. :x *

flunssaa podetaan edelleen ja yöllä nukuttua 2h. meni taas pyörimiseksi ja kuuman keittelyksi. ei vaan hirveesti inspais kuumaa juoda kun muutenki kuuma.

KYRSÄ: sullahan on hyvillä väleillä nuo muksut tullu. ;) varmasti paljon seuraa toisillensa? pysyykö nuorimmainen tahdis? :D meillä varmaan kolmosen jälkeen perheluku täynnä pitkäksi aikaa, ellei sitten joskus iltatähti..ja sille kaveri.. :D

onkos muita jotka innostuneet vauvalle tekemään vaatetta,petivaatteita yms? jos hyviä ohjeita niin vastaan otetaan :wave:

triple ja tossutin 25+4
 
moikka!

eipä oo tänään jaksanu täälläkään ihmetellä ku on ollu niin prkleen kuuma..ei mitenkään päin oo hyvä olla :kieh:

JanuLiitus vaatikaa toinen lääkäri jos se sama äijä taas yrittää tunkee itteänsä :hug: on saanu jo kestää tyttö paljon ja vielä tuollanen ihmelääkäri joka ei osaa hommiansa :kieh: ihan vihaksi pistää itseäkin kun lukee noita sun juttuja :hug: =)
toivottavasti teillä pian loppuu jo siellä lääkäreillä ravaaminen =)

triple itse joskus aikanaan oon jotain kyhäilly esikoiselle, just niitä tilkku peittoja ja tyynyjä ym.. nyt ei oo ollu aikaa eikä jaksamistakaan kyllä kun lapset on sen verran villimpää sorttia että saa juosta maha pystyssä aamusta iltaan perässä :D
ohjeita kyllä löytyy paljon kaikenlaisia, täytyy katsella kunhan on aikaa ja laittaa näytille nätimpiä ja ohjeet perään jos miellyttää :)

sitte lopuksi neuvolakuulumiset:

29+0

paino: ei ollu edellisestä muuttunu mihinkään..
turvotus:--
pissa: puhdas
hb: 111, ja rautakuuri jatkuu..
sf: 30
tarjonta: rt
syke: n.155

huomiseksi sain lääkäri ajan kipeiden supistusten vuoksi ja sinne siis tarkastukseen aamulla..toivottavasti ei pahemmin enää paikat oo lähteny aukeaan..
lasten kans kun ei voi oikeen vuodelepoonkaan jäädä helposti :( enkä siihen kyllä varmaan pystyiskään kun tottunut liikkumaan paljon..

jane ja rv 29+0 =) :heart:
 
jane juuh, laitas vaan jos ohjetta löytyy :D haluiaisin ainakin tehdä vaaville tossut mut mistään ei tarpeeksi selkeetä ohjetta löydy kun aivokapasiteetti ei ihan riitä kaikkiin neuloksiin vaikka muka helppoja :LOL:
onnea :flower: viikot paukku sulla! näyttää hyvältä neukku.. toivottavasti ei mtn olisi tapahtunut, ite kun jäin vuodelepoon oli lastenhoito kiven alla. onneksi löyty soskan avustuksella unituulesta miehen työn mukaan.. :) enpä nyt vois sanoo et sängyssä asustan kun kotityöt jaetaan ja ruoka on mun heiniä, en miestä piippuun halua. hyvin näillä järjestyillä ja mies onneksi kesälomalla B) sais kyllä tulla viileenpää vaan kun tuntuu ettei *PLÄSKINÄ* jaksa taapertaa tai tehä mtn, vielä vähenmän kun flunssa sama olo kun kapulas.. :/

tölläämään kehtopuoteja :heart:

triple ja tossutin 25+4
 
huomenta!

triple minulla olis tossujen ohjeita tuolla myös..voisin laittaa jonkun yksinkertaisen ohjeen, eli sellaisen josta ymmärrän itsekin jotain :D tänne niin saat kokeilla onnistuuko :)
joo ja tuosta vuodelevosta, ei sitä pysty olemaan kyllä sängynpohjalla koko aikaa ja jättää kaikkia hommia miehelle, eihän sekään voi yksin jaksaa kaikkea, täytyy vaan toivoa et itse ei tarvi jäädä lepoon ku tiedän itseni et en pysy sängyssä tai maate hetkeäkään, tulee vielä läsömpi olo jos vaan on tekemättä mitään :D
juu, ja sais kyllä noi ilmatkin alkaa viilentyä, meillä oli varjossa eilen tosiaan 29 lämmintä ja olin tukehtua ku ulkona piti olla tytön kans B) sisällä mittari näytti 32 astetta :eek: ei mukava ollenkaan..nyt sato vettä vähä niskaan mutta melko kuuma on vieläkin..

