Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Nat
Malsu mikä tuo L-juttu? mitä tarkoittaa?

minä syön viime aikoina vaikka mitä. tarkoitus on parantaa laatua, ja DHEA:lla nostaa soluen määrää

paivässä
UbiquinoL 300 mg
Lipoic Acid 200 mg
Baby Aspirin 1 pilleri
D vitamiini paljon
Foolihappo 800 mg
E vitamiini 400 ui
C Vitamiini 500 m
Omega-3 1000 mg
DHEA 0,75 mg
Olivo Rauta 1 kpl (sisällä lisää foolia,b,c)

tulossa Melatonin ja L Carnitine

olen jo kirjoitanut Ubiquinolin kokemuksesta. Taikapillerit, kyllä.
Piirteä olo koko päivää, ja en enää syö illalla, muuten koko yö pieleen mene...

vähän lasikasti olen tutkinut pillereiden yhdistelmää mitä minkä kanssa pitäisi ottaa
Luultavasti nostan Ubiquinolin ja Lipoic Acid määrää
 
Aikamoiset arsenaalit Natilla on käytössä vitamiineista ja muista lisistä :) Onko sinulle lääkäri kirjoittanut baby aspiriniä ja onko siihen jokin syy?
Minullakin on samantapaiset käytössä, tosin ei Lipoic acidia (en tiedä mitä se edes on?), aspirinia, rautaa eikä e-vitamiinia. Sen sijaan satunnaisesti otan mainitsemiesi lisäksi magnesiumia, sinkkiä, kalsiumia ja säännöllisesti B-vitamiinia. Lääkäri vahvisti tällä viikolla että B-vitamiini ja foolihappo pitäisi ottaa yhdessä, muuten siitä foolihaposta ei saa kaikkia tehoja irti! Muutoin en ole juuri perehtynyt suositeltaviin yhdistelmiin minäkään. Lähinnä siihen, mitä ei tulisi ottaa thyroxinin (kilpparilääkkeen) kanssa. Ja Hiskiaan gelee royalia löytyy täältäkin kaapista :) en ole ihan säännöllisesti sitä nappaillut. Tuntuu että kotonaoloajasta on koko ajan napsimassa jotain pillereitä. Olisi ehkä syytä ottaa osa töissä, vaikka lounaan yhteydessä?

Malsu, mitkä sinun fiilikset on? Toivottavasti sydän ei flippaa nyt jatkuvasti vaan ne oireet pysyy poissa. Sen sijaan muita oireita tulisi raskauden takia. Milloin ajattelit testata vai odotatko verikokeisiin? Pidän peukkuja :heart:

Minulla oli tällä viikolla sen uuden lääkärin kanssa aika ja olen niiiin iloinen että vaihdoin :) aivan ihanan symppis, herrasmies joka PUHUU! Edelliseen verrattuna tämä on mulle uutta. En saanut mihinkään kysymyksiini vastauksia vanhalta lääkäriltä, puhumattakaan siitä että keskustelusta tulisi joku dialogi. Hän ei pahemmin selitellyt tai spekuloinut mitään. Sain nyt luottoa sille että kannattaa kokeilla eri mahdollisuuksia, lääkkeitä, vippaskonsteja kun tähän asti olen päässyt kolmesti punktioon; kahdesti siirtoon ja kerran ei ollut siirrettävää. Uuden lääkärini mielestä jokainen kierto on ihan erilainen ja edellytykset voi vaihdella per kierto, luovuttaa ei kannata jos on itse halukas kokeilemaan. Olin niin helpottunut, hänen kanssa puhuttiin mm. näistä vitamiineista ja sain dhea-reseptin. Nyt käytän sitä sitten 1 tabl aamulla ja 2 illalla. Toivon että iho ei räjähdä käsiin ja teidän mainitsemat sydänoireet pysyvät poissa. He saavat uuden klinikan tämän vuoden aikana kuntoon eli näillä näkymin tammikuussa päästäisi ehkä toimiin. Niin ja nyt ensimmäistä kertaa laskettiin niiden antral-follien määrä (potentiaali ilmeisesti?) ja mulla on kuitenkin n. 6+5 follia tai follinpaikkoja jäljellä. Onko teillä laskettu niitä?
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas porukka! Mä oon taas takasin asian ytimessä... Tyks oli ilomielin kokeilemassa vielä yhtä hoitoa ja kyllähän moinen tarjous nyt pitää käyttää jos se eteen tulee...

