~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kop kop, oma lääkäri ei ole ollut erityisen huolissaan tai ainakaan ilmaissut huoltaan, vaan hän on keskittynyt siihen, että pikkuinen on koko ajan kasvanut omalla käyrällään. Nyt toisella kerralla korosti, että heitto on virhemarginaalin (+/- 6 pv) sisällä. Ekassa ultrassa klinikalla ei ollut oma lääkäri ja hän piti aivan tavattomana sitä, että IVF-raskaudessa kehitys ei kulje viikkojen mukaan. Hänestä myöhäinen kiinnittyminen oli naurettava selitys ("missä se olisi siinä välissä ollut? Kyllä se kuolee, jos ei kiinnity heti"), kun taas oma lääkäri on tarjonnut kiinnitymisajankohtaa selitykseksi. Viime ultran jälkeen sanoi, että np-ultran jälkeen ollaan viisaampia. Meistä kumpikaan ei ole pieni tai pienenä syntynyt. Eri keskustelufoorumit Suomesta ja ulkomailta kertovat useita tapauksia, joissa IVF-raskaudessa on ollut saman verran päivissä heittoa kuin meillä ja kaikki mennyt hyvin. Monissa surullisissa tarinoissa kehitys on pysähtynyt tv 8 tietämillä. Mutta eipä tässä auta kuin toivoa, että pikkuinen jaksaa kasvaa. Niin ja neuvolassa eivät olleet millään tavalla huolissaan. Tällainen heitto ei johda lasketun ajan siirtämiseen.

Lullaby, kuinka pian sinun verikokeidesi tulokset valmistuivat? Np-ultraan on vielä melkein 2 vkoa ja ajattelin kokeilla, jos neuvolasta kertoisivat tulokset etukäteen, vaikka kyselymahdollisuudesta ei mainittukaan.

Peppermint 11+0
 
Peppermint, oletko koskaan vieraillut omakanta.fi sivulla, jossa julkisen sairaanhoidon tiedot löytyy? en nyt enää muista pitääkö sen käyttöönotosta joku erityissopimus tehdä kun niitä olen selvitellyt joskus reilu vuosi sitten hoitoja naikkarilla aloittaessani. Mutta tosiaan sieltä pitäisi löytyä myös nämä verikokeiden tulokset etukäteen, kunhan valmistuvat.
Jostain luin, että noin viikko kestäisi näiden seulontojen tuloksien tulemiseen. Mutta tietysti pelkät arvot ilman nt-ultraa ei valitettavasti kerro oikein mitään. Vasta sitten kaikki tiedot yhteenlaskettuna voidaan tehdä johtopäätöksiä.

Kävin itse eilen niissä verikokeissa ja iltapäivällä tulikin jo neuvolantädiltä tekstari, että hyvä hb 128 ja että muita tuloksia ei ole saanut vielä.
Yritän olla tutkailematta niitä seulonnan tuloksia etukäteen, koska tiedän että panikoin ja googlailen niitä sitten ennen nt-ultraa vaikka just ei pitäisi... näinköhän onnistuu taas :rolleyes:

Edit: ja huonostihan se onnistui... löytyi virtsakokeen tulos, joissa muissa kohdissa luki neg mutta sitten löytyi U-Prot-O: + eli tarkoittaakohan tuo, että mulla on niitä jotain proteiineja tms pissassa? olikos se nyt huono?
Perus verenkuvan tuloksista ei löytynyt viitearvoja vielä, joten en näe onko nuo listatut tulokset linjassa. Muita tuloksia ei löytynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala, kävin heti viestin kirjoitettuani kurkkaamassa kannassa eikä olisi pitänyt. Arvot ovat siellä, mutta eiväthän ne tosiaan kerro mitään eikä neuvolasta sanottu muuta kuin, että kaikki muut arvot niin kuin pitääkin. Eli ei tässä auta kuitenkaan kuin odottaa. Hemmetti, että pitääkin olla tällainen hermoilija ja hätähousu.
 
Menkää huslab nettisivuille ja sieltä löytyy ohjekirja johon voi syöttää sen testin esim s-hcg ja sitten näkee viitearvot. Sit ainakin tietää onko viitteiden sisällä.

