~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Huomasinkin kun pääsin selaan taaksepäin, että oli kovastikin puhetta!
Ihana kuulla että siellä kaikki hyvin ❤

Mulla tosiaan jo pp8 alko vuotamaan ja tein negan testin sillon. Kuitenkin pp13 hcg olikin 241 ja tänään pp17 se oli 2145! Todella hyvin noussut siis tästä vuodosta huolimatta Mutta todella stressaavaa Pikkuhousunsuojalla pärjää päivän kyllä ja lähinnä siis pyyhkiessä huomaa että vuodan - välillä aikoja ettei vuotoa ole. En tiedä voisko lutinukset olla ärsyttäny sitten niin paljon limakalvoja vai mistä johtuu. Mietin myös ett ottaisivatko ultraan tarkistaakseen vuodon lähteen jos näkyy?
Mie ainakin luulen että itellä johtu lugeista se vuoto koska loppu sitten hetimiten ku pienensin annosta. Lääkärikin sanoi viikolla 5 että limakalvot herkät. Eli jos vuoto pysyy minimaalisena niin se on varmasti normaalia vaikka uskon että mietit asiaa kovin en ole unohtu vielä omia panikointejani. Hyvin on hcg noussut :)
 
  • Tykkää
Reactions: LA1012
Mä uskon että lutinus (miksei siis lugekin) saa limakalvot vuotaan...mulla ainakin limakalvot tosi ärtyneet, asettimeen tulee aina välillä ruskeaa tuhrua ja alapäätä kirvelee ja polttaa välillä tosi inhottavasti:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: LA1012
Blob ja Vipe, jospa se tosiaan noista olis. Limikset tuntuu kyllä kuivilta/herkiltä ja välillä kirvelee... Mutta varmaan tässä panikoi niin kauan kuin vuotoa näkyy. Päivittäin siis tullut, ei kuitenkaan jatkuvasti ihan. Eikä missään nimessä verrattavissa kk vuotoon. Mihin asti Vipe sulla oli Lutinukset käytössä? Mulla pitäis jo lopettaa ja pelottaa sikana, kun todella suuret erot lääkäreistä riippuen! Lääkkeelliseen kiertoon mulla siis tehtiin siirto... =/
 
Blob ja Vipe, jospa se tosiaan noista olis. Limikset tuntuu kyllä kuivilta/herkiltä ja välillä kirvelee... Mutta varmaan tässä panikoi niin kauan kuin vuotoa näkyy. Päivittäin siis tullut, ei kuitenkaan jatkuvasti ihan. Eikä missään nimessä verrattavissa kk vuotoon. Mihin asti Vipe sulla oli Lutinukset käytössä? Mulla pitäis jo lopettaa ja pelottaa sikana, kun todella suuret erot lääkäreistä riippuen! Lääkkeelliseen kiertoon mulla siis tehtiin siirto... =/
Viikolle 9 oli ja lopetin asteittain.. ja aina ku kehun että en oo vuotanu nii äsken tuli taas vähän vaaleanpunaista verensekasta limaa :/ kylläpä ärsyttää.
 
Viikolle 9 oli ja lopetin asteittain.. ja aina ku kehun että en oo vuotanu nii äsken tuli taas vähän vaaleanpunaista verensekasta limaa :/ kylläpä ärsyttää.
Ääääh... Tiedän tuon tunteen Vipe.. Siksi en uskalla iloita tai luottaa tai sanoa mitään, kun tuntuu että aina lähtee matto jalkojen alta...
Sulla kuitenkin sikiö ja sydänäänet löytyneet <3 Eiköhän kaikki ole ja pysykin hyvin <3
 
LA1012 ja vipe, mä voin liittyä seuraan koska tänään alkoi tulla enemmän sitä ruskeaa limaa ja hetki sitten tuli ihan vaaleanpunaista...ja täälläkin ihan paskat housussa asian takia....
ja ihan varmasti panikoin kanssa ultraan asti, sinne on 3vk..:cry:
 
LA1012 ja vipe, mä voin liittyä seuraan koska tänään alkoi tulla enemmän sitä ruskeaa limaa ja hetki sitten tuli ihan vaaleanpunaista...ja täälläkin ihan paskat housussa asian takia....
ja ihan varmasti panikoin kanssa ultraan asti, sinne on 3vk..:cry:

Voi ei. Mut mulle sanottiin täällä et se on tosi Yleistä hoito alkuisissa raskauksissa ja sillä mie pystyin aina jatkamaan eteenpäin ja tänne asti päästy huomenna tasa 10 viikkoa.
 
