Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Jonnuli, no höh, että tommosen vaivan piti tulla ja siihen tuota Ibusalia jouduit nappaamaan. Netissä väittävät, että pahasta on niin kauan kun sitä on elimistössä, mutta luulisi nyt yhden tabetin häipyvän hyvinkin nopeasti. Toivotaan, että se dhea olis "kyllästänyt" just sen munasolun ja se olis priimaa :)

persika, mullakaan ei ole tuota endoa, niin en osaa auttaa sen reagoimisesta dheahan.

Meriann, onnea pojasta, jos satut tänne kurkkimaan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Meriann
Jonnuli, Mun käsittääkseni Ibusal saattaa vaan vaikuttaa siihen kiinnittymiseen jotenkin huonosti. Jos otit sen ovisten aikaan, ei sen vaikutus millään yllä kiinnittymispäiviin, joten mun näkemyksen mukaan olet turvassa. :) Ja mä uskon, että kaikki tollasetkin oireet voi johtua siitä hoidosta. Nyt vaan toivotaan ihan hirmuisesti parasta! :hug:

En tiedä vielä, mitä pistoksia mulle aiotaan määrätä! Ehkä siihen vaikuttaa myös se, jos verikokeista löytyy jotain. Mutta siis jos mulla on se verenohentumisen ongelma, se tarkoittaa, ettei alkio pääse kiinnittymään, koska jotenkin se hyytymisjuttu estää istukan muodostumista tai jotain. Siksi siis ne pistokset. Aikaisemman (julkisen) lääkärin kanssa oli puhetta kortisonin mukaan ottamisesta, jotta saataisiin varmistettua, ettei kiinnittymisen häiriö johdu (astmasta, keliakiasta) eli vasta-aineista, mutta sitä ei sit koskaan tehty. Ne piikit auttaa kuulemma siihenkin, että sit ainakin nähdään, auttaako ne.

Jännittää kamalasti jo valmiiksi. Taas kerran sellanen olo, että viimeistä viedään. Hirvittää vähän tämä rahanmenokin. Pelkät trombokokeet päälle 200e ja raskaukontrolliinkin pitää mennä ensi viikolla, kun se arvo oli koholla ja pitää tsekata, että se tosiaan palaa nollaksi. Mietin jo tässä, kun vuodon kanssa on ollut pahoinvointia ja raskausoireita, että olisi ihan kamalaa joutua vielä kaavintaan tän kaiken päätteeksi. Muutenkin on itku tullut joka kerta kun pöntöllä istunut, sen verran raadollista ollut tämä tyhjentyminen tällä kertaa. Ei nää kyllä mitkään tavis menkat ole olleet...

Persika, mäkään en tiedä endosta ja DHEA:sta. Kannattaa kysyä lääkäriltä. Mulle se DHEA ainakin nosti AMH:ta. Mulla on sellainen käsitys, ja voi siis tosiaan olla ihan mutuilua, että endon kanssa lyhyt kaava olisi parempi. Jos sulla on huono vaste lääkkeille, kannattaa ehdottomasti ehdottaa flare up -protokollaa! Mulla se on ainoana hoitona tuottanut folleja hyvin, vaikkei mulla endoa olekaan. Tosin se lääkäri tietää varmasti paremmin, miten nää kaikki sopii yhteen endon kanssa. Tsemppiä!
 
Nat
terve, hyvät siskot

ei riitänyt rohkeutta kirjoittaa ajankohtaisia kuulumisia. mutta kun koko kierros on ohi voi suurudessa kertoa tuloksista
edellinen kierron 3 päivänä FSH 11, AMH taitaa olla yhtä samaa alle 0,2, muut arvot ihan normi

