En tiedä pitäisikö täällä vielä mitään huudella, kun eilen (pp 14) vasta plussatestin tein... :ashamed:
Plussasin ensimmäistä kertaa elämässäni 3 vuoden yrittämisen jälkeen 2. ICSI:n tuoresiirrosta, kun lääkkeet vaihdettiin Menopuriin (aiemmin ollut Puregon). Näitä aiemmin tehty 2 IVF:ää, joista toinen meni inseminaatioksi huonon hoitovastineen vuoksi. Tämä oli siis 3. tuoresiirto. Ei PAS:ja.
Tässä viimeisen kahden viikon fiiliksiä ja oireita:
- 1. vko - ei mitään oireita
2. vko:
- jossain vaiheessa nännit oli iiiihan tuhottoman kipeet, sitä kesti vaan muutaman pvän, joten saattoi olla myös Pregnylistä. Tästä kuitenkin jäi, että nännit jäivät tosi koviksi ja olivat kuumat nännipihaa myöden (jopa mies huomautti kuumuudesta ja kovista nänneistä!
)
- joskus pp 5-8 (muistaakseni) oli kahtena peräkkäisenä yönä tosi kipee maha. Kramppeja ja pahaa oloa. Luulin jo saaneeni ruokamyrkytyksen tai vastaavan
- vilun väreitä ja ajoittaista tosi pientä kurkkukipua
- loppuajasta rinnat aloivat tuntua isommilta ja raskailta, mutta eivät mitenkään erityisen kipeiltä
- Juilintaa, polttoa, viiltoja, kipuilua ja ilmaa vatsassa. Varsinkin pp 11 mulla oli todella kipeä ja ärtynyt maha koko päivän. Olin 100% varma, että menkat alkaa, kun aiemmissa siirroissa olivat aina alkaneet pp 11. Jopa supistusksen tuntuisia kipuja, mutta ne jäivät jotenkin vailinaisiksi verrattuna normimenkkasupistuksiin ja -kipuihin. Tuntuivat siis alussa samalta, mutta eivät äityneet yhtä pahoiksi
- kaksi kipeää "pistokohtaa" masussa, joita edelleen vihloo silloin tällöin. Tuntuivat yöllisten masukipujen jälkeen päivän tosi vahvasti. Ihan kun joku "painaisi" niihin tikulla.
- huippausta
- lähes koko ajan oon ollut melko tunteikas - kyyneleet nousee silmiin pienimmästäkin asiasta. Katoin "Eläinsairaalaa" ja siinä oli reppana poni ja meikä itkee pillitti soffalla!
- kaikkein suurin ero kuitenkin omasta mielestäni muihin siirtoihin on ollut, että jo alusta lähtien Luget "ovat menneet jonnekin". :/ Muissa siirroissa olen miettinyt, että mitä hiton hyötyä näistä voi olla, kun valuvat suunnilleen heti pois. Erona vain, että pallo oli sulanut mössöksi. Nyt Luget "hävisivät sinne" ja tuntui, että ne menevät käyttöön ja tarpeeseen. Ulos valui pääasiassa vain todella vesimäistä nestettä. Joinakin päivinä tietenkin oli paksumpaakin "vuotoa", mutta pääasiassa ulos ei tullut kovinkaan paljon Lugemössöä.
- viime aikoina (mm. tänään) on pinna ollut melko lyhyt :kieh:
- nyt massussa melko hiljaista, mutta en halua huolestua (huomenna hcg:n määritykseen). Välillä tuntuu muljailua ja polton tunnetta.
Ei siis kannata ollenkaan huolestua menkkamaisista kivuista. Itse olen ajatellut (ja täältä muutamien teksteistä lukenut), että tuo pp 11 on todella kriittinen kohta ja ennen sitä ei kannata kyllä testata, koska homma silloin vielä niin epävarmaa, että siitä vain hajoaa pää. Eli jos haluatte / polttelee testata ennen testipäivää, niin tehkää se aikaisintaan pp 12.
Tsemppiä kaikille piinapäiviin! =)
Kipinä1 ja Pupu :heart: ja & Papu :heart: (en edes tiedä miten nuo raskausviikot lasketaan, joten +1,5 päivää testuksesta
)