Alkumetreillä 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimona

Vieras
Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 25+27 09/07
Minttuska 25+30 09/07
Fiona77 30+30 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07, tyttö 11/04
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Hertta 26+28, Y12/07
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
Viljonkka 29+30 Y12/07

Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08

Ja tässä taitas olla meidän viimeisin jännäyslistakin:

Hertta81 4.3
Viljonkka 4.3
Liisaleena 6.3.
minisun 15.3
mminttu 16.3??
Mimona 18.3
Angelique1 20.3

Ensimmäinen kerta, kun aloitan uuden ketjun katotaan mitä täst tulee:) Päivittäkää tietoja jos on vääriä..

Koitahan minisun jaksella hampaasi kanssa!

Malttamattomana menin ja tein raskaustestin aamulla, no negahan sieltä tuli. Vaikka ei näin aikaisessa vaihessa varmaan näytäkään kp 22/27, mutta mulla on vaan sellainen olo, että peli on tällä kertaa menetetty. Tietääpähän varautua tätin tuloon, eli uutta kiertoa odotellessa. :-)

Moikka!

Miulla on kans ihan paska fiilis... Tästä kierrosta ei mitään tuu, mut ehkä sit ens kuussa vois jotain jännätäkin, jos vaan ovis löytyy...

Aamulla heräsin kuudelta, kun mies lähti töihin. Kävin uudestaan nukkumaan ja heräsin seiskalta, aivan hirvee maku suussa ja sairaan paha olo! Mietin vaan, että mitä v****a tää on, tarviiko vessaan juosta vai mitä... Kävin sit vaan uudestaan nukkumaan ja heräsin seuraavan kerran 9.30. Sit tulikin ihan hirvee kiire, koirat äkkiä lenkittämään pikasesti, pyykit koneesta narulle ja tiskaamaan vauhdilla. Just kerkesin yheks töihin...

Ei oikein mitään oireita ole, rinnat ehkä vielä on vähän arat, mutta se enteilee kait sitä hemmetin tätiä... :( Hmph! Keskimäärästä enemmän nyt ahistaa...

Toivottavasti saat Minisun hammassäryn taltutettua! Se on inhottavaa kyllä...

Harmittelut Viljonkka negasta! Kyl se aina tuntuu pahalle, vaikka kuin hyvin tietäskin, että liian aikasin on testannu... Ei välttämättä noin aikasessa vaiheessa mitään näy, joillakin näkyy ehkä sen 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua, joillakin näkyy vasta kun menkat myöhässä sen 3 päivää. Pitää vaan malttaa varmuuden vuoks vaikka sinne saakka, kun menkkojen pitäs alkaa...

Hertta kp27/30-32

Älähän nyt heitä Hertta kirvestä kaivoon ja ahdistu ennen kun ne menkat tulee... Mullahan kun ei plussauskierrossa ollut oikeen minkäänlaisia oireita, joten tuo sun rintojen arkuus ja aamupahoinvointi on kyllä paljon lupaavampia merkkejä kuin mitä mulla sillon oli... Nyt tosin rainnat on TODELLA arat ja aamusin kuvottava olo :(

minisunille tsemmpiä hammaslekuriin! Se on kurja paikka :(

Hertta, I know that feeling :-) Pää pystyyn vaan ja malttia. Huomaan, että tsemppaamme toinen toistamme, :-)

Nyt olisi pohdiskelun paikka...Mä ihmettelen suuresti mun erinäisiä nippailuja ennen menkkojen tuloa. Onko se siis sitä, että mitä vanhemmaksi tulee nippailut on kivuliaampia tmv.? Aikaisemmin en ole koskaan tunnistanut menkkoja alkavaksi alamahasärystä vaan rinnoista. Vai onko tämä sitä, kun vauva olisi enemmän kuin suotavaa, tutkiskelee omaa kroppaansa niin tarkasti, että tunnistaa jokaikisen nippailun. Mutta miksi mulla ei esim. syksyllä tuntunut mahassa mitään?!

