Ajatuksista yritykseen 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin voishan se varmaan olla sekin. Mutta parempi et meen sit kuukauden päästä tutkittavaks kun jahkailen asiaa koko ajan. Sain muuten viimeks eilen kuulla tarinan et "yks mun tuttu yritti monta vuotta, tikutti jne, ja kun lopetti yrittämisen ja relas niin heti tärppäs". aaargh, I know, mutta ei se helpota mua.

Onpa täällä ollut huolestuneet keskustelut... Rutistukset Minnille ja Sadelle.

Jee, aurinko paistaa, ihanaa :D Kun vielä paistaisi sittenkin kun pääsen kotiin.
Hmph, mun huominen uintireissu voi jäädä, niska on aivan jumissa. Hmph, jospa kävely auttaisi...

Rosa, mäkään en osaa sanoa muuta kuin tuon limakalvon paksuus asian. Sitä kannattaa kysyä ja mä itse kysyin gyneltäni, että onko kaikki normaalisti, ettei näy jotain erikoista tai mainittavaa. Tsemppiä tutkimukseen!Se varmasti selventää paljon, kun olet epäillyt oikean puolimmaisen johtimen auki-oloa.

Mäkin menin sen takia aikaisin tutkimuksiin, kun en halunnut odottaa vuotta. Lisäksi mä olen ihminen joka haluaa tietää negatiivisetkin asiat. Mun ystävä odotti yli vuoden ja meni sitten tutkimuksiin, jolloin selvisi, että kannattaa mennä lapsettomuus hoitoihin. Siellä he joutuivat kuitenkin maksamaan ja ottamaan siittiötestin, ym. Jos olisivat edes sen tutkituttaneet aikaisemmin, niin olisivat saaneet tietää, että miehen siittiöt uivat normaalia hitaammin ja olisivat voineet hakeutua hoitoihin aikaisemmin.

Sade, olet oikeassa. Mäkin ovuloin jotain kp 7!! Oli selvät limat ja "sekstailufiilis" ja lisäksi tikut näytti plussaa. (tosin näytti sen jälkeenkin, mutta silloin ei tullut limoja tai muutakaan). joten uskon itse, että mulla oli silloin ovulaatio. Minni, se ei siis ole sunkaan kohdalla yhtään mahdotonta!!

Angsteri, en vieläkään tajua että miten ovis voi olla noin aikaisin..*raapii huolestuneena päätään* siis kun harvoin me noin aikaisin sekstataan niin entä jos siis onkin niin että ei huomaa koko ovista kun onkin aiemmin mitä ajattelee?!? no yritetään nyt pitää kiinni siitä 2xviikossa niin eiköhän se riitä. Mulla nyt kp3 joten täytyy vielä pari päivää odottaa että vuoto lakkaa niin sitten pääsee taas yrittämään..tosin saa nyt nähdä että kauanko nämä keinotekoiset menkat kestää.

Juu, aion vaan kysyä onko kaikki normaalisti ja lisäksi erityisesti tuosta limakalvosta. Me haluttiin tutkia jutskat näin aikasin, koska en tykkää epätietoisuudesta. Huonona vitsinä kutsutaan tätä meidän yhteiseksi harrastukseksi, mutta meille sopii tällainen. Mies on tutkijatyyppinen, ja tuo mulle kaikenmaailman artikkeleita näistä asioista. Ja hän on ylpeä normospermikko. Toivottavasti Sade sunkin miehes todetaan siihen ryhmään kuuluvaks. Ihana sana, diagnosis normospermia...

Sade, (kertaus tosiaan opintojen äityli) mulla epäiltiin endometrioosia ja tehtiin laparoskopia v2001 ja sitten leikattiin (TURHAAN) umpilisäke v2002. Kaikki vatsaleikkaukset usein aiheuttaa kiinnikkeitä vatsanseudulla, jotka aiheuttaa johtimien tukkeutumista. Erityisesti umpilisäke, kun se leikataan oikealta ihan munanjohtimen vierestä...

