~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ...
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
kop kop - np-ultra 3.11 - rv11+6
Henrietta- - neuvola 3.11.
Lia_ - ultra 5.11.
annila - ultra 6.11.
kop kop - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Henrietta- - ultra 9.11. - rv10
Mandala - nt-ultra 9.11. - rv12+1
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4

Maaliin päässeet :love:
 
Oi oi kun ihania ultrauutisia kop kopilla, Lialla ja Carolla!!! Onnea kovasti :love: Tuo on ihanaa iinukka ja caro että saatte sukupuolenkin tietää ennen joulua, voi mennä joulu pilvilinnoissa!! :)

Itelläkin meinaa pää hajota kun sinne seuraavaan ultraan yli viikko!! Paniikki iski kun näillä main alkio oli silloin keskeytyneessä kuollut niin pelkään niin että nyt käy samoin tai on jo käynyt... Ehkä munkin pitäis sitä ultraa aikaistaa ku ei tää jatkuvaasian märehtiminenkään oo hyvästä. Mies on niin rauhallinen vaikka sitäkin jännittää mutta se vaan sanoo että katsotaan sitten :)
 
Tänään on rv 5+3 ja olen käytännössä oireeton. Rintojen herkkyys ja "nöpötys" on ainoa oire. Pahoinvointia oli ohimenevästi, yhtenä päivänä oksensin ja sitten pientä kuvotusta muutamana päivänä. Oikeastaan mitään alamahatuntemuksiakaan ei ole, menkkakipuja oli vielä alkuviikolla.

Mites teillä muilla on ollut alussa?
 
Mulla myös rinnat paljastaa, ne on kuin Pamela Andersonilla ja nöpöttävät. Myös painetta alamahassa, vähän oikea munasarja tuntuu ja eilen säteili jalkaan. Vissiin ihan normaalia. Ei pahoinvointia tai muita oireita.
Ei oireettomuus huonoa ole, kyllä meille ehtii tulla kaikenmaailman oireita vielä.
Mulla on 5+1 tai 5+4, riippuen lasketaanko hedelmöityksestä vai siirrosta. Miten te lasketta?
Mulle voi lisätä listaan: ensimmäinen tulossa ja la n. 1.7.2016.
Neuvola ja toiv varhaisultra on 13.11, oikein onnenpäivänä, perjantaina. Lääkäri kuulemma päättää ultrataanko vai ei. Pitää siis keksiä syy miksi pitäis. Ehdotuksia? Vuotoja ei ole ollut (onneksi).
 
Minähä oon täällä koko ajan valittanu kun on niim vähän oireita, että älkää olko huolissaan :) selvimmät oireet mulla oli plussan aikaan. Koviakin mahakipuja ja tissit järettömän kipeet. Sit ne hiipu viikossa ja sen jälkeen ollut hyvin oireetonta. Oksentanut en ole kertaakaan. Selvimmät oireet tällä hetkellä on järkky väsymys ja sellanen ällö olo vähän väliä mutta ei lähellekkään että tarviis oksentaa. Nii ja närästää ja tissit vähän kipeet. Mahatuntemuksia on ollut aika vähän.

rv 12+4
 
Täällä tänään vaihtunut uudet viikot, tänään rv tasan 5+0, hitaasti påivät menee. Mies erehtys perjantaina kun oltiin saunaan menossa niin kosketti tissejä, hyvä etten lyönyt ku teki niin kipeää. Allergiset oireet palannut niitä lääkkeitä mitä oon käyttänyt niin on kielettyjen listalla. Täytyy ehkä joku päivä soitella tyksiin ja kysellä enemmän mitä oikeesti uskaltaa käyttää.
 
Ei tosiaan oireettomuus huono ole vaikka kyllä voi ihmetyttää. Mä ainakaan en meinannut uskoa että sisällä voisi ketään olla ennen ekaa ultraa 6+4 kun ei mitään oireita sillai ollut paitsi että munasarjojen kohdalla (varmasti keltarauhanen) tuikki välillä. Vieläkin todella iisit ellei olemattomat oireet vaikka niitä kuitenkin vähän alkoi tulemaan.
Nyt ulkonäöllistä muutosta myös tullut kehiin turvotuksen myötä minkä takia vaatteita saanut jo miettiä.
Vaikka aiemmin sanoin että mahan ei tarvis pullahtaa hirveän ajoissa, mutta kyllä ehkä sittenkin mielummin ottaisin pyöreän raskausmahan kuin tällaisen missä näytän vaan 5kg lihavemmalta :mad: paino ei kyllä oo noussu kun about kilon vaa'an mukaan.

