Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Höh! Ei oo taas tullu ilmoitusta, että viestejä on. Oon luullu että kaikki viettää palstarauhallista viikonloppua.

Kiitos myötätunnosta raivomutsia kohtaan. Tilanne tosiaan oli sellainen, että maattiin vierekkäin sängyssä ja poika raivos väsymystä, mut ei suostunu nukahtaa. Nousin siitä ylös ja kävelin pari askelta takaperin ja korotin ääntäni "mikset sä vaan voi nukahtaa!" :(

Nyt on menny ihan kivasti pari päivää, syöminen rupee olee tosi lyhyitä aikoja rinnalla, ihan jopa viittä minuuttia. Kaikki muu kiinnostaa niin paljon.

Palataan taas. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Unohtui vielä @kirsillevauva sanoa tosta sun hcg verikokeen hinnasta, että niissä voi olla ihan huimia eroja. Tampereella on julkisen puolen iso Fimlab-ketju, jonne voi mennä myös yksityisen lähetteellä ja maksaa itse. Siellä hcg mittaus 25e. Kävin kerran tyhmyyksissäni Terveystalon labrassa mittaamassa hcg:n, ja maksoi sen 80e!! Eli kannattaa vertailla hintoja, jos vielä ehdit ensi viikon aikaa ajatellen :)

@Mandala Mä kyllä ainakin arvelinkin, että se sun kirjoitus siitä päikyn pojasta oli vähän kiukun vallassa kirjoitettu. Ja kyllä saa purkaaki tuntojaan tietenkin! Mitä muuta sitä vois olla kuin kiukkuinen, kun omaa lasta kohtaan joku hyökkää:unsure: Todellakin olisin itte kans ihan tolaltani! Jälkeenpäin sitten aina osaa olla vähän rauhallisempi ja rationaalisempi.

Toivotaan että ammattilaisten kanssa tämäkin poika alkaisi päästä säännöistä jyvälle. Toisaalta ehkä (jos ehtivät?) nyt tarkkailevat häntä vähän tarkemmin, että ehkei jatkossa pääsisi niin helposti tekemään vastaavaa..

Tutista vielä; meillä nyt vähän aikaa ollut tutti ihan tosi vähän käytössä. Kulmahammas on tehnyt tuloaan jo useamman viikon, ja se on vissiin sen verran arka että poika ei tykkää edes tuttia syödä. Vähän ruokakin maistuu huonosti. No se on nyt tutista vieroituksen kannalta tosi hyvä! Sovittiin, että syyskuun alussa leikataan kaikista tuteista päät pois. Jos poika pyytää, niin annetaan se leikattu tutti sitten ja selitetään, että se on rikki. Tällä hetkellä siis tutti on joskus nukahtaessa (ehkä 50/50) mutta napataan se pois, kun poju nukahtaa. Tai sitten sylkäisee itse pois. Ja aamuyöstä joskus on laitettu suuhun, kun poika hyörii ja ähkii ja meinaa herätä viiden aikaan, tutilla nukkuu hyvällä säkällä kuuteen tai jopa puoli seiskaan :ROFLMAO: Nukkuessa ei siis muuten enää tuttia syö lainkaan, eikä päivällä. Ehkä 1-2h/vrk siis enää. Nyt on siis hyvä aika lopettaa.

Mä muuten imin itse peukaloa 6-vuotiaaksi. Ja voin kertoa että siitä meni kyllä purenta kans ihan vituralleen:D:eek: tosi mittava oikomishoito kans tehtiin. Ei nyt ihan sama asia toki kuin taaperon tutin syönti ;)

@-dino- ahaa joo ymmärsin väärin sen olkapään kipuilun:) Mulla tuli ihan alussa vauvan synnyttyä kans olkapää ja lapaluun seutu kipeäksi, kun jotenkin nostin sen kannattelevan olkapään korvaa kohti. Sit kun tajusin pitää sen rentona, ja ottaa vauvaa vähän ylemmäs kyynärtaipeeseen, niin helpotti. Kiva kun kantoliina toimii teillä, se kyllä helpottaa elämää :)

Mitähän muuta meidän pojasta. On vilkas vilperi ja tosi hyväntuulinen ollut viime aikoina. Seurassa aina tarkkailee ja ihmettelee, perhekerhossa on taas alettu käymään. Kovin liikunnallinen on ja tykkää kiivetä ja kokeilla kaikkia esteratoja tms. Sanoja tulee joku 5-10 ja niistäkin ainoa selkeä on äiti:love: Mutta kovasti hakee sanoja ja puhua pulputtaa paljon, eiköhän ne sieltä. Ymmärtää kyllä puhetta hämmästyttävän hyvin (esim:hae kylpyhuoneen laatikosta vaippa, niin osaa hakeao_O). Ens kuun lopussa 1,5v lääkärineuvola.

MyMa ja muru 1,5v
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Mandala
@Mandala kolmen viikon päästä lähetää takas ouluu (y) joo toi lasista hörppyyttäminen on ollu mielessä. Ei nyt ehkä vielä oteta käyttöön. Varmaan helpompaaki sit jos osais istua. Keskitytään siihen lusikkaan nyt ja annetaan vaikka koko pullon olla. Inhottavaa huuattaa toista ku tietää että siihen se menee aina.. Maidot menee tosiaa nokkikseen eikä se haittaa syömistä. Ehkä me siitä vielä joskus päästään :rolleyes: mää osaan kyllä käyttää ruokapumppua ja mieski opettelee että se ei oo kotiutumisen este (y)

Hauskoja nää mitä kukaki on tehny minkäki ikäseks. Hammasongelmat ei ol tietty kivoja. Vaikeepa sitä on peukalosta vierottaa ku se kulkee mukana :D
 
@MyMa me leikattiin tutista pää pois mutta siitä tuli meillä ihan kauhea huutoitku, joten unohdettiin se sitten kokonaan. Eikä lopulta tehty mitään kikkailuja että viedään oravan poikasille tms vaan sanottiin, että isot pojat ei enää tarvitse tuttia kun mentiin unille. Rauhoiteltiin siinä niin kauan kun tarvi. Tosi itkuista oli ekat illat, mutta itkuisuus loppui. Tarvitsi vaan aika pitkään paijata tai olla vieressä. Samaa vieläkin tehdään. Olihan ero suuri kun tutin kanssa suurin piirtein vaan laittoi sänkyyn iltasadun jälkeen ja sanoi hyvää yötä. Muuta ei tarvinnut.
Toivottavasti teillä sujuu hyvin!

@atvk87 onko teillä vielä mukavat ajat jatkunut?

Neuvolassa tänään mitattiin pituutta 65cm ja painoa 6710g. Pituus huitelee yläkäyrällä, mutta oli tullut vain noin 430g painoa kuukaudessa, mikä on pakko johtua tosta potkimisesta, hyörimisestä ja härväämisestä koska tankkaa koko ajan. Ei ollut lääkäri tai terkka huolissaan mitenkään siitä. Muistelen, että pojallakin käyrä oli näihin aikoihin alaspäin lievästi.
Pään kannattelusta sanoi, että katsotaan ensi kuun neuvolaan ja jos ei ole merkittävästi parantunut tilanne niin saadaan lähete fyssarille. Treenataan sillä välin kotona.

