+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

Mä oikeesti olen aika vakuuttunut siitä, että tämä vuodenaika ei ole parasta aikaa raskautumiselle... Ja sitten vielä on lomautuksia ja lamoja, jotka tuo sellaista henkistä painetta, vaikka se ei suoranaisesti itseä koskisikaan. Mieleen on tosiaan jäänyt, miten viime vuoden toukokuun pinosta n. 75% plussasi. Nyt on lukemat sitten molemmissa (IVF ja PAS) pinoissa ihan erilaiset.

Ei tässä oikein voi mitään muuta kuin odottaa ja ihmetellä, että mitä tässä oikein tapahtuu. Mutta eteenpäin mennään, eikä luovuteta, vaikka tämäkin menisi kesken. Toukokuussa kai sitten olisi IVF ja sitä ennen yksi inssi. Toivoa tuo yrittäminen, vaikka sitä pettymyksiä tuntuu tulevan yhtä tiheään tahtiin kuin yritystäkin on.
 
Lion32, mä tiedän...Tää juttu täyttää ajatukset ja ahistaa ja pelottaa niin, että unohtaa hengittää..
Tässä vaiheessa tuo hcg on varmaan korkea, toinen näyte pitäisi ottaa ensi viikolla että kertoisi jotain...Sit jo näkyy ultrassakin.
Vaikeeksi on tehty joillekkin nämä hommat :'(
 
Lion: Parin verikokeen tuloksia vertailemalla sen näkee, onko linja ylös vai alaspäin tuossa hormonimäärässä. Syksyllä, kun oli vuotoa, kävin verikokeessa neljä kertaa jolloin nähtiin käännekohta alaspäin. Viides verikoe sitten kertoi, että hormoni on laskenut muistaakseni alle viiden ja voi alkaa uutta yritystä laittamaan kehiin.
 
Kyllähän mä ramppaan verikokeissa vaikka joka päivä, jos sillä selviäisi ja saisi levollisemman mielen...

Joo, joskus aikoinaan ei mieleenkään tullut, että sitten kun olisi aika hankkia lapsia niin se olisi näin hankalaa. Ja hermoja raastavaa puuhaa. Nyt ne alun piikittelyt tuntuu tän "tuskan" rinnalla ihan helpolta hommalta. Vaikka sekin aluks oli vaikeeta... Voi meitä :ashamed:
 
Ultrassa käytiin ja saatiin ja nähtiin aivan ihania juttuja:

KAKSI PIENTÄ SYDÄNTÄ SIELLÄ TYKYTTI PONTEVASTI!!! :heart: :heart:

Itkuhan siinä pääsi kun kaikki jännitys ja stressi purkautui! Meille tulee kaksoset... aivan uskomatonta!!!

Olin jo TOSI huolissani, kun se täti tosi pitkään ultrasi ensin vatsanpeitteiden päältä, katseli vain eikä mitään sanonut. Sit jotain alkoi löytymään ja kutsui sitten kokeneemman huoneeseen vielä tarkistamaan... ja sehän sanoi heti et kyl siellä vaan pienen pieni sydän tykyttelee! :heart:

Eka tätikin oli ihan onnessaan, oli hänellekin ekat ultratut kaksoset!

Sisäultralla sai vielä paremmin selvää, että kaksi pikkuista kyytiläistä siellä oli, molemmat hyvin kasvaneet viikkoja vastaten, ihan samanmittaisia olivat. Ja vielä omissa yksiöissään molemmat.

Mulla tippui ehkä 5000 kiloa huolta sydämmeltä!!! huh...

Eli eipä mitään hätää, kanssasiskot, vaikka mullakin oireet väheni selkeesti, silti siellä kyytiläiset vaan sinnittelee mukana! Selvisi nyt siten myös ne viiltävät kipuilut, mitä on ollut viime päivinä, kohtu siellä vaan kasvukipuilee...

ja vielä muka pitäis töissä jotain saada aikaiseksikin tänään... :eek:


 
Kaksoset Raitanen, upeaa, onnea!!!

Pakko oli pikaisesti ängetä tähän pinoon. Plussasin tuolta tammikuun IVF/ICSI pinosta ensimmäisenä. Eka hoito oli tuo ICSI mikä meille tehtiin, yritystä oli takana pari vuotta. Esikoinen syntyi luomusti ja helposti n. 4 v. sitten.

