~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Meilläkin menee esikoinen ekalle luokalle silloin kun tän tiiperon on määrä syntyä, melkein koulunalkamispäivänä tuo laskettu aikakin.:ROFLMAO:
On kyllä kivaa kun voi viettää kesän ensin esikoisen kanssa ja sit tosiaan voi saatella aina kouluun ja ei tarvii toisen jäädä iltiksiin jne.(y)

Mä ajattelin ottaa ä-pakkauksen, kerään siihen sit tän tirriäisen muistoja kuten olen esikoisen lootaan kerännyt hänen muistojaan.:love:

hienoa että Caron sokerirasitus meni hyvin ja onnea frankie ultrakuulumisista!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Jee hyvä frankie että ultra meni hyvin!

Caro mä laskelmoin vähän samalla tavalla, että tilasin ä-pakkauksen nyt kun en edes tiedä minkälainen 2016 on koska jos sitä ei edes ehtisi itse saamaan niin harmittaisi jos se olisikin kivempi. Mutta tosiaan tykkään suurimmasta osasta 2015 pakkauksen kuoseja kyllä että ei harmita yhtään että nyt sen jo hankin! Katteluun vanhoja pakkauksia kelan sivuilta ja aika karmeita ne omaan silmiin monikin oli joten hyvä vuosi saada oma pakkaus :) kiva että sulla ei ollut toimistusongelmia Jollyroomin kanssa!

Lottainen aikamoista ajoitus tuolla koulun alkamisella, menee vähän niinku oisit oikein suunnitellut näin menevän! itse miettinyt myös monen asian kuten lomien kertymisen ja vuodenajan yms suhteen että paremmin ei olisi itsellä voinut ajoitettua edes jos olisi voinu suunnitella itse :D miehenkin synttärit toukokuun lopulla, näinköhän sitä juhlitaan oma piltti sylissä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Itsellä on ollut tässä vähän outo vaihe kun oon yrittänyt tasapainoilla "muka seesteisen keskiraskauden" ja entistä kovemman menettämisen pelon kanssa. Mulle otti aika koville tuo Toiveikkaan kohtalo, sillä siitä ymmärsi, että meidän alkionsiirroista plussanneiden tilastot keskenmenoriskin osalta taitaa olla ihan eri kuin yleisesti puhutaan. Ja nyt tuntuu pahalta ja jotenkin epäreilulta ylittää se piste, jossa Toiveikkaan matka katkesi eli 14+0. :cry:

Ei pitäis miettiä niin paljon kun siitä ei oo mitään hyötyä. Tän päivän piti olla se hetki ku iloitsen sitä et on tasan puoli vuotta laskettuun aikaan, mut jotenki ei oo yhtään juhlatunnelma. Tuntuu et aina vaan odotan jotain seuraavaa isoa etappia eli nyt rakenneultraa. Onneks huomenna on neuvola jos siitä sais vaik jotain tolkkua ajatuksiin...

Pahoittelut tunnelman synkistämisestä. Onnittelut kuitenkin frankielle ultrasta. :) Ja Lottaiselle paranemisia!
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Lottainen, joku aika sitten täällä oli puhetta siitä tutkimuksesta, että ivf-lapset syntyisivät 5-14 vrk ennen la:ta, eli ehkä teillä olisi nyytti sylissä koulun alkaessa, ja me ehkä silloin sit punnaamassa :D Oikeasti sais kyllä olla joku muu päivä kun eka koulupäivä...
 
Se onkin jännä, et jos tuppaavat syntyä aikaisemmin, esikoinen kun syntyi rv42+1 o_O
Toisaalta, jos tulis myöhässä, ehtis esikoisen kunnolla saatella koulun alkuun sen pari viikkoa..:ROFLMAO: kaikkea sitä miettiikin.
Joo mandala tää todellakin on kuin tilaustyötä. Etenkin kun pidän ennen äippälomaa kesälomat vuodelta 2015 niin jään heti kesäkuun alusta pois..ihan kuin suunniteltua!
Mutta toisaalta, oli niitä aikoinaan muitakin suunnitelmia.."jos vaikka olisi pieni ikäero" "jos ei tarvitsisi mennä välissä töihin" "Jos olisin äippälomalla kun esikoulu alkaa" jne.. Että se niistä suunnitelmista.:p

Suvipilvi itsellä jäi tuo Toiveikkaan julma kohtalo kaihertamaan, itsellä tulee kanssa se 14 täyteen perjantaina. Että ymmärrän kyllä ajatuksesi.
Etappeja täälläkin odotellaan. Eilen neuvolassa kysyi tunnenko jo liikkeitä, joka näillä viikoilla olis muutenkin varhaista mut mulla vielä se edessä oleva istukka.. Niin silti se jäi mieleen, että joo, sykkeet kyllä kuultiin oikein voimakkaina mut ne liikkeet, miksi se ei liiku. Ja sit saa muistutella itselleen, että kyllä liikkuu, en vain tunne..:oops:
 
