KESÄKUUN VAUVAT 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo,Tehiksellä on hurjaa touhua ja tuolla haaveketjussa aivan hervotonta menoo!!=)
Kyllä tolla menolla heinäkuinen vaavi teille tupsahtaa!!

Fiona,ihan hyvin voi kattoa käytettyjä vaunuja,siis paremminkin kantsii rattaa ostaa.Kesävauva tulossa niin ei tarvii ees kantokassia siihe.Se pakkauksen makuupussi riittä hienosti.Kato huuto.netistä jo hyvissä ajoin jos löytyy hyvänmerkkiset ja nätisti pidetyt.
Ja jos hyvät välit isovanhempiin,voishan heiltä toivoo rahallista apua,että kolmeen pekkaan ostaisitte uudet rattaat.Meillä ollut Maisalla Emmalujungan rattaat ja ollaan oltu tyytyvaisia.

Mit's viel',multa hukku ''' siis a pisteill'.Oho,koittakaa saada selv''''.Mahakivuista,mulla oli 2 viikkoo sitten kasn kovia kipuja,ihan puukoniskukipua...Mutta nyt ei mit''n en'''.
Argh,mit' kone sekoo...

No,jaksuja kaikille!!
kata8 -3 ash,mulla tulee plussasta miinusmerkki.VOi jumpe..siis 8 ja kolme paal.pisteet tuolla aaan yll'

pahoinvointia ei ole vielä näkyny... onneksi. viime yönä aina kun käänsin kylkeä niin vihlasi alavatsasta, samallailla,kuin esikoisestakain. silloin ajattelin pienistäkin kivuista yms. että kaikki ei ole hyvin. nyt vaan ajattelen, että kun tuntuu jotain niin se on ihan tervettä.

tietääkö joku millä viikolla kannattaa mennä sinne alkuraskauden ultraan?

Tuo mitä aiemmin puhui esikon kanssa kun jäin kotiin,sain äippärahaa MARKKOINA 1200.ELi aivan järkky pieni summa ja toimeen tultiin.
Nyt saan ilmeisesti saman summan kuin tässä aiemmin kun en ole töissä ollut välissä eli sen 1000 e kuussa.Tais palkkatulot olla silloin joku 25 000.En ollut koko vuotta töissä.No,tällä hetkellä on ihan kotihoidontuki mun palkka,mitäs sitä tulee 250 e...
Aika surkee palkka!!=)

Pesin tossa ikkunoita sateen lomassa..Argh kun näitä piisaa!!200 neliöö ja ikkuna-alaa aika pirusti.Ostettiin sellanen ostostv:n lupaama unelma joki Scansi streamer,pitäis ikkunat puhdistua ihan kuin unelma sillä vesihöyryllä:joo,ei ihan niin mee...Että perässä saa pestä ihan tavallisesti.;Mutta veskissä esim ja jääkaapin puhdistukseen on ihan ok,samaten astianpesukoneeseen ja kodinhoitohuoneessa viemärit ja sellaset kolot!!Sekä sauna ja pesuhuone.
Että ei ihan turha,mutta melko silti!!

Onneks alkoi sataa että sai lopettaaa!!
Alkuraskauden ultra on täs 8 viikoilla ihan juur passeli!!7 viikosta eteenpäin näkyy jo hyvin!!

Miima tuota kyljenkääntövihlontaa täälläkin.Mulla umppari leikattu kun ootin esikoista rv:llä 20 ja siitä on kiinikkeitä varmaan jotka vihloilee..Näin odotusaikana se korostuu,on muutenkin jonkin verran.

No,niin jatketaan touhuja..

