Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Mulla oli sama ajatus, varhaisultra oli 6+6, mutta kun siellä löytyi viikkoihin nähden liian pieni alkio, niin en sitten vieläkään uskaltanut soittaa. Kontrolliultrassa 8+1 oli mitat kohdillaan, se oli perjantai ja taisin vasta maanantaina soittaa neuvolaan ja aikamoisella sähläyksellä saatiin mun työvuorojen ja neuvolan kiireiden keskelle sovittua eka aika 10+0. Seulontaverikokeeseenkin ehdin viime hetkillä, muttei se kyllä sillä viikolla vielä ollut, olisko ollut 11+0 kun tuolla käynnillä sain vasta lähetteen.
En ole yhtään vakuuttunut että täällä pk-seudulla Korona-kurimuksella ei olisi vaikutusta neuvolankin resursointiin, joten ajan samainen voi olla jopa vaikeaa... En tosin ole vielä aktivoitunut asian suhteen
 
Varmaan se järkevää olisi varata melko pian plussan jälkeen, mutta itse aion varata vasta jos syke näkyy varhaisultrassa. Sen verran tullut pettymyksiä, että en luota että tämä on totta, ennen kuin sen näen. Eiköhän se seuloihin pääsy onnistu, jos varaan aikaa siinä rv7 tienoilla. Aion joka tapauksessa teettää NIPTin, joten siksi alkuraskauden seulat eivät ole mulle niin kriittisiä, vaikka toki otan kaiken vastaan mitä tarjotaan.
Olen kerran perunut aikaisin varatun neuvola-ajan luomuraskauden mentyä suht varhain kesken.

Varhaisultra itsellä "vasta" 7+2.

NIPT:ä ajattelin kysyä klinikan lääkäriltä. Hän kuitenkin tietää luovuttajan iän
 
Voi että, meidän pikkumies 1v 1kk aloittaa maanantaina päiväkodin. ❤ Käytiin tällä viikolla kahdesti tutustumassa. Tiistaina oltiin sisällä juttelemassa vain me ja hoitaja, vaikutti kivalle paikalle, hyvät tilat. Poika lähti suht reippaasti tutkimaan paikkoja. Eilen oltiin tunti pihalla ulkoilemassa. Vähän harmitti kun isompi, ilmeisesti ei juurikaan suomea puhuva poika oli vähän väliä hoitajan kyljessä kiinni itkemässä eikä häntä otettu syliin tai halattu. Hoitaja yritti kyllä monta kertaa selittää, että nyt ulkoillaan ja sitten mennään syömään, mutta paljonpa siitä on iloa jos ei ymmärrä mitä sanotaan... Ja pienten ryhmällä on oma pieni pihansa, mutta kuulemma usein ulkoilevat isolla koulunpihalla silloin kun koululaiset on sisällä. Se oli kyllä niin iso piha ja kova meno päällä kun on kaikenlaista kulkupeliä käytössä, että en tajua miten siellä kolme hoitajaa pystyy vahtimaan viittätoista lasta niin, ettei kiusata, kaaduta jne. En ihan tajua miksi on se pieni turvallinen piha jos kuitenkin ulkoillaan siellä isommalla alueella. Mutta toivotaan parasta, kovasti jo kävelyä treenataan, niin jospa piankin oppii juoksemaan pois potkulautojen yms alta.

En kyllä tiedä mitä mun työnteosta tulee kun muisti on mitä sattuu enkä keksi edes mitkä salasanat vaihtaisin vanhentuneiden tilalle, että muistaisin ne edes seuraavaan päivään asti.
 
Moikka!
En ole pitkään aikaan käynyt täällä keskusteluissa. Kirjoittelin viime vuonna ahkerasti IVF-hoitoketjussa, olimme siis hoidoissa loppuvuodesta 2019 ja viime vuonna tehtiin neljä alkionsiirtoa, joista siis neljäs (kolmen päivän alkio, aiemmat oli blastoja) tärppäsi vihdoin. Ja saimme ihanan tyttömme elokuun alussa syliin <3 raskaus oli melko helppo, alkuun oli hirveä keskenmenon pelko mutta loppujenlopuksi mitään vuotoja ei ollut ja ultrissa aina kaikki hyvin. Synnytys sitten olikin aika vaikea, ja lapsi tuli maailmaan lopuksi pitkittyneen ponnistusvaiheen jälkeen imukupilla. Mutta lapsella oli kaikki hyvin, itse menetin paljon verta ja olin aika heikossa kunnossa, kunnes sain punasoluja seuraavana päivänä suoraan suoneen.