Bridge meidän klinikka laski raskausviikot ihan menkoista. Mulla siirto kyllä tehtiin ihan sellaisen koulukirjaesimerkkisen kierron mukaan, joten varmaan sen takia. Näin ne neuvolassakin joka tapauksessa laskee kai aina vaikka sanoo, että raskaus alkanut hoidoissa.

11+0!

Mulla kun on vielä vähän ongelmia aina tajuta näitä viikkojen laskemisia niin nyt kun sanotaan että mä olen 12.viikolla, mutta eikös se maaginen 12 viikon rajapyykki kuitenkin sitten vasta ensi viikolla ylity vai miten tää menee?? :geek::D
 
Hipsunpöpsy - Mulla oli alku yllättävän oireeton, enemmän niitä oireita on negakierroissa ollut. :D Lähinnä tissit turvonneet, mutta olivat pehmeät toisin kuin ennen menkkoja eikä joka päivä olleet edes kipeät. Alavatsaa välillä nipisteli. Niin ja olen ollut flunssassa plussaamisesta asti.

Viikolla 7 (6+0 ->) on tätä pahoinvointia jo hankala piilottaa. Onneksi vielä menee sairastelun piikkiin. Aiemmin oli vain iltaisin paha olo, nyt aika lailla 24/7. Oksentamista vastaan pinnistelen viimeiseen asti, vaikka välillä varmasti helpottaisi jos antaisi vaan mennä..

Eilisestä asti ollut vatsa kipeä, ihan koko vatsan alue. Vähän huolettaa, mutta täytyy nyt vaan seurailla.

Mandala - Mä ajattelisin niin, että nyt sulla alkoi 12. viikko, mutta 12 viikkoa on täynnä 12+0. Kieltämättä aika hämäävää on tuo viikkojen laskeminen.

Bridge - Olisko se ollut niin, että punktiopäivä on hedelmöittymispäivä eli 2+0? Ja laskettu aika katsottaisiin 28 päivän kierron mukaan. En nyt muista miten itse nuo laskin.. Tässäkin on klinikkakohtaisia eroja, joissain 2+0 on punktion jälkeinen päivä.

6+4
 
Hienoja ultrakuulumisia täällä monella! <3

Ekoilla viikoilla oli vaan ajottaista etomista joka sekin välillä väheni, ja tisseissä ei tuntunu mitään erikoista ennen rv7. Vasta rv8 ne alko olla välillä tosi kipeetkin ja tuli niitä yöpoltteitakin asennon muutoksista.
Henrietta-, mullakin oli tähän mennes pelottavinta aikaa juuri se millon ne viimeks kuoli, tais olla just yks uä 8+ mitä aikastinkin muutaman päivän sen ja oireiden vähenemisen takia.
Bridge, näissä (ainakin pas) siirroissa kai yleensä lasketaan sen siirtopäivän (= 2+0) ja alkion iän mukaan (päivät lisätään tohon), kun kiertojen pituus voi tosiaan vaihdella. Mullakin tää kierto mihin siirrettiin, oli normaalia lyhempi mikä vois muuten vääristää alkion koon mittausta, kun sen ikä kuitenkin tarkalleen tiedetään. Neuvolassa laski sen myös tavallisesta poikkeevasti kun ilmotti alkionsiirrosta. Siellä esitiedoissa kysytään onko raskaus alkanu hoidoista, millon oli solujen keräys, siirto, onko omat solut jne., kai se on nykysin niin paljo yleisempää ja on joutunu soveltaa uutta laskukaavaa näihin.
Täällä päin oon saanu molemmilla kerroilla varhaisultrankin julkisella, oisko sit sen takia kun on hoitoalkunen raskaus? Ja onhan se hyvä tietää että alkio ois kiinnittyny oikeeseen paikkaan ettei ois mitään johtimen repeemisvaaraa tms. 7+ viikoilla pitäs kyllä jo alkion ja sykkeenkin näkyä selvästi.