juu, mutta nyt lääkäriin, etten taas myöhästy :D

jane ja rv 29+1
 
moi :wave:

lääkärissä kaikki ok! paikat samassa kuosissa kun viimeksikin, huh. pissanäytteet ja bakteerikokeen otti varalta jos on tulehdusta jossain jos supistukset siitä johtuu..epäilen että hiivakuuri alkaa täälläkin piakkoin :whistle: se on ollut minulla aiemminkin ja oireettomana raskausaikana.

huh, mikä helle taas..meillä näyttää varjossa olevan taas vaihteeksi 26 lämmintä..onneksi ei aurinko paista kuitenkaan vaan aika pilvessä näyttää olevan ja välillä vettä sataa pikkasen..saapa nähdä saahaanko kunnon ukkonen tännekin pitkästä aikaa :D se olis mukavaa, rakastan ukon ilmaa :p

niin ja triplelle pikaista paranemista sinne :hug:

jane ja rv 29+1
 
Moi =)

jane taidan tosiaan vaatia toisen lääkärin sairaala käynnillä. onneksi labrassa kuitenkin oli eri henkilö verikoetta ottamassa, jos olis ollu sama niin olisimme kyllä miehen kanssa vaatineet toisen ottajan.

triple tuo mekafoni olis kyl tarpeen. Paljonhan ne maksaa :D :whistle: juu ja potkuja tullu ihan liikaa. Onkohan tuosta meidän tytöstä enää kohta mitää jäljellä ku pitää reikiä tökkiä ns. turhaan yhden saatanan miehen virheen takia ( taas nähtiin että ei ne miehet hommiaan osaa :LOL: .. ) psst... Tai ainakaan ottaa verikoetta :D
Enpä ole innostunu mitään petivaatteita tai vaatteita tekemään. Silloin kun olin ylä-asteella ja siskoni sai vauvan niin sille tein koulussa vaatteita, mut ei mulla kotona ole pelejä eikä vehkeitä sellaisiin hommiin :(

.. yhden aikaa olis neuvola. Saas nähdä saako tyttö tarpeeksi rinnasta maitoa. Rinnat tuntuu koko ajan niin tyhjiltä, mut silti liivinsuojat on aina ihan lotomärät :kieh: + paita ja rintsikat :kieh:
Ostin niitä pestäviä liivinsuojia ku ne on kuulemma hyviä ja imee paremmin ---> tuloksena: vielä enemmän märkänä kaikki paikat, eli siis nekin oli ihan turha osto ja kallis sellainen :snotty:
Huih, meidän mittari näyttää 38 astetta. kuinka sitä uskaltaa tuosta ovesta pihalle edes astua.

JanuLiitus ja tyttö + kauhukakara
 
ai JanuLiituskin täällä yhtä aikaa :D :wave:
minulla oli sama homma tuon imetyksen kans ku poika syntyi, rinnat tuntui koko ajan tyhjiltä mutta liivin suojia sai olla vaihtamassa jatkuvasti :whistle: paitsi se ero et meillä poitsu ei alkanut edes syömään kunnolla rintaa niin pumppasin sit pulloon aina..eikä maitoa kyllä tullut pulloonkaan kun max 20ml, et ei olis edes pojalle riittänyt ne maidot, lisämaidolla sit jatkoin aina., itse en ole kokeillut noita pestäviä liivinsuojia ollenkaan joten en niistä tiedä mut ainakin kalliita ne näyttäis olevan :eek: minulla on pirkan halpa paketti noita liivinsuojia ja ne oli ihan hyviä mielestäni :D saihan niitä vaihdella usein tietty.
mut eikö niitä oo sellasia maidonkerääjiäkin kaupoissa??ilmeisesti kerää sen maidon talteen tai jotain, joskus ohimennen kaupassa huomannut sellaisia..onko kenelläkään niistä kokemusta??
 
