Ajatuksista yritykseen 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Angsteri, mä uskon vahvasti että sulla on kaikki hyvin ja saatte 8kk päästä terveen vauvan =)! onko teillä mitään tietoa miten kauan nyt olette suomessa?

Tuskinpa kukaan vastaa kun taidan olla niin outo tapaus että ei muilla tällaista ole..täytyy huomenna soittaa lääkärille ja kysyä mitä pitäisi tehdä..ei tosiaan ole enää hauskaa tällainen, alan olla henkisesti niin hajalla kun olen nyt jo 1,5kk joka päivä vahdannut että vieläkö tuhruaa vai alkaisiko jo menkat vai mitä tapahtuu..ja kun ei nyt loppua näytä tulevan..

Hmm..nyt pitäisi kyllä varmaan jo huolestua..ette ikinä arvaa mitä juuri tehtiin (ja vielä osittain miehen aloitteesta...)!!!! tilattiin vaunut! oli netissä niin hyvä tarjous, siinä oli yhdistelmävaunut, johon tuli se kantokoppa ja jalkapeite ja lisäksi matkarattaat, sitteri, matkasänky ja syöttötuoli..poistavat siis 2007 malleja ja siksi tuollainen superhyvä tarjous. Ajateltiin sitten että pakkohan toi on ottaa, ei tule kaikki hankinnat sitten kerralla ja jos nyt kävisi niin että ei koskaan saisi lapsia niin voisi sitten myydä tai antaa lahjaksi..

mutta siis tuntuu aika hullulta tilata vauvakamoja kun ei ole vielä tietoakaan vauvasta. Onneksi vaunuilla on 2v takuu niin on tässä aikaa senkin puolesta. Täytyy vaan toivoa että naapurit ovat poissa kun tuo tuodaan kotiin..voivat muuten hieman ihmetellä että ollaanko nyt täysin kajahtaneita...

niin ja jos nyt selviäisi että miehen simpoissa jotain suurta vikaa niin tuossa on 21pv palautusaika niin voi sitten ne vielä palauttaa. Mutta eipä niissä mitään vikaa ole..täytyy nyt ainakin niin uskoa.

mietin vielä sitä kun olen kirjoittanut että en halua vauvalehtiä tms jotta ei vauvakuume kasvaisi, niin tämä on kuitenkin eri juttu..siis en nyt koskaan ajatellut hankkivani vauvakamoja etukäteen mutta nämä ovat vaan tavaroita. Niissä ei ole vauvakuvia eikä mitään ja kun on tarkistettu ja testattu kaikki että toimivat niin menevät varastoon säilytykseen niin ei niitä edes näe. En siis vaan halua mitään lisätietoa vauvoista, tai siitä miltä kuuluisi raskauden aikana tuntua tms, eli haluan nuo asiat kokea vasta sitten kun on oikeasti vauvasta jo edes haisu ;)

mä siis näytin miehelle että olisi joku toinen vaunu ollut tarjouksessa ja mies sitten surffaili yksinään netissä ja huusi mulle hetken päästä että pitäisikö tilata tällainen tarjouspaketti..olin ihan äimänkäkenä ;-)

Eipä ole kyllä kokemusta tuosta Sateen tilanteesta... Vai vaunut :D Onhan se kyllä ihan järkevää, jos edullisesti saa. Paljonhan sitä joutuu hankintoja sitten tekemään. Kävin viikolla vähän kaupoilla ja olisi niin tehnyt mieli ostaa vauvanvaatteita... Pidättäydyin kuitenkin ja ostin vain kummilapselle ;)

Lumikukka, on varmaan kiva kun on kummilapsi jolle ostella kaikkea..mä joudun nyt pysyttelemään kaukana vauvanvaatteista koska ostaisin muuten kaupat tyhjiksi, mun mielestä ne on vaan niin suloisia. Mies ei päästä mua lähellekään vauvanvaatteita kun tietää että sekoan täysin ja alan huokailla...

Mites lumikukka ja muut meidän jännäilijät? Anna, rosa??? ja eikös lumikukalla ole jo kohta ekat jännäyspäivät?

Ai niin, kyllä ne menkat nyt sitten alkoivat, tuli jo housuunkin vähän =) en nyt ainakaan vielä ottanut sitä pilleriä kun jos niiden tarkoitus on kasvattaa limakalvoa niin enhän mä nyt halua että sitä kasvatetaan kun pitäisi kerta tulla ulospäin..