Otettiin iso liuta jotain kokeita ja kromosomitestejäkin naputeltiin. Nyt sitten esteeksi saattaa tulla akuutti kilpirauhastulehdus joka minulla on meneillään mitä ilmeisimmin. Jos arvot on kohillaan niin päästään aloittamaan pitkä kaava joulukuun vuodosta mutta jos on perssiillään niin voi mennä pitkälle kevääseenkin.

Te dopingin asiantuntiat... Mistäs tota DHEA myrkkyä on turvallisinta tilata? Mulla olis nyt ehkä aikaa kokeilla sitä tähän hätään... Jos ei päästä joulukuussa hoitoon niin ehtisin...

Eli turvallisia, luotettavia verkkokauppoja otetaan vastaan :)
 
Malsu, niinkun sanottu, mäkin hieman skeptisesti suhtaudun tuohon pitkään viljelyyn näillä mun soluilla. Eli voi hyvinkin olla, että jos niitä tulee, niin ne sippaa heti toisen viljelypäivän jälkeen. Nähtäväksi jää. Mun dosetissa on tällä hetkellä vehnänalkioöljy, 600 mg ubikinonia (400 mg N ja 200 mg L), B – tehovitamiini + 1 tbl foolihappoa, 30 mikrogrammaa D vitamiinia ja sitten se 1 gelee royale. Miten sulla piinapäivät menee?

Jonnuli-77. Ihanaa, että löysit huippulääkärin. Sama tunne muuten täällä, että kun on kotona, on koko ajan popsimassa jotain pillereitä ja mietin ihan samaa, että töihin varmaan pitäisi viedä pari purkkia. Mulla on ne follit laskettu ja niitä on näkynyt 4 +4 tai 4 + 5. Toisessa hoidossahan tuli 10 solua, että ehkä ne ei sitten kaikki kuitenkaan näy?

83yrittäjä. Hienoa, että pääset vielä julkisen hoitoon! Laitan sulle yksäriä tuohon dheahan liittyen.

Nythän leidit alkaa näyttää siltä, että mulla on piinailuseuraa tammikuussa, kun hoitoja on käynnistymässä muillakin :D
 
Olenpa iloinen, että muillakin alkaa hoitoja käynnistyä. Erityisen kiva kuulla, että Jonnuli sai hyvän lääkärin, joka osaa kuunnella ja puhua! Se on niin tärkeää tämän jaksamisen kannalta, kun ollaan kuitenkin täysin näiden lääkäreiden armoilla.

Vitsi teillä on hirveät määrät pillereitä! Mä vedin hoitojen alussa vaikka mitä (just vauva-disperiinejä ja kaikenmaailman öljyjä ja raskausvitoja), mutta lopetin ne, kun tuntui, että koko elämä on vaan yhtä pelkkää hoitoa.

Yrittäjä, musta kannattaa neuvotella siitä Dhean käytöstä lääkärin kanssa, jos vaan yhtään mahdollista. Omat kokemukset kun oli niin vakavat, haluaisin ainakin, että lääkäri tarkkailee asiaa ja tietää, missä mennään. Ei kai se sulta sitä kieltääkään voi? Vai voiko, kun se on Suomessa reseptilääke? Tsemppiä kuitenkin!

