Alkionsiirrosta plussanneiden oirepino

Mulla 1.IVF 2. PAS toi plussan ja oireita ei oikein ollut sen kummempia kuin nega hoidoissakaan, ainoastaan varma TUNNE että nyt nappasi! Aikaisemmissa hoidoissa tuli varma tunne että ei onnistunut ja nekin piti paikkansa. Oli repäisykivut, rintojen arkuudet, runsas vetinen valkovuoto, naama kukki (entinen aknelainen), mutta mun mielestä nää kaikki oli kaikissa siirroissa. Testasin jo neljä päivää (eli pp12) ennen virallista testipäivää (pp16) ja silloin jo alkoi piirtyä melko selvä plussa.
Nää intuitiot on sen jälkeenkin pitänyt paikkansa, meille siirrettiin kaksi hyvää alkiota ja olin IHAN VARMA että yksi alkio siellä on ja näin oli. Nyt viikot 10+5 ja vielä hetken saa jännittää ns. riski viikkoja vaikka kolmesti ultrattu ja joka kerralla kaikki aivan täydellisesti. Keskenmenon riski on kuulemma hyvin pieni, mutta onhan se valitettavasti olemassa.

Haave & Helmi-Orvokki 10+5

Ekassa raskaudessa, joka kylläkin oli clomi-alkuinen, tuli tissit kipeeksi
juuri ennen kun menkat oli pitänyt tulla.
Toisessa raskaudessa (1 IVF:n tuoresiirrosta ) ei kertakaikkiaan
mitään oireita, veritesti vasta asian paljasti. Olin ihan varma
ettei tärpännyt.

Tsemppiä piinapäiviin!!

iitukka ja tyttö 3-v ja poika 8kk

5. ICSI ja sen eka PAS oli plussa ja ei muuten mitään oireita kuin kiinnittymisen aikoihin hyvin lievää selkäsärkyä. Testasin hailun haamun pp 10 ja alkio oli neljän päivän viljelyllä.

Siisu ja Jalmari 23+2

Mulla myös 1.IVF:n 1:pASista plussa.

Oireet: TÄYSIN samanlainen olo kuin ennen menkkoja, eli menkkakivut, munasarjakivut ja alaselkäkivut sekä kaikki asiat otti erittäin rankasti päähän ja naama kukki. Kiinnittymisen aikaan ehkä ihan nopea vihlaisu kohdun paikkeilla. Lievää ällötystä oli plussaamisen jälkeen ja tissit kipeytyi vasta viikko-pari sen jälkeen. Mulla on endo ja tuli tosi kovia menkkakipuja vielä plussaamisen jälkeenkin ja olin varma että kesken menee.

Testasin hailakan plussan pp11 ja hcg ekassa verikokeessa oli vain 24. Nyt kuitenkin jo rv 27+4 :)

En tiedä pitäisikö täällä vielä mitään huudella, kun eilen (pp 14) vasta plussatestin tein... :ashamed:

Plussasin ensimmäistä kertaa elämässäni 3 vuoden yrittämisen jälkeen 2. ICSI:n tuoresiirrosta, kun lääkkeet vaihdettiin Menopuriin (aiemmin ollut Puregon). Näitä aiemmin tehty 2 IVF:ää, joista toinen meni inseminaatioksi huonon hoitovastineen vuoksi. Tämä oli siis 3. tuoresiirto. Ei PAS:ja.

Tässä viimeisen kahden viikon fiiliksiä ja oireita:

- 1. vko - ei mitään oireita
2. vko:
- jossain vaiheessa nännit oli iiiihan tuhottoman kipeet, sitä kesti vaan muutaman pvän, joten saattoi olla myös Pregnylistä. Tästä kuitenkin jäi, että nännit jäivät tosi koviksi ja olivat kuumat nännipihaa myöden (jopa mies huomautti kuumuudesta ja kovista nänneistä! :LOL: )
- joskus pp 5-8 (muistaakseni) oli kahtena peräkkäisenä yönä tosi kipee maha. Kramppeja ja pahaa oloa. Luulin jo saaneeni ruokamyrkytyksen tai vastaavan
- vilun väreitä ja ajoittaista tosi pientä kurkkukipua
- loppuajasta rinnat aloivat tuntua isommilta ja raskailta, mutta eivät mitenkään erityisen kipeiltä
- Juilintaa, polttoa, viiltoja, kipuilua ja ilmaa vatsassa. Varsinkin pp 11 mulla oli todella kipeä ja ärtynyt maha koko päivän. Olin 100% varma, että menkat alkaa, kun aiemmissa siirroissa olivat aina alkaneet pp 11. Jopa supistusksen tuntuisia kipuja, mutta ne jäivät jotenkin vailinaisiksi verrattuna normimenkkasupistuksiin ja -kipuihin. Tuntuivat siis alussa samalta, mutta eivät äityneet yhtä pahoiksi
- kaksi kipeää "pistokohtaa" masussa, joita edelleen vihloo silloin tällöin. Tuntuivat yöllisten masukipujen jälkeen päivän tosi vahvasti. Ihan kun joku "painaisi" niihin tikulla.
- huippausta
- lähes koko ajan oon ollut melko tunteikas - kyyneleet nousee silmiin pienimmästäkin asiasta. Katoin "Eläinsairaalaa" ja siinä oli reppana poni ja meikä itkee pillitti soffalla! :LOL:
- kaikkein suurin ero kuitenkin omasta mielestäni muihin siirtoihin on ollut, että jo alusta lähtien Luget "ovat menneet jonnekin". :/ Muissa siirroissa olen miettinyt, että mitä hiton hyötyä näistä voi olla, kun valuvat suunnilleen heti pois. Erona vain, että pallo oli sulanut mössöksi. Nyt Luget "hävisivät sinne" ja tuntui, että ne menevät käyttöön ja tarpeeseen. Ulos valui pääasiassa vain todella vesimäistä nestettä. Joinakin päivinä tietenkin oli paksumpaakin "vuotoa", mutta pääasiassa ulos ei tullut kovinkaan paljon Lugemössöä.
- viime aikoina (mm. tänään) on pinna ollut melko lyhyt :kieh:
- nyt massussa melko hiljaista, mutta en halua huolestua (huomenna hcg:n määritykseen). Välillä tuntuu muljailua ja polton tunnetta.