kata

Kiitos Kata vastauksesta. Raha jutut kun aina välillä pyörii mielessä kun on tuota asunto-, ym. lainaa.
Kävin viime viikolla ensimmäisessä ultrassa. Olin plussannut edellisenä lauantaina ja viikkoja oli siis n. 5+?, noin suurinpiirtein. Ultra tehtiin sisäkautta ja siellä näkyi 4mm pitkä vauva. Sydän sykki, ja äänikin kuului, tosin en tiedä oliko ääni omani vai vaavelin. Mutta yllättävän ajoissa näkyy. Se oli aika järkyttävä kokemus, kun olen hieman pihalla vieläkin tästä kaikesta. Niin iso muutos, kun on tottunut ajattelemaan vaan itseään (ja miestä tietty). Lueskelin noita alkupuolen tekstejä ja alkaa tuntumaan hieman paremmalta. Tai siis innostuneemmalta. Vois alkaa tekemään jo pikku sukkia ja paitoja talven 2007 varalle.. :)
Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Huomenta!!Maria,sanoiko lekuri mitään että raskaus ois jo pidemmällä,sillä aika aikaisin todellakin sykekin jo kuului.Mä olin ultrassa ja lääkäri sanoi että alkio on n.5 viikkoinen kun siellä näkyi pussi mutta ei mitään muuta.
Eikös se ole siinä 6-7 viikolla kun sydän alkaa sykkimään?Näin muistaisin mutta voin olla väärässäkin.

Joku mietti äitiyttä,kun ei ole kauheen lapsi"hullu" ollut aiemmin.Voin sanoa etten ole minäkään ollut mikään kaheli vauvojen perään,eikä vieläkään kauheemmin toisten lapset saa mua hulluuden partaalle,se on ne omat lapset mitkä pistää pään pyörälle.
Äitiys on metka juttu,se kyllä sieltä tulee ja löytyy vaikkei osaisi oottaakaan.

Meillä mies oottaa kovin että masu alkais kasvaa,aamulla pettyneenä mittaili ettei mitään näy vielä.Uskon kyllä että nyt näkyis aiemmin jo,kun muista on näkynyt vasta tuolla 25 viikon jälkeen,paitti tuplista 20 viikolla.Nyt on niin lyhyt aika kuitenkin tuosta viime odotuksesta,ehkä saan nauttia masusta jo paljon aiemmin.

Kuvattiin viimeks joka viikko masun kasvua ja voin sanoa,että vaikka se tuntuu hölmöltä niin jälkeenpäin on tosi kiva kattoa niitä kuvia.Ehottomasti suosittelen!!

Heipat!!
-kata 8+4

Heps!!
Onko normaalia viikoilla 8 -9 että valkovuodon väri muuttuu keltaiseksi.? Paukkuinen tai muuten kirvely tai pahaa hajua ei ole..Ja jotenkin vain se on sitten lisääntynyt..Mielestäni jos siihen liittyisi jotain oireita niin silloinhan se olisi hiiva tai jokin..Onneksi maanantaina on sitten neuvola niin pääsee varmistamaan asian..Hitsi kun en edes muista millaista on ollut noilla muilla mukuloilla. Paha olo on jotenkin kaikonnut ,mutta rinnat ja eritoten nännit on hirmuisen kipeät..Että tämmöistä täällä lakeuksilla taas tänään...

Heps!

Käytiin alkuraskauden ultrassa kun luultiin viikkoja olevan 7+3, niitä olikin vasta 6+5. Kaikki näytti olevan ok. Sydänääniä ei varmuudella vielä kuulunut. Lääkäri sanoi että kuuluu useimmin vasta viikoilla 7-8. Ei ollut nääs varma oliko syke minun vai sikiön! =)

Mutta sanoi kaiken olevan tällä hetkellä kuitenkin ok, koska sikiön koko (crl mitta 8 mm) vastasi laskettua aikaa.

Yritän siis olla murehtimatta tuota kun sykettä ei kuulunut ja luottaa lääkäriin (kerrankin).

Lääkärin mukaan laskettuaika siirtyi nyt niin, että se olisi 22.6. Nyt siis menossa 7+1. Jonkun laskurin mukaan sain kyllä lasketuksi ajaksi 17.6.06!? mene ja tiedä sitten. Syntyy sitten kun syntyy, jos kaikki vaan menee putkeen!

Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan. Ulkona onkin valkonen maa täälläpäin Suomea ainakin!

Ultran mukaan meillä on nyt 7+6, inseminaatiosta laskien 8+1. Oli miten oli, huomenna alkaa siis ainakin 9.viikko ja 3.raskauskuukausi. On tää kuulkaa ihmeellistä, ei meinaa millään ymmärtää. "Projekti" kesti niin kauan että jossain vaiheessa jo pessimismi alkoi vallata tilaa.