Neuvolan mukaan laskettu aika on 8.10. maanantaina on ultra, jännittää.
Sitä olisin kysellyt että voiko kukaan muu huonosti?? Minä oksennan aivan koko ajan eikä puhettakaan että voisin töissä olla. Tällä hetkellä ei pysy sisällä mikään muu kuin jaffa! Aivan kamalaa.. Mahakin on jo tosi turvoksissa. Olo on aivan epätoivoinen, pakko oli kaivaa muutama pienenpieni vauvanvaate näkyville muistuttamaan että tällä kärsimyksellä on hyvä syy!

Onnea matkaan kaikille!

t. Kärsivä J
 
Raitanen: Ihania uutisia! Onneksi olkoon! Kyllä ne sydämen sykkimiset siellä näkyy sitten jo tosi varhaisessa vaiheessa! Ja vielä kaksi -- tosi mahtavaa! Hienoa kuulla, että oireittakin voi tulla hyvä uutisia!

Jozefina
: tervetuloa! Ole onnellinen, että ON oireita. Suurin huoli tässä pinossa on ollut oireettomuus. Sitä saa koko aika miettiä, että onko kukaan enää kotona.

).( Kävin verikokseessa. Huomenna kuulen sitten tulokset. Saas nähdä voiko siitä vielä päätellä mitään. Aamupäivän hulahduksen jälkeen on vuoto jälleen katkolla. Toivottavasi ei enää palaakaan...

Ellastiina 5+2
 
(.) Minä myös kävin verikokeessa. Huomenna sitten Ellastiina ja minä toivottavasti ollaan viisaampia. Ja päästään levollisin mielin viettämään viikonlppua :)

Jozefina Tällä palstalla ei taida tosiaan olla huonosti voivia... Itsellä ollut muutaman kerran huono olo, mutta ei oksennusolo. Ja nyt vaan pelko pahimmasta, kun vuotaa... Eilen juuri sanoin kaverille, että voi kun oksentaisin niin tietäisin asioiden olevan hyvin... Hän sanoi, että jossakin vaiheessa vielä toivot, että oksennusolotila loppuisi =)
 
Huomenta!

Huh, tätä tuplaonnen uutista on nyt sulateltu yön yli, ja edelleen on hymy korvissa! :D
Tuntuu ihan uskomattomalle, koko sen pitkän ja kivikkoisen polun jälkeen, mitä läpi ollaan menty, nyt ollaan tässä!

jozefina, kiva tavata taas "vanha tuttu", tervetuloa!
Tässä pinossa ollaan tosiaan tuskailtu enemmänkin oireettomuuksien kanssa, ei taida sinua lukuunottamatta kenelläkään muulla olla pahoinvointia. Koita kestää!
Mulla on muutamasta ruoka-aineesta meinannu tulla yökkis-reaktio kesken syönnin, mut yleisesti ruoka kyl maistuu. Toivottavasti ei kauheesti rupee noita yökkiksiä tulemaankaan, ei olis miellyttävää kesken liikelounaan ryntäillä pois pöydästä...

Ellastiina, siellä ne sykkeet van tikitti topakasti, pikkuriikkiset sydämet! Mä sain kahdenlaista tietoa noista sykkeiden havaitsemisesta: klinikalta sanottiin et ne näkyis (selvästi) vasta 8.viikolla, neuvolassa sanottiin et 6.viikolla jo näkyy... ja niin teki. Tosin vasta sisäultralla. En tiedä, näkyyvätkö sitten vatsanpeitteiden päältä tuolloin 8.viikolla?

Tulkaa sit kertomaan verikokeiden tuloksia, Ellastiina ja Lion32! Hyvin siellä voidaan!

Ihanaista viikonloppua!
 
Onnea Raitanen Kaksoset tulossa, aivan mahtavaa!!

Sykkeiden havaitsemisesta: mulla esikoisesta näkyi syke rv 6+2 ja sisäkautta ultrattiin. Nyt klinikka on muuttanut käytäntöä niin, että ultraus tehdään aikaisintaan rv 7, jotta syke näkyy varmasti ja sisäkautta taas ultrataan.