Tykkää edelleen nyt jäädä asumaan ja torkkumaan tissille lupsuttaen piiiitkään, joten ei tule röyhtäytettyä joten pieruttelee ja mahaa välillä näyttäis vääntävän. Eilen ja tänään mennyt huudoksi nukkumaanmeno. Kauheaa kikkailua taas vaatii, telkka tai kaukosäätimen tuijottelu jos ei oo liian hermostunut vielä. Pulloa jos joutunut antamaan niin yrittänyt sitä tahdistettua tekniikkaa käyttää mutta mennyt persiilleen jotenkin niin ihan sama. Myös huomannut, että jos ei saa nukuttua päivällä tai alkuillasta ’tarpeeksi’ niin oiskohan yliväsynyt kun silloinkin huutaa.
Muuten on tosi iloinen ja aurinkoinen, oikea pieni flirtti, mutta vastapainoksi illat ärsyttää kyllä itseänikin tällä hetkellä. Nytkin sängyssä torkahti mun polvien päälle, miten sen tästä tuohon sängylle siirrän ilman huutokonserttia onkin toinen juttu :X3: Ja hitto kun pyykkikonekin just valmistui ja piippailee nyt sitte tietyin väliajoin pitkään ellei sulje sitä, mies poikaa nukuttamassa tietty, sinnekin se piippaus kuuluu tosi hyvin. Tuntuu ettei välillä ihan kädet riitä kaikkeen :ROFLMAO: että näin meillä :LOL:
 
@Mandala joo mua kans ärsyttää ihan älyttömästi meidän ”ultra silent” pyykkikone, joka ohjelman loputtua kiljuu PIIP PIIP PIIP x3 o_O:mad: Eikä sitä ääntä saa mitenkään pois.

Terveisiä taas osastolta! Meillä oltu kovassa flunssassa kohta kaks viikkoa, yskä on niin hirveä että välillä tulee jopa oksu yskänkohtauksen päätteeksi. Eilen meni sitten ihan passiiviseksi ja itkeä tuhersi vain päikkäreiltä herättyään, ei kotiin tullessa jaksanut edes lattialla istua. Lanssilla sitten päivystykseen josta ottivat osastolle. Valkosolut aivan nollilla joten seurannassa ollaan, piristyi kuitenkin huomattavasti iltaa kohti ja ärhenteli lääkärille joka tuli häiritsemään kesken iltasadun :LOL:
 
@marrasmai Hui, kuulostaa ikävältä osastoreissu! :unsure: toivottavasti ette pitkään ole! Ja huvittavia noi superhiljaset koneet ku tosiaan sit huutaavat kun ohjelma loppuu,en ymmärrä :cautious:

Mie oon taas vaan niin surkee kirjottaja :notworthy:

Neuvola oli viikko sitten, saatiin rota. Nyt tällä viikolla ollut vähän itkuisempi. Hyvin kasvaa neiti, reilu 59cm ja painoa 5574g. On selkä kyllä ollut kovilla kun neiti haluis vaan pystyssä viihtyä. Päätä kannattelee jo hiukan paremmin! Harjotukset jatkuu :LOL:

Ja sit.. Tuntuu ihan pahalta jopa jauhaa asiaa täällä kun tuntuu tuota uniongelmaa olevan useammallakin. Mut pitääkö mun vähän huolestua kun tyttö nukkuu tosi paljon? (n) tai siis, eilen nukku melkein koko ristäishankintareissun ajan, lähettiin joskus 9 aikaan ja 14 oltiin takas. Kotona sit heräs syömään ja siinä vaiheessa tajusin et herttinen, neiti söi viimeksi joskus 7 aikaan! Matkan aikana heräs pari kertaa vaan ihmettelemään menoa ympärillä. Loppupäivän toki nukku vähän torkkuen 5-15min pätkiä, söi normaalista. Anoppilasta lähdettiin mun äitille joskus 20.30 ja sillon nukahti nähtävästi yöunille. Ihana laps siitä että kotiin tullessa sai vaihella vaipat ja yökkärit toisen heräämättä. Ite pääsin unille joskus puolilta öin ja tänä aamuna havahduin puoli 7 et herranisä, tyttö ei heränny kertaakaan yön aikana (n) aamulla tissi maistui normaalista ja nyt taas nukkuu toista tuntia päikkyjä.
Lämpöö ei oo ja hereillä ollessaan on oma iloinen itsensä. Tosin meillähän on ollut viime ajat aika tiuhaa tissittelyä ja tiheän imun kautta, voiko se vaikuttaa asiaan et nukkuu noinkin pitkiä pätkiä heräämättä syömään?

Tänään viel treffit papin kanssa ja lauantaina ristiäiset :)

Hämmentynyt love ja typy 2kk 8pv
 
Voi teidän pientä potilasta @marrasmai :unsure: varmasti säikäyttää tollanen! Onko otettu lisää kokeita? Miten jatko?

@love- kyllähän näillä vauvoilla tuppaa olemaan päiviä kun nukkuvat selvästi enemmän kuin toisina päivinä. Ihan päivän parin takia en hermostuisi asiasta varsinkin jos painonnousu on johdonmukaista ja on kuitenkin hereilläkin välissä ja reagoi totutulla tavalla.
Meillä tiheät imut ollessa kovimmillaan on ehkä enemmän hereillä kuin normaalisti kun pitänyt koko ajan saada tissiä :rolleyes: mutta vauvat on tosi yksilöllisiä siinäkin että miten reagoi tiheän imun aikana kuten muutenkin.
Seuraile ihmeessä miten tilanne etenee ja voithan sä vaikka soittaa neuvolaan jos asia mietityttää kovasti.

Meillä tyttö on nyt jo aika pitkään ollut selvösti unisempi päivällä. Aamulla nukahtaa usein ennenku ehditään lähteä viemään poikaa tarhaan. Sieltä tullessa seurustelee jonkin aikaa ja syö ja nukahtaa uudestaan. Niin sitten jatkuu koko päivä oikeasti, että seurustelee jonkin aikaa syömisen yhteydessä ja nukkuu lopun aikaa. Iltapäivällä/alkuillastakin nukkuu jonkun pätkän ja menee sitt siinä kasin pintaan yöunille. Mutta on siis hieman enemmän hereillä illalla ennen yöunia.