Jonnuli, multa on aina katsottu antraalifollit kanssa ja niitä on ollut "normaali" määrä, molemmissa munasarjoissa johonkin 10 pintaan. Siksi lääkärit on olleet niin ihmeissään, kun hoidossa ei kuitenkaan kasva kuin muutama. :/

Hiskias, kuinka pitkä siis on pitkä viljely? Meillä on aina siirretty kolmantena päivänä (eli jos punktio ma, siirto to) ja luulin, että se on normi. Se yksi 3-soluinenhan kuoli, kun siitä yritettiin kasvattaa blastoa.

Mä en ole jaksanut kirjoittaa tänne, koska raskausoireet on pyyhkäissyt mun yli aivan täysin. Kohtua kiusaa välillä kovatkin kuukautiskipuja muistuttavat kivut - mutta ei sit kuitenkaan ihan samanlaiset. Tunnen jopa missä se alkio on kiinni (vasemmalla puolella), kun sieltä nyhtää koko ajan. Oksettaa, nälättää, ei tee mieli tiettyjä juttuja, alavatsa on kova pallo ja kasvanut isommaksi, tissit on arat ja kasvaneet ja nukuttaa koko ajan. Tänäänkin nukuin kahden tunnin päikkärit. Olen siis täysin varma, että raskaana ollaan... mutta ihan samaa pelkään kuin viime kerrallakin. Että päättyy heti alkuunsa. Etenkin kun nuo kivut on välillä niin kovia. Otan Paramaxia 1000 mg pari päivässä ja toivon, että ne kivut johtuu vaan siitä, että olen niin herkkä, eikä siitä, että jotain on vialla. Kortisonia menee 2x aamulla ja Lutinusta 3x pvä.

Kyllä mä ajattelin ehkä ensi viikon lopulla jo testata, jos tää tilanne pysyy samanlaisena. Saisin plussasta paljon tukea tähän raastavaan tunteeseen, kun joka kipu saa mut pelkäämään pahinta. Ja ehkä se nega auttaisi suhtautumaan tilanteeseen jo etukäteen? Tietäisi, ettei ole kunnolla kiinni, vaikka raskaushormonia jonkin verran onkin. Nyt tuntuu niin varmalta, mutta niin tuntui viimeksikin, eikä siinäkään hyvin käynyt. Toivottavasti ne kortisonit nyt auttaa! :(

Niin tuo Ubikinoni oli se, mitä L-juttua mä ihmettelin! Mistä te olette keksineet sen ja mikä niiden ero on? Googlailun mukaan siitä voisi olla apua sydänvaivoihin - ja tosi paljon pienemmillä annostuksilla! :)

Ja hei, Nat, mun klinikalla kiellettiin Omega 3 -valmisteet hoitojen aikana! En tiedä miksi, mutta kannattaa kysyä, kun näytät niitä käyttävän! Mäkin nimittäin käytin aikaisemmissa hoidoissa ja sain nyt vasta tietää. :eek:

Niin ja juu, sydän on vähän pomppinut, mutta ei se näiden muiden oireiden rinnalla ole kovin paha ollut. Ja aika vähän kuitenkin.

Ja mikä on Gelee Roayle? :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Oon pitänyt etäisyyttä koko lapsettomuusaiheeseen. On tapahtunu paljon muuta elämässä. Nyt kuitenkin on sellainen toiveikas tilanne, että meille on löytynyt uusi munasolujen luovuttaja ja hoito olisi näillä näkymin tammikuussa.

Ootteko otattanu FSH tai AMH arvoja uudestaan? Mua kiinnostais otattaa ainakin toi FSH, kun se oli mulla vuosi sitten koholla 15,5 ja aiemmin 10,6.