Vauva-arki on meillä sujunut pääosin mukavasti, lapsi on aivan ihana, terve ja niin suloinen että vieläkin ihmettelen, miten voidaan olla niin onnekkaita että saimme tällaisen pienen ihmeen kaikkien vaikeuksien jälkeen! Välillä on ollut kyllä väsymystä kaikkien yöheräilyjen takia, neiti kyllä huolehtii siis itse siitä että yölläkin saa syödäkseen. Ja ihan hyvin on saanut syötyäkin kun paino nousee tasaisen varmaan tahtiin.

Näyttää siltä, että täällä palstalla on aika hiljaista nykyään, ei oo hirveesti keskustelijoita tuolla plussanneissakaan, ja olin itsekin tosi passiivinen siellä kun kirjoittelin vaan elokuisten fb-ryhmässä. Luultavasti tulee kirjoiteltua enemmän siellä, mutta joskus tulee täälläkin käytyä katselemassa muiden kuulumisia. Kiva olisi kuulla, onko muita ivf-hoidoilla lapsen vastikään saaneita (tai pian saamassa) ?
 
vierailijaTupsuli
Onnea @Tuutikki84 ! Minä synnytin kolmannen Ivf-lapsen elokuun lopussa myös, täällä siis reilun viikon ikäinen vauva. Synnytys oli täälläkin hitusen mutkikas, lopussa sydänäänet laski ja vauva piti saada ulos niin nopsaan että pikkuinen veti lapsivettä henkeen ja kävi sitten teholla happiseurannassa. Onneksi pääsi parin päivän päästä vierihoitoon ja sieltä sinivalon myötä ollaan kotiuduttu. Nyt opetellaan taas vauva-arkea, tyyppi syö täälläkin yöllä noin 3 t välein, päivällä tiheämmin, rauhallinen tyyppi ja on tyytyväinen kun saa sylissä olla ja nauttii siitä kun puhutaan ja katsellaan silmiin. Nukkuu vaunuissa ja pahvilootassa päivällä noin tunnin pätkiä joten saan välillä jotain tehdyksikin. Meillä olis muutto 3 viikon päästä ja yhtään en ole laittanut tikkua ristiin, sen verran väsynyt vielä oon sairaalareissusta. Muuten oli kivaa siellä olla vauvan kans, mutta öisinhän siellä ei saa nukuttua, jos saat oman vauvan nukkumaan niin muiden huoneessa olijoiden vauvat alkaa huutaa tai käytävällä kilisee kello tai muuta meteliä! Nyt olen saanut hieman univelkoja maksettua…
 
  • Rakkaus
Reactions: Roxanne
@Tupsuli Nyt vasta kävin täällä, ei kovin lupaavasti alkanut päiväkoti. Poika itki mennen tullen eikä suostunut ekalla viikolla syömään hoidossa oikein mitään - eikä suuria määriä kotonakaan. Loppuviikosta alkoi sitten jo pikkuisen leikkiä ja ruokakin vähitellen maistua. Toisella viikolla alkoi jo sujumaan, mutta sitten 2.5 viikon jälkeen tuli flunssa, josta 10 päivän nuha. Huomenna viimein hoitoon kahden viikon tauon jälkeen, saa nähdä vieläkö menee hyvin vai aloitellaanko taas itkulla ja paastolla...

Mutta ihanaa kun täällä on pari viikkoa kovasti kävelty! ❤ Niin suloinen pikkumies kun tärkeän näköisenä tepastelee ympäri kämppää.
 
Meidän pieni täyden kympin pakkaspoika syntyi eilen viikoilla 40+6
Synnytys oli pitkä ja kivulias, mutta kivunlievitys toimi hyvin ja lopulta puolen tunnin ponnistuksella poika oli ulkona. Sain hänet heti syliin, oli kyllä niin ihanaa kun esikoinen vaan vilautettiin nenän alta ja vietiin teholle. Mutta mutta, mulla ei istukka irronnut ja leikkuriin jouduin. Verihukka yli neljä litraa, joten vietin taas vauvan ensimmäiset tunnit heräämössä. Onneksi illalla pääsin kuitenkin itsekin osastolle. Vielä ollaan sairaalassa ainakin huomiseen, mutta onhan tämä niin erilaista terveen vauvan kanssa
 
Marrasmaille onnea!