Tänään just huomasi päivällä oikein mitä voi tapahtua kun ei saa nukuttua ns normaalia määrää. Tissiraivoa kesken kolmen ruokalajin synttärilounaan :ROFLMAO::alien: eihän se yllätyksenä pitäisi tulla pienen vauvan kanssa mutta kun ei ole tottunut moiseen kun kai sitten tuurilla nukkunut aiemmin yleensä kaikki tuommoiset. Olisikohan sitten jotkut 4kk hulinat, kun ei voinut keskittyä nukkumiseen tms. Onneks lopulta huudettuaan nukahti liikkeelle lähtiessä ilman tissiä ja päästiin kotiin asti just ja just. Juosten rappuset ylös kun alkoi heräilemään ja kauheassa vessahädässä sitten imetin vessanpöntöllä :ROFLMAO::ROFLMAO:

Pieni Raivo-Riitta 4kk tänään ja minä 40 vee :eek: minne tämä aika menee????
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Paljon onnea Raivo-Riitan äiti @Mandala :love: :love:
Ja kylläpäs pikkuneidillekin tulee nopeesti kuukausia lisää! :LOL:
Ihan normaalia kai, että tulee suvantoja painon kanssa, jos kehitys on ollu siihen saakka hyvää. Sit jos ois aina vähä huonosti kasvanu, nii ois eri asia. Joten älä säkään oo huolissaan! Tuolla imetyksen tuen facessa ainakin tuntuu, että ihmiset loukkaantuu, jos vauvan vähäistä painoa huomioidaan neuvolassa. :eek: Luulis et sitä tärkeää imetystäkin tärkeämpää olis vauvan kasvu. No joo, perus sivuraide.

Harmi ettei synttärisyömiset onnistunu. Mutta joo, tuntuu että noi on just noin kieroja...
En kai mä kirjottanu et meil on menny kivasti? :rolleyes: Omg, siis musta alkaa tuntua, että musta ei oo äidiksi. :censored::alien:(n)
Tää viikko on ollu _aivan_ hirvee. Tuun kohta hulluksi.

Vein pojan nimittäin tänään lääkäriin, kun se huutaa enemmän kun yleensä ja on muutenkin outo. Mietin, että jos korvatulehdus tai jotain?
Lääkäri: Onpa rauhallinen ja tyytyväinen poika, tulee hymyäkin.
S**tana mikä kieroilija!!! :cautious::whistle: Kaikki oli tietysti ihan kunnossa. Ei niin ku mitään vikaa.

Just ennen lähtöä iteki räkä poskella ja itkin sellasta huutorääyntää, kun toi tyyppi vaan ajaa mut siihen.
Loukkasin myös oman selkäni tänään lähtiessä, kun oli turvakaukalo oikeassa kädessä ja käännyin ottamaan vasemmalta vielä aurinkolasit pöydältä. Se kiertoliike sit aiheutti jonku niksahduksen rankaan ja nyt oon ihan invalidi.

Poika on alkanut pelkäämään nukahtamista. :confused:
Valitinko jossain vaiheessa että kun ei nukahda kuin tissille? No ei olis pitäny. Nykyään ei nimittäin nukahda ollenkaan minnekään/mitenkään!
Aamu-unille nukuttaminen eilen kesti 9.30-13.30, menee vaan niin yli, että ei enää pysty nukahtaa, eikä huoli rintaakaan. Herätessään iltapäivällä söi ahnaasti ja yrjös mun naamalle/päälle.
Tänään vahingosta viisastuneena otettiin kantoliinaunet heti kasin jälkeen aamulla. Oli pakko sit lopettaa käveleminen kun tuli pissahätä ja heräs sillon.

En tiedä mitä kirjottaa, ei oo mitään punasta lankaa tässä tai mitään järkeä, en ymmärrä enää itekään.
Anoppi on ollu tosi hyvin apuna ja nyt kun on nähnyt nää ongelmat, niin tarjoutuu herkemmin vielä. (y)

Sori, ei nyt pysty kommentoimaan mitään kellekään, toivottavasti muilla menee paremmin.

Viikko osteopatiaan ja ootan sitä ku kuuta nousevaa. Petyn kyl tosi paljon jos sieltä ei löydy mitään apua.

Olin iteki siel äitiysfyssarilla käymässä, vois yrittää joskus siitäkin jotain jutella.

Anteeks tää hirvee negatiivisuus ja valitus, välillä tuntuu et elämä on niin ku joku huono sketsi.

Riivattu ryökäle 3 kk 1 viikkoo
 
@atvk87 ihan MEGA ISO halaus sulle ❤ Oot nyt tosi syvässä suossa fiilisten kanssa ja vaikka eri ongelmien kanssa kukin painitaan niin ymmärrän kyllä noi synkät kelat. Tosi inhottavaa, että teillekin tuli rintaraivareita, se on oikeasti luonnon v*ttumaisin keksintö mitä tällä hetkellä tiedän :X3: varsinkin kun on itse elänyt yhden vauvakauden jo missä kaikkeen ongelmaan, itkuun ja inahdukseen auttoi tissi, ja nyt saa joskus vaan toivoa että tähdet asettuu oikeaan linjaan että saa toisen syömään ennenku menee just yli ettei se onnistu sitäkään vähää. PUUUUH!
Ja todellakin olet upea äiti mikä kaikkensa tekee tuon pienen lapsen eteen, paras äiti pienellesi! On siunaantunut niin sanottu vaativa lapsi, ja se on varmasti älyttömän raskasta jos tuntuu että menee vaikeasta vaiheesta toiseen ilman hengähdystaukoa. Onneksi sulla on anoppi siellä, vaikka hän ei aivan samalla aaltopituudella olisi aina, hyödynnä niitä apukäsiä sumeilematta, niin saat oman pään pysymään kasassa. Toivon todellakin että tulee pian edes se yksi hyvä päivä mistä saa energiaa taas! ❤ Ja mäkin odotan sitä teidän osteopaattireissua tosi paljon, menisipä aika nopeasti!! Ja ajattele niin, että jos sieltä ei löydy apuja niin sitten on vielä se vyöhyketerapia ainakin. Että kaikki kivet ei ole käännetty sen ekan reissun jälkeen vielä!
Ja todellakin nämä on kieroja nämä mokomat, niillä on joku kuudes aisti :rolleyes:

Onko teillä yöunille nukahtaminenkin hankalaa tällä hetkellä? Nukkuuko kuitenkin vielä hyviä pätkiä kun nukahtaa?

Ota nyt varovaisesti sen selän kanssa, ettei mene pahemmaksi. Tosi tarkkana asennoista missä nostat/kannat poikaa. Kuulostaa kivuliaalta :unsure:

Ja tuut todellakin valittamaan just niin paljon kun tuntuu, usein sekin jo auttaa edes vähän kun saa purkaa rehellisesti tuntojaan.
 
Heipä hei! Jos minäkin siirtyisin jo tälle puolelle kun poitsulla tulee 4viikkoa täyden tulevana sunnuntaina :barefoot:.

