~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 15.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 26.4.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 16.5.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 2.6.2017
aniara ... 1.IVF ... toinen (1.raskaus) ... 16.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... 17.6.2017
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 4.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ? ... ? ... ?
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ?
Viu ... 4.ICSI ... kolmas ... ?
Kuuru ... 2.IVF 1.PAS ... ? ... ?
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ? ... ?

Tapahtumia tulossa :)


Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI? - kkm)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.



*******
Huomasin että pussipirun tiedot puuttu kokonaan.. voin lisäillä jos haluat?
Onnea hyvistä uutisista kaikille ketkä niitä on viime aikoina saanu.. :love: VienoUnelma ei varmaan halua täällä julkisesti paljastaa mitä väriä laitetaan listalle..? ;)
Entäs Haaveilija87, näyttäs myös "väritieto" puuttuvan.. mut siellä jo loppusuora häämöttää! Pian voidaankin siirtää jo alimmalle listalle :) vai voiko jo..?
 
Viimeksi muokattu:
Lullaby, kiitos listan päivityksestä (y)
Vielä ollaan yhdessä koossa (38+1), joten ei päästä listalla vielä siirtymään alemmas. Värikoodikin selviää sitten tässä viim. vajaan 4 viikon sisällä ;)
Parina iltana supistellut mutta ei mitenkään säännöllisesti eikä edes kovin kivuliaasti. Muita merkkejä tulevasta ei oo esiintynyt. Jotenkin toivois, et lähtis "yllätyksenä"/itsestään käyntiin eikä tarvis käynnistykseen asti ootella mut siihen ei kai kovin paljoo voi ite vaikuttaa. Jännittää kyllä synnytys jo aikalailla :unsure:
Kunpa kaikki nyt vaan menis hyvin ja saatais nyytti terveenä syliin:love:

Ihania kuulumisia kaikilla, onnea niistä :) Ootte moni jo hurjan pitkällä vaikka just vast plussasitte. Näin jälkikäteen tuntuu aika menneen suht nopeesti vaikka kesällä plussan jälkeen ite ainakin tyyliin laski päiviä ja välillä tuntejakin johonkin seuraavaan etappiin.

Jossain kohtaa täällä oli puhetta esim. Facebookin vauvaryhmistä. Ite liityin aikanaan helmikuisten ryhmään. On kyllä niin totta, et tietyissä aiheissa ollaan ihan eri maailmoista keskusteluissa mutta oon ryhmässä pysynyt mm. sen vuoksi, että näin esikoista odottavana kaikki tarvikkeiden hankintoihin ym. käytännön asioihin on saanut sieltä hyviä vinkkejä. Taustalla oon siellä seuraillut enkä juuri oo keskusteluihin osaa ottanut.

Äitiyslomallakin oon ollut jo 3 viikkoa ja hyvin on tottunut kotona olemiseen. Ihanaa kun ekaa kertaa moneen moneen vuoteen ei oo kiire minnekään eikä työt pyöri mielessä koko ajan.
 
Lullaby, voit laittaa punaisella:love:

Vissiin monella on tyttö tulossa, jostain joskus luin, että icsillä syntyisi enemmän tyttöjä. En vaan tiiä mistä, enkä oo löytänyt netistäkään tähän vahvistusta. Mutta tämän ketjun hyvin vahvan ja luotettavan otannan perusteella näin voisi olla :LOL:

Ihania ultrakuulumisia, mahtavaa kun kaikki kunnossa (y)

Joku edellisellä sivulla mainitsi ottaneensa vauvavakuutuksen (sori ku unohtu nimi!). Mistä otitte? Millaset omavastuut?

Me ollaan nyt tarjousta pyydetty LähiTapiolasta ja varmaan sieltä otetaankin, kun kaikki muukin siellä. Kun lähes jokaisessa yhtiössä ehtona, että kotivakuutus oltava kans, jotta saa vauvavakuutuksen.

Kohta neuvolaan, saan raskaustodistuksen! Voi jee, sitä sitten ollaan virallisesti yhteiskunnan silmissäkin raskaana :LOL:

Tänään 23+0!
 
