Ajatuksista yritykseen 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meitä on täällä kuitenkin niin monta että on pakko siis jo tulla plussaa..muuten pitää kohta ehkä vaihtaa ketjua jos tämän ketjun päällä on joku paha ilmapiiri...mutta todistetaan tuo nyt vääräksi ja otetaan oikein urakalla plussia..haluisin niin iloita täysillä jonkun plussasta joten please plussautukaa joku ;)

Sade, mä aloitin golfin just sen takia, että voidaan olla miehen kanssa se aika yhdessä. Kun siinä kuitenkin menee 2-4 h kerralla... Iltavuorot on takamuksesta... Nim kokemusta on....

Hmm. Milloin Stella plussasi? Sitä ennen taisi plussata Jellybean, jonka laskettu aika taisi olla lokakuussa..... Pakko tulla jo plussia, useampi kerralla...

Hei huomaatteko jotain logiikka näissä plussanneiden nimissä:
Sella
Stella
*raks raks*
Taidan muuttaa nimekseni vaikka Stkella =D

Jee, leikkimielinen gallup (tästä ei sit kukaan saa vetää palkokasvia sieraimeen): Minä laitan panokseni likoamaan Minnin puolesta.

*reps* Kiitti Rosa :) Juu, smurffin lain mukaan tähän väliin sopisi oikein hyvin vauva :) Hih, mies tietää tämän palstan ja mun nickin. Jos tuon erehtyy lukemaan, niin ei kyllä tule ihan heti uudestaan :) Olisi kyllä kiva nähdä ilme, jos tuon lukisi :) Ja jotain muitakin juttuja täällä.. Teippailisi varmaan sillä jeesusteipillä ihan oikeasti sen kikulinsa piiloon XD

Musta tuntuu että usemapi plussaa nyt, mutta jos plussaisi vain yksi, niin se olisi varmaan Minni. Oliko se niin, että silloin joskus mies oli asettanut päiväksi häät? Nythän se passaisi ;)

Plääh. Mies joutuu jäämään tunniksi ylitöihin. Hmph, ei se muuten niin plääh olisi, mutta kun ollaan samalla kyydillä... Onneksi otin bikinit mukaan 8) Saatiin sentään rahariita rauhoitettua... Mies totesi, että taitaa molempia väsyttää... Niinpä...

Alkuperäinen kirjoittaja Neilikka..:
Uusi viikko ja uusi ketju – huomenta vaan!
Suosittelen kaikille vanhan ketjun viimeisten juttujen lukemista, Rosa ja Sade oli keskustelleet ihanan syvällisesti ja kypsästi taas monista maailman asioista. Tää ketju on kyllä niin yli-hieno juttu, että en tajua kuinka pärjäisin ilman! Perjantaina kotiin ajaessa vielä melkein hekottelin ääneen meidän perjantai-hölmöilyjä täällä, ja oli iloinen olo niistä, ja maanantai alkoi heti tosi hienoja ajatuksia lukien. Tuun kohta kirjoittelemaan lisää, mutta lykkään tän avauksen nyt estradille, että kaikki huomaa siirtyä uuteen ketjuun.

Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+35 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Erica 31+34 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Pimmu 22+24 Y0/07
Mi-iu 22+26

PS. Pimmu ja Miiu, korjaatteko/lisäättekö tähän listaan yrityskuukaudet!

Lisäisin kyllä mutta... *tunnustaa nolona*
en tajua tosta mitään että miten noi merkataan, tai mitä noi merkkaukset tarkottaa...
:/
Jos joku viittis valaista tätä niin olisin kiitollinen...

Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+35 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Erica 31+34 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Pimmu 22+24 Y0/07
Mi-iu 22+26 Y08/07

Virallisesti yritys alkoi siis tässä kuussa mutta epävirallisesti ehkä kuukautta-kahta ennen...

Kiitti Rosa kun valaisit mua, jotain tommosta mä luulinki että noi numerot meinaa mut en sit viittiny laittaa tietojani ennen ku olin varma.. :)

Mulla on vissii kp16 menossa, kierto jossain 30hujakoilla normaalisti, tai 34 tai jossain niillä main... eli ovisajankohdat lähenevät... kuhan se nyt olis ennen keskiviikkoa ku sit oon tosiaa töissä enkä näe miestä kolmeen päiväään...