Tässä tulee sitten samalla synnytyskertomuskin.
Eli 2. yliaikaiskontrollilta jäin osastolle käynnitykseen. Ultrassa todettiin vedetön kohtu ja painoarvioksi annettiin 4100g. Paikat olivat epäkypsät, joten käynnistys aloitettiin angusta-tableteilla. Ensimmäinen päivä mentiin 25mg annoksella millä ei ollut mitään vaikutusta. Toinen päivä lähti käyntiin 25mg annoksella joka nostettiin sitten 50mg annokseen. Tällä saatiin aikaan supisteluita hyvin. Perjantain ja lauantain välisenä yönä supistukset alkoivat olemaan jo melko tuntuvia. Sain kipupiikin ja sen avulla sain nukuttua muutaman tunnin.
Aamulla lääkärin tutkimuksessa kaula hävinnyt ja olin 3cm auki. Tableteita ei enää lauantaina otettu koska supistuksia tuli säännöllisesti. Yhteen mennessä kivut olivat jo melkoisia ja siirryin synnytyssaliin.

Synnytyssalissa avuksi tuli TENS ja ilokaasu. Tensistä en lopulta tykännyt ja sen jätin pois. Toiveissa oli amme rentoutumiseen, mutta koska viikkoja oli takana jo 42 ja vedetön kohtu niin amme oli pois suljettu. Kivut olivat jo melkoiset ja kätilö ehdotti epiduraalin laittoa. Epiduraali laitettiin ja siitä tuli apu hetkeksi. Lääkkeen vaikutus kesti vain 1h - 1,5h jonka jälkeen kivut tulivat taas kaatamalla päälle. Kalvot puhkastiin ja laitettiin oksitosiini tippa. Niin ja kalvojen puhkasussa huomattiin on ”Hups, ei ollutkaan vedetön kohtu”. Oksitosiinitippaa suurennettin koko ajan, ja vauvan päähän laitettiin syke anturi. Anturissa välillä vauvan syke korkealla pätkiä.
Synnytyssalissa kertakatetroitiin muutaman kerran kun ei ollut pissaaminen onnistunut.
Kovat kivut edelleen. Anestesialääkäri kävi laittamassa uuden epiduraalin, joka toimi taas ensimmäisen annoksen ja tämän jälkeen taas jäätävät kivut päälle. Yö meni kipujen kanssa kärvistellessä. Nousi lämpö ja crp koholle. Aamulla tilanne 7cm auki.

Kivut eivät ottaneet laantuakseen ja uusi lääkärin tutkimus. Tilanne mennyt takapakki, auki 6cm ja kaula paksuuntunut ja jokin lippa ilmestynyt. Tässä vaiheessa olin itse ihan loppu. En jaksanut kipujen kanssa. Lääkäri takasi paikalle ja keskusteltiin siitä että pitäisikö nyt kuitenkin tehdä sektio. Tähän olin heti valmis. Sektio päätöksestä noin 30min niin oltiin jo leikkaussalissa. Kiireellinen sektio tehtiin spinaalipuudutuksessa. Leikkkauksessa kohtu ei tahtonut supistua. Verta menetin 1100ml. Montaa lääkettä ja supistava lääkeinfuusio tippumaan ja näillä lääkäri sai asian hallintaan.

Poika syntyi sunnuntaina 4.8 vähän yli kymmenen.
Painoarvio meni hieman pieleen :whistle:
Poika oli syntyessään 4980g sekä 56,5cm pitkä!

Vauva lähti miehen kanssa ihokontaktiin sen jälkeen kun sain vauvaa hieman pitää lähellä. Minä lähdin siitä heräämöön ja mies vauvan kanssa osastolle.

Tästä tulikin pitkä tarina. Vielä olis tarinaa siitä miten osastolla meni mutta se jääköön toiseen kertaan :)


ihanapa ja Poitsu kohta 4vk
 
Vastailen taas mitä muistan, niin ärsyttävä puhelimella selailla kuka sanonut mitäkin. Oon kyllä edelleen käyny aina teidän kuulumiset lukemassa.

Sormiruokailusta oon samaa mieltä, että jos ei tunnu omalta niin ei mikään pakko. Kauhulla välillä luen miten porukka antaa vaikka minkälaisia paloja ja sit neuvotaan, että pitäs vaan käsien päällä istua kun toinen kakoo vedet silmissä. Mua kans hirvitti se niin paljon, että oon vasta pinsetti otteen opittua antanu sellasia pieniä paloja syödä. Oon ehkä vähän turhan pekokas ollu tukehtumisen kanssa, mutta esikoisen vammautuminen varmasti näkyy siinäkin. Ja oppi kyllä ihan yhtä nopeesti kun muutkin syömään lusikalla itse.

Meillä nukutaan vieläkin perhepedissä. Tai pojan sänky on sivuvaununa, mutta kuitenkin. Kun imetys loppu niin nukkuu kyllä 1-2 herätyksellä jos ei oo kipee tms. Mulla ei oo mitään kiirettä siirtää omaan huoneeseen vielä.

No me sit kans käytiin alkionsiirrossa tässä taannoin ja siitä tulikin plussa. Viivat vahvistu hyvin, mutta ruskee tuhru alko joskus 6pp aikoihin. En siitä niin hirveesti vielä huolestunu kun tiedän, että suurin osa vuotaa enemmän ja vähemmän. Kaks viikkoo siirrosta verikoe oli tosi hyvä. Siinä vaiheessa olin jo aika hermoheikko, kun pari viikkoa melkeen kytänny vuotoja ja pelänny millon on veret housussa. Välillä ruskeeta tuli enemmän ja välillä loppu. Joskus näky häivähdys punasta. No verikokeen jälkeen seuraavana päivänä jo tuli enemmän verta. Pariin kertaan ennen tätä olin jo itkeny keskenmenoa kun oli tullu enemmän vuotoa. Soitin taas polille ja kävin tänään uudestaa verikokeessa, eilen jo tuli reilummin verta ja tiesin, että kesken menee. Arvo oli noussut hyvin, mutta juuri ennen soittoaikaa kivut alko ja ei epäilystäkään, että se oli siinä.. tavaraa tulee niin paljon ja hyytymiä. Anteeksi tarkka kuvaus.. vielä kuitenkin käski jatkaa lääkkeitä maanantaihin ja käyn uudestaan hcg mittaamassa. Toivottavasti ei oo mikään kohdunulkoinen tms. En viiti lähtee mihinkään nyt tarkistuttamaankaan kun vointi ja kivut siedettäviä. Tämä tehtiin lääkkeelliseen kiertoon ja vaikka tuhrut yleisiä niin jotenkin mulla sellanen olo, että ne ei jaksanu pitää limistä kunnossa. Meillä ei polilla enää käytetä lugeja vaan teroja. Vastaava ivf lääkäri on viime kerran jälkeen vaihtunu ja eivät enää gonapeptyliäkään määrää kiinnittymisen tueksi, ei kuulemma ole siitä näyttöä että auttas. Jännä kun muualla vielä käytetään. Meillä vielä 2 blastoa pakkasessa niin ajattelin kysyä jos seuraava siirto voitaisiin tehdä bemfolalla ovis kypsyttämällä ja siitä siirto niinkun tuo kuopus sai alkunsa. No saa nähdä kauan tässä keskenmenossa menee, jospa pääsis uudestaa pian yrittään. On se vaan kamalaa vaikka kaksi lasta on ja onneksi kuitenkin meni näin alussa.