Mandala, joo vähän proteiinia. Voi olla epäpuhdas näyte (=valkovuotoa esim) tai protskua liikaa ruoassa. Soita ja kysy tartteeko ottaa uutta näytettä tai luulis, että terkka ilmottais, jos kerta hb:sta ilmoitti.

Lullaby, toivotaan että sulla istukka vaan siirtynyt eteen. Ja toivotaan että pääset neuvolaan kuuntelemaan!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Paljonko muuten syötte foolihappoa? Mun annos on 2x5 mg, joka tuntuu suht suurelta googlettelun jälkeen.
Kävin tänään verikokeessa, kun väsymys on hellittänyt hieman, uni tulee vasta yhdeksän jälkeen, ei seitsemän jälkeen. Huomenna tulokset.
 
Syke löytyi.....ja piina jatkuu, onneks.
Ei nää huolet kyllä juurikaan helpota vaikka ois kuinka ns. "varmemmilla" viikoilla. Melkein pelot tavallaan kasvaa vaan viikkojen mukaan, kun varhemmilla viikoilla ne km:t on kuitenki niin paljo yleisempiä että ehkä siihen ois ollu sillon vielä varautuneempi kun mitä nyt jos myöhemmilla viikoilla menis.
Kuulemma sikiö on kuitenkin vielä niin pieni että voi kääntyillä ja liikkua kohdussa paljonkin eikä siks ehkä aina tunne eikä näy. Vasta joskus rv25 aletaan enempi seuraileen liikkumista.
Ehkä nyt annan pikkuraukan olla jonkin aikaa rauhassa mun hysteerisiltä tökkimisiltä ja odottelen jos liikkeet tulis taas näkyvämmiks.. vaikka ei siitä painelusta kuulema haittaa/vaaraakaan sille oo. Sentään jotain pientä paineentunnetta aina välillä, et ehkä se sit sillon möyrii ja vaihtaa paikkaa siellä.

Mitä sairasteluun tulee, niin ekahan joskus rv5 todettiin e-coli bakteeri virtsassa johon söin antibioottikuurin. Jossain vaiheessa oli joku nuha ja sit oli se hirvee mahatauti (sellastakin mulla ääriharvoin) kun laattasin ja ripuloin koko yön ja sitten piti kuitenkin hirveessä heikotuksessa jaksaa mennä sinne np-ultraan seuraavana päivänä.
Lia_lle paranemisia!

Kyllä kai ne seerumin arvotkin mun käsittääkseni jotain suuntaa antaa vaikkei sitä MOM lukua voidakaan niillä pelkästään laskee. On kai se selvä jos ne ois pahastikin pielessä, ettei siitä kovin hyvää voi tulla tai riski ois korkeempi? Onneks ne seulat hälyyttää ilmeisesti tosi usein ihan turhaankin.
Sain ne seulan verikoearvot neuvolaan soittamalla noin viikon päästä, eipä niitä tainnu omakannassa näkyä vielä parinkaan viikon päästä kun yritin kattella, enkä tiedä onko vieläkään.

Hienoo Mandala, varmasti noi on just NE äänet :) itehän sillon aikoinaan kun sohin sillä omallani, niin olin kuulevinani kerran (10+6) sillä jonkun nakuttavan sivuäänen niiden viuhvouh lisäks, mikä oli eri tahtinenkin, mutta kai sekin vaan joku oman sykkeen kaiku sit oli.
hannuliini, ei mitään turhia ultria olekaan! Tosiaan näkis ainakin että on kiinnittyny oikeeseen paikkaan ja rv6+0 on niillä rajoilla että tuurilla vois sykekin jo näkyä..
Joku sano osuvasti jossain että "huolella ei oo hintalappua" ja näin oon ite ajatellu että selkiys epätietosuuteen (ainakin hetkeks) on sen koko 100e arvosta.
Monelle on nyt tullu helpottavia ultrauutisia :love: tsemppiä Caro87lle ylihuomiselle, hyvin se menee!
Peppermintkin ohittanu jo ne vaarallisimmat viikot ja päässy kaksnumeroisiin! Mulle sillon 10+1 ultrassa sanottiin että siitä eespäin koossa alkaa olla yksilöllisiä vaihteluja, ettei oo enää ihan päivälleen niin tarkkaa et pitäs olla jonku tietyn kokonen.
Pitkästä aikaa kuuluu Aaniksestakin! Mikä päivä tarkalleen on se seuraava uä ja onko LA jo tiedossa? Entä neuvola-aika varattuna? Voidaan sitten lisäillä tonne listaan ;)

