~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ihanaa joulunaikaa kaikille :love: Täällä otettu rennosti ( ku ei muuta voi ) :D ja syöty hyvin! Nyt sais vauva kyl tulla pian....alkaa puuduttaa! Pitää alkaa nukkuu, niin taas on yks päivä mennyt :p To neuvola...toivottavasti vika ilman vauvaa ;) Ei jaksa enempää kirjottaa...soriii. Mut ootte mielessä :love:

Anzu 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Meidän pienokaisemne syntyi hieman ennenaikaisesti ja näki päivänvalon jo ennen joulua. En halua avata asiaa enempää täällä, mutta loppuraskaus oli kaikkea muuta kuin normaali ja en päässyt hirveästi nauttimaan siitä.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Pienokainen on terve ja syntyi valiiina maailman haasteisiin. Itsellä menee kyllä palautumiseen enemmän aikaa.

Lupsakoita vuoden viimeisiä päiviä ja tsemppiä uusia haasteisiin!!
 
Onnea pienokaisesta @Miitta37! Pahoittelut että ei mennyt kaikki aivan täysin parhaiten päin, mutta toivottelenkin sinulle pikaista palautumista ja ihanaa vauva-arkea.

Pöh tajusin että muokkasin vain sitä edellistä listaa enkä tehnyt uutta :rolleyes: en jaksa kännykällä nyt säätää sen kanssa enempää.

Täällä palattu joulunvietosta kotiin, mukavaa oli. Ja ah oma sänky pian kutsuu :D

18+3
 
Onnea @Miitta37 vauvasta ja toivottavasti arki lähtee sujumaan hyvin teillä :love: Ikävä kuulla, ettei kaikki mennyt sitten oppikirjan mukaan. Toivottavasti paranet pian!

Joulusta selvitty! Eilen sain ihanan joululahjan, kun ystäväni eläinlääkäri ehdotti, että käytäis kurkkaamassa pientä klinikan ultralla. :LOL: Näin tehtiin, laite ei nyt ollut mitään huipputasoa, vanha ja se anturi ei ollut yhtä leveä kuin gynellä, mutta nähtiin mini touhuumassa kauheesti siellä! :love:
Kun rauhottui makaamaan pohjalle, niin näkyi sydämen läpätyskin. Oli kyllä tosi kiva käydä kurkkaamassa! Heille on tulossa uusi laite vuoden alussa, niin täytyy kinuta päästä uusinnalle keväämmällä. :D

Huomenna sitten taas neuvola, jännä nähä onko tullut "joulukiloja". :D

19+0
 
BD73661C-8BCA-4362-96F2-70AD66293D07.jpeg
Meillä oli tänään se suunniteltu sektio ja se meni juuri kuten pitikin. Aika nopeasti oli vauva ulkona ja sai olla iholla monta tuntia operaation jälkeen ennen kuin otettiin mittojakaan. Kipupumppu aiheutti sen että tuli minulle kova väsy ja huono olo. Otetiin se pois ja sain pahoinvointilääkettä. Okso meinaan lensi lounaalla kun salaatti meni myös henkeen. Ei kiva oksentaa tai yskiä tuon haavan kanssa. Nyt elämä jo voittaa. Vauvan sokeria seurataan ja hän saa lisämaitoa. Sokereita mitataan neljän tunnin välein ja jos aamuksi ei nouse yli kolmen niin hän menee osastolle hakemaan apuja. Ollaan kyllä lähellä jo.

Ihana palkkaus on hän. Oli kyllä kaiken tämän vaivan ja kärsimysten arvoinen :love: Sektio oli kivuton ja rauhallinen. Mies meinasi pyörtyä ja kävi vähän käytävällä huilaamassa :ROFLMAO:

Ihanaa loppuvuotta kaikille.
 