Oon ihan pihalla palstan tapahtumista, mutta eiköhön se tästä :)
 
Malsu, onkohan se pitkä viljely sitten 5 tai 6 päivää, blastoahan ne yrittää sillä viljelyllä saada. Meillä on aina siirretty vain 2 päiväisiä, kun punktio on ollut ke ja siirto pe. Toi L on sellainen muoto, että se imeytyy elimistöön sellaisenaan. Se N on sellainen, että elimistön täytyy ensin tehdä siitä L - muotoa, jolloin se vasta imeytyy. Ja se gelee royale on kuningatarhyytelöä, jolla kuningatarmehiläiset ruokitaan :LOL:. Sillä väitetään olevan kaikkien solujen ikääntymistä hidastava vaikutus. Lisäksi naisten hedelmöityskyky on parantunut ja jopa palautunut vaihdevuosien jälkeen. Kuulostaa siis ihmerohdolta, again :D

HalleB, mainiota, että uusi luovuttaja on löytynyt! Multa ei ole mitattu uudelleen amh ja fsh arvoja sitten kevään 2012. Olisi kyllä kiva tietää, mitä ne nyt näyttää. Tsemppiä hoitoon, jahka se pian alkaa. Tehdäänkö sulle muuten rapsutus sitten taas ennen sitä?
 
Nat
Jonnuli aspiriinia itse päätin ottaa. kuitenkin se on niin pieni määrä. Mitä mahtaa tarkoittaa otta fooli b-vitamiinin kanssa? foolihän on itsestään b vitamiini ryhmä, B9. minkä muun B vitamiinin kanssa se pitäisi ottaa?
mukava tietää että löysit sopivan lääkärin.
Lipoic Acid, olen lukenut... taitaa olla luen liikaa. taitaa lopetan sen.
83yrittäjä tilaan kaikki pillerit iherb.com paikasta. hyvin pelaa.
DHEA:ta paikallisesri reseptilla ostin, joten minulla ei ole infoa
iloinen sinun puolesta, että pääsit kokeilemaan julkisilla kerran lisää.
Malsu Ah se oli se L-juttu.
UbiquinoL on puhtaampi versio Ubiquinonista, Ubiquinonista tulee se Ubiquinol, nuorille käy N, mutta jos olet lähellä 40 ikä, L tehokkaampi, ei tarvi sitten tuhlata energia tai mitään muuta jotta saada se varsinainen vaikutusaine, näin minä selitän itselle
Mitä Omega 3 kielettiin? oliko jotakin tietty ? sehan on myöskin rasvahappojen ryhmä, jokaisella omegalla voi olla ihan eri vaikutus. itse olen vetänyt omega 3, mutta kun katsoin sisältöä, selvi että otan ihan väärää :) tilasin DHA/EPA
inositol tilasin myös...
niin, kyllä, sama tunne näistä pillereistä, että elämä on hoittoa, toisaalta miksikäs ei? ikäs on sen verran että voiin aloittaa tekemään jotakin.

voimia seuraaville päiville

HalleB minä jossain vaiheessa olen mitannut uudestaan. Laskennut mukavasti alle ylärajan puolelle, mutta FSH vaihtelee kierroksesta toiseen. Jos tässä kuussa on 20, ei se tarkoittaa etta seuraavallakin on sama, voi laskea, tai menna nousuun. AMH en mitaannut, mutta tietääkseni se ei paljon vaihtelee

antral-follien määrää ymmärtääkseni laksetaan aina, ja sen perusteella, myös AMH ja FSH tuloksilla tehdään arvio julkisilla, joka kertaa ennen uutta hoittoa
yksityisellä ei oteta FSH/AMH, ainakaan minulle ei tarjottu, voiko olla että minulla oli mukana tuoreita tuloksia? mutta lasketaan antralit.
minulla viimehoidoissa oli 1 + 1-2 :(, toisaalta parempi kun ei mitään

lääkärini myös epäili antrali-follien suurta merkitystä ensi ultrassa hänen kokemuksen mukaan antrali-folleja ei näy sitten voi kasvaa ihan hyvä joukkue, ja taas joskus normaali tilanteessa ei kasvaa kun muutama


voimia uusiin yrityksiin ja jaksamiseen nykyistä
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän alkaa tosiaan kuhina käymään :) Halle, loistavaa että uusi luovuttaja löytyi. Menikö tässä lähemmäs vuosi aikaa? Mulla ei ole mitattu uusiksi arvoja mutta katsotaan nyt kun vaihdoin klinikkaa, olisi ihan mielenkiintoista ottaa amh ja fsh uusiksi.

