~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Yhden kuvan sain kotiin. Nyt jälkeenpäin harmitti kun en tajunnut kuvata sitä jumputusta videolle.:love:

Sori kun oon ollut niin omanapainen, olot on aikamoisen kaameat ja tuo ultrakin jännitti.

Carollako niitö kipuja oli? Toivottavasti alkaisivat pian helpottamaan.

Mandalalla ainakin kotidoppleri. Mietin sitä itsekin, mut sit pelkään et alkaisin just helposti jäämään koukkuun ja kuuntelee joka päivä ja sit mulle tulis pelkoja ja stressiä sykkeidsn vaihteluista tai jos en löydä jne.. Täs nyt lun lukenut teidän kokemuksia nimittäin, tunnen itseni sen verran et pelot ottais helposti vallan. Niin en sit varmaan hanki sitä.
Koskas ne sykkeet alkaa dopplerilla ees kuulua?

Tosta lasketusta ajasta, lääkäri sanoi tänään et koska ivf:n vuoksi hedelmöityspv tiedetään niin sitä ei sais neuvola tai mikään lähteä muuttamaan..o_O Eipä kai sitä helposti ees muutellakaan, tietääkseni.
 
Ai Vilijonkka on päässyt hiihtelemään, ihanaa! Kaikki lumeen liittyvä aktiviteetti saa tän sohvaröhnän ihan kateelliseksi.:D
Onneksi tuhrut on pysyneet poissa!!

Haaahhhaaa..just kun puhuin et mitään kotidoppleria, niin menin sit kuitenkin kattoo raskauskeijun dopplereiden hintoja ja kun sieltä saa suht edullisestikin niitä niin nyt alkaa tuntuu et olishan ne toisaalta aika kivaa kuultavaa ne sykkeet..:LOL::p:love:
 
Ei mitää selvää syytä lääkäri löytäny mutta päätyi samaan että jotain venymiskipuja olis. Kävin labroissa ja samalla löyty että kalium on alakantissa, oli 3.1 ja alaraja on 3.5. Ke pitää käydä kontrollissa. Luin vaan että alle 3 on jo huolestuttavaa että ei siitä kaukana olla.. lääkäri ei kyllä kommentoinu onko syytä olla huolissaan. Kivut jatku illalla taas tosi kovana, pari tuntia makasin sängyssä nii helpotti.

Nyt tuli vaan omaa napaa kun ei ole voimia muuhun.
 
Lottaiselle onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!! :love:

Mullakin doppleri käytössä ja ekan kerran kuuntelin muistaakseni 10+0, alkuun oli hankala ja kesti kauan ennen kun löysi mutta nyt löytyy jo paremmin. On se jumputus muuttunut jo sellaiseksi laukaksi :) Mä ennen kun aloitin kuuntelut niin yritin asennoitua niin että ei mitään paniikkia jos ei kuulu, sit seuraavana päivänä uudestaan. Mulla toiminut koska aina en oo saanu kuuluviin mutta sitten kyllä jo seuraavalla kerralla, en sit tiiä minkä hermoromahduksen oisin saanu jos en olis sittenkään saanu kuuluviin! Me miehen kanssa kuunnellaan melkein päivittäin, mieskin tykkää kun saa vähän osallistua tähän raskauteen ja etsiä äänet ja se tuppaa ne välillä paremmin löytämään kun mä!

Tsemppiå Caro kipujen kanssa! Saitko pitkään sairaslomaa?
 
Harmi ettei suoraa syytä löytynyt Caron kivuille. Toivottavasti helpottaa!

Mä aloin kuuntelee dopplerilla 10+2 ja kyllä siinä alussa tosiaan kesti kauan. Olin myös asennoitunut etten panikoi jos ei ekaa kertaa löydy ääniä kun tiesin niin paljon tapahtuvan. Mulla äänet löyty ekat viikot sitten aina samasta kohtaa niin oli helppo ekan kerran jälkeen etsiä niitä. Nyt alkanut taas vähän vaikeutumaan etsintä tuosta pallosta kun tilaa ilmeisesti on aika paljon.
Mä en olisi selvinnyt täysjärkisenä ilman doppleria kun oireet oli niin olemattomia, joten ehdottomasti arvokas ostos!