Juu, oon kans pistäny merkille, että tosiaan, taitaa jokainen icsi-hoito tässä ketjussa olla tuottanut tytön :eek: ja ivf:llä taas näyttäisi tulevan lähes poikkeuksetta poikia! Noissa missä käytetty molempia menetelmiä, taitaa myös olla tytöt "voitolla" mutta sitähän ei kai voi tietää tarkemmin kummalla tavoin "tehty" alkio on millonkin siirretty, vai onko jollekin kerrottu?
Suunnittelukäynnillä nyt hiljattain mainitsin tästä lääkärille että onko huomattu tälläistä yhteyttä, mutta kielsi sellaista olevan..! Ja alkoi paasata että ei me icsi-hoitoja sukupuolitoiveen perusteella tehdä, ikäänkun oisin alkanu muuten vaatia sitä :X3: mutta onhan se loogista kun miettii että ne tyttösiittiöt on hiukan hidasliikkeisempiä niin ehkä ne on helpompi ihmiskäden poimia siihen mikroruiskuun tai mikä se on? Voisko olla näin?
Ivf:ssä kun kaikki siittiöt laitetaan munasolun ympärille, pitäis kai teoriassa olla yhtäläiset mahdollisuudet, mutta oisko ne poikasiittiöt sitten solun sisään puskiessakin jotenkin nopeempia?
 
Meillä on IVF poika! onhan nämä hauskoja miettiä tällai super tieteellisesti :D

Meillä on pojalla vakuutus OP:sta. Meidän silloinen karsinnan puolesta vaikutti parhaimmalta. 100eue omavastuu per vuosi. Otettiin sen perus hoitoturvan lisäksi hammasturva jos tarvii oikoa (mulla on pentuna oiottu) niin vuodessa maksaa reilu 300eur. Ei ole vielä tarvinnut vakuutusta käyttää.
Siirrettiin autovakuutus ja kotivakuutuskin sitten OP:seen kun saatiin tosi hyvä tarjous autoon. Mä olen itse OP:n asiakas mutta eipä ne huimia summia ole mitä keskittämis+asiakasalennusta saa.
 
Onnea pussipiru <3

Joo, mä niistä vakuutuksista kirjoittelin. Meillä on ollu esikoisen vakuutus fenniassa mutta se oli ihan kökkö kun omavastuu (lähes 100e) meni joka sairaudesta. Se ei siis kannattanut sitten ollenkaa kun ei mitään isompaa oo ollu. Nyt otettiin opPohjolasta uudelle vauvalle ja vaihdettiin samalla muutkin vakuutukset sinne kun sai hyvät tarjoukset. Niillä oli muuten ekan vuoden vauvalle ilmainen vakuutus, mikä tosi hyvä, lähes 600 e etu! Autoon sai kans kaskon puolella hintaa.
 
Meille tarjottiin Tapiolasta* sitä vuoden ilmaisvakuutusta, mutta sitten evättiin koko vakuutus niiden alun sydämen lisälyöntien ja mahdollisen allergian takia (oli jotain ihottumaa, mutta ei allergiaa). Toki oisin ymmärtäny että noiden sydän- ja ihosairauksein osalta ois rajotettu mut ettei saanu minkäänlaista! :devil:

(* Op korjattu Tapiolaks)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Oon käyny seuraamassa tätä palstaa aina välillä ja on kyllä mukavaa lukea täältä hyviä kuulumisia.

Noi ICSI tytöt on oikeesti tosi mielenkiintoinen juttu :) Meilläkin on yksi sellainen ihanuus. Ja lääkäri kyllä sanoi kun siittiötilanne on niin kehno, ettei ivf ollut vaihtoehto, että jos raskaus alkaa, niin todennäköisempää saada tyttövauva. Oon ihan varma, että keväällä kun sain km rv 10, odotin poikaa. Meillä on suvussa (äitillä, siskolla) ollut tosi voimakas pahoinvointi tytöiltä mutta ei pojilta ja keväällä mulla ei ollut pahoinvointia juuri ollenkaan, mutta tyttöä odottaessa oksensin kaaressa päivittäin viikolle 15 ja senkin jälkeen viikolle 25 saakka useamman kerran viikossa.
Ja kun täällä tyttöjen poikien odottajia on seurannut, niin aika hyvin kyllä pitänee paikkaansa toi teoria!

Onnea kaikille odotukseen❤
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Uusia tullut vaikka kuinka, vastahan minä olin ihan alussa ja pelkäsin koko ajan keskenmenoa! Ei sillä, nyt alkaa olla ihan uudet pelonaiheet. :unsure: Nyt siis 26+0! Enää reilu 10 viikkoa ja vauva olisi ihan täysiaikainen! Hurjaa. Sukupuolesta ei ole tietoa, rakenne-uä:ssä ei suostunut vilauttamaan haaroväliä. :D Kätilö suositteli uutta uä:tä ihan istukan sijainnin vuoksi (osin kohdunkaulan päällä), niin josko siitä saisi selviyden kumpaa mallia olisi tulossa. Voipi olla, jos istukka ei ole siirtynyt edelleenkään, niin sektio olisi suunnitteilla.

