Meillä just 6-7 kk iästä alkaen tuli ongelmia vatsan toiminnan kanssa. Luumusose ei auttanut, mallasuutetta en sitten kokeillut vaan otin neuvolan ja lastenlääkärin suosituksesta käyttöön Pegorionin (apteekista saa 6 g annosjauhepusseissa). Se pitää sekoittaa nesteeseen, itse loppujen lopuksi oon sekoittanut sitä hedelmäsoseeseen, koska yksi ongelma meillä (ja ainakin osasyy ummetukseen) on että tyttö ei halua juoda tarpeeksi. Pegorion imee itseensä nestettä ja sillä tavalla pitää ulosteen pehmeänä, mutta itse suolenseinämän toimintaan se ei suoraan vaikuta, joten siinä ei ole sitä ongelmaa että suoli "tottuisi" siihen. Meillä kun on pienikokoinen tyttö, niin aluksi oli käytössä vain puolikas pussi päivässä (eli noin 3 g), mutta jossain vaiheessa siirryttiin kokonaiseen pussiin, ja se on edelleen käytössä päivittäin (kohta 1 v 3 kk). Tytöllä on siis jonkinasteisia syömisongelmia (joskin hissukseen helpottamaan päin) ja luulen, että kun kasvaa ja syöminen/juominen paranee, niin tästä päästään eroon. Tällä tavalla pysynyt sopivan pehmeänä ja toimii lähes päivittäin, eikä ulostaminen ole kivuliasta (pahimmillaan tuli pieni haavaumakin peräaukon suulle).
Pakkausselosteessa taitaa lukea ettei suositella alle 2-vuotiaille, mutta tätä käytetään ihan yleisesti pikkuvauvoillekin ja on hellävaraisempi kuin esim. Levolac. Tämä on siis yksi vaihtoehto jos kakan tuloon ei muuten löydy hyvää konstia, kysy tarvittaessa neuvolasta mielipidettä.
Pakkausselosteessa taitaa lukea ettei suositella alle 2-vuotiaille, mutta tätä käytetään ihan yleisesti pikkuvauvoillekin ja on hellävaraisempi kuin esim. Levolac. Tämä on siis yksi vaihtoehto jos kakan tuloon ei muuten löydy hyvää konstia, kysy tarvittaessa neuvolasta mielipidettä.