Onnea @kettuperhe vauvasta :love: Hienoa kuulla, että kaikki sujui hyvin. Hyvää loppuvuotta sinne, toivottavasti pääsette kotiin kulkematta osaston kautta! :)


Palattiin just neuvolasta ja tuli kyllä tosi ärsyyntynyt olo, kun mut lähetettiin nyt sit sokerirasitukseen ens viikolla, koska terkka ei oo ihan varma, onko mulla suurempi rad-riski, kun on pco-tyyppiset munasarjat, vaikka ei oo pcos:ää. Ja tonkin se oli tutkinu jostain sieltä lapsettomuuspolin käyntitiedoista. Sanoin kyllä jo viimeks, kun siitä oli puhetta, ettei mulla oo diagnosoitu sitä.
Myös kohdun mitta otettiin ekaa kertaa ja vaikka mulla on tää minimaha, niin silti se mitta oli kaikkien käyrien yläpuolella. :confused:
No pitää kysyy rakenneultrassa sit, et onko tosiaan nyt sokerivauvariski.
Alkaa kyl olla töissä vähä epämukavaa sen suhteen, et joka viikko on poissaoloja kaikkien käyntien takia. :(
Onneks verenpaineet ja hemppa oli hyvä, ei ainakaan rautaa tartte alottaa.
Keskusteltiin jo imetyksestä ja perheen ruokailutottumuksista ja tommosesta ja siit tuli vähä epämukava olo, ku tuntuu, ettei se vielä kuulu asiaan. Seuraava käynti kolmen viikon päästä ja sillon saa sen todistuksen.
Ootteko jo tutkinu äitiyspakkauksia?

Mut jotain hyvääkin, meiän pitäis hankkia uus jääkaappi ja uuni, niin mies oli pohdiskellu asiaa ja sano et tehäänki nyt koko keittiön remontti (ja samalla koko kerroksen lattia vaihtoon) ennen ku vauva tulee! Jee, saan alkaa kattelee niitä! (y) Meillä on keittiö vuodelta 83, eli siis uudistus on ollu mielessä, mutta ajankohta vaan epäselvä, mut nyt se tapahtuu!

Edit. Nii juu, kysyin siitä mahan varomisesta ja kuulemma ei tartte mitään varoa, et saa nojata ja olla kyykyssä ja koira hyppiä mahan päällä, et ainoot riskit on liikenneonnettomuus ja paha kaatuminen. Kohtulihas on niin iso ja vahva, että suojaa kaiken.

19+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea isosti @kettuperhe :love:

@atvk87 tän hetken äitiyspakkaus näyttää ihan kivalta kun tykkään viiruista. Se on varmasti se mitä jaetaan ensi vuonnakin hyvän matkaa keväälle. Me ei tällä kertaa oteta. Ne kaikki kynsisakset yms ja makuupussi esikoisesta tallessa vielä kuitenkin. Samoin se laatikko mikä päällystettiin nätimmän näköiseksi ensi sängyksi pojalle (perhepedissä kyllä nukkui kuitenkin). Se on pojan huoneessa täynnä pieniä vaatteita mitä ei olla saatu menemään minnekään, ei ole kellariin raaskinut viedä kostumaan.

Onpa sulla aikaisin otettu se mahamitta. Mulla muistaakseni vasta hyvän matkaa päälle rv20 otettiin ekaa kertaa viimeksi. Tosin eipähän mun terkka hemppaakaan mitannut kuin ihan viimeisillä viikoilla kerran.

Vaikka varmasti ärsyttää niin ei siitä haittaa ole, että sokerirasituksessa käyt. Sittenhän sekin on poissuljettu (y) kannattaa varata kirja tai luettavaa mukaan niin ei tarvi kännykän ruutua tuijottaa koko aika. Tai kuulokkeet niin voit rentoutua kuunnella musaa. Nopeasti se menee! Niin ja syömistä kannataa varata mukaan ellei siinä lähellä ole jotain mistä saa heti ostettua.

Ai hitto Facebookin news feediin näin uuden vuoden tullen on hiipinyt kaiken maailman skumppadrinksujen reseptit yms niin ai ai kun tekis JUST nyt mieli :D normaalisti jos juon alkoholia niin maistelen erilaisia oluita ja viskejä, nyt sitten himottaa just skumppa ihan älyttömästi :LOL: näinköhän jää päälle niinku edellisestä raskaudesta jäi suklaasta tykkääminen. En ole aiemmin koskaan kauheasti himoinnut suklaata mutta raskaana kyllä. Raskauden jälkeenkin olen normaalia enemmän mielellään syönyt.
Niin ja alkuraskauden makeanhimo on taas nostanut päätään :X3: toivon johtuvan joulusta kun joka puolella herkkuja tarjolla.