Nyt tämä lähtee kaatamaan miehekkeen... hirveetä hyväkskäyttöä ;D

Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+35 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Erica 31+34 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
pimmu 22+24 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07

Ihan nopeesti vaan päivitin listaan meijän alotus kuukauden.

Plussa tuuuuuuliiiiaaaaaaaa kaikille!!!+++++++

Minä laitan rahani likoon Iipin puolesta, mutta uskon vahvasti että niitä plussia tulee useampia!

Rosan anoppi kuulostaa uskomattoman häiriintyneelle. Onneksi miehesi pitää puoliasi, ei tuollaista tarvitse sietää!

Saanan tilanteesta tuli mieleeni, että vaikuttaisiko appivanhempiesi luona majailu kiristävästi suhteeseenne? Tilanne olisi varmasti helpompi jos saisitte olla rauhassa omassa kodissa (samassa kaupungissa). Tsemppiä, myötä- ja vastoinkäymisissä! :)

Toivottavasti Minni pääsee pian raportoimaan lisää hääkuulumisia, joko olette palanneet kotiin?

Adoptiosta olemme puhuneet vaihtoehtona vuosikausia kestäville hoidoille. Vaikka meidän vanhempamme ovat aika avarakatseisia, en tiedä miten pieneen tummaihoiseen tulokkaaseen suhtauduttaisiin... Ehkä sitä itsekin toivoisi mahdollisimman "omannäköistä" lasta, jo lapsenkin takia. Vaikka eihän tälläisillä asioilla saisi olla merkitystä.

Raha-asioista vielä. Meillä maksellaan kaikki suurinpiirtein puoliksi, mies tosin tienaa enemmän ja on ihan luontevaa, että hän makselee välillä enemmän. Tärkeää on kuitenkin, että päätökset tehdään yhdessä.

Odottelen ja toivon ovista saapuvaksi tähän kiertoon, eli ei jännäystä vielä viikkokausiin. Plussaonnea teillä jännääjille!

Kiitos kannustuksesta Ballerina :-D

Vaikka kuinka olen yrittänyt, niin ei onnistu: kaikki vatsanväänteet ja nippailut rekisteröityy jonnekin tuonne takaraivoon... Nytkin tuntuu tuolla vasemmalla puolella munasarjojen kohdalla jotain epämiellyttävää *naputtaa sormilla pöytää* Onneksi on loppuviikosta työreissu toiselle puolelle Suomea, niin jos olis vaikka jotain muutakin ajateltavaa... Miettikää sitä tilannetta, että istut koko päivän palaverissa ja mietit mielessäsi koko aika "ei oo alkanut vielä, eikä vielä, eikä vieläkään,..." ;-)

Meillä raha-asiat menee aika lailla 50-50. Mies kyllä maksaisi melkein kaiken, mutta minä olen pitänyt pääni ja haluan maksaa oman osuuteni. Minä se meistä kuitenkin hieman enemmän tienaan.

olettepas te taas olleet ahkeria..mulla perunat jo huutaa ja ovat ihan ylikypsiä mutta kirjoitan nyt äkkiä jotain että pysyn edes vähän kärryillä..

siis musta tuntuu että Iipillä nappaa nyt ainakin :)

meilläkään ei ole mitään tehtävissä, ollaan norm.painoisia (minä ehkä hieman ali ja mies lähempänä norm ylärajaa eli keskiarvo hyvä), ei olla koskaan poltettu, ei juurikaan juoda eli kaikki mukamas hyvin. Mutta miehen vanhemmilla siis ongelmia lastensaannissa joten sitä vasten kun miettii niin saa nähdä kauanko meillä kestää.