Ei siis kannata ollenkaan huolestua menkkamaisista kivuista. Itse olen ajatellut (ja täältä muutamien teksteistä lukenut), että tuo pp 11 on todella kriittinen kohta ja ennen sitä ei kannata kyllä testata, koska homma silloin vielä niin epävarmaa, että siitä vain hajoaa pää. Eli jos haluatte / polttelee testata ennen testipäivää, niin tehkää se aikaisintaan pp 12.

Tsemppiä kaikille piinapäiviin! =)

Kipinä1 ja Pupu :heart: ja & Papu :heart: (en edes tiedä miten nuo raskausviikot lasketaan, joten +1,5 päivää testuksesta :LOL: )

...sit vielä unohdinkin yhden melko olellisen?! :LOL:

Eli suhteellisen usein oli/on pissahätä, mut pissaa sit "kovasta hädästä" huolimatta tulee olemattoman vähän ja hiljaa liruttaen! Vessassa mietityttää, et "tänkö takia mulla muka oli kauhee pissahätä!" :eek:

Testiaamunakin mietitytti, et riittääkö kovasta hädästä huolimatta 5 sekunnin ajan pissaa tikkuun vai pitääkö alkaa tippoja sillä tikulla jahtaamaan! :LOL:

5. ivf/icsi toi meille plussan. Ainoa oire jonka muistan,että oli ennen testin tekoa oli todella kovat menkkakivut. Ne jatkuivatkin sitten jonnekkin rv 16 asti. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja ihanan pojan saimme.

1.IVF tuoresiirto - oireet taisi olla aika menkkamaiset eli vatsaa nipisteli ja juili. Selkääkin taisi särkeä. Tissit ei mulla tulleet missään vaiheessa kipeeksi (ennen rintatulehdusta), joten olin ihan varma, ettei onnistunut. Kotona köllii kuitenkin 07 syntynyt ihqu poikalapsi.
Toinen haaveissa ja PAS edessä (toivottavasti jo ensi viikolla), joten innolla lueskelen täällä oireista minäkin.

2. IVF:n tuoresiirto toi vihdoin plussan. Hoito meni vähän plörinäksi, 10 munasolusta vain 1 ainoa hedelmöityi ja olin aivan rikki hoitajan soiton jälkeen. En uskonut ollenkaan että se yksi ainoa voisi mitenkään lähteä jakautumaan ja selvitä siirtokuntoon, kun ekassa IVF:ssä vain puolet lähti jakaantumaan. Se yksi ainoa sitkeä sissi kuitenkin lähti jakaantumaan ja siirrettiin.

En tehnyt ennen veritestiä mitään testejä, kyttäsin hysteerisenä vessassa mahdollista tuhrua, sitä ei ollut. Mulla menkkakivut on järkyttävät, joten en puhuisi testiä edeltäneistä mahatuntemuksistani samassa lauseessa. Alavatsaa kuitenkin juili menkkamaisesti. Ei mitään muita oireita.

Voimia tälle puolelle kaikille! :heart:

kevätesikko 14+3

Mulla 3,5 vuotta lapsettomuutta ja yksi haalea plussa-> kemiallinen raskaus takana.
Nyt vihdoin 1. IVF:n 2 PAS toi plussan!
Oireita ei juuri ollut ja olinkin ihan varma negasta pp 12 asti. Noin pp 5-8 oli ajoittaista lievää menkkatyyppistä juilintaa alamahalla. Sen jälkeen lähinnä hiljeni ja ajoittain vain nippaili munasarjoissa. Pp 12 alkoi nännejä kihelmöidä, kuumottaa ja pistellä oudosti ja tuolloin pieni toivonkipinä heräsi. Huomasin myös lugeja laittaessa että kohdunnapukka oli "jossain" ylhäällä eikä pehmeänä alhaalla niinkuin negakierroissa ennen menkkoja.
Testattiin sitten heti seuraavana päivänä pp13 ja vahva viiva tuli testiin. Varsinaisena testipäivänä pp16 rinnat olivat jo kipeytyneet aikalailla ja testitikkuun ilmestyi viiva jo ennen kontrolliviivaa joten positiivista tulosta ei tarvinnut epäillä. :)
Tällä hetkellä panikoin kyllä jokaisella vessareissulla alkaako vuoto mutta vielä ei ole ainakaan alkanut. Ei tätä usko todeksi ennen kuin ultrassa näkee onko tuolla elämää vai ei!
Tsemppiä kaikille!!
:heart: :heart:
Pirpana rv4+4

Meille siirrettiin siis kaksi blastoa, viiden päivän viljelyn jälkeen. Kolme päivää siirrosta heräsin kesken päiväunien pieneen pistävään särkyyn alavatsassa. En täysin pystynyt kohdentamaan särkyä ja mietinkin että se oli munasarjoissa. Viisi päivää siirron jälkeen alkoi painon tunne alavatsassa joka jatkui aina plussaamiseen asti. Sama pistokohtakin on ilmoitellut itsestään aina hetkittäin.

Kolmen edellisen negasiirron jälkeen suurimmat eroavaisuudet ovat kuumien aaltojen puuttuminen. Yhtenä päivänä olin ihan kuumissani, mutta se oli ohimenevää. Lisäksi olen nyt ollut enemmän tietoinen kohdustani.. siis niin että tuntemukset ovat enemmänkin kohdistuneet tiettyyn kohtaan kuin tuonne munasarjoihin. Muutenkin tuntemukset mahassa ovat olleet lempeämpiä, eikä menkkakivut ole yltyneet niin suuriksi kuin ennen. Ennen testiä tuntui kuitenkin menkkakipuja ja silloin olinkin ihan varma että nyt ne alkaa. Väsymystäkin on nyt ollut enemmän kuin epäonnistuneessa siirrossa.

Paljon onnea ja plussatuulia kaikille!

Sebu 4+2 :heart: :heart:

jospa sit minäkin. :heart:
pp3 tunsin kipeän "vedon" tuolla tosi alhaalla, ja jouduin oikein töissä kesken kaiken mennä kippuraan. ajattelin heti että josko...
seuraavat pp4-7 ei ollut mitään kovin erikoista; paitsi pp3:sta asti lievää kuukautismaista kipua. tai no ihmettelin jossain pinossa että ku seksihalut heräs kesken kaiken ja sain yöllä yksikseni.. :p
ja ehkä toinen nänni jotenkin vihlaisi, kun tuli vilu.
varsinaisesti raskautta epäilin pp7 illalla, kun olo muuttui tukalaksi(hyperi alkoi) ja siitä asti en oo kyllä pystynyt erottamaan mitää "oireita" paitsi ehkä hiukan paheneva etominen ja ruokahaluttomuus, vaikka on NÄLKÄ. ja HAJUHERKKYYS tuli pari päivää sen oletetun kiinnittymisen jälkeen.
ehkä olennaista on se, että oireet ei oo ollut niin voimakkaat kuin normaalisti negassa, eli kyllä ne PMS oireet on ollu mulla voimakkaat. finnejä ei oo nyt tullut eikä hiukset rasvoittunut.
rinnat oli kipeet sivuilta kuten ennenkin.
kuumia aaltoja ei tullut, mutta kasvoja kyllä kuumotti, mikä oli jokseenkin outoa. lämmöt ei ollut mitenkäään erikoisen korkeella, mutta viluttanut on. no, niin on kyl negakierrossakin...
kerran lugea laittaessa huomasin että en tuntenutkaan sormella kohdunnapukkaa ja mietin että mihis se on kadonnut, ja se olikin korkeella ja tosi kova.
tällä hetkellä siis lievää etomista, hajuherkkyyttä, alaselkäsärkyä, menkkakipua(kovaakin) ja hyperi.
nyt 4+3

En ole ihan "pätevä" vastaamaan tähän, koska saatiin luomuplussa hoitokiertojen välissä.. mutta varmaan aika samantapaiset oireet on plussauksessa myös alkionsiirron jälkeen. Oireet oli tosi lievät, en ollenkaan uskonut plussaukseen. Ainoa merkittävä oire oli noin viikko ovulaatiosta tuli ruskeaa tuhrua, eli sitä kiinnittymisvuotoa. Silloin vähän epäilin että oisko tärpännyt. Sit pian alkoi menkkakivut ja luulin tosiaan että menkat alkaa.. menkkakivut tuntui aika normaaleilta menkkakivuilta, munasarjat vihloi ja kaikkea.. mutta sit ne lieveni kun menkkojen alkamisajankohta läheni.
Pahoinvointi ja rintojen kipeytyminen alkoi vasta rv6 jälkeen. Myös vilutusta tuntui plussauksen aikoihin ja sen jälkeen aika pitkään paleli.

Kovasti plussaonnea kaikille!! :heart:

Yhteistyössä