Caro ja pojut 3v ja 1.5v
 
Voi @Caro87 :( Pahoittelut, jos se tosiaan oli siinä. Aika rajujakin vuotoja ollut porukalla, vaikka kaikki olis kunnossa. Mut ymmärrän, ettei haluu pitää toiveita yllä, jos ei kuitenkaan. Kivempi mahdollisesti yllättyy positiivisesti.

Kiitos @Mandala taas myötätunnosta! :love: oot sä ihana!
Ja tänään meil on ollu hyvä, normaali päivä. Ollaan puuhailtua kaikkea normaalia ja poika on syöny hyvin ja nukkunu paljon, enemmän ku yleensä. Vissiin alkuviikon kiukuttelu vei mehut. :ROFLMAO:
Huhhuh tätä mä just olin tarvinnu! (y)
Kyllä se kirjoittaminen vaan helpottaa.

Viikonlopuksi tulee vieraita, niin toivotaan et poika on taas vieraskoree! :whistle:

Palaan muiden juttuihin myöhemmin, oli taas kommentoitavaa, mut en nyt jaksa perehtyä. :D
Tervetuloa @Ihanapa ja onnea! Kyllä on siinä vauvalla kokoa. :barefoot: Miten teidän arki on lähteny?
 
@atvk87 Tsemppihalit täältäkin! Ihan tuttuja tuntemuksia myös vaativan vauvan kanssa. Ettei sulla olis noidannuoli tullu selkään? Mulla tuli kuus kertaa ekan 8kk aikana, pahin oli sellanen että lähettivät terveysneuvonnan kautta päivystävän lääkärin tuikkaa mulle kipupiikin kankkuun että pystyin edes 10cm liikahtamaan sohvalla. Vieläkin alaselkä aika huonona mutta ei oo (kopkop) enää poksahtanu onneks pitkään aikaan.

Meillä tytön tauti senkun jatkuu ja jatkuu. Osastolla ollaan oltu pariin kertaan jo, kaikki maholliset tautikokeet otettu mut mitään ei löydy ja tulehdusarvo enää 5. Yskä on etenkin öisin ihan järkky ja oksentaakin välillä kun yskii niin älyttömästi. Valkosolut aivan nollilla ollu mut nyt onneks oli ees minimaalisesti noussu. Toivottavasti ei sit päiväkodin alettua ihan joka tauti tälleen kolmea viikkoa kestä ja vie sairaalaan :confused: Tyttö on ollut kyllä niin liikuttavan reipas, osaa jo itse laittaa saturaatiomittarin sormeensa ja kanyylin poisottoakin tutkaili vaan analyyttisen kiinnostuneesti. Tuleva lääkäri kenties? :D
Ollaan nyt siis kotilomalla osastolta, maanantaina taas verikokeisiin.

Syöminen pitäisi vielä vaan saada taas raiteilleen, 300g oli paino tippunu :unsure: Ruokavinkkejä pikkupotilaalle?
 
Voi @marrasmai onpa teillä sairastelu pitkittynyt ja mennyt kurjaksi tilanne (n) Ihanan reipas pikku tohtori, itse hoitaa kohta verinäytteen ototkin :D Vinkeistä ruuan suhteen en nyt tiedä muuten, mutta meillä itse tehty jätski oli kesällä superherkkua. Siihen vaikka rasvaista kreikkalaista jugurttia, mangososetta, mansikkaa (tai mikä mieleen onkaan) ja öljyä niin on kunnon kaloripommi. Semmoseen jäädytettävään tikkumuottiin tein. Tämä tietty kotona siis.

@Mandala paljon onnea pyöreiden täyttämisestä! :love: Niin se aika menee ja on sulla kaksi mahtavaa saavutusta nyt ainakin jo takana ❤:) Juhlitteko mitenkään?

@atvk87 siis apua tuota meininkiä:confused: Ja selkäsikin vielä teloit, tuota nyt ei enää olisi kaivannut :cry: Koska vauvalla osteopaatti? Voisitko pyytää sieltä itsellesikin apua? Tai tommonen noidannuoli ei kyllä taida taintua akuutissa vaiheessa kuin lääkkeillä (n) Onko yhtään nyt vkolopun aikana helpottanut? Tsemppiä hirveästi teidän vaikeuksiin, toivotaan että aika tekisi tehtävänsä ja alkaisi meno helpottua kun vauva kasvaa!

@Love Kyllä sitä saa huolenaiheita tuoda tänne, vaikka muilla olisikin eri meininki :) Onhan pienillä noita erimoisia vaiheita nukkumisenkin suhteen. Meilläkin vielä tuossa reilusti yli 1 veenä tuli yhtäkkiä tyyliin viikossa muutos, että reilu 1h päikyt vaihtui melkein 2,5-3 tuntiin :eek: sitä kesti jonkun viikon tai reilun viikon, ja palattiin vanhaan. Eli kuuluisa vaihe :D vauvalla varmaan vielä enemmän heittelee uniasiat. Mutta tuskinpa tuo nyt mitään kamalaa on, jos kuitenkin paino nousee, on hyväntuulinen ja liikkuu kuten ennenkin jne. Koska seuraava neuvola? Ainahan sinne saa soittaakin jos mietityttää, sua varten terveydenhoitaja siellä on :)

@Caro87 Voi kurjuus jos siirrossa kävi noin ikävästi :( Mikä tilanne nyt? Noissa lääkkeissä tuntuu olevan kyllä jonkin verran eroja. Tää hedelmällisyyspuoli on vielä niin hirmu uusi ja vakiintumaton lääketieteen haara, että ei hoitomallit oo sillä tavalla vakiintuneita kuin monessa muussa alalajissa. Ihan tässä jo omien hoitojen aikana kolmessa vuodessakin on tullut paljon uutta tietoa ja näyttöä, kun niistä aina tuolla klinikalla kertovat.

@Ihanapa wau miten potra vauva! :) Paljon onnea teidän perheelle ja kiva kun kirjoitit synnytyskertomuksenkin:) Itsellä oli niin nopea synnytys (kokonaiskesto 8h) että ei voi kuin kuvitella mitä kiirastulta tuollainen monen vuorokauden kärvistely on...! Mutta palkintokin on toki mitä mahtavin:love:

Täällä töihin paluu edessä huomenaamuna :eek: Piti viettää kiva sunnuntai miehen ja lapsen kanssa, mutta makasin migreenin kourissa lauantaista saakka(n):mad: Tuossa neljän maissa iltap pääsin sängystä ylös, niin päästiin edes leikkipuistoon yhdessä. Ihan hyvä fiilis on, onneksi ei poika vielä mene hoitoon vaan jää isänsä kanssa kotiin.
Huomenaamuna myös ultra ja jos kaikki hyvin niin viikon päästä uusi pas :)

MyMa ja poitsu 1,5v
 
Jahas, poika ehkä nukkuu (isä sängyssä seurana, mistä johtuu, että jos nukuttaa viereen/tissille, niin herää hetken päästä jos siitä ite nousee? :D Ja sit kun on siinä vieressä, niin välillä poika kokeilee kädellä, että siinä on aikuinen vielä).
Niin ja aiemmin sitä kysyttiin, niin yöt menee edelleen hyvin, 1-2 syöttöä ja nukahtaa yöunille pääsääntöisesti hyvin (paitsi sillon alkuviikosta ei millään, yks ilta oli niin raukkaväsyny, että miehen kans molemmat itkettiin, kun toinen nukku sit miehen olkapäälle jossain vaiheessa).

