KESÄKUUN VAUVAT 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pirjo:
ivitys
1.6., Suvi79, 27 v, ensimmäinen NKL?
3.6. Kaisu, 28v, ensimmäinen, kätilöopisto?
4.6. Mirkku 35 v, toinen, kätilöopisto
5.6., Kata, 32 v, viides-KHKS tai LAS
6.6, Maaria, 29v, toinen lapsi, Oys
7.6. Anskuli74, 32v, ensimmäinen lapsi, Jorvi
8.6., Fiona 29v, ensimmäinen lapsi, KOS
8.6., Santtu 34v, ensimmäinen lapsi, Kätilöopisto
8.6.,Nuppu84 22v,ensimmäinen lapsi
10.6. Eva82, 24v, ensimmäinen lapsi, TYKS
10.6 Muhku 41v, kolmas lapsi
11.6., Kukkis 25 v, ensimmäinen lapsi, K-S ks
12.6., Wilma83 23v,kolmas lapsi Seks
12.6. Sasa_sofia 31v, neljäs lapsi Seks
12.6. Vuokko 37v, ensimmäinen lapsi, K-S ks
14.6. Johanna, 30 V, ensimmäinen lapsi, KOKS
20.6 Aikku 30v, ensimmäinen lapsi, ?
24.6 Yasmi 28v, ensimmäinen lapsi, Kätilöopisto
26.6.miima 22v. toinen lapsi, SAS
24.6(?) pirjo 28v.toinen lapsi,PHkS

Lapsettomuustutkimukset alkoivat tässä kuussa, mutta sitten ylläriksi perjantaina tulikin plussaa! Kun oli toi kuukautiskierron kartoitus juuri menossa niin hedelmöitys päivän osaa sanoa aika varmasti. Nyt kyllä oksettaa ja närästää ja väsyttää mutta mitäpä tuosta.

meilläkin on jonkinlainen uusioperhe. miehellä yksi lapsi 13v. aikaisemmmasta liitosta.sit meil on yhteinen poika 0,5v ja toinen yhteinen tulossa.minulla ja miehelläni on kymmenen vuotta ikäeroa.

Huomenta kaikille!
Lista sen kun pitenee, mikä on tosi mukavaa.

Vielä vähän taustaa
Kaksi ensimmäistä lastani ovat syntyneet -85 ja -87, eli ovat jo aikuisia miehiä!
Aika hurjalta tuntuu, kun sen noin kirjallisesti ilmoittaa. Asuvat jo omikseen. Eli meillä ei ole varsinaista uusperhettä. Toki pojat ovat elämässä mukana koko ajan.
Saa nähdä mitä isoveikat sanoo tulokkaasta, pitää miettiä kertomisajankohtaa.

Koittakaahan jaksaa äklötysolojenne kanssa, kyllä se siitä kirkastuu.
T.Muhku ja Möhkäle 7+4

Moi!
Täälläkin plussaa ja laskujen mukaan 15.6 :)
Outo olo, jotenkin haikea. Ja alavatsa on todella kipeä. Tuntuu siltä kuin olis menkat tulossa. Kipu on aaltomaista. Kovin paikka on ollut kertoa äidille.. mutta ihan ok se meni. Olen itse 29 v (ensi vuonna 30) ja mies vuotta nuorempi. Lapsi on mulle ensimmäinen. Huolestuttaa hieman että miten selviää noin rahallisesti kun on asunto ym. lainoja maksettavana eikä ne tulot ole kummoiset meidän perheessä. Mutta kaipa sitä jotenkin pärjää.

pirjo:ivitys
8.6.,Nuppu84 22v,ensimmäinen lapsi
15.6. Maria, 29 v, ensimmäinen lapsi, KOKS

Moikkelis moi ja huippukivaa kun lista noin pitenee ja täällä jokakerta uutta juttua!!Ihanaa,näyttää että saadaaan aktiivinen ketju tästä!!
Juhannusvauvojakin jo muutama!!=)
Voi jukra kun aattelee juhannusta,silloin on niin eri meinikin kuin nyt.

Mariako sitä rahallista pärjäämistä mietti,mä sain ekasta äippärahaa markkoinen 1200 ja mies oli osa-aika tarjoilijana.Pärjättiin kyllä ihan kivasti ja uskon että tulipa rahaa kuinka paljon tahansa,kaikki se menee...