Vetäydyn ihmettelemään kummallista kroppaani...

Niin ja Amildalle oikein paljon onnea raskaudesta, en ole varmaan vielä edes onnitellut. Ihana juttu kertakaikkiaan! By the way, minkälaisia tuntemuksia sulla oli ennen plussaa, vai oliko mitään tyypillisiä raskaustuntemuksia? Jossakin kirjoitit, että olit oireeton, mutta oliko sulla se "kuuluisa" tiedän, että olen raskaana fiilis?

Nyt urheilemaan!

Siis ei mistään "The aamupahoinvoinnista" kyllä voi puhua... Sattu vaan olemaan paha olo aamulla... Ei se mikään raskausoire voi olla, kunhan muuten vaan kerroin, että sellasta fiilistä oli aamulla... Käytiin alkuviikosta siellä kummipojan luona kylässä, siellä se vanhempi poika 5-vuotias oli oksennus-/ripulitaudissa, niin pelottaa, että jos vaikka sieltä on tarttunu se tauti, vaikken kosketuksissa ollukaan sen pojan kans, se vaan pötkötti sohvalla koko meijän vierailun ajan... Mut nyt ei mitään huonoa oloa ole, eikä öklötä mikään. Vaan sillon aamulla, mut se oli menny ohi siinä nukkuessa...

Sori, mie nyt oon niiiiiiin negatiivisella päällä... :(

Pitäs vaan nyt ajatella ihan jotain muuta... Tuntuu, että nyt vaan ei mikään voi piristää, kun niin paljon ottaa jo päähän tää iltavuoro. En todennäkösesti tuu tekemään yhtään mitään, netissä vaan pyörin ja täällä palstalla kiukkuan :)

Mitäs meinasitte vklna?

Mie meen lauantaina illalla kaverin luo käymään, jota en oo nähny varmaan vuoteen. Kiva nähä pitkästä aikaa! Tällä hetkellä ei oo tiedossa muuta puuhaa... Toivottavasti ois hyvä ilma, vois käydä pilkillä ja mennä makkaran paistoon jonnekki kodalle :)
Ai niin, kaverin kissa tulee meille tänä iltana hoitoon, on sunnuntaihin asti. Lähteevät miehensä kans viikonlopuks reissuun, niin saan meille hiirenpyytäjän kaveriks :) Se on ihana vanha "mummo" se kissa. Kohta 13-vuotias, punavalkonen maatiaiskissa.

Hertta, tänne vaan kiukuttelemaan, ei haittaa. Olkapäitä kyllä löytyy :-) Toivotaan, ettet saanut oksennustautia, vaan olo johtuisi aivan jostakin muusta ;-) Ihanaa, saatte kissan hoitoon.

Luulenpa tulevan vlopun menevän rauhallisesti leffaa katsoessa ja hyvää ruokaa syödessä. Seuraaavana vloppuna olisikin viinijuhlat, jos täti ei yllätä. Niin no yllättäähän se, joten käynpä hakemassa jo viinin kylmään. :-)

Terkkuja täältäkin! Ja kovasti plussa-onnea kaikille!!!

Omaa napaa nyt. Mulla on menkat 3 päivää myöhässä. Edellinen kierto oli vain 27 päivää ja nyt mennään kp 31. EN VOI YMMÄRTÄÄ! Tiedättekö mitä siis. Ei ole kun yksi kerta touhuttu ilman kumia ja mies ei päästänyt sisään ja ovulaatio ei ollut mielestäni lähimainkaan. Voi kyllä olla sekin, et stressi menkkoja myöhästyttää, mutta en oikein siihenkään usko, ikinä ei ole menkat ollut myöhässä, muuten kun raskauden takia. Vielä odotellaan, et ne alkaa. Jos ne ei muutaman päivän sisään ala, niin testi on tehtävä ja kyllä se plussa tervetullut on, vaikkakin me siirrettiin vauvan yritystä ensi kesään asti. Mutta, tällaista tänne. Plussia kaikille hirmuisesti!