Vointi on ollut hyvä, väsyttänyt kyllä on (päikkäreitä tälläkin viikolla melkein joka päivä), vähän valkovuotoa ja rinnat kipeet. Muuten ei mitään ihmeempiä. Haluais vaan kertoa kaikille tästä, mutta yritän sinnitellä ensi kuun loppuun... Meillä on töissä tulossa muutoksia, hauskaa kun voi olla EVVK ja tarkkailla tilannetta sivusta, olla ehkä tukena joillekin.

Mulla ei oo vieläkään "vauvakuumetta", en oo antanut sen tulla, on ehkä jotain itsesuojelua. Kunhan 3kk tulee täyteen, sit rupeen shoppailee hulluna ja annan kuumeen vallata mut ;) Meillä on tosi kivoja kavereitten lapsia, varsinkin meijän kummipoika ja sen sisko, niitä kun näkee, aattelee aina että tuollaisia kun tulisi meillekin, eikä niitä jotka kirkuvat kaupassa...

Oon ollut tosi hyvällä tuulella jo pitkään, tämä tietoisuus vauvasta on vain lisännyt sitä, mua ei oikeestaan mikään saa pahalle tuulelle. Kunpa tosiaan voisi kertoa tästä useammalle - ootan että maha kasvaa, onhan siinä jo pömppä ollut tosin aina, mutta nyt siihen on jo vähän syytäkin.

Aah, huomennakin saa nukkua pitkään, hyvää yötä kaikille! zzz...

olo ihan pöllämystynyt. tämä viikko on mennyt kuin unessa... Maanantaina aloin epäillä kun kuukautiset oli pari viikkoa myöhässä. Sain soitettua terkkarille ja hän kutsui keskiviikkoaamuksi labraan ... Pari pitkää päivää ja mietin että kerronko edes miehelle, että mikä mielessä pyörii. Yritin olla kuin ei mitään, mutta kyllä ajatus pyöri mahan ympärillä, välillä vihloi ja tuntui kuin menkat alkaisi, mutta vessassa totesin että ei mitään. Pissalla piti käydä tavallista tiheämmin ja mielen sopukoissa pyöri, että olisiko totta. Keskiviikkoa vasten yöllä ei oikein uni meinannu tulla. Pystyssä olin jo ennen seitentä. Siinä sitten tokaisin että lähen keittään aamukahvit ja sitten terkkarille, menkat myöhässä. Mies meni unenpöppöröisenä ihan sanattomaksi. tuijotti hetken ja kysyi, paljonko. Pari viikkoa. Terkkarilla tähyilin ettei tuttuja näkyisi. Tietenki naapurinemäntä oli labrajonossa. grrrrrrrrr. No sain käytyä antamassa näytteen ja terkkaritäti lupasi soitella parin tunnin kuluessa. Ajelin kotiin ja mies kysyi, että mikä oli tulos... kerroin et pitää odotella. Ne oli kyllä elämäni pisimmät pari tuntia. Sitten soi puhelin. Onneksi olkoon. Viikkoja 6 + ... kaikki oli kuin sumussa en muista puoliakaan mitä juteltiin, mutta viikon päästä maanantaina eka neuvola. Ja LA oisi sitten 14.6.
Olo on mitä mainioin, väsyttää ja pissattaa... siinä kaikki.Vihlonnat loppunu. Päälle päin ei vielä näy mitään, on sen verran ylikiloja että ei kai vähään aikaan näykään. Terveellisempi ruokavalio syö ehkä läskejä. Ja kun alkoholin tuomat ylimääräkalorit jää pois, niin voi olla että paino vaan laskee tai ympärysmitta pienenee.

Ihan vielä ei kerrota kenellekkää. Toisaalta pelottaa, onhan ikää jo 40 ja tämä on eka raskaus.

nä en ole vielä edes varannut neuvolaa, jotenkin tuntuu,etten saa mitään aikaiseksi tän koko raskauden suhteen. viimeksi soitin heti neuvolaan ja varasin ajan, kun plussa tuli. jotenkin tää toinen odotus on vaan ihan "tavallista" eikä enää niin hienoa. kuitenkin on ikä sitä isoa mahaa, joka oli vielä puolivuotta sitten.
.... täytyy mennä laittaa pojalle aamupuuroa...

