Ajatuksista yritykseen 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo reilun viikon päästä tosiaan, en malttais yhtään odottaa!

Viikonlopusta...me mennään illalla Jouluoluen lanseeraukseen, se on täällä Tanskassa joka vuonna iso juhla ja taas yksi syy ryypätä (osaa ne siis täälläkin :). Mutta kunhan käydään miehen ja yhden tuttavapariskunnan kanssa maistamassa sitä ja kävellään vähän kaupungilla ku on varman paljon porukkaa liikenteessä. Täällä menee keskustassa sellasia Tuborgin "joulurekkoja" jotka mainostaa olutta ja soittaa lujaa joululauluja. Eli joulusesonki alkaa sitten virallisesti tänään, puhhh.

Mulla on noi joulukorttijutut jääny aika vähille, sit varmaan kun on lapsia lähettää mielellään sellaia kortteja missä oma lapsi on puettu tontuks :) Varmaana joidenkin mielestä mauttomia mutta musta ihania! Ne on ne ainoot joulukortit mitä saan ja viitsin säästää.

Äh, Neilikka, ei mullakaan oo mielikuvitusta.... :D

Ihana toi Neilikan Lumikukalle antama lempinimi (nim. lempinimien ja lyhenteiden rakastaja)

Ei tosiaan oo kivaa jos on kovat kivut, itselläni oli silloin teininä mutta vanhetessa sitten laantuivat ja yleensä pärjäsi jos ekana päivänä otti puolikkaan buranan.

Neilikka, kuulosti kivalta toi keikka :) me mennään huomenna SkiExpoon mutta muuten aiotaan viikonloppu vaan olla ja vuokrata varmaan joku leffa..mutta siis kunnon löhöilyä tiedossa.

mullakin pää lyö aika tyhjää, mutta tässä nyt pieni gallup:

Minkälainen olisi unelmatyösi?

mulla olis sellainen että saisi olla ihmisten kanssa tekemisissä, tekisi jotain järkevää ja mielellään sellaista mikä näkyisi suht pian (ei siis mitään raportointia tms). Tietty riittävä palkka ja joustavuus on tärkeitä myös.

Mää en nyt vastaa siihen, millainen mun oikea unelmatyöni olisi, koska jossain määrin olen sellaisessa juuri nyt, ja se mihin suuntaan haluaisin liikkua tulevaisuudessa on itsellekin epäselvää. Mutta vastaanpa sen sijaan siihen, mitä alkaisin tekemään jos saisin lottovoiton, enkä jostain syystä haluaisi jatkaa "oikeissa" töissä.
Hankkisin jostain syrjäkylältä vanhan pihapiirin (idyllinen maalaistalo tai vanha koulu), johon perustaisin virkistymiskeskuksen. Se olisi erityisesti naisille suunnattu rentoutumispaikka, jossa olisi kaikenlaista aktiviteettiä. Esim eri kädentaitoalojen osaajien pitämiä kursseja, isossa keittiössä huippukokkein ruuanlaittokursseja, yöpymismahdollisuus, ihanat liikuntamaastot, jonkin verran venytttely/rentoutus/jumppatunteja... Siis sellainen aikuisten naisten leiripaikka, johon tultaisiin naisporukalla pitämään lyhyttä tai pitkää lomaa. Sit siellä olisi taidenäyttelyitä ja kaikki maailman naistelehdet luettavana kirjastonurkkauksessa jne.

Nyt kyllä pistit tosi pahan gallupin! Hmm... Mun nykyinen työnikin on todella hyvä, mutta ehkä ihan sellainen unelma olisi jokin eläimiin liittyvä yritys... Koirahoitola, eläinkauppa tai jotain sellaista :) Tiedä sitten olisiko se kuitenkaan niin hyvä ajatus tehdä harrastuksesta ammatti.

Tuntuu kuin alamahassa olisi sellainen kuuma ja piikikäs greippi tai vastaava. Mitähän tästäkin pitäisi päätellä. Huomenna (tai ehkä jo illalla) on tosiaan epäilemättä olo jo ok ja pääsee nauttimaan viikonlopun iloista. Suunnitelmia ei ihmeemmin ole... Pokeria on tullut pelattua miltei joka vkl ja varmaankin huomenna on pelit. Mutta ei sen ihmeempää suunitelmaa. Juopotella vois kun kerran voi.

Jep jep, mulla on kans olo että pikkujoulukaudesta saattaa tulla kostea... Tuskin mulla ehtii mitään esteitä siihen mennessä tulemaan, kun kerran menkat ei oo alkaneet vieläkään.
BTW, mun on vaikea kuvitella millainen on kuuma ja piikikäs greippi, mutta epäilemättä inha. Kuten todettu, mielikuvitukseni ei ole tänään vilkas.

