Alkossa vauvan kanssa?!

• Viestiketjun aloittaja Mehumaija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkolainen:
Satun olemaan Alkossa töissä ja voin sanoa että ihan vähän paremmistakin piireistä tulee sinne porukkaa ostelemaan lapset mukana enkä ymmärrä mitä se haittaa. Viinikaappia täydentävät tms. Itsekin harrastan viinejä ja käyn lapseni (2v) kanssa niitä toisinaan ostamassa. Viinin juonnissa ei ole mitään pahaa, jos joskus juo lasillisen ruuan kanssa tai tarjoaa vieraille. Ap vois löysätä nutturaa.
Epäilen että ap itse ei osaa rajoittaa alkoholin käyttöään kertaa kohti? Jos alko-ongelmaton henkilö juo ruuan kanssa yhden lasin viiniä, se ei pilaa kenenkään iltaa ja kykenee shammalthamatha lukemaan iltasadun lapsilleen. Mut jos ei osaa ottaa sitä lasia vaan kulauttaa koko pullon jos sellaisen saa käsiinsä, niin johan toki sillon luulee että kaikki viiniä ostavat aikoo juoda sen kerralla viimiseen pisaraan

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Alkuperäinen kirjoittaja RehellinenTissuttelija:
Hih, itse asiaan en ota kantaa, mutta pani tämä ketju naurattamaan. Mammoja näköjään hyppää siellä Alkossa mahojen ja lapsien kanssa ihan solkenaan, mutta kas kummaa, harva ostaa itselleen, vaan kaikki miehelle/tuliaisiksi/kaverille/lahjakoriin jne.
Mua kans huvittaa kun kukaan ei muka osta itselleen mitään.
No mä haen mun siiderini S-marketista :saint: , en mä Alkosta koskaan mitään itselleni hae kun en väkeviä juo :whistle:
Ööh, ei viinit ole väkeviä...
Ööh, en mä juo viinejäkään :x

vieras
mitenhän me yh-äidit käydään alkossa? Pitäiskö ihan hoitaja palkata siksi ajaksi? ;D

Mun mielestä on karhunpalvelus opettaa lapselle että lasi viiniä on syntiä tai Alkossa käyminen on syntiä. Lapselle tulis mun mielestä opettaa nimenomaan että alkoholia voi käyttää myös kohtuudella.

Mut varmaan saa viedä hoitoon kun oon ostanu useemman pullon alkosta samalla kertaa kun muksut ollu mukana :D oisko mun sitte pitäny kailottaa kovaan ääneen että "MEILLÄ ON SITTEN TUPARIT JA MUKSUT EIVÄT OLE KOTONA KUN NÄITÄ NAUTIMME USEAMMAN AIKUISEN VOIMIN" :whistle:

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Mehumaija:
Kävin tänään Alkossa, kun olin luvannut ostaa miehelle punaviinipullon pikkujoulutuliaisiksi. Siellä oli lauantaipullo-ostoksilla myös äiti, joka työnteli hyllyjenvälissä ihan pokkana vauvaa lastenvaunuissa!! Ikinä en itse kehtaisi vauvan kanssa mennä Alkoon. Oli jonossa takanani, ja kaksi viinipulloa näkyi ostavan. Surullinen olo tuosta näystä tuli :(
Ei jumalaut...

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
No jospa sekin oli ostamassa miehelle tai lahjaksi :headwall: Ja mitä vaikka ittelensä kotiin jollekin tarjottavaksi.. voi jösses sentään!
Niinpä. Miksi tuosta pitäisi surullinen olla? :eek: Millä tavalla se tekee asian paremmaksi, että vie vauvan vaikkapa hoitoon siksi ajaksi, kun käy nuo ostokset tekemässä?

siiri
No en ole edes tajunnut että pitäisi hävetä kun pari kertaa olemme miehen ja vauvan kanssa käyneet alkossa ostamassa itsellemme viiniä. Enemmän hävetti kun raskausaikana kävin miehen alaikäisen siskon kanssa prismassa viemässä neljä kassillista viina- ja olutpulloja ja menimme sitten kuitin kanssa ostamaan tupakkaa. Rakensivat talkoilla ulkovarastoa ja kun me ei siskon kanssa voitu osallistua niin haettiin miehelle tupakkaa ja mentiin sit keskustaan shoppailemaan.

Miä
No mitäs kamalaa tuossa on? Sehän osti kaksi pulloa, toisen vauvalle ja toisen itselleen. Varmaan yh kun ei isännälle ollut pulloa ollenkaan. Miusta se olis ollut aika kamalaa jos hää olis vaan yhden pullon itsekkäästi ostanut ja yksin ryystänyt :whistle: :whistle:

vieras
Olen käynyt leikki-ikäisen kanssa Alkossa ostamassa keskivahvaa likööriä kakkuun, jota söin sitten itsekin:D Enhän voinut jättää lasta yksin heitteille kaupan ulkopuolelle. Jos joku nyt siitä herneet veti nenään, niin hoh-hoijaa... Ei ihme, että teinejä houkuttaa yletön läträäminen viinalla, kun ei opeteta oikeata suhtautumista alkoholiin, vaan siitä tehdään kielletty tabu!

typerä ap
Mä olin raskaana ison massuni kanssa alkossa ja ostin monta viinapulloa :D ...en toki itselleni :)
Älkää aina tuomitko, naurettavaa touhua! Ehkä sekin mamma oli ostamassa vauvan kanssa miehelleen pikkujouluihin ne viinipullot.

tsih
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
No mitäs kamalaa tuossa on? Sehän osti kaksi pulloa, toisen vauvalle ja toisen itselleen. Varmaan yh kun ei isännälle ollut pulloa ollenkaan. Miusta se olis ollut aika kamalaa jos hää olis vaan yhden pullon itsekkäästi ostanut ja yksin ryystänyt :whistle: :whistle:
:LOL: vauvalle... :D

tsiisus
Hoohoijakkaa....surullisemmaksi tulen kun nään äidin, sätkä hampaissa ja vauva kainalossa. Tai raskaana oleva tupagga suussa. Mutta toi että käydään alkossa...hohhoijakkaa

Alkuperäinen kirjoittaja Mehumaija:
Kävin tänään Alkossa, kun olin luvannut ostaa miehelle punaviinipullon pikkujoulutuliaisiksi. Siellä oli lauantaipullo-ostoksilla myös äiti, joka työnteli hyllyjenvälissä ihan pokkana vauvaa lastenvaunuissa!! Ikinä en itse kehtaisi vauvan kanssa mennä Alkoon. Oli jonossa takanani, ja kaksi viinipulloa näkyi ostavan. Surullinen olo tuosta näystä tuli :(
voi vitura minkälaista jeesustelua!

jippu
olen minäkin käynyt lapsen kanssa alkossa ostamassa joulukonjakkipullon ja jotain muuta parempaa viiniä joihinkin juhliin,tupareihin yms...eikä se tarkoita että yksin joisin kaikki putelit,voi hyvänen aika että eikö sitä saa lasten kanssa viettää ihan normaalia elämää,siis normaalia kaupassa käyntiä vaikkakin myös alkossa,ei kai se syntiä ole,eri asia jos äiti/isä tuhannen kännissä ja lapsi mukana ostoksilla siis alkossa mut muuten minusta ok,puukkoja tulee varmasti tästä kommentista mutta antaa tulla vaan

Yhteistyössä