18+5
 
Onnea @kettuperhe ! :love:

Täälläkin joulusta selvitty ja nyt jo matkalla seuraavaan kyläilyyn, eli anoppilaan uuden vuoden viettoon. :eek:

Mulla on ollut välillä niitä menkkakipumaisia tuntemuksia alaselässä, ja tänään säikähdin kun vaimo googletti, että sellaisia ei saisi vielä olla, ja jos on niin pitäisi vain levätä. No ei siinä mitään, mutta kun pitäisi se muuttokin hoitaa ensi viikolla.

Soitin neuvolaan, sieltä lähetti pissakokeeseen varmistamaan, että ei ole virtsatulehdusta. Kuulemma se voi olla oireeton raskauden aikana, tai tuntua alavatsalla tai -selällä. Muuten ei hoitaja niin huolestuneelta kuulostanut. Sanoi, että voi elää normaalisti, mutta toki jos oireet lisääntyy niin pitää olla yhteydessä päivystykseen kohdunkaulan tilanteen varmistamiseksi. Puhelimessa hänen tietysti oli vaikea muuta asiaan sanoa.

No nyt ainakin tulee vähän levättyä anoppilassa ennen ensi viikon muuttorytäkkää.

Saa nähdä määrätäänkö mut salkulle ennen äippäloman alkua. Kolme viikkoa olisi vielä töitä loman jälkeen. Toivon, että voisin tehdä töitä loppuun asti. Työni ei kumminkaan ole mitenkään fyysistä, vaan toimistossa istumista. Noh, saa nähdä. Pitää toki omaa oloa kuunnella, ja jos tuntuu rankalta, niin jäädä sitten pois.

Rv 29+6
 
@Ismundo toivottavasti menevät ohi viikonlopun aikana! Täytyy varmaan se muutto sun ottaa rauhallisemmin. Toisaalta luulis, että niitä tuntemuksia voi olla vaarattomasti missä vaiheessa vaan, kun kuitenkin liittyvät kohtuun ja sen kasvuun ja toimintaan. Millon seuraava neuvola?

Kiitos vinkeistä @Mandala. Otan eväät mukaan, kun meen siitä sit suoraan töihin kuitenkin.
Ja en oo uskaltanut tutustua äitiyspakkauksen sisältöön, kun en oo just tienny, et kumman saa, niin jos tykästyis enemmän siihen, mitä ei saa. :D Alkais harmittaa. Otan kuitenkin.
En oo ostanu mitään muuta ja en tiedä ostetaanko kauheesti valmiiksi mitään, paitsi turvakaukalo ja vaunut. Omituista puhua näistä, katotaan nyt se rakenneultra ensin ainakin...

Mutta sellasen kantotakin haluaisin, onko kellään niistä mitään ajatusta tai kokemusta? Sitähän vois käyttää jo ennenkin.

Täällä muutama yö menny huonommin, kun en oo saanu oikein nukuttua. Selällään ei enää pysty olemaan pitkiä aikoja ja tänään sit uni vaan loppu kesken neljän jälkeen ja ei löytyny enää hyvää asentoa. Sain kyllä joululahjaksi vartalotyynyn, yritän opetella sen kanssa jotain uusia juttuja. :D
Ja nyt oon jo aika varma liikkeistä, kun oon miettinyt, et mitkä tuntemukset on liikkeitä ja eilen illalla söin suklaata sohvalla ja siitä hetken päästä alko kauhee möyrintä mahassa.
Ei kyllä varmaan kannattais syödä nyt mitään makeita hirveesti, ennen ku selvii tarkemmin kaikki.

Miten @-dino- vointi? Teillä jo rakenneultra ihan nurkan takana! :)
 
Varovasti kurkin tänne, vuosihan siitä jo on (2.1.) kun tuplatuulimunani varmistui ja täältä poistuin. Väliin on mahtunut kolme PASia, 3 IVF-stimulaatiota (kaksi keskeytynyt ennen punktiota) ja sitten PAS taas joulukuussa.