19+2
 
Viimeksi muokattu:
Joopa joo, niin se mieli muuttuu, ostin dopplerin käytettynä.:ROFLMAO:
Ottaa vaan tosiaan sen asenteen, et ihanaa jos kuuluu ja jääköön neuvolatyypin stressattavaks jos hän ei sit löydä ääniä.:rolleyes:

Voi caro onpa inhottavia noi kivut. Voimia! Ja alhainen kalium, mitäs sille voi tehdä jos laskee liikaa?

Täällä ei kyllä oireettomuutta tarvii miettiä, pahaolo on järkkyä ja väsymys myös kovaa, kuin olis koko ajan just tehnyt jonku valtavan fyysisen suorituksen. Kovasti ootan jo toisen kolmanneksen oireettominta raskausaikaa.(y):rolleyes:

Lottainen ja mustikka rv 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja Mandala
Onnea Lottainen ultra näkymistä :love:
Minä varmaan stressaisin dopplerin kans jos sellainen olis:oops:

Harmi caro Kun kivuille ei löytynyt selvää syytä. Mulla kans ollu ihme jomotuksia ja kipuja alamahalla. Välillä ei pääse sohvalta ylös kun yrittää nopeasti nousta. Toivottavasti kuuluu asiaan...

Täällä pahoinvointi tuntuu lisääntyneen. Sunnuntai oli ihan kauhea
Päätä särki ja kaikki oksetti. Sama eilen ja tänään. Mitään ruokaa ei tee oikein mieli ja sit ku jotain pakko yrittää syödä ettei tule entisestään pahempi olo niin ei voi syödä kuin ihan vähän kun siitäkin tulee paha olo.

Painokaan ei oo joulun aikana noussut ennemmin laskenut.
Vieläkin mietityttää että onko tuolla mun mahassa oikeesti jotain pikkusia:rolleyes:

Huomenna olis se nt -ultra. Sekin jännittää ja että mitä siellä näkyy. Meidän neuvola ohjaa näihin ultriin terveystalolle.
Näin tässä vasta kaverin ultra kuvan joka oli kans käyny siellä niin se oli sellainen 3d kuva vissiin, siis sellanen tosi selkeä. Saapa nähdä onko mulla sama.

Onko kukaan käyttänyt noita raskausarpi voiteita mitä saa apteekista tai tietääkö mikä olis hyvä? Voikohan niitä laittaa rintoihin vai Pitääkö niihin laittaa ihan tavis rasvaa... Tuntuu nekin venyneen kun kasvavat.
Ei mahdu enää omiin rintsikoihin:LOL:

11+6
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ...
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
Vilijonkka_ ... 1 IVF 4.PAS... ensimmäinen... elokuu 2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016


Tapahtumia tulossa :)

Toiveikas81 - 1.neuvola 30.12.
flow^ - nt-ultra 30.12.
Suvipilvi - 1. neuvola 31.12.
Vilijonkka_ - varhaisultra 5.1.
Frankie - varhaisultra 5.1.
lullaby - neuvola 7.1. - 24+1
Kiisuli80 - nt-ultra 7.1.
Henrietta- - neuvolalääkäri 7.1.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 5.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - kela neuvola 13.1. - rv21+3
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Peppermint - neuvola 19.1.
Lottainen - neuvola 19.1. - rv10+4
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
hannuliini - neuvola 2.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
hannuliini - rakenneultra 11.2.
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kestä!!! mun mahassa oli bileet :love::LOL::ROFLMAO::love::giggle::D tuli aika monta potkumuljahdusta tuosta keskeltä mahaa. Sydänkin muljahti rinnassa samanaikaisesti kun tuntui niin hurjalta ja hassulta :D nyt on vaan sellanen olo, että tulispa lisää niin vois olla aivan varma, vaikka ei ne kyllä enää arvailun varaan jättänyt! ehkä tuli se epäusko taas vaan takaisin, että eihän MUN mahassa voi ketään asustaa :D

flow mä ostin kookosöljyä, josta olen ihan joka puolelle levitellyt silloin tällöin. Vähän ärsyttää sen kanssa kun se ei tunnut imeytyvän tyyliin heti (minäkö muka malttamaton) enkä halua sitä imeytyvän petivaatteisiin tai vaatteisiin.
Kyllähän niitä apteekin yms raskausarpivoiteitakin voi laittaa joka puolelle kehoa kuten tuota öljyä.