Kohta on juu... Saapas nähdä miten akan käy :) Sekstailtu on ainakin nähtävästi oikeaan aikaan. Saanallakin pitäisi mielestäni olla ensi viikolla, onkohan näin??

Siittä on pitkä aika, kun olen viimeksi käynyt täällä edes taustailemassa.. Onpas täällä ollut kolme kappaletta iloisia uutisia =)

Onnea siis hurjasti kaikille plussanneille ja tarmokasta yritystä ja positiivista mieltä muille jotka yrittävät !!

Aika hassua, että oli pitkä aika ettei plussia yrityksestä huolimatta tullut ja nyt noin liki toisiaan plussasi kolme =) Ihanaa.

-Vanilla-

Huomenta!
Onko porukka käynyt talviunille?

Hii, mistä Sade tilasitte vaunut? :D

Onko palsta herjannut teille, että olette käyttäneet liian pitkän ajan viestin kirjoittamiseen? Ja pitää yrittää lähettää viesti uudelleen? Milläs nyt muka sitten megapitkiä juttuja kirjoittaa?!?

Lumikukka, mussa ei ole jännättävää nyt. Menkat alkaa ensi viikon alussa. Hui, toivottavasti sen jälkeen saan jännäillä ihan kunnolla ;)

öö..en nyt muista sitä paikan nimeä, täytyy tarkistaa. Kyllä eilen vielä illalla sängyssäkin mietittiin miehen kanssa että ollaanko ihan hulluja..ja siis minne ihmeeseen ne laitetaan, siis vaunut, syöttötuoli, sitteri, matkarattaat, matkasänky...meillä kun ei ihan hirveästi ole ylimääräistä säilytystilaa..täytyy varmaan viedä ne vanhemmille säilytykseen.

Mies vie nyt sitten torstaina näytteensä, toivon todellakin että kaikki on kunnossa.

Onko kellään mitään kivaa tiedossa tälle viikolle? Saana, millon te lähdette sinne matkalle?

Voi Sade, vai vaunut...!!! Jänskää. Mä en kyllä tohon pystyisi, mutta ymmärrän kyllä että kantsii ostaa kun halvalla saa. Viitsisitkö kertoa mitä suurin piirtein maksoi? Koska vaikken vauvakaupoissa ole käynyt enkä vaunuja ole vielä hankkimassa, netissä olen surffailut paljonkin ja tiedän missä hinnoissa liikutaan.

Oltiin eilen katsomassa se Paksuna. Mukava ja hyväntuulinen leffa; suosittelen. En yleensä käy komedioita katsomassa, mutta tää ei ollut kuitenkaan sellainen peruskliseinen, vaan juuri kivalla tavalla hauska.

Mulla kp12 ja huomenna aukiolotutkimus. Jänskättää, että meneekö hyvin ja onko tutkimukseen oikea kiertopäivä. Tutkimus pitää tehdä kp 10-13, eli juuri ennen ovista. Mulla piti olla se tänään, mutta lääkäri joutui perumaan ja siirtämään ajan huomiselle.

Auttakaas naiset, mitä mun pitäisi muuta kysyä kun se ultraa? Se on hyvä gyne, mutta ei lapsettomuuteen erikoistunut. Olen huomannut, että mun pitää itse kysyä ja sitten se tutkii ja vastaa. Eli kysynkö onko kohdun limakalvot (??) kondiksessa? Mitä muuta pitäis kysyä? Pcota ei varmaankaan ole, koska kierto säännöllinen enkä turhruile, vai liittyykö se lainkaan PCO:hon...

Rosa, tuo koko paketti (yhdistelmävaunut, syöttötuoli+pehmusteet, matkasänky, matkarattaa, sitteri ja tohon vaunuun joku lämpöpeite) maksoi 400e. Normaalisti pelkät vaunut ovat tuon hintaisia ja nyt sai siis nuo kaikki muut kaupan päälle. Tutkittiin netistä niin pitäisi olla hyvät ja laadukkaat vaunut ja siis kun on se palautusaika niin tietty jos ei tunnu hyviltä niin palautetaan. joten ei voi menettää mitään =)

Toivotaan että toi aukiolotutkimus menee hyvin ja kaikki olisi kunnossa, tosi harmi jos lääkäri joutuu perumaan ja kun on kuitenkin noin pieni aika milloin sen voi tehdä. Miten se siis tehdään, onko iso toimenpide? ja (kertaus on opintojen äiti) miksi tuo siis sulle tehdään?

