~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

Lottainen - kontrollineuvola 8.2. - rv13+3
frankie - nt-ultra 9.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
Suvipilvi - neuvola 10.2. rv 14+1
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
Mandala - 3D/4D ultra 11.2. - 25+4
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
Caro87 - neuvolalääkäri 16.2.
Peppermint - lääkäri 25.2.
flow^ - rakenneultra 29.2. rv 20+5
Lottainen - neuvola 2.3. - rv 16+5
Jezebel78 - sokerirasitus 3.3.
lullaby - neuvola 3.3. - rv32+1
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. rv 20+0
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. rv 24+1
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv 20+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Voi ei Toiveikas, paljon voimia teille!

Ensimmäinen yö nukuttu raskaustyynyn kanssa ja suosittelen lämpimästi kaikille, joilla nukkkumisen tuskaisuus on johtunut vaikeudesta löytää asentoa ja kyljen/lonkan puutumisesta tms. Pitkästä aikaa levännyt olo, vaikka heräsinkin vessaan viisi kertaa. Chicco total body pillow maksoi postimaksuineen 70€ Amazonilla ja tuli viikossa. Mietin liian pitkään raaskinko hankkia, nyt harmittaa, etten ostanut jo aiemmin.

Mä olen myös tuskaillut äitiysvaatteiden löytämisen vaikeutta Turussa. Ehdin ostaa farkut ja pari paitaa keskustan H&M:ltä, kun niillä vielä oli nurkkaus. Viimeksi kun kävin, vaatteet oli siirretty kassaa vastapäätä ja valikoima oli huonompi. Pohdinkin tässä,mistä ja millaiset housut seuraavaksi, kun farkut ovat tällä viikolla alkaneet kiristää varsinkin iltaa kohden.

Peppermint 25+3
 
Saanko tunkea pääni tänne täysin itselle kuulumattomaan joukkoon kysyäkseni yhtä kysymystä?

Täällä kun alkionsiirrosta olette plussanneet, vastaus saattaisi löytyä.
Me olemme suuntaamassa ekaan PAS:n ja huomenna olisi seurantaultra. Mulla on lääkkeet käytössä, Zumenonin otan kolmesti päivässä. Tänään on kp 11 ja eilen illalla nukkumaan mennessä alkoi verinen vuoto. Ei mikään tiputtelu, vaan ihan kunnon vuoto. Onko muilla ollut tälläistä ja miten kävi, pääsittekö siirtoon? Mua niin ketuttaa taas vaihteeksi, uskon että peli on menetetty.
Miten voi olla, että vaikka on noin kova lääkeannos, vuoto alkaa ihan itekseen, 11 vrk edellisestä??

Anteeksi kun tällai tuppaudun, mukavaa odotusta teille ja kiitos jos viitsitte vastata, tulkaa vastaaman vaikka tuonne Ivf-hoidossa oleville/sinne joutuville-ketjuun. Kiitos ja moi..
 
HIPSUNPÖPSY Mulla oli kesällä sillee, että alkoi vuoto, ei niukka eikä runsas, vajaa viikkoa ennen sunniteltua passia. Kävin ultrassa pari päivää ennen eikä löytynyt syytä. Välillä oli puoli päivää ettei vuotanut. Lopulta otettiin hcg ja se olikin niin korkea, ettei siirtoa tehty. Dg oli kohdunulkoinen joten se hoidettiin alta ja pas tehtiin muutaman kuukauden päästä.
 
Otan osaa, toiveikas! Sinäkään et ihan alussa enää ollut raskaudessa.

Tulee surullinen olo, kun katsoo tuota listaa pettymyksistä. Liian monta jo tässä ketjussa. Unohtamatta tietenkään niitä, jotka eivät ole tälle puolelle vielä päässeet.

Mä en oo vielä päässyt ajatusta pidemmälle siinä raskaus/ihmetystyynyn tilaamisen suhteen. Voin kyllä kuvitella, miten hyvältä tuntuvat! Nyt olen nukkunut hieman paksumpi koristetyyny jalkojen välissä.
Jahkailen lähinnä siksi, pitäisikö satsata suoraan tempur-multityynyyn. Meillä on tempurin sänky ja tyynyt, jotenkin tuntuisi luontevalta jatkaa samaa sarjaa kun olen näihin niin tyytyväinen (yksi elämäni parhaista hankinnoista!).

