Juhlista selvitty; piti sitten kertoa kavereille. Toisaalta ärsyttävää että useampi tietää näistä hankaluuksista mutta kyllä se on ihanaa kun osa suhtautui erittäin lämpimästi ja tsemppaavasti hoitoja kohtaan. Olipa jännä nähdä miten eri tavalla ihmiset suhtautuivat; osa tuli heti sanomaan lämpimät tsemppaukset ja kertomaan kavereiden vastaavista hankaluuksista kun taas toiset tuntuivat melkein välttelevän minua koko illaan. Voin toki vaan kuvitella mutta ajattelin että he kokevat aiheen jotenkin hankalana eivätkä osaa sanoa mitään. Onko teillä kokemuksia siitä miten ihmiset tähän suhtautuvat ja mikä on hyvä tapa?
Hiskias mulla on pp5 nyt, ei mitään "sellaisia" tuntemuksia. Paitsi että nämä luget tekee mut hulluksi... mielialat heittelee tosi paljon, muistan että pillereiden aikaan oli vähän sama juttu. Hormonit sekoittaa pään; loppuviikosta sain kerran kunnon itkuraivarit miehelle ja muutenkin vetistelen joka yhteydessä... Muutenkin maha on oudon tuntuinen, varmaan niistä limakalvon kasvuvaiheista johtuen. Eilen pistin gonapeptylin ja se sai tietenkin myös vatsan vähän turpoamaan. Meillä lekuri käski veritestiin pp 14 mutta tuon kaksi viikkoa punktiosta säännön mukaan menkat alkaisi jo pp13 eli voipi olla että reilu viikon päästä voisin tehdä kotitestin. Mua ei kyllä nyt jostain syystä polttele testaaminen, olen ehkä vähän pessimistinen enkä toivo liikoja :|
Halle onkohan nuo lyhyet kierrot tähän amh:n yhteydessä? Mulla myös on parhaimmillaan 21 pv, normaalisti 24 pv. Kun lopetin pillerit niin muistelen että joskus päästiin 26-28 pv vielä. Ja hyvä tietää tuosta alkoholiasiasta, vältellään etenkin ennen hoitoa! Jostain olen lukenut tutkimuksen että etenkin valkoviini heikentää onnistumisen mahdollisuuksia ja siksi keskityn yleensä minäkin punkkuun.
Tervetuloa Meriann! Tsempit uuteen yrityskiertoon. Meillä on sama amh-arvo ja sama lääkitys. Hedelmöittyikö teillä edellisessä ivf:ssä kaikki 3 solua? Minulla saatiin vain 2 ja toinen selvisi siirtoon. Mitään pas:a ei siis tule näillä soluilla. Onko sinulle sanottu että myös solujen laadussa on ongelmia kun usein amh-tapauksilla on haasteita solumäärän vähäisyydessä? Minulla on myös eri öljyjä käytössä (ei vaan tämän yrityksen vaan ihon kuivuuden takia), lisäksi erilaisia hivenaineita ja vitamiineja mutta nekin on sen takia kun harrastan normaalisti liikuntaa aika paljon ja huomaan sinkin, magnesiumin yms. vaikuttavan suoritukseen ja jaksamiseen. Ulkomaisilla foorumeilla on lisäksi mainittu vehnänorasjauho (?), royal jelly, D-vitamiini, arginiini jne. erilaisia lisäaineita. Lisäksi se DHEA estrogeeni, jonka vaikutuksesta on vähän erilaisia näkemyksiä. En ole kuullut ketään Suomesta mainostavan tällä parannettuja amh-arvoja. Missä olet hoidossa tai missäpäin Suomea asut?