Onnea plussanneille :) Ja tsempit vuotojen kanssa painiville! Mulla vuoteli myöhemmin rv 8-11. Siihen liittyi ilmeisesti tukilääkkeiden lopetus.

Täällä rv 25+0, kaikki hyvin <3 Ensi viikolla on sokerirasitus ja sitä seuraavalla viikolla ylimääräinen ultra.
 
Voi Blob!! Toivottavasti sulla vuoto vähenis...
Mää en oikein ymmärrä miks mulla lutinukset pitäs jo lopettaa.. oon lukenut että lääkkeellisessä kierrossa jatkettas pidempään, mut oysin kanta oli ett 2vkoa siirrosta ja lopetetaan seinään... kun muutenkin kiertojen lopussa tiputusvuotoa aina, niin epäilyttää toi oma keltis...
 
Voi kurjaa, kun joudutte monet painia vuotojen kanssa. Toivotaan pikaista rauhoittumista kaikille!! Muakin jännitti lugejen lopetus hirveesti kun edellisellä kerralla alkoi km muutama pv sen jälkeen. Lääkärit kuitenkin vakuutteli että se oli vaan sattumaa. Joten lopetin tässä raskaudessa melkolailla kerralla eikä mitään onneksi tapahtunut.
Täällä huomenna 35+0. Hui! Eilen oli viimeinen lääkärikäynti. Tehtiin kokoarvio ultralla ja se oli jo 2900g olin ihan puulla päähän lyöty kun esikoinen oli 40+1 syntyessään 3100g. Nyt jännittää, että tuleeko jytky.. muutenkin synnytys pelottaa edellisen vuoksi. Olisin halunnut kontrollin koosta muttei kuulemma ole syytä ellei mee lasketun yli... noh, yritän ajatella positiivisesti että ehkä vauva on sitten vahvempi tähän maailmaan kun on isompi <3 tänään jopa olen aloittanut ekat valmistelut vauvaa varten ja pessyt koneellisen vaatteita :)
 
Voi Blob!! Toivottavasti sulla vuoto vähenis...
Mää en oikein ymmärrä miks mulla lutinukset pitäs jo lopettaa.. oon lukenut että lääkkeellisessä kierrossa jatkettas pidempään, mut oysin kanta oli ett 2vkoa siirrosta ja lopetetaan seinään... kun muutenkin kiertojen lopussa tiputusvuotoa aina, niin epäilyttää toi oma keltis...
Aika outoa kun mulle lääkäri sano että lääkkeellisessä kierrossa raskaus on riippuvainen tukilääkkeistä, ja mulla jatkuu rv 10 asti lutinut ja zumet..
 
Tervehydys kaikille :)

Onnea uusille plussanneille, hienoa että porukka kasvaa :love:.

Vuodoista: Mulla vuotoa tämän raskauden alkuvaiheessa viikot 7-11 ja alkoi ihan tosi runsaana. Olin varma keskenmenosta, kun kaksi taustalla. Kävin yksityisellä ultrassa ja siellä gyne kertoi, että tulen vielä vuotamaan pitkään. Tyksissä kerrottiin, että keskenmenoriski selkeästi lisääntynyt kun hematooma oli alkion yläpuolella ja voi ottaa alkion mukaansa. Eli tsemppiä kaikille vuotojen kanssa taisteleville. Olin siinä uskossa, että vaarantonta vuotoa ei ole, mutta tästä selvittiin!

Mun on ollut ihan äärettömän vaikea kirjoitella tänne mitään, kun olen elänyt tosi ristiriitaisissa tunteissa koko raskauden. Pelko ollut ajoittain ihan liian suuret mittasuhteet omaavaa ja on ollut vaikea nauttia raskaudesta. Mutta nyt on pakko alkaa luottamaan, sillä tänään käyty rakenneultrassa ja siellä pienellä oli kaikki hyvin :love::love::love:. Olen niin onnellinen.