helsingon väestöliitossa oli lyhyt kaava, mutta pitkä stimulaatio noin 12 päivää, 350 iu menopur, jarruna olgalutran, irrotus 1000 iu pregnyl. alku ultrassa vain 3 follia, 4:tenä stimulaatiopäivänä on tullut veristä tiputtelua, loppui kuitenkin pärin päivän kuluttua. sitten väli ultrassa ainoa kasvaava folli pysähtyi kasvussa, mutta jatkoimme stimulaatiota, 3 ultra yksi 15 millinen folli ja pari 9 mm toisella puolella. ennen viimeistä ultra testasin ovulaatiota, tuli haalea testiviiva, ja tunsin ihan oikeasti että ovuloin viimesenä menopur päivänä, vaikka jarrut olivat mukana menopurin kanssa. eli yhteenveto, tänään oli punktiopäivää, johtava folli on ehtinyt ovuloida, punktioitin 3 jostain ihmellisesti tulleita 10 millisiä follia, kaikki tyhjät :(

pitäisi varata aika lääkärille. oli puhetta että kokeilaan ivf luonollisessa kierrossa, eli in natural cycle. ikää on sen verran paljon 39, amh surkea, että ei ole paljon muita vaihtoehtoja, ja samalla menen jonottamaan lahjoitettujen jonoon. Paitsi että parisuhteemme on kriisitilanteessa, asumuserossa tästä viikosta eteenpäin, mies kiukuttelee jatkohoidosta ei ole varmuutta. Eikä ole aikaa etsiä toista "se oikea", kun en tarvitse... Enkä voi lähteä hakemaan adoitioalkioita... enkä olla yksin hoidossa olleessa avioliitossa miehen kanssa joka muutaa mielensä joka toinen viiko, joko mukana tai ei. voi kamala. Vaikeuksissa olen.


onnistumista ja voimia
toivotan koko sydämestäni
 
Viimeksi muokattu:
Hei Nat. Pahoittelut pieleen menneestä punktiosta :hug: miten ihmeessä se solu karkasi? Montako päivää siitä viimeisestä ultrasta ja 15 mm solusta oli ovikseen? Aika jännä että noin pieleen meni. Harmitus myös tuota kotitilannetta, tsemppiä!

Onko Hiskias sun suunnitelmat jo selvinneet? Kyllä vähän otti päähän se ibusalin nappaaminen. Ilmeisesti se voi estää munasolun irtoamisen tai estää kiinnittymistä mutta luin netistä että sen vaikutus lakkaa heti kun lääkkeen lopettaa eli joku 12h mulla. Ja olen lähes varma että ovis oli 4-5h ennen sitä. Mutta tiedä näistä.

Toivon niin Malsu että sun vuoto loppuu ja syyt selviävät. Ihan kohtuutonta jos tuo toistuu vielä! Uskon ja toivon että oikeilla lääkkeillä voisitte saada oman vauvan vielä :heart:

Minusta on kyllä jännä mitä noi luget teettää... Mulla ei ole nyt inssin jälkeen tosimahkuja niin voin fiilistellä näillä lugeoireilla oikein kunnolla. Saa nähdä kauanko menkat pysyvät poissa. Aion testata ensi viikon keskiviikkona niin voin lopettaa luget.
 
Nat
Jonnuli-77 3 vuorokautta ennen punktiota ainoa johtava folli oli 15 mm... olen lukenut sellaisesta jutusta kun "empty follicle syndrome". 40 vuotilalla naisilla jotka ovat myös poor responders noin 50 % munarakkuloita on "tyhjiä", samalla alle 15 mm kokoiset follit on "tyhjiä". Sana "tyhjä" on vähän väärä, koska munarakkuloissa on munasoluja oletuksena, mutta niitä ei saa irti punktiossa, koska ne ovat niin kuin kiini... monimutkainen juttu. netissä juttuja riitävästi...
ahdistaa, kun en itse ymmärrä mitä kehossa tapahtuu. ovuloin säännöllisesti vaikka amh mitätön, FSH ei mikään toivoton. jos voisin seuraata vaikka yhden kierron ultralla ja verikokella. ihme että ei oteta verikokeita yksityisellä, kun estradiolin määrän perusteella follien kasvaessa voi päättää onko munarakkuloissa "hyviä munasoluja".

jaksamista
 
Onpa outo että se munasolu karkasi ja tuon kokoisena, Nat. Mielenkiintoisia noi mahdollisuudet seurata kiertoa verikokeillakin. Luulisi tosiaan että se on melko edullista ja pikaista, ainakin jos vertaa siihen että turhaan tehdään punktioita. Minustakin tuntuu että kierto on enemmän sekaisin enkä tunne omaa kroppaa niin hyvin kun ennen hoitojen aloittamista.