Kyllä se niin vaan oli että hammas oli tulehtunut ja se otettiin heti pois..Siellä ei tuntunut kipua mutta sen jälkeen alkoi hirmuinen kipu...Mutta onneksi on särkylääkkeet keksitty..Lueskelin tuossa et jatkuva särkylääkkeiden(ei kaikkien)käyttö voi vaikuttaa ovulaation mut muuten niillä ei pitäis olla vaikutuksia.No siinä kivussa ei paljo ovis tullut mieleen..
Me mennään mökkeilemään vloppuna:)

Viljonkka: Kiva, olkapäätä välillä kyllä kaipaa... Vaikkakin näin virtuaalisesti sitten :) Oikeetakin olkapäätä välillä kaipais... Sitä kun ei oikeen ole... En näistä jutuista hirveesti kehtaa miehelle puhua, kun sillä saattas sit tulla paniikki näistä miun kierto/ovis/oireilu/ahistus/menkka/plussa-jutuista... Pari kaveria tästä yrityksestä tietää, mut toinen asuu kaukana, en nää sitä hirveen usein ja toisella ei sit mitenkään oo ajankohtasta nää vauvajutut (eikä kyl sillä toisellakaan), niin en oikeen kummallekaan voi näistä puhua, kun eivät sit hirveesti voi silleen "mukana" olla näissä jutuissa...you know. Mutta onneks työ ootta kuitenkin täällä! Helpottaa, kun saa täällä purkaa tuntojaan ja miettiä tyhmempiäkin juttuja, ilman että kommentiks saa vaan "niinpä", "mmm", "joo-o"...

Maijuliini: Voi olla stressistä, et on myöhässä, mut jos ei ennen oo ollu myöhässä, niin jotainhan tuo nyt tarkottaa... Teehän testi jo vaikka huomisaamuna, niin saat varmuuden! Kyllä plussan pitäisi testissä tosiaan nyt jo näkyä, jos on näkyäkseen, kun jo noin monta päivää myöhässä :)

Minisun: Voih, nyt mahtaa olla poski kipeä :( Toivottavasti paranee pian! Huih, miulla ei oo poistettu yhtään viisaudenhammasta, varmaan joskus joutus poistamaan, mut en tiiä kykenenkö hammaslääkäriin menemään... Olen yksi niistä hammaslääkärikammoisista! Hyvä kun uskalsin mennä hammaskorua laitattamaan... :)
Tällä hetkellä ei oo yhtään paikkaa suussa, mut varmaan paikattavaa löytys, jos menisin tarkistukseen... Pakko kait se on jossain vaiheessa uskaltautua. Noh, sitten joskus!

Hertta kp27/30-32

Hertta, mulla hiukan sama juttu tämän raskautumisprosessin kanssa. Muutama ystävä tietää mutta lukuisat eivät tiedä. Jotenkin en ole halunnut kertoa, sillä tuottaisi lisästressiä, kun monet rupeaisivat luonnollisesti kyselemään projektin etenevyyttä. Miehelleni olen muutaman kerran purkanut tuntemuksiani, mutta eipä sekään päivittäin jaksaisi kuunnella näitä mun horinoita. On loistavaa, kun eksyin tänne
teidän kanssa höpöttelemään, kivaa.

maijuliini, nyt vaan testailemaan. Peukut on pystyssä plussan vuoksi!

minisun, eipä kivun kanssa kannata paljon oviksia tosiaan miettiä. Lääkettä vaan naamaan ja that`s it! Tiedätkö, mitkä särkylääkkeet nimenomaan vaikuttavat oviksen pois jääntiin?