Kyllä muakin shokeerasi Toiveikkaan julma kohtalo todella paljon. Kuitenkin kaikki aiemmat menetykset tässä ketjussa tapahtuneet enemmän siellä "oletetuilla" viikoilla niin tämä tuntui riipaisevan itseäkin myötätunnosta tosi syvältä. Muistan itsekin nt-ultran jälkeen ajatelleeni miten rikki menisi jos siinä vaiheessa vielä pahin tapahtuisi, kun se on jo pienen pienen ihmisen näköinenkin :cry:

Lottainen on sitä itsekin miettinyt aiemmin just noita, että talvivauva ei välttis olisi kaikkein sopivin ja mitä lie muita kaikkia typeriä keloja. Sitten kun ei luomuyrittämisestä, saatika hoidoista, tullut mitään niin kyllä ne nopeasti hävisi päästä. Ja nyt sitten palaset tähän mennessä vain loksahdelleet kohdalleen ihan vähäoireisuutta myöten! on se universumi kumma kun asioita järkkäilee näin joskus.
 
hannuliini - Äitiyshuollon ultraääniyksikössä on mun ultra, siellä oli edellinenkin.

Caro - Mä vielä odotan ton uuden pakkauksen julkistamisen. Neuvola just samoihin aikoihin, kun pakkaus yleensä julkistetaan, siellä varmaan saan tarvittavat asiakirjat. 2015 pakkaus on kyllä kiva, varsinkin makuupussi. Eihän sitä tiedä saanko edes kikkailtua haluamaani.

Aika kivaan aikaan ajoittuu muutamalla tuo äitiysloma, eka kouluvuosi on kiva olla kotona. Ei mene päivät niin pitkäksi, kun voi tulla suoraan koulusta kotiin. :)

Nyt on alkanut kivan säännöllisesti tuntua liikkeet, monta kertaa päivässä tuntuu mönkimistä ja kevyitä potkuja. Töissäkin välillä, eli ei tarvii olla paikoillaan tunnustelemassa.

Ylihuomenna rakenneultra. :love:o_O Täytyy kokeilla teidän limpparikikkaa, jospa sillä saisi liikettä. Pari viikkoa on ollut voimakas tyttöolo (sukulaisLAPSI oli vakuuttunut että saan tytön ja se jäi jotenkin kummittelemaan mieleen :D), eli poika varmaan tulossa. :LOL: Kunhan tulee ja kunhan on terve!

20+6
 
Siis mä en käsitä, mulla oli tosi vahvasti tyttöolo tuossa viime viikolla muutama päivä, sen perusteella en kyllä tule koskaan uskomaan mitään kun oloista puhutaan kun sen verran selvästi se pippeli siellä ruudulla meillä komeili :LOL::ROFLMAO: ehkä tää johtuu vaan siitä influenssasta kun meni ohi jo :D

Mutta ihanaa Lia että liikkeet siellä tuntuu jo selvästi :love: ja rakenneultrakin!!
 
Onnea frankielle ultranäkymästä <3

Täälläkin on järkyttäny Toiveikkaan tilanne, ja aina kun lukee myöhemmistä keskenmenoista..
Kuten tuolla muualla joku osuvasti kirjottikin, vielä itekin kun suunnittelee jotain lapseen liittyvää, että sit niillä viikoilla sitä ja tätä ja kun on syntyny jne. lisää ainakin mielessään sen "jos kaikki menee hyvin".. en tiä todellakaan miten ja millon sellasesta jaksais nousta jos vielä tapahtus se pahin....se kaksosten kkm:kin oli tarpeeks :poop: Välillä oikein pelästyy kuinka kiintyny jo jotenkin on tähän lapseen vaikka yrittäny välttää mitään liikoja tunteita, että jotenkin jo ikävöi niin tuskassa sitä syliin että melkein sattuu :confused: siis vaikka on koko ajan lähempänä kun koskaan enää voi olla, ja nähny vaan jossain utusen epätarkoissa ultrakuvissa,.silti. Oispa jo huhtikuu.. no kyllä se sieltä tulee :love: pari hassua kuukautta..

En oo kans itekään kaivannu muita odottajia netin ulkopuolella, nehän ois kuitenkin tullu raskaaks normaalitavoin/helposti, enkä kokis kuitenkaan olevani sellasten kans yhtään samassa veneessä. Kavereilla on jo koulu/tarhaikäset lapset ja lisäks kumpikin vankasti naimisissa.. mullahan ei nyt oo ketään miestäkään.