jane niin tarkoitat sellaista maidonkerääjää mikä laitetaan silloin rintaan kun imettää? mulla on sellainen ja välillä tullut toisesta rinnasta niin paljon maitoa että tullut kupista yli, mut ihan hyväksi olen kokenu sen. Tosin nyt en ole jaksanu sitä vähään aikaan käyttää.
Näköjään oltiin samaan aikaan paikalla, huomasin vasta nyt :ashamed: joten myöhäiset :wave:
 
moi :wave:

JanuLiitus ai se on tarkotettu imettäessä laitettavaksi :D :LOL: mä oonki kattonu et on aika erikoisen näkönen härveli jos se laitetaan liiveihin niin ei varmaan oo mukava olla :LOL: ei oo koskaan onnistunut imettäminen minulla kun esikoisesta se oli yhtä sähläämistä, maito olis kyllä riittänyt mutta jotenki en osannut sitä hommaa ja se jäi sit kun olin kuukauden läärännyt sen homman kans :) sit poika ei tosiaan alkanut imemään kunnolla eikä maitokaan olis riittänyt mitenkään, joten en sen enempi jaksanut ressata se imetyksen kans ja pumppailin sit pulloon aina sen muutaman millin ja sekottelin korviketta joukkoon :) toivoisin kyllä et nyt alkais onnistuun jo kolmannen kans sekin..jotenki tuntuu et on helpompi kun ruoka on aina oikean lämpöistä ja aina varmasti matkassa :D

taas satuttiin melkein samaan aikaan paikalle :LOL: tulee ihan olo niinku mä olisin aina täällä :LOL: :ashamed: :ashamed:

jane ja rv 29+1
 
ripitihei :D mulla taas iltavilli menos :headwall: jotenkin niin uuvuttava päivä että kaikki naurattaa nyt ja itkettää samaa aikaa..

jane laita tulemaan vaan ohjetta kun kerkiät tossuihin.. saas nähä olenko tarpeeksi fiksu.. :D kiitos, yritetään selviytyä pöpöstä. tuntuu vaan oudolta juoda kuumaa kun on helle, muut kittaa jäillä varastutteja virvokkeita.. :LOL: niin hyvä muuten että kaikki hyvin kun lääkärissä kävit. toivottavasti ei hiivaa kiusana, sitten sullekkin bulgarianjugurtti kuuri :D

JanuLiitus sinäkin kerennyt tänne skrivailemaan =) tuli noista liivinsuojista mieleen et ite jouduin tunkemaan kaksi päällekkäin molempiin rintsikoihin että sais jonkun vaatekappaleen pelastettua.. :D maidonkerääjiä kans kattonu, eikö voi käyttää muuten kun imettäessä? :eek: itellä tuntu että valu imetti tai ei :LOL: pitäis varmaan jo kattella niitä meijerinlogolla varustettuja kuppeja kotiin.. :LOL:
sitäpä, miehet. yleensä nuo pikkunäperrykset ei niiltä luonnistu, eikä näenmä rokotuksen laittaminenkaan. en toki sano että kaikki mut tutkitusti pikkutarkat sydeemit naisten heiniä. :D sinkut tapaa sanoa että miehet ovat kuin huusseja: vapaat aina paskannettu ja parhaat aina varattu. :D mistähän toi tuli, vaikka asiaan ei mitenkään liitykkään.. :whistle:

meenpäs kuumille juomille..

triple ja tossutin 25+5 :)
 
Triple: Joo ei meidänkään aluksi pitänyt "tehdä" kuin yksi lapsi (miehen mielestä) sit ykskaks se halus toisen (ja mullahan tietty krooninen vauvakuume) ja pian se kolmaskin jo tuli. Neljännestä mä olin se "kinuava" osapuoli, meillä kuitenkin asuntoon mahtuu ja autoonkin ihan hyvin... ja nyt tulee ihan luxusta kun ei tarvi tuplarattaita ostaa.


