~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Surullisista ajoista huolimatta oikein mukavaa ystävänpäivää kaikille :love::love:

Tulipas kokeiltua leffassa käyntiä ekas kertaa joulukuun jälkeen. Ja just tänään bebe sitten päätti ettei potki minnekään muualle kuin rakkoon. Leffassa kovat äänet sai vallan riehaantumaan ja rakko sai osumia :X3::LOL:

26+0
 
Hyvää ystävänpäivää!!

Mulla lullaby sama juttu :LOL: Välillä tuntuu että vois vähän rauhottua mut ehkä pitää vaan nauttia, kohtahan se putkahtaa jo pihallekkin.

Mulla yöt menny vieläkin huonommaksi niin ei ole ollut energiaa kirjoittaa mitään ja Lian tilanteen takia ei oo oikein tehny mielikään valitella mistään tms. Mulla yöt nykyään sellasia, että valvon useemman tunnin täysin hereillä ja muun ajan saatan pätkissä nukkua. Tosi kamalaa, pinna ihan kireellä. Toissa aamuna piti nousta sängystä kuuden aikaan kamalan yön jälkeen, kun ei itkulta enää onnistunu.

27+4
 
Caro, täällä yöt tosi samanlaisia, ihan järkkyä. Sit on jo iltapäivästä alkaen tuijottamas kelloa et koska voi mennä nukkuu. Päiväunia en oo uskaltanut, et ei yöstä tuu vieläkin katkonaisempi.:/
Voimia väsymykseen!

Odotan kovasti, että tunnen myös nuo pienen liikkeet.<3

Täällä yhä nuha, plääh. Tuntuu vahvasti olevan poskiontelossa, tärähdykset ja yön kääntyilytkin sattui. Ensi yön nukun, tai siis pyörin, puoli-istuvassa asennossa.

Doomoo tuli muuten perjantaina ja on kyllä jokaisen luetun kehun arvoinen. Selkä ei oo särkenyt tänään ollenkaan!!!

Hyvää ystävänpäivää mammat!

Rv14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja flow^
Voi kun ikävältä kuulostaa nuo univaikeudet :unsure: toivon kovasti että helpottaa teillä pian!

Kiva että täällä on nyt uusia ja onnellisia Doomoon omistajia (y) en tiedä kyllä miten itsekään pärjäisin ilman. Vaikka onhan siinä vähän enemmän hommaa kun käännän yöllisellä vessareissulla toiselle puolelle kylkeä sen sopivaksi aina, mutta ei haittaa!

Kiva uusi kipuilukin löytyi tänään sitten, alakertaan ja vasempaan lonkkaan pistää kävellessä, hidasti kyllä vauhdin puoleen ainakin väliaikaisesti. Noh kunhan kasassa pysytään niin eiköhän kaikesta selviä,varsinkin kun vain saisi aivot käännettyä myös siihen ajattelumalliin että pitää hidastaa vauhtia kun kaikkea ei pysty tekemään ihan samalla tavalla kuin ennen. Se tuntuu olevan vielä mulle vähän vaikeaa :LOL:

26+1

Muoks. jassoo, oon sitten näköjään koko raskauden ajan syönyt kiellettyä ruokaa, huoh :X3: perus leikkeleen sijaan välillä laitan leivän päälle metvurstia eikä tämä ole edes pienessä mielessä käynyt, että olisi kielletty vaikka olen kyllä sen raakalihan kiellon tiennyt. Mun mielestä tästä ei kyllä ollut erikseen mitään mainintaa niillä THL sivuilla mitkä vielä vähän aikaa sitten listasi kiellettävät ruoat. Nyt ne sivut on muuttuneet sen salmiakkimuutoksen jälkeen ja ohjaa näköjään vaan Eviran sivuilla, jossa tämä nyt sitten lukee http://www.evira.fi/files/attachments/fi/elintarvikkeet/tietoa_elintarvikkeista/elintarvikevaarat/evira_taulukko1.pdf
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, metwurstia tullu itekin syötyä viime aikoina :eek: no sinne meni taas yks herkku kieltolistalle. Joskus kyllä käyny mielessä että onko se raakaa lihaa mitä siinä on mut sit aatellu et ois kai listattu jos ois vaarallista..

