~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@atvk87 pakko uskaltaa listalle :)
Gemmy.....4.IVF/1.PAS....toinen....6.9.2019

Kauanko teillä lääkkeellisen PASin läpikäynneillä on jatkunut estrogeeni ja keltarauhaslääkitys? Loppuuko toinen ennen toista? Våhennetäänkö sitä asteittain? Koitan laskea paljonko rahaa nämä Luget/Terot syö ;) Lugeja menee päivässä 4 kpl ja Teroluteja 2 kpl. Tuntuu niin isolta annokselta kun aiemmin ollut 3 kpl lugeja päivässä eikä ollenkaan teroluteja.
Mulla oli kans 4glukee/vrk eli 800mg ja zumononia 2kpl/vrk..

Klinikalta sanottiin että jatkaa molempia lääkkeitä samalla annoksella ja saa lopettaa (seinään) rv 10+0

Minä jänis housuna lopetin vasta viikolla11+0 vähensin siinä vikalle viikolla luget 2/vrk ja zumenonin 1/vrk vaikka ois saanu lopettaa kokonaan tuohon 10+0...

Niin ja onnea ja tarratöppösiä pikkuselle:love:
 
Tulipas tänne monta viestiä yhtä aikaa! :D

@love- mulla on kans napakoru, ollut jo 17 vuotta o_O :LOL: En aio ottaa pois, vaan tilata sellasen joustavan muovikorun. Joskus just magneettikuvaan tai röntgeniin mennessä, kun on ottanut sen pois, niin on tullut tosi alaston olo! Joten uskon, että siitä voi tulla omituinen ja alaston olo. Kyllä se varmaan sit helpottaa, kun tulee kunnon vauvamaha! :)
 
@atvk87 varmaan sulla just nyt maha kasvaa huimaa vauhtia niin kaikenlaisia tuntemuksia alkaa tulemaan. Noi liitoskivut on kyllä varmasti inhottavia jos nyt jo tulee. Mulla tais niitä olla (tuikki nivusiin) vasta parisen viikkoa ennen synnytystä.

Ja toi kaatuilu, hui. Onneksi ei käynyt huonosti. Ne irtonastat on ollut omassa mielessäkin nyt kun tosi liukasta joka paikassa.
Viimeksi kaaduin laskettuna päivänä kun kahvilassa tarjottimen kanssa menin terassille sellasta pientä ramppia. Mutta kaikki tapahtui kuin hidastetusta filmistä ja ikään kuin laskeuduin vaan polvilleni kahvi vaan vähän läikkyi tarjottimella - onneksi! Mutta säikäytti se silti. Mutta siitä tuli kunnon asfaltti-ihottuma polviin, näytti pahalta, synnytyksessä kätilökin sitä päivitteli.

@Pimpula76 kuulostaa karmealta sun tauti! Pikaista toipumista. Onneksi sikiöt ottaa äidin elimistöstä kaiken tarvittavan vaikka äiti itse olisi aliravittu/nesteytetty.

@love- takaistukalla voi vielä jokunen viikko mennä että huomaat liikkeet. Sitten sikiö onkin jo sen kokoinen että voi tuntua ihan kunnon muljahteluja eikä mitään hipaisuja tai kutituksia mitä monet aikaisin liikkeitä tuntevat raportoi.

Mulla vieläkin liikkeitä tuntuu ihan silloin tällöin vaikka istukka pitäisi olla takana ja jokunen viikko sitten ekat tökkimiset tuntui. Mutta kyllähän se sikiön asento vaikuttaa tosi paljon vielä tässä vaiheessa.

Huomiselle kaikki onnenkantamoiset @-dino- mukaan, tule heti kertomaan miten meni ❤

19+2
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja -dino-
Moikka ja ihanaa alkanutta vuotta kaikille!

Kait minäkin sitten uskaltaudun mukaan vaikka varhaisultrassa ei olekaan vielä käyty :rolleyes:
Meillä on yksi poika ennestään synt. 2017, joka sai alkunsa 1.ICSI:n tuoresiirrosta. Joulukuun alussa haimme 1.pakastealkion kyytiin, joka tarttuikin heti kiinni :love:
Testipäivänä hcg oli 130 ja se hieman alkuun arvelutti, mutta muiden palstalaisten tsemppaamana päätin että raskaana ollaan ja muusta viis..
Laskettuaika on 26.8. mutta varhaisultraan pääsen vasta 9+0 kun lähdimme juuri pidemmälle lomamatkalle.