20+4
 
HIPSUNPÖPSY Mulla oli kesällä sillee, että alkoi vuoto, ei niukka eikä runsas, vajaa viikkoa ennen sunniteltua passia. Kävin ultrassa pari päivää ennen eikä löytynyt syytä. Välillä oli puoli päivää ettei vuotanut. Lopulta otettiin hcg ja se olikin niin korkea, ettei siirtoa tehty. Dg oli kohdunulkoinen joten se hoidettiin alta ja pas tehtiin muutaman kuukauden päästä.
Kiitti vastauksesta. Voi ei, harmi tollanen kohdun ulkoinen.
Mulla ei ole raskaudesta eikä mistään sinne päinkään olevasta kyse. ei olla sekstailtu tässä viime aikoina ollenkaan ja kun koko ajan vuotaa niin mikäs tästä mahosta raskaan tekisi.
Ehkä menen huomenna vaan ultrattavaksi ja kuuntelemaan painosaarnaa, katsotaan sitten mitä tehdään.
 
Ihan samaa mieltä tuosta alemmasta listasta, se on aivan liian pitkäksi venynyt. Todella surullista :( Toivottavasti edes saadaan lisää porukkaa tuolta hoitoketjusta tänne, sielläkin valitettavasti ollut vähän hiljaisempaa sen hurjan syksyn plussa-aaltoilun jälkeen :(
Näin taas itsekin unta hoidoissa olemisesta niin kauhean paljon sekin ollut mielessä.

Lia itse päädyin tuohon Doomoon raskaustyynyyn kun se imetystyynynäkin sitten toimii kun saa mukavasti kieputettua vartalon ympärille ja vauva siihen päälle. Sitä ennen itse käytin paria tyynyä, toinen jalkojen välissä ja toinen rinnan edessä. Mulla asento lysähtää jotenkin pahasti jos päällimmäinen käsi valahtaa patjan tasolle asti, niin pysyy sitten koko paketti kasassa kun rinnan edessäkin on tuki. Siihen tuo raskaustyyny on ollut oikein mahtava kun se on muotoutuva ja ainakin mulle just sopivan paksuinen pötkylä tukemaan rintarankaa(kin). Tietysti tämän lisäksi käytän sitä selän tukena sohvalla tai sängyllä loikoillessa.
Ja kuten kop kop mainitsi tästä tyynystä aiemmin niin sen U-muodon takia siihen voi sitten vauvankin laittaa nojailemaan jossain vaiheessa.

Viikko siinä influenssassa meni vaikka ei se onneksi täyttä höyryä päälle iskenytkään sen rokotteen ansiosta, aikamoinen kokemus kaiken kaikkiaan huh.. toivottavasti kaikki muut säästytte siltä!

25+1
 
^Kysyin, jos jotain erikoista olisi tapahtunut, mutta eihän asia niin useinkaan ole...

Itseänikin alkoi eilen nt-ultra jännittämään - huomenaamulla luvassa. Olen kirjoittanut ylös kaikki mahdolliset raskausoireet mieltä helpottamaan. Huomattavin tällä hetkellä on varmaan hengästyminen :)

Unesta; en ole vielä kaivannut tyynyä tukemaan vatsaa tai rintoja, mutta tyyny pitäisi taas uusia. Olen nyt pari vuotta ostellut hurjan määrän tyynyjä, Tempureitakin, mutta Täydellinen Tyyny ei ole tullut vielä vastaan.

11+5
 
Viimeksi muokattu:
Niihän se vissiin on, ettei se luonto tarvitse aina mitään erityistä syytä kun haluaa jotain toteuttaa. On kyllä kamala tilanne, että noin myöhään vielä meni pieleen :cry::unsure:

Tässä töissä tullut mieleen, että mitenköhän tuon kasvavan mahan kanssa tähän tietokonepöydälle oikein mahtuu? Nytkin jos istun ihan täysin ergonomisesti niin maha jää väliin, tai siis pöytä painaa mahaan. Varmaan sitten tulee vaan istuttua huonosti nämä viimeiset kuukaudet töissä.

Ja tässä suklaasta tietoa http://www.dailymail.co.uk/health/article-3427212/Chocolate-GOOD-pregnant-women-Doctors-say-positive-impact-placenta-fetal-growth.html

Aina listataan mitä ei saa syödä niin tuo oli kiva uutinen. Itse en ole koskaan ollut mikään kova suklaan mupeltaja, mutta suklaiset asiat ja suklaa on kyllä enemmän nyt raskausaikana maistunut. Nyt sitten vielä vaikka vähän paremmalla omatunnolla :giggle:
 
Kiva Mandala kun alat tokenemaan flunssasta.(y)

Mun on ostettava nyt tuo Doomoo, mulla ollut nyt viikon ajan tyyny jalkojen välissä mut ei tue tarpeeksi. Mullakin Mandalan tavoin lysähtää asento ihan kieroon kun ei kädelle ole rinnan edessä tukea.
Ristiselkä on jo tosi kipeä, vaikea jopa kävellä välillä.