Mun gyne tietää että yritys alkoi vasta toukokuussa. Sanoi, että tutkitaan kun vuosi yritystä. Sanoin että haluan NYT ensin simpat tutkittua ja sitten aukiolotutkimuksen (tossa järjestyksessä ne lapsettomuustutkimuksissa tehdään). Gyne sanoi, että perustele miksi pitäisi jo nyt tutkia. Mä perustelin noilla vatsaleikkauksilla ja gyne sanoi, että näköjään tiedän mistä puhun ja olen ottanut asioista selvää. Hän oli samaa mieltä, että mun/meidän tapauksessa voidaan tutkia aikasemmin. (Lisäksi mulla on tosi kovat oviskivut kun ovuloin oikealta: Tunnin verran sattuu niin että kävelykin sattuu. Olen lukenut, että jos munanjohdin tukossa, niin ovuloidessa sattuu, kun se ei toimi vaikka keho yrittää). Sori tosiaan toisto, mutta Sade kysyi asiaa.

Hittolainen, munkin tekis mieli tilata tuo vaunusetti... Tosi halpa.

Mies - ja mäkin nykyään - kutsun tätä palstailua ääriryhmäilyksi. Äskönkin kysyi, että olenko taas ääriryhmässäni. Olen kuulemma tyypillinen ääriryhmän uhri. Ensin kiinnostutaan aatteesta yleisesti, seurataan taustalta ja kiinnostutaan pintapuolisesti. Sitten osataan jo eritellä eri alaryhmät, kiinnostutaan lisää, samaistutaan omanlaisimpaan alaryhmään ja yhtäkkiä ollaankin aktiiveja. Ansaittua oman paikan tuntee itsensä jo korvaamattomaksi, ryhmä saa manipuloitua eilaisiin toimintoihin, joita on toteutettava saadakseen pitää paikkansa ryhmässä ja sitten se onkin menoa.

Kiva kuulemma että eksyin alunperin juuri näille sivuille enkä uskonnollisiin ääriryhmiin (näytän kivalta ilman burkhaa) tai vegaanisivuille, koska mies pitää lihasta.

Hassua, miten puhutaan nykyään joka päivä jo vauvoista tai kasvatuksesta, aina jostain tulee mieleen jotain mikä liittyy asiaan. Tänään puhuttiin siitä, miten alle 3-4v lapsi ei ymmärrä sarkasmia eikä ironiaa, että sitten meidän täytyy tehdä jotain meidän surkealle kuivalle huumorille. Täytyy vaan kertoa suomalais, ruotsalais, norjalaisvitsejä jos halutaan olla hauskoja.

Jos jotain positiivista tässä etten heti tullut raskaaksi, niin nyt sitä on oppinut arvostamaan ja odottamaan eri lailla kuin jos olisi heti natsannut. Mut joo. Me arvostetaan jo! Nyt sais natsata jo...

Sade, ovulaation ajankohdat voi kuulemma vaihdella kierrottain. Gyne sanoi, että jotkut voi ovuloida jopa menkkojen aikana. Hänen mukaansa 3% tulee raskaaksi silloin. Kaikki on näkjään mahdollista.

Rosa, saat täältä papukaijamerkin sinnikkyydestäsi!!! Oikeasti, mä olen huomannut, että jos vaatii (siis aiheesta) niin silloin saa apua ja tutkimuksia.

Muakin kiehtoisi noi vaunut, mutta mielelläni kokeilisin niitä eka livenä. Mun ystävä osti sellaiset vaunut, jotka käy vanhemmallakin, siis jotain 4 vuotiaalla. Täytyy varmaan ensi viikolla käydä testailemassa niitä.

Rosa, kiitos kertauksesta. Miten ton endon kanssa, ei ilmeisesti sitten todettu mitään? niin ja siis käytkö julkisella puolella kun piti noita tutkimuksia perustella?