Menny taas kolme päivää paremmin, meneeköhän mönkään kun sanon tän ääneen. :ROFLMAO:
Kiitti kaikille tsempeistä! :love: Ne merkkaa tosi paljon. :)
Poika ihan hirvee kuolaamaan nyt ja omat ja meiän kädet ja harsot menee suuhun. Myös jotkut satunnaiset muut, jos on vahingossa napannut jostain kiinni. Ei vielä tarkotuksenmukaisesti ota mitään silmän ja käden yhteistyöllä.
Perjantaina se osteopaatti!

Tiistaina alkaa vauvauinti. :barefoot:
Onko kukaan täältä käynyt? Mitään vinkkejä vauvan kanssa esim omaan peseytymiseen? :D Kylpytuen suositteli ottamaan mukaan infotilaisuudessa, mut eihän tuo siinäkään pysy pitämättä!

@marrasmai voi kuinka ikävän pitkältä kuulostaa tytön tauti. :( Oispa jo parempaan päin! Toi yskä varsinki on kamala, jos siellä on noin sitkeetä limaa. Voiko limaa ohentavaa lääkettä käyttää noin pienille? Huomenna sit ehkä selviää jotain?
Selässä varmaan joku noidannuoli sit joo! Onneks sulla ei oo ollu viime aikoina, eikä tartte palatakaan.
Mulla on helpottanu kyllä, ihan ennalleen ei oo palannu, mut pystyn jo kumartumasta nousemaan suoraksi heti ja kiertoliikkeitä ilman painoa. Poikaa en voi pitää olkapäällä istuessani, siinä tulee liikaa painetta rankaan? No, eiköhän tää tästä.

@Mandala mites jatkuuko tiheä imu tai raivarit vielä?
Mä halusin lukea ton african babies don't cry jutun, mut en jaksa keskittyä vieraskieliseen tekstiin, kun vaatis niin erilaista keskittymistä. :ROFLMAO::poop: Jätin sen koneelle auki, jos joskus oisin tarpeeks energinen ja keskittymiskykynen sitä varten!

@MyMa onnea työn alotukseen! :) Kurja tollanen migreeni, onko sulla paljon niitä? Ja tsemiä ultraan! (y)

@love- ei tartte olla nukkumisesta huolissaan, oo vaan tyytyväinen! :D Ja onnea nimestä! :love: Toivottavasti rotakiukku oli jo ohi. Sekin voi vaikuttaa uneliaisuuteen.

@-dino- mites siellä menee? :) kaks viikkoa vielä "kotona"?

Onko kellään syöttötuolivinkkejä?
Haluisin sellasen, mikä ei kaadu, missä on jalkatuki ja irrotettava pöytä. Mut en haluis tripptrappia. Noita näyttäis olevan joka lähtöön.
Oon ihastunu sellaseen pyöreejalkaseen, mut niitä on tosi huonosti saatavilla, vaan käytettynä eikä missään kauheen lähellä. Pitäis tämmöstäkin alkaa jo pikkuhiljaa miettimään! :eek:

Helpottunut äiti & normalisoitunut poikanen
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@atvk87 näemmä taas silmät ristissä tullu eilen rustattua, jäi meinaan se olennaisin puuttumaan! :whistle: Eli vinkki MummyTummy-appista, siinä on sellasia parin minsan harjotuksia jotka pikkuhiljaa vahvistaa keskivartaloa ja sitä kautta ehkäsee noidannuolia.
Bisolvonia saa antaa yli 1v, mutta ei koettu siitä olevan mitään apua. Sairaalasta lainassa inhalaatiovehkeet, se ajaa saman asian ilman sivuvaikutuksia. Huomenna taas verikokeisiin jospa ne valkosolut viimein olis nousussa.

@MyMa tsemppiä ultraan! (y)

@Caro87 Mikä siellä tilanne?
 
@atvk87 näemmä taas silmät ristissä tullu eilen rustattua, jäi meinaan se olennaisin puuttumaan! :whistle: Eli vinkki MummyTummy-appista, siinä on sellasia parin minsan harjotuksia jotka pikkuhiljaa vahvistaa keskivartaloa ja sitä kautta ehkäsee noidannuolia.
Bisolvonia saa antaa yli 1v, mutta ei koettu siitä olevan mitään apua. Sairaalasta lainassa inhalaatiovehkeet, se ajaa saman asian ilman sivuvaikutuksia. Huomenna taas verikokeisiin jospa ne valkosolut viimein olis nousussa.

@MyMa tsemppiä ultraan! (y)

@Caro87 Mikä siellä tilanne?
Okei, kiitti vinkistä! Oon käyny siellä synnyttäneiden pilateksessa ja siellä keskitytään just lantionpohjan ja korsetin treeniin ja avaamaan yläselkää ja aktivoimaan pakaroita, ne mitkä menee jumiin/löystyy raskausaikana. :D
Mut eipä toi haittais kattoo tommonen, nopeen treenin sais kotonakin tehtyä varmasti! Kiitos vinkistä :)

Ja mull itellä on ollu joskus yskään määrättynä sellanen kapselilääke ku "erdopect", en tiiä mikä on vaikuttava aine, mut se ainaki toimi limaan!
Edit. Kävin kurkkaa ja ei sovi lapsille. :(
 
@Ihanapa, tervetuloa vauvautuneiden puolelle ja onnea (isosta) pikkuisesta! :love: Toivottavasti vauva-arki on lähtenyt hyvin rullaamaan.

@Mandala lle vielä lämpimät onnittelut pyöreistä! :love: Jos multa kysytään niin elämä on just parasta nelikymppisenä. :)

@marrasmai, kurjalta kuulostaa teidän sairastelut, kovasti parantavia ajatuksia sinne! <3 Ihanaa kumminkin että tyttö ollut noin reippaana. Syömisistä: miten ois tuoreet marjat ja hedelmät, smoothiet, jogurtit? Ne on ainakin meillä herkkua ja maistuu yleensä kohtuuhyvin kipeänäkin. Toivottavasti valkosolut on lähteneet nousuun ja pääsette pian taas normiarkea viettämään.

@MyMa tsemppiä töiden aloitukseen ja onnea tulevaan alkionsiirtoon! (y) Mitkä on fiilikset nyt ekan työpäivän jälkeen?

