~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea Hipsunpöpsy! Monta menetystä sulla jo takana, kumpa tää kantais nyt loppuun saakka (y)




Haikara matkalla
(y)


nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ...
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Caro87 - nt-ultra 30.10. -
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
kop kop - np-ultra 3.11 - rv11+6
Henrietta- - neuvola 3.11. -
Lia_ - ultra 5.11. -
annila - ultra 6.11. -
kop kop - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Henrietta- - ultra 9.11. - rv10
Mandala - nt-ultra 9.11. - rv12+1
hannuliini - ultra 19.11. -
iinukka1 - neuvola 23.11. -


Maaliin päässeet :love:
 
Ja niin, jos vaan suinkin sopii, en halua ottaa selvää lasketusta ajasta vielä tässä vaiheessa, joten sitä ei tuohon listaankaan tarvi merkitä. Viimeksi kun meni kesken ja kun la koitti, tuntui että hajoan atomeiksi.. Joten kiitos ymmärryksestä.
 
Tervetuloa Hipsunpöpsy ja onnea vahvistuneesta raskaudesta! sun tilannetta tulikin seurailtua hoitoketjussa hurjassa jännityksessä, mutta onneksi kävi parhaiten päin!
Tosiaan sulla monta menetystä takana, sovitaan että tämä on se pysyvä sitten :love:

Oi Carolla huomenna nt-ultra. Paljon tsemppiä sinne ja tule kertomaan sitten hyviä uutisia! (y)
 
Tervetuloa Hipsunpöpsy! Seurailin sun plussaamista toisesta ketjusta ja odottelin jo tälle puolelle. :)

Joku iloitsi edellisellä sivulla ekasta oksennuksesta, eilen oli täälläkin jo aika lähellä. Jos olisin noussut sängystä ylös, olisi satavarmasti tullut, piti lähettää mies hakemaan vettä ja ruisleipää niin sai olon paremmaksi. Pari iltaa jo saanut pidätellä oksennusta, välillä mietin olisiko helpompaa vaan antaa mennä.. Ei vaan haluaisi ihan vielä sitä aloittaa!

Rv 6+1, viikon kuluttua olen näihin aikoihin kirjoittamassa ultrakuulumisia, kyllä se aika sittenkin liikkuu eteenpäin vaikka välillä onkin epäillyt kellon pysähtyneen. Edelleen mennään pp14 verikokeella, vuoto ei ole alkanut ja oireita on, eli kyllä jotain on ainakin tapahtunut.
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
.....ja nyt sit tuli vessareissulla sellasta orqnssinruskeeta vuotoa paperiin. :confused: pääsinpäs juuri kirjoittamasta. Nyt se rauhallinen olo hävisi ja paniikki sitten iski, jos huomiselle sais verikoeajan..

Huomenna pitäisi miehen vanhempien tulla viikonlopuksi, menee kyllä vaikeaksi jos tästä pitää paikoida samalla. Heillä ei ole tietoa koko hoidoista tai yrityksestä.

*muokkaus* Huomenna ultra kello 10 varattu. Niin mä ennalta päätin, että maltan varhaisultraan jos mitään outoa ei ilmene. Nyt ihan tärisee paniikista (vaikka tiedän että monilla on vuotoja), joten en huomista pidemmälle halua odottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Hipsunpöpsy :) !!

Lia_:lle tsemppiä huomiseen! Kyllä se kannattaa oman mielenrauhan takia käydä.

Niin ja saahan sitä yrjöömisestä iloita, ootte sen ansainnu :)

Joo tosiaan nt ultra huomenna ja jännittäääää.. Onneks töissä huomenna kiirettä niin ei ehdi panikoimaan kun vasta polilla.

rv 12+2
 
Ihanan pitkällä olette Caro87, tsemppiä ultraan! Eiköhän siellä ole kaikki niin kuin pitääkin. :)

En olisi ollenkaan niin huolissani tuhruvuodosta, jos tähän ei kuuluisi selkeät menkkakivut mukaan. Siis aivan sellainen olo kuin ensimmäisenä vuotopäivänä aina, vatsakin samalla tavalla sekaisin. Viimeksi kemiallisen vuoto alkoi samanlaisella niukalla vuodolla ja ololla.

Aika siipi maassa, odotan pahinta. Varmaan hypin riemusta kattoon jos kaikki on hyvin, heh. Toisaalta pahoinvointi on edelleen tallella, tissit kipeät ja turvoksissa, ja joku mieliala-ailahteluhan tämä pienestä tuhruvuodosta romahtaminen on. Ei se hcg välttämättä heti lähtisi edes laskuun.