Itsekin olen kyllä facebookin puolella toukokuisten ryhmässä, välillä tuntuu olevan niin eri planeetalla niiden kanssa! Joillakin kaikki jo valmiina viikolla 20 ja hirveä pohdinta jostain itselle ei-niin-tärkeästä asiasta. :ROFLMAO: Olisi kiva jos meille ei-niin-helpolla raskautuneille olisi joku fb-ryhmä.

Vielä kerran onnea kaikille tasa-puolisesti! :love:
 
Meillä odotellaan tämän teorian mukaan tyttöä kun muistaakseni meille tehtiin tällä kertaa kaikille icsi. Saa nähdä.. :). Joka tapauksessa tulee pitkä lapsi, kun minä olen melkein 180 ja mies 195 cm. Mies jo 'leikillään' mietti, että voiko jollain hormoneilla hidastaa kasvua.
Mä itse yritän vain selviytyä tämän epävarmuuden kanssa, enkä pysty ajattelemaan asiaa vielä mitenkään konkreettisesti. Mutta kaikki siis kai hyvin täällä.. oireet aika vähäisiä ja vastaa ei näy vielä yhtään :cautious:. Sais jo vähän tulla vauvakumpua..

Vilijonkka&käpy 13+5
 
Vilijonkka mulla pikku hiljaa noihin aikoihin alkoi selällään maatessa näkyä ihan alhaalla alavatsalla sellanen pieni kohouma. Olin jotenkin tietty oottanut hassusti että se maha alkaisi näyttää vauvamahalta heti mutta se jännän näköinen kohouma tuli eka ja siitå vaan kasvoi, mutta viikkoihin ei näkynyt muutoin kun selällään maatessa - kiitos oman pömppiksen mikä pullahti seisaallaan. Kannattaa siis tutkiskella sängyssä asiaa :D itseä vähän harmitti kun se maha sitten mulla näytti tosi pitkään vain siltä ett olisi lihonut ennenku se alkoi näyttämään ihan beibimasulta, ongelmia kerrakseen :rolleyes:
 
Viu
Kiva kun täällä on keskustelu vilkastunut!
Omaa napaa heti ekaksi, käytiin viime viikolla nt-ultrassa ja pahoista aavistuksista huolimatta siellä melskasi iloinen vauva. Nenäluu näkyi ja kaikki oli hyvin, seulakaan ei hälyttänyt, vaikka mulla ikää jo 36. Vauveli kasvaa vauhdikkaasti ja vastasi 13+5 vaikka viikkoja oli 13+0. Pari kertaa sain ultraajaa muistuttaa, että laskettua aikaa EI saa muuttaa.

ICSI-tyttökeskusteluun kommentoin, että jos miehen siittiöissä on heikko laatu, on todennäköisempää saada tyttö, sillä tyttösiittiöt ovat sitkeämpiä. Näin olen kuullut. Meillehän on siunaantunut semmoinen ihme, että kotoa löytyy kaksi ICSI-lasta, esikko on tyttö ja kakkonen poika. Nyt olen kyllä ihan varma, että tulija on tyttö, pahoinvointi on sitä luokkaa ja yhä useammat oikeat ruuat ällöttää, puolukkapuuro ja hedelmäsalaatti lemppareita.

Vakuutusasiasta sen verran, että meillä on otettu molemmille lapsille odotusaikana vakuutukset lähitapiolasta. Ollaan oltu erittäin tyytyväisiä, lapsilta on yksityisellä leikattu kitarisat ja putkitettu korvia useampaan kertaan, yhden kerran olen kumpaakin TK:ssa käyttänyt, Mehiläisessä on palvelu ja hoito ihan toista luokkaa. Kolmoselle siis otamme vakuutuksen myös, jos sinne asti päästään. Vanha kunnon epävarmuus...

Kaikesta huolimatta kerroimme vauvasta lapsille tänään ja voi sitä iloa ja onnea. Viisivuotias huokailee vaan, miten pitkä aika kesään vielä on ja kolmevee lupasi lainata vauvalle kaikkia autojaan. Voi että. Kunpa kaikki vaan menisi hyvin, meillä kaikilla. Ihanaa viikonloppua!
 