Hmmm... aika paha galluppi. Välillä ajattelen et ois ihana olla vaikka kätilö, mutta huono palkka ja vuorotyö ei kyllä oo ihan mun juttu. (ja ne sisätutkimukset on vähän yök).

Aika tyytyväinen oon nykyiseen ei tartte tehä niin paljon. Mutta tulevaisuudessa haluaisin enemmän haasteita, olla ihmisten kanssa tekemisissä, päättää omista työajoista, korkea palkka ja kansainvälinen työilmapiiri. Hmmmm... Mutta en sais valittaa nyt.

Vai että Lumppari on oikein pokerihai! :D

Greipistä tuli mieleen että mun greippimehuilut jäi kyllä siihen pariin kokeiluun. Sekoitin sitä appelsiinimehuun mutta silti maistui tosi pahalta, join sitä varmaan yhteensä 4dl, eli 1dl päivässä..ei tainnut kauheasti vielä tuollainen määrä vaikuttaa?!? päätin nyt unohtaa aamulämpöilytkin, yritän nyt ottaa rennosti niin ehkä se jossain vaiheessa sitten osuu.

Jos mä saisin lottovoiton (aika epätodennäköistä kun lottoan ehkä kerran vuodessa), maksaisin tietty ensin lainat pois ja sitten varmaan jäisin sapattivapaalle ja tekisin hyväntekeväisyystyötä muutaman kuukauden ja yrittäisin etsiä jotain mielekkäämpää työtä.

Juu, mullakaan ei ole kauhean realistiset mahdollisuudet lottovoittoon, kun en oikeastaan ikinä lottoa. Ehkä joskus kolme vuotta sitten on kerran laitettu yksi rivi... Mutta minäpä odotankin toisen tyyppistä lottovoittoa ;-)

Puuuuh! Nyt loppui hoppu ja alkoi perjantai! JEE! Eli alkoi palstailuaika :D

Sade, usko pois, siihen greippimehuun kyllä tottuu, kun sitä tarpeeksi kauan juo. Sitkeästi vaan! ;D

Mä haluaisin alkaa CSI-tutkijaksi. Tai kukkakauppiaaksi, sellaisen tosi ison kaupan kauppiaaksi. Eläinkauppakin voisi olla kiva. Tai joku spesiaalilääkäri. Tai tällainen nykyinen työ, mutta pikkuisen enemmin palkkaa, vapautta, haastetta ja näkyvyyttä. Oikeasti, jos mä menisin lakkoon niin kukaan ei huomaisi. Hmph. Sitä lottovoittoa odotellessa... ;)

Musta on aina hauskaa lukea naistenlehdistä sellasia tarinoita kuinka joku menestyvä business-nainen vaihtaa nelikymppisenä uraa ja löytää tasapainon tyyliin pilates-ohjaajana. Ehkä mäkin annan nelikymppisenä haastatteluja Anna-lehdelle, jossa kerron kuinka ihanan rauhallista on asua maalla (sisustusarkkitehdin suunnittelemassa kodissa jossa on paljon kynttilöitä), ja kuinka meillä vaan syödään luomuruokaa, miten jooga pelasti mun elämän ja kuinka meidän lapset osaa 5:ä kieltä.

hehe

Kun taas tällä hetkellä mä makaan tukka rasvaisena sohvalla (teen tänään etätöitä ja eilinen influenssarokotus teki IHAN vetämättömän olon, oon ihan jäässä), surffailen netissä, Dr Phil pyörii taustalla ja juon limua. Eli näin hehkeää tää todellisuus oikeesti on :) Ois hehkeempää maata sohvalla flunssassa ison masun kanssa :)

*unelmoi kuinka istuu sohvalla villasukat jalassa ison mahan kanssa juoden teetä, ja mies silittää mahaa ja laulaa sille*

Perjantaita vaan kaikille.. Mun unelma-ammatti olis varmaan joku lastentarhanope tai opettaja yleensä tai en mä tiedä, haluisinko mä oikeasti olla näissä hommissa, mutta voisin vaikka ainakin vuoden kokeilla. :9

Hmm... Kuinkahan pienelle voisi alkaa opettaa vierasta kieltä? Ja miten sitä voisi opettaa? Hmm...

Huh, sokerihumala iskee jälleen. On ollut niin vetämätön olo, että on ollut muka pakko syödä sokeria. Ja mitäs siitä seuraa? Ei mitään hyvää.. Hmph. Itsekurin kukkanen...