Minä tienaan n.700e enemmän kuin mies, eli aika paljon. maksetaan silti asunto jne menot aikalailla puoliksi, minä makselen sitten sen mukaan miltä tuntuu mutta miehen puolesta ihan ok että pistetään kaikki tasan puoliksi. Itse vaan jotenkin koen kun nyt kuitenkin naimisissa ollaan niin ei ole enää omia rahoja. Siis kun vaihdettiin asuntolainakin yhteiseksi niin mietti että nyt kun joskus asunto myydään niin mahdolliset voitot on tietty meidän. Jotenkin tuntuu ihanalta, siis että kaikki on nyt yhteistä. me ei edes harkittu mitään avioehtoa missään vaiheessa, joten yhdessä ollaan meni syteen tai saveen =)

Mä veikkaan Iipiä! En tiedä miksi, mutta mulla nyt vaan on sellainen tunne! Iipi, jos olen oikeassa, niin saat tarjota jäätelöt! ;)

Sit gallupeihin. En usko, että voisin muuttaa mitään. Light tuotteet jätin km:n jälkeen pois täydellisesti. Nehän voi kuulemma kanssa vaikuttaa vaikka mihin. Sitten tienesteihin eli mä tienaan kesäisin enemmän, mies talvisin. Johtuu tästä meidän ulkomaan sydeemeistä.

Nyt täytyy lähetä varovaiselle kävelylenkille (jos siellä masussaa vaikka joku elelisikin). Muuten, kiitos kaikille plussa tuulista - samoja puhaltelen teille!

Ens viikolla meitä taitaa jännätä 3 kappaletta? Sade, angsteri ja mä. Kuka jännäilee nyt? Mulla on kyllä 99% varma nega.. Ainakin siltä tuntuu.

Onko teillä muuten muuttunut pettymysten jälkeen se varma olo? Mulla oli alussa oikeesti tosi jännittynyt ja sellanen "ehkä kumminkin onnas" olo, mut nyt ensimmäisenä mielessä, et tuskimpa vaan. Tosin nyt ei se pettymys ole mulle enää niin suuri, vaikkakin kyllähän se aina kovin masentaa, mut enää en esim. itke.

Raha-asioista: meillä vuokran maksaa mies ja mä maksan kaiken muut, ruuan ja muut ostokset kotiin. Aikasemmin, ku mä tienasin enemmän, asiat oli päinvastoin.

Etkö sä Rosa tikuttanut ovisplussan? Vai oliko se joku muu.. hmm. Mä siis pistän panokset Rosalle.

pimmu kp 23

Jaa gallupeihin vielä... Laihtua voisin ja mies voisi lopettaa tupakan polton lapsensaannin eteen.

Mies tienaa enempi, mutta kulut menee puoleksi. Siinä on hyvät ja huonot puolensa.

Heips!

Yhyy, työt alkoi tänään ja nyt taitaa flikat olla niin etten pääse tänne päivisin vähään aikaan, HMPH! Hommaa näytti notkuvan pöydällä sen verran paljon ettei tarvitse miettiä mitä päivisin tekee... Kiva palata lomilta sellaiseen...hmph.

Noista gallupeista, mulla on anopin kanssa ihan ok välit. Ei me mitään sydänystäviä olla, mutta tullaan hyvin juttuun. Kultaisia ovat molemmat appivanhemmat :)

Täällä oli ihan hurjia storeeja anopeista, hui!! Mä en kyllä kestäis hetkeäkään (mutta pakkohan se ois :) ) joten nostan hurjasti hattua esim Rosalle!!

Adoptiosta ollaan puhuttu sen verran että kai ehkä se voisi olla mahdollista, mutta ei tuo mies siitä nyt niiiiiiin kamalasti innostunu. Kai se niin luottaa että saadaan omia. Itse taas oisin valmis adoptoimaan vaikka saataisiikin omia lapsia, mutta sitä mies ei halua. Jos omia saadaan se kuulemma riittää.

Meillä mies maksaa kyllä enemmän, sillä on paljon parempi palkka kuin mulla joten näin ollaan sovittu (hän ehdotti) Meillä on myös erilliset asuntolainat koska mun tuloilla ei olisi ollut mahdollista ottaa 50% lainaosuutta talostamme. Eli omistan (lue pankki omistaa ;) ) pienemmän osuuden kuin mieheni.
Mutta mä hoidan kauppalaskut ym kodin ostokset, koiran ruuat, vakuutukset, ell.kulut ja mies taas hoitaa taloon liittyviä maksuja, vedet, sähköt ja isommat ostokset jne. Lisäksi kumpikin hoitaa itse omien autojensa kustannukset, eli vakuutukset, bensat ja huollot.