Bridge
Mulla on 500mikrog. päivä.

kop kop Tuolla jonkinlaisia viitteitä seerumin arvoista (mediaanitaulukot s.4) ym. tietoa.
http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf
Mulla 9+6 arvot oli PAPP-A 852 ja hcg beeta 86.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla taitaa foolihappoa olla 500 tuossa raskausajan monivitamiinissa mitä syön. Olen tätä ennen kyllä syönyt b-vitamiinin mukana sitä 400 jo vuosia.

lullaby aivan ihanaa, että selvisit säikähdyksellä vaan :love::love: ei varmaan hirveän monta viikkoa sulla enää mene, että pääset liikkeitä tuntemaan, niin sitten helpottaa varmasti vähäsen!

Olen youtubesta vähän tutkinut, miltä muilla ihmisillä sydänäänet on kuulostanut dopplereilla. Esim tässä videossa kuulostaa just ihan samalta
mulla on sitä istukkaääntä jotenkin aika paljon usein enemmän siinä samanaikaisesti, mun laite on ehkä huonompi tai ehkä mun istukka on etupuolella.
Tuosta mahasta alaoikealta anturilla kuunnellessa tulee vähänkin kovempaa painaessa kova istukan viuhkinta ja tuntuu että se sykkeen ääni tulee sieltä vähän ehkä takaata. Tai sellanen fiilis on.
Ehkäpä se voi sitten nt-ultrassa kertoa missä istukka sijaitsee.
 
En saanu tota videoo näkyviin... "Tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen." ?
Mullakin kuuluu yleensä ensin vaan se viuhunta ja sit eri kohtaa hakemalla esim. tänään se selvästi nopeempi "pulputtava" nakutus. Sekin hämää etenkin alkuvaiheessa kun usein omakin syke on nopeemmaks kiihtyny (jännityksestä) ja sekin sotkee. Tai en tiä jos se viuhunta on istukan ääntä niin onko sekin eri tahtinen kun oma tai lapsen? Mulla ilmeisesti istukka on takaseinässä mutta silti se kuuluu erittäin hyvin.
 
Lullaby Omakannasta löysin omat arvot, mutta ne oli ihan omituista reittiä. Viikko sit kävin labrassa. Kiitti linkistä, nyt huolettaa. Mulla pappa 353 ja beeta 77. Ei riitä matikkapää MoMin laskemiseen..

Arvot muilla?
 
kop kop, katoitko oikean rv:n kohdalta? Nehän vaihtelee melkosesti niidenkin mukaan. Ainakin toi beeta vaikuttais normaalilta?

Löysin youtubesta suoraan otsikolla ton videon ja aloin kattella muitakin mitä siellä on..
On näköjään mahdollista tosiaan löytää syke jo 8+
Tämä mun mielestä ei löydä sitä oikeeta ääntä ollenkaan, samanlaista vihuntaa vaan mitä itekin kuulin sillä omalla,..tai ehkä ne Angelsoundsit on kuitenki jotain paskoja..?!
Ja tää löytää samanlaisen "höyryveturin" mitä mullakin kuulu ekoilla kerroilla neuvolassa.
Tossa selkee ero ainakin äänten nopeudessa

Ja en tiä onko se viuhuntakaan aina istukan ääntä. Joskus tyhjennyksen jälkeen kokeilin doppleria ihan piruuttani ja sitä kuulu sillonkin....
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Joo, rv 10. Katoin että öpaut 750 ois mediaani eli 0,47 mom. Aikas kaukana ykkösestä, mikä ois suositus. 353/750. No, onneks beta on ok. Ja onneks vain yksittäinen arvo. Toivotaan viel normi ultratulosta...
 