Se vaan on aika kynnys monelle tuo taloudellinen tilanne,vaikka toisaalta ei pieni niin paljoa rahaa tarvitse.Ostaa voi vaikka mitä,mutta vähemmälläkin tulee toimeen.
Vaunuja vois huutonetistä saada edullisesti,samaten sängyn.

Vaatetta ei niin kauheesti tarvii ees,pieni ei paljoa kuluta.Kahet,kolmet joka laatua riittää kyllä ihan hyvin.Pulauttelu voi tuhria vaatteita,mutta sideharson käyttö säästää vaatettakin aika hyvin.

Ja meillä kesä vastassa,joten paksua vaatetta ei tarvii.Aika hassua aatella että ens kesänä on taas vaavi,nyt mennään syksyä jo...

Tänään olo vähän parempi,söin aika pian ylösnoustua ja vältin oksentamisen.Vien Maisan mun vanhemmille yökylään,saadaan muiuden kanssa viettettyä aikaa paremmin.Meillä torstaisin tunti varattu perheiltaan,leikitään,esiinnytään taikka pelataan koko perhe yhessä,no tänään ei ole Maisa mukana.

Oikein ihanaa aurinkoista päivää kaikille!!!

kata 8+2

olo on ollut ihmneen hyvä, odottelen oikein "innolla" niitä pahoinvointeja.
kyllä rahallisesti pärjää ihan hyvin. mä olen sit koht 2 vuotta putkeen äitiyslomalla. =)
kaikkea ainakin lapsi on saanut, mitä on tarvinnut ja just uusi omakoti talo nousi pystyyn ja laina määrä kasvaa... mut kyllä sitä pärjää ja sit oppii arvostamaan pieniäkin aisoita.

varasin tänään ekan neuvola-ajan ja neuvolan täti kysy että haluanko osallistua siihen riskiraskausseulaan.jotenki alko hirvittää.vauva-lehden raskauskalenterissa tuo oli merkitty 15-16 viikoille mutta neuvolan täti puhui että verikoe otetaan joskus 9+jotain viikolla ja ultra normaalisti 12-14 viikolla.kauankohan siinä menee että sitten saa ne tulokset?

Olipa ihana herätä auringon paisteeseen:) Eilinen meni ihan vaan nukkuessa olin niin väsy ja huonovoitinen että oksat pois...mutta tänään on kyllä parempi olo kävin koirankin kanssa heti aamusta pitkän lenkin:) kai se on lähdettävä hyödyntämään tää hyvä olo eikä roikkua täällä....
ihanaa päivän jatkoa:)

Wilma-mikä riskiraskausseula?Afp-seerumitestikö?Vieläkö niitä tehdään?Se testi on hirveen epäluotettava,antaa positiivisia tuloksia helposti.
Onko sulla riski johonkin,aiemmissa ollut jotain häikkää?
Onpa kyssäriä taas kerrakseen!!
Täällä meni aurinko pilveen ja nyt suklaata vedän nassuun kun juniori viety mammalaan!!

otan lepopäivän ihan vaan!!!

Itselleni lisäsin vaan ton sairaalan...

8.6.,Nuppu84 22v,ensimmäinen lapsi,PHKS

nii ja sitä piti tossa aikasemmin sanomani että kiva kun on tullut paljon lisää odottajia ketjuun:)

24.6. Salsa 32v, ensimmäinen lapsi, ?

Hei,
lisäsinpä minäkin itseni listalle. Haalea plussa tuli jo viime viikolla, mutta halusin vielä varmistaa asian ja eilen sain kaksi vahvaa viivaa... eli uskottava se on. Siippa on 31 ja minä 32. Asutaan olosuhteiden pakosta vielä eri paikkakunnilla, mutta nyt viimeistään päästään saman katon alle, kun perhekoko kasvaa =)
Mulla on aina ollut pitkähkö kierto 30-60 pv ja olin aivan varma että raskautuminen vie oman aikansa. No nyt kun vihdoin jätimme ehkäisyn pois, pamahti plussa heti ekasta yrityskierrosta... hurjaa. Toivottavasti tämä pysyy kyydissä juhannukseen asti. Eka neuvolakin on vasta 22.11. eli odottavan aika on pitkä. Taustaillut olen jo jonkun aikaa ja lukenut teidän kuulumisianne, mutta nyt vasta itse uskaltauduin mukaan ketjuun. Ensin aattelin oottaa että joku aloittaa uuden ketjun, mutta kun ei sitä kukaan ole aloittanut, niin kirjoitan nyt sitten tähän samaan.