Nyt omaan napaan: Mieheni kanssa taannoin juteltiin tästä projektistamme. Hän on useasti käskenyt mua olemaan stressaamatta, mutta millä hiton keinolla?! Hän kokee, että jos minä stressaan, niin hänkin rupeaa stressaamaan, great! No, nyt yritän olla koko asiasta puhumatta, etten stressaantusi tai stressaannuttaisi toista. Positiivista oli se, että hän halusi tutustua mun ovulaatiomittariin, heheheheh.

Toisekseen, usea ystäväni on raskautunut todella helposti. Jotenkin koen tilanteen ahdistavana, kun mulla sitten kestää...No joo, eihän tämä mikään kilpailu ole, mutta kun on malttamaton luonne ja otollinen aika vauvalle.

Joo, kyllä pitää pikapuoliin testi tehdä, jos ei ala vuotoa näkymään. Esikosta plussa näkyi kun menkat 2 päivää myöhässä. Olisi se kyllä niin harvinaista, et jos nyt olisi tärpännyt, kun olihan meillä 5 viimeistä kuukautta vuodesta 2007 ilman ehkäisyä. Tulen kertomaan tuloksen, kumpikin tulos on tervetullut. Mut luulen et ne on vain myöhässä, ensimmäisen kerran ilman syytä. Nyt valmistautuun salkkareiden pariin.

Hei mutta tuohan on jo jotain, että halus tutustua ovismittariin :D

On parempi etten mie höyhötä näistä oviksista ym. jutuista niin hirveesti, kun ei se niitä kuitenkaan niin yksityiskohtasesti varmaan haluis kuulla ja sit siitä tulee vaan turhaan paineita... Hän on miulle yrittäny sanoo, että elä ressaa, kyllä se tulee kun on tullakseen :)

Juu, sama täällä, en haluu yhtään kertaa kuulla keneltäkään uteluita, että joko on tärpänny, joko on... Yks hyvä kaveri miulla ois kelle haluisin ihan hirveesti kertoo, mut ollaan päätetty miehen kans, et heille ei kerrota ehkä juuri tuon utelun takia. Sit vasta kun/jos plussa joskus tulee. Heillä itsellään on LA parin kk:n päästä. Hirmusen onnellinen oon heidän puolestaan, mutta välillä tekee ns. pahaa kattoo sitä ihanan isoa mahaa... No työ tiiättä tunteen varmasti :)

Hertta, käväsin kaupassa ja mun edessä oli nainen, jolla oli niin ihanan pyöreä vatsa. Musta tuntui, että tämä nainen oikein hehkui iloa ym. Mä olin salaa niin kateellinen...huoh. Voi kun sais jo itekin :-)

No elä! Tuntuu, että jatkuvasti jossain näkyy raskaana olevia naisia. Ja miusta näyttää niin ihanalle ne isot vatsat :) Voi kun tosiaan sais itekkin sen plussan, niin pääsis mahaa kasvattelemaan (entisestään siis, kun ei nyt hirmu timmissä kunnossa tällä hetkellä oo...) :D Voi vitsi, oon aina miettiny, että miltähän se tuntuu, kun se vatsa alkaa kasvamaan... Ja varsinki kun se vauva alkaa siellä liikkumaan! Se potkuttelu saattaakin tuntua varsin jännälle :D Voih, ei pitäs hirveesti aatella noita, tuntuu ainaki omalla kohdalla, että enemmän vaan stressaantuu ja taas iskee masennus/ahistus...

Maijuliini!!!! Hih, sieltäkö meinasit tulla sit puun takaa meijät yllättään ;) Mitäs mä tokasinkaan siihen sun palstailutaukoon? Et ihan varmaan tärppää just sillon, kun on päättänyt siirtää yritystä myöhemmälle. :D Vaikka kyllä melkoinen ihmeiden ihme olisi, jos oot raskautunut kondomien ja tuon yhden keskeytetyn jälkeen... Sit se on kyllä tarkoittettukin menevä niin - sitkeä kaveri olis tulossa ;)

Ja Viljonkka - ei mulla ollut ennen plussaa edes sellaista tunnetta siitä, että nyt olis tärrpi käynyt. Eikä moneen päivään vielä plussauksen jälkeenkään. Nyt alan pikkuhiljaa vasta ymmärtään tämän asian laidan, kun alkaa joitain oireita ilmaantuun. Että varsin positiivisen yllätyksen koin sillon testin tehtyäni.

t.Amilda ja hurjat rv 6+3

Huomenta!