Mun lääkäri ei suostunut kokeilemaan luonnollisen kierron ivf:ää, taas syy vaihtaa klinikkaa!
 
Nat
Jonnuli-77 tuota hormoniseuraanta lääkärini ei pitänyt järkevänä. tuosta follin puhkamisesta etuajassa en saanut irti läkäriltä...
niin, ja sitten minulle tuli uusi tieto tuon AMH:n mittämisen kanssa. Eli sen arvo heitele tosi paljon rippuen kuinka kauan ja missä lämpotilassa veren koepala säilyi ennen varsinaista tutkimusta. milloin tämä tieto tuli mailmaan en muista tarkka, joko vuonna 2012 tai 2013. eli jos joilla on aikasempi mitattu voi kokea onnea tarkistaa uudestaan. toisaalta, omasta puolesta ihan turha, kun minun hoidot kertovat sen arvon puolesta paremmin. :(

kaikille jaksamista. onnistumista.
 
Viimeksi muokattu:
Natille pahoittelut hoidon epäonnistumisesta. Niin se sitten ilmeisesti on, ettei se orgalutran ilmeisesti ”jarruta” loputtomiin. Monesko kierron päivä se oli, kun tunsit sen ovulaation? Tsemppiä parisuhdetilanteisiin :heart: Onkohan se muuten niin, että se irrotuspiikki ei sitten ”toimi” niihin pienempiin folleihin ja siksi niitä munasoluja ei saada niistä pienimmistä folleista irti?

Malsu, mites sydänoireet, hävisikö ne vai vieläkö jumputtaa? Mulla ei ole ollut (koputtaa puuta) ja eilenkin hörppäsin kaksi olutta, eikä tullut mitään oiretta. JEE.

Jonnulille tsemppiä vikoihin piinapäiviin, joko muuten olet uuden klinikan valinnut? Ärsyttävää tuollainenkin, että kesken kaiken saa alkaa vaihtamaan :mad:.

Mä täällä odottelen eikä klinikalta vaan kuulu mitään. Kun ei mitään tapahdu niin ei tule mitään kirjoiteltuakaan, käyn kyllä päivittäin lukemassa teidän muiden kuulumiset =). Pidän vitamiinikuuria ja tietenkin toivon, että siitä olisi seuraavaan hoitoon jotain apua. Yks päivä mietin, että jollei se kolmas hoito ala seuraavasta kierrosta, niin viitsinkö aloittaa sitä seuraavastakaan. Tammikuu on niin lähellä, että kun saisi ajoitettua lääkkeiden oston siihen, niin sillä lääkekatolla voisi porskuttaa taas koko ensi vuoden, JOS vaikka päättääkin mennä vielä neljänteen hoitoon. Mutta sitten siinä kolikossa on se toinenkin puoli, ikää tulee ja se dhea tuskin riittää tammikuuhun asti parantamaan soluja.
 
