Moikka!
En ole pitkään aikaan käynyt täällä keskusteluissa. Kirjoittelin viime vuonna ahkerasti IVF-hoitoketjussa, olimme siis hoidoissa loppuvuodesta 2019 ja viime vuonna tehtiin neljä alkionsiirtoa, joista siis neljäs (kolmen päivän alkio, aiemmat oli blastoja) tärppäsi vihdoin. Ja saimme ihanan tyttömme elokuun alussa syliin <3 raskaus oli melko helppo, alkuun oli hirveä keskenmenon pelko mutta loppujenlopuksi mitään vuotoja ei ollut ja ultrissa aina kaikki hyvin. Synnytys sitten olikin aika vaikea, ja lapsi tuli maailmaan lopuksi pitkittyneen ponnistusvaiheen jälkeen imukupilla. Mutta lapsella oli kaikki hyvin, itse menetin paljon verta ja olin aika heikossa kunnossa, kunnes sain punasoluja seuraavana päivänä suoraan suoneen.
Vauva-arki on meillä sujunut pääosin mukavasti, lapsi on aivan ihana, terve ja niin suloinen että vieläkin ihmettelen, miten voidaan olla niin onnekkaita että saimme tällaisen pienen ihmeen kaikkien vaikeuksien jälkeen! Välillä on ollut kyllä väsymystä kaikkien yöheräilyjen takia, neiti kyllä huolehtii siis itse siitä että yölläkin saa syödäkseen. Ja ihan hyvin on saanut syötyäkin kun paino nousee tasaisen varmaan tahtiin.
Näyttää siltä, että täällä palstalla on aika hiljaista nykyään, ei oo hirveesti keskustelijoita tuolla plussanneissakaan, ja olin itsekin tosi passiivinen siellä kun kirjoittelin vaan elokuisten fb-ryhmässä. Luultavasti tulee kirjoiteltua enemmän siellä, mutta joskus tulee täälläkin käytyä katselemassa muiden kuulumisia. Kiva olisi kuulla, onko muita ivf-hoidoilla lapsen vastikään saaneita (tai pian saamassa) ?