Onko teillä muilla vuodoista kärsineillä ollut kipuja vuodon yhteydessä?
 
LIA mä vuotanut nyt 3vkoa. Välillä hanat auki kirkasta verta, välillä ruskeeta limaa, välillä keltasta, välillä ruskeeta. Harvemmin mitään hyytymää. Mulla hematooma 4cm. Menkkajomotusta pääosin joka pvä ja välillä pustävää toispuolista kipua kohdun seudulla.
5pitkää yötä ultraan. Henkisesti koitan valmistautua lapsivesipunktioon, siis että mennäkö vai ei. Veikkaan että seula hälyttää tolla alhasella pappa-arvolla. Ja useita lääketieteellisiä tekstejä tutkittuani niin kaiketi raskautta seurataan tiiviisti riskien vuoksi. Tahtois vaan terveen lapsen toukokuussa, tai vaikka huhtikuussa.
 
Lia tsemppiä kovasti ultraan, toivon että tulee hyviä uutisia!
Mä olen tuhrunnut kaikkea eri väristä virallisesta testipäivästä about viime viikkoon asti eli rv9. Kipuja mulla ei kyllä ollut koko aikana.

Voin vaan kuvitella miten hermoja raastavaa välillä kop kop sullakin on tuon hematooman kanssa. Onneksi on ollut kaikki hyvin ultrissa kuitenkin!

Tuo nt-ultra muakin pelottaa aika paljon. Just sen toisen kuolleen takia. Eihän siihen osaa varautua mitenkään varmaan, sitten jos tulee tosi iso riskiluku, mutta varmasti tosi hajalle menee kun tiedän lukemisteni perusteella, että pitkä prosessi voi olla sitten edessä kun aletaan tutkimaan lisää. Kauheinta on ihan varmasti se, jos alkaa jo tuntea liikkeitä kun pitää sitten miettiä keskeytetäänkö. Tai no, tiedän itse että jos sieltä jotain ratkaisevia isoja poikkeavuuksia löytyy niin haluan keskeytyksen kyllä. Ei sellaseenkaan etukäteen varmasti voi varautua mitenkään. :unsure:

Asiasta kolmanteen. Minkähän ikäisinä sikiöille tulee päivärytmiä, tai siis nukkuuko he minkä ikäisinä jo?
Oon huomannut selvän eron aamu-ja iltakuuntelujen välillä nimittäin. Aamusin saan melkein heti anturin mahalle laittaessa äänet kuuluviin ja niitä kuulee helposti melkein ihan samasta paikasta vaikka kuinka pitkään. Mutta eilen illalla meinas jos vähän ruveta jännittämään että kuuluuko niitä ollenkaan kun kesti aika kauan. Oli kyllä kauhea turvotuskin ja just syöny sitä ennen, että en tiiä vaikuttaako paljon. Ja sen pienen hetken kun sain pariin otteeseen vihdoin äänet kuuluviin niin ne katosi taas nopeasti.

10+5
 
Onnea Hipsunpöpsy ja tervetuloa mukaan!

Mulla oli ruskeaa vuotoa rv 5-6 yhteensä 10 päivän ajan. Samoihin aikoihin oli myös menkkamaisia kipuja. Vuodolle ei löydetty mitään syytä. Itse epäilen, että oli edellisten kuukautisten jämiä, kun mulla kohtu tyhjentynyt huonosti ja kuukautisetkin alkoivat aina noin viikon tuhruttelulla. Tsemppiä Lia! Toivotaan, että on harmitonta!

Mäkin jännitän nt-ultraa. Meidänkin pappa-arvo ilmeisesti matalahko. Kun siihen lisätään sikiön koko ja mun ikä (35v) niin olen varautunut ikävään riskilukuun. Mandalan tavoin olen lukenut kuinka tuskaisen pitkään lisäselvittelyissä menee, jos sellaisiin lähtee. Kop kop, luin matalaan pappa-arvoon liittyen eilen Suomessa tehdystä väitöskirjatutkimuksesta, jossa suositeltiin, että hedelmöityshoitoihin osallistuneiden naisten seulonta tehtäisiin ilman verikokeita. Tutkimus antoi viitteitä, että alhainen pappa-arvo olisi yhteydessä hedelmällisyyteen liittyviin ongelmiin pikemmin kuin sikiön terveyteen tai edes istukan laatuun. Näin ei kuitenkaan tietenkään välttämättä ole, sillä esimerkiksi Lullabyn riskiluvut olivat kaukana huolestuttavasta.
 
muistaakseni rv 20 alkaa rytmi kehittyä ja samoin silloin kuulee.