Kysy noista limakalvoista, onko hyvät ja riittävän paksut. En usko että tarvii kysyä onko monirakkulaisuutta, koska sut on ultrattu aiemminkin ja olisi näkynyt ja jos ovuloit joka kierrossa niin tuskin on tai jos onkin niin ei sillä ole mitään väliä. En nyt keksi mitä muuta voisit kysyä.

Rosa, en mäkään ole ikinä kuvitellut ostavani vauvajuttuja kun ei ole vielä tietoakaan raskaudesta. Enkä oikein vieläkään ymmärrä että tilattiin ne. ei me nyt yleensä osteta mitään vaan sen takia jos halvalla saa, jos meillä ei ole mitään käyttöä mutta nyt kun uskotaan että käyttöä tulee ja sai nuo kaikki kerralla niin ..pitäisi nyt 2vkon sisällä tulla niin kerron sitten miltä vaikuttaa.

O-ho, olipa halpa paketti! :) Meidän kaksiossa ei ole kyllä vielä mitenkään tilaa tollaselle paketille, niin en voi vielä tollasia ostella.

Mä ajattelin kanssa mennä ens kierrossa lekurille, jos nyt ei tärppää. Sit meillä tulis se 9 kk täyteen. Ne on täällä tosi tarkkoja et pitää odottaa se vuos ennen kun tutkitaan, mutta kun mulla on kerran tota viikon tiputtelua ennen kun menkat virallisesti alkaa, niin meen valittaan vaikka sitä, saa luvan tutkia.

Mulla on ollu vähän outo olo. Jo kp 7 eli viime perjantaina nippaili vähän sieltä sun täältä ja mä ajattelin et ei näin aikaisin VOI olla ovis. Ja viikonloppuna, varsinkin eilen tuntu et on oikein paljon limaa, oikein "hulahti" housuihin kerran et mä ajattelin et mitä himputtii. Mut eihän mun pitäis ovuloida kun vasta viikon päästä, nyt siis kp 10! Toivottavasti ei koska ei me olla hirveesti päästy puuhailemaan, kerran lauantaina kun oli kp 8 ja nyt meillä on ollu sunnuntaista nyt tulevaan keskiviikkoon asti yövieraita, et ei päästä tänään tai huomennakaan. Hmph, ois pitäny tikuttaa, mut en sit tikuttanu kun ajattelin et ei se nyt VOI olla näin aikasin. Sori tää yksityskohtaisuus...

Oi, mäkin löysin vastaavan, olikse tää paketti, Sade? *läähättää ja kuolaa vauvatarvikkeille*. Mun mies ei kyllä ikinä suostu et ostetaan mitään vielä. Hmph.

http://www.tervekauppa.fi/etusivu/Tuotteet/Pakettitarjoukset/Lastentarvikepaketit/?id=323788371

No mä pöllö lörppösuu menin sanomaan mun lekurille huhtikuussa kun kävin siellä viimeks alapäätarkastuksessa et nyt ruvetaan yrittämään. Mut voinhan mä vähän huijata ja sanoa et vasta sillon ruvettiin YRITTÄMÄÄN tyyliin ovistikkujen kanssa, ja et sitä ennen oltais oltu tyyliin TJOT-meiningillä, kai sekin laskettais? *kieroilee* Tahtoo vauvan NYT! Meillä on 2 kk vanha pikkuneiti kylässä keskiviikkoon asti ja se ei ainakaan yhtään vie vauvakuumetta pois... Paitsi eilen ehkä vähän kun se vääns sellaset scheisset et sitä tuli kainaloihin asti ja sen bodykin oli ihan kans sinappivellissä. Jak, siinä vaiheessa vauva kyl meni äipälleen, vaikka muuten oonkin yli-innokas hoitaja.

Joo, just toi..tosin vaunut otettiin mustana..Mä meinasin oikeesti tippua eilen tuolilta kun mies siis halusi että tilataan. itsekin ihmetteli illalla että miten nyt tuollaisesta innostui..Ehkäpä ne miehet siis ovat ihan yhtä hulluja mutta eivät vaan ole niin näkyvästi kun me ;) googlettelin ja oli ihan kehuvia kommentteja noista vaunuista..mutta kerron siis teille miltä vaikuttavat kun tulevat.