Voih, olisi niiiiin ihanaa käydä vauvauinnissa ihanan pienen vauvan kanssa ja mies mukana vielä... *huooookaus*

Joo meidän vauvakuume lietsoontui tässä pari päivää sit kun miehen veli kertoi et oli yks ilta ollu nukuttamassa poikaansa. Ja kun iltasatu oli ohi ja veli oli just menossa ovesta ulos, kun poika sanoi. "Faaar!" johon isä kysyi et mitä, ja poika sanoi vaan "jeg elsker dig". Mulla tuli ihan kyyneleet silmiin kun kuulin... *ISO huokaus*

Kyllä pienet oppii hyvin vieraita kieliä, meidän lapsesta tulee ainakin kaksikielinen kun mä aion puhua suomea. Ja sittenhän on erikielisiä lastentarhoja ja kouluja -kyllä niissä oppii! On se lapselle vaan sellanen rikkaus ja mitä nuorempana oppii sitä helpompaa se on! Tai sit jos jossain vaiheessa (ennen kun lapsi menee kouluun) haluaa asua ulkomailla vaikka aviomiehen/oman työn takia, niin yleensä lapsi oppii sillaikin jos pääsee paikallisiin lastenkerhoihin.

Oih, ihana poika :) Hui, kyllä taas kuumeilu hyppäsi sellaisiin lukemiin ettei ole pitkään aikaan siellä kkäynytkään. Miesparka ;D

Sitä mä just ajattelin, kun kotona ei varsinaisesti tule oppimaan useampaa kieltä. Ja jos tänne jämähdetään, niin tarhassa ja ympäristössä on tarjolla suomea ja paikallista murretta. Mitä jos joku 5v joutuu ykskaks ulkomailla tarhaan?

Höh, mulla on ollu joku samperin elohiiri pari päivää toisessa peukalossa. Kiva kun koko ajan nykii kun jollain vanhalla papalla. Hmph.

Perustetaanko Saana joskus yhteinen kukkakauppa?? Hih, itse olen nyt unelma-ammatissa (tämä mielipide kyllä vaihtelee päivästä riippuen...) mutta olen aina herkutellut ajatuksella vaihtaa aivan toiselle alalle. Joskus vuosia sitten yhden kaverin kanssa jopa suunniteltiin se niin, että perustetaan kukkakauppa, jossa minä hoidan kukat ja hän hoitaa sen "krääsäpuolen" :-D

Ja hep! Ilmoittaudun Neilikan virkistäytymiskeskukseen ensimmäiseksi asiakkaaksi!

Tajusin äsken, että hui: h-hetki lähestyy vääjäämättä... Ja pisteenä i:n päälle: mulla on kalenteriin merkattu tiistain kohdalle palaveri pomon kanssa. Koko päiväksi! Istu siinä sitten ja yritä keskittyä työasioihin... Mutta toisaalta, hmm...*miettii*... ehkä onkin hyvä että on jotain muuta ajateltavaa ;-)

Hii, juu se kauppa voisi olla samalla tilalla sen Neilikan keskuksen kanssa ;D Jes, tulevaisuuden suunnitelmat alkavat kirkastumaan. Enää tarvitsisi saada ne molemmat lottovoitot ;)

Heh, työpuhelimesta loppui akku. Olisko se aika siis lähteä kotiin? ;)

Täällä on muuten hauskoja kukkakaupan mainoksia telkkarissa, missä sellanen ihan hirvee möhömahanen ja hikinen keski-ikäinen mies strippaa ja tanssii makkarissa, ja vaimo kattoo ihan rakastuneena sängyllä. Ja sitten tulee teksti mitä kukat saa aikaan :D

Mitähän vastaavia keksis miehille? Välillä säälittää miestä kun se "houkuttelu" on just sitä et ilmottaa et NYT on SE aika kuukaudesta, housut pois! hihihi

Hyvää miehen "ahdistelua", Saana :D

Hmm, mun unelmatyö olisi sellainen hyvin vapaamuotoinen työ, jossa olisin vastuussa vain itselleni. Olisi ihana asua maalla ja pitää siellä tunnettua lahjatavaraliikettä, jonne asiakkaat tulisivat vartavasten. Kävin sellaisessa tuolla Turun lähellä. Naiset olivat ostaneet kartanon, jossa on navetta,ym piharakennuksia ja pitävät nyt yhdessä niistä tunnettua joulupuotia. Siellä oli todella tunnelmallista.

Minni, kuulostaa ihanalta, että siellä alkaa jo joulunalusaika!! Me täällä joudutaan odottelemaan vielä muutamia viikkoja. Mä olen täysin jouluihminen. Taisin aikaisemmin kertoakin, että lahjat on jo suurimmalle osalle paketissa ja kortit valittu tarkasti saajan mukaan. Muuten, jos kaikki menee hyvin, niin infotaan ystävillemme ja tärkeimmille sukulaisimme raskaudesta joulukortin yhteydessä. Ajattelin lähettää ne heti joulukuun alussa, kun vk 12 tulee täyteen.