Kyllähän väsyttää... *haukottelee... Ja hirvee nälkäkin on, mitään en ehtinyt aamulla syömään. Kissa veivas illalla ulos ja sisään, ulos ja sisään... Sit kun olin sen viimesen kerran laittanu ulos, kun hirveesti pyyti, niin kävin sit nukkumaan, että olkaan pihalla sit, kun väkisin piti sinne päästä.. Heräsin viideltä, että hitto se kissa on vielä pihalla, niin eteisessä nökötti, oli ite taas saanu ulko-oven auki. Onneks ei väliovea saanu auki, ois mökki ollu kohtalaisen viilee aamulla (-10 oli pakkasta ulkona)... Nyt sit jäi keittiön ikkunalaudalle tuijottamaan ikkunasta ja suutansa aukomaan (=naukumaan), kun läksin töihin :D No siellä se tyytyväisenä nukkuu varmaan koko päivän, kipot on täynnä ruokaa ja hiekkalaatikko puhtaana...

Mitäs tänne muuta? Onko oireita ilmassa? Miulla ei mitään oireita... Eilen vähän nippaili mahaa, mut ei kovasti... Mut kuitenki tuntu jotain. Siis mie aloin miettimään, että onko se nyt jotenki positiivinen oire tuo mahan nippailu? Kun eikös se nippailu vaan tarkottas sitä näin maalaisjärjellä, että menkat on tulossa? Eihän se periaatteessa mikään r-oire oo, että miten muka aina alkas nippailemaan, jos ois raskaana (rv 4-5)... Siis luulis, että se tosiaan on vaan tätioire, että peli on siis menetetty, jos nippailee mahasta...

Siis mitenkähän mie tuon selittäsin mitä ajan takaa? No kai työ ymmärsitte mitä tarkotan... Vähän hölmö juttu, mut eilen vaan aloin pohtimaan, kun nippailua oli... Johtuu varmaan tästä pessimistisestä asenteesta mikä nyt on, että mitään ei kuitenkaan tapahdu...

Hertta kp28/30-32

Ihanaa, perjantai!!! Ei kyllä olis yhtään työpäivää tällä viikolla enää jaksanutkaan - kyllä tämä raskaus vähän voimia viä. Ainakin näin aluksi... toivottavasti helottuu tämän alun jälkeen sit...

Ja Hertalle edelleen. Nippailut voi tosissaan olla merkki myös raskaudesta. Mutta siis menkoista myös. Käyppä lukeen niitä munkin tuntemuksia ennen plussausta (9.2. plussasin, olisko ollut alkumetreillä 10 ketjun loppuvaiheilla...), eli samanlailla mulla välillä tuntu ihme nippailuja, mut ei kokoajan. Mulla taas kuukautikierroissa se alavatsajomotus oli jotenkin kokoaikaisempaa. Älähän heittäydy vielä pessimistiksi. Sure vasta sit, jos se täti päättää tulla kyläileen...

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!
Mulla viikonloppusuunnitelmissa ei oo vielä mitään (ihanaaaaa!!!) Mies menee lauantaina kaverinsa polttareihin ja tulee vasta sunnuntaina kotiin. Mulla on ihan omaa rauhaa vaikka nukkua koko viikonlopppu, jos tämä älytön väsy jatkuu vaan.. Muuten vois sit kehitellä kavereiden kanssa jotain pientä ;) Kaikki auki vielä...