Tsemiä Frankielle ultraan!:)

On kyllä äärimmäisen surullinen tuo listan loppupää..:cry: Epäreilua.

Mulle iski nyt se flunssa, perheellä jo onkin. Onneksi ei vaikuta olevan influenssa.
Kävin sairaalassa saamassa nestetystä, tuntuu että olisi ollut hitusen apua. Ihan niin voimaton en oo ollut enään, saanut syötyäkin taas paremmin. Ei ruoka taivaallista oo, mut elämä vähän niin kuin yrittää voittaa.. Paitsi että tilalle iski flunssa ja noi kaameet selkäkivut.
Pitäähän sitä koko ajan jotain olla, että tietää olevansa..:p

rv 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Toiveikkaalle voimia, epäreilua tommonen :cry:

Oon useamman viikon kans miettiny ton Doomoon tilaamista, ja nyt viikonloppuna annoin periksi. Oon tähän asti nukkunut peitosta ja lakanasta tehty rulla jalkojen välissä ja tukemassa rintarankaa, mutta ei se vaan tue kunnolla. Pienen ikäni oon nukkunut mahallani, niin tää on vähän hankalaa kun ei pysty enää.. Toivottavasti tuo Doomoo nyt sitten helpottaa asiaa...(y)

rv 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Suuret pahoittelut Toiveikas!! Ei oo reilua elämä, jaksamista ja toivottavasti nähdään pian uudelleen täällä puolen!

Eilen neuvolassa käyty ja sain raskaustodistuksen, vielä en meinaa hakemuksia laittaa. Haluaisin nähdä uuden äitiyspakkauksen sisällön jos olis enemmän silmää mielyttävämpi :) Jos huhtikuun alussa laitan hakemuksen niin sit vois olla mahdollisuudet saada uus boxi!
Mulla taas proteiinit yhdellä plussallla mutta se nyt on mulle varmaan tyypillistä raskausaikana, ei tartte nyt mitään pissanäytteitä antaa kun ei mitään oireilua ole.

Vointi edelleen hyvä, ei kipuja tai mitään :) Hb oli myös pysynyt hyvin, 123. Seuraava neuvola kuukauden päästä.

Nukkumisesta olitte puhuneet, mä oon aina ollu vatsallaan nukkuja ja edelleen nukun pieniä pätkiä. Mulla on toinen jalka sillai ylhäällä ja hiukan korkeammalla niin toinen ei mee ihan ruttuun! Voih :) Ku ei se tunnu mitenkään pahalta niin ei kai siitä haittaa oo..

Frankie kovasti tsemppiä ultraan!!! :)
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

frankie - nt-ultra 9.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
Suvipilvi - neuvola 10.2. rv 14+1
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
Mandala - 3D/4D ultra 11.2. - 25+4
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
Caro87 - neuvolalääkäri 16.2.
Peppermint - lääkäri 25.2.
flow^ - rakenneultra 29.2. rv 20+5
Jezebel78 - sokerirasitus 3.3.
lullaby - neuvola 3.3. - rv32+1
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Lottainen - pelkopoli 9.3. rv17+5
Lottainen - neuvola 17.3. - rv 18+6

Suvipilvi - rakenneultra 22.3. rv 20+0
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. rv 24+1
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv 20+3
frankie - rakenneultra 13.4.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin laitoin eilen sen Doomoon tilaukseen, Jollyroomissa oli mielestäni edullisimmat. Saas nähdä kaunko menee että tulee, eikös Mandalalla ollut jotain viivästyksiä toimituksessa?

Flunssa iski oikein huolella, jee.:notworthy:

Henrietta joo tuntuu olevan paljon vaihteluita vuosittain, miten pitkälle vanhaa äitiyspakkausta jaetaan. Muistan et v.2008 jaettiin vielä toukokuussa ed.vuoden laatikoita, sit jossain törmännyt et uutta alettu jakaa heti kun julkaistu. Eikös se pian julkaistakin, ainakin yleensä näin helmikuussa?

Onko teillä kellään muuten kavereita tai lähipiiriläisiä jotka odottais yhtäaikaa?
Mulla ei yhtäkään. Se on vähän tylsää. Muut ovat tehneet ensimmäiset, toiset ja kolmantensa kun me ollaan oltu tossa sekundäärisen lapsettomuuden putkessa. Etukäteen jo miettii, että toiv.löytyy seuraa äitiyslomalla.
 
Henrietta onneksi olkoon raskaustodistuksesta, se on kyllä yksi iso etappi myös vaikkei itse mahan sisäisiin asioihin niin suoraan liitykään!