Muidenkin kuulumiset luin, vanhoja tuttuja kaikki

Mä en ole palstalle ikiaikoihin kirjautunut. Nyt taas kun kolmas IVF-lapsi on toiveissa niin tänne tulin kurkkaamaan. Esikoinen täyttää marraskuussa 6-vuotta ja kuopus täytti syyskuussa 2 vuotta. Aika tavallista arkea meillä ollaan elelty. Pakkasessa olevat alkion tuntuu siltä, että niitä on pakko kokeilla tai muuten jäisin jossittelemaan loppuelämäksi. Mutta uuteen stimulaatioon ei kyllä enää lähdetä.
Tänään siirrettiin kaunis blasto. Katsotaan kuinka käy.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: marrasmai ja -dino-
Onnea @marrasmai ja @Tupsuli ja jos muita vauvan saaneita.. sillon tällöin tulee luettua, mutta koskaan ei vaan ole aikaa kirjoittaa.. siis tämä ajankulu ja on järjetöntä ja se ettei mitään, ei mitään kerkiä!!! Meilläkin rakas ihanuus jo täytti ma 2v! Ihan tolkutonta.. Olen hänen kanssaan siis yhä kotona ja ei muuhun ole aikaa kun siihen että saa hänelle ruokaa suuhun ja kotona edes jotain tehtyä (mies kyllä tekee paljon kotitöitä mutta on jotain sellasia mitä ei sit tee kukaan jos en joskus koita) Kyllähän meillä molemmat mummot olisi pojan kaa varmaan enemmänkin mutta kun jotenkin sitä ei halua "turhaan vaivata".. Koitan nyt olla ihan viiden sivun maratoonia kirjoittamatta kun kerran ryhdyin.. Poika on siis aivan ihana ja täydellinen ja suoloinen ja mitä nyt jokaisen äidin mielestä varmasti oma lapsi on. Mutta kyllä hän usein saa muiltakin hyvin positiivista palautetta.. nyt ihan vähän viime aikoina ollut sellasta ikään kuuluvaa vastaan vänkäystä, mikä itestä tuntuu oudolta, kun hän on niin kuuliainen ollut. Mutta tosiaan pitähään nyt jotain luonnettakin olla :)
Lähinnä @gemmy n kirjoitus sai nyt aktivoitumaan.. meillekkinhän jäi se 1 alkio.. ja olisi tarkoitus siirtää se ensi kuussa.. Mulla oma kierto lyhentyi hurjasti raskauden jälkeen ennenhän saatoin ovuloida vasta joskus kp24 ja kierrot oli aina sen 30+.. niin nyt "parhaillaan" ollut vaan 22 päivää kierto!!! Ennenkin oli lyhyt luteraalivaihe, 10-11 päivää niin nyt sit alkaa vuoto viikko ovisplussasta! (parissa kierrossa ainakin joissa pongailin)Eipä siinä kukaan kerkii kiinnittyy.. nyt siis menossa synarella sumut (joita vannoin etten koskaan käytä, että tahon luomukiertoo siirron mut koska ajoitus helpompaa ja tuo luhut luteraali niin jos nyt sit vielä tän kerran). Scratsing tehtiin viime pe. Se olikin jännä päivä kun en ennen oo ollut 5km kauempana pojasta enkä yli 5h erossa, nyt sit kaiken säätämisen jälkeen matkustin junalla yksin sen 250km polille ja takas joten olitiin aikataulujen takia 10h erossa ja lähdin aamulla ennen kun hän heräs.. vaan hyvin selvittiin kumpikin.. jopa minä! Jännä huomata miten eri asenteella olin polilla, siis jotenkin kevyin mielin.. ihan pysähdyin itse miettimään kun vastaan tuli pariskunta josta se tuska huokui.. tuli melkein huono omatunto kun ite olin vaan silleen et hoidetaan tää nyt vaan pois jne.. En siis myöskään usko onnistumiseen, miten lääketiede nyt viimisen kohdalla muka sais minut raskaaksi kun ei ole 18. aijempaankaan kertaan saanut. Varmastihan se sit kolahtaa jos raskaus ei ala, nyt lähinnä harmittaa se "turha rahanmeno" mutta kuten @gemmy kin kirjoitti en voi jättää siirtämättäkään koska jäisi varmasti kummittelemaan loppu iäksi.. Suoraan sanottua minua pelottaa ajatus toisesta lapsesta, siis se miten pärjäisin, kun tuntuu että yhden kanssa on ollut äärirajoilla.. en ymmärrä miten muut sen tekee liuta lapsia, työt, harrastukset ym ties mitä.. ihan en oo omia odotuksia äitiydessä (tai ehkä siinä mutta missään muulla osa alueella elämässä sen lisäksi) täyttänyt.. Mutta siis totta kai haaveilen raskaudesta ja vauvasta ja haluaisin 100% onnistua...