Onhan se yksittäisenä arvona vähän matalahko.. :/
Mä en tiä edes miten se mom lasketaan, eiks sen pysty tekeen vasta sitten kun np on mitattu? Ja sit se kone laskee sen. Kai siihen kokonaisriskiin jotain muitakin tekijöitä vielä vaikuttaa, multa ainakin kysyttiin mm. että tupakoinko, ja ikäkin pitää huomioida.

Viime vuotisessa mulla ne luvut oli (10+4) 310/lähemmäs 1000 ja beeta 28/hieman yli 60.
 
Se mom lasketaan oma arvo jaettuna saman viikon mediaani. Ne lopulliset arvot mitä saa vastaukseksi on se riskisuhde esim 1:10000. Siihen vaikuttaa mommit ja tupakat ja ikä jne.

Himputti ku en löydä esikoisen aikasia arvoja. Täytynee huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä. Argh, tulee pitkät 6yötä ultraan...
 
Se mom lasketaan oma arvo jaettuna saman viikon mediaani. Ne lopulliset arvot mitä saa vastaukseksi on se riskisuhde esim 1:10000. Siihen vaikuttaa mommit ja tupakat ja ikä jne.
Ahaa okei...mulla ne ois sit 2 desimaaliin pyöristettynä 1,22 ja 1,23. Lopullisissa laskelmissa ne riskit oli downiin 1:10 000 ja muut 1:100 000.
Edellisessä noin 0,31 ja 0,47.
 
Må ostin eilen apteekists sitä duphalac lääkettä uummetukseen. Se on jännä aamusin maha on ihan ok:n kokoinen, mut iltapäivästä huomaa sen turvotuksen mikä siihen kertyy päivän aikana. Näyttää siltä et raskaus olis pidemmällä mitä on. Mulla on noiden laparoskopia arpien kohdassa vähän sellaista pientä jomotusta välillä oiskohan jotain kasvukipuja? Tuntuu silloin tälläinen muutaman sekunnin kerralla ei ees koko aikaista. Hyvä tietää et se lääke kestää tovin vaikuttaa..
 
LULLABY sulla siis ollu edellisessä tosi matalat molemmat. Yksinäänhän nuo ei paljoa kerro, siks en kauheesti jaksa omastani huolestua. Saa nähä mikä on lopputulos.. Matalalla pappalla voi olla yhteys sikiön pieneen kokoon, istukan ongelmiin, raskausmyrkytykseen tms. Onneks toi beta on normaali, koska jos ois kohonnut niin ois isompi riski downiin. Saas nähä meenkö yksityisesti nipt-tutkimukseen, jos ei tarjota hus:n kautta.. Ja riippuu toki ultrasta ja riskiluvuista..
 
Vau, kiitos kop kop ja lullaby ohjeista! HUS:n dokumentin löysinkin päivällä. Mun arvot oli pappa 537 ja hcgbv 75,9 otettu 10+2 (sikiö 9+4). Kop kop, sulla on paljon vähemmän jännättävää ultraan jäljellä kuin mulla.

Ihanaa lullaby, että sait hyviä uutisia! Mielenrauha on mullakin ollut koetuksella, kun menettämisen pelko on iso.

Tänään kuulin, että hyvä ystävä odottaa esikoistaan ja laskettu aika on maaliskuussa. Tässä on eletty monien ystävien raskaudet, kun on itse yritetty turhaan. Kunpa kaikki menisi molemmilla hyvin.
 
Tänään olisi vielä 20 päivää ennen ekaa ultraa, mulla olisi gyne varattuna reiluu viikkoa ennen tota virallista ultraa sillon olis viikot 6+2 ja sekin on yks maaginen etappi kun viime raskaus ei edennyt ton pidemmälle. Sillon mulla ei ees ollut noin vahvoja viivoja testissä kuin mktä nyt on. Ihmeellistä miten rytmi on tällä hetekellä muuttunut vaikka nukun välillä ne päikkärit niin silti on päästävä ysin jälkeen nukkumaan. Yhtenä iltana kun en nukkunut päikkäreitä niin nukahdin samantien kun sänkyyn pääsin. Yks kun on pidempään tiennyt yrityksestä ja aika hyvin on tiennyt et missä mennään niin kysys tossa alkuviikosta et oonko raskaana niin sanos vaa et oikesstaa arvas. Sieltä tuli kommenttina tästä oireettomuudesta et nauti iitä jos ei oo mitään pahoja oireita.
 