Lottainen voi harmi että flunssa sinnekin rantautui, toivottavasti ei kuitenkaan influenssa!
Ja joo mulla se jollyroomin tilaus kesti kaksi viikkoa saapua vaikka lupailevat 3-6pvä hyllystä löytyville tuotteille. Laitoin niille silloin meiliäkin siitä, niin tyyliin pari viikkoa sen jälkeen sieltä tuli vastaus "näen että olet vastaanottanut paketin silloin-ja-silloin, toivottavasti tykkäät tuotteesta" :D
Mutta uskon ettet tule katumaan ostopäätöstä (y)

Mullakaan ei ole ketään lähituttavaa raskaana. Lähinnä oli kummitytön äiti kun kummityttö syntyi syyskuun lopulla, että ollaan edes äitiyslomalla toivottavasti vähän aikaa yhdessä. Toisaalta olen kyllä kummitytön isän kanssa alunperin ja paremmin kaveria... Toivon kovasti, että muut vauvautuneet tuttavat olisi jotenkn tavattavissa äitiyslomalla edes välillä niin ei tarvis täysin uusia kuvioita kehitellä, onhan niitä vauvoja kuitenkin jonkin verran mullakin kaveripiirissä. Meilläkin just kaikki epätodennäköisimmätkin tyypit suurinpiirtein raskautui sinä aikana kun itse kävi hoidoissa, joten vähän jälkijunassa ollaan.

Olipas just sitten palaveri mun sijaisen hankkimisesta. Oli koko ajan ihan sellainen olo, että ei tää nyt mua varten voi olla, että huijaanko mä näitä vaan enkä sitten pääsekään jäämään parin kuukauden päästä pois. Kummallinen fiilis :D

Ja näköjään eka päivä kun sormukset tuntuu vähän tiukoilta sormissa :X3: viikonloppuna jo mietin, että näyttääkö mun varpaat pullealta, mutten päässyt mihinkään lopputulokseen. Kunhan ei kauheasti alkaisi nestettä kertymään.. :confused:

25+2
 
Toiveikas, voimia sinne :( kamalaa, ei osaa muuta oikein sanoa..

frankie, ihanaa. Saat sinäki vähäks aikaa huokasta :)

Mä tilasin ison imetystyynyn jollyroomista ja mulla tuli kyllä paketti nopeesti.

Ei oo mullakaa ketää raskaana olevaa ystävää enkä kyllä sellasta kaipaakkaan. Tuskin tulee äitiyslomallakaan tylsää. On mulla yks ystävä joka on mammalomalla ainaki jonkun verran samaan aikaan et voi siellä vierailla välillä :) eivät kuitenkaa meille tule kun on noita koiria ja heidän lapset allergisia ja eivät ole varsinkaan isoihin koiriin tottuneet.

Missä on mun äitiyspakkaus! Oon liia malttamaton. Reilu viikko nyt menny. Musta ne kuosit on ihan kivat siinä, voihan olla että 2016 pakkauksessa ois kivemmat mut en jaksa sitä oottaa kun välttämättä sitä edes sais. Äitiysraha/vanhempainraha hakemusta en oo vielä tehny kun haluaisin eka liitolta ansiopäiväraha päätöksen kun 6kk tuloilla haen. Niissäki kestää :D

Sokerirasituksessa edellee kaikki ok ja nyt on verikokeella varmistettu että oon vesirokonki sairastanu.

26+6
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Mulla ei ollut viimeksi ketään kavereita samaan aikaan raskaana, mutta äkkiä sitä mammalomalla tuli uusia kavereita. Ison osan kanssa olen edelleen tekemisissä :)

Tällä kertaa vähän eri tilanne, kun ollaan kiinni Eskarin ekaluokan kanssa sitten. Ihana päästä saattelemaan koulumatkat, eikä tarvitse iltapäivähoitoa tai muuta.

Olen vähän ajatellut etten nyt ottaisi äitiyspakkausta, se kun löytyy jo. Mulla tuli Eskarin aikana semmoinen tavaraähky, koska sitä tavaraa oli yhtäkkiä ihan hirveästi. Säilytin vielä kaikki vaatteet seuraavalle, ja pieneksi jäänyttä vaatetta tulee yllättävän paljon! Pari vuotta sitten päätin laittaa kaikki jatkossa pieneksi jäävät suoraan myyntiin/kierrätykseen, ja pienemmistäkin olen karsinut useampaan otteeseen. Jos rakenneultrassa näkisi sukupuolen, niin vois sitten karsia mahdollisesti vielä lisää.

Viime vuoden/tämän vuoden äitiyspakkaus tulee kyllä tosi vaihtelevasti. Silloin viimeksi esim. la kesäkuu sai vanhan ja la syyskuu sai uuden.
 

Yhteistyössä