Kopsasin tuolta helmimasuista tänne mun tän päivän tapahtumat:

Mulla oli tänään aika sekavan tunteinen päivä. Sen jälkeen kun mulla tuli sitä verta niin mulla on välillä tullut todella kipeitä kouristuksia alavatsan vasemmalle puolelle. En pysty edes vasemmalla kyljellä nukkumaan kun sattuu niin vietävästi.
Varasin aamusta lääkärille ajan, joka kyseli kaikki oireet:
-oksentelu
-huimaus
-kivut
-verinen vuoto
-pistävä kipu hartioissa (ei ollut hajuakaan, että tuo liittyy raskauteen)

Kaikki nuo minulta löytyy, mutta oletin, et hartiakipua lukuunottamatta kaikki voivat liittyä raskauteen. (kuopuksen alkuraskaudessa pyörryinkin) No lääkärin tuomio oli, että kohdun ulkopuolinen raskaus Laittoi lähetteen naistentautien polille. Siellä kykin sit monta tuntia sekavin mielin, itkin ja haaveilin... Ottivat verikokeet ja katsoivat ultralla. Tuloksena: Yksi pienenpieni ihmisentaimen KOHDUSSA, jonka sydän pumppasi niin suloisesti Mulla on vasemmassa munanjohtimessa(?) keltarauhas kysta, joka hoitaa siis istukan asemaa niin kauan kunnes istukka alkaa toimimaan ja sit sieltä aikanaan surkastuu pois kun menettää merkityksensä. ja se siellä saattaa sit noita kipuja aiheuttaa.
Mutta kaikki oli kuitenkin loistavasti ja "pääsin" sittenkin siihen alkuraskaus ultraan, vaikkei siihen aluksi pitänytkään mennä.
Aamun itkin pelosta ja nyt ilosta

Kiva koitta salaa oksentaa, ettei lapset tajua ja mene lavertelemaan mummulle.. Tänä aamunakin enne lääkäriä menin oksentamaan ja laitoin oven lukkoon niin tyttö (4v+) huuteli oven takana "äiti, onkohan sun nyt kuitenkaan oksennustaudissa järkevää lähtee ulos" Mä siihen vaan, et "äiti on vaan kakalla ja yskittää kovin, ei äiti oksenna"

Oikeita salapoliiseja...

-kyrsä rv6+6
 
Mulla ollut niitä maidonkerääjiä, mut en ole niitä muuten käyttänyt kun imettäessä. Mä olenkin sellainen lehmä aina imetysaikaan, et pitää tuota ylimääräistä myydä sairaalalle. Ekat 2kk tulee niin paljon, et n.5-7dl päivässä sai pumpata YLIMÄÄRÄISTÄ :eek: ...eli tulevaa lehmänuraa taas kaavailevana täällä...
 
:wave: pitipäs tulla nyt kun kerkiää..

KYRSÄ :eek: kääk! sulla ollu sitten episodia. :hug: onneksi kaikki nyt hyvin, vaikka kivut tuskin mukavia onkaan. itellä kans oli sama kuin sulla n.5v sitten munajohtimessa ja hoidettiin teroluutilla pois siinä missä endometrioosiakin. ilkeet kivut ja menkat venyivät yli 2 viikkoon, sai vuotaa koko ajan ku seula. sanotaan että raskaus parantaa hyvin noita endimetrioosi ja keltarauhas ongelmia. ehkä se on just sitä että luonto hoitaa nyt itseään.. =) vauvat on ihmeen sinnikkäitä. nyt kolmannen kohdalla vuosin verta enenmän tai vähenmän rv16-23 sen hematooman takia, mut sitten se lähti pois ja vauva pysyi matkassa vaikka hematooma 1/3 osan kohdusta. toivottavasti toipuisit nopiaa ja lähtis pois kivuttomasti..

:LOL: juu niin se oli meilläkin. ekan synty ja aika pian haluttiin sille kaveri, tuli ensin km rv7 ja siitä n.4kk rupesin odottamaan poikaa. sitten mies tuumas ettei enää, kattotaan 5 vuoden päästä ainakii. ite halusin kovasti kolmatta kun poika rupes kasvamaan ja jotenkin kaipasi sellaista hoivattavaa vaikka olihan jo ennestään kaksi mut kuitenkin. sitten kävikin että mies unohti itapuuhissa sopivaan aikaan ehkäisyn, kahteen kertaan. :whistle:
siitä meni aikaa ja tein illalla hellanääres munakasta ja mies teki jollain voileipägrillillä itellensä herkkuja. en tiedä mitä se leipäänsä laitto mut äkkilähtö vessaan oksentamaan. lihapullia ne vaan oli :LOL: mietin että oon raskaana sata varmasti. tein raskaustestejä 3 viikon aikana ja negaa aina, mies ei uskonu että raskaana vaikka ite tiesin. :D ostin vielä yhden testi paketin jos 2testiä, tein toisen negaa näytti. seuraavana aamuna itkin ja katsoin viimeistä testiä, tuumasin että heittää pois kun aijemmatkin negaa. tulihan se plussa vaikka huvikseen sen tein kun en raaskinu heitää käyttämätöntä roskiin. :LOL:
mies lensi perseelleen mut onnellinen :heart: sanon että neljättä ei vasta kun iltatähdeksi, saas nähdä haluuko mies.. :D

