Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Voi @nyuu , teillä on kyllä ollu ihan liikaa vastoinkäymisiä!:cry: Mutta ihana kuulla että teillä on nyt noin monta blastoa, toivon ja uskon todella että nillä onnistuu <3

@Karhurouvanen miten meni ultrassa? Jännittää teidän puolesta! Toivottavasti hyviä uutisia <3 Mulle sanottiin se urheilukielto sen takia kun on vaarana että munasarjat jotenkin kääntyy ja menee kuolioon kun niitä niin paljon stimuloidaan. Kannattaa kysyä!

Mulla pitäs alkaa huomenna kuukautiset ja sitten torstaina piikittely :D
 
Tänne huonon onnen taloon myös ultrakuulumiset oli aika huonoja. Folleja oli vaan 2+1 (12+12+9 mm) ja lisäksi muutama 5 mm ja alle. Eli noita kahta-kolmea tässä nyt siis kasvatellaan. Noh ei tää nyt ihan murjonu tää uutinen koska olin jo ajatellut että jos olis yks vaan tai kaks, toisaalta olin kyllä toivonut että olisi yli 5.

Noh mutta mukavasti tää tarina jatkuikin kun alkoikin jo viime viikolla kun auton katsastus oli monta kk myöhässä ja sitten tuli hylky ja korjaamolle meni 600€ ja eilen sitten täysin yllättäen oli jääkaappi lakannut toimimasta, hihhei. Noh uus jääkaappi järjestyi pikavauhtia muutamassa tunnissa vuokrapakun avulla mutta rahaa tietysti meni jälleen ja pilalle meni paketti Menopuria ja Ovitrelle (n) Eikä edes ollu mikään vanha jääkaappi. Että silleen nää rupuiset ultratulokset sopii tähän jatkoks.

Noh en vielä kuitenkaan luovuta, kattellaan nyt että miten tää menee ja eka yrityshän tää vasta on että voihan sitä kattoa sitten uudestaan jos olis vaikka parempi tuuri:whistle:

Lääkitys jatkuu samana ja tänään alkaa uutena se jarru, Fyremadel. Mulle ei lääkäri oikeen mitään ohjeita antanu muuta sitten kun kysyin niin se sano että ihan normaalisti voi olla kuhan nyt ei mitään ihan älytöntä rääkkiä, sanoi että riskejä on sitten enemmän jos on enemmän muniksia.

Tsemppiä meille kaikille ja jaksamista (y)

@Poma Ohooo, eiks oo jännää, sulla alkaa piikit ihan just:geek: Mä olin viikko sitten just tossa samassa tilanteessa, odotin vaan että alkas jo uus kierto että päästään tositoimiin:LOL:
 
@Karhurouvanen Onneks oli useempi folli siellä, toivottavasti jatkaa hienosti kasvua <3 Meille ainakin lääkäri sano myös ettei yhden hoitokierroksen perusteella voi vielä sanoa mitään. Ja voi että miten ikävää auton ja jääkaapin kanssa! Ehkä jääkaapista voi valittaa, ei kai uuden pitäis noin vaan hajota :eek:

Mulla ois siis tänään pitäny kuukautiset alkaa, mutta ei kuulunu. Tein sitten varmuuden vuoks raskaustestin ja se näytti plussaa!! Ihan uskomatonta, en oo ollenkaan sisäistäny koko asiaa. :eek: Eli saattaa olla nyt ettei hoidot sitten alakaan, vielä tietenkin huolettaa kaikki että missä alkio on ja pysyykö sisällä!
 