Olen miettinyt tota kipua, siis kun mulla tuntuu melkein kaikki kivut aina oikealla puolella, vasemmalla tuntuu tosi harvoin mitään, täytyy vaan toivoa että molemmilla puolilla kaikki kunnossa.

Aloitin muuten tänään sen aamulämmön mittailun niin näkee nyt sitten edes vähän onko toivoakaan ovuloinnista. Ilmeisesti en tosiaan ole ovuloinut sen kesäkuun jälkeen joten kai tässä nyt jo pikkuhiljaa pitäisi kaikkien todennäköisyyksien mukaan tulla..*sitä odotellessa*

Angsteri, onko sun vauvanalku siis jo aika vanha? kun jos ovis oli jo kp7 kun yleensä kp14 niin silloinhan sulla on jo viikkoja enemmän mitä luulisi..ihana varmaan päästä ultraan katsomaan uutta elämää =)

Angsteri, siis noi vaunut saa palauttaa jos ei ole niihin tyytyväinen joten ne voi rauhassa koota kotona ja tutkia ja testata ja jos ei tykkää niin eikun palauttamaan. (tuon takia rakastan nettikauppoja, verhotkin voi tilata ja kokeilla suoraan omiin ikkunoihin ja jos ei tykkää niin voi palauttaa..)

Rosa, toi on niin totta!! siis että oppii kyllä arvostamaan niin paljon enemmän kun joutuu tekemään töitä vauvan saannin eteen. jos ois siis vahingosta vaikka raskautunut niin ei tajuaisi ihan niin selkeästi kuinka valtava lahja lapsi on ja pitää tuntea itsensä niin etuoikeutetuksi jos sellaisen saa.

Sade, ei ollut endoa ei, vaan virtsaputkentulehdus joka oli edennyt munuaiseen... Mä inhoan noita arvauskeskuksia! Olen nyt niin onnellisessa asemassa, että saan vielä käyttää yliopiston halpaa ja HYVÄÄ gynekologia (siellä on esim tosi hyvä ultrauskone). Maksoivat myös meidän simppatestin, vaikkei mies enää saa käyttää niitä palveluja, mutta gyne sanoi että koska ollaan pari niin laittoi laskun mun nimen alle, eli saatiin ilmatteeks...

Olette varmaan huomanneet, että noissa rattaissa on samoja ominaisuuksia kuin esim autoissa, elektroniikassa, kaikissa perinteisesti miehille segmentoiduista jutuista? Tarkoitan sitä, että koska raskausaika keskittyy väkisinkin niin naiseen, niin rattaiden (niiden osto) kohderyhmänä on nimenomaan miehet. Sullakin Sade, mies löysi ton setin netistä. Sen takia mäkään en nyt tilaa sitä. Sitten KUN raskaudun, niin annan miehen hoitaa vaunujen oston. Kun mies voi helposti tuntea itsensä ulkopuolikseksi raskauden aikana. Mä en kyllä usko että niin käy, koska ollaan tässä niin täysillä yhdessä mukana.

Angsteri, sullahan on ylihuomenna se ultra?! Kerro sitten heti miten meni!

Ja sorry, ASIAVIRHE, siis eihän kukaan lapsi ymmärrä sarkasmia kuin vasta 7-11 vuotiaana, 3-4 vuotiaana huumori alkaa kehittyä persoonalliseksi kullakin lapsella...

Rosalla olikin mielenkiintoista analyysia palstailusta ja mieskin mukana, ettei vain mies kirjottaisi tänne myös jollain nimimerkillä, hihhih.. ;)) Jossakin ketjussa (en muista missä) jonkun palstalaisen mies tuli tänne kertomaan, kun palstalainen oli synnyttänyt.. Veikkaan, että Rosan mies tekee myös näin.. Mitäs sanot Rosa? Tsemppiä aukiolotutkimukseen, tulehan kertomaan, millainen se oli ja saako siitä heti sitten tulokset?