Ultrassa kaikki kunnossa, ei näkyny mitään vaarallista suonistoo kohdun suun lähellä, istukka turvallisesti kohdun takaperällä, napanuora tavallisen pitunen ja sen virtaukset normaaleja. Kohdunkaula normaalinpitunen (5,5cm! :eek:) ja sisäpuoleltakin suljettu, niinkun pitää tässä vaiheessa ollakin. Painoarvio nyt liki 1,5 kiloo.
Eli ei mitään tietoo mistä sitä pientä vuotoo tulee. Onneks tullu harvakseltaan ja niin vähän.

Tää lääkäri sano nyt sitten että näyttäs enemmän tytön sukupuolielimiltä, mutta se nyt istu perätilassa niin häveliäästi peppu laitteeseen päin ettei pystyny sanoon varmaks. Voi olla että kivekset oli vaan jossain piilossa.. mut ei kyl sanonu et mitään pippeliäkään ois näkyny, eikö sen ainakin pitäs näkyä jos on? Ehdotin 3D kuvaa mut sillä ois kuulema näkyny vielä huonommin. Sinänsä siis ihan sama kumpi, kunhan vaan ois selkeesti joko tai *, ja pääasia tietysti että kaikki ok, näyttää terveeltä jne.,..tää haluaa nyt ilmeisesti ulostuloon saakka pitää ittensä arvotuksena ja mua jännityksessä :D Kai se poika hiukan todennäkösempi on jos siinä aiemmassa näky paremmin? Toivottavasti ne kiveksetkin löytyy sentään jos on poika. En tiä mistä se aiempi sitä veikkas, kun en omin silmin oo erottanu mitään niistä sekavista ultrakuvista. Ois pitäny sillon tajuta kysyä tarkemmin.. Oon lukenu että joskus tyttö on voinu näyttää pojalta jos häpyhuulet on ollu turvoksissa ja siks erehdytty luuleen kiveksiks.
Nyt taas pitää ajatella sitä jotenki neutraalimmin kun monta viikkoo iskostunu jo poikapersoonana, ja tonnekin meni sillä mielellä että varmistetaan pojaks ja varmaan itekin nään sen todistetusti mut epävarmemmaks vaan meni. Jotenkin tulee melkein sellanen vähän haikee olo että jos sukupuoli onkin nyt "vaihtunu" niin tavallaan ikävöi sitä poikaa/mielikuvaa siitä, ja että ois yhtäkkiä joku toinen "vieras" lapsi vaikka samahan se nyt kokoajan on ollu, ja oisin vaan kuvitellu väärin.

(lisäys*) Ja siis vaikka sattus oleen joku epäselvä intersukupuolinenkin tms., niin tottakai on ihan yhtä rakas ja mun oma lapsi.... <3

29+5
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

Peppermint - lääkäri+istukkaultra? 18.2. - rv27+1
flow^ - rakenneultra 29.2. - rv20+5
Jezebel78 - sokerirasitus 3.3.
lullaby - neuvola 3.3. - rv32+1
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Lottainen - pelkopoli 9.3. - rv17+5
Lottainen - neuvola 17.3. - rv18+6
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. - rv20+0
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
frankie - rakenneultra 13.4.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:



*******
Laitoin sen sukupuolen nyt noin kun molemmat lupaukset annettu.
 
Viimeksi muokattu:
Oon minäki meetvurstia syöny, just äsken leivänpäällä. Kummallista ettei voida selkeesti kertoo mitä saa syödä ja mitä ei. No eipä siitä aikasemminkaa oo mitään tullu.

lullaby, onpa jännä.. sinä et siis selvästi ite sillon rakenneultrassa erottanu et vehkeet näkyy? Meillä oli niin selvät että mies ja minäki huomattiin ennenku kätilö ehti kertoo kumpi on. Kyllä järkyttyisin jos nyt sanottaski ettei siellä mitään ole :D Mulla on huomenna lääkärineuvola et ehkäpä jalkovälin näkee uudestaa. Oon lähössä ultran jälkee ilman miestä reissuun niin toivottavasti ei tuu mitään huonoja uutisia.
 
No sullapa lullaby menee jännäksi tuon sukupuolen kanssa :D meillä se rakenneultrassa laittoi anturin ultrauksen alussa jo mahalla beben jalkovälin kohtaan ja mietin itsekseni että kyllä siellä jotain roipetta näkyi. Sitten kun hän varmisti että halutaan sukupuoli tietää niin oikein pysäytti kuvan silleen että siinä koko helahoito komeili ruudun täydeltä :D ei jäänyt mitään arvailujen varaan. 3D ultrauksessa lääkäri teki saman. Ja kun siinä sitä 3D videokuvaa näytti niin aina siellä pikku pippeli vilahteli jalkovälistä ihan selvästi.