Epätodellinen olo. Tänään rv 4+1 ja huomenna virallinen testipäivä. Keskiviikosta asti testit ovat olleet vahvistuvaa plussaa. Pakkasessa yli kymmenen blastoa vielä.

:) Eli terve kaikille. Toivottavasti visiittini tänne olisi pidempi kuin vuosi sitten.
 
@Miitta37 Ikävä kuulla että teillä ollut ongelmia. Onnea kovasti pienokaisesta ja toipumisia<3

@kettuperhe Onnea myös sinne! :love:

@atvk87 Siis mitä? Maha muka käyrien yläpuolella :rolleyes: En millään pysty uskoa.. Harmi että jäi käynnistä vähän huono maku, toki sokerirasitus hyvä käydä jos se kuitenki ois ollu edessä? Eipä sitte tarvi miettiä myöhemmin. :) Mä oon ihastellu äitiyspakkausta, tykkään kyllä tosta 2018 vuoden paketista mutta silti oon vähän pilkunviilaaja ettää haluaisin sen 2019 paketin vaikkei tiedä millanen se on kun ei oo julkaistu vielä..:rolleyes: 2018 pakettia alettu jakamaan viimevuonna huhtikuun lopulla ja jos tänävuonna menee suunnilleen samoihin ja 2kk la pitää hakee niin ei mitenkään oo mahollista saada. :cautious: Mutta ei saa valittaa ku ilmasta tavaraa :ROFLMAO: Hyvä että masua ei tarvi erikseen varoa (y) Ihanaa remonttia teille :whistle::D (meillä ne jo onneksi takanapäin..) ja hei ihanaa jos nyt alkaa liikkeet erottuun! :love:

@Mandala Tsemppiä sinne skumppahimoihin :sneaky: Eilen hain uudeksvuodeks pikkupullon alkoholitonta punkkua (y) Eihän se samalta maistu ku kunnon punkku mutta menettelee.

@Ismundo Voi kumpa menkkakivut hellittäis. Varmasti voivat myös kuulua asiaan, mutta jos kovin yltyy niin käy näytillä. Ja pissa ainaki hyvä tarkistaa :) Tsemppiä muuttoon! Ai että mä rakastin sitä tavaroiden pakkausta mutta en purkua..:D

@gemmy Lämpimästi tervetuloa! :love: Hyvältä sun plussa näyttää. Meillä ei ollut verikoetta ja mulla aika samanlainen viiva noilla viikoilla kun sulla (y)

Täällä joulu mennyt ihan mukavasti, pyhät töissä ja nyt ihanasti pitkällä vapaalla. Eikä yhtään liian aikasin sillä väsymys oli jo melkosta. Toivottavasti helpottaa että jaksiais vielä hetken olla töissä. Päivät tuntuu matelevan eikä se ultra tuu koskaan.. :rolleyes: Pieni liikkuu kyllä ahkerasti, välillä tulee outo aaltoileva paineen tunne alamahalle, oon aatellu että punkee sillon päätä/selkää/takapuolta mahaa vasten? Vai voisko olla jotain muuta? Kestää tosiaan vaan pari sekunttia.

Joku joulun taika myös iski sillä tilattiin istuin!! :eek::eek: En ois uskonu että näi aikasin tohitaan.. Laskeskelin kyllä että toimitus menee pyhien takia kuitenki ultran jälkeen että kerkee sit palauttaa jos jotaki.. :confused: Neulomisen alotin myös pienelle, pieni sievä kukkatakki pitäis tulla. :love:

21+0
 
Joo, @-dino- mä joudun siihen kaks kertaa. Tää ylimääränen plus myöhemmin se normaali yli 25-vuotiaille. :( Mut tietty hyvä, että tutkitaan enemmän ku vähemmän.