Juu, pitää vaan coolina olla ainaki sinne sunnuntaihin... :) Eihän sitä vielä tosiaan voi tietää miten käy, ihmeellisempiä oireita kun ei ainakaan vielä oo ollu... 3 oiretta kyllä tähän mennessä on löytyny: rinnat aristi, se yhen aamun paha olo ja ajoittainen vatsan nippailu. No, pitää vaan koittaa olla positiivisella mielellä, että on sentäs jotain oireilua ollu, josta vois jotain päätellä ja toiveita elätellä :) Mutta sunnuntaina sit (ehkä)!

Tänään pitää varmaan pyykkiä pestä ja laittaa jotain ruokaa... Sit pitää tyhjentää tuhkat saunanuunista, että sais tänään vaikka saunottua pitkästä aikaa! Huomisaamuna voisin paistaa pienen erän piirakoita, ovat tuoreena niin hyviä! Nam... Sunnuntaillehan tuo lupailee aurinkoa, niin jos pääsis nyt vaikka sinne pilkille :)

Aika kotiviikonloppu taas tulossa, mut eipähän tuo haittaa. Saa kaikkia kotihommia tehtyä taas alta pois, niin ei viikolla tarviis hirveesti sit tehä, kun ei sillon aina jaksa ja kerkeä...

Juu Hertta ei vielä kannata olla pettynyt kun ei vielä voi tietää onko tärppiä tullut(tiedän että se on sivusta helppo sanoa)Ja noista oireista.Toivottavasti sulla noi oireet meinaa jotain.Itselle tuli viime kierron jälkeen sellainen olo että enää en todellakaan mieti mitään oireita(tai ainakin yritän olla miettimättä)koska ei ne mitään tarkoittanut.Se oli niin suuri pettymys kun oireet oli muka vahvemmat kuin edellisillä kerroilla ja pah pyh täti sieltä kuitenkin tuli..Mutta toivotaan sulle parempaa onnea!:)
Täällä alkaa hammassärky olee jo lähes poissa,turvoksissa poski vielä on..
Ihanaa perjantai,ihanaa viikonloppu mökillä:)

Juu, en miekään noita oireita NIIN hirveen vakavasti ole ottanut mitä ois mahdollista, eli en hirveesti niitä ole miettinyt... Kunhan vaan todennut itselleni, että sellasia on ollu ja piste. En siis liikoja oo niitten perusteella toivonu, joten jos nega/täti tulee, niin oli odotettavissa, mutta silti se varmasti harmittaa ihan hirveesti... Mutta toivotaan parasta siis, kuten aina :)

On kyllä ihanaa, kun vihdoin perjantai! On tätä ootettukin jo koko viikko :)

Pessimistisesti täälläkin ajatellaan, koska mulla nippailut on ollu oviksesta lähtien joka päivä ja niin aamulla kuin illallakin. Tänä aamuna heräsin sitten älyttömään päänsärkyyn ja alavatsan kouristukseen, joten täti tulee alkuvkosta. Yritän jo psyykata itseäni tulevaan saapumiseen.

Ensi kierrossa lupaan olla ajattelematta mitään. (aika massiivinen lupaus, heh)Katotaan, tärppäisikö sitten.

Hihiiii... hehkutetaan nyt täälläkin, kun jo ehdin tuonne odotuspuolellekin mennä huuteleen. Elikkäs mä sain aikaistettua sen varhaisultran nyt jo ensi viikon maanantaille :D Toivottavasti nyt sit nuo mun viikot on riittävät vauvan sykkeen löytymiselle. Sillon on sii 6+6 tai 7+0 riippuen laskeeko viimesimmistä menkoista vai ovulaatiosta (jonka siis tikutin).

Mukavaa ja ihanaa viikonloppua kaikille! Muistakaahan nauttia viineistä, juustoista ja virkeästä olosta vielä niin kauan kuin siihen on mahdollisuus...