likka huomannut sun oksentelun ;) toivon mukaan ei möläytä kellekkään äidin "jatkuvasta oksennustaudista" :D no, lapset on yllättävän fiksuja. laita radio soimaan vessaan ku kyökkäät, ei kuulu niin hyvin :D
maidon tuotanto sullakin sitten yhtä hyvä ku mulla. :D yhden vauvan sijasta menis kolme liukuhihnalla rinnalle..

triple ja tossutin 25+6
 
JanuLiitus: Aika jännää minusta, etteivät sairaalassa itse ehdottaneet teille tuota hätäkastetta, meinaan kun olen joskus vain kuullut että "pienemmänkin" uhan lapsen hyvinvoinnille ollessa kyseessä ovat kysyneet vanhemmilta halukkuutta mahdolliseen hätäkasteeseen. Mutta onneksi teillä ko. asia ei ollut ajankohtainen, vaikka melkoinen säikähdyksen ja pelon paikka varmasti ollutkin! :hug:

triple: Kiitos vinkistä, täytyypä muistaa jos seuraavan kerran sattuu hiiva-paholainen tulemaan! :D

Onneksi KYRSÄllä on ollut kaikki hyvin, aivan jo kerkesin säikähtää kun aloin kirjoittamaasi viestiä lukemaan. Voin kuvitella mitkä on ollut fiilikset kun kauhunsekavin tuntein "tuomiota" odotit ja sitten saitkin onneksi noin iloisia uutisia kotiinviemisiksi! =)

).(: Eilen kun olin yksi vetskari-huppari päällä päivän, niin iltaa kohti vasta hoksasin että olin saanut repiä paidanhelmaa alaspäin koko päivän, se ei ikäänkuin pysynyt omalla paikallaan niinkuin viimeksi kun sitä reilu pari viikkoa sitten olin pitänyt! :eek:

Nyt pitäisi viikkojen alkaa olla turvallisemmalla puolella, toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun saakka! :heart:

Nyt päivätirsoille... |O

- Sirpula ja Pikkuinen rv12+2 :heart: -
 
:wave:

[/b]jane imettäessä sitä tosissaan pidetään :D ja on ihan kätevä keksintö ( ainakin minun mielestä )

KYRSÄ: Kui paljon ne maksaa kun sairaalaan maitoa vie? Jostain lapusta luin että ne markka aikaan maksoi 70mk/litra :eek: ihan kiva summa olis :D Hyvä että sinulla oli kaikki hyvin loppujen lopuksi =) ehdin jo säikähtää että pikkainen ei pysynyt matkassa mukana :ashamed:

sirpula: No minä en enää yhtään ihmettele sairaalan touhua ku jättivät muutenkin niin paljon kertomatta :kieh: täytyypä mainita niille siitä kun sinne taas menemme. Ja ihanaa :heart: sinullakin noita viikkoja jo kasaantunut hyvin =) Isompien paitojen osto edessä :D

...Jee jee, meitsille tuli sit rintatulehdus. Ja minä kun kerkesin jo huokasta helpotuksesta että en sitä saa ku ei maitoa tule niin normisti, mutta näköjään ne rauhaset pääs silti tukkeutuu :kieh: nyt on sit 10 päivän kuuri ja toivottavasti rupeaa pian helpottaa ku meinaa nuo rinnat olee aika helv kipeet :| Yöllä oli tuskasta kun nous hirveä kuume, niskat meni aivan jumiin ja aamulla sitten hirveä päänsärky.. ihanata!!

JanuLiitus ja tytöt :heart: :heart:
 
Ihan vaan pikaseen:

JanuLiitus: Täällä hämeenlinnassa maksavat 17?/l. Tulevat hakemaan kotiovelta jokatoinen päivä, paitsi perjantain maidot voi itse pakastaa, niitä ne ei ota :) Ja verottomana tosiaan tulee rahat niin kyl sil ihan hyvin "tienaa" :D
 

Yhteistyössä