Näyttäis olevan tuo tyttö-poika-suhdanne tasoittunut täällä. Mielenkiinnolla odotan kumpia tulee lisää ja kuinka paljon :)

Siinä 3D ultrassa lääkäri kattoi mun kohdunkaulan tilanteen alateitse ultralla, niin oli kuulemma normi 4,3mm pitkä. Vähän hän ihmetteli ettei oltu kohdunkaulaa sitä ennen neuvolan toimesta katsottu kun hänenkin mukaan just hoitoalkuiset raskaudet helpommin ennenaikaisia.

Mua jotenkin ärsyttää toi ruokaohjeiden epämääräisyys. Mutta ehkä tässä nyt ei maailma kaadu jos metvurstia on syönyt, jos nyt loppuajan oon sitten syömättä.

Muoks. tulipas tällainen mielenkiintoinen, lyhyt, imetysartikkeli vastaan http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/hatkahdyttava-tutkimustulos-kuuden-kuukauden-taysimetyksesta-voikin-olla-haittaa-vauvalle/5739322
 
Viimeksi muokattu:
Sitä on molemmilla kerroilla katottu pelkästään sillä "läpinäkyvällä" 2D:llä enkä kyllä maallikon silmin oo mitään osannu erottaa, vaikka nyt kuinka yritin. Sillon rakenne-uä:ssä meni vaan hätäseen ohi sen alueen etten kerenny edes tajuaan että jaa, siis katto jo sen.. Aika kauan se sitä nyt yritti selvittää. Joskus kai myös napanuoraa on voitu luulla pippeliks. Poikaa taas voitu luulla tytöks kun jostain kulmasta ulokkeet ei oo näkyny.
Varmaan se 3D:llä näkyiskin hyvin mut nyt ois ilmeisesti asennon takia ollu turha edes yrittää. Mutta en nyt tästä sukupuolihommasta jaksa hirveetä huolta alkaa repiin et oisko jotain vialla tms., selviäähän se aikanaan :) pääasia että ehkä sen vasa previa -pelon uskaltaa nyt heittää mielestään, ja muutenkin kaikki näyttäs hyvältä.

Mulla merkattiin korttiin kohdunkaulan pituudeks 56,4mm.. ensin itekin luulin että häh, apua...enää puoli senttiä!? Eli kai sullakin Mandala noi on varmaankin senttejä, ei millejä..? Tai mistä mä tiän, voisko se paljonkin vaihdella eri viikoilla.. ja kun kohdun koko muutenkin kasvaa myöhemmillä viikoilla niin sekin pitenis?
 
Viimeksi muokattu:
Hmm mulla varhaisultran yhteydessä merkattiin, että kohdunkaula on 3 cm. Ei ollu puhetta normaalista tai epänormaalista :ROFLMAO: Ja muistelisin, et edellisessä äitiyskortissa ois ollu 3,5 cm. Paljon vaihtelua, näköjään.
 
Katotaanko sitä kohdunkaulaa siis alakautta ultralla? Multa ei oo kertaakaan katottu, toivottavasti huomenna kattoo. Mä inhoon spekulan laittoo kun kaikki ei osaa laittaa sitä nätisti ja viimeks sattu iha helv... oli nuori lääkäri joka laitto enkä tiiä oliko sitä pienintä mallia. Hoidoissa aina onnistu kivuttomasti mut noi perus lääkärit ei tunnu aina osaavan :(
 
Mä en kyllä aatellut tosta metukasta nyt ottaa stressiä. Ei oo kyllä tähän mennessä maistunutkaan, enkä muutenkaan suurkuluttaja. Mut en aio totaalikieltäytyäkään..

Mielenkiintoisia noi kohdunkaulat. Mulla merkattu varhaisultrassa 5,5cm ja tajusin vasta silloin, et esikoisesta puolivälissä 2cm:iin lyhentynyt kaula olikin tosiaan sit lyhentynyt aika paljon. Ehti 1,5cm asti kunnes supistuksenestolääkkeet ja lepo alkoivat tehota.
Kätilö sanoi et katsotaan seuraavan kerran sit rakenneultrassa.