@gemmy lle tsemppiä piinailuun, onko teillä vielä monta alkiota pakkasessa?
 
  • Rakkaus
Reactions: marrasmai
@Domi onhan meillä niitä alkioita pakkasessa vaikka kuinka kauheasti. 10 kappaletta. Niin vaikea ymmärtää, että oli niin tosi monta kierrosta ilman pakkaskavereita ja 3päivänä kuukahtaneita alkioita, että sitten yhtäkkiä kun vaihdettiin lääkettä ja laitettiin kaikki peliin niin tulikin paljon alkioita.

Toistaiseksi näyttää, että meidän alkionsiirto sitten onnistui heti ekasta. Mitään varhaisultraa ei ole vielä ollut kun tänään on vasta 6+1, mutta ensi viikolla sitten selviää voiko alkaa haaveilla vauvasta.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: -dino- ja Domi
Siis wau @gemmy , ai noinkin voi käydä, hahaa.. Onnittelut jo plussasta toivottavasti kaikki on niinkuin pitää sit ultrassa. Miten "helposti" (tämä on niin väärä sana tähän aiheeseen ylipäätä) aijemmat on lähteneet.. onko ollut miten paljon siirtoja? siis en kuollaksenikaan muista historiaasi vaikka tiedän että olen sen lukenut (ja "mukana elänyt") aikanaan.. Mulla siirto ens ke.. huoh.. kyllä taas riittäs jo nää hormonit, vaan itellä tää on tosiaan vika kerta niin josko nyt tsemppais. Uskoa onnistumiseen ei tosiaan oo. Pasri kertaa tullut sellanen jännä "säikähtäminen" et entäs jos raskaudunkin :D Voi että, oishan se ihanaa..
 
@Wintersun tuolla yksityisellä mulle on kaikki pas:it tehty täyslääkkeelliseen (synarella, zumenon, luget/nyt cyclogest ja nyt tulee viekä pregnyl tuki) Heidän tapansa kai yleensäkkin. Ja kun matkaa on niin helpompi säätää siirtopäivää jos tulis jotain kun ei omakierto "sotke".. Kunnallisella oli aina luomuun, tai vähän saatettiin ovista buustata ja irrottaa piikillä.. Ja joo 1 (viimeinen) on pakkasessa, oli tarkoitus siirtää se aillon 2019 seuraavaan kiertoon kun "luomu ihmeemme' olikin tarrannut kiinni!!! <3
 
Hei tiiättekö sen tunteen kun 2,5h ennen siirtoaikaa tulee polilta puhelu!!! Se tunne kun veri katoaa päästä.. olin jo tullut paikkakunnalle aamujunalla (kun sovin ajan niin kuvittelin että junat kulkee jokapäivä samalla tavalla, edellisen kerran olin pe ja näin ke ei tuukkaan sitä sopivaa junaa vaan jouduin lähtee jo 6.00..) eilen illalla sanoin vielä miehelle et niin enpä oo ees ajatellut et jos ei selviikkään sulatuksesta.. meille on vaan kerran, ihan ekan julkisenkierroksen 2 viimistä kuukahtanut sulatuksee
n.. olin ostoksilla sovittaa kenkiä ja myyjä tuli just siihen ku puhelin soi.. eka aattelin et mies soittaa että pojan kaa joku hässäkkä, sit näin sen numeron niin tosiaan hetken tuntu että päässä sumenee.. onneks se myujä siitä pakeni :) hapen veto ja valmistut kuulee paskat uutiset. Hoitaja kysyy missä asti oot tulossa ( meillä siis 250km matkaa) jotenkin naurahin et noh oon jo täällä.. Ai.. no pääsisitkö sit jo 12.30 (14 sijaan) ööh.. täh.. paljon kello.. joo toki pääsen.. labrassa olivat sitä mieltä että tyyppi olis jo valmis aijemmin siirrettäväks!! Hohhoi.. eikun töppöstä toisen eteen (olin jossain 4km päässä).. sanokaa nyt joku et tää on nyt hyvä merkki kun hää oli nopsa!!! Kun kävelin äsken juna asemalle tuli ihan hassu onnellisuus aalto.. äh, en haluu alkaa toivomaan turhaa..
 