kop kop:in rakenneultrauutisia täällä ootellaan! (y)
 
Hienot ultrankymät Lottainen, onnea! <3
kop kopin uutisia odotellessa...ja kumpaa sinne povataan :rolleyes:
Caro87lle jaksamista kipujen kans.. joku kalium-kuuriko sitten tulossa vai? Toivottavasti helpottaa pian, keinolla tai toisella!

Mulla ei ne sykkeet kuulunu neuvolan dopplerilla vielä 9+5, mistä tietenkin oli jo yli 90% varma että huonosti on taas käyny.. 11+0 kokeiltiin seuraavan kerran niin sit kuulu (tossa välissä tietenki "paniikkiultra" 10+1). Liikkeitä onneks rupes tuntuun tai vielä paremmin näkyyn jo siinä rv11-12, eli sen jälkeen doppleri ois jääny suht turhaks. Sit tietty vois olla kiva tarkistaa heti jos liikkeet menis pidemmäks aikaa kovin vaimeiks tms. outoo, tosin jos loppuis useemmaks tunniks niin ehkä menis suoraa päätä äitiyspolille (olis kuinka turha käynti tahansa), eikä odottelis mitään seuraavan päivän neuvolakuunteluakaan. No, toivottavasti ei tuu edes sellasia tilanteita...
Niin, en tiedä noista km-prosenteista.. eihän se hirveesti lohdutakaan siinä vaiheessa vaik ois miten pieni % jos sattuu omalle kohdalle, kun kuitenkin ite kertaalleen kuulunu jo siihen epätodennäköseen huono-onniseen alle 5%iinkin.. :/ ..melkein päinvastoin. Ja onko siihen alle 5:een laskettu vaan km:t vai koko loppuraskauden ajan pieleen menot? Rv22 jälkeenhän periaatteessa ei voi enää tulla keskenmenoo, kun puhutaan jo eri termeillä.
Jostain lukenu et jos rv6 lähtien kaikki näyttäs normaalilta, riski ois enää 2%.. mutta mullahan tosiaan siinä viime vuotisessa kasvu laahas jäljessä jo 4 päivää (rv7+5), mikä ilmeisesti ei ollu ihan normaalia ja anto jo huonomman ennusteen ja heikommat prosentit koko hommaan.

Mandala, täällä kans rupes bilettään viime yönä just kun menin maate, mutta aattelen että sitä parempi mitä enemmän vaan myllertääkin, siitä on pelkästään kiitollinen ja ikäänku tuudittaa mut levollisempaan uneen kun tietää että sillä on kaikki mitä ilmeisimmin kunnossa ja ainakin on hengissä...en käsitä miten jotkut "normi"odottajat viittii valittaa siitä et laps alkaa "häiritteen" liikkeillään kun ite yrittää levätä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
FLOW joo, taitaa arpivoiteet käydä kaikkiin arpipaikkoihin. Lekurit kyl sitä mieltä, että ovat rahastusta ja millä tahansa rasvalla pärjää. On kuulemma osittain hormonaalista ja muutoin yksilöllistä kuka repee kuka ei. Mulla ceralan käytössä, vielä ei uusia arpia. Tosin esikoisenkaan kanssa ei tullut kuin muutama hento alavatsaan, vaikka kiloja tuli joku 16.

MANDALA Ihanaa <3 Täällä masubileet aina nukkumaan mennessä etenkin, kun mies laittaa käden mun vatsalle. Edellinen puolestaan aina rauhottu isän kädestä :D Nyt myös kaikki supersokeripitoinen saa liikkeelle.

Kääk, pari tuntia vielä ultraan.. En tiiä onko pelko vai intuitio, et kaik ei ois hyvin. Toivon että vaan pelko!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitos kaikille tsempeistä :)

lullaby, huomenna otetaan uudestaa verikokeet ja lääkäri soittaa sitten. Luulis kait sitä että pitäs kaliumia sit tabletteina ottaa jos on edelleen matala, en tiiä sitten tarviiko sitä selvitellä enemmän.

Mandala, eikö ookki jännä tunne :D mullaki välillä potkii niin kovasti että tuntuu et tulee mahanläpi :D mulla vatsaa kattomalla jo näkee liikettä jos kovasti potkii.

kop kop, tsemppiä ultraan! Jos meinaatte sukupuolen kysyä nii tuu heti kertomaan :) meillä taas yleensä lopettaa potkimisen jos mies laittaa käden mahalle, oon toivonu et miehellä ois rauhottava vaikutus syntymän jälkeenki :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea Kopkop!!! Ihana juttu :love:

Mä muistelen jostain lukeneeni että hoitoalkuisissa raskauksissa (ivf/icsi) syntyis tilastollisesti enemmän poikia mutta ei nyt oo mitään varmaa tietoa :) pitääpäs mennä googlen ihmeellisen maailmaan!

Oi vitsit Mandala vähänkö siistii jos oli masussa bileet! Mä en oo vielä mitään tuntenu ja niin ootan tuntemuksia!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
henrietta, joo oon miettiny samaa, että tulisko helpommin poikia ainaki normi ivf:llä, jos poika siittiöt on nopeempia niin josko ne kerkee ekana monesti hedelmöittään munasolun :) tietysti miehestä riippuen onko enemmän poika vai tyttösiittiöitä, seki varmaa vaikuttaa.

Mä arvelin että meille tyttö tulis kun miehen puolen miehet on nyt saanu enemmän tyttöjä. Mun puolelta kaikilla serkuilla on enimmäkseen poikia, taitaa olla pari tyttöö vaan. No ite kun pojan aina oon halunnu niin oon hirveen tyytyväinen :) vaikka varmasti olis yhtä rakas vaikka tyttö oiskin.
 
Se taitaa olla luonnon alkuisissakin raskauksissa niin että on useemmin poikia, mut tilanne tasottuu kun ne on alkioajoista lähtien heikompia ja menee enemmän kesken.. näin muistasin.
Sinivoittoseks on tosiaan muodostumassa ketju.. :) seuraavilla täytyy sit olla tytöt matkassa?! :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Onnea hyvästä ultrasta kop kop, kiva kun tulee nyt poika niin teillä on sitten molemmat. :)

Miten mä taas muistaisin lukeneeni, että hoidoissa tulisi enemmän tyttöjä..? Vai oliko se nimenomaan icsi-hoidoissa, täytyy googletella. Tuskin kyse on mistään merkittävästä erosta, eiköhän niitä molempia tule melkein yhtä paljon.

Löysin alennusmyynneistä parit raskausvaatteet, varsinkin farkut oli lindexillä ihan kivoja. Materiaaliltaan kovemman tuntuisia kuin henkkamaukalla, niiden farkut oli aika lirukangasta mun makuun.

14+6
 
Miten voiki elämä olla sairasta. Mä sain keskenmenon. Tää on kolmas kokemani, eli turha jossitella, mä tiedän kyllä et peli on menetetty. Mies tulee tunnin kuluttua töistä ja silloin pitää kertoa sille. Miten mä kestän tän elämän...
 
Lämmin halaus suvipilvi, elämä on niin epäreilua. Alkoiko sulla vuoto vai mitä?

Mä edelleen kovasti ihmettelen tätä mun oireetonta oloa... en kyllä voi mistään arvailla, että onko sisällä elämää vai ei. Hyvä tietty että ei ole pahoinvointia kun olen lueskellut teidän tarinoita, mutta jotenkin se tekis tästä konkreettisempaa. Huomenna pitäis uskaltautua mäkeen.. :eek: Taidan kyllä suosiolla mennä suksilla ja jättää laudan tältä talvelta väliin. Suksilla luotan enemmän omaan laskutaitoon. Hiihto ei ole ainakaan saanut vuotoja aikaiseksi, joten sinänsä tilanne täällä hyvä.

Muoks. Mandala ihanaa kun tunnet jo liikkeet :love:
 

Yhteistyössä