Loistavaa Hiskias että sulla on enää pari kuukautta hoitoon aikaa. Ehkä nämä lisäravinteet auttaa laatuun ja määrään;) ja saapahan loppuvuoden rentoutua.

yrittäjä, olen tilannut samasta paikasta kun Nat, jenkki-firma. Onko sun lääkäri tähän suostuvainen, voisitko saada reseptin? Ei muistaakseni ole niin kallista suomessakaan. Hurjaa toi kilpparitulehdus, mistä se johtuu ja miten se hoidetaan?
Muistaakseni Nat minulla on B-vitamiiniyhdistelmäpillerit. Solgar-merkkiset.

Malsulla lähestyy h-hetki... Pidän peukkuja:)
 
Nat
yrittäjälle reseptilla ostettu dhea 100 kpl 0,25 mg maksoin jotakin 35-40 euroa
amerikan hinnat en tutkinnut, ainoa amerikan dhea:sta olen törmännyt tietoa että pitää ostaa Micronized DHEA.
 
Mullahan loppuivat kivut sunnuntai-iltana. Tiistaina alkoi luomuraskauksista tuttu pistävä ja jatkuva kipu alaselässä ja kohdussa. Nyt kipu on ihan jatkuva. Tiedän, että tämä ei nyt taaskaan onnistunut ja olen täällä sitä jo aika paljon itkenytkin. Teen varmaan silti vielä testin perjantaina, mutta ensi viikolla taidetaan sitten sopia lääkärin kanssa luovutussoluhoidon aloittamisesta. :'(
 
Malsu, :( odotetaan nyt kuitenkin perjantaita...

Jenkeistä ei kannata tilata mitään, mikä on Fimean lääkeainelistalla. Jäävät tulliin, varsinkin nyt, kun vuoden alusta euromäärät madaltui, joista joutuu kantamaan arvonlisäveron ja tekemään tulliselvityksen.

Ja Malsun kanssa olen samaa mieltä, että Dheahan kannattaa suhtautua vakavuudella. Heti, jos oireita alkaa ilmetä, ei kannata niitä painaa villasella vaan lopettaa käyttö. Mäkin ajattelin, että kun ekalla kerralla ei tullut mitään, niin miten toisellakaan tulisi ja luulin itseäni luulotautiseksi, kun sydän alkoi pamppailla ja hengitysoireet ilmaantua. Mutta silti, olen dhean vankkumaton kannattaja :D. Paska vaan, kun en voi sitä itse enää käyttää.
 
Malsu, voi ei! Pidän edelleen peukkuja, en suostu helpolla uskomaan että tämä ei onnistunut. Voimia!

Nat, ehdin nyt perehtymään vähän tarkemmin tähän foolihappo+B väitteeseen lääkäriltä ja ihan totta, esim tohtori.fi sivulla sanotaan näin: "Foolihapon ja B12-vitamiinin aineenvaihdunta on kytkeytynyt toisiinsa, sillä B12- vitamiinia tarvitaan foolihapon muuttamiseksi elimistössä toimivaan muotoon". Kyseessä on siis B12-vitamiini, kävin heti tarkistamassa oman B-purkkini ja onhan siellä 100mcg B12-vitamiinia ja yllätyksekseni 400mcg foolihappoa! Lisäksi muita B-vitskuja. Toivottavasti foolihaposta ei voi saada yliannostusta, kaiketi tuo yksi pilleri jo riittäisi.

Dhea:sta ihan totta että ei varmaan kannata tulliin vain dhea:ta tilata Jenkeistä, kiitos Hiskias. Olen tilannut sitä voiteiden, vitamiinien yms kanssa ja vaikka verot joutuu maksamaan, tullivapaan raja ei ylity ja lopputulos on hitusen edullisempi kun täältä hankittuna. Jos se jää tullin tarkastukseen niin ei ehkä saa lunastettua, en tiedä.
 