Niin, angsteri, ootko saanut jo sen tarkan lasketun päivän ultran mukaan, eikö sen perusteella voi sitten tietää, mikä se niistä sun kolmesta oviksesta sit oli se oikea hedelmöittymisaika? En kyllä vieläkään voi tajuta, että sulla oli oikeasti kolme kertaa testin mukaan ovis.. Mutta tosi upeetahan siitä seurasi, joten mitä väliä sillä.. Se vaan sotii sitä kaikkea vastaan, mistä täällä koko ajan puhutaan..

).( Voi ohittaa. Itellä on meneillään jo kp 38, normaali kierto siis ollut 30 ja en siis ole raskaana: testattu kp 33. Enpä tiedä, miksi näin on.. Oma teoriani on, että en saanut siis tässä kuussa tikutettua ovista normaaliin aikaan, että epäilisin, että ovis on myöhästynyt ja sen myötä sit tietty kuukautisetkin. Mut en kyllä yhtään tiedä, missä kohtaa kiertoa ovis olis ollut (jos näin olisi käynyt), sillä en jatkanut tikuttelua kp 19 jälkeen. Kp 32 tosin sain suht voimakkaan viivan ovistestiin ja kp 33 se oli jo himmeämpi, joten ovis on voinut olla noilla main, siinä tapauksessa kierto tulis olemaan jotan 43-44 päivää. On vähän sellainen, ihan sama olo. Ihmetyttää, kun mun kroppa on toiminut ihan normaalisti jo, että mikä tämä tällainen on, mutta katsotaan nyt, koska ne kuukautiset tulevat ja pääsee taas uuteen kiertoon.

Huomenta sängynpohjalta! Ensimmäinen kunnon aamukuvotuspäivä, jos se nyt raskaudesta johtuu...

Anna, ihmeen pitkä kierto sulla kyllä on. Nyt en muista, mutta oletko sä käynyt missään ultrassa, tms? Ja älä vielä toivoa luovuta, sillä joillakin raskaustesti näyttää negatiivista aluksi, vaikka olisivatkin raskaana. Ajattelitko testata viekä uudestaan, jos menkkoja ei ala kuulumaan?

Niin siis en mä tietenkään tiedä ovuloinko mä oikeasti kolme kertaa, mutta digitaalinentesti (eli en siis vertaile mitään, se vaan näyttää ovuloinko vai en) näytti kolme kertaa, että ovuloisin. Viimeinen + saattoi ja varmaan johtuikin siitä, että olen raskaana. Tosin, tää ei ole mulle ensimmäinen kerta vaan useampia ovisplussia olen saannut akaisemminkin. Outoa sinänsä. Huomenna on ultra, joten siellä varmaan selviää se oikea ajankohta. Täytyy pitää peukkuja, että sydänäänet näykyisivät jo. Se on ihan siinä hilkulla.

Olin kyllä ultrassa joskus elo-syyskuussa, milloin se nyt olikaan.. Eikä siinä ollut mitään kummallista, kaikki kunnossa. En mä kyllä usko, että olen raskaana, kun ei kerran ole mitään oireitakaan ja toisaalta, kun en sit ovisplussakaan saanut silloin oikeaan aikaan. Vaikka aina ennen olen sen saanut ja siis otin ennen ovista niin vahvoja särkylääkkeitä, että ne varmaan siirsivät tai heikensivät ovista, että sinänsä en edes odottanut, että ovista tapahtuisi. Mutta tietty se on voinut siirtyä. En mä usko, että aion testailla, jollei oikeasti tule jotain oireita. Mä en vaan usko, että kuuluisin niihin erikoistapauksiin, joilla testi näyttää väärin. Oon aina ollut niin tavis, että varmaan tässäkin asiassa, hihi..

Hihi, ääriryhmäilyä. Kieltämättä ihan totta. Nim. greippimehua latkinut.
Hei kerran tämä toimii näin hyvin, niin pitäisiköhän mun liittyä kodinhoitopuolella johonkin siivousketjuun? Jos se toimisi myös yhtä hyvin ;D
Hmm... Olis se kyllä aika hauskaa jos saataisiin miehetkin vedettyä tähän mukaan ;D

Hmm, tuo vaunuhommakin on muuten ihan totta....