Sun ultra on kyllä jo ihan pian! Yks arkipäivä vaan välissä :D
Ja hyvä ku uskalsitte tilata, eiks siitä tuu aina vähä konkreettisempi olo. :)
Ja ei kannata tutkia sitä uutta pakkausta, jos melkeen tietää, että vanha tulee, koska sit vois harmittaa. Tai sillee mä ajattelen.

Ja hyi! Se holiton punkku oli hirveetä! Erehdyin kokeilee. :D maistu ihan rypälemehutiivisteeltä.

Onnea @gemmy, olkoon tämä pysyvä plussa! Ja ei ollut verikoetta meilläkään, paitsi sitten myöhemmin menin itse yksityiselle ottamaan sen, oli tosi kallis, hyi. Kyl se varhaisultra varmaan taas on se jännin ja varmin paikka, vaikka mitä testejä tekis ennen sitä. :D
 
Ihanaa @atvk87 sielläkin tuntuu liikettä! :love: ihan samalla viikolla kun mulla etuistukan kanssa silloin tuntui.
Toivottavasti unet paranee pian!

Piti vielä rasituksesta sanoa, että kannattaa paastota se 10h mielummin kuin 14h mitä jossain ohjeistuksissa näkee (näkee siis 10-14h). Liian pitkä paastokin voi just mahdollisesti ihan pienesti heittää yli niiden raja-arvojen ja sitten se kotimittailu yms alkaa.

Se kantotakki on varmaan ihan kätevä kun varmasti mahtuu mahakin sinne ennen vauvaa. Mä olin jotenkin niin kiinni hoitolaukun mukana roudaamisesta, ettei tullut paljoa kanniskeltua esikoista kantorepussa. Hoitolaukussa oli aivan kaikki mitä ikinä ois voinu tarvita, varmaan yli vuosi tuli roudattua sitä joka paikkaan. Ja olihan ne vaunut kätevät että sai oman käsilaukun pois olalta ja ostoksia yms roudattua, niin mielummin sitte aina liikkeellä ollessa oltiin vaunuilla. Tai jos autolla oltiin niin vaunujen runko mihin laitettu turvakaukalo, tosi kätevää.

Vaunuja miettiessä muuten kannattaa ajatella valmiiksi, että haluaako turvakaukalon vaunujen runkoon saada kiinni. Nimittäin kaikkia turvakaukaloita ei saa kaikkiin vaunuihin kiinni, jotkut tarvii adapterin siihen että onnistuu.

@-dino- Ehkä tosiaan ei kannata odotella sitä 2019 boksin julkaisua ettei käy harmittamaan jos näkee että siellä onkin tosi paljon kivempia juttuja. Onhan se tosiaan ihan mahtaa se pakkaus saada, käteviä ne pienet kynsileikkurit sun muut kaikki mitä uusia juttuja tänä vuonnakin siihen lisättiin.

Siis ihan älytöntä, että mullakin on seuraava neuvola tammikuussa jo se kela-neuvola ett saa raskaustodistuksen. Päivittelin sitä terkan kanssa viimeksi, että kylläpä aika juoksee näin toisella kierroksella!

@Ismundo toivottavasti menkkakipuilu kadonnut jo!

Ja paljon onnea plussasta @gemmy :love: toivon tosiaan myös, että tällä kertaa jäät tänne loppuun asti! ootko varhaisultraan menossa?

Mulla päänahka kutissut jo jotain viikkoja. Ja tajusin, että onhan mulla ajoittain mahakin kutissut. Toivottavasti ei pahene miksikään älyttömäksi raskauskutinaksi. Kaverilla oli raskaushepatoosi ja se se vasta kuulosti kauhealta se kutina. Sen takia ei saanut täyttä lapsivakuutusta, vai ollenkaan. Olisi se tarkoitus tälle kakkosellekin ottaa rakenneultran jälkeen joskus. Ja sen järkyttävän kutinan, sekä maksa-arvojen heittelyn, takia jouduttu käynnistämään etuajassa synnytys.

18+6
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kiitos vinkeistä @Mandala! :) Mun elämä on jotenkin niin sellasta kotihiirimeininkiä, niin en osaa kuvitella tollasta, et ollaan vauvan kanssa liikkeellä jossain :D En käytä itsekään käsilaukkua, niin joku hoitolaukku tuntuu oudolta ajatukselta. Varmasti kyllä super tärkee ja jos sitä pystyy pitämään aina ns lähtövalmiudessa.
Mä siis käyn töissä ja sit ulkoilen ja harrastan koirien kanssa ja muuten oon kotona. Niin koirien kans lenkkeilyyn tuntuis se reppu/takki vaunuja kätevämmältä, kun asutaan tosiaan korvessa, ei oo asvalttiteitä ja useimmiten liikun metsässä jotain metsätraktori- tai metsäkoneuraa pitkin. Vaunutkin aiotaan valita sen mukaan, että niillä pärjäis näissä extreme-oloissa, eli ei kääntyviä eturenkaita, isot pyörät ja ei ilmatäytteiset. Jotain tällaista oon fundeerannu.
Mut varmaan joku virhe tulee silti tehtyä suuressa viisaudessa ja sit joutuukin ostamaan jotain muuta tilalle! :D

Terkka sano kans tosta paastosta, ohjeessa 10-12 h, et 10 riittää hyvin. Meen sillä tarkasti! En kestä nälkää yhtään. :( Kauhee jos tulis ns virheellinen tulos liian pitkän paastonkin takia.

Apua toi kutina, toivottavasti on vaikka pakkasiin liittyvää, eikä mitään tollasta kun sun kaveri on saanu kärsiä.
Kyl tässä uskomattoman paljon erilaisia vaivoja ja ongelmia voi tulla eteen. :eek:

Ja joo, muutama viikko kela-neuvolaan ja pianko saa sen vakuutuksenkin sitten ottaa? Rakenneultran jälkeen vai sillä todistuksella?

Kyl täs viimeisen viikon ja muutaman päivän aikana on tapahtunut kaikkein eniten muutoksia täs kropassa ja vauvan konkretisoitumisesa, vitsi ku toivoo että tää jatkuis vaan hyvin tästäkin eteenpäin. :cool:

Kaveri sanoi eilen, että maha näkyy jo hupparin läpi! Ja sain häneltä niitä belly belt -lisäosia housuihin, nii mahtuu kauemmin napit kiinni. :LOL:
Mies sanoi kans eilen, että ihan muutamassa päivässä on tullu maha näkyviin kunnolla.

19+3
 
@atvk87 ymmärrän, erilaiset tarpeet erilaisiin elämäntilanteisiin. Me taas tosi usein lähdetään kaupungille ostoksille ja syömään kun pääkaupungissa asutaan, varmaan itse asiassa enemmän kuin pelkästään ulkoillaan :oops: :whistle: Äitiyslomallakin kävin paljon pojan kanssa kahdestaankin kun ei kaveria saanut mukaan.

Mutt joo raskaana ollessa ekaa kertaa tuntui niin oudolta ajatukslta että pitäisi vaunujen kanssa kulkea yhtään missään. Ekat kerrat olikin tosi omituinen olo kun niitä lykki eteenpäin. Tai no kaikki tuntuu oudolta vauvan kanssa aluksi :LOL: mutt nopeasti kaikkeen tottuu siinä alun hormonihöyryissä.

Mutta mahtavaa jos masu pompsahtanut ulos kunnolla, kohta sitten uutta kuvaa ;) mahoja on niin ihana katsella!

Rakenneultran jälkeen saatiin ainakin OP vakuutus viimeksi. Muistaakseni taisi siihen vaadita tieto ainakin, että raskaustodistus löytyy.

19+0
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala olen menossa varhaisultraan klinikalle, mutta en vielä tiedä milloin. Avaavat vasta 7.1. jolloin soittelen.

Viivat ahdistaa, onhan ne tummentunut, mutta ei vielä mitään tasavahvoja. Ja mietin, että pitäisikö jo olla (4+3). Huomaan, että vuoden takainen painaa mieltä. Ajattelin että kun olen saanut nyt kuitenkin selkeitä viivoja niin jos vaan lopettaisi testaamisen ja odottaisi ultraa. 2-3 vko siihen varmaan menee. Esikoisesta tein vain pp11 testin + verikokeen enkä toiste testannyt. Miten olikin hermoja siihen. Tietty eihän tälle mitään voi itse, ei auta kuin odottaa.
 
@gemmy ootko digitestiä miettiny? sehän jotain osviittaa antaa tässä varhaisultraa ootellessa. Mutta tosiaan eihän sekään tilannetta mihinkään muuta vaan kestettävä on se kärvistely ultraan asti. Eikä niistä tasavahvoista viivoista kannata murehtia, ne tulee niiiin eri aikaan eri ihmisillä.

Ihanaa vuoden vaihdetta kaikille! :love:
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja -alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
BlackCat 1.ICSI/1.PAS....toinen.....26.8.2019
gemmy.....4.IVF/1.PAS....toinen....6.9.2019



Tulevat tapahtumat :love:
-dino-
... rakenneultra 2.1.
vipe1986 ... nt-ultra 4.1.
Mandala ... rakenneultra 8.1.
Ihanapa ... nt-ultra 8.1.
atvk87 ... rakenneultra 9.1.
Pimpula76 ... rakenneultra 24.1.
love- ... rakenneultra 25.1.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta kaikille! :love:
Pistin heti kärkeen ton listan, @gemmy vielä puuttuu ;) Toi varhaisultran odottelu oli kyllä yks elämän raastavimmista ajanjaksoista, hyvin muistissa ja sulla vielä tollanen ikävä kokemus siitä taustalla, niin varmaan lisää tuskaa. Nyt vaan kaikkea muuta miettimään. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta kuitenkin. Tsemppiä! (y)

Mites @Lapanen87, @Pimpula76, @vipe1986, @adelmiina_, @Ihanapa ja @Katti75 voinnit?

Huomenna sit @-dino- ultra, odotan sitä enemmän kuin omaa rasituskoetta. :LOL:

Ollu sunnuntai-iltapäivästä taas enemmän ja vähemmän kaikenlaisia kipuja, erityisesti alamaha ja nivuset, kääntöliikkeet ja tärähtely tuntuu pahalta, ilmeisesti kuulun siihen pieneen prosenttiin, jolla nää liitoskivut tulee ajoissa ja hankalina.
Maha on taas vaihtanut kiinteestä pallosta löllöks. :LOL:

Eilen vedin sellaset sarjakuvien banaaninkuoreen liukastumislipat melkein kotiovella, just sain pidettyä leuan rinnassa, ettei takaraivo kolahtanut maahan. :confused: Yks koira liukastu heti perään sellaiseen meritähti-asentoon, et oli aika petollinen keli, kun oli tuiskulunta kauheen paksu kerros jään päällä ja keli kuitenki plussalla, nii se lumi sellasta märkää ja painavaa. Onneks ei sattunu mahaan tai selkään, kankkuun ja kyynärpäähän kivisti koko illan. Sydänäänet piti tietty kuunnella illalla ja heti aamulla, mut uskoisin, että sikiö oli suojassa.
Olkaa siis varovaisia!

Mites teillä on painon kehitys mennyt?
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Heips kaikille ja hyvää alkanutta uuttavuotta(y)

onnea nyytin saaneille ja ihanaa vauva aikaa:love:

Rakenne ultraan menijöille isot(y) teitä onkin monta nyt kahdenviikonsissän:love:

Mulle iski just joulun alla kunnon yrjö:poop: tauti.. Ja oli muuten elämäni kauhein ykä tauti 2vrk oksensin ja:poop:sin 15min välein ja siihen kylkeen vielä 39.6 kuume jonka onneksi lääkkeillä sai alenemaan 38.5... Lopuksi en pysynyt enään jaloillani joten olin aika heikossa hapessa, onneksi on toi koti dopleri jolla sai varmistettua että pieni on sentään hengissä vaikka kovilla sekin varmaan oli kun syk oli sillä 170-180 luokkaa kun normaalisti on 145-155.
No tästä selvittiin ja paino putos alle lähtö painono_O joten tällä hetkellä raskauskiloja 0kg.

Pahin pahoinvointi taitaa olla takana vaikka ei vielä kokonaan pois.
Liikkeistä ei oo vieläkään varmuutta mutta mulla on istukka edessä joten vaikuttaneen asiaan? Muissa raskauksissa ollu taka seinämässä

Hyvää alkanutta viikkoa ja vuotta:love:

Pimpula76. Rv 17+1
 
@atvk87 pakko uskaltaa listalle :)
Gemmy.....4.IVF/1.PAS....toinen....6.9.2019

Kauanko teillä lääkkeellisen PASin läpikäynneillä on jatkunut estrogeeni ja keltarauhaslääkitys? Loppuuko toinen ennen toista? Våhennetäänkö sitä asteittain? Koitan laskea paljonko rahaa nämä Luget/Terot syö ;) Lugeja menee päivässä 4 kpl ja Teroluteja 2 kpl. Tuntuu niin isolta annokselta kun aiemmin ollut 3 kpl lugeja päivässä eikä ollenkaan teroluteja.
 
Mulla jatkui rv 11 saakka täysmääräisellä annostuksella ja lopetin astettain. Oli 4 x luget ja 3 x zumenon ja vähensin ensin yhden päivässä ja siitä pikkuhiljaa. Jatkoin luget loppuun saakka niin kauan kuin niitä oli. Jouduin pyytämään lisää reseptiä varhaisultrassa.
 
@Miitta37 ja @kettuperhe onnea vauvoista! :love: toivottavasti vauva-arki lähtee hyvin käyntiin ja onnellisia päiviä teille! :love:

@gemmy onnittelut ja tervetuloa! :love: toivotaan että ei oo pitkä aika varhaisultraan, piinaavia aikoja on odotella.. Mullla loppui luget siihen kun viimenen liuska oli käytetty testipäivän jälkeen. Eli joku viikko testipäivän jälkeen lopetin.

@-dino- huomenna jo ultra! Kuulumisia odotellen (y)

@Pimpula76 ikävää et tauti sinne löysi! Kuullut oon et paljon on ollu tommosta liikkeellä :( hyvä et pahoinvointi on hellittänyt! Mulla ihan silloin tällöin vielä iskee, aika pitkälti riippuen siitä et mitä on syöny. Mulla kanssa istukka edessä, eikä liikkeitä tunnu :cautious: ärsyttävää, vois jo alkaa tuntua niin konkretisoituisi että oikeasti siellä joku pieni on.. :rolleyes:

Aika matelee etteenpäin.. Joulu meni hyvin ja rauhallisesti, töihin jo palattu pyhien jälkeen ja nyt vain oottelen 3vk päähän varattua kylpyläviikonloppua isännän kanssa :geek: oli semmosta huisketta koko jouluviikko, ettei paljoa huilittu..

Uuden vuoden aatto meni kans syödessä ja seurustellessa isännän siskon luona. Huomaa että valvominen on mulle todella huono juttu. Joskus 3 aikoja pääs vihdoin nukkumaan ja klo6 ylös oksentamaan ja ihan jäätävä närästyskohtaus iski :confused::sick:Aamun suihkussa istuin ja itkin kun koski ylämahaan asennossa kuin asennossa. Onneksi helpotti kuitenkin suht pian kuitenkin.
Yks mikä yllätti mut itseni ihan täysin oli napakorusta luopuminen. Alusta astihan se on ollut täysin selvää että sit kun onnistuu raskautuminen niin koru lähtee kun maha kasvaa. Alussa tuli kyllä ihasteltua raskauskoruja, mutta en kuitenkaan sit tilaillut semmosta. No nyt oon vikkon ollu ilman korua ja joka kerta sydän itkee verta kun näkee koruttoman mahan o_O en ihan osannut tämmöistä reaktiota itseltäni odottaa. Näyttää maha jotenkin täyain luonnottomalta ja vähän jopa "häpeillen peittelen" navan aluetta kun toki korun paikka on selkeesti näkyvissä. Kerkeshän se 10vuotta siinä ollakkin. :rolleyes: jännä on tämä ihmismieli :p
jatkan siis nyt liikkeiden tuntumisen odottelua ja rakenneultraa.

Rv 17+1
 

Yhteistyössä