Lullabyllä tosiaan jännäystä loppuun asti! Hih..:)

Mulle on vihdoin maistunut taas ruoka suht.normaalisti, on kyllä kivaa. Ja jaksanut touhuillakin eri tavalla.
Onko teille tullut jotain vakiojuttuja tai himoja mitä aina haluatte syödä?
Mulla tällä hetkellä esim niin, et kun syön lämmintö ruokaa, niin seurana on oltava (melkein jopa seassa..) salaattia! Eli esim keitot ei tällä hetkellä tämän vuoksi houkuta.
Bisbis-laku oli koko pahoinvointialun ajan himo jota en pystynyt syömään, nyt ei enää tee ees mieli vaikka varmaan maistuis. Omituisia juttuja.
Mut ei sentään mitään suolkurkkua jugurtilla -juttuja..ainakaan vielä.;)
 
Mulle se lääkäri viimeksi sanoi, että ultralla sen kohdunkaulan saa tarkimmin mitattua, mutta että neuvoloissa yms ilmeisesti käsikopelolla mitataan. En tiedä miten se menee sitten, ei kai sitä millään voi millilleen saada tarkaksi käsin!

Lottainen onnea olon kohentumisesta!! (y)mulla oli alussa kausia ruoan kanssa: aamusin niitä weetos suklaamuroja kylmällä maidolla teki usein mieli ja sitten oli porkkanat jonkin aikaa tosi kova juttu että niitä piti rouskia joka ilta. Ja kaikki kirpeä oli ihanaa, esim puristin vähän sitruunasta mehua vissyn sekaan. Piti sitten aina niitä sitruunoita käydä sniffailemassa keittiössä vähän väliä :ROFLMAO: nyt on hävinnyt nuo tuollaiset tässä tokalla kolmanneksella eikä uusia tullut, vähän harmillisen tylsää sen suhteen :LOL:
 
Mulla on sillon ihan alkuraskaudessa /ekassa ultrassa) joskus rv 6 katottu to kohdunkaula ja merkattu vaan että yli 5,5cm. Ei se neuvolalääkäri mitään maininnu, teki sisätutkimuksen sillon että varmaan ok!

Mulla on himoina kiivit!! :) Syön useamman päivässä, tekee varmaan vaan hyvää kun oon ymmärätnyt että ananaksen ja luumun jälkeen hyvä suolentoimintaa edistävä hedelmä! Mullakin se ummetus onneksi on helpottanut siitä alkuraskaudesta, ei oo enää mitään apuja joutunut syömään, tosin tavallista harvemmin toimii :poop:

Meillä on asuntoasiat selvinneet, se olis kuukauden päästä muutto vuokralle pariksi kuukaudeksi ja vielä toukokuun puolen välin jälkeen muutto omaan paritalon puolikkaaseen :love: Hilkulle menee! :)
 
Hieno homma Henrietta että teillä asuntoasiat selvisi kuntoon! (y) aikamoinen hulina keväällä sitten luvassa :D

Tässä tylsyyspäissäni palstaa selaillessa törmäsin tällaisen keskusteluun ja alkoi kiinnostaa tosi paljon:
http://kaksplus.fi/threads/synnyttaeminen-ilman-ponnistamista.2235105/

Googlaillessa tuosta ei kyllä löydy oikein mitään, mutta olisipa kiva kuulla lisää. Kuulostaa jotenkin tosi luonnolliselta ja paljon vähemmän väkivaltaiselta vauvaa kohtaan.
 
Ultrassa kaikki näytti edelleen tosi hyvältä. Istukka mulla on ihan kohdun korkeimmalla kohdalla. Vauva oli raivo tarjonnassa ja kuulemma tuskin enää kääntyy, rupes jo pelottaan josko mun oikeesti pitää pusertaa tuolta se ulos. Synnytystapa arvio on sit joskus 30+ viikoilla. Kohdunkaulaa ei kai mitannu, mut kokeili et se on tiukasti kiinni eikä oo pehminny. Sukupuolesta ei ollu puhetta mutta ehkä vehkeet näky kun reisiluuta mittaili, ois kai lääkäri sanonu jos oliski hänen mielestään tyttö kun kysyi tiedetäänkö kumpi on. Sain mietoja nukahtamislääkkeitä, oli huolissaan mun jaksamisesta. Taidan kokeilla niitä vasta kun reissusta kotiudun.