Ei huvittais taas olla töissä ollenkaan. Mieli on jossain ihan muualla. Ummetuskin on niin kova ettei oikein tiedä miten olla. Ja vähän etova olo on noin muutenkin. Tekis mieli kertoa jo täällä ihmisille että ottaisivat työt hieman rennomin minun suhteeni..

Huomenta kaikille

Hyi kun iski viikonlopun aikana pahoinvointi. Lauantai-iltana piti yrjöillä.
Kyseessä oli kuitenkin mielestäni tavallinen vatsatauti mitä näillä seuduin on ollut liikkeellä. Sunnuntaipäivä meni makoillessa sitten aivan voimattomana. Tuli vain siinä mieleen että onkohan se raskauspahoinvointi vähän saman tapaista kuin normaali vatsatauti... (ehkä ilman tuota voimattomuuden tunnetta) ei kyllä käy kateeksi teitä jotka joudutte kärsimään siitä.

Tosiaan kiva kun Senorakin kirjoitteli tarinaansa.

Päivitelkäähän itsenne listaan, että nähdään kuinka pitkä se jo on
Ja jokohan jonkun pitäisi laittaa Kesäkuun vauvat 2007 / 2 ketju alkuun kun viestejäkin on jo kertynyt mittava määrä??

Viikon päästä taas neuvolaan!

Jakselkaa hyvin!!

Heippa!
Olen tässä lueskellut teidän juttuja, mutten ole vielä kirjoitellut mitään. Mulla on raskausviikko 11 alkamassa, siis 10+0 tällä hetkellä. Oikeesti taitaisin kuulua tuonne toukokuisiin, mutta kun kierto on sekaisin niin kesäkuulle taitaa la napsahtaa. Mun ongelma on se että esikoisen jälkeen (hän 11kk) ei ehtinyt tulla kun yhdet kuukautiset.

Kävin yks. ultrassa rv 7+2 mutta ei näkynyt kun pussi, ei sydänääniä tms. ja lääkäri arvioi että viikko 4,5-5 menossa oikeesti. Olen huomenna menossa uudelleen ja nyt pitäisi sitten saada vähän selvyyttä. Eka neuvola oli viime viikolla ja siellä terkkari katto ultralla (sellanen ikivanha kapistus, vatsan päältä) että kaikki ok. Sykettä ei vielä kuulunut mutta oli se näkevinään pienen sikiön alun :o) Minä en kyllä nähnyt yhtään mitään.

Täällä myös ollaan kotihoidontuella tällä hetkellä (ilman mitään kuntalisää, Lahti on paska paikka!) ja rahaa siis tulee reilut kaksisataa egee. Mulla kyllä sitten äippäraha ihan hyvä, yli 1600 € kun tulot ovat olleet reilut 40 000. Ja taitaa mennä niin että seuraavasta tulee sama raha kun en ole tässä välissä töissä käynyt.

Senora, onneksi olkoon! Vau!

Ainiin, mulla oli pari-kolme viikkoa vatsa hullun kipeä ja pelkäsin koko ajan keskenmenoa. Nyt ei enää kipeä, mutta masu kyllä pömpöttää aika lailla. Melkein kun ekassa raskaudessa viikolla 20.

Niin, imetän vielä esikoista. Tosin olen lopettamassa sitä pikkuhiljaa...

1.6., Suvi79, 27 v, ensimmäinen NKL?
3.6. Kaisu, 28v, ensimmäinen, kätilöopisto?
4.6. Mirkku 35 v, toinen, kätilöopisto
5.6., Kata, 32 v, viides-KHKS tai LAS
6.6, Maaria, 29v, toinen lapsi, Oys
7.6. Anskuli74, 32v, ensimmäinen lapsi, Jorvi
8.6., Fiona 29v, ensimmäinen lapsi, KOS
8.6., Santtu 34v, ensimmäinen lapsi, Kätilöopisto
8.6.,Nuppu84 22v,ensimmäinen lapsi,PHKS
10.6. Eva82, 24v, ensimmäinen lapsi, TYKS
10.6 Muhku 41v, kolmas lapsi
11.6., Kukkis 25 v, ensimmäinen lapsi, K-S ks
12.6., Wilma83 23v,kolmas lapsi Seks
12.6. Sasa_sofia 31v, neljäs lapsi Seks
12.6. Vuokko 37v, ensimmäinen lapsi, K-S ks
14.6. Johanna, 30 V, ensimmäinen lapsi, KOKS
14.6. senora, 40 v, ensimmäinen lapsi, OYS
15.6. Maria, 29 v, ensimmäinen lapsi, KOKS
20.6 Aikku 30v, ensimmäinen lapsi, ?
24.6 Yasmi 28v, ensimmäinen lapsi, Kätilöopisto
24.6. Salsa 32v, ensimmäinen lapsi, ?
26.6.miima 22v. toinen lapsi, SAS
24.6(?) pirjo 28v.toinen lapsi,PHkS
29.6.oo7_blond 26v,toinen lapsi,kätilöopisto