@Domi Huh mikä tilanne, siirtopäivänä ei todellakaan halua saada soittoa klinikalta! Hurjasti tsemppiä piinailuun ja toivottavasti pikkuinen on yhtä innokas tarraamaan kiinni. :)

Täällä poika syksyn tokassa flunssassa, niiden väliin osui viiden päivän karanteeni kun oli altistus hoidossa, mutta ei sentää tullut mitään. Päiväkotiarki lähti sujumaan tosi hyvin ekan viikon, puolentoista jälkeenja harmittaa kun nyt taas on ollut reilun viikon kotona potemassa, toivottavasti nyt edes maanantaina saatais taas hoitoon.

En ole jotenkin päässyt yli siitä ettei toinen siirto onnistunut ja haluaisin sittenkin vielä yrittää uudelleen, vaikka se nyt ei missään nimessä ollut ajatuksena. Ens kesään asti aikaa, sitten menee iän takia klinikan ovet kiinni. Kyllä tässä varmaan vielä ehtis jos sais otettua asian puheeks miehen kanssa...

Poika täytti jo 1v 4kk ja on kyllä sekä aivan ihana ettö välillä tosi rasittava. :D Kamalasti haluaa nyt auttaa kaikessa, laittelee koirille ruokaa ja vie tavaroita roskikseen. Syöttäminenkään ei meinaa enää onnistua (lähinnä puurot yms oon syöttänyt, enimmäkseen syö kyllä itse), niin nyt täytyy vaan kestäö se, että puolet jogurtista on sylissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Jatkan nyt tänne kirjottelua vaikkei juuri kukaan taida kovin aktiivisesti käydä lukemassa, mutta en nyt viiti huudella tonne hoitoketjuunkaan, kun en oo muutenkaan kirjotellut ja täällä miut "tunnetaan".. Jäi ihmetyttämään hoitajan vastaus, kun kysyin että voikos se nyt sit hyvinkin pian jo tyyliin huomenna (eli tänään) kiinnittyä jos oli jo ns. puskemassa kuoresta? Niin vastas et no nythän se luonnostaankin vasta tulisi kohtuun munajohtimesta ja "limis ja munis alkaa tutustumaan"... etsiskelee paikkaa ja alkio kiinnittyy noin 10 ikäsenä, et eihän sitä nyt ihan tarkkaan voida itetää... Lääkäri ei siinä sillon siis enää ollut.. olin heti et aijaa vai.. mut mitä enemmän mietin niin eiks se aijemmin?!! Ja kun otan tän nyt ihan rennosti jne. niin ollenkaanhan en googlannut (varmasti googlannut sadasti ennenkin) :D niin kyllä siellä sanotaan et noin viikon ikäsenä... Eli sehän olis tänään kun pakastettu 5pv. niin eilinen 6 ja nyt 7.. eikö? Josta siis seuraavaan asiaan.. ELOHIIRI... siis tuolla alhaalla, häpyluun päällä, häiritsevän voimakas elohiiri-tuntemus! Pariin otteeseen ollut jonkun minuutin.. Potkiiko miun kohtu sitä irti vai imaseeko kiinni?!!!! Sanokaa (niinkun se auttas, heh (ärsyttää kun noin hymiöt ei toimi)) et se tarkottaa niiiiin sitä et plussaan!!!! Enkö otakkin ihan rennosti, en ees muista et kävin eilen siirrossa... Onhan jollain ollut elohiirituntemus ja tullut plussa onhan.. negoja ei tarvii kertoa, hahaa.. on kyllä varmaan joskus ollut itelläkin.. mut en muista ajotusta.. eihän tää nyt voi olla sattumaa.. jotain siellä ytitetään.. voi kun ne tykkäis toisistaan (limis ja pimpula).. Noniiin... Tänään vielä pregnyliä 1500.. kirjotti lääkäri verikoe lähetteen, en oo ikinä ennen käynyt.. siihen saisin jo mennä viikon päästä, tuotakin nyt mietin et muistiko se ajatella ton pregnylin, kai se kerkii haihtuua.. kotitesti ois sit vasta su. Eka oli et pe verikoe, mut sit et näkyy se jo to, ni kerkii ainakin tulla tulos ennen vkl.. no nyt pitää saaha vähän ajatukset muualle..
 