27+6
 
Mandala, tosi mielenkiintoinen synnytystapa, tutkin asiaa varmasti lisää. Äkkiseltään voisin haluta synnyttää noin osaavan kätilön ohjauksella. Mutta toteutuminen riippunee nimenomaan kohdalle sattuvasta kätilöstä - onko synnytystapa hänelle tuttu vai ei. Tuonhan voisi kuitenkin kirjoittaa siihen "toivelistaan". Kirjoitan siihen lisäksi että napanuoran annettaisiin olla rauhassa koko sylittelyn ajan, ja että siinä saataisiin olla rauhassa - pesu ja kapalointi vasta tutustumisen jälkeen. Ja kenguruhoitotoive, jos tulee taas hätäsektio ja vauva kiikutetaan ensin isälle. Eri paikoissahan on eri käytännöt, joissain itsestäänselvyyksiä (?), enkä tiedä tämän hetkistä menoa täältä. Sairaalan nettisivuilla ois kyllä video synnytyskäytännöistä, selvinnee sieltä.

Caro tosi hyvä, että sait mietoja nukahtamislääkkeitä, huono unenlaatu tekee tosi paljon hallaa.

Itsekin siirryin viime yönä vierashuoneeseen patjalle nukkumaan, kun perheen miehet pitävät hereillä - pienemmällä on taas levottomien öiden kausi ja isompi kuorsaa :cautious: Korvatulpatkaan eivät enää auttaneet.
Eskarimme nukkuu kausittain hyvin ja sitten taas välillä tosi levottomasti. Kaudet saattavat kestää parista viikosta pariin kuukauteen. Tuossa iässä tapahtuu niin paljon kehitystä ja muuta, että ymmärrän, mutta toisaalta näin on ollut aina. Ja minä olen meillä se "herääjä" - mies ei herää yöllä siihen pommiinkaan. Ollaankin puhuttu etukäteen, että mies yrittää nyt sitten tulevan vauvan kanssa kuitenkin ottaa joinakin öinä vetovastuun. Toivottavasti sieltä tulisi hyvä nukkuja... :rolleyes:
Eskarin kanssa nukuin ekan vuoden n. 2 tunnin pätkissä - siihen vaikutti moni juttu. Se oli rankkaa, mutta ei sitä oikein tajuakaan ajoissa - vasta sitten, kun on ihan finaalissa. Nyt kyllä tosiaan tiedostan asian etukäteen, enkä yritä pärjätä yksin. Otan tarvittaessa yhteyttä unikouluttajaan, ja neuvolaan sanon, jos en ihan oikeasti pärjää. Viimeksi mua neuvolasta tsempattiin, että pärjään tosi hyvin, ja tyytyväisenä tuudittauduin sitten siihen.

Edit: napanuorasta.

13+0
 
Viimeksi muokattu:
Caro87 Siellä sit istukka samoilla seuduilla kun täälläkin :) liekö se yleisin paikka sille..? Nyt saa varmaan lääkkeiden avulla nukuttua hiukan "varastoonkin" tulevaa varten.

En oo myöskään kuullu koskaan tosta ettei synnytyksessä tarvis ponnistaa :eek: no ehkä jos joillain on niin väljät paikat että valahtaa itsestään ulos? :p Siinä tilanteessa ainakin sillon aiemmin itellä kaikki synnytysvalmennus-opit ja hengitysneuvot ym. unohtu kun oli niin kivuissaan ja halus sen vaan ulos mahdollisimman pian tavalla tai toisella että tuska loppuis.. niin kai siinä tekee vaan niin mikä millonkin tuntuu parhaalta. Napanuora kai leikataankin vasta sitten kun mahdollisimman paljo verta on siirtyny vielä lapselle.

Rupee jo hiljalleen jännitys tiivistyyn kun katoin vau.fi rv sivulta minkä kokonen se jo oikeesti on ja niinkun vauvan näkönenkin...ja keinolla tai toisellahan se nyt on sieltä jossain vaiheessa uloskin saatava..

30+0 (huih..! :X3:)
 
Lullaby, niin oisko :) muistan että polilla varhaisultrassa sanottiin että on kiinnittynyt sinne missä oli paras limakalvo.

Joo määki haluan synnyttää ilman ponnistamista :D mielellään kans ilman repeemiä tms.. alkaa kyllä koko synnytys jännittää aina vaan enemmän.