Nat
Hiskias siltä näyttää että orgalutrani ei toiminut tarkoitetusti. lääkäri lisäksi sanoi että tutkimuksien mukaan just 0,25 mg se sopiva määrä, pienempi ei vaikuta, isompi annos tekee jotakin pahemmaksi. ja ovulatio tuli just 14 kp:nä, niin kuin aina. tuntuu siltä että kehoni ei välitä mistään hormoneista. ei mitään kasva ei mtään irtoo. ja folikeleissa alle 10 mm munasolu ei vielä kypsä, se on "kiini". ihmettelin miten sitten IVM hoito menee, niin lääkäri sanoo että siinä on toinen imu-prosessi kuin kypsien solujen IVF hoidossa.

noista vitamineista ja muista hyvästä... aloitin pari kuukautta sitten ubiquinoN joskus 400 mg mutta sitten vaihdoin ubiquinoL:ille, 200 mg päivässä. aivan ihana kokemus. perus vointi aina oli heikko, matala verenpaine, huimauksia jatkuvasti, jaksaminen aina heikona oli. ja nyt olen kun 16 vuotias :) jaksan vaikka mitä.

83yrittäjä hyvä että joku ottaa vastaan ja on mahdollista päästää hoitoon. ehkä parempi näin kuin olla yritämättä. toivon vain parasta.


kaikille meille voimia, jaksamista
 
Tännekin olen kirjoitellut, kun vuoden sisällä oli 4 x ivf, josta siirtoon päästiin vain kahdella ensimmäisellä kerralla. Huonon lääkevasteen vuoksi siirryimme lahjasolujonoon, jossa nyt menossa PP 1. Pakkaseen saimme 5 alkiota. Eli vuosi sitten oli eka IVF, josta plussa, sen jälkeen kaikki menikin just päin mäntyä :)

Pitkää piinaa ja odotteluahan tää koko homma on. Voimia kaikille yrittäjille <3
 
Odottava73 :wave: Pidän sulle peukkuja =)

Nat, tuo L muotohan on se "parempi". Meinasin tilata sitä "ällää" seuraavaksi, olen nyt ottanut iherbistä tilaamaa 400 mg (hieman varauksella suhtaudun vaikutuksiin) + 200 mg tuota ubikinoNia. Tuo L on kalliimpaa, mutta elämä on.

83yrittäjä, vai uusia potilaita... Mähän olin "tauolla" 4 vuotta ja jouduin hankkimaan uuden lähetteen julkiselle. Sen saatuani 2,2012 käytiin labrat 3,2012 ja 4,2012 oli "ensikäynti" ja toukokuussa 5,2012 olisin päässyt jo IVF hoitoon. Että meillä ei onneksi vitkasteltu, johtui varmaan surkeasta amh:sta ja noin 15 vuoden lapsettomuudesta :). Tsemppiä käynnille.
 
Odottavalle tsemppiä ja onnea piinailuun! Toivotaan että lahjasoluista on teillä apua. Ne on meilläkin edessä jos omilla ei onnistuta. Oletteko olleet Suomessa hoidossa?

Hiskias mä olen ajatellut sitä sinun klinikkaa. Se oli alun perin vaihtoehto nykyiselle mutta jotenkin ajattelin suosia pienempää. Onko sinun hoitosuunnitelmasta kuulunut jotain?
Käytätkö siis nyt UbikinoL 400 ja UbikinoN 200 joka päivä? Mulla on näköjään L -muotoista ja 100mg tabletteina. Onkohan siinä jotain maksimiannostusta tai vaaraa ottaa liikaa? Ja Natilla on 200mg päivässä annostus ilmeisesti.

Yrittäjä, hienoa että te saatte julkiselle vielä mahdollisuuden, ymmärsin joskus että yksityiset kuluttaa julkisenkin hoitoja? Ehkä ymmärsin väärin.

Mulla ei ole mitään muuta kun menkkaoireita; finniä puskee kuten aina ennen vuotoa, hirveä herkkuhimo, päätä särkee ja jotenkin vatsaa pikkuhiljaa alkaa särkemään. Mulla ei ole testejä mutta olisin halunnut nyt jo lopettaa luget. Ihan turhaan niitä syön.
 