Vilijonkka_ meillä pidemmillä ei kai yleensä näykään ulospäin niin aikasin, kun kohdulla on enemmän tilaa kasvaa ylöspäin ja maha ikäänkun "hukkuu" siihen muuhun kehoon.. mullakin oli joku rv37 menossa kun kaveri oli kylässä eikä huomannu fleecetakin alta mitään! En siis ite kertonu koko raskaudesta kun lähiperhepiirille..
Reunalla siellä mysteerityyppi mukana :love: mulla r-ultrassa sanottiin heti että "potra poika näyttäs olevan" (ite en erottanu ruudusta mitään), sit myöhemmin kävin istukkaultrassa joskus rv29, sillon oli kääntyny niin ettei pystyny selkeesti erottaan, mutta (eri ultraaja kun aiempi) sano että näyttäs enempi tytöltä! Sen jälkeen kävin vielä viimesen kuukauden aikana pari kertaa äitiyspolin ultrassa mutta niillä kerroilla piti aina jalkoja liian tiiviisti yhdessä.. eli tavallaan pieni jännitys säily loppuun saakka!

Se olikin hyvä pointti myös toi miehen siittiöiden heikkous icsissä mikä varmaan myös oleellisesti vaikuttaa...miten sit mahtaa olla tilastot jos on tehty icsi naisesta johtuvasta syystä, esim. mulla sillon 3. hoidossa tehtiin kuulema rutiinisti siks kun munasolut oli pakastettu.
Miksköhän tuolla on joku peukuttanu alaspäin Yrittäjän viestin, olikohan vahingossa, vai eikö jotkut hoidoissa käyvät tykkää tästä sukupuolikeskustelusta :/
Ois jokatapaukses kiintoisaa tehdä galluppia vielä niillekin joilla hedelmöitetty molemmilla tavoin että tietääkö kumpi on tehty niin sit nekin vois laskee mukaan tilastoihin :) ja vielä jos haluaa kertoo taustasyyn, miks tehty icsi.. Mutta ainakin voidaan nyt Viun poikakin laskee mukaan icsi-tilastoon ;)
 
Mandala pitää alkaa tutkailla vatsaa makuulla. Lullaby juu, näin varmaan on. Ja itsellä vielä taaksepäin kallistunut kohtu eli sekin vaikuttaa.

Meille tehtiin ekalla kerralla puolelle ivf ja puolelle icsi, kun munasoluja saatiin paljon. Tällä kertaa kaikki tehtiin icsillä, koska ekalla kerralla hedelmöittyminen tapahtui paremmin icsillä. Ja meillä siis lapsettomuus molemmista johtuvaa, vaikka molemmilla kerroilla miehen osuus oli normaalin rajoissa. Ilmeisesti laatu kuitenkin hyvinkin vaihtelevaa..
 
Mamido, onko OP:llä lähes 600e vuodessa se vauvavakuutus :eek: Meillä oli tuo tarjous LT:ssä reilu 400e.

Lullaby haitko sinä sitä vakuutusta syntymän jälkeen? Vai eväsikö ne jo odotusaikana?

Kiva kuulla muistakin! (y)

Ja mielenkiintoinen tosiaan tämä icsi-tyttö/ivf-poika -keskustelu! Se kun kehtais kysyä klinikalta, onko niillä jokinlainen tilasto asiasta :D

Meillähän syy on selittämätön, miehen siittiöt on ok. Tosin liekkö sitte munasoluissa jotain, kun yleensä heikosti hedelmöittyi. Julkisella kerran tekivät pelkän icsin (yleensä fifty-fifty), silloin hedelmöittyi vain yksi! Nyt sitte yksityisellä tämä viimeisimmän hoidon tekivät pelkällä icsillä ja saatiin kymmenen alkiota :eek: Että labroissa on eroja...
 
Siskolla on myös IVF-poika. :LOL:
Meille kerrottiin silloin hoitotaipaleen alussa, että enemmän poikia syntyisi "tällä menetelmällä". Kyllä sen täytyy olla niin, että IVF:ää sillä tarkoitettiin, ja ICSI:llä sitten toisenlaiset todennäköisyydet. Onhan se ihan loogistakin.
Meille ei tosiaan IVF ollut vaihtoehto, kun siittiöiden kulkuyhteys oli poikki. Näytteissä vain muutama hassu kappale. Tokalla kierroksella tehtiin sitten miehellekin punktio, ja löytyihän niitä ihan normaali määrä. En tiedä, miksi kuitenkin päädyttiin tekemään ICSI koko saaliille. Toivottavasti joukossa olisi joku poikakin. :)
 
VienoUnelma Eikun nyt muistin väärin, se olikin Tapiola missä ei saatu sitä..sorry! Ja joo, oli syntyny jo, samalla kun piti uusia tiedot muuton takia kotivakuutukseen marras-joulukuussa, niin tarjottiin sitä. Aivot kai jääny pysyvästi kutistuneeks raskaudesta..:p no univelkojakin on kertyny tässä 9kk :sleep: Pitääpä korjata asia aiempaankin ettei tuu väärää tietoo.. mutta pointti siis kuitenkin se että noista parista syystä ei saatu koko vakuutusta. Vois olla tietty kiintoisaa kokeilla oisko sama tilanne Op:ssakin tai muissa yhtiöissä..