Meillä kans mies kuorsaa välillä ja koirat, ei se auta tilannetta ainakaa. Viime yö meni yhtä huonosti vaikkei ollu kukaan kuorsaamassa. Oon ton pentukoiran kanssa yksin reissussa nii en uskalla täällä vielä sitä nulahtamislääkettä kokeilla. Niihinki voi vissiin koukkuun jäädä mut enpä mä kauaa kestä jos en saa ikinä levättyä.

Täälläki viikot poksuu, rv 28+0
 
Onnea jälleen poksahtaneista viikoista! Lullabyllakin jo 30!! Huimaa!:love:

En oo kuullut ikinä, missä istukan olis paras olla. Ainoastaan, kun kerroin neuvolassa, että mulla on istukka edessä, niin se kysyi että onko mulla sen vuoksi jotain tarkkailuja..ei ole mutta jäin ihmettelemään. Tietääkö joku miksi pitäisi tarkkailla? kun ei ole mitenkään kohdunsuun päällä tai mitään..

Hurjalta kuulostaa, että on vanha tapa synnyttää ilman ponnistamista, että miksi sitä niin yleisesti nykylääketieteessä sitten käytetään? eikös vähän kuin ympäri maapalloa aina sanota että ponnista!
Mielenkiintoista, kertokaa jos tulee lisätietoa vastaan!

Onnea Henrietta selkiytyneista asuntokuvioista ja onnea Caro hyvistä ultrakuulumisista!:)
 
Wau onnea uudesta kymmenyksestä lullaby! :love: Viimeistä viedään (y)

Caro nyt täällä peukyt pystyssä että nukahtamislääkkeet auttaa pahimman yli. Jos niihin koukkuun jää niin eiköhän se niistä irti kärvistely mene siinä samassa kun vauvan kanssa valvoo joka tapauksessa.

Ei mullekaan ole mitään erityistä sanottu etuistukasta, tai puhuttu mistään lisätarkastuksista. Muistaakseni rakenneultrassa mainitsi vaan, että on nätisti poissa kohdunsuun edestä.

Täytyy tosiaan jossain sopivassa välissä tiedustella lisää tuosta synnytystavasta. Mutta niinhän se menee, että hoitavan kätilön pitää kyllä olla täysin tietoinen siitä toteutuksesta tai muuten voi mennä ihan persiilleen. Tai no, tuskin edes suostuvat tuohon jos ei tarpeeksi kokemusta tai tietoa ole.

Täällä ostettiin ja jopa kasattiin hoitopöytä! Jännää katsella sitä, että tuossa toivottavasti pian pieni ihminen makailee! ja tietty heti miettii, että onko liian aikaisin tehty ostos..

Ai niin ja eilen ekaa kertaa ihailin mahan hyllymistä ja pienien raajojen potkimista mahan päältä, hurjan hauskan näköistä ja jännää! :ROFLMAO:

26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Puhelimen sovellus kertoo, että tänään on 90 päivää laskettuun aikaan. Täälläkin alkanut olla jo ajatuksia lähestyvästä synnytyksestä. Äitiysloman alkaminenkin on pyörinyt mielessä ja kaikki hienot suunnitelmat siitä, mitä saan tehtyä ennen loman alkamista, on saanut heittää romukoppaan. Tekee ihan hyvää mun perfektionistin luonteelle joskus vähän himmata ja olla itselle armollinen, kun jaksaminen ei ole ollut parhaasta päästä. Liitoskivut ovat äityneet sellaisiksi, että vajaan kilometrin matkalla tuli itku, kun oli kiire kaukobussiin ja oli pakko kävellä eteenpäin kivusta huolimatta. Mulla siirtyi neuvolalääkäri viikkoa aikaisemmaksi eli huomisaamuun. Alun perin oli sovittu, että istukkakontrolliultra on samalla. Nyt olen vähän epätietoinen, että ultraako huominen lääkäri vai ei, kun uuden ajan antaja ei ollut oma neuvolatäti. Sokerirasituksessa kävin maanantaina. Tällä kertaa oli tuskaisampaa kuin ensimmäisellä kerralla, kun hyvää asentoa ei meinannut löytyä kahden tunnin istuskeluun millään. Yritän luottaa siihen, että olisin saanut soiton, jos rasituskokeessa tai muissa labroissa olisi ollut jotain häikkää.

Peppermint 27+0
 

Yhteistyössä