Olen jo pidempään lukenut palstaa ja täällä on niin ihana henki kaikkien kesken, joten ilolla tulisin mukaan juttelemaan :)

BlackCat 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Mandala
@atvk87 oivoi! Onneks ei käyny kuinkaan kaatumisessa, nyt on kyllä niin karseet kelit.. :( Puntarilla taisin käydä ennen joulua. Aamupaino oli hieman alle lähtöpainon eikä olo tunnu mitenkään isolta näin joulun jälkeenkään. Ei kyllä mitään älytöntä mässäilyä oo ollut. Ruokahalu vähän kadoksissa eikä tuo suklaakaan oo maistunu.

@Pimpula76 Voi kauhistus mikä tauti ollut! Nyt on kyllä liikkeellä kaikenlaista joten käsihygienia tosi tärkeetä!:confused:

@gemmy Tsempit ultran odotteluun, se on kyllä ihan kamalaa piinaa. Mä lopetin testailun aika aikasin ku en uskaltanu jatkaa jos viivat oiski alkanu vaaleneen.. (n)

@love- Mä oon kans luopunu napakoruista, mulla sekä ylhäällä että alhaalla, ollu kans sen 10-12vuotta. Menis kyllä vielä hyvin mutta luin jotain kauhutarinoita netistä että raskausarvet tullut just korujen kohdalle yms. :whistle: Uskon että reijät pysyvät auki kevääseen asti (y) Ja lohdutuksena nii koruttomaan mahaan tottuu vaikka mullaki neljä rumaa reikää :D ja voi apua tuo valvominen, eilen valvoin kans johonki kahteen asti ja tänään ollukki sellanen krapulaolo että nukuin pitkälle iltapäivään. :X3:

@BlackCat Tervetuloa ja onnea plussasta! :love:

Eilen sain raahattua itseni lenkille ja ehkä vähän reipaaasti käveltyäni tuli melkosia supistustuntemuksia alamahalle, ei kipeitä että ois pitäny pysähtyä mutta hiljentää vauhtia kyllä. Lenkin jälkeen olo ihan normaali. Täytyy huomenna pyytää tarkistamaan kohdunkaulan tilanne kaiken varalta. :confused:

Aina ennen ultraa tulee kauheen epäileväinen olo että ollaanko siellä mahassa edes hengissä, vaikka liikkeet tuntuu usein ja selvästi niin silti mietin jos vaan kuvittelen ne.. :oops: Tuun tänne ilmotteleen mitä näky niin pian ku vaan pääsen huomenna! :barefoot:

21+3
 
@atvk87 tosiaan, pahalta kuulosti kaatuminen! :eek: mut onneks ei pahemmin käyny. Oon kans niitä muovikoruja ihastellu mut isäntä on kovasti vastaan :cautious: pärjään kuulema ilman. Mut en usko et kesään mennessä kerkee umpeutumaan niin saan korun takasi :D

@Mandala oon varautunu et saa viel muutaman viikon odotella.. :unsure: oon ehkä just noita hipasuja tuntenu mut en oo varma.

@BlackCat tervetuloa joukkoon ja onnittelut! :love: tsemppiä varhaisultran odotteluun (y)

@-dino- toivotaan et tottuu koruttomaanki mahaan :barefoot::ROFLMAO: mulla oli kanssa tapanina kunnon "krapula" :sick: silloinki joulupäivän yönä tuli valvottua ihan kiitettävästi ja aamulla jäätävä päänsärky ja huono olo. Isäntä tais rapulansa mulle siirtää :cautious: tsemppiä vielä huomiseen! (y)

Mulla on sopivasti kotivaa'asta patterit loppu nii neuvolassa aina painon vasta saa tietää :p sillo ekan ja seuraavan ultran välillä (välissä siis 4 tai 5vkoa) oli paino noussu vajaan kilon. Mutta ennen ekaa neuvolaahan olin turvonnu jo sen 5kg :confused:

Heh, piti alkaa jo pikkuhiljaa profiilikuvaakin vaihtamaan, Suru saa pikkuhiljaa väistyä Ilon tieltä :D en uskalla hänestä kyl kokonaan luopua ennen rakenneultraa :barefoot::whistle:
 
@Miitta37 ja @kettuperhe , onnittelut vauvoista! :love: Ihania vauvakuplahetkiä teille.

@Ismundo onko sulla rauhoittunut ne alaselän tuntemukset? Kai teillä on riittävästi muuttoapua, niin ettei sun tarvitse mitään isompaa nostella?

@atvk87 tuleeko sulle siis 2 sokerirasitusta? Mulle tehtiin 2 viime raskaudessa, kun oli riskitekijöitä, mutta ei onneksi ollut mitään vikaa sokereissa. Sama homma edessä tässäkin raskaudessa, varmaan lähiviikkoina ekan kerran.