Juu ei tuo meidän ensikäynti sitä merkkaa että ne meille hoitoja antais enää... Nyt ollaan kuitenkin miehen kanssa saatu yks asia viimeisen viikon aikana päätettyä. Me mennään kokeilemaan josko meistä olis sijaisperheeksi... Eli ei mitään päätöksiä suuntaan tai toiseen mutta asia on aika kiinnostava ja kun tutustuin perheeseen jossa oli viisi sijoitettua ja kolme omaa, niin alkoi kiinnostus todella herätä. Huomasin että asenteeni oli virheellinen ja perustui myytteihin. Mitä enemmän ahmitaan tietoa aiheesta niin sitä enemmän adoptio tuntuu järjettömältä idealta. Aika näyttää mitä tehdään...
 
Odottava73, luin sun aamuisen postauksen tuolta muualta. Niin jänskättää sun puolesta!

Jonnuli, mites siellä menee? Joko testin ostit? Kyllä nuo mun Q10:t on kummatkin nyt N - mallia, seuraavaksi ostan sitä L:ää, että voin ottaa sitä sen 200 mg ja 400 mg tuota toista. Suomessahan ne suosittelee 100 mg vuorokausiannostusta, mutta nettiä olen selannut ja maailmalla sitä on tutkittu esim. Parkinsonin hoidossa, jossa annostus on ollut yli 1000 mg vrk. Tästä olen "itsenäisenä kotilääkärinä" päätellyt, ettei tuo 600 mg voi olla haitaksi lyhytkestoisina kuureina syötynä. Ennen viime hoitoa söin 200 - 400 mg / päivä.

Pirteää syysviikonloppua kaikille!
 
Huomenta ketjuun, ei ne menkat vieläkään ole alkaneet enkä kyllä ole testiä ostanut. Tänään on kolmas päivä kun olen varma että ne alkavat, hirveä päänsärky iltaa kohden, vatsassa menkkakivut ja väsy eli juuri ne oireet mitkä yleensä on vain yhden päivän ennen menkkoja. Estääköhän ne luget vuotoa alkamasta? Mun kroppa on niin sekaisin että se voi ollakin niin. Olen jo vähentänyt lugeja tälle viikolle 2x200 päivässä. Aiemmin mulla on alkanut menkat juuri näin dpo15 aikaan viimeistään tai läpi lugejen aiemmin.

Kiitos Hiskias sun kotillääkärin ohjeista ;) ne on ihan parhaita! Mitään vitamiineja en varmaan söisi jos näitä nettikamujen ohjeita en olisi lukenut. Suomessa lääkärien ohjeet ja määrät eri hivenaineissa/vitamiineissa on niiiin vaatimattomia. Taidan ottaa sitä UbikinoL-päätteistä 200 mg seuraavien kuukausien ajan. Otanhan mä muitakin vitamiineja enemmän kun Suomessa suositukset. Tiedän kyllä että on tutkimuksia jossa eri vitamiinien vaikutukset on ehditty kumoamaan mutta netti on taas pullollaan onnistumistarinoitakin.

Milloin teillä yrittäjä on se käynti?

Aurinkoista kirpsakkaa syyspäivää!
 
Tänään on nega testattu eli pääsen lugeista eroon hyvällä omallatunnolla. Toivon että ne menkat alkaisi jo niin pääsee uuteen kiertoon... Ei hirveästi yllättänyt tai masentanut nega mutta pieniä epätoivon tunteita taas tulee ja menee aalloittain :(
Nyt aion tämän kierron odottaa, ehkäpä jo kierron lopussa soittaa toiselle klinikalle. Toisaalta luin myös tuolta toisesta ketjusta että Niklas Simbergiä suositeltiin näissä POF (eli munasarjojen hiipuminen) -ongelmissa. Hän on kesällä siirtynyt Fertinovasta meidän klinikalle ja mietin että jos kävisinkin hänellä. Melkoinen epäluottamuslause nykyistä lääkäriäni kohtaan ja klinikan vaihto kokonaan voisi olla parempi... pitää miettiä.