tää lista oli jääny edelliselle sivulle. Hurjaa olla töissä, kaikki kyselee, miten syysloma meni, biletittekö? Joo, hymyilyttää vaan ja nälättää. täytyy lähtee vessaan.

Pistin googleen hakusanaksi vauva+kesäkuu+2007 ja onnistuin löytämään teidän ketjunne. On kiva löytää muitakin kesävauvaa odottavia. Olisi kiva tietää, olisiko jossain msn:llä tai vastaavalla omaa yhteisöä kesävauvaa -07 odottaville.

Meille odotetaan toista kesän lasta. Esikoispoika on syntynyt heinäkuussa-04, nyt siis 2 v4kk ikäinen reipas vesseli. Itse olen 31-vuotias ja aviomies 27. Asutaan läntisellä uudellamaalla. Laskettu aika on Oulun kiekon mukaan 22.6.2006 ja rv tänään siis huimat 6+3. Kovasti odotan ekaa neuvolaa ja jo varattua niskapoimu-ultraa. Tekisi mieleni mennä alkuraskauden ultraan, mutta on niin kallista lystiä=/. Raskausoireita ei ole tähän mennessä ollut lainkaan, niin kuin ei ollut tuosta esikoisestakaan. Joten on vaikeaa uskoa, että tuolla masussa kasvaa pieni elämä.

12.6. Vuokko 37v, ensimmäinen lapsi, K-S ks
14.6. Johanna, 30 V, ensimmäinen lapsi, KOKS
14.6. senora, 40 v, ensimmäinen lapsi, OYS
15.6. Maria, 29 v, ensimmäinen lapsi, KOKS
20.6 Aikku 30v, ensimmäinen lapsi, ?
22.6 Katja 31v, toinen lapsi, Hyas
24.6 Yasmi 28v, ensimmäinen lapsi, Kätilöopisto
24.6. Salsa 32v, ensimmäinen lapsi, ?
26.6.miima 22v. toinen lapsi, SAS
24.6(?) pirjo 28v.toinen lapsi,PHkS
29.6.oo7_blond 26v,toinen lapsi,kätilöopisto

Vielä piti lisätä itseni tuohon listaan ja muutenkin pistää lisätietoa, kun sain ensi-innostuksen laannuttua luettua koko viestiketjun läpi. Eli mä olen työssä, vakituinen työ 1.9.2006 alkaen, joten koeaika päättyy vasta 31.12.2006. Työpaikalla pitää viimeiseen asti olla hyshys, koska siellä ei katsota hyvällä odottavia, varsinkaan, jos on juuri saanut viran. Poika on perhepäivähoidossa, aloitti siellä 1v3kk sitten. Mä aloitin työt 1.6.05, koska oli vähän pakko. No joo, olin valmistunut amk:sta ja sen jälkeen jäinkin sitten kotiin tuon esikoisen kanssa. Ei oikein voinut kieltäytyä työstä, kun kotiin soitettiin. Päätös, mitä olen kyllä katunut. Nyt toivon, että kaikki menisi tässä raskaudessa hyvin ja pääsisin takaisin kotiin. Tämä raskaus tärppäsi 5. kierrosta, esikoisen vei huomattavasti pidempään (n.1,5 vuotta). Ja kivaa, että löytyi tälläinen lista!

Alkuperäinen kirjoittaja oo7_blond:
Päivitinpä itseni myös listalle, jonon hännille, voipi olla, että tupsahtaa vasta heinäkuun puolella, who knows...