Jonnuli, halvempaa juu on. Reseptillä täältä kun otat kerralla 300 kpl, niin hintaa tulee vähän yli 100 euroa, englannista tilattuna sama määrä maksaa alle neljäkymppiä. Sieltä ne tulee vielä kotiovelle kannettuna :p.

Mulla b-tehovitamiinissa on myös foolihappoa 600 mikrogrammaa, sen lisäksi otan vielä sen 400 tabun pelkkää foolihappoa eli yhteensä 1 mg. B-vitamiinit kun on niitä vesiliukoisia, niin niiden ei pitäisi varastoitua elimistöön. Nuo kun on huitassut naamaansa, niin muutaman tunnin kuluttua pissi on ihan kirkkaan keltaista - ootteko huomanneet samaa, vai oonko jotenkin erilainen? Se royal jelly on ilmeisesti alkanut vaikuttaa - finnejä on nimittäin alkanut pukata naamaan. Ensimmäisen kerran sitten dhean lopetuksen jälkeen - hyvä merkkikö :confused:
 
Hei arvatkaa mitä? Tein aamulla testin, kun laskin, että nyt on 14 päivää hedelmöittymisestä eli olisi periaatteessa kuukautispäivä. Ja se oli hailea, mutta ihan selkeä plussa! Ja testipäivä on vasta maanantaina!

Eilen illalla palasivat sydämentykytykset ja kohdun menkkakivut (jouduin ottamaan Paramax 1000mg) ja tulin vähän toiveikkaaksi taas, että olisko mussa jotain hormoneja vielä.

Olisko tää tässä? Tulisko tästä meidän vauva? Olisko meidän ratkaisu sit ollutkin kortisoni? Iiik!
 
Malsu - no iik tosiaan. Sitten seuraavaksi aletaankin vannoa kortisonin nimeen ;). Noi sydämentykytykset on niin ihme juttu, mäkin olen ollut taas viime päivinä niitä huomaavinani ja olen pistänyt ne tuon royal gelen piikkiin. Ei voi kun ihmetellä, että onko se tästä lähtien aina niin, kun hormonitasot muuttuu niin pumppu kertoo sen ekana : /. Tsemppiä varsinaiseen testipäivään, nythän sä voit tehdä tutkimusluontoista testaamista joka toinen päivä, kun kerran aloit testaamaan ;)

Nat, pidetään peukkuja, että saat dropit perille saakka. Mä sain kesällä opetuksen kun olin niin tyhmä etten tajunnut edes sitä, että sellainen yksityiskohtainen tulliselvitys pitää tehdä. No, mun paketissa oli vaan tuota Q10:a eli sen suhteen selvisin sillä, että maksoin verot.

Mäkin sain tänään plussan ovistestiin (tää on tätä huvikseen testausta). Ensimmäistä kertaa kävi niin, että se testiviiva ilmestyi heti kun puikko oli kastunut :eek:. Voi kun tuo sama efekti olisi joskus nähtävissä raskaustestissä...
 
Joo, Hiskias, tästä tuli nyt testien noidankierre. :p Soitin jo klinikalle, että voinko tulla jo huomenna verikokeeseen, mutta ne sanoi, että kannattaisi odottaa maanantaille, kun tulos on sitten paljon varmempi. Pitäähän tässä kuitenkin odottaa, että ei kai se haittaa. Olis vaan ollut kiva kertoa vähän varmempia uutisia isänpäivänä. :) (Meillä kun lähimmät tietää hoidoista ja testipäivänkin, joten ei ole sillä tavalla salattavaa niiltä. Muille ei kyllä kerrota ennen kuin piinakuukaudet on ohi. Jos tää nyt on ees totta!)
 