Hankinnoista: se on kyllä hyvä pointti @Mandala lta, että kannattaa miettiä haluaako sellaisen vaunu-kaukalo-setin, että saa kaukalon vaununrunkoon, jos suht paljon tulee autolla liikuttua. Mä ostin esikoiselle yhdistelmävaunut ja saman merkin kaukalon+telakan, oli kyllä helppoa kun ei tarvinnut vauvaa irrotella kaukalosta erikseen. Hoitolaukku on kyllä tarpeen, kun siinä kulkee vaipat, peppupyyhkeet, vaihtovaatteet jne. Noiden lisäksi ostin kantorepun ja kaverilta käytettynä siirreltävän kehtomaisen sängyn, mutta siinäpä ei vaavi suostunut nukkumaan ollenkaan. Hankittiin sitten kiireen vilkkaa pinnasänky josta sai laidan pois ja ihan kiinni meidän sänkyyn samalle tasolle, mutta sekin oli vauvan mielestä liian kaukana, halusi nukkua vieressä. :):love: Puolivuotiaana sitten onnistui siirto sinne.

@-dino- hyvä että istuin hankittu, ja onpa ihanaa että vauva saa itse neulomiasi vaatteita! :love: Tiedän muuten tuon tunteen että ennen ultraa aina epäilyttää, mulla sama juttu! Hyviä ultranäkymiä huomiselle!

@Mandala mulla oli viime raskaudessa hepatoosi, tosin ihan lievä ja todettiin vasta 39+jotain. Ihan pientä kutinaa, meinasin laittaa ihon kuivuuden tms. piikkiin mutta kun mainitsin neuvolassa niin otettiin kokeita ja olihan ne arvot vähän koholla. Käynnistys sitten 40+0 tuon takia. Nyt ilmeisesti aletaan seuraamaan verikokeita jostain viikolta 30 alkaen, oli oireita tai ei. Toivottavasti ei tule nyt mitään. En ollut muuten ajatellut, voiko viime raskauden juttu haitata vakuutuksen saamista nyt... olin ajatellut OP:sta hakea vakuutusta kuten viimeksikin.

@atvk87 hyvä ettei kaatumisessa käynyt pahemmin. Itsekin katon nykyään tosi tarkkaan mihin astun, ja jos on jäistä niin töpöttelen eteenpäin. :) Mutta kaatumisia voi silti tulla, vaikka kuinka varoisi.

@gemmy en olisi lainkaan huolissani siitä että alussa ei ole viivat tasavahvat. Mulla ei ole koskaan ollut tuossa viikkojen 4-5 tuntumassa. Varsinkin jos viivat on tummuneet niin sehän kuulostaa hyvältä (siltikin pissatesteillä on vaikea arvioida miten menee, kun varmaan esim. virtsan laimeus voi vaikuttaa). Tsemppiä varhaisultran odotukseen, se on todella piinaavaa aikaa!

Huh mikä tauti @Pimpula76 ! Onneksi on jo helpottamassa. Joo se etuseinäistukka kyllä vaimentaa liikkeiden tuntemista aluksi.

@BlackCat tervetuloa tänne puolelle!

Mulla on seuraava etappi 8.1. jolloin otetaan NIPT. Päätin tutkituttaa sen nyt Dextran kautta joka tapauksessa. Ennen verikokeen ottoa vilkaistaan ultralla että kaikki näyttää hyvältä, joten viikon päästä jo seuraava ultraus siis tiedossa.

Pahoinvointia taitaa olla nyt vähän enemmän kuin esikoista odottaessa. En ole varsinaisesti oksentanut, mutta sellainen kuvotuksen tunne on usein ja välillä yökkäilen tyhjää. Kahvia en uskalla juoda heti aamusta. Viimeksi pahoinvointi taisi loppua jossain näissä main, mutta nyt ei ole sellaisesta merkkejä vielä.

10+3
 
Joo, @Katti75 mul on kaks rasituskoetta, pco-tyyppisten munasarjojen takia tää eka. o_O Toka sit iän vuoksi.
Täällä istutaan labran odotustilassa ja perse puuduksissa. Hiukan huono olo tuli ja sikiö möyrii kauheesti. :D tää on tosi tuulinen paikka, koko ajan porukkaa ramppaa edes takas ja ovelta tulee kylmä tuuli. Miten jaksan viel puoltoista tuntia tääl vanhusten hajussa. :alien:

Jännää toi Nipt @Katti75 :) Ens viikolla sit sekin! Onko se siis nt-ultra samalla?

Nii ja mulla tosta painohommasta, neuvolan vaaka näytti jo ekalla kerralla melkein kaks kiloa enemmän ku kotivaaka(viisarimalli), niin mä en osaa arvioida painon kehitystä, kun jos otan oman mittauksen ennen raskautta kotoa, nii sit on noussu melkein 5 kg, mut jos otan sen neuvolamittauksen mukaan tai siitä alkaen, nii noussu 3,2 kg.