Hitto tätä epätietosuutta. Nään jo unia asiasta :( Ja ku ei tiiä kumpi ois pahempi, hälyttävä seula vai istukan vajaatoiminta.. Vielä 4yötä.. Nyt tuntuu hematooma jo ihan pikkujutulta.

Rv11+2
 
Ompas täällä ollu muillakin nyt pelkoja valloillaan..
Lia_n uutisia odotellessa! Niin ja Caro87lla tänään np-uä?!

Itteekin kyllä edelleen hämää miks ne liikkeet on vaimentunu ja harventunu. Ja sit on vielä se kohdun alaosan vihlontakin. Väkisinkin pahimmat skenaariot tulee mieleen mitä se voi olla, jos istukka onkin alkanu toimiin vajaasti tai tulee joku sikiölle kohtalokas tulehdus..
En sitä riskiseulaa ehtiny tai jaksanu alkaa niinkään etukäteen murehtiin kaiken muun lisäks kun päällimmäisenä on ollu vaan se että onko se vielä hengissä. Mutta oishan se ihan hirveetä joutua jotain keskeytystäkin miettiin ettei osaa edes kuvitella :(
Viime yönä ei saanu nukuttua kunnolla kun mietti kaikkee. En pysty käsittään että paremmalla tuurilla se sydän saattaa sykkiä tässä maailmassa vielä vuoskymmentenkin, tai ehkä jopa sadankin vuoden päästä,..eli kun musta on jo kauan sitten aika jättäny. Ja tää on jotenki tosi lohdullinen ajatus :')
Kun niistä myöhemmistä keskenmenoista on tullu luettua, niin ilmeisesti jo rv12 jälkeen sikiöt voidaan tuhkata tai haudata. En tiedä mitään pahempaa tässä elämässä kun jos joutuis hautaan oman lapsen....ei kenenkään vanhemman pitäs joutua, ei sen vaan kuulu mennä niin päin. Keskenmeno, vaikka se ois miten varhasilla viikoilla, on lähes sama asia vaikkei mitään konkreettisia hautajaisia ookaan. Oli se vaikka kuinka pieni, muutaman millin alkio niin siihen on ladattu suuret toiveet ja sehän tavallaan sisältää kuitenkin sen omankin tulevaisuuden maan päällä. Keskenmeno on kun joutus käymään sen perimmäisen helvetin esikartanossa.
No, se niistä syvällisemmistä pohdinnoista...

Unia on kans tullu viime aikoina joitakin nähtyä. Lähinnä symbolisia keskenmenosta, että on puoliks purettuja taloja ja seuraavassa niistä on jäljellä enää joku sammaloitunu kivijalka ja rappuset. Viime yönä näin oikeen tuntusen unen, en muista että aiemmin oisin suoranaisesti tästä lapsesta nähny mitään. Siinä mun mahanahka oli niin ohut että pystyin näkeen sen melko yksityiskohtasestikin, tietysti katoin heti sukupuolen ja että se ois tyttö... no, saa nähdä :) eipä mulla kyl aiemminkaan mitään enneunien näkemislahjaa oo ollu, et voi se olla kumpi vaan.

En tiä noista sikiön unirytmeistä mut ilmeisesti yli rv10 jo välillä nukkuu ja välillä on hereillä, näin ainakin neuvolassa sanottiin et miks syke on välillä nopeempi tai hitaampi.
 
Viimeksi muokattu:
lullaby sitä mäkin mietin, että voiko jo rv10 sikiö esim nukkua. Kun se selittäisi vaan niin hyvin sen, että aamulla on niin helposti napattavissa dopplerin päähän verrattuna illalla miten hankalaa voi olla just ruoan jälkeen esim.

Ai vitsi jos olisikin tulossa tyttö sulle ja unessa olisit nähnyt :) Mä olen aina ihmetellyt kun jengi puhuu, että on tyttöolo tai poikaolo raskaana. Mutta yhtenä päivänä mulla oli ohi menevän hetken verran joku ajatus tuolla takaraivossa, että mahassa olisi tyttö.

Ja joo, se kemiallinen mikä oli itsellä. Siinä kun ei missään vaiheessa tullut sitä varmistusta, että ollaan kliinisesti raskaana, niin ehkä siitä tsemppaaminen oli sitten helpompaa. Mutta nyt jo ekan ultran jälkeen mietin, miten raskasta se olisi kun sykkeen nähnyt ja sitten joutuukin taas hautaamaan ne toiveet ja sen onnellisuuden.

Mä olen aika alusta asti nähnyt ajoittain erittäin villejä ja kipeitä unia, mutta maha-asukkaaseen liittyviä ei ole yhtään tullut, kaikkea muuta kyllä.
 