Moikka! Sain äskettäin lääkärin kirjevastauksesta tietää, että amh-arvoni on matala, ja sitä tietysti heti nettiin katsomaan, että mitä se tarkoittaa. Reaktioni oli: Ihanko totta munikseni ovat vanhentuneet, munasolut vähissä, tässä iässä?:| Sit löysin tän palstan, jota olen jonkusen aikaa lueskellut. Lohduttavaa ollut lukea, että niitä munasoluja on kuitenkin mahdollista hoidoissa saada, ehkä eri hormonikombinaatiolla. Liittyisin mielelläni mukaan keskusteluun.

Meillä yritystä takana 4 vuotta, 4 inseminaatiota ja 2 icsiä julkisella, joista surkeat tulokset. Munasarjani on reagoineet tosi huonosti stimulaatioon, vaikka inseminaatioiden yhteydessä folleja tuli luonnollisesti useampikin. Ensimmäisessä icsissä kypsyi 6 rakkulaa ja toisella taisi tulla 5. Suurin osa rakkuloista olleet kuitenkin tyhjiä, viimeisimmän hoidon saldo 1 munasolu, joka ei ollut edes hedelmöittynyt. Lääkäri kertoi tämän tuloksen yhteydessä tylyn tuntuisesti, että voidaan kokeilla teille vielä yksi hoito, ihan vaan kun olette vielä nuoria (Mitä ihmettä? Oletin, että saamme automaattisesti vielä kolmannen kerran?). Sitten tarkasteltiin taas labroja ja otettiin myös tuo amh, joka oli 1,0. Ei kuitenkaan älyttömän matala, mutta selittää muniksien huonon vasteen. Myös prolaktiini ja tsh olivat koholla, joista tulossa kontrollit. Hoitomme siirtyy siis mahdollisesti ensi vuoden puolelle, jos pitää aloittaa tyroksiini kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Niin on paljon ajatuksia ja kysymyksiä mielessä, joita ei ole osannut vielä lääkärille esittää. Ihanko totta tämä on sitten viimeinen hoito? Miksei tuota amh:ta otettu aiemmin, niin olisi voinut tehdä jotain ehkä toisin? Olisin kiinnostunut myös tuosta DHEA:sta, jos uskaltaisin sitä lääkärille esittää. Ja miekin haluaisin tietää, että mistä tilaatte noita ravintolisiä =)

Varovaiset onnittelut Malsulle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Malsu, mitkä on nyt tuntemukset ja oletko testaillut? =) Jännät paikat ja olisipa huippua jos kortisoni auttaa! En edes tiedä mikä siinä on se vaikuttava aine ja mihin se vaikuttaa, osaako joku valistaa? Tiedän että esim jos on vasta-aineita niin silloin pitäisi käyttää kortisonia.

Milma, tervetuloa! Harmi että teillä ei ole hoidot julkisella onnistuneet. Sinulla on sentään parempi amh-arvo mutta ilmeisen huono vaste käytettyihin lääkkeisiin. Nytkö sinulta se amh-arvo mitattiin? Voi olla että se ei edelleenkään kuulu perustesteihin, kyseessä on melko uusi hormoni ja muistaakseni testi oli aika kallis. Minullakaan sitä ei otettu hoitotaipaleen alussa 2010 vaan vasta parin vuoden insseilyn ja ekan stimulaation jälkeen. Tuntuu siltä että hoitojen onnistumisessa matalalla amh:lla on lääkärillä iso vaikutus. Vaihdoin itse äskettäin lääkäriä kun edellinen ei juuri halunnut kokeilla mitään eri protokollia, hän ei uskonut matalan amh:n tapausten omien solujen hoitoihin. Voit Milma uskoa että olen itsekin pohtinut tuota että miksi hitossa sitä amh:ta ei olisi otettu jo ennen inssejä niin hoidoissa eteneminen olisi varmasti ollut ripeämpää...
Mitä lääkkeitä käytit, muistatko? Itselläni Puregon ei ainakaan toiminut ollenkaan.
Minä tilaan netistä jenkeistä dhea:ta mutta nyt vasta tämä uusi lääkärini on sitä suositellut ja antoi reseptin Suomessa. Taidankin kysyä Hiskias sinulta mistä brittipaikasta olet tilannut sitä?