Eiks naisilla syy icsiin voi olla esim. paksu kuori munasoluìssa mikä vaikeuttaa hedelmöitystä?
 
Jootosiaan joku mietti sitä meidän op:n hintaa niin kyllä se oli lähes 600e. Tässä kun saadaan se ekaksi vuodeksi ilman on kaikki mahdolliset lisäturvat, jotka kannatti ottaa kun kerran on ilmainen. Pitää sitten ehkä itse karsia kun joutuu itse maksumieheksi ;)
Mielenkiintoista tosiaan noi sukupuolikeskustelut. Meillä esikoinen tuli luomusti ja on tyttö (vaikka simpat olikin melko kehnot) ja nyt tosiaan tämä ivf-poitsu.

Täällä on jo yöt muuttunu aika vaikeiksi..ei meinaa millään löytää hyvää asentoa vaikka nukun 4n tyynyn ja extrapeiton kanssa ;) ja apua, vasta 28+4. Mulla kyllä ongelmana se et oon tosi lyhyt 160 cm ja vatsaväli niin lyhyt. On alkanut jo painaa ylös kurjasti maatessa.
 
Terveiset sairaalasta. Kaikki onneksi vauvalla hyvin, mut äippä on vielä aika huonossa hapessa. Pe todettiin korva-ja poskiontelotulehdus, joihin sain ab-kuurin. La-su yönä aloin oksentaa ja 8h tunnin aikana ehdin halata pyttyä jopa 14 krt (kaikenkaikkiaan oksensin 18 krt). Lopulta tavaraa tuli molemmista päistä. Menin niin huonoon kuntoon, et käväisin osastolla yökylässä nesteytyksessä. Crp oli vielä 59 ku kotiuduin ja hb 116. Voimat on ihan lopussa! Juuri kun sanoin et voin nauttia raskaudesta. Ja vielä nyt yön aikana puhkesi herpesrakkula leukaan!! Ikinä ei oo leuassa ollu. Toivottavasti ei leviä. Nyt kerätään voimia.. neuvola olis ollu tänään, mut piti siirtää.
Tuosta vakuutuksesta, me otettiin ifistä kun on muutkin vakuutukset siellä. Heillä se vaan menee niin, että eka on syntymättömän lapsen vakuutus ja sit pitää muistaa ilmoittaa lapsen synnyttyä hänen tietonsa, jotta vakuutus jatkuu. Uutta terveysselvitystä tms. he eivät tarvitse.
Mamido: olen itsekin lyhyt, 158 cm ja nukun nyt sellaisen kokovartalo/imetystyynyn kanssa. Nyt jo hankalaa löytää sopivaa asentoa öisin.
Täällä nyt rv 25+1 tai rv 24+6.
Reuna: sä kun olet tyksiläinen, niin mistä päivästä sulla laskettiin la? Ajattelin et onko paikasta vai ihan lääkäristäkin kiinni... eihän tuossa mun lasketussa ajassa oo ku 2 pv eroa mut äippälomaan vaikuttaa paljonki joko positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan. Osuu pääsiäinen niin lähelle ja kun katsottiin tuon toisen la:n perusteella mulle jää hassusti yksi työpv tehtäväksi keskelle viikkoa.
 
Onnea @Viu hyvistä ultrakuulumisista! Tunne siitä, kun vauva melskaa ruudulla on aina yhtä ihana.

@lullaby Minkä takia jouduit istukkaultraan? Itellä tosiaan istukkaultra tulossa ja olen alkanut jo valmistautuun sektioon henkisesti (tai no melkeinpä toivon sitä suurinpiirtein...)

@shelterme Ei muuta kuin voimia ja jaksamisia! Oliko kyseessä antibiootin aiheuttama pöpö vai ihan noro? Hyvä että pääsit kuitenkin nesteytykseen. Itseasiassa en ole varma mistä päivästä ne laski lasketun ajan. Uskoisin et siirtopäivä miinus alkion ikä? Voisiko se olla mahdollista?

Mulla on kans vaikeuksia nukkumisen kanssa. Mikään asento ei ole hyvä ja yöt menee pyöriskellessä. Imetystyyny on kyllä hommattu, mutta sen kanssa en ole oppinut nukkumaan. Tyyny on kyllä polvien välissä ja osin mahan alla. Viikkoja nyt 26+3.
 

Yhteistyössä