Pikainen omanapa päivitys, palaan myöhemmin teidän kuulumisiin.

Ultrassa kaikki hyvin ja sydän siellä jo sykki <3 Noin 6+0 vastasi kooltaan, mutta kuulemma ei tarvitse huolestua kun on vaikea noin pienestä sanoa tarkkaa kokoa (tänään 6+2). Vuotokin jo loppui.
 
  • Tykkää
Reactions: annila ja Bridge
Minäki nopeasti päivittelen kuulumiset, mutta Ihanaa Lia_ että kaikki on hyvin :)

Ultrassa oli kaikki hyvin. Pieni liikkui paljon kunhan ensin saatiin se heräteltyä :love: Niskaturvotus oli 1.3mm eli normaali ja kaikki muukin hyvin mitä nyt siitä näki. Downin riskiluvuksi laski muistaakseni 1:41000 eli sekin hyvä. Sitä toista en muista paljonko mutta normaali kuitenkin. Jotenkin sitä niin ihmeissään tuijotti ruutua, ei voi vieläkään kunnolla käsittää, että tuolla mahassa joku on :ROFLMAO: Rakenneultra on sitten 23.12. Halusin sen ennen joulua jos vaikka sais tietää sitten kumpi siellä on :)
 
  • Tykkää
Reactions: annila ja Bridge
Kävitkö lia missä tämän paniikki ultran? Välillä tuntuu äkkiliikkeissä pientä kipua ja mahalla kun makaa niin tuntuu pientä paineen tunnetta tämä vissiin normaalia? Väsymystä lukuunottamatta vointi ihan hyvä..
 
hannuliini - Mehiläisessä, siinä Kauppiaskadulla. Päälle 150 euroa tuli hinnaksi, eli halvemmalla olisi varmaan jossain muualla päässyt, mutta mielelläni maksoin tuon nopeasta ja hyvästä palvelusta.
 
Sorruin paniikkiultraan äsken;) Huoh, vastasi viikkoja, sydän sykki ja vipellys päällä. Jösses, ku voi viikossa muuttua ulkonäkö tyypillä. Nyt heilutteli nyrkkiä, viimeks oli kädentyngät. Niskaturvotus öpaut 1,5mm, oli aikas aataminaikanen ultra. Lekuri käski mun hengittää välillä.. Joo, helpommin sanottu kuin tehty. S-pappasta ei osannu valitettavasti sanoa mitään. Nyt ehkä jaksan tiistaihin asti..

Onnea muille ultrakuulumisista!! <3
 
Ihan hyvässä rajassahan tuo turvotus oli, eikö? Kyl mä uskon että nt-ultrasta lähdet onnellisena pois :)
Hengittämisen muistaminen onkin usein helpommin sanottu kuin tehty :D

Mutt hitto, vaikka tuo doppler on kiva niin silti ois aivan ihana nähdä se pikku sintti ruudultakin! Jos ei mitään radikaalia tapahdu niin varmaan jaksan sinne 9.11. asti, mutta sen jälkeen olisi varmasti vielä ihanampaa nähdä eri kehityksen vaiheita ruudulta <3
 
Kop kop - En siis ollut ainoa tämän päivän paniikkiultrailija. :) Tiistai tulee nopeasti, eiköhän kaikki ole silloin hyvin!

Mandala - doppleri on varmasti ahkerassa käytössä, saas nähdä sorrunko itse sellaiseen vielä. :D luulisi, että tekniikan kehittymisen myötä joskus tulisi laitteita, joilla voi kotona seurailla livekuvaa sikiöstä.

Täällä alkoi taas ruskea vuoto pienten kipujen kera, vaikka tänään on syke nähty niin vähän mietityttää ja pelottaa, että vuoto muuttuu veriseksi. Googlettelua ei pitäisi tehdä, vaikka hyviäkin kokemuksia tällaisesta on paljon. Onneksi seuraava ultra on torstaina, siihen asti on pakko malttaa jos tilanne ei radikaalisti huonone..
 
Taas tehty liuska testi ja kaksi vahvaa viivaa sieltä tuli, mä varmaan teen noita testejä sinne ekaan ultraan asti. Testi viiva ilmestys ennen kuin kontrolliviiva näin ei oo viel kertaakaan käynyt.. kaipa sitä voi kohta alkaa rentoutumaan et kaikki menee hyvin.. mä miettisin yhtenä päivänä sitä et voiko sitä itse aiheuttaa sen keskemenon normaalilla elämällä ja vaikka sitä koittaa liikkuakin ettei ihan sohvalle jää makamaan..
 

Yhteistyössä