Ihanaa viikonloppua!
 
Milma84, tervetuloa! Tuo amh - arvohan ei kerro kaikkea ja ykkönen siitä on mielestäni hyvä luku, verrattaen omaani, joka oli 0,3 eli surkea =). Silti tuolla surkealla arvolla on joka kerta saatu soluja, laatu vaan on pirun huono. Julkinen tekee 3 hoitoa ja minäkin olen menossa tammikuussa siihen viimeiseen. Samaa kysyn kuin Jonnuli, että onko kumpikin hoito tehty samoilla stimulaatiolääkkeillä? Niillähän voi olla suuri vaikutus, toisilla toimii toiset paremmin kuin toiset.

Minä tilasin dheat täältä. Merkkisuositus taisi olla jonkun viisaamman, joka täällä muinoin ennen raskautumistaan kirjoitteli.
 
Nat
Milma84 tervetuloa, mutta toivottavasti et jumiudu tänne.

minule amh mitattiin vastaa tänä vuonna. sen arvolla plus fsh tuloksen perustella naisten kliniikka kieltäytynyt hoidosta. ikävä kyllä, se "oikeus" 3 kertaat ei vältämättä takaa niitä kolme kertaa. julkiset itse päätävät, antavatko mahdollisuuden vai ei, just kokeiden perusteella. sen takia, onnitteluja että sait sen mahdollisuuden.
soitin joskus klinikkaalle, pyysin selittämään, miksi näin, miten tuo 3 kertaa sääntö? sanottiin, että näin on vaan, se on vain perus sääntö, tilanteessa kun kaikkien lähtöarvoen perusteella onnistumisprosentti on hyvä. minun tapauksessa se oli mitätön.
syön täällä hetkellä vain ubiqionolia, E, D, dhea:ta, foolia. lopetin C...
varmasti aloitan melatoninia, univaikeudet jatkuvat... finnejä lisää... :mad:
inositolia mietin edelleen
noista tyhjistä rakkuloista olen jo kirjoittelut jossain... tämä on väärä käsite "tyhjä", ei rakkula voi olla tyhjä, vain munasolu siellä rakkulassa on niin kuin "kiini". miksi?, älä kysy, monimutkaista :) jos jaksat googlata empty follicle syndrome niin taivas avautuu :) ei s on sun vikaa, näin minä ymmärsin vain noiden tiedemiesten
soitin terveysasemalle valitin univaikeuksista, sain ajan vasta kuukauden päästä :mad:
soitan ensviikolla työlääkärille...

voimia ja jaksamista
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista ja vinkeistä! Tuosta kortisonista, se ohentaa hieman verta, mikä voi ehkäistä trombin (hyytymän) muodostumista, ja hillitsee tulehdusreaktioita.

(Jonnuli, kiva kun sait uuden lääkärin, jonka kanssa asiat tuntuvat sujuvan paremmin. :)Vasta tässä vaiheessa otettiin tuo amh, tuntuu hieman turhauttavalta juuri ennen viimeistä hoitoa tämä tieto. En ole saanut jutella vielä lääkärin kanssa asiasta, että mitä mieltä on :| Samalla pitkällä kaavalla on molemmat kerrat menty, ja lääkkeinä synarela + puregon ja irrotukseen pregnyl.

Tsemppiä Hiskias tammikuun rutistukseen!

Nat, valitettavasti mulla on "tapana" jumiutua, enkä jaksa uskoa nytkään toisin käyvän: / Fsh oli mulla ihan normaali, mut ilmeisesti tuo amh 1,0 tarkoittaa jo alentunutta "munasolureserviä" (kun viitearvon alaraja 1,3), näin ainakin käsitin kun tietoa asiasta haeskelin. Onko sulla minkälainen vaihe nyt hoitojen suhteen?
 

Yhteistyössä