@Karhurouvanen Onneks oli useempi folli siellä, toivottavasti jatkaa hienosti kasvua <3 Meille ainakin lääkäri sano myös ettei yhden hoitokierroksen perusteella voi vielä sanoa mitään. Ja voi että miten ikävää auton ja jääkaapin kanssa! Ehkä jääkaapista voi valittaa, ei kai uuden pitäis noin vaan hajota :eek:

Mulla ois siis tänään pitäny kuukautiset alkaa, mutta ei kuulunu. Tein sitten varmuuden vuoks raskaustestin ja se näytti plussaa!! Ihan uskomatonta, en oo ollenkaan sisäistäny koko asiaa. :eek: Eli saattaa olla nyt ettei hoidot sitten alakaan, vielä tietenkin huolettaa kaikki että missä alkio on ja pysyykö sisällä!
Oho!!! Onnea!!! <3 <3
 
No voihan WAUDE @Poma minkä teit:rolleyes::ROFLMAO: Onnea ihan Miljooonasti! Kyllä kaikki varmasti on hyvin, onnistuneen raskauden todennäköisyys on kuitenkin huimasti suurempi kuin minkään muun:rolleyes: Katos katos jospa sä ootkin ihan normaali tapaus, jos se FSH oli vaan jostain syystä sillon koholla! Ihan Mahtavaa, nauti nyt vaan kunhan saat asian sisäistettyä, oot varmaan kyllä aika sekasin kaikesta tästä mitä on lyhyen ajan sisällä tapahtunut:LOL: Voi vitsi, tota tarinaa voit sitten kertoa lapsenlapsillekin että mummo ei yrittänyt vauvaa mutta lääkäri sano että kiire on ja heti vaan koeputkeen mutta sitte mummo tulikin ihan EKA YRITYKSELLÄ raskaaksi:ROFLMAO::love: Wautsi Wau ja Onnea ja jatka samaan malliin <3
 
@Aislinn83 Kiitos <3

@Karhurouvanen Kiitos onnitteluista <3 Ihan hullua kyllä, tosiaan ei ne arvot tainnu kaikkee kertoa! Tai sitte oli ihan mega super tuuri! Kävin eilen hcg-verikokeessa ja sekin oli 393 eli hyvä, ja ens viikolla viel ultraan kattoo että onhan kohdun sisänen.

Miten teillä hoidot etenee? Sormet ja varpaat ristissä että hyvin!!:love:
 
@Poma Wau, hyvältä kuulostaa! Sun visiitti tässä ryhmässä jäi sitten hyvin lyhyeksi! Miljoonasti Onnea teille ja kaikkea hyvää jatkoon! Yritän seurata perässä:whistle:

Olin eilen tokassa seurantaultrassa ja nyt siellä oli 4 follia, 12-13-17-17mm, lisäksi pieniä jotka eivät kasvane. Ihan iloinen olen tästä ”saaliista” vaikkei se suuri olekaan mutta suureni kuitenkin ekasta ultrasta(y) Toivotaan että punktiossa olis edelleen vähintään tää sama luku(y) Punktio on ti, ei ainakaan vielä niin hirveesti jännitä:whistle:
 
@Aislinn83 Itse en tiedä munasolujen laadusta ja lääkkeistä juuri mitään, tuo myo-inositoli on minullakin käytössä ja jostain blogeista olen lukenut että gluteenitonta ruokavaliota on suositeltu. Itse olen ollut gluteenittomalla jo vuosia, nyt tosin tämän yrityksen myötä aivan ehdottomalla, aiemmin saatoin silloin tällöin syödäkin gluteenia. Mutta ilmeisesti kysymyksesi koskikin noita ivf-lääkkeitä, eikä näitä muita juttuja.

Tsemppiä teille ja meille kaikille raskaalle taipaleelle!
 
Puhelin täällä nyt itsekseni, jospa tänne joku muukin joskus eksyisi taas jakamaan kokemuksia:p

Minulla on punktio eilen, kp 14 ja Menopuria meni yhteensä kymmenen päivää. Ultrassa näkyi 4 follia kuten aiemminkin ja saaliiksi tulikin sitten 4 kypsää follia. Oli siellä myös joku pieni folli lisäksi jonka lääkäri tyhjensi varmuudeksi mutta ei ollut ollut kypsä. Mutta siis neljällä mentiin ja tänään lääkäri soitti että 3 oli hedelmöittynyt normaalisti(y) Nyt sitten jännätään jatkoa, ylihuomiselle perjantaille on siirtoaika hui voikun kaikki menisi hyvin.