Kovasti onnea Minnille!! Ihanaa että päivä meni hienosti! :)

Musta kans alkaa olemaan oikeesti outoa että plussia on saatu odottaa näin kauan! Varsinkin kun meitä on niin monta täällä yrittämässä, NYT NIITÄ PLUSSIA!! :)

Itselläni on totuuden hetki nyt pe/la. Masuvihlontaa ja aika voimakastakin kipuilua alamasussa on ollut viime to ja pe asti. Ja naamaa kukkii valtavan iloisesti, lovely. Mulla ei ole pitkään aikaan ollut näitä kunnon underground miinoja jotka pullistelevat tosissaan isona ja kipeenä kilsan syvyydessä. Kiva. Ja muutenkin näytän ihan teiniltä kaikkine punaisine pikkunäppyineni. Joko nää johtuu raskaushormoonista (please please please!!!) tai sitten mulle on tulossa kaikkien tätien äiti vierailulle loppuviikosta. ;) Uh. Nuo alavatsa kipuilut hieman "huollestuttavat" mulla nimittäin oikeesti nyt sattuu kohdun alueelle. Näin voimakkaana tää ei ole koskaan aikasemmin ollut mutta siihenkin lienee ihan järki selitys, siis muu kuin raskaus. Hmph. Niin ja olen niellaissut potkupallon, en teidä mistä tämä turvotus on tullut mutta mies sano tänään että näyttää kuin olisin jo useammalla kuulla raskaana. Mulla on selvä maha, erittäin seksyä (vasrinkin kun kyseessä EI ole vauvamasu). Hmph.

Jee me ostettiin 200 litran akvaario ja kävin tänään hakemassa siihen hieman tarvikkeita :) Nyt pitäisi aloittaa hiekan pesu....kiva duuni...

Mukavaa iltaa arvon leidit :)

Niin ja Saanalle suuri hali!! Voih, ehkä tuo toisiaan on jotain häiden jälkeistä sterssiä!! Ihan varmasti ollet sen oikean napannut!! Mutta muut puhui asiaa, raha-asiat kannattaa selvittää, niistä on monet suuret riidat ja erot saatu aikaiseksi.

Ja Neilikalle isot aplodit kun kerroit asiastasi äidille! Kyllä mäkin ajattelin että vois alkaa kertomaan lähipiirlle että yritetään. Sillä en jaksa kuunella niitä, millonkas saadaan vauva-uutisia jne. kommentteja + uetluita. Raivostuttavaa. Parempi vain sanoa että yritetään ja ilmoitetaan kyllä sitten kun tilanne muuttuu.

Minni-rouvalle onnitteluja avioliitonsatamaan purjehtimisen johdosta!! Onko kuherruslomaa tiedossa?

Erica, noi voi hyvin olla alkuraskauden oireita. Pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä!! Sulla ei ole enää kauaa aikaa ennenkuin tiedät tärppäsikö!

Pimmu, mulla tää on vasta toinen kerta ensimmäisen epäonnistuneen raskauden jälkeen (jota varsinaisesti ei yritetty, mutta tjot tekniikka oli käytössä) ja nyt jo on negafiilikset onnistumisesta. Lähinnä se epäilyttää, että ei elämä voi olla niin helppoa ja hyvää, että jo nyt tärppäisi. Viimeksi tärppäsi heti ja nyt kun jopa käytetään ovistikkuja niin ei varmasti tärppää.

Mä en tiedä, mulla on joku negavaihe muutenkin. Inhottaa olla töissä ja kotonakaan en saa tehtyä mitään. Eilen suunnittelin taloremppaa, jota ei kuitenkaan tulla tekemään vielä moniin vuosiin. Oli oikein "hyödyllistä" ajankäyttöä...

Hiii! Ericalle hurjasti peukutuksia! bd bd bd bd :)

Ballerina, varmasti vaikuttaa nämä asumiskuviot. Kun ei ole siitä elämästä tietoakaan mihin on tottunut. Mutta ei ole onneksi montaa viikkoa enää jäljellä :)

Onkos kellään jännääjällä raportoitavaa??? Ja mitäs noin muuten kuuluu väelle? Iipillä on kyllä kenkku tapa häipyä aina jännäpäivien lähellä jonnekin mökille tai työmatkalle. Toivottavasti pääset raportoimaan meille sieltä tarvittaessa.