Ei tätä meinaa uskoa ollenkaan kun ei oo juuri mitään oireitakaan. Rinnat on vähän arat ja alavatsaa jomottelee välillä, mutta muuten ei mitään. Ainoastaan ne kaksi viivaa testissä =)

neuvolan mukaan joku uus juttu.eli otetaan verikoe,np-ultra ja niiden tuloksia verrataan mun ikään tai siis lasketaan niistä riski tai jotai..ääh!vaikea selittää ku ei tuuä kook asiasta mitää....ei mulla oo mitää ongelmia aiemmissa raskauksissa ollu eikä iänkää puolesta pitäs olla,23 vasta oon. kysyin neuvolan tätiltä et voiko nuo antaa vääriä tuloksia ni se sano että ei oo tullu niitten tietoon yhtään tapausta että olis ollu väärä tulos.

Hei kaikille taas. Mulla on vaivana kamala väsymys. Kun tulen töistä, olen niin väsynyt etten koko loppuiltaan tee yhtään mitään. Miten saisi väsymystä helpotettua sillä kotityöt jäävät pahasti rästiin kun vain nukun? Pelkään että mieheni hermostuu alituseen nukkumiseeni ja tekemättömyyteeni.
Jatkuva näläntunne on myös inhottavaa. Lihon kohta jättiläiseksi ennen kuin pikkuistani alkaa edes näkyä.
Olisiko näihin joitain vinkkejä jotta elämä olisi taas hieman helpompaa?

Eipä ole muuta vinkkiä kuin se että nuku ja nuku.Kyllä mies tajuu taikka ainakin pitäis tajuta tilanne.ja kun se ei jatku loputttomiin,sen voi taata.Tuossa 12-15 viikolla pitäis helpottaa ja tulee aika kkun oot ihan aropupu,energiaa riittää vaikka kuinka.Tämä alku on vähän takkuista ja vaatii malttia.
Syömiseen että koita syyä kevyttä,mulla sellanen intohimo on vaaleeta tonnaria,raejuustoa ja oon kyllä fetaakin laittanut,omenanlohkoja,kurkkua ja tomaattia.Sitä iso lautasellinen ja avot!!!On hyvää!!
salaatinkastiketta päälle vielä,se tärkee!!
Hedelmiä ja vihanneksia,porkkana on tosi hyvää.Jos kiloa haluu välttää.Rasvaton piimä on mainio,siitä saa maitosokeria ja täyttää mahaa.
Eipä tuu muuta mieleen,nyt otan limpsapullon ja saunahikee lasken...

Wilma,en oo kuullutkaan tuollaisesta,varmaan joku uus käytäntö.Tuo afp-testi on tooosi vanha juttu.

Päivitinpä itseni myös listalle, jonon hännille, voipi olla, että tupsahtaa vasta heinäkuun puolella, who knows...

24.6. Salsa 32v, ensimmäinen lapsi, ?
29.6.oo7_blond 26v,toinen lapsi,kätilöopisto

Mun täyty nyt tulla teitä nopsasti moikkaamaan. Minä siis tipahdin porukasta viime viikon alussa, laskettu aika olisi ollut myös tuo 12.6.

Täällähän on valtavan pitkä lista :-) Tsemppiä kaikille odotukseen!
Meillä pikkuneloshanke jatkuu siis tuolla haaveilupuolella. Uskomatonta, miten nopsasti tuosta keskenmenosta selviää, kun muistaa kunnolla surut surra. Huomenna on ne mummun hautajaiset, niin saadaan sekin akuutti suru päätökseen.
Pikkuneloshanke on jopa niin pitkällä, että ovista taitaa nyt jo puskea. Sokeriton dieetti siis ilmeisesti alkoi heti tepsiä, mulla ei oo koskaan ollut normaalipituista kiertoa, mutta nyt näyttäis olevan. Nyt siis kp 13. Toisaalta mielelläni ottaisin ihan ne normaaliaikaiset menkatkin, mutta ei se heinäkuinen vauvakaan huono juttu olisi :-)

Toivon sydämeni pohjasta, että teistä ei kukaan joudu samaan kerhoon minun kanssa. Toivottavasti minä siis hoidin tämän ketjun Tipahtajat ry:n :-)
Pitäkää kyytiläisistä hyvää huolta!