Punktio meni hyvin vaikka aloinkin noin tuntia ennen toimenpidettä pelkäämään hullunlailla ja itkeskelin siellä odotusaulassa ja hoitajan hakiessa. Esilääkkeestä en huomannut vaikutusta mutta kanyylin kautta laitettu ”huumaava kipulääke” humahti päähän täysillä ja olo oli suorastaan ihana:ROFLMAO: Punktio kesti vaan about viitisen minuuttia jos sitäkään, lääkäri oli ihana ja hoitaja oli ihana ja laskeskelin koko toimenpideajan ääneen kolmestasadasta alaspäin ym huomion kiinnittämiseksi toisaalle. En ymmärrä miten lääkkeet voi toimia niin hyvin ettei ne pistot tuntuneeto_O Jossain vaiheessa hoitaja kyseli että sattuuko ja vastasin että en kutsuisi tätä kivuksi. Eli hyvin meni etukäteispelosta huolimatta(y)

Pelkäsin etukäteen juuri nimenomaan itse toimenpidettä ja erityisesti pistoksia, jälkikipuja en pelännyt. Aiemmin olen ollut laparoskopiassa munanjohtimen poistossa ja olihan siinä kipuja jälkeenpäin mutta hyvin ne kesti, en ottanut edes yhtään kipulääkkeitä kotona, mutta piikkejä ja pistoskipuja en voi sietää.

Lepäilin pari tuntia klinikalla ja sain vähän ruokaa ja sitten kotiuduin ja lähdimme suoraan ravintolaan syömään ja loppupäivä meni oikein mukavasti, rauhallisesti yritin liikkua mutta muuten kaikki oli hyvin. Eilen oli runsaammin veristä vuotoa, tänäänkin hiukan mutta vähemmän, lienee toivottavasti normaalia.
 
Piti kysymäni jos täällä joku joskus liikkuu että millä perusteilla nuo pistoshormonit valitaano_O? Olen törmännyt monta kertaa että AMH-tapauksilla on menny nimenomaan Menopuria, kuten minullakin, mutta ei kai se aina ole niin? Olen lukenut että Menopurissa on FSH:n lisäksi LH:TA joka voisi toimia paremmin sitten meillä huonovasteisilla. Mutta kai niitä kuitenkin muitakin vaihtoehtoja on? Ja myös jarrut, millä perusteilla ne valitaan, itsellä oli Fyremadel? Tietääkö kukaan vai onko se ihan sattumaa tai kokeilua vaan hatusta vedellen tai mitä lääkettä lääkäri nyt sattuu suosimaan?
 
Karhurouvanen kiitos vastauksestasi, ihan kaikenlaista tietoa ja kokemusta tarkoitin liittyen munasolujen laadun parantamiseen. :)

Ja onnea tulevaan siirtoon sekä piinapäiviin, kerrothan miten meni siirto. Punktiosi kuulostaa menneen samoin kuin minulla eli aika kivuttomasti, kanyyli oli melkein se kivuliain asia sielä, se jomotti ja särki ja oli kipeä sekä arka kauan.

Valittavista lääkkeistä itse tiedän vähäsen, voihan se olla että tiettyjä suositaan tilanteesta riippuen?
Mulla on nyt toinen päivä synarelan sumuja takana, paha päänsärky vaivaa kyllä ja yleinen ällöttävä olo heti sumutuksen jälkeen..
 
Joo ihanaa ettei se punktio ollutkaan mitään niin kauheaa kuin oli pelännyt!

Ai sulla on Synarela, elikö siis pitkä kaava? Se Synarela kuulostaa kyllä melko hurjalta mutta mitäpä sitä ei tekisi tämän raskautumisasian eteen ja jos jotain hyvää pitää löytää niin ainakin se on helppo ottaa ettei ole mikään ällö piikki. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti pääsisit mahd vähin haittavaikutuksin, se lienee aina aika yksilöllistä näissä hormonitouhuissa että miten vaikuttaa keneenkin.

Tuli vielä mieleen noista munasolujen laadun paranteluista että eikös ubikinonia tähänkin suositella tai ainakin kokeilla. Itse olen syönyt ubikinonia n 600 mg/vrk yli puolen vuoden ajan ja ainakin AMH oli vaan laskenut entisestä:unsure: Nyt lääkäri suositteli lopettamaan kaikki lisäravinteet (perusvitamiineja ja myo-inositolia lukuunottamatta) ivf:n ajaksi niin ajattelin jättää kokonaan sen ubikinoninkin sitten jatkossakin.

Itse olen miettinyt noita glutationia, NaCl (asetyyli-kysteiini tms) ja l-karnitiinis että pitäisi tutkia internetistä että voisiko niillä olla munasoluihin vaikutusta kun spermaan ainakin on ja esim miesten valmiste sermatrop alfa näitä sisältää. Meillä oli aiemmin spermassa korkea oksidatiivisen stressin taso ja lääkärin suosittelusta oli tuo ko antioksidanttivalmiste käytössä ja arvo kyllä palautui normaaliksi kolmen kuukauden käytöllä.

Spermalabran työntekijä kovasti kehuskeli myös valmistetta että on nähnyt todella hyviä tuloksia tulleen ko valmisteella. Mies on jatkanut näiden valmisteen ainesosien käyttöä mutta erillisistä purkeista (joissa on myös suuremmat määrät näitä aineita), koska kyseinen valmiste oli aika ryöstöhintainen, olikohan 60-70€/kk, erikseen syötynä tulee paljon halvemmaksi kun sisältää kuitenkin näitä ihan normijuttujakin, sinkkiä, c-vitaa, foolihappoa, seleeniä yms mitä itsekin syön ja kaapista löytyy joka tapauksessa. Ainesosina on myös mm valkosipuli ja lykopeeni (tomaatista):p

Ohho tulipa pitkä jaaritus:p
 
Minä taas yksin höpöttelen mutta eilen oli siirto ja se sujui ihan mukavasti ja nopeasti, 12 min olin sisällä toimenpidehuoneessa(y)

Siirsivät kolmipäiväisen muistaakseni 8-soluisen alkion ja toinen samanlainen meni pakkaseen, kolmas oli kuukahtanut matkasta. Kattellaan sitten mitä tuleman pitää, nyt on siis kaiketi menossa tämä pp1.

Toistaseks tää hoito ei vielä musta kauheen kauheeta oo ollu, saa nähä kuin jatko mutta mä jotenkin koin sen ikuisen tuloksettoman luomuyrittämisen ja jatkuvan *****sen niin raskaaksi kun tuntu et ei oo mitään mahiksia vaikka kuin yrittäisi, varsinkin kun se toinen johdinkin puuttuu niin tavallaan aina vaan ”joka toinen” tai herraties mikä kuukausi on tsäänssi. Silti piti vaan jaksaa koko ajan iloisesti ***** koska pelkäsin kaikista eniten että jos seksi kuolee niin sitten tulee hommasta pelkkää vauvanyritystä ja kuolee kohta koko suhde tai ei ainakaan paluuta vanhaan ole. Niin nyt on jotenkin Niiin Suuuri Helpotus, tuntuu ettei tarvi stressaa, kuhan muistaa piikkiä pistää ja lääkäriin mennä:whistle:

Noh kattoo nyt kuin kauan tätä rentoutta kestää kunnes epätoivo taas valtaa mieleno_O

Suht tyytyväinen olen tulokseen vaikka tokihan sitä aina enempi olisi parempi mutta niin ihanaa että on pakkasessa edes se yksi kun alunperin olin niin varautunut pahimpaan ja ties mihin, varsinkin kun niin vähän (4) niitä muniksia sitten lähti kasvamaan Menopurin 300-annoksesta huolimatta ja lisäksi mun ihana negatiivinen lääkäri loi tappiomielialaa alusta asti piristävällä kommenteillaan kuten ”jos sinun kohdallasi nyt siirtoon päästään” yms:cautious:

Noh ei anneta lääkäreiden masentaa vaan näytetään niille:p Tää on muutenkin jotenkin tosi negatiivinen tästä AMH:sta, ensikäynnillä se oli ihan pirtsakka ja iloinen mutta kun kerroin AMH-lukemani niin sen ilme muuttu ihan kauhistuneeksi, naama oikeen valahti ja suu auki silmät pullistuneena katto mua:eek::whistle:

Tsaukki ja tsemppiä meille kaikille!
 
@Karhurouvanen kiitos viesteistäsi, niitä on ilo lukea ja hyvää tietoa sekä pohdintaa sulta tulee! :) Mä olin vlopun reissussa niin vain kännykällä kävin lukemassa, jotenkin ärsyttävä kommentoida kun kännykän selain heittää mut aina ulos ja on niin laiska kirjautumaan sisälle ensin. Läppärillä on kestokirjaus. :D

Onnea onnea piinapäiviin ja mieti sulla / teillä on pakkasessakin yksi toive jota käyttää vaikka myöhemminkin! ;) <3 Toivon kovasti että tarraa lujaa kiinni. Alkion "kunto" ollut ilmeisesti todella hyvä! Mulla viimeksi siirretty alkio oli jo ihan ruppunen joten paljoa ei toivoa ollut. :)

Mun sumut sujunut hyvin ja nyt on kp26 eli menkkoja odotellaan, ilmeisesti tää synarela siirtää menkkoja tehokkaasti joten saa nähdä paljonko kierto venyy. Vielä ei kauheita oireita ole paitsi alakuloisuus ja mieluiten vetäytyisin omiin oloihini vaan. Ens vkolla varmaan se nollaultra sitten.
 
@nyuu Kiitos tsempeistä, ihanan rohkaiseva viesti, heti tuli hyvälle tuulelle, kiitos paljon kannustuksesta:) Kyllä joo varmasti tässä tilanteessa pitää olla iloinen vähistäkin munasista, ei kai se pakkaseen saanti ihan normi olekaan aina edes AMH-normaaleilla.

Teillä on kyllä kivinen tie ollut, toivottavasti nyt alkaa homma sujumaan ja parempi tuuri nyt toisella luovutusmunis-kiekalla! Tsemppiä ja jaksamista ja Voimansäteitä!
 
@Aislinn83

Nää ei kauheen piinaavilta oo nää päivät vielä tuntunu kun jotenkin on koko ajan ollut sellanen olo et ei tää vaan onnaa. Muistan kun vielä vuosi sitten oli todellista piinaa kun odotteli että onko raskaana vai alkaako menkat mutta nyt on ihan eri meininki, kai sitä on vaan turtunut niin. Huomaan koko ajan ajattelevani ja suunnittelevani ja lasken kalenterista päiviä pakastealkion siirrolle ja uudelle ivf:lle ja teen varasuunnitelmaa inssistäkin jos huono tuuri sattuisi eikä pas tai ivf onnais:whistle:

Noh kattelaan, jos vaikka joku päivä saisin yllättyä.

Eipä ne mun alkioden laatu ollu kai kovin hyvä, lääkäri ei selkeesti halunnut vastata kun kyselin luokituksista, sanoi vaan että normaalia nopeutta ovat jakautuneet mutta että hei eivät oikeen näistä luokituksista tykkää kun se on vain ulkoisiin seikkoihin perustuva eikä kerro sisällöstä esim. kromosomeista mitään, mutta että ei ollut ihan paras eikä huonoinkaano_O

Noh mutta paljonhan näitä lukee että huonoillakin alkioilla on raskauduttu(y)

Tsemppiä sulle niihin sumuihin ja toivottavasti menkat alkaa pian ja pääset nollaultraan pian! Jaksamista sulle, kauheeta jos vielä niistä sumuista tulee alakuloisuutta kun ei ehkä muutenkaan ole ihan huippufiiliksissä:cautious::whistle:
 
@Karhurouvanen mitenkä on piinapäivät sujuneet? :) olen kans lukenut että myös ns. ei parhailla alkioilla on raskauksia alkanut ja silloin mulle viimeksi siirrossa sanoivat että jopa rupuisillakin on alkanut, eivät muuten olisi edes siirtäneetkään jos mitään mahdollisuutta ei olisi ollut. Mutta sullahan ei mitään rupuisia olleet niinkuin mulla. <3

Täälä on menkat alkaneet ja keskiviikolle on sovittu nollaultra joten jos sumut tehonneet alkaa pistelyt heti sinä samana iltana.
Ei mulla suuret odotukset tästä hoidosta ole etenkin kun nytkin menkat alkoivat ja silloin kp14 ultrassa todettiin ovulaation tapahtuneen eli uskon että meillä saattaa hedelmöityskin edetä luomusti mutta alkioiden paskasta laadusta johtuen mitään muuta ei sitten tapahdukkaan, enkä usko että nää lääkkeet sitä asiaa muuttaa. Eli nyt tavallaan vaan meen tän hoidon läpi ja todetaan että sama tapahtui kun viimeksikin. :(
 
@Aislinn83 Ymmärrän hyvin ton sun fiiliksen että tavallaan meet vaan ton hoidon läpi, niin surkeelta kun se kuulostaakin. Sitä on pakko koittaa vähän itseään suojella ettei ala kauheesti toivomaan:unsure: Toisaalta itse kyllä ajattelen että psyyke (voi) vaikuttaa paljonkin fyysiseen puoleen niin kai pieni toivonkipinä olisi hyvä olla, kai se aina piilossa siellä kaiken toivottomuuden takana on. Onko teillä siis kuin pitkä hoitohistoria? Vissiin ainakin 1 ivf takana? Toivottavasti sulla vähän mieliala nousee ja jospa tulisikin yllätys tällä kertaa:love: Tsemppiä ja Onnea ja Voimansäde!

Mulla on piinapäivät sujuneet melko rauhallisesti. En ole raskauden mahdollisuutta niin hirveesti pyöritellyt mielessä, enemmänkin vain mahdottomuuttao_O Testipäivää toki olen odottanut ajatuksella että jos joskus tulis yllätys. Mutta eipä sitä yllätystä nyt tullut, olen asiasta melko varma.

Testit negaa, tänään pp 8 eli alkio olisi jo 11 pv. Aiemmista raskauden aluista on tullut heti dpo 6 alkaen niin selvät tuntemukset että heitin toivon kun ei mitään ole ollut Ovitrelle poistuttua elimistöstä. Myös dpo 10 on aina ollut testi +.

Parina päivänä tässä olen illalla yhtäkkiä oksennellut (ei koskaan ennen tapahtunut, en ole mikään pahoinvoiva tyyppi ollenkaan), joka tietysti miehen mielestä on merkki raskaudesta, minun mielestä merkki aivokasvaimesta. Niin olen sitten raskauden sijaan googlaillut tietoa aivokasvaimesta.

Olipa masentava teksti mutta niin on tämä minun elämäkin:unsure: Noh pitää nyt jatkaa taas eteenpäin, PAS-päiviä olen tiiraillut ja miettinyt että miten menkat alkaa näiden lugejen kanssa. En oikeastaan ollut edes mitenkään kovin huonolla mielialla vasta kun nyt kun surettaa niin miehen puolesta kun se tosiaan luuli että olen raskaana, onnittelikin jo. Blaaaah.
 
Tuota olen kans miettinyt että paljonko psyyke tosiaan vaikuttaa, että jokin pieni toivonkipinä täytyy olla yllä, eihän sitä tietysti koskaan tiedä mutta lähinnähän se olisi sitten jokin ihme joka tapahtuisi. :) Ainakin on itse tehnyt kaikkensa eikä jää jossittelun varaa.

Kyllähän se plussa voi sieltä testiin pärähtää vielä, koska on sulla se virallinen testipäivä vai olenko sitä jo kysynyt? Ja tuo äkillinen oksentaminenkin voi raskauteen vallan viitata. <3 Äläkä nyt itsellesi aivokasvainta diagnosoi!!
 
@Aislinn83 Joo mulla olikin eilen tosi synkät fiilikset mutta tänään jo parempi, vaikka plussaan en kyllä usko edelleenkään tässä kierrossa mutta muuten on ajatukset kirkastuneet hiukan. Testipäivä on 4 päivän päästä ensi to.

Oon ajatellut että vaikka munikset lienee aika rupusakkia niin tässä kuitenkin hoidoissa niitä saadaan useampia kun luomuna se on aina vaan se 1/kierto tai mun johdinpuutostapauksessa oikeestaan vain 1 munis kahdessa kierrossa, niin että kai sieltä joukosta nyt joskus luulis se yks kelvollinen munis löytyvän niin se ajatus jotenkin helpottaa. Nytkin olen laskeskellut että kun saatiin 4 munista niin se vastais oikeestaan 8 kk:n luomuyritystä:LOL: Kaikkee hullua sitä ajatteleekin mutta jos jotain lohtua jostain löytää niin hyvä kai niin.

Pitää vaan jaksaa yrittää vaikka aika paskaahan tää on mutta silti ei peli ole kuitenkaan menetetty niin kauan kun edes jotain muniksia tulee. Ja onni että on hoitoihin mahdollisuus, luomuilua en kestäis kyllä enää ollenkaan.

Koitetaan jaksaa tällä kivisellä tiellä ja nauttia edes pienistä hetkistä missä tuntuu hyvältä. Mä olen nyt ihan lähiaikoina kertonu aika monelle (töissä, kavereille ym) näistä ongelmista ja hoidoista ja sen olen kokenut helpottavana vaikka suurin osa onkin aika huonosti reagoinu mutta osa ihanasti ja itselle on joka tapauksessa tullut tunne etten enää kanna tätä ”synkkää salaisuutta yksin”. Aiemmin tuntu että olen musta lammas joka esittää normaalia valkonen talja päällä mutta nyt olenkin paljastanut mustuuteni eikä se sitten ollutkaan niin kauheeta(y) Eihän se tietysti tilannetta muuta mutta jotenkin helpottaa olemista.
 
Onko olo millainen? Tai no eihän sitä välttämättä tule mitään erityisiä oloja vaikka raskaana olisikin. :)
Kyllä se olisi hyvä löytää myös sitä positiivistakin mieltä, yritän nyt kovasti tsempata jotta olisi toivoakin. Tänään on nollaultra joten nähdään mitenkä on sumut vaikuttaneet, ärsyttävästi vaan vuoto vieläkin jatkuu pienenä vaikka torstaina menkat jo alkoivat ja yleensä kestoltaan 2-3 pvää mutta ilmeisesti kuuluu asiaan.

Mäkin olen kavereille asiasta puhunut mutta töissä en ole, jotenkin koen että parempi pitää vielä omana tietona.

Tuo oli kyllä hyvä pointti että onneksi hoitoihin on edes mahdollisuus, se on totta sekä osa lääkkeistä myös melkein ilmaisia jos katto täynnä.
 

Yhteistyössä