Odottava, oletko testannut? =)
 
Täältä pieni päivitys: raskausoloja, oksetusta ja menkkamaisia kipuja. Kävin tänään, kp20, raskaustestissä ja se oli puhdas nega. Oltaisiin alettu verenohennuspiikit tähän kiertoon, jos testissä olisi näkynyt edes jonkinlainen nousu. Katselin viime toukokuun tietoja, jolloin viimeksi oli sama fiilis edellisen hoidon jälkeen ja silloin testattiin kp24 hcg 3. Melkein ketuttaa, ettei odotettu, koska nyt en luota testivastaukseen, mutta toisaalta tuntuu paremmalta, jos saan vaan kärvistellä taas tän läpi, kun kuitenkin ensi viikon lopulla pitäisi alkaa seuraava hoito. Siinä on sitten ehkä oikeasti jotain mahdollisuuksiakin.

Trombotestit ei olleet vielä tulleet, mutta ensi viikon alussa on soittoaika ja kai se sit selviää. Hoitoon otetaan joka tapauksessa verta ohentava pistos mukaan.

Kun saisikin plussan joskus, eikä näitä alle kympin hcg-arvoja...
 
Hirveän hiljaista on ollut, eikö kellään ole hoitoa näköpiirissä?

Oliko Odottavan tilanne nyt siis varma? Onnea, jos näin on!

Mulla on viidennen IVF:n KP6 meneillään ja huomenna on ultra. Muuta ei lääkityksessä nyt sitten muutettu kuin Prednison-kortisoni, jonka sain itselleni puhuttua, koska tämä on viimeinen yritys omilla munasoluilla, jos ei jotain huomattavan erilaista tapahdu. Se on kokeilu, jolle ei oikein ole tieteellistä pohjaa - pelkästään mun arvelut ja tuntemukset. Tromboa mulla ei onneksi ollut, mutta lääkäri järkytti mua sit miettimällä, hoidetaanko me sittenkin tässä sekundääristä lapsettomuutta, kun ekan IVF:n jälkeinen raskaus eteni kuudennelle viikolle asti. Ei se muuttanut diagnoosia, koska mua ei silloin ultrattu, mutta ilmeisesti ajatus sai sen suhtautumaan vähän negatiivisemmin meidän mahdollisuuksiin.

Olen itkenyt jo valmiiksi päiviä sitä, että en varmaan saa biologisia lapsia. Pitää totutella ajatukseen uudestaan, kun viime hoidon "menestys" toi sellaisen uskomattoman uskon, että ehkä tää olis nyt tässä meille molemmille. Oli aika vaikea etsiä voimat ryhtyä tähän taas, ja etenkin puoliso oli jo heittää pyyhkeen kehään.

Jännittää ihan hirveästi, koska tämä on eka hoito koskaan, kun mua ei ole yhtään sattunut. Kaikissa muissa hoidoissa munasarjat on olleet ihan tulessa ja kivut etenkin ekoina piikityspäivinä välillä niin kovia, etten ole oikein pystynyt tekemään mitään. Nyt tuntuu vain välillä vähän sellaista kuumottelua kuin menkat olisi alkamassa (paremman kuvailun puutteessa). Toivon, että se johtuu kortisonista ja on hyvä merkki! Mutta pelkään ihan älyttömästi, että se johtuukin siitä, ettei siellä kasvakaan mitään. No, huomenna se selviää.

Jos kaikki menee hyviin, meillekin käytetään nyt sitten alkion kuoren avausta ja sitten vielä jotain sellaista kokeiluasteella olevaa alkioliimaa, jonka pitäisi auttaa kiinnittymiseen. Eikös jollekulle ollut sitä embryoliimaa käytetty?

Mulla ei tällä hetkellä ole pienintäkään uskoa, että tästä tulisi onnistunut raskaus, mutta ehkä se usko hiipii yllättäen kimppuun, jos saadaan hyviä alkioita. Ihmeellisen tavallisissa fiiliksissä olen kaiken kaikkiaan ollut - joko kortisonin tai sitten vähäisten odotusten vuoksi.

Miten teillä muilla?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä