@Miitta37 ja
@kettuperhe , onnittelut vauvoista!
Ihania vauvakuplahetkiä teille.
@Ismundo onko sulla rauhoittunut ne alaselän tuntemukset? Kai teillä on riittävästi muuttoapua, niin ettei sun tarvitse mitään isompaa nostella?
@atvk87 tuleeko sulle siis 2 sokerirasitusta? Mulle tehtiin 2 viime raskaudessa, kun oli riskitekijöitä, mutta ei onneksi ollut mitään vikaa sokereissa. Sama homma edessä tässäkin raskaudessa, varmaan lähiviikkoina ekan kerran.
Hankinnoista: se on kyllä hyvä pointti
@Mandala lta, että kannattaa miettiä haluaako sellaisen vaunu-kaukalo-setin, että saa kaukalon vaununrunkoon, jos suht paljon tulee autolla liikuttua. Mä ostin esikoiselle yhdistelmävaunut ja saman merkin kaukalon+telakan, oli kyllä helppoa kun ei tarvinnut vauvaa irrotella kaukalosta erikseen. Hoitolaukku on kyllä tarpeen, kun siinä kulkee vaipat, peppupyyhkeet, vaihtovaatteet jne. Noiden lisäksi ostin kantorepun ja kaverilta käytettynä siirreltävän kehtomaisen sängyn, mutta siinäpä ei vaavi suostunut nukkumaan ollenkaan. Hankittiin sitten kiireen vilkkaa pinnasänky josta sai laidan pois ja ihan kiinni meidän sänkyyn samalle tasolle, mutta sekin oli vauvan mielestä liian kaukana, halusi nukkua vieressä.
Puolivuotiaana sitten onnistui siirto sinne.
@-dino- hyvä että istuin hankittu, ja onpa ihanaa että vauva saa itse neulomiasi vaatteita!
Tiedän muuten tuon tunteen että ennen ultraa aina epäilyttää, mulla sama juttu! Hyviä ultranäkymiä huomiselle!
@Mandala mulla oli viime raskaudessa hepatoosi, tosin ihan lievä ja todettiin vasta 39+jotain. Ihan pientä kutinaa, meinasin laittaa ihon kuivuuden tms. piikkiin mutta kun mainitsin neuvolassa niin otettiin kokeita ja olihan ne arvot vähän koholla. Käynnistys sitten 40+0 tuon takia. Nyt ilmeisesti aletaan seuraamaan verikokeita jostain viikolta 30 alkaen, oli oireita tai ei. Toivottavasti ei tule nyt mitään. En ollut muuten ajatellut, voiko viime raskauden juttu haitata vakuutuksen saamista nyt... olin ajatellut OP:sta hakea vakuutusta kuten viimeksikin.
@atvk87 hyvä ettei kaatumisessa käynyt pahemmin. Itsekin katon nykyään tosi tarkkaan mihin astun, ja jos on jäistä niin töpöttelen eteenpäin.
Mutta kaatumisia voi silti tulla, vaikka kuinka varoisi.
@gemmy en olisi lainkaan huolissani siitä että alussa ei ole viivat tasavahvat. Mulla ei ole koskaan ollut tuossa viikkojen 4-5 tuntumassa. Varsinkin jos viivat on tummuneet niin sehän kuulostaa hyvältä (siltikin pissatesteillä on vaikea arvioida miten menee, kun varmaan esim. virtsan laimeus voi vaikuttaa). Tsemppiä varhaisultran odotukseen, se on todella piinaavaa aikaa!
Huh mikä tauti
@Pimpula76 ! Onneksi on jo helpottamassa. Joo se etuseinäistukka kyllä vaimentaa liikkeiden tuntemista aluksi.
@BlackCat tervetuloa tänne puolelle!
Mulla on seuraava etappi 8.1. jolloin otetaan NIPT. Päätin tutkituttaa sen nyt Dextran kautta joka tapauksessa. Ennen verikokeen ottoa vilkaistaan ultralla että kaikki näyttää hyvältä, joten viikon päästä jo seuraava ultraus siis tiedossa.
Pahoinvointia taitaa olla nyt vähän enemmän kuin esikoista odottaessa. En ole varsinaisesti oksentanut, mutta sellainen kuvotuksen tunne on usein ja välillä yökkäilen tyhjää. Kahvia en uskalla juoda heti aamusta. Viimeksi pahoinvointi taisi loppua jossain näissä main, mutta nyt ei ole sellaisesta merkkejä vielä.
10+3