19+6
 
Kiitos kaikille kommenteista lääkitysten jatkamisen suhteen. Eli saa varautua niitä vielä pitkän aikaa ottamaan ja pennosia varata niihin. Mulla on tosiaan keltarauhasena Lugesteron ja Terolut, Zumenonin sijaan estrogeenina Estradot-laastarit.

Mä päätin nyt lopettaa testailun ja hermoilun (hah ainakin jälkimmäiselle), mutta tein eilen viimeisen testini illalla ja siihen tuli niin tasavahvat ja hienot viivat, että kyllä hcg on varmasti noussut viikossa reippaasti (viikko sitten niin hailakka, että juuri näkyi).

@Katti75 Olen myös miettinyt NIPT-testiä, antaisiko se sellaista pientä rauhaa, vaikka ei mitään rakennepoikkeavuuksia kerrokaan. Minulle tulee mittariin kohta 35 vuotta, mutta jossain suositeltiin jo jo yli 35-vuotiaille.

@BlackCat Ihanaa kun olet täällä :):) Kivaa kun joku muukin on aika alkuvaiheessa, etteivät kaikki vaan jo kovin pitkällä. Tietysti ihanaa kun ihmiset ovat niin pitkällä :love:

Mulla oli esikoisesta voimakasta oksentelua, 6+2 viikoilta yli 10 oksennusta päivässä 20 viikolle asti. Painoa karkasi 8 kg enkä koskaan saavuttanut raskauden aikana lähtöpainoani. Oli mulla sitten radikin, josta johtuen varmasti kaksi sokerirasitusta tässä raskaudessa. Viime raskaudessa kävin sokerirasituksessa muistaakseni neljästi, kolme keskeytyi kun oksensin litkun jossain vaiheessa. Mulla on nyt alkanut lievä ällötysolo ja aamulla yökin esikoisen pottaa tyhjentäessä. Olen lukenut, että raskauspahoinvointi ei toistuisi toisessa raskaudessa välttämättä niin pahana kuin ekassa, vähän jännittää miten tässä käy jos raskaus jatkuu. Oli se kyllä hyvä "dieetti" ja erinomainen piilotuskeino raskaudelle kun rv28 sain työpaikan kahvihuoneessa kommentteja siitä, että olen laihtunut. Mun maha ei siinä vaiheessa vielä näkynyt muille, oli vissiin makkarat vaihtuneet vaan lievään pömppövatsaan. Lopultahan joillekin työpaikalla selvisi mun raskaus vasta päivää ennen kuin jäin äitiyslomalle o_O Että semmoinen jättimasu oli ekassa raskaudessa.
 
@atvk87 Tsemppiä rasitukseen ja vanhusten hajuun (y) Voin vaan kuvitella. Mulla oli PCOS ja tosiaan ekassa raskaudessa kolmesti yritettiin sokerirasitusta jo viikoilla 14-18, mutta eihän siitä mitään tullut kun keskeytyi kolmesti oksentamiseen. Ja kun rasituksen aikana ei saa oksentaa. Onneksi se 2 h menee sitten lopulta kuitenkin ohi ja pääsee syömään jotain tai vapaasti yökkimään :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Tervetuloa @BlackCat ja onnea plussasta! :love: sullapa on pitkä aika odottaa varhaisultraa, mutta noilla viikoilla siellä onkin jo paljon enemmän nähtävää: kädet, jalat, liikkeet yms! Toivottavasti saat ajatukset lomalla muualle.

@-dino- toivottavasti supistukset ei ole tehneet kohdunsuulle mitään! täällä jännitetään sun ultrauutisia jo (y)
Mullakin on jo alkanut hiipimään epäluulo kun oma ultra myös lähestyy kovaa vauhtia :unsure: eilen pitkästä aikaa kuuntelin sydänääniä ja mietin, että kuulostaako ne ees oikealta. Mulla kun ei jostain syystä liikkeitä tunnu millään tavalla jatkuvasti niin epäilyksiä on ollut.

@Katti75 toivottavasti ei se sun lievä hepatoosi vaikuta tulevan vakuutuksen saamiseen. Onko siitä sun tiedoissa merkintä jossain edellisen raskauden myötä? On kyllä kaiken maailman vaivoja raskaudessa mahdollista saada :cautious:
Mä mietin hetken sitä NIPT:iä Dextrassa myös, mutta sitten se jotenkin vaan meni enkä muistanut koko juttua enää NT-ultran aikoihin. Ihanaa, että pääset taas pian näkemään ultrallakin!