Joo, 12. viikko on siis rv11+0-11+6. Eli 12. viikko menossa/täyttymässä muttei vielä ikäänkun täynnä, ennenkun 12+0 (se maaginen raja) :) Voishan ton 12. viikon ajatella myös 12- (miinus) viikoiks, siis tätä edeltävä viikko, jos helpottaa ajattelua (eikä sotke vaan lisää :D).. mun mielestä selkeempi puhua rv11+, 12+ jne. ettei tulis väärinkäsityksiä.

14+4
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

kop kop - np-ultra 3.11 - rv11+6
Henrietta- - neuvola 3.11.
Lia_ - ultra 5.11.
annila - ultra 6.11.
kop kop - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Henrietta- - ultra 9.11. - rv10
Mandala - nt-ultra 9.11. - rv12+1
Bridge - 1.neuvola+ultra? 13.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4


Maaliin päässeet :love:




****
(ps. ekaa listaa muokattu järjestykseen LA:n mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
*rumpujen pärinää* Ja nyt on oksentaminen alkanut täälläkin. Monta päivää jo pidättelin oksennusta, makasin paikoillani ja odotin että olo menisi ohi. Mutta nyt ei enää pystynyt ja se oksentaminen HELPOTTI oloa (ainakin 15 minuutiksi :D ). Turhaan tuskailin monta päivää, vaikka ei se yökkiminen mitään herkkua ole.

Ihan hirveä vatsakipu alkoi tätä kirjoittaessa, toivottavasti nää kivut nyt olisivat harmittomia.. nyt ei pysty kommentoimaan muiden tilanteita, kohta taas halitreffit pytyn kanssa. Kunhan työpäivistä selviäisi jotenkin, en oikein pysty milloin tahansa lähtemään vessaan.
 
Täälläkin vaihteeks hankala aamu. Ehti tulla huono olo nopsaa ennenku ehdin syömään mitää. Nyt rahkan syöminen ei meinaa sujua ollenkaan kun jokaisesta suupalasta alkaa kiertää mahaa, ja ilman syömistä tää ei mee kyllä kokonaan ohi. Taidan myöhästyä töistä koska makaan sängyssä ja yritän lusikka kerrallaan syödä rahkaa :D onneks on rento työpaikka menemisten ja tulemisten puolesta.

Henrietta voin vaan kuvitella paniikin siellä. Mä itse pidin sitä rajapyykkinä nyt tämän raskauden kohdalla myös milloin se kemiallinen vahvistui viimeksi. Jännitti kovasti, että lähteekö ne viivat taas haalistumaan.
Harmi juttu sen kystan kanssakin, toivotaan todellakin että kutistuisi itsekseen! Voiko sitä muuten operoida raskauden missään vaiheessa turvallisesti jos tarvitsee?

11+1
 
Neuvolas käyty ja kaikki ok! Lääkärissä katottiin ultrallakin ja lapsella näytti olevan sormi suussa :) liikku normaalisti. Tuli vähän yllättäen toi ultra, en olettanu et nauvolalääkärissä ois edes koko laitetta..! Edelleen se vähän jännittää/kammottaa mitä siellä näkyy....varsinkin kun ei näin maallikon silmin heti bongaa sieltä sitä sydämen liikettä.

Aamusta kävin kilpirauhasverikokeessa ja tulokset tuli sopivasti just lääkäriin mennessä. Tsh ennennäkemättömän matala 0,84 ja T4V 17. Kuitenkaan toi mataluus ei haittaa sillee kun jos ois kohonnu, ihannehan on 1. Nyt maltillisempi thyroxiinin annoslisäys eli 2 kertaa viikossa 1,75mg ja muuten sama vanha 1,5. Seuraava verikoe tammikuussa.
Kohdun alaosan vihlonnasta arveli että on joko normaalia kohdun kasvua, tai sitten vielä paremmin sopis niihin endokiinnikkeisiin, mitä ite eniten epäilly. Mitään tulehdusta ei ollu havaittavissa (huh). Anto kuitenkin mukaan labraan vietäväks kusinäyteputket, ainakin nyt mielenrauhan takia..
Hemoglobiini oli taas laskenu vähän, viimeks 118 ja nyt 115. En tiedä miks kun kuitenkin siinä monivitamiinissakin on rautaa 179% päivän tarpeesta. Onhan toi vielä kuitenkin viitteissä, jos 112 on alaraja. Ei kai sitä oikein ominpäinkään lisärautaa uskalla alkaa ottaa..? Muutenkin, sillä th:lla on ollu vaikeuksia saada sitä verta mun sormesta ja joutunu puristeleen, mikä saattaa ilmeisesti kans vääristää tulosta. Sano kuitenkin arvoo hyväks.
Mainittin myös että raskauskiekon mukaan LA ois pari päivää myöhemmin, mut kuulema se kone on laskenu sinne LA:ks 27.4. (en tiedä millä logiikalla), ja että kuulema tollaset kiekot "voi vähän heittää".. jos ois kuukautisista laskettu, niin se menis jonnekin 3.5.. Mutta kun ultrissakaan ei oo ollu yli 4 päivän kokoheittoja niin pysyy samana. Eli muutan sen nyt sit tonne listaankin kun kone on sen sillee laskenu.
Ihmetteli hiukan miks haluan vaihtaa sinne toiseen neuvolaan, mutta myönsi niiden kiireen ja pahotteli jos oon saanu sen kuvan ettei siellä ehditä kuunteleen ollenkaan. Mutta hankalampi se ois sinne mennä ku pitäs sopia aika etukäteen ym., toiseen voi mennä koska vaan, tosin oon pyrkiny meneen aina puhelintunnilla jotta ois mahdollisimman vähän häiriöö eikä siellä sillon oo muita asiakkaita.
Rakenne-uä ois 10.12. rv20+1 ja seuraava neuvola varattava jonnekin rv22.

14+5
 
Viimeksi muokattu:
lullaby - Ehkä tuo yllätysultra on siitä hyvä, että ei ehdi ennalta jännittää. Ihanaa kun kaikki oli hyvin!

Mandala
- Haha kuulostaa tutulta. Aamulla kävin vastaavaa taistelua banaanin kanssa. Miestäkin jo nauratti kun istuin keittiön pöydän ääressä käsi suun edessä ja banaani vähän väliä pöydällä. Yäk.

Mitä te pahoinvoinnista kärsivät muuten syötte? Tuntuu että ruoka-aineet karsiutuu yksitellen. Nyt illalla olen syönyt palan raakaa lanttua (tosi vatsaystävällistä juu, mutta se upposi) ja viinirypäleitä. Niin ja pari sipsiä. Mehujää maistui työpäivän päätteeksi hyvin mutta niitäkään ei nyt ole. Varmaan osittain kierre - ei saa alas mitään kunnollista ja sit on niin paha olo että koko ilta on mennyt pedissä. Töissä onneksi saan syötyä lämpimän ruuan, keskipäivällä on selvästi paras olo.

Aika varoittamatta vei pahoinvointi toimintakyvyn. Kun nousee sängystä ylös miettii, ehtiikö pissalle ennen kuin laatta jo lentää. :D Sitten vaan saikkua kerjäämään jos päivisin alkaa sama, pitäs varmaan jo neuvolaan soittaa muutenkin kun en ole vielä soittanut.

6+5
 
Hannuliini Setiritsiiniä saa ainakin syödä, muistaakseni myös loratadiinia. Teratologinen tietopalvelu auttaa lääkeasioissa puhelimitse. Osaavat kertoa mahdolliset riskit lääkkeistä.

Bridge Mulla laskettiin laskettu aika niin, että siirtopäivä oli 2vkoa+alkion ikä. Menkkojen mukaan olis ollut 2-3pvää myöhemmin, riippuen laskutavasta.

Mandala Mä tajusin raskausviikkolaskennat vasta, kun tajusin, että puhutaanhan sitä "toisella ikävuodella (1-2v)" ja "toistakymmentävuotta (11-19v). Mutta helpompaa on, kun sanoi vaan 11+6 :) Ja vaikeemmaks tekee, jos alkaa puhua vielä sikiön iästä :D
Ps: joko raskauskeijun doppleri tuli?

Lia Hankalaa tosiaan syöminen. Jotain tekee mieli hetken, mutta sitä voi syödä vaan kerran pari ja sit menee inhokkilistalle. Mä syön vaihdellen: hedelmät, marjat jäisinä, naturel jogurtti, protskurakat, risifrutti, ruisleipää, riisipiirakat kylminä, keitetty kananmuna. Kahviloissa maistuis kaikki suolanen, mutta kalliiks tulis ja harmittavan usein huomaa, että täytteenä vain vakuumipakattu kala tai kielletyt juustot, lihaa en pysty nyt syömään :(

Lullaby Ihanan bonuksen sait, kun ultrasivat <3 Hyvä, että kaikki kunnossa!!!
Paljon sun raskausvitamiinissa on rautaa? Sitä otetaan 100-200mg/vrk, jos hb raskausaika matala. C-vitamiini auttaa imeytymistä ja mm. kalsium huonontaa, eli ei maitotuotteita +-2h. Josko olis vaan huono mittaustulos kuten arveli hoitsukin?