Ulospäin raskaus ei näy vieläkään, enkä tunne liikkeitä minkä vuoksi epäusko on ollut päivittäistä, mutta kyllä se pieni siellä kaikesta huolimatta köllötteli. Ja ehkä nyt rikon tuota IVF/ICSI -kaavaa, kun meille lupailtiin ICSI -poikaa :)

Onnellinen Vilijonkka_ ja "käpy" 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Mulle tehtiin IVF/ICSI ja tuoresiirto, mulla ohjeena oli lopettaa Lutinukset heti kokonaan kun verikokeen tulos oli selvä eli pp14.
Vuotelu kuuluu tosiaan olevan todella yleistä ja varmasti älyttömän pelottavaa/hermoja raastavaa! Hoitoalkuisissa raskauksissa kuulemma enemmimkin sääntö ku poikkeus.
ON: nyt kokopäiväisellä saikulla. Ei tullu töistä mitään. En taivu enää tarvittaviin työasentoihin ja heti, kun vähän on ollu kaksinkerroin tms. pahas asennossa, alkaa supistella.
Rv 30+6
 
Viimeksi muokattu:
Mulla loppu kanssa lutinukset rv 7, lääkärin mukaan olisi voinut lopettaa seinään mutta halusin itse vitkuttaa sitä viikolle 8. Ja tuoresiirto oli kyseessä. Aika erilaiset käytännöt riippuen lääkäristä :eek:

Eilen tuli se mun tilaama doppler. Sain äänet kuuluviin :love: Tilasin semmosen mallin joka näyttää sykkeen, 10min etsin (ihan väärältä puolelta) ja sitten näytti sykkeeksi 168 ja kuului laukkaääni. Ilman teidän vinkkejä olisin tyytynyt siihen viuh viuh ääneen ja etsinyt jostain navan korkeudelta :D

Ainiin noista vuodoista, multa kysyi klinikan lääkäri heti ekassa ultrassa että onko ollut vuotoja "ne kun on niin yleisiä hoitoalkuisissa raskauksissa" eli huolet pois, tällä palstan otoksella lähes joka toisella on vuotoa joten ehkä ne tosiaan on yleisempiä hoidoissa :)
 
Emmiina85; hienoa, että löysit äänet! Se on kyllä jännä tunne kun sitä laukkaa kuuntelee. Ja vois kuulostella vaikka kuinka pitkään. Mulla se sykenäyttö heitti alkuraskaudessa tosi paljon, ilmeisesti siks ku poitsulla oli kovin tilaa liikkua. Nyt kuuntelin ja näytti koko ajan samoja sykkeitä kun neuvolassakin eli 142-148.
 
Vuotoihin jatkokysymys: onko sekin normaalia että vuotaa seksin jälkeen?
Nimittäin tänään (hetki sitten) seksin jälkeen vessa käynnillä tuli ihan kunnolla vaaleanpunaista limaa...:(
Huomenna kyllä soitan klinikalle että onko seksi parempi jättää väliin vai onko vaaratonta (vaikka ei sitä kukaan voi tietää varmaksi).....
 
:love: onnea plussanneille :love:

Ja kovasti tsemppiä vuotojen kanssa "kamppaileville" ne on hermoja raastavia! Blop meillä oli niin että koska istukka oli kohdunsuun päällä ja se lähti kaksi kertaa vuotamaan (viikoilla 8 ja 10) niin olen ollut tänne saakka siis seksi, sauna, nostelu ja rehkimiskiellossa. Kätilö kylläkin sanoi nt ultrassa, ettei kielloilla välttämättä voi mitään estää eikä niistä ole "pidemmän päälle tutkimuksissa todettu olevan hyötyä" mutta lääkärin "määräämiä: kieltoja oon noudattanut :)

Vilijonkka kuulostipa todella tutuille asioille nuo pelot! Tsemppiä ja toivottavasti pian alat liikkeitä tuntea :love:

Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki oli pienellä Sintillä hyvin :love: näytti jopa meille peukkua ja tästä saatiin meille kuva muistoksi :love: eilen oli 20+3 ja Sintti vastasi kokoa 21+1 eli alun ultrien jälkeen on tosiaan kasvanut hyvin :love: kätilö kysyi halutaanko tietää sukupuoli ja itse olin sitä mieltä että haluan tietää ja mies sanoi että sama se on sitten hänenkin kuulla... kätilö kertoikin että ihan selkeät pojan merkit täällä näkyy :love::love: eli ivf poika tulossa meillekin! Liikkeitä oon tuntenut nyt melkein päivittäin noin viikon ajan :) se on kummasti rauhoittanut mieltä, mutta silti kävin tutulla terapeutilla juttelemassa peloista ja muista mielessä pörräävistä asioista. Eihän kukaan voi tehdä peloille ja huolille mitään mutta helpotti kun sai avautua ja puhua ja itkeä ja nauraa :)
 
:love: onnea plussanneille :love:

Ja kovasti tsemppiä vuotojen kanssa "kamppaileville" ne on hermoja raastavia! Blop meillä oli niin että koska istukka oli kohdunsuun päällä ja se lähti kaksi kertaa vuotamaan (viikoilla 8 ja 10) niin olen ollut tänne saakka siis seksi, sauna, nostelu ja rehkimiskiellossa. Kätilö kylläkin sanoi nt ultrassa, ettei kielloilla välttämättä voi mitään estää eikä niistä ole "pidemmän päälle tutkimuksissa todettu olevan hyötyä" mutta lääkärin "määräämiä: kieltoja oon noudattanut :)
Mulla on viikot vasta 4+4 (kai) niin tuskin on istukka vielä kovin kehittynyt :) mutta tosiaan seksi näköjään noita ärtyneitä limakalvoja ärsytti kun muuten ei oo tullu mitään vuotoja..mutta pitää nyt olla sekin suhteen varovaisempi kun kätilö sanoi että supistuksetkin voi nyt ärsyttää eikä välttämättä tee näin alussa hyvää..
 
Blob, varmasti seksi ärsyttää jos limakalvot herkillä! Toivottavasti vuotoa ei oo enää ollut ❤
Mulla eilen oli vuodotonta ja aamupäivä myös. Erehdyin jo olemaan onnellinen, mut sitpä se taas alkoi.. Siteeseen asti ei juuri siis tule, mut aina pyyhkiessä näkyy ihan kunnolla..
Mietin käynkö aamupäivällä ultrassa jos näkis mistä vuoto tulee. Sykettähän ei vielä voi näkyä, mutta kun hcg oli 5+0 sen 5210, niin ehkä näkyis onko raskaus oikeassa paikassa. Huomenna siis vasta 5+3..

Kärsimättömyyteni syy varmaan löytyy historiasta, mun on kahden synnytyksen lisäksi 6keskenmenoa, rypäleraskaus ja kaks kohdunulkosta raskautta takana. Tämä siis ensimmäisen ivf:n tuoresiirto

Ihana lukea onnistuneista aluista ja raskauksista ❤ jospa vielä onnistaisi ittiäkin!!
 
vilijonkka ja gerbera onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)


Mua ahistaa ja jännittää ihan hulluna tuleva nt ultra joka on 7.4 tänään tuli verikokeiden tulokset ja toi s hcg-b-v on 100.26 eikös sen pitäs olla matalampi netin mukaan 70 luokkaa kymppiviikolla. ja se s pappa oli 1042 ja nää tosiaan otettiin 10+2. Eli mielenkiinnolla kuulisin teiän arvoja mitä on ollut.
 
Vipe täällä me eka porukka taannoin pähkäiltiin noita verikokeiden tuloksia myös ihan stressaantumiseen asti mutta loppu tulema on näissä että nuo tulokset ei kyllä itse kerro mitään vaan pitää oikeasti odottaa sitä ultraa. Mullakin oli se hcg arvo muistaakseni omasta mielestäni ihan pielessä, papp-a oli munkin mielestä hyvä. No turvotusta oli 1.2ml enkä ees saanu sitä downriskin lukemaa kun alkoi kaksosraskautena, joten vähän kuumotti kyllä. Sitten oli vaan päästettävä irti kuumotuksesta muuten ei ois tullu hommasta mitään :)
 

Yhteistyössä