@atvk87 tsemppiä sinne rasitukseen!
Joudunkohan mäkin toiseen sokerirasitukseen :cautious: Viimeksi kävin joskus about rv20 sukurasitteen ja kai iän takia, nyt jo rv15 sen takia kun esikoinen syntyi 4kiloisena.
Katsoin omakannasta ne rasituksen tulokset niin oli kyllä täysin siinä rajoilla ettei mennyt yli :whistle: olin kyllä syönyt tasan 10h aiemmin suht ison annoksen turkkijugua, granolaa ja hunajaa. En tiedä vaikuttiko annoksen suuruus vai onko mun sokerit vaan just niillä rajoilla.

Just aamulla punnitsin itseni herättyäni, niin lähtöpainoon nähden tullut vajaa 5kg. Vaikka ei mitään älyttömiä tullut mässättyä jouluna ja välipäivinä niin silti enemmän kuin normaalisti. Tuli myös sellanen fiilis, että nyt ruokavalio kuntoon vuoden alun kunniaksi ja haettiin kaupasta kaikkea mahdollista hyvää terveellistä :whistle: Onneksi tekee mieli just vesimelonia ja smoothieita tosi paljon. Kunhan pitää vaan kotona koko ajan jotain kunnon syömistä kaapeissa niin ei tule sitten välipalaksi tai muutenkaan syötyä mitään mässyä.

Mä en neuvolan painonmittauksiin tälläkään kertaa laita painoarvoa kun on talvi ja vaatteet ja kengät päällä, ja kun neuvolanaika on mihin tahansa aikaan päivällä - vaaka siellä näyttää aina monta kiloa enemmän. Jos olen painoa halunnut punnita niin teen sen aina kotona heti herättyäni aamulla, pelkissä alusvaatteissa.

@gemmy (y) tasavahvoista viivoista! niihin onkin sitten ihan hyvä lopettaa testailut.

19+3
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :)

Mä olen pidellyt hiljaiseloa täältä kun ei oo jaksanut kirjotella, oon ollu tosi tosi väsyny ja onneks nyt päivittäinen huono olo on jääny pois (y)
Maha on alkanu jo pömpöttää, ja piti kaivella jo äitiyshousuja esille :LOL:
Sain sydän äänet kuulumaan vasta 11+ jotain ja olin siitä ihan paniikissa, jotenki tästä toisesta pelköä ihan kaikkea :unsure:
Huomenna olis nt ultra :love:

Yritän nyt vähän aktivoitua täällä kun pikku hiljaa alkaa taas elämä voittamaan :)

Tervetuloa uusille :)

13+0
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mäkin olen tietyllä tapaa varsinkin seulontoihin liittyen pelännyt vielä enemmän tästä toisesta o_O Tottakai niitä ekastakin jännitti, mutta se semmonen "voiko lottovoitto tulla kahdesti" - fiilis on kyllä ollut väillä vahvana läsnä.

Piti myös valittaa, että onko kellään muulla ollut hermot kireällä? pakko liittyä raskauteen :D Olen yleensäkin suht tempperamenttinen, mutta nyt tuntuu että pienetkin asiat saa hermot kiristymään. Siihen päälle vielä meidän 2,5veen alkanut uhma, mihin välillä on mahdotonta suhtautua tarvittavan viilipyttymäisesti.. Tänäänkin kun aamulla ulko-ovesta ulos myrskyyn päästyä alkoi "en halua kävellä, ei sitä ei tätä" - kitinä niin kävi tosi pahasti hermojen päälle kävellä takaisin hakemaan rattaita kun oli kaikkea läppärilaukkua, käsilaukkua ja muuta kannettavaa. Sitten ratikassa poika sanoi "äiti älä suutu enää" :unsure: tuli ihan älyttömän paha mieli itelle, että tommosesta menin silminnähden kiehahtamaan :cry:
 
Kyl siit sit selvittiin! Hiukan tosiaan huono olo pukkas päälle ekan puolen tunnin jälkeen, mut se meni sit ohi ja tuli vaan sellanen suolanhimo.
Sit ku menin autoon ja söin eväsleivän, nii siitä hetken päästä alko pyörryttää ja silmissä ihan sumeni, sit tuli kauhee hiki ja alko oksettaa ja sen jälkeen palelee. Oli kyllä kauhee "kohtaus" ja oli pakko pysähtyä tien varteen, meni ohi 10 minuutissa, mut vieläki on hiestä märkä selkä. :confused:
Tollastakohan se ois jos heittelis vakavasti sokerit?
Söin 10 h ennen lihapullia ja perunasalaattia, varmuuden vuoksi vähä tuhdimpi iltapala ettei ois niin nälkä aamulla, mut ei se mitään auttanut!
Mulla ei siis tosiaan oo pco:ta, nii sillee tuntu vähä hölmöltä tää, mut eipä kai siitä mitään haittaa oo. Neuvolaterkka soittaa sit tulokset ens viikolla. Pitää kurkkia omakantaa ennen sitä, mut se ei täällä päivity kyllä yleensä edes parissa viikossa...
Jos tästä puhtain paperein selviää ja se seuraava rasitus on kans ok, ni jos saadaan joskus pikkusisarus, nii sit mun ei ehkä tartte mennä ollenkaan. :)