Jouduin käymään lauantaina päivystyksessä toooosi kovan vuodon takia. Ihme kumma, tyyppi vipelsi vauhdilla. Hematooma nyt sikiöö isompi :O
Uneton yö.. Np-ultra jännittää.. Taidan enempi jännittää, että mitä teen, jos seula hälyttää. Tän ois voinu miettiä jo silloin, kun mietti, että osallistuuko seulaan..
 
Täällähän on paljon hyviä uutisia! Hienoa ja mahtavaa! (y):love:

Lia, oon myös huomannu saman, että lämpimän ruuan jälkeen on enempi ok olo, siis päivällä. Olen aina kuvitellut, että raskauteen liittyy nimenomaan AAMUpahoinvointi. Mutta nyt täällä kyllä etoo 24/7. Joskus herään yöllä siihen, että on pakko mennä "puuteroimaan nenä" ja on nälkä. Ja seuraavaksi oksettaa... Hahaa!
En tiedä mikä toimii. Se että syö koko ajan? :ROFLMAO:o_O

Enää 3 yötä ekaan ultraan. Ja tänään 7+0. Jännittäviä aikoja...
 
Ihanaa lullaby että ultrasivat :)

Vitsit kun noi sun vuodot kuulostaa kamalilta Kop kop! Tsemppiä! Näitpähän pienen jos jostain hyvää pitää hakea :)

Mä siirsin neuvolan ens viikkoon ja meen tänään ultraan kun tuntuu ettei kaikki hyvin :unsure: tissikipu on hälventynyt ja rinnat ei enää niin turpeat. Pelkään että se viime viikon kerran oksentaminen liittyi jotenkin siihen että hormonitasoissa oli joku heilahdus jos se alkio kuoli. Niin kävi mullä siinä keskeytyneesssä, yhden kerran oksensin ja oli just siinä main kun alkio oli kuollu.. Toivottavasti mun pahimmat pelot ei käy toteen..
 
Raskausvitamiinissa on rautaa 25mg eli melko säälittävä määrä.. pitänee ostaa lisärautaa kuuri, tuskin siitä haittaakaan on jos syö vaikka 50-100mg lisää/päivä? Ylimääräset varmaan tulee ulos elimistöstä, eikä ala kertyyn vaarallisesti mihkään, tai paksuntas verta liikaa tms.?
Ton sivuston mukaan mitään paniikkia tai kiirettä ei vielä tällä arvolla oo,
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00882
mutta todennäkösestihän joudun ne jossain vaiheessa alottaan.
Toisaalta naisten viitearvon alaraja hemoglobiinissa onkin 117 eikä 112 niinku aiemmin muistin...

Enkä usko et se puristelu kovin paljoo voi heittää tulosta pieleen, olihan se viimekskin melkein yhtä matala.
Oon miettiny kans miksei kai missään raskausmonivitamiineissa näyttäs olevan kalsiumia, mutta johtuuko sit siitä että niissä on rautaa ja vois haitata imeytymistä? Eli jos söis lisäkalkkia niin pitäs kai ottaa eri aikaan.

Kauheen kuulonen kop kopin hematooma, mitä sellaselle sit voidaan tehdä, vai seurataanko vaan jos vieläkin kasvaa?

Henrietta-, uskon ja toivon hartaasti että kaikki ois kuitenki kunnossa, itelläkin ties montako kertaa varsinkin kun oireet välillä hiipunu ollu jo ihan varma tunne että tääkin on menetetty...tsemppiä ultraan ja heti sit kertoon tänne (hyvät) uutiset!
 