Mullahan ultra on rv 8, mutta tekisi mieli peruuttaa koko ultra. Oireita ei ole ollut nyt viiteen päivään ja alan olla aika varma, että keskeytynyt keskenmeno olisi taas kyseessä, kaikki viittaa siihen. Olen tämän aamun vaan itkenyt, onneksi olen lomalla, töissä en kestäisi nyt olla. Tämä on niin vahva tunne, ettei asialle voi mitään, vaikka te muutkin olette oireettomia ja silti kaikki on hyvin. Mulla kahdessa raskaudessa etominen ja väsyminen ovat olleet vahvasti läsnä näillä viikoilla ja nyt kumpaakaan ei ole enää. Mulla on flunssaa lukuunottamatta täysin normaali olotila.

Poistun takavasemmalle :(
 
Voe Raitanen, onni tuplana B) Ihanaa!! Leijailet varmaan melko korkeella, hih, heitetäänkö ankkuria =)

Angela, moi, nyt et poistu vielä minnekkään!! Käy vaikka ultrassa että saat asiaan selvyyden. Maksaahan se tietty...

Lion ja ellastiina, kuulostaa hyvältä, saa huokaisata helpotuksesta. Taas hetkeksi :snotty:

(.)Vaivoin saan pääni pidettyä kasassa. Eilen oli oireita, nyt taas melko oireetonta. Vielä viikko niin saa edes jotain selvyyttä tähän.
Mä toivoisin myös siksi olevani raskaana, että mä saisin jäädä pois nykyisestä työpaikastani syksyllä. En tiedä johtuuko hormoneista, että ole todella äreä ja suutun joka jutusta..Kävin työpaikalla viemässä s-todistuksen, niin nykäisin sitten esimiehenkin kanssa :x Oon niinku niin vit***nut koko paikkaan että voi kun pääsisi pois.
Sitten tuli huono omatunto, että varmaan tää raskaus menee kesken kun kaikki ajatuksen on niin kitkerän katkeria minulla...
Loppuisi jo tää piina.
 
Hei! Nyt vasta pääsin koneelle. Hcg oli 12711 eli voin kuulemma olla tyytyväinen. Hoitaja epäili, että toinen on valumassa pois. Ei siis ehkä kaksosia meille. Eli jos verenvuoto ei lisäänny ja tule kamalia kipuja, voin olla turvallisella mielellä. Olon on ollut helpottunut. Edelleen odotellaan, mutta nyt on rauha. Mietin hieman tuota oireettomuutta -- voisikohan se johtua siitä, että olen jo nyt niin täynnä lääkehormoneja, että hcg:n nouseminen ei samalla tavalla aiheuta "oireita" kuin se normaalisti saattaisi...

Lion32
Ihana kuulla, että sullakin oli arvot korkealla! Nyt vain turvallisella mielellä eteenpäin!

mm-72: mäkin olen mielelläni lopettamassa töissä syksyllä, vaikkakin hieman huolestuttaa miten oman uran käy sitten sen jälkeen, kun on aika hakeutua töihin... Kotona haluaisin kuitenkin olla monta vuotta ja toivottavasti vielä toinenkin lapsi tulisi.

Raitanen
; olen tosi iloinen teidän kaksosuutisista! Kun on lasta toivonut ja yrittänyt yhtä monta vuotta kuin te olette, niin parempaa uutista ei voisi saada!
 
Onnea Ellastiina hyvästä hcg-lukemasta!! =)
Teille jotka mietitte vähäisiä oireita voin lohduttaa että itsellä oireet oli tosi vähissä just alkuraskaudessa, varsinkin rv 5-7 ja silti raskaus on jatkunut normaalisti! Muutenkin raskaus on mennyt vähäisillä vaivoilla ja oireilla. Mullahan hcg:kin oli vain 163 pp 16.
Onnea kaikille ja hyvää masunkasvattelua! :heart:

Kamilla 25+6
 
Ilmoittaudun varauksella mukaan tähän pinoon tuolta tammi-helmikuun ivf-hoitojen pinosta. Kaksi viivaa pläjähti testiin eilen aamulla, juu ja olihan nuo viivat siinä vielä tänäkin aamuna, mutta eivät vielä kovin tummia viivoja. Maanantaina kuulen veritestin tulokset, eli ollaanko sitä ihan oikeasti raskaana vai onko tämä pieni mennyt kesken.. eli paniiikkia ilmassa vielä! Silti varovainen kurkkaus tähän pinoon... Nii-iin haluaisin tähän pinoon jäädä!!!
Hienoja hcg-lukemia teillä!! Mites Kamilla, kun sulla oli noinkin alhainen toi hcg-lukema alkuraskaudesta, muistatko yhtään kuinka tummaa viivaa testi näytti?? Kaipaan hiukan uskottelua tässä vaiheessa, että kaikki ois kuitenkin hyvin...
Onnea kaikille plussanneille!!!
 