Mulla ei oo kyl koskaan ollu syntymäaikojen suunnittelua, edes sillonkaan kun kuvittelin vielä olevani normihedelmällinen. Pääasia ois ollu sillonkin et tulis vaan ja mahdollisimman nopeesti :D pari kertaa siirroissa LA ois ollu oman synttärin tienoilla ja niiden keskenmenneiden esikoisen synttärinä.
Ite nyt varsinkin vanhemmiten ja viime vuosien kokemuksilla on vaan kiitollinen että synttärit on vasta loppuvuonna, eikä heti vuoden vaihtumisen jälkeen oo tulossa lisää mittariin. Ja saa olla hiukan pidempään "nuori" kun saman vuoden kaverit joilla on aiemmin synttärit :) viime vuonna sekin vuoden masentavin päivä oli sattuneesta syystä jo ihan melkolailla siedettäväkin, toisin kun 9 aiempaa..

28+6
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Oih... Täällä on nyt nukuttu ensimmäinen yö Buddyn kanssa :D Ihana on se :love: oon kyllä tosi tyytyväinen, että sain sen viimein tilattua. Ja tuli nopeesti, tilauksen tein sunnuntaina illalla, ja eilen oli jo mulla :) Mie en Jollyroomista uskaltanu tilata, kun siitä tuntui olevan enemmän huonoa kuin hyvää palautetta, niin etsistekin muualta ja löysin Kidster-nimisen kotimaisen verkkokaupan. Tais olla jopa pari euroa edullisempi kuin Jollyroomista :) Ois kyllä pitäny tilata jo aikasemmin, ei tuo mun peittopötkylä oo kyllä mitään tohon oikeeseen Buddyyn verrattuna :LOL: Suosittelen siis muillekin harkitseville(y)

rv 17+1 :love:
 
Neuvolakäynti oli oikeastaan aika positiivinen kokemus. Mies oli nyt mukana ja käytiin läpi perheen voimavara -lomake, kuunneltiin sydänäänet ja testattiin, että kaikki oli muutenkin hyvin. Jäi hyvä mieli. Painoa on tullu 6 kg lisää, mikä on kuulemma hyvä juttu. :D

Muutenkin mulle tuli jo eilen paljon parempi mieli kun olin kirjoittanu tänne. Jotenkin vaa niin mahtavaa, että moni muukin miettii niin samalla tavalla asioista kuin itse. Te ja tää palsta on ihan parhaita. <3
 
Suvipilvi hyvä kuulla että meni hyvin :) mulla ei olekaan mies ollut mukana neuvolassa koskaan. Hän joutuisi ottamaan vapaapäivän niin en ole pitänyt sitä itse niin tärkeänä. Ja mulla ne neuvolat on ollukin sellasia läpihuutojuttuja.

Mites Gaudeamuksen rakenneultra meni? :)

Paljon tsemppiä huomiseen Lialle js hannuliinille!

Itse odotan malttamattomana huomista aamua kyllä. Tänään on pikkumiehellä ollut todella aktiivinen päivä niin ei ultraakaan ole sitten saanut mielestä ollenkaan <3

25+3
 
Rakenneultraan selviydytty kauhean jännityksen kera, onneksi kaikki oli hyvin ja bebe liikkui innokkaana Pitkäjalkaista pientä prinsessaa meille lupailtiin ❤ Koko edelleen 2pv edellä kuten viimeksikin. Ensimmäiset vaaleanpunaiset minivaatteet tarttui kotimatkalla mukaan ;)
21+0
 
Oli kyllä aika pysäyttävää täälläkin toiveikkaan menetys.
Sitä haluaisi uskaltaa hivenen huokaista jo ekan kolmanneksen jälkeen, mutta todellisuudessahan meillä on aina mielessä se seuraava saavutettava välietappi.
Kiva lukea noita tyynyvinkkejä jo nyt, jospa tulisi sit ajoissa (vasta hädän tullen) hankittua itsellekin sellainen kaveri.
Noh, selvisin itsekin viikon tähän seuraavaan etappiin mikä mulla oli toinen hgc mittaus. Tänään arvo oli 23947 ja vkot 6+3. Hyvin on noussut kun arvon ylittäessä 6000 tuplaantuminen hidastuu. Viikko sittenhän arvo oli 6900. Tähän kohtaan pieni tuuletus :LOL:
Seuraava jännittävä etappi on jälleen viikon päässä varhaisultra keskiviikkona 17.2.
Oireita viikko sitten kaipailin enemmän ja kuin tilauksesta on tullut kokopäivän mittainen tasainen vaihteleva pahoinvointi. Voiko tuon vaikeammin sanoa :p toisinsanoen ei ole kellonajasta riippuvaa, mutta aina jossain kohtaa päivää on. Rinnoissa huomaan pientä muutosta kans. Masu kipuilee välillä.
Näillä jatketaan. Toivon meille kaikille parasta mahdollista odotusta. Mehän ollaan jo ennen tätä varsinaista odotusta kumminki odotettu jo aika kauan. Meidän prinsessa menee syksyllä kouluun, joten ajankohta on oikeastaan siltä kannalta aika kiva.