Rosa kuule, olit eilen illalla ennen nukahtamista mun ajatuksissa. Mulle jäi mieleen eilisistä listoista, että te olette aloittaneet yrityksen vasta toukokuussa, ja lisäksi sulla ultrattiin ja kaikki vaikutti järkevältä, eli en käsitä miksi olet niin huolissasi! Ihan hyvä tietysti että ne miehen simpat tutkitaan, niin saatte mielenrauhan asiassa, mutta suosittelisin että siellä suunnalla ei vielä kannata maalailla piruja seinille, vaan suhtautua luottavaisesti mahdollisuuksiin. Nappaa se pian!

Viime viikolla sanomalehdessä oli hyvä Lassi ja Leevi sarjakuva, joka sopii meille kaikille tosi hyvin. Aiemmissa osissa Lassi keräsi työllä ja tuskalla muropaketin kuponkeja. Kun niitä sai tarpeeksi ja lähetti valmistajalle, saa palkinnoksi kuuden viikon kuluessa hienon propellikypärän. Lassi oli joka päivä kuin tulisilla hiilillä, josko kypärä olisi saapunut postissa. Ja joka kerta pettyi karvaasti. Lassi oli aivan menettänyt elämänilonsa ja rypi syvällä pohjamudassa, kun Leevi pohti voisiko posti mahdollisesti tuoda sen ylimääräisessä iltalähetyksessä, mikä ei tietenkään ollut kovin realistinen toive. Saatuaan näinkin pienen oljenkorren Lassi piristyi sadasosasekunnissa, ja äsken niiiiiin masentunut poika ampaisi postilaatikolle valon nopeudella. Huomaatteko analogian?

ON: Tänään tikutettu vahvahko viiva, mutta ei kuitenkaan testiviivan veroinen. Sylkitesti (mikäli tulkitsen sitä oikein, tämä eka kierto menee harjoitellessa ja siksi käytän myös tikkuja) näyttää ehkä ”lähestyvää ovista”. Noiden toimintaperiaatteessahan on se ero, että tikut mittaa luteinisoivaa hormonia, jonka huippu on ENNEN ovista. Sylkitestillä tutkitaan syljen suoloja, jotka näkyvät suorina kiteinä n. kolme päivää ennen ovista (mun tilanne ehkä nyt), ja oviksen aikana kiteet ovat paljon isompia. En kuitenkaan liikaa innostu, sillä PCO:laisilla LH-taso voi olla korkeahko jonkin aikaa vaikka mitään ovista ei tulisikaan. Tänään akupunktio töiden jälkeen, joten ainakin se osuu mahdollisimman oikeaan aikaan :o)

Jeps, eiköhän tässä ole taas päivän avausviestille asiaa tarpeeksi.

Ericalle, mulla ihan samanlaisia oireita, siis alavatsaa on nippaillut/kipuillut jo useamman päivän ja välillä ihan huolestun onko joku vialla. Mietin jo kystiakin, mutta kun on tasaisesti kumpaakin puolta niin tuskin on mitään tuollaista. Luin muuten jostain keskustelupalstalta että kun on lopettanut pillerit niin muutaman kuukauden sisällä voi tulla tuollaista alavatsakipuilua, eli kai elimistö totuttelee elämään ilman hormooneita. MUTTA mehän tietysti uskotaan että plussaa tarkoittaa!! Lisäksi mullakin finnejä vaikka muille jakaa, etenkin selässä alkaa olla suht paljon..joten toivon todellakin että johtuvat jostain järkevästä syystä..ei mulla ole IKINÄ ollut selässä finnejä, edes silloin teinivuosina ei ollut mitään.

Tänään taas tiedossa kokouksissa juoksua mutta yritän ehtiä tännekin kirjoittelemaan..

Heh, pitää tosiaan paikkansa... Olispa muuten mainio synttärilahja miehelle, jos palaisin työmatkalta plussan kera... Kierto on ollut sen verran kellontarkkaa viime kuukausina, että jo päivänkin myöhästyminen on suuri lupaus plussasta :-) To/pe menee kyllä niin tarkkaan että pääsen aikaisintaan raportoimaan pe-iltana tai lauantaina. Yrittäkää jaksaa siihen asti - minäkin yritän ;-)

Erican oireet kuulostaa tosi lupaavilta, joten tässä *heittää ikkunasta* kasa plussia sinnepäin :-)