Kiva kuulla Tehotyttö, että yritysinto jatkuu vaikka kovia koettelumuksia oletkin saanut kärsiä.
Onnea uuteen yritykseen ja pidä lippu korkealla!!

Nyt olen minäkin alkanut miettiä rahaasioita. Mulla ei noi työtulot muutenkaan kovin huikeat ja mieskin saa tällähetkellä minimaalista palkkaa..
Mutta se vaan on tingittavä jostain. En vaan vielä tiedä mistä, mutta eiköhän sekin eteen tule pakostikin?!
Olen miettinyt vainujenkin kohdalla, että pitääkö ne olla uudet? Haluaisin, mutta onko välttämätöntä? Näitä siis pohdiskelen, kun tätä aikaa on.

Huonoon oloon alkaa pikkuhiljaa tottua vaikka kivaa se ei todellakaan ole. Yleensä iltaisin vierailen pöntöllä ja päivisin koitan pinnistellä. Tietty rytmi on alkanut muodostua ;)
Nyt kuitenkin perjantai ja lepoa viikonloppuna tiedossa, jippii =)

Fiona

Viime yönä heräsin taas siihen kun maha oli tooodella kipeä. Vähän niinkuin menkkakivut, paitsi että x5. Gynen mukaan ihan normaalia kun kohtu kasvaa. Vois kyllä jo loppua. Onko muilla ollut samoja oireita? Toivottavasti tää tarkoittaa sitä että myöhemmin ei ole niin paljon kipuja jos ne tärähtää heti tähän alkuun.
Meillä täällä Kotkassa satelee ja varmaan huomenna tulee lunta. Olis ihan kivaa kun on nyt niin synkkää. Kun tota keliä katselee, niin tuntuu oudolta että ensi kesänä kun on kuuma ja aurinkoinen keli, meitä on jo kolme... Hui. Mitenköhän sitä osaa mitään tehdä kun en ole koskaan ollut mikään ns. lapsi-ihminen. Osa kavereista taas on, ja ne menee yleensä ihan sekaisin jos jossain näkyy joku pieni vauva... En ole koskaan ymmärtänyt heitä. Onko minunlaisia muita vai olenko vain erilainen? Kun näitä keskustelujakin lueskelee, tuntuu että kaikki muut tietää kaikesta (lapsiin liittyvästä) kaiken. Mutta kaipa se siitä.
Miten on, olen kuullut puhuttavan että kissojen hiekkalaatikkoa ei saisi koskea (siis tyhjentää) raskaana ollessa? Onko tämä maalaisjärjellä ajateltava juttu (älä syö kissankakkaa) vai onko teillä muuta tietoa?

Maria, minulla alkoi pari viikko sitten todella kovat alavatsakivut ja kestivät noin viikon verran, olen kertonut niistä aiemmin tässä ketjussa, kävin lääkärissä eikä mitään erikoista ollut, normaalia on. Nyt on rv 6+2, ja kivut on hellittäneet ja nyt on ihan hirvittävän etova olo, tällä viikolla ollut iltaisin ja nyt myös tänä aamuna, en ole (vielä) oksentanut, tulin käväsemään töissä ja kohta kotia potemaan... Väsymys on myös kova koko ajan, illat menevät mullakin sohvalla pötkötellen ja torkkuen.
Hyvät viikonloput kaikille!

Maria,

Kissoista - siis kissan ulosteesta voi kuulemma saada toksoplasmainfektion mikä voi olla vaaraksi sikiölle.

Käy kurkkaa vaikka linkki
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_vauva&jutunid=4795

tai googleta toksoplasma

Silloin kauan sitten kun odotin esikoista, sekä toista lasta meillä oli kyllä kissa.
En usko, että raskauden takia pitäisi kissaa hävittää, kunhan pitää hygieniasta hyvää huolta. Itse tosin en nyt uskaltaisi kissaa hankkia

Olo täällä on ihan ok. Ja kun ei tuota huonoa oloa minulla ei ole vaarana on painonnousu jo heti alkuvaiheessa, pitää yrittää lenkkeillä ja syödä terveellisesti, ettei heti karkaa mopo käsistä. Kun nyt alunalkaenkin on päässyt viimeisem vuoden aikana kertymään muutama kilo ylipainoa, mikä ottaa kyllä totisesti päähän.
Väsymyksen takia meinaa vain lenkit jäädä väliin, mutta kun saa lähdettyä olo on sitten tosi hyvä.

Jakselkaa hyvin!

Yhteistyössä