(Onko muuten kellään ollut kipuilua kyljessä? Mulla tykyttää oikean kyljen alta ja yritän hieroa sitä tässä, mutta en keksi mistä johtuisi..)
 
Ai meitä on jo kolme, joilla lapsi aloittaa syksyllä koulun! (y) Tuleva esikoinen teilläkin, Misericordia?

Gaudeamus :love: varmaan ite tekisin saman, het pikkuvaateostoksille ;)

Olin eilen pilateksessa, ja ohjaaja tietää raskaudestani. Viimeksi sanoi, että kipu on hyvä indikaattori tehdä vähemmän tai helpottaa liikettä. No tunti meni hyvin, vaikka rankka tunti olikin, mutta kotiin lähtiessä alkoi alamahaan sattumaan. Olin kävellen matkassa, koska kurssikeskus on lähellä, niin piti sitten melko rauhassa kävellä kotiin. Pitänee ottaa ens kerralla puheeksi, että mitä välttäisin...

12+1
 
Viimeksi muokattu:
En nyt jaksa/halua kirjoittaa sen tarkemmin, mutta asiat eivät olleet hyvin rakenneultrassa. Tyttö siellä oli kovasti liikkeessä, mutta mittasuhteet sen verran pielessä, että aikaa jatkotutkimuksiin odotellaan. Ei taida olla toivoa terveestä lapsesta, jos lapsesta ylipäätänsä.

Palaan myöhemmin asiaan, ihmeitä kaivaten..

21+1
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
Mandala - 3D/4D ultra 11.2. - 25+4
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
Caro87 - neuvolalääkäri 16.2.
Peppermint - lääkäri 25.2.
flow^ - rakenneultra 29.2. rv 20+5
Jezebel78 - sokerirasitus 3.3.
lullaby - neuvola 3.3. - rv32+1
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Lottainen - pelkopoli 9.3. rv17+5
Lottainen - neuvola 17.3. - rv 18+6

Suvipilvi - rakenneultra 22.3. rv 20+0
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. rv 24+1
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv 20+3
frankie - rakenneultra 13.4.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Oi ei Lia_ ...kumpa kaikki jatkuis sittenkin hyvin eikä mistään ainakaan liian vakavasta ois kyse.. voi vaan kuvitella miten raastavaa lisätiedon odottelu on


Onnea ja kiitollisuutta hyviä uutisia saaneille, ja myös tän päivän tuleviin ultriin!
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Kiitos teille myötäelämisestä, nyt on hetkeksi pahimmat itkut itketty ja pystyy taas käsittelemään tätä asiaa.

Tarkat luvut menivät ohi siinä järkytyksessä, mutta vartalon mittasuhteet olivat pielessä. Pää viikkoja isompi ja raajat selvästi viikkoja lyhyemmät. Heti huomenna tutkitaan lisää, toivottavasti saadaan jotain vastauksia. Yhtään ei annettu toivoa terveestä lapsesta, eli todennäköisesti tässä tulee käymään huonosti.

Kyllä mullekin sen tyttölupauksen saa tonne värjätä, mun tyttö se edelleen tuolla mahassa taistelee (on ultran jälkeen tuntunut liikkeet entistä vahvemmin) ja mun tyttö se tulee aina olemaan vaikka tälle raskaudelle kävisi mitä. Kovasti toivon, että päästäisiin lievillä vammoilla. Jos kuitenkin selviää, että tilanne on tosi huono niin sitten mahdollisesti haetaan lupaa keskeytykseen.

Iloitkaa kuitenkin ihan vapaasti omista iloisista tuntemuksista, ne ei ole multa pois. <3
 
Voi ei, olet ajatuksissa Lia! Toivotaan et kaikki jatkuisi kuitenkin hyvin.
Toiveikkaalle myös lämmin halaus! Olit jo kuitenkin noin pitkällä raskaudessa. Kyllä tämmöiset saa itsenikin olemaan koko ajan varpaillaan. ..

Tsemppiä muille tän päivän ultriin!!

Täällä neuvola lääkäri oli, kaikki ok. Sisätutkimuksen teki ja ultrasi.
Soittelin neuvolaan kun mulla on välillä kutissu jalkapohjat. Meinas ettei vielä voi olla ainakaan mitään hepatoosia, mut pääsin silti verikokeeseen. Ihan hyvä niin ei tarvi miettiä sitä. Sanoi että tulee yleensä vasta joskus rv 30 jälkeen.

Ihan kuin välillä tuntuisi jotain muljahduksia masussa, Voisikohan ne olla liikkeitä:love: niitä on vaihtelevasti tuntunut rv 16 jälkeen.

18+1:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_

Yhteistyössä