@Caro87 , mikä siellä on nyt tilanne? Tosi isot pahoittelut, jos raskaus tosiaan meni kesken. :cry: Voimia toipumiseen ja onnea uuteen yritykseen, onneksi teillä on vielä pakkasessa huuruneniä joilla hyvät mahdollisuudet onnistua.

@atvk87 , hienoa kuulla että siellä on hankala vaihe tällä erää takanapäin! (y) Toivottavasti jatko sujuu seesteisemmin ja osteopaatista on apua! En nyt muista tarkkaan mitä kaikkea on aiemmin kirjoiteltu, mutta JOS känkkäränkkävaihe vielä palaa niin jollain asiantuntevalla (yksityisellä) allergialääkärillä käynti voisi olla hyvä ajatus. (Mun kokemukseni mukaan julkisella puolella ei näistä asioista kovin paljon tiedetä eikä epäilyksiä ylipäätään oteta vakavasti.) Mutta siis toivottavasti sellaista ei enää tartte miettiä. :)

Syöttötuoleista. Meillä on Ikean Langur. Ei ehkä maailman tyylikkäin, mutta hyvin ajanut asiansa (tukeva, helppo pitää puhtaana) ja muuntuu jatkossa juniorituoliksi johon lapsen on itse helppo kiivetä. Eli suositus täältä sille! (y) Mä oon vähän heikkona kaikkiin retrotuoleihin, ja mökillä meillä onkin vielä käytössä mun ja siskon vanha syöttötuoli 70-luvulta :rolleyes:, mutta tokihan nuo uudemmat on käytännöllisempiä - paremmin muotoiltuja, helpompia pitää puhtaana yms.

Yskänlääkkeistä: eikös ne ole todettu aika lailla hyödyttämiksi aikuisillekin, ja lapsille ei tosiaan suositella. Jotkut on saaneet yskään apua hunajasta (jota ei tosin saa antaa alle 1-vuotiaille), mutta omakohtaista kokemusta ei ole.

Jokohan @Katti75 kohta ehtii kirjoitteleman tälle puolelle…? :)

Mitäs vielä… Meidän poika viihtyy hyvin tarhassa, aamuisin menee sinne innoissaan, ja pois hakiessa juoksee yleensä karkuun. Välillä käy mielessä, mitä hoitajat mahtavat ajatella meidän kotioloista. :ROFLMAO::rolleyes: Kotona poitsu on melkoinen tornado, joka kiipeilee joka paikkaan, tyhjentää kaapistot, painelee ja vääntelee kaikkia mahdollisia nappuloita ja löytyy yleensä kädet vessanpöntössä jos WC:n ovi unohtuu hetkeksi auki. Ulkoilu ei tahdo onnistua muualla kuin aidatuilla alueilla, sillä ei kauaa viihdy paikoillaan ja saattaa hetkessä livahtaa vaikka jonnekin autotielle. Kieltämättä sitä joskus kaiholla muistelee niitä aikoja, jolloin lapsen saattoi vielä jättää viltille ja pysyi siinä paikallaan tai liikkui korkeintaan ryömimällä. :whistle: Mutta omat hyvät ja huonot puolensa tietty jokaisessa ikäkaudessa, ja onhan tuo tyyppi toki aivan ihana, valloittava ja hauska pakkaus – monesti saadaan miehen kanssa nauraa vedet silmissä pojan edesottamuksille. :love::LOL:

Roxanne ja täystuho 1 v. 9 kk
 
Kävin tänään aamusta verikokeissa niin hcg oli lähtenyt laskuun, pe oli vielä reilu 5000 ja tänään reilu 1000, että onneksi ihan hyvin lähtenyt laskeen. Hoitaja kysyy vielä lääkäriltä haluavatko verikokeella kontrolloida, että laskee varmasti ja lupas soitella takasin sitten. Yks välivuoto pitää vielä tän jälkeen kärsiä ja sitten voidaan tehdä seuraava pas. Kerroin, että haluaisin ovulaation induktioon seuraavan kerran tehtävän, ei siihen mitään kommentoinut niin toivottavasti muistaa kertoa lääkärille. Seuraavaa vuotoa mun on turha jäädä odotteleen kun pco niin arvelin, että kun zumenoneja ja terolutia löytyy kaapista niin vuodon ja hcgn laskun jälkeen syön hormonikorvauskierron niillä niin pakuuntus limis ja tyhjeniskin sitten vielä hyvin ennen seuraavaa kertaa. Toivottavasta teitä ei häiritse nämä hoito jutut, kun ei viiti mennä tonne ivf ketjuunkaan, kun monet yrittää ensimmäistä ja itellä kuitenkin jo kaksi lasta..

Kyllä maailma tuntuu niin paljon valosammalta, kun kuopus juoksee syliin,halaa ja antaa pusun. Tai no joskus puree :D

Meillä muuten myös juoksee karkuun kun hoidosta hakee. Sisältä lähtee aika mielellään mukaan, mut ulkoa ei. Hyvähän se on, että viihtyy. Ja inhottava ois jättää sinne jos perään vieläkin itkis. Saa nähdä mikä tauti kierre alkaa tällä kertaa, eka flunssa jo oli.

Ite oon yskänlääkkeenä käyttänyt hunajaa ja sitä lapsillekkin antanu, kun ovat olleet yli vuoden ikäsiä. Tehoaa oikeesti sellaseen kuivaan yskään ainakin!
 
@Roxanne ihana vauhtipakkaus siellä :ROFLMAO: onneksi tuokin helpottaa kun alkaa ymmärtämään puhetta ja kieltoja, tai siis lähinnä ehkä tottelemaan, paremmin :D tuo meidän 3vee on jo aika helppo siinä suhteessa vaikka omat ongelmat sellaisen kanssakin tottakai. Ei todellakaan tietty aina tottele hänkään.

Toi Langur tuoli näyttää kivalta! Meillä on se puinen musta (löytyy myös punainen) syöttötuoli missä valkoinen tarjotin. Se on tukeva mutta INHOAN sen putsausta :X3: liian monta väliä mistä pitäis sitä sotkua hinkata heti ruoan jälkeen (eli monta kertaa päivässä :alien:) ettei jämähdä siihen puupintaan kiinni ugh. Mutta siis se tarjotin on tosi hyvä siinä ja itse syömiseen se on ollut tosi hyvä. En varmaan pystyis olemaan ilman tarjotinta kun siinä on reunat niin ruoat ja juomat pääsääntöisesti pysyy siinä kun kaatuu/sotkee.