Viimeksi muokattu:
Henrietta toivon todellakin, että on kyseessä vain sitä oireiden vaihtelevuutta!!! pidän sulle ihan hullunaan peukkuja!

annila se on jännä tuon pahoinvoinnin kanssa, minä kun taas luulin just että sitä huonoa oloa on ihan mihin tahansa päivän aikaan, lukenut siis netistä. Mutta mulla se ajoittuu vain aamuun itellä. Kerran oli iltapäivällä tosi huono olo kun ehti tulla nälkä, mutta muuten vain silloin tällöin aamusin.
Valitettavasti kai siihen öklöön oloon ei edes se syöminen aina auta, mutta kannattaa kokeilla ainakin?

kop kop enköhän mä jossain vaiheessa sitten tajua ne viikot kunnolla, vielä vaan vähän hakee :D
Juu se raskauskeijun doppler tuli eilen postiautomaattiin. Pitääpi noukkia pois sieltä.
Ja tuo sinun hematooma, huh... voiko sille tehdä mitään vai pitääkö vain kärsiä vuodoista? onneksi pikku ihmisellä kuitenkin kaikki kunnossa :love:

lullaby aivan ihana tuo ylläriultra! :love: mulla ei ole hajuakaan ultrataanko mulla neuvolassa ikinä, vähän vaikutti neuvolatädin puheiden perusteella että ei :unsure: Hän kun sanoi jotain ainakin sikiöseulonnoista, että vaan nt- ja rakenneultrat.

En mä usko, että lisäraudasta haittaa on jos itekseen ottaa. Mutta toisaalta onko sulla ollut mitään tyypillisiä oireiluja matalasta hempasta? jos ei niin, ehkä ei välttis lisäraudan tarve vielä ole niin kummallinen?

Täällä sitten ummettaa ja ummettaa. Olen paria päivää lukuunottamatta ottanut joka päivä Levolac:ia reilu viikon kai, mutta eipä tuo tunnu auttavan. Olin niin iloinen tuollaisen lääkkeen löytämisestä mikä tekee suolistolle hyvää eikä ole semmonen 'kiire vessaan' -tyylinen, mutta pakko kai se on mennä jotain stydimpää apteekista kyselemään.
Oon kuullut, että lisärauta tosiaan pitäisi mahan toiminnassa, mutta mulla oli hemppa 128 niin ei kyllä senkään puolesta järkeä vielä alkaa omineen popsimaan.

11+2
 
Ei mulla kyl mitään heikkoo oloo/pyörrytystä tai tavallista väsymystä ja unirytmin muuttumista kummempaa oiretta vielä oo ollu...ehkä sit toistaseks vielä seuraan vaan tilannetta, jos se matalampi hb on normaalia raskausaikana. Ja vaarallisen matala ois vasta alle 80. Kai sitä lisärautaa ois jo eilen suositeltu jos ois nähty tässä vaiheessa jo tarpeelliseks.. jossain luki et yleensä alotetaan kuuri vasta siinä rv20 jos alle 110, kuitenkin aina alle 120.

Tuolla toisessa ketjussa kun on ollu puhetta kohdunnapukasta, niin mulla yleensä muuten se on sellanen selkeesti kovempi ja ylempänä, mut nyt viime viikkoina ollu melko matalalla ja sellanen pehmee lössömpi...en nyt hirveesti koko aikana oo räpeltäny sitä ettei rupeis ärtyyn ja jopa vuotaan, mutta päinvastoin kun monella muulla että just raskaana "katois" jonnekin ylemmäs, ois kiinteempi jne. :eek: En tosin muista enää tarkkaan minkälainen alkuviikoilla oli. Miten muilla sit, varsinkun teillä jotka yli 10 viikon (jos on tunnustellu)?
 
Mä just en tosta kohdunnapukasta tiedä yhtään mitään. Joskus ennen kun oon lugeja laittanut niin kerran pari ihmetellyt jotain kovahkoa pattia mikä osunut sormeen ja miettinyt, että tuoko se nyt sitten on :D Siitä en nyt sitten tiedä minkälainen sen kuuluisi missäkin vaiheessa olevan.
Nyt ei ole tullut räpellettyä yhtään kun lugetkin loppui aikoja sitten, ja varsinkin kun sitä tuhrua oli (onneksi ei enää rv9 jälkeen ole tullut).
 
Ihan alussa ei ollut mitään mutta mulla turvotti parisen viikkoa aika kovasti tässä. Aamusinkin oli alamaha ns. pystyssä ja iltasella jo koko maha turvoksissa. Nyt tuntuu ettei aivan niin tajuton turvotus enää tällä hetkellä olisi vaikka jonkin verran syömiset kyllä vieläkin turvottaa.
 

Yhteistyössä