Varmasti kaikki on kunnossa @Mandala ja oot jo niin tottunu hipasuliikkeisiin, ettet enää pistä niitä merkille samanlailla. Alle viikko! (y)
Hyvä toi hedelmähimo, mullakin on ollut sitä vaihtelevasti.
Onko sua alkanu jo sukupuoli jännittää tai mietityttää?

Kauhee @gemmy toi sun oksennusvaiheen pituus ja ei ihme ettei raskaus näkyny kovin aikasin. Toivottavasti pääset nyt helpommalla!
Huh, et on jouduttu useamman kerran keskeyttää rasituskoe. Onneks se sit onnistu kuitenki. :whistle:
 
@atvk87 Ihana! :love: Sori ku ootte saanu taas oottaa mutta en vaan millään kerkee kirjottaa vasta ku kotona :LOL: Hienoa että selvisit rasituksesta, toivottavasti myös tulos ois hyvä (y)

Nonii sitte siihen ultraan: Rakenteet oli normaalit, omfaloseelessä edelleen samat elimet eli maksa ja suolistoa, vatsalaukku siinä rajalla. Ainut mikä lääkäriä tuntu huolettavan jopa enemmän kuin minua oli se että sydän on vähän vinksallaan johtuen siitä että maksaan menevät suonet luonnollisesti kiristää sitä eri asentoon kun maksa ei ole normaalilla paikalla. Tästä syystä kontrolli jo kahden viikon päästä eli 15.1 seuraava ultra. :rolleyes:

Lastenkirurgi kävi paikalla mutta maattuani jo liki tunnin sillä kovalla laverilla ultrattavana olin niin uupunut ja kipeä etten jaksanut kysyä juuri mitään. Muutenki jäi kyseisestä lääkäristä vähän paskan maku suuhun. Haluan sitte lähempänä kyllä kunnon jutteluhetken rauhallisessa tilassa :cautious: ja mielellään eri lääkärin kanssa..

Pökkyrässä en sitte muistanu enää pyytää sitä kohdunkaulan tarkistustakaan :X3: jos seuraavalla kerralla sitte.. :rolleyes: verikokeisiin tuli lähete, lähinnä kun mainitsin väsymyksestä.

Hyvä mieli jäi vaikka toki lääkärin huoli sydämmestä vähän mietityttää. Siitä huolimatta prisman ale-rekistä tarttu mukaan kahdet pienet pöksyt :love:

21+4
 
Ihanaa @-dino- että jäi hyvä maku suuhun ja meni kaikin puolin ihan hyvin!
:love::love: Ja tosi hienoa että saatte uuden ultran jo noin pian!

Se pienten vaatteiden shoppailu on niin ihanaa. Mäkin sitten kotona niitä hipelöin ja yritin kaikin mielikuvitukseni voimin kuvitella vauvaa sinne vaatteiden sisälle, mutta eihän siitä mitään tullut :ROFLMAO:
 
Ai niin tämmöiseen törmäsin ja mun mielestä jotenkin aivan ihana idea ❤
https://www.buzzfeed.com/terripous/ivf-needle-baby-photo?utm_source=dynamic&utm_campaign=bffbofficialgoodful&ref=bffbofficialgoodful

Ei omia neuloja kerääntynyt läheskään noin paljoa kun vain kaksi stimulaatiota. Varmaan Jenkeissä muitakin kuin stimulaatiolääkkeitä piikitetään, ei kai niitä muuten voisi kerääntyä noin paljon yhden eliniän aikana?? Mutts joka tapauksessa todella liikuttava juttu kun mielestä :love:

@atvk87 niin siitä sukupuolesta, lähinnä vaan kauhean kärsimätön olo että saisipa nyt tietää. Sitten kun ajattelee niin, niin tulee heti mieleen että ei kun olisipa kaikki hyvin pienellä, sukupuolesta viis!
Millä mielillä itse odotat ultraa?

Olipa kohtaus rasituksen jälkeen sulla! Onneksi meni pian ohi. Voi vaan kuvitella minkälaista olisi jos on diabetes ja sokerit heittelee pahasti, Hui!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@-dino- hyvä kuulla että kaikki meni hyvin! :love:
Ja hienoa, että pääsette kontrolliin niin pian. :)
Kerro lisää, miten tyyppi liikkui ja mitä teki ja millaisia kuvia saitte mukaan?