@Domi Mä käyn lueskelemassa vaikken osallistu keskusteluihin :D Ja muistan sut samoilta ajoilta parin vuoden takaa. Itse tähän kiinnittymiseen, niin kyllä mä tunsin oisko ollut seuraavana päivänä viime siirrosta että nyt ottaa kiinni. Se nipisteli tavallaan. Ja tässä tämä nyt jalassa roikkuu kiinni ja katsoo youtubea telkkarista :) Me ollaan myös menossa uudestaan hoitoihin, tyttö on jo kauan toivonut pikkusisarusta, ihan innoissaan vauvoista, huutaa aina "Äiti vauva!" kun jossain näkyy vauva. Tsemppiä ja tule kertomaan heti kun teet testin, innolla taustalla fiilistelen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@Domi Kyllä mun mielestä se jo aikaisemmin kiinnittyy. Tuntuisi muuten niin oudolta, että olen nähnyt jo neljä päivää siirrosta hailakan plussan. Mulla on kahdesta ensimmäisestä tuntunut tosi kipeänä pistävänä noin puolen tunnin ajan seuraavana päivänä semmoinen mitä olen mielessäni ajatellut kiinnittymiseen liittyväksi tuntemukseksi. Tässä nykyisessä sellaista en huomannut, mutta meillä oli kyllä 2-vuotisjuhlat kotona niin moni tuntemus on varmaan saattanut mennä ohi.

Kävin ultrassa tosiaan eilen 7+0. Siellä oli 9,9mm matonen hyvällä sykkeellä. Taas yksi virstanpylväs ohitettu. Parin viikon päästä menen sitten varmaan vielä ultraan tarkistamaan onko kaikki ok, se 5 viikkoa nt-ultraan tuntuu kuitenkin jotenkin kauhean pitkältä ajalta odottaa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Domi ja Ramiina
Onnea @gemmy sykkeestä, ihanaa että kaikki oli mallillaan.. Itse uskon tunteneeni kiinnittymisen kerran kun oli se tuulimuna ja tässä luomu ihmeessä.. kummallakin kerralla herännyt yöllä sellaseen viiltävään "pystykipuun" sellanen 5-6 cm "viilto" tuntunut, mennyt nopeasti ohi. En yhtään muista millä päivällä oli sillon kemiallisessa ja se luomu nyt ei oo mitään hajua ees millon on ollut ovis, kun oli niiiin ylläri, mut jälki käteen muistin sen.. Tänään ei oo tuntunut sen enempää sitä elohiirtä kun mitään muutakaan, ei se auti kun ootella.. puuh.. aika sekavia ajatuksia laukkaa.. siis voip olla et on sit kovempi paikka kun mitä olen itselleni yrittänyt uskotella jos ei onnista ja tää oli niinkun tässä.. (toki se luomu ihmeen mahis on olemassa mutta kuitenkin) Saatan toki jonkun scrätsing kierron joskus kokeilla.. mut ilman keltaraushas tukee ei kyllä varmaan ihmettä tapahdu kun se luteraali vaihe on mennyt niin lyhyeksi.. Oon myös tehnyt "ongelman" verikokeeseen menosta.. siis joku muu tietäs ennen minua sen tuloksen! Voi jee taas tätä päätä!
 
vierailijaTupsuli
Tsemppiä Domi <3 Mä niin toivon teille toista plussaa!!! Minäkin olen tuntevinani just elohiirimäistä joissain plussakierroissa tai sit sitä kuuntelee niitä tuntemuksia hullun tarkkaan tuossavaiheessa. Toisaalta niitä tuntemuksia alkoi tulla enemmän vasta plussa jälkeen, tosin oon tikuttanut aika hirveän aikaisin niin että suurennuslasilla pitänyt katsoa… Milloin Domi voit testailla? Onko tuntemukset lisääntyneet?
 

Yhteistyössä