Minni, mee ihmeessä valittamaan noista tuhruista, pakkohan heidän on niitä tutkia eli ainakin ultrata ja jos siellä kaikki hyvin niin sitten voi vielä pari kuukautta vaan yrittää. Mutta onhan 9kk jo pitkä aika ja kun tekin olette ihan yrittäneet ettekä vaan olleet..mutta hirveästi peukkuja että olisi jo tärpännyt! mites pitkä toi sun kierto olikaan? ovis kp10 vaikuttaa aika oudolta, mutta eikös angsterikin saanut tosi aikasin yhden niistä oviksistaan ;)

Hehe, se vauvan äiti sano niistä scheisseista et niinhän sitä luulis että kun oma vauva kakkaa niin se ei oo niin kuvottavaa, mutta se oli kyllä äidinkin mielestä tosi ällöttävää :) no mut sellastahan se on vauvojen kanssa.

heh..kuulostaa aika hyvältä Minni toi teidän vauvavieras..ja parasta on se että voi juuri noissa tilanteissa antaa sen takaisin äidilleen ;) mäkin tarttisin vähän tollasta vierihoitoa kun ei tunneta ketään vauvoja niin hyvin että saatais hoitoon tms niin mulla on tosi vähän kokemusta vauvoista.

Mulla on tuolla meidän listalla yritys kesäkuusta asti mutta oikeesti ei olla voitu yrittää kun 2 kiertoa kun mun kroppa on mitä on, mutta kyllä silti keväällä jo meen lisätroppeja hakemaan jos ei tulosta ole tullut. Ärsyttää vieläkin se kesäkuinen ovis, siis jos ovuloin pari kertaa vuodessa vaan normaalisti ja päästin ton kesäkuisen livahtamaan ohi niin pöh!

Mulla on yleensä 28-31 kierto, aika säännöllinen noiden päivien rajoissa. Eli ainoa riesa on periaatteessa ne viikon tuhruilut ennen menkkoja. Niin ja tietty tää tärppäämättömyys. Jep, nyt olen päättänyt (ja mieskin on samaa mieltä) -ens kuussa tutkimuksiin, annetaan vielä yksi mahdollisuus. En vaan uskalla mennä jos sieltä tulee jotain huonoja uutisia :( Mielummin kuuntelen niitä jotka sanoo että "eihän vuosi oo aika eikä mikään, toi on normaalia". Mutta pakkohan se on tutkia kun tää oma kroppa on tällänen.

Onks muita joita on pelottanut toi tutkimuksiin meno, musta te ootte jo menny tosi ajoissa eli ei ilmeisesti..?

mä en jotenkin osannut odottaa että olisi ollut mitään vikaa kun menin nyt ton tuhrun takia, tai siis aattelin että on joku tulehdus tms, ei tullut mieleenkään että mun munasarjoissa olisi pienintäkään vikaa..ja nyt toi miehen simppatutkimus pelottaa kyllä tosi paljon. Mulla on vaan se ero että mä haluan tietää mielummin heti kun myöhemmin, niinku Pimmukin sanoi että parempi oli saada tietää nyt heti että miehen simpat ei ui, kuin vasta vuoden yrittämisen jälkeen. Itse tosin olisin onnellisempi jos gyne ei olisi kertonut tosta monirakkulaisuudesta mitään, vaikka siis kai aika lievänä mulla se on mutta silti..nyt rupeaa helposti liikaa ajattelemaan että on jotain vikaa ja silloin ei ainakaan tärppää.

Eli kyllä tutkimukset ja tulokset aina pelottaa ja ehkä nykyään liian helposti ja nopeasti mennään tutkimuksiin, ei olisi mulla tullut mieleenkään muuten mutta kun piti saada taas menkat alkamaan. En usko että sulla on mitään vialla kun kierto säännöllinen jne

sulla voi ainoa ongelma olla se että et eritä riittävästi progestronia(?) ja limakalvo ei siis oviksen jälkeen paksune riittävästi ja siksi tuhruttaa?!? tohon auttaisi terot...

luin tänään joltain sivulta että progestroni muuttaa liman siittiöitä läpäisemättömäksi ja siis vahvistaa juuri tuota limakalvoa. Mutta entä jos mun ovis tulee mutta vasta kp18 jolloin syön jo teroja niin eihän siittiöt sitten pääsisi läpi :( tosin oon lukenut että jollain ovis ollut vasta kp21 ja syönyt teroja ja tullut silti raskaaksi eli ehkä pitäisi unohtaa kaikki mitä on lukenut ja kuullut ja vaan elää :)

Yhteistyössä