Jee Henrietta! :D miten voikin oksentamisesta tulla niin onnelliseksi :ROFLMAO:

Peppermint mun yks frendi sai lapsen vastikään ja mielessäni niin kovin toivon, että keväällä voisin olla hänen kanssaan samaan aikaan äitiyslomalla. Olisi näin ensikertalaisena kivaa jos olisi sitten joku vauvakaveri.

Voi apua sanon vaan mikä olo kun nukkunut vain normaalit yöunet :coffee: jouduin tekemään töitä vielä himassa johonkin yhteentoista asti, meinas tulla itku siinä exceliä pyörittäessä. Tätä ennen nukkunut sen 8.5 - 10h yöunia nyt niin ero on valtava. Kauheat silmäpussitkin. Enkä palaverin takia saanut syötyä toista aamupalaa, joten alkaa olemaan aika huono olokin tässä :sick: Heräsin ihan voimattomana. Aamun doppler sessio kyllä sai vähän paremman mielen sentään :love: kokeilin myös rintakehästä miltä oma syke kuulostaa, se oli ihan sellainen tömps tömps tömps saundi ja tietty melkein kolme kertaa hitaampi.

10+4
 
Hih! Henrietta, samat aatokset oli täälläkin, kun yksi YÖ nojailin posliiniin, että "vähänkö siistä, niin raskaana!". Aamulla aattelin että oon sekoomassa... Pienestä ne on naisen ilot revittävä! Tsemppiä oloihin sinne! :D

Onnittelut sykkeistä niitä jo löytäneille! Toivottavasti perässä tullaan... (y)
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
Moikka, mahtuuko mukaan? olen aika härskisti omaan napaan tuijottaja, johtuen usein siitä että kiire on kuin sammakolla äkeen alla.. mutta jos kelpaa joukkoon iloiseen niin täältä pesee.

Oon aikaisemmin kirjoitellut mm. clomittarissa, keskenmenoketjussa, inseminaatioketjussa ja sittemmin ivf-ketjussa. Ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta paukahti kauan kaivattu plussa testiin ja tänään olin kolmannessa hcg mittauksessa, pp 20 arvo 1532, kun se viikko sitten torstaina oli 109. Sain jo ensimmäisen verikokeen jälkeen (pp10, arvo 35) hoitajalta kemiallisen raskauden tuomion ja hän käski lopettaman lugetkin.. itse kysyin että kannattaisiko jatkaa seuraavaan mittaukseen ja lääkäri oli ehdottomasti samaa mieltä. Vuodin verta, ihan kirkasta ja menkkamaista (ilman kipuja ja hyytymiä) pp 9-12 ja olin aivan varma, että kesken meni. Tuon verenvuodon seurauksena kävin siis tuossa ekassa hcg-mittauksessa ja sain kemiallisen tuomion ja itkin elämän epäreiluutta sen päivän. Kun kivut eivät koskaan tulleet eikä myöskään riekaleita, toiveikkuus heräsi uudelleen ja sitä lisäsivät päivä päivältä vahvistuneet raskaustestit.

Tänään sain sitten ajan varhaisultraan joka on parin viikon päästä.

Taustaa sen verran, että sekä mies että minä ollaan 37-vuotiaita ja meillä on yksi lapsi, syntynyt 6/2011, tuon jälkeen on koettu 3 keskenmenoa, joista pisimmälle ehtinyt rv 11.

Mulle puhkesi esikoisen jälkeen kilpparin vajaatoiminta ja siihen saatiin heti hyvä hoitotasapaino Tyroksiinilla, arvot ovat olleet kunnossa ever since.

Nyt tosiaan varovaisen tyytyväisenä että plussa tuli "näinkin helposti", eli ekasta tuoresiirrosta, toivon sydämeni pohjasta, että saamme tämän pitää. Enempää en elämältä toivo. Ikinä :D

tänään siis rv 5+1
 

Yhteistyössä