@Mandala mä oon facessa parissa jenkkien ivf-ryhmässä, niin siellä lähes kaikki ottaa jonku ton tyylisen raskausilmoitus- tai vauvakuvan. On kyllä tosi hienoja ja tunteita herättäviä nuo kuvat, mut just kun meillä niin monia lääkkeitä ei piikitetä, he pistää esim progesteronin (pio shot), nii jos mäki olisin sen joutunu pistää, nii olis jo satoja neuloja siitä. :LOL:

Odottavin mielin ultraan, hiukan jännittää, mut toisaalta luottavainen olo. Odotin, että sukupuolesta ois tässä vaiheessa jo joku aavistus, jonka varjolla mennä, mutta nyt tullee yllärinä.
Ystäväni kysyi, voitaisko pyytää se lapulle, eikä ottaa tietoa itse ja hän haluis järkkää jonkun sellasen "paljastus"yllärin. :D Tavallaan ois kivaa, mut en kyllä haluis odottaa enää minuuttiakaan kauempaa tietoa ja voihan se olla, että se näkyy kysymättäkin. Vielä monta päivää, puuh, aikaa miettiä. :LOL:

Mul on ollu joinain öinä tosi vetistä valkovuotoa, sillai että herään siihen kun se valuu pakaroiden väliin ja alkaa kutittaa. Aluks mietin, että voiko se olla lapsivettä, mutta tuskin sitä kuitenkaan.
Myös nenästä tulee verta.

@An1z81 nyt viime hetken kuulumisia? ;) Onko jo lähellä?

Mut kattokaa, puoliväli! :love::X3:

20+0 :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@love- Ihana kyllä toi sun profiilikuva, jospa se suru häipyis sieltä pian kokonaan :love: On kiva elokuvaki tuo :D

@Katti75 Eipä oo kauaa ultraan enää, toivottavasti nipt:stä tulee hyvät tulokset (y) Oliko niin että siitäki sai sellasen laajemman kartoituksen vai 13,18 ja 21-trisomiat? Muistelisin että mainitsit tästä jo aikasemmin mutta en sillon muistanu kysyä..(n) Tsempit pahoinvointiin, mä edelleen käyn välillä aamulla yökkäilemässä mutta onneks kokoaikasta vellovaa oloa ei ole.

@gemmy On kyllä hurjan kuulosta ollu tuo sun pahoinvointi :sick: Toivottavasti nyt ei tulis yhtä pahana.. Ja jotenki tyhmää ku oot joutunu yrittään tuota rasitustaki noi monesti vaikka ei oo tahtonu onnistua..:confused:

@Mandala Kyllä välillä kiristää, töissä varsinki ku on väsyny. :rolleyes: Ehkäpä sulla mahassa rauhallinen tyyppi tai sitte potkii vaan taaksepäin nii ei tunnu nii usein :barefoot: Ihana toi vauvan kuvittelu vaatteitten sisälle :LOL: Nää pöksyt ei ollu ees pienimmästä päästä ku oli 68 mutta alessa ei ollu nyt pienempiä tuolla kuosilla nii.. :rolleyes: Tuo pieni neuletakki joka on viimeistelyä vaille valmis on kyllä nii pieni että miten sinne voi ihminen mahtua sisälle :eek: sitä tulee kyllä hipelöityä usein :love: Noita vastaavia kuviaki oon katellu, ja pari youtube-videota jenkkilän ivf-hoidoista. Tuo piikkien määrä on kyllä järkyttävä o_O

@adelmiina_ Tsemppiä ultraan! :love: kuulumisia odotellessa!

@atvk87 Onnea puolivälistä! :love::love: Muaki jo jännittää teidän ultrat ja kumpia ois mahdollisesti tulossa, vaikka tietysti tärkeintä että kaikki hyvin nii ei sitä voi olla miettimättä :barefoot: Mites muuten, kerroitko joulun aikaan perheelle raskaudesta vai jäikö vielä salaisuudeks? Mua ei edelleenkään huvita töissä paljastaa vaikka mies jo vähän painostaa että pitäis..:geek:

Vähän huvitti ku lääkäri hyvä jos oli hipassukkaan mahaa sillä ultrakepillä niin totes jo että virkeä vauva.. :rolleyes: No onhan hän, johonki päin nytkähteli koko ultrauksen ajan. Lääkäri kyllä tosi nopeesti zoomaili niihin elimiin niin niitä potkuja ja liikkeitä ei sillaa nähny. Alkuun tietty ku katto vähän yleis katsausta nii olihan se jännää ku näki millon potkasi ja tunsi sen samalla :barefoot: Pari kuvaa saatii missä näky pää ja ylävartaloa (y)

21+5
 
Mulla tulee myös valkovuotoa jatkuvasti, pikkuhousunsuoja on edelleen päivittäinen kumppani, ei niistä varmaan sitten taas pääse eroon koko raskauden aikana tälläkään kertaa.