@marrasmai onpas kunnon pitkä tauti :eek: saisi jo loppua tuommoinen. Sanoiko ne mitään mikä voi valkosolut romahduttaa noin? Miten ootte itse jaksanut? Onhan tuo varmaan kevyempää kun mikä alku teillä oli mutta on se silti aina inhottavaa kun pieni sairastaa, on elämä sekaisin.
Meillä kun poika sairasti kunnolla päiväkodin alettua eikä syöminen maistunut ollenkaan ja ruokapöydässä ei jaksettu istua kun siellä ei normiruoka maistunut, niin meillä oli pitkin kämppää kuppeja missä oli esim Talk muruja, rusinoita, jotain vauvakeksejä yms mitä vaan suostui syömään. Ja monia erilaisia vesipulloja myös, että menisi nestettäkin. Kumma miten ne pienet jaksaa kipeinäkin touhuta ihan pyhällä hengellä

@Ihanapa todella potra poika, onnea vielä kerran ja tervetuloa :love:

@Caro87 harmi kun meni kesken kun näytti lupaavalta :unsure: mutta hyvältä näyttää ettei menisi pitkäksi jos on hCG lähtenyt laskuun reilusti.

Meillä yleensä poikaa hakiessa pihalta kun hän näkee meidät niin sanoo ”ei” ja lähtee karkuun :D vaikea saada leikeistä pois.

@MyMa miten meni eka työpäivä??

@atvk87 jes hyvä että siellä ollut normaalimpaa meno :love: saat ladata akkujasi (y)
Tsemppiä vauvauintiin! Me ei ikinä jotenkin viitsitty siihen, en tiiä oikein miksei se mua innosta yhtään.

Mutta meillä alkaa taas vauvajumppa ensi viikolla missä esikoisen kanssa käytiin aikoinaan. Siinä vauvaa käytetään painona isossa osassa liikkeitä. Ainakin viimeksi tykättiin kovasti molemmat, katsoo nyt sitten miten tämän tuuliviirin kanssa sujuu :rolleyes: ja pojallakin alkaa muskari, hänen eka päiväkodin aloituksen jälkeinen harrastus. Vähän epäilyttää hänen innostus kun kokeiltiin sitä yhdessä tapahtumassa mutta hän halusi vaan juoksennella mielummin. On niin liikunnallinen kaveri.

Jos olisin eilen ehtinyt kirjoittamaan niin olisin ollut täynnä leppoisaa ja rentoa fiilistä. Oli viikonlopun verran varsin lungia kaikin puolin. Eilen ainoa huono juttu oli että päivän ainoa kakka tuli vaipan täydeltä klo 23 kun oltiin menossa nukkumaan tytön viereen. Piti taas pimeässä pestä pylly ja vaihtaa vaippa ettei typykkä liikaa virkisty. Tänään on sitten ollut ihan uusi vauva, kiljahdellut ja kitissyt koko päivän epätyytyväisenä ja muutenkin ollut aika levoton. Ja mitenkäs muutenkaan kuin syömiset ollut kikkailua ja huutoa :rolleyes: sängyssä suostunut syömään onneksi. Kakkaa ei tänäänkään ole tullut nyt päiväsaikaan yhtään että yötä odotellessa.. pitää varmaan nostaa magnesium annos täyteen, nyt syönyt vain puolikkaan kun epäilin viikkoja sitten sen aiheuttaneen vatsavaivoja vauvalle.
Voihan toi kakkatilannekin aiheuttaa levottomuutta, tai sitten on leap alkanut. Oli mikä oli niin sanoin miehelle että tämän päivän jälkeen olen nyt valmis allekirjoittamaan sen sopimuksen, että klinikka saa loput alkiot laaduntarkkailuun :LOL: oikein tuhahdin vauvalle kesken megakitinän että olisi se leppoisa vaihe voinut jatkua vähän pidempään :rolleyes: niin voihan tää olla kai jotain 4kk hulinoitakin?

Tossa tiheän imun aikana öisinkin söi varmaan 4-6 kertaa, viime yönä kai vaan 2-3 kertaa, jospa vähän helpottais sen suhteen.
 
@Roxanne haha, nauratti tuo kädet vessanpytyssä- juttu :D Aika menevä kaveri kuulostaa teillä olevan! Meillä ainakin toistaiseksi ei ihan aidattu alue tarvi olla, ts. pysyy suurinpiirtein näkökentässä. Vaikka onkin liikunnallinen poika meilläkin niin ei silti ole semmoinen "suinpäin" - tyylinen että singahtelisi sinne tänne tms. Nyt on pihlajanmarjojen kerääminen ollut muun muassa kova juttu :LOL: Kiva kun hoidossa viihtyy Roxu teidän lapsi ja Caron myös(y)

@Mandala voin noita teidän tissihommia, raivoja ja kitinöitäo_O Ei oo itte noista oikein mitään kokemusta. Tiheän imunkin tunnistin tasan kerran, silloin 2 vko iän kieppeillä. Muuten sit seuraava ihmetys oli 8kk hulinat, ne löi meillä kyllä lujaa päälle. Silloin meinasin repiä pelihousuni kyllä, meillä siihen riemuun auttoi unikoulu 9,5kk iässä. No mutta anyways tsemppiä taas! Toivottavasti mahakin alkaa tytöllä toimia taas.

@Caro87 niin ja voi pee että meni kesken :( :( melkein kurjempi vielä noin, kuin että olisi tullut suoraan vaan nega. Ei olisi ehtinyt nostaa toiveita jo taivaisiin. Noi välikierrot on niin ärsyttäviä, mullakin vaikka sama pco niin silti piti imetyksen lopetuksen jälkeen pitää 2kk tauko. Että "jos vaikka alkaa vuoto" no joopajoo ei kuulunu enkä itte odottanutkaan kyllä yhtään. Toivottavasti saat ens kierrokselle sen ovulaation induktion! Ääh kun lääkärit vaihtuu niin aina niillä on eri mielipiteitä :unsure: mäkin tykkäsin omasta entisestä enemmän kuin nykyisestä, mutta ei oo enää tuolla töissä.

Töistä puheenollen, eka työpäivä takana siis, kiva kun olette hengessä mukana :) Mähän siis oon yrittänyt etsiä uutta työpaikkaa vähän niinkuin alan vaihdon merkeissä, mutta en ole saanut. Pahin ahdistus tästä on hellittänyt, mutta palasin nyt siis vanhaan työpaikkaani. Ihan hyvin meni päivä, perehdytyksen merkeissä ja aika tylsää oli :ROFLMAO: paljon on tullut muutoksia poissaoloaikana, mutta perusduuni pysynyt samana. Eniten nyt siis pitää meidän koko perheen sopeutua siihen, että mä oon vasta 16 jälkeen kotona ja lasta näkee paljo vähemmän :( siitä on vähän kurja mieli kyllä. Mutta eiköhän siihen totu aikaa myöten.

Aamulla kävin siellä ultrassa ja limis oikein hyvä. Siirto ens vkon tiistaina. Niin ja lääkäri oikein erikseen mainitsi, että "taitaa limaa erittyä aika mukavasti" :ROFLMAO: Että joo, on kyllä aika lailla liejuiset tunnelmat ollu viime viikkoina :D sori ällötysjutut, en tie kelle tätä naureskelisi jos ei teille:LOL:

MyMa+poju 1,5v
 

Yhteistyössä