Kiva nähdä Anna pitkästä aikaa :) Mä kyllä peukutan sulle vaikka salassa ;)
_____
I bd I

Missäs Neilikka on?

Neilikka on täällä, lukee kyllä juttuja. Mulla ei ole vain mitään uutisoitavaa, eikä oikein mitään järjellistä mielessä, niin olen sitten tyytynyt vain lukemaan ja tekemään töitä... Katsotaan koska iskee taas mieleen jotain niin loistokasta, että tulen heilumaan tänne ääriryhmään ;)
KP n. 26 tai jotain, eilen jo luulin että täti tulee, kun kaikki alavatsalla olevat sisäelimet kouristelivat niin, mutta ei se sit ollutkaan mitään. Mutta tätiä odotellen, kuten muistatte, mies oli kriittisen viikon matkoilla.
Missäs Iipi on? (eli kaivetaan saman tien kaikki kadonneet esiin!)

Mulla facebook kyllä käytössä mutta en nyt myönnä mitenkään ihan koukussa siihen olevani..

Kuulostaa Anna kyllä oudolta kun sulla(kin) yhtäkkiä noin pitkä kierto, mutta toi sun teoria siitä että ovis on siirtynyt pitää varmaan paikkansa, joten odottele nyt vielä hetki rauhassa ja jos silti ei kuulu niin sitten lekuriin. Mutta eiköhän ne sieltä tule kohta =)

mulla on nyt pitkästä aikaa ihan normaalit menkat (on kai syytäkin jos yhdet jäi välistä niin tulee nyt sitten senkin edestä) mutta siis ei mitkään superrunsaat edelleenkään. Nyt vaan mietin että kauankohan nämä kestävät kun yleensä olleet vaan sen pari päivää ja nyt jo kp4 ja edelleen ihan tulee ihan kunnolla..eiköhän nämä nyt kuitenkin tämän viikon aikana laannu..

Oon miettinyt että pitäisikö nyt testata sitä greippimehuakin mutta toisaalta kun syö nyt näitä terojakin niin ei viitsisi liikaa kaikkia sekotella..

Huh, täällä on jo toinen flunssa-aalto tänä syksynä. Ihmeellisen ärhäköitä pöpöjä liikkeellä tai sitten kaikilla täällä on vaan kehno vastustuskyky. Hmph.

Hyvä että Neilikkakin on maisemissa :)

Hmph, mä jatkan litistymistä töiden alle.

saa nähdä mitä mun aamulämpöjen mittailusta tulee, tänään siis toisen kerran mittasin ja oli 0,2 astetta korkeempi kun eilen..eikö sen pitäisi olla melkein sama koko ajan paitsi silloin kun on ovis?

Mittasitko aamulla ennen sängystä nousua? Lämpö saattaa kuulemma vaihdella päivän aikana ja siksi olisi hyvä mitata se aina samaan aikaan. Jostain luin, että kannattaisi mitata heti ensimmäiseksi aamulla.

Joo pitää munkin se Facebook kohta hommata kun kaikki puhuu siitä ja niitä kutsujakin on tullut. Hii, mulla on tässä 8 vkoinen vauva vieressä, puin sille just vaatteet päälle (pitäis todellakin lähteä töihin mut ei huvita kun on vieraita).

Vitsi tässä kuussa jää varmaan ovis sit hyödyntämättä kun meillä on vieraita keskiviikkoon ja mies lähtee sit keskiviikkona pariks päiväks työmatkalle ulkomaille. Hmph. Ketuttaa kun tuntu että ovis tais olla vähän aikasin tässä kuussa, tosin en oo tikutellut vielä.

Miten sulla Minni on aina siellä lapsia kylässä :D

Huh, heräsin juuri 12h yöunilta ja vieläkin väsyttää. Uskomatonta. Laiskistuu täysin kun ei tarvitse töissä käydä kuin toisinaan.

Yhteistyössä