Ja siis ne 50 koon vaatteet on NIIIN pieniä. Kaupoissa kun niitä näkee niin ei voi edes kuvitella, että miten mekin niitä muka joskus käytetty, onko poika toisiaan joskus ollut niin pieni?!?! ja hän ei sentään ollut edes mikään älyttömän pieni kun oli 4kg ja 54cm.

Onnea @adelmiina_ hyvistä ultrauutisista! (y)

@atvk87 jee puoliväli! kelaa vastahan säkin kärvistelit alkuviikkojen parissa (y)
Noi gender reveal partyt kuulostaa tosi kivalta ja näyttää liikuttavilta kun nähnyt videoita, että perheen parissa sitten selvitetty tavalla tai toisella. Mä en itse henk koht jotenkin tarvisi omaa perhettä sinne, ei olla sellanen jee jee hali pusi perhe :LOL: eikä omaa tyyliä ole sellanen älytön ilakointi mitä varsinkin jenkkivideoissa näkee, joten mulle itselle sopii oikein hyvin saada asia selville kahdestaan oman kumppanin kanssa :love:

Nyt muuten alkoi aika hidastumaan taas kun ultra lähenee, vaikka muuten mennyt nopeasti.

19+4
 
Joo @Mandala, mullakin on pikkuhousunsuoja koko ajan ja sille vastapainoksi yritänkin nukkua ilman housuja, että paikat saa tuulettua. :D Siks toi yöllinen lorahtelu onkin rasittavaa, kun en viittis enää sit pitää mitään.

En vieläkään aina käsitä, että on oikeesti raskaana ja että tää vois mennä loppuun saakka! Siks tuntuu hurjalta, että ois jo puolivälissä, vaikkei vielä tunnu edes raskaana olevalta. :D
Ja ei meilläkään oo mitään jenkkityylistä perhetoimintaa, et tosiaan toi ystävä ois järkänny mulle ja miehelle sen vaan ja siinä se, ei mitään juhlia tai yleisöä jne. Mut en oikein tiedä, ku ois se kiva saada heti tietää! Mut toki tärkeempää että kaikki ois kunnossa ja kivaa nähdä tyyppi heilumassa siellä! :X3:

@-dino- yritettiin soittaa videopuheluu mun isovanhemmille jouluaattona, muttei ne vastanneet kahteen ja soitti takas kun oltiin saunassa, niin jäi sit kertomatta. Yhdelle sisarukselleni olen kertonut, kun hän tuli meille käymään viime viikonloppuna. Oli kyllä tosi innoissaan!
En oikein ymmärrä, miks joku intoilee mun raskaudesta. :oops: Paitsi mä ja mies tietty.

Enkä oo töissäkään kertonu, kolmen viikon päästä se todistus, nii vois lähettää sen pomolle papereiden ja kuittien mukana :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@adelmiina_ hienoa et kaikki oli hyvin! Joko sait ajan rakenneultraan vai saatko myöhemmin? :)

@Mandala tuo hermoilu :D mulla kanssa joidenkin asioiden suhteen menee nykyisin hermot helpommin kuin ennen. Töissä mm kylän nuoriso on alkanu norkoilee siinä meisäm työpaikan nurkilla ja ai että kun näkee punasta jo silloin ku huomaa et taas alkaavat raahustaa lipittelemään energiajuomiaan ja sun muita :mad:
Noi on kyl huimia nuo jenkkilän piikkimäärät! Itellä on tallessa kuva kahden viimeisen stimulaation piikeistä + gonapeptylit siirroista ja on vaan täysin murto-osa noista määristä :oops:

@-dino- itekkin tykkään tosta leffasta. Oon kyl muutenki aika kova lastenleffa-fani :geek: just joululahjaks sain useemman disney-leffan :rolleyes:
hienoo et jäi hyvä mieli ultrasta! Ja ihana toi virkeä vauva :LOL:

@atvk87 onnea puolivälistä :love:

Nyt huomaa töissä et alkaa välillä olla vaikea olla.. :unsure: särkee/pakottaa selkää ja mahaa vuorollaan. Ja töistä kotiin kävellessä (mulla siis joku 1km työmatka) tuntu et vaappuis kuin pigviini ku nivusia särki :cautious: jospa ei nyt ainakaan pahenis tästä.

17+3
 

Yhteistyössä