Niin historiasta vielä sen verran, että pikkukakkosta ollaan yritetty nyt 3,5 vuotta, luomu-esikoinen täyttää tänä vuonna 8. Inssejä on tehty ties kuinka monta, ja tämä oli ensimmäisen IVF:n tuoresiirto, yksi ipana siirrettiin. Suurin vika lienee mun pco ja huono munasolujen hedelmöittymiskyky (saatiin 16 munista, joista vain 4 hedelmöittyi). Välillä mietin että aikamoinen ihme tuo esikoinen!!
 
Nia77: Tervetuloa!!! Luotetaan siihen, että kaikki menee kohdallasi hyvin (kuten kaikkien muidenkin meidän kohdalla).

Suoranaisestihan näitä hcg -arvoja ei voi verrata muiden arvoihin, koska niissä on niin laaja haarukka samoilla päivillä ja ihan yhtä lailla ollaan raskaana. Arvo kai kaksinkertaistuu joka toinen päivä. En tiedä, mikä se sitten on ylimmillään. Itselläni oli lokakuussa heikko plussa testissä ja sillon hcg oli jotain 140. Kysyin hoitajalta eilen siitä, kertooko tuo hcg arvo sitä, että siellä voisi olla kaksi kiinnittynyt ja hän sanoi, ettei siitä vielä voi päätellä, koska se haarukka on niin laaja. Pitää siis odottaa ultraan asti. Täytyypä vähän tehdä tutkimusta netistä, mitä hcg -arvoista sanotaan. Joskus täällä oli ketjukin aiheesta, joten voisi tältä palstaltakin löytää tietoa.

).( Tänään oli pahaolo. Tästäköhän se nyt sitten lähtee.

Angela-77
Toivotaan kovasti, että vatsassa vauva olisi edelleen kotona. Joka raskaushan saattaa samalla ihmiselläkin olla erilainen.
 
Nia77, tein kaks r-testiä pp 15 ja kasettitestissä oli parempi viiva, ei mitenkään kovin tumma mut selvästi nähtävissä. Liuskatestin viiva oli aikalailla haalea ja piti vähä tihrustellen katsoa. Kaiken hyvän lisäksi tein seuraavana päivänä uuden liuskatestin ja näytti kuin viiva olis ollu vieläkin haaleampi! Olinkin aika varma et kyseessä on tuulimuna/kemiallinen raskaus mutta eipä ollut! Että ei kannata masentua vaikka viivat ei olisi vahvoja/hcg-arvo korkea, kaikki voi olla silti ihan yhtä hyvin olla kunnossa =)
 
Nia77 :flower: :heart: Ankkuroi itsesi vaan tukevasti tänne B) Meillä aika samanlaiset taustat. Meilläkin luomuihme neljän vuoden takaa, sen jälkeen ei ole r-testissä ollut kuin yksi viiva, kunnes nyt :heart: PCO on täälki (mulla tuli muniksia vain 4 joista vain 2 sitten loppupeleissä käyttökelpoisia), lisäksi toinen tuuba tukossa ja ukon tavara heikkolaatuista.
Vaikka tää raskaus ei jatkusikaan, niin täytyy vaan yrittää olla tyytyväinen, että pääsi näinkin pitkälle....Varmaan onkin tosi helppoa :headwall:

Angela77, mitkä fiilikset...?

Tällä kertaa ei enempiä, täytyy pakkailla. Lähdemme miehen kanssa pienelle reissulle, palailen viikonpuolivälissä. Onneksi on jotain muuta ajateltavaa nää loput päivät ennen ultraa (to) |O
Kyllä vaan tahtoo tappiomieliala ottaa vallan kun näitä oireita kyttää. Eivät vaan tunnu voimistuvan, ja muutenkin melko satunnaisia. Nyt oli yöllä aika kovaa mahakipua... No joo, en jatka spekulointia :p
Olettehan sitten kaikki täällä kun palailen! :hug:
 

Yhteistyössä