Hirveän hiljaista on ollut, eikö kellään ole hoitoa näköpiirissä?
Oliko Odottavan tilanne nyt siis varma? Onnea, jos näin on!
Mulla on viidennen IVF:n KP6 meneillään ja huomenna on ultra. Muuta ei lääkityksessä nyt sitten muutettu kuin Prednison-kortisoni, jonka sain itselleni puhuttua, koska tämä on viimeinen yritys omilla munasoluilla, jos ei jotain huomattavan erilaista tapahdu. Se on kokeilu, jolle ei oikein ole tieteellistä pohjaa - pelkästään mun arvelut ja tuntemukset. Tromboa mulla ei onneksi ollut, mutta lääkäri järkytti mua sit miettimällä, hoidetaanko me sittenkin tässä sekundääristä lapsettomuutta, kun ekan IVF:n jälkeinen raskaus eteni kuudennelle viikolle asti. Ei se muuttanut diagnoosia, koska mua ei silloin ultrattu, mutta ilmeisesti ajatus sai sen suhtautumaan vähän negatiivisemmin meidän mahdollisuuksiin.
Olen itkenyt jo valmiiksi päiviä sitä, että en varmaan saa biologisia lapsia. Pitää totutella ajatukseen uudestaan, kun viime hoidon "menestys" toi sellaisen uskomattoman uskon, että ehkä tää olis nyt tässä meille molemmille. Oli aika vaikea etsiä voimat ryhtyä tähän taas, ja etenkin puoliso oli jo heittää pyyhkeen kehään.
Jännittää ihan hirveästi, koska tämä on eka hoito koskaan, kun mua ei ole yhtään sattunut. Kaikissa muissa hoidoissa munasarjat on olleet ihan tulessa ja kivut etenkin ekoina piikityspäivinä välillä niin kovia, etten ole oikein pystynyt tekemään mitään. Nyt tuntuu vain välillä vähän sellaista kuumottelua kuin menkat olisi alkamassa (paremman kuvailun puutteessa). Toivon, että se johtuu kortisonista ja on hyvä merkki! Mutta pelkään ihan älyttömästi, että se johtuukin siitä, ettei siellä kasvakaan mitään. No, huomenna se selviää.
Jos kaikki menee hyviin, meillekin käytetään nyt sitten alkion kuoren avausta ja sitten vielä jotain sellaista kokeiluasteella olevaa alkioliimaa, jonka pitäisi auttaa kiinnittymiseen. Eikös jollekulle ollut sitä embryoliimaa käytetty?
Mulla ei tällä hetkellä ole pienintäkään uskoa, että tästä tulisi onnistunut raskaus, mutta ehkä se usko hiipii yllättäen kimppuun, jos saadaan hyviä alkioita. Ihmeellisen tavallisissa fiiliksissä olen kaiken kaikkiaan ollut - joko kortisonin tai